12 C
Athens
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 22

Η Ρένα τραγουδάει Τζαζ

Η Ρένα τραγουδάει Τζαζ

Η Ρένα Βλαχοπούλου δεν αμφισβητήθηκε ποτέ. Το ταλέντο της, η φινέτσα της, η εκπληκτική φωνή της και φυσικά το χιούμορ της την ανέβασαν στα πιο ψηλά σκαλοπάτια της επιτυχίας. Οι ρόλοι της στον κινηματογράφο της έδωσαν τον τίτλο του θηλυκού κλόουν και οι ταινίες της αποτελούν ακόμη και σήμερα πρότυπο υγιούς διασκέδασης.

Ταλαντούχα, Ντίβα του θεάματος, ανεπανάληπτη κωμικός, η Ρένα Βλαχοπούλου κατέκτησε το χώρο της τέχνης, σε μια εποχή που ο τίτλος “Σταρ” δε σου χαριζόταν αλλά τον κατακτούσες με πολύ δουλειά, ακόμη και αν αδιαφορούσες για τη δημοσιότητα.

Οι νεότερες γενιές ελάχιστα γνωρίζουν για τη τραγουδιστική της καριέρα. Μια καριέρα που της χάρισε τον τίτλο της “Βασίλισσας της Τζαζ”. Αυτός που ουσιαστικά διαμόρφωσε την καριέρα της στο τραγούδι ήταν ο Γιάννης Σπάρτακος.

vlaxopoulou tzaz 3

Η πρώτη συνάντηση τους έγινε το καλοκαίρι του 1940 στο βαριετέ, “Όασις“. Ο νεαρός Γιάννης, πιανίστας και μαέστρος, μαγεύεται από τη φωνή της και της προτείνει να συνεργαστούν. Ο πόλεμος διακόπτει τα σχέδια τους και η επόμενη συνάντηση τους θα γίνει στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής.

Στο Θέατρο, “Πάνθεον” εκείνος διασκευάζει Ιταλικά τραγούδια και εκείνη τα απογειώνει με τη φωνή της. Η Τζαζ μουσική γίνεται μόδα και η νεολαία πλέον διασκεδάζει με τους μοντέρνους ρυθμούς της ορχήστρας του Σπάρτακου.

Η Ρένα ξεκινά να ηχογραφεί τους πρώτους δίσκους της στην “Odeon”. Τα πρώτα της τραγούδια ήταν το “Πάψε να κλαίς” του Κώστα Γιαννίδη και το “Θα φύγω για πάντα” του Φαρούγια. Θα ακολουθήσει το “Τι σου λένε τα λουλούδια“(επίσης του Γιαννίδη), ντουέτο με το Γιώργο Μουζάκη, ο οποίος τότε τραγουδούσε.

vlaxopoulou tzaz 2

Το 1944 η Ρένα και ο Σπάρτακος παρουσιάζουν τη θρυλική επιτυχία τους, “Θα σε πάρω να φύγουμε“. Μετά το πόλεμο το τραγούδι θα ηχογραφηθεί από πολλούς, θα κάνει επιτυχία και εκτός Ελλάδας και θα γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές στην Αριστερά (στα χρόνια του Εμφυλίου), με παραλλαγμένους τους στίχους: “θα σε πάρω να φύγουμε, μακριά στη Ρωσία“.

Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 40 η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Γιάννης Σπάρτακος κάνουν περιοδεία στην Κωνσταντινούπολη, την Αίγυπτο και στη Μέση Ανατολή. Ανάμεσα στο κοινό τους ήταν και ο Σάχης της Περσίας ο οποίος γοητευμένος από τη φωνή της Ρένας θα της χαρίσει ένα μενταγιόν. Θα ακολουθήσουν οι εμφανίσεις τους στην Αμερική.

Το 1951 η Ρένα Βλαχοπούλου επιστρέφει στην Ελλάδα κουβαλώντας πλέον τον τίτλο της “Βασίλισσας της Τζαζ” αλλά και έναν μύθο γύρω από τη σχέση της με το Σπάρτακο. Κάποιοι λένε ότι υπήρξε και γάμος στην Αμερική αλλά και οι δυο τους το διαψεύδουν μέχρι το τέλος της ζωής τους.

Το 1953 στην πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση στη ταινία, “Ανατολίτικες νύχτες“ (Τούρκικη παραγωγή) θα τραγουδήσει για μια ακόμη φορά το “Θα σε πάρω να φύγουμε” ενώ το 1956 στην έγχρωμη κομεντί, “Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες” θα τραγουδήσει το “Μαζί σου για πάντα” με μουσική του Μενέλαου Θεοφανίδη και θα κυκλοφορήσει και σε δίσκο 78 στροφών.

Το 1959 στο Πρώτο Φεστιβάλ τραγουδιού του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας η Ρένα τραγουδά το “Είσαι η άνοιξη και είμαι ο χειμώνας“(του Κώστα Καπνίση) και ένα χρόνο αργότερα τραγουδά το “Πρώτο Χελιδόνι“(ντουέτο με το Γιάννη Βογιατζή).

vlaxopoulou tzaz 1

Στα χρόνια που ακολουθούν ηχογραφεί τραγούδια όλων των μεγάλων συνθετών και παράλληλα μέσα από τις ταινίες της ξεκινά η συνεργασία της με το Μίμη Πλέσσα. Ο συνθέτης της γράφει τραγούδια που γίνονται μεγάλες επιτυχίες: “Έχω στενάχωρη καρδιά“, “Άνοιξε“, “Γλυκιά ζωή“, “Έχω δικαίωμα κι εγώ” και άλλα. Σημαντική υπήρξε και η συνεργασία της με τον Κερκυραίο μουσικοσυνθέτη, Γιώργο Κατσαρό.

Το 1985 από τη δισκογραφική εταιρεία, “Athenaeum” κυκλοφορεί ο δίσκος 33 στροφών, “Η Αρτίστα” με νέες ηχογραφήσεις παλιών επιτυχιών της αλλά και ηχογραφήσεις από τα κινηματογραφικά της τραγούδια. Το 1992 ηχογραφεί τη παλιά της επιτυχία, “Έχω απόψε ραντεβού“, ντουέτο με την Αλέξια και πέντε χρόνια αργότερα μπαίνει στο στούντιο για την ηχογράφηση του άλμπουμ, “Η Ρένα τραγουδάει τζαζ“, υπό τη μουσική επιμέλεια του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη Γιώργου Θεοδοσιάδη.

Του Ηλία Τάσκου

Advertisement

Ένας έρωτας μεγάλος: Λίντα Άλμα – Μάνος Κατράκης

Λίντα Άλμα και Μάνος Κατράκης

Η Λίντα Άλμα (κατά κόσμον Ελένη Μαλιούφα) με είχε μαγέψει, παιδί ακόμα, στο χορευτικό της στο πολεμικό δράμα του Ντίνου Δημόπουλου, “Κοντσέρτο για πολυβόλα”. Λίγο αργότερα την ανακάλυψα και στις ταινίες, “Καλημέρα Αθήνα”, “2000 Ναύτες κι ένα κορίτσι” και “Γάμος αλά Ελληνικά”.

Ψάχνοντας ανακάλυψα ότι η απίστευτα μαγική χορεύτρια, που με είχε γοητεύσει όσο καμία άλλη, υπήρξε καλλιτεχνικό ζευγάρι με το Γιάννη Φλερύ. Λένε μάλιστα πως με την παρουσία τους είχαν γοητεύσει ακόμη και την Εντίθ Πιάφ, η οποία τους πήρε μαζί της σε μεγάλη παγκόσμια τουρνέ. Ποια όμως ήταν η Λίντα Άλμα;

alma katrakis

Γεννήθηκε στην Αθήνα και ορφάνεψε από πολύ μικρή ηλικία, από πατέρα. Ο πατέρας της πέθανε όταν ήταν μωρό και τα οικογενειακά χρέη ανέλαβε πλήρως η μητέρα της, φροντίζοντας για τις δύο κόρες της οι οποίες παραδόξως στράφηκαν και οι δυο από νωρίς σε καλλιτεχνικά επαγγέλματα.

Η νεαρή Λίντα (τότε ακόμη Ελένη) επέλεξε το χορό, φροντίζοντας να παρακολουθήσει μαθήματα στη σχολή κλασικού χορού, Μαριάνοβ (θα ακολουθούσαν αργότερα σπουδές στη σχολή, “Πρεομπραζένσκα” στο Παρίσι αλλά και στην Αμερική). Η αδελφή της Ιώ στράφηκε στην υποκριτική αρχίζοντας τις εμφανίσεις της από τη Μάντρα του Αττίκ, ο οποίος φρόντισε να τις δώσει το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Κίττυ Άλμα.

Ωστόσο η καριέρα της θα τελειώσει πολύ σύντομα για οικογενειακούς λόγους, ενώ το ψευδώνυμο Άλμα θα το “δανειζόταν” η Ελένη, ακολουθώντας το δικό της καλλιτεχνικό δρόμο ως Λίντα Άλμα.

Το ξεκίνημα της Λίντας θα γίνει στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής, συγκεκριμένα το 1943 στο βαριετέ του Ορέστη Λάσκου, στο Αλκαζάρ, ιδιοκτησίας του Γιάννη Φίνου (πατέρα του Φιλοποίμενα). Η γνωριμία της με το Γιάννη Φλερύ θα τη σημαδέψει αφού θα συνεργαστούν για 30 περίπου χρόνια.

Ως χορευτικό ζευγάρι θα βρεθούν δίπλα στην Πιάφ, τον Αζναβούρ, τον Ιβ Μοντάν και άλλους. Οι εμφανίσεις τους στα μεγάλα μουσικά θέατρα των Αθηνών αλλά και σε πίστες νυχτερινών κέντρων αφήνουν εποχή. Το ίδιο και οι κινηματογραφικές τους παρουσίες.

Ο μεγάλος σταθμός στην προσωπική της ζωή υπήρξε η γνωριμία της και η σχέση της με τον κορυφαίο Έλληνα ηθοποιό, Μάνο Κατράκη. Η Λίντα ταυτίζεται μαζί του και αποδέχεται και τις αριστερές πολιτικές του πεποιθήσεις, για τις οποίες, όπως είναι γνωστό, ο Κατράκης είχε ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα.

Έμειναν μαζί για τριάντα ολόκληρα χρόνια (παντρεύτηκαν το 1979) και τους χώρισε ο θάνατος του ηθοποιού, το φθινόπωρο του 1984. Η Λίντα έφυγε από τη ζωή στις 02 Αυγούστου του 1999, με τα τελευταία χρόνια της ζωής της να τα αφιερώνει σε έναν αγώνα να οργανώσει το αρχείο του αγαπημένου της Μάνου.

katrakis alma

Η τελευταία της έγνοια ήταν μάλιστα η αξιοποίηση όλου αυτού του θεατρικού υλικού που άφησε ο Μάνος Κατράκης (σκηνικά, κοστούμια, αφίσες, μαγνητοταινίες κι άλλα αντικείμενα από τις θεατρικές του παραστάσεις).

Εγώ από τη στιγμή που γνώρισα τον Μάνο, θυμόταν η ίδια στη συνέντευξή της στην “Ελευθεροτυπία” το 1985, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Κατράκη, “άρχισα να καταλαβαίνω διαφορετικά τη ζωή. Ως τότε μπορώ να πω ότι ήμουν ένα παιδί. Είχα βέβαια αγωνιστεί πολύ, είχα μάθει πολλά, αλλά όχι στο επίπεδο που με έμαθε ο Μάνος: να υπερασπίζομαι τη ζωή μου και τη δουλειά μου, αυτά που κάνω να έχουν κάποιο σκοπό. Το χρέος που είχα απέναντι στον εαυτό μου”.

Ο Μάνος Κατράκης την αγαπούσε κι έλεγε για εκείνη ότι ήταν ένα πλάσμα άλλου κόσμου. Συγκεκριμένα είχε πει στον Αλέξη Κομνηνό που είχε γράψει τη βιογραφία του:

-Η Λίντα αντικατέστησε ό,τι είναι δυνατόν να υπάρξει αγαπημένο σ’ έναν άνθρωπο. Μάνα. Πατέρα. Ερωμένη. Σύζυγο. Φιλενάδα. Θύμα. Τι να σου πω. Υπηρέτη. Αφέντη. Τι να σου πω. Δηλαδή δε νομίζω ότι βρίσκονται εύκολα τέτοιοι άνθρωποι. Είναι ένα πλάσμα άλλου κόσμου!

Εγώ της έδωσα μάλλον πίκρες. Όμως την λατρεύω. Και τελικά πέρα από τη Λίντα δεν υπάρχει τίποτα άλλο πια. Ούτε υπήρξε ούτε υπάρχει. Κι αυτό από τον πρώτο καιρό που την γνώρισα και στη δουλειά μου, αυτός μου τα ‘μαθε.

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών στις 02 Αυγούστου του 1999 μετά από σκληρή μάχη που έδωσε με τον καρκίνο. Κηδεύτηκε στον ίδιο τάφο με τον Μανό Κατράκη, στο Α΄ Νεκροταφείο.

Advertisement

Η άγνωστη ξένη ταινία της Φίνος Φιλμ που δεν γυρίστηκε ποτέ

Φίνος Φιλμ

Ήταν το 1970 όταν η Αγγλική κινηματογραφική εταιρεία, “ΤΙΜΟΝ” ήρθε στην Ελλάδα για να κάνει ταινία ένα σενάριο του Ερρίκου Θαλασσινού με τον τίτλο, “Ράιντερ”. Αρχικά συζήτησαν για συνεργασία με το Ελληνικό κέντρο κινηματογράφου μετά όμως από την άρνηση τους πλησίασαν τον Φίνο με τον οποίο έδωσαν αμέσως τα χέρια.

Πρωταγωνιστές θα ήταν ο σπουδαίος Όρσον Ουέλς, ο Άλαν Μπειτς, άλλα και ο δικός μας Νίκος Κούρκουλος που θα υποδυόταν έναν άντρα που η καθημερινότητα του ήταν ανάμεσα στην ζωή και τον θάνατο λόγω του επαγγέλματος του που ήταν οδηγός μηχανής με την οποία κάνει τον γύρο του θανάτου μέσα σε ένα τεράστιο βαρέλι.

kourkoulos

Παρά τις αντιρρήσεις των ανθρώπων που βρισκόταν δίπλα στον Φίνο η παραγωγή ξεκίνησε την οργάνωση με πρώτο μέλημα να βρεθεί βαρέλι, και οδηγός για να ντουμπλάρει τον Νίκο Κούρκουλο.

Αυτό το ανέλαβε ο φροντιστής της εταιρείας, Παντελής Παλιεράκης όπου μετά από μεγάλη έρευνα βρήκε τελικά το  τεράστιο βαρέλι, το οποίο μεταφέρθηκε και στήθηκε στην αυλή των στούντιο στα Σπάτα. Υπήρχε όμως ένα πρόβλημα. 

Το βαρέλι και η μηχανή ανήκαν σε δύο κοπέλες που ήταν και οι μοναδικές που έκαναν το ριψοκίνδυνο νούμερο με την μηχανή. Οπότε θα έπρεπε να βρεθεί και κάποιος κασκαντέρ αφού οι σωματότυποι των γυναικών δεν ταιριάζουν καθόλου με του Κούρκουλου ακόμα κι αν έβαζαν στολή.

Εδώ να σημειώσω ότι ο Νίκος Κούρκουλος είχε ζητήσει να κάνει ο ίδιος τα επικίνδυνα ακροβατικά. Όμως ο Φίνος σχεδόν του το απαγόρεψε.

Advertisement

13 ιστορίες από τον Ελληνικό Κινηματογράφο

ιστορίες

Το ιστορίες από τον Ελληνικό Κινηματογράφο συνεχίζονται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες ιστορίες από παρασκήνια ταινιών και ηθοποιών και μας τις αποκαλύπτει…

1ον: Στο τελευταίο πλάνο της ταινίας, “Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος” οι ηθοποιοί νόμιζαν ότι έκαναν πρόβα.
Ο σκηνοθέτης, Γιάννης Δαλιανίδης για να έχει ένα απολύτως “ελεύθερο” και φυσικό αποτέλεσμα, είπε στη Τζένη Καρέζη και στο Ντίνο Ηλιόπουλο ότι η σκηνή του φιλιού μετά τον τσακωμό τους θα ήταν πρόβα.

Στην πραγματικότητα όμως, η σκηνή γυρίστηκε κανονικά και είναι αυτή με την οποία κλείνει η ταινία. Γι’ αυτό το λόγο βλέπουμε το Ντίνο Ηλιόπουλο να χαμογελά τόσο αυθόρμητα και να δίνει ύστερα ένα φιλί στο μάγουλο της Καρέζη. Έτσι ο Δαλιανίδης πέτυχε ακριβώς αυτό που ήθελε.

sinoikia

2ον: Για να συμμετάσχει στην ταινία, “Συνοικία το όνειρο” ο Μάνος Κατράκης που αποτελεί την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Αλέκου Αλεξανδράκη η αμοιβή του ήταν συμβολική. Κάτι που ο ίδιος το ζήτησε.

3ον: Η Κατερίνα Γώγου ξεκίνησε να παίζει σε παιδικές θεατρικές παραστάσεις από τα 5 της χρόνια ως “παιδί-θαύμα” και οχτώ χρονών τραγούδησε στην Αίγλη του Ζαππείου με τον Νίκο Γούναρη.

4ον: Το αμαξάκι” είναι μία από τις τέσσερις ταινίες όπου παίζουν μαζί ο Ορέστης Μακρής και η Γεωργία Βασιλειάδου – οι άλλες τρεις είναι: “Η θεία απ’ το Σικάγο“, “Ο γρουσούζης” και “Η κυρά μας η μαμή“.

5ον: Τα εσωτερικά γυρίσματα της ταινίας, “Κυριακάτικο Ξύπνημα” γυρίστηκαν στα στούντιο, “Νάχας” στο Κάϊρο όπου είχε μεταφερθεί όλο το συνεργείο και οι πρωταγωνιστές. Στις τελευταίες σκηνές που ο Δημήτρης Χορν και η Έλλη Λαμπέτη τσακώνονται για τα λεφτά και αυτός της λέει πως την αγαπάει, από το παράθυρο διακρίνεται ένας περαστικός.

Ήταν ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης ο οποίος είχε κάνει τα σκηνικά της ταινίας και ζήτησε από τον Κακογιάννη να κάνει ένα πέρασμα στην ταινία έστω σαν κομπάρσος. Επίσης στο Κάϊρο φούντωσε ο έρωτας Λαμπέτη-Χορν και μετά επιστρέφοντας στην Αθήνα ήταν πλέον επίσημα ζευγάρι. Και ένα άλλο που είχα διαβάσει -δεν ξέρω αν αληθεύει- ότι η ταινία, “Κυριακάτικο Ξύπνημα” έγινε με σκοπό να “διαφημιστεί” ο θίασος Λαμπέτη-Παππά-Χορν.

6ον: Το σάουντρακ της ταινίας “Αγάπη και αίμα” κυκλοφόρησε σε βινύλιο το 1994 από τη δισκογραφική εταιρεία RCA και από τότε δεν επανεκδόθηκε ποτέ, στερώντας τις επόμενες γενιές να απολαύσουν ένα από τα καλύτερα σάουντρακ του ελληνικού κινηματογράφου.

7ον: Ο Γιώργος Κωνσταντίνου έγινε ηθοποιός μετά από παρότρυνση της μητέρας του, Νίτσας Φιλοσόφου. Είχε προηγηθεί μια τριετία στην πολεμική αεροπορία, όπου πήγε εθελοντής με σκοπό να γίνει μόνιμος. Μετά αποχώρησε θέλοντας να γίνει ηλεκτροτεχνίτης. Η μητέρα του, προτείνει να πάει σε θεατρική σχολή.

Ο Κωνσταντίνου δέχεται και πάει αρχικά στη σχολή του Τάκη Μουζενίδη. Εκεί κάθεται ένα χρόνο, ώσπου κλείνει η σχολή και πάει για εξετάσεις στη Δραματική του Εθνικού, όπου τον απορρίπτουν. Τελικά τον δέχτηκε η σχολή του Κάρολου Κούν.

8ον: Ο Βασίλης Αυλωνίτης έγινε απόλυτος πρωταγωνιστής όταν το 1955 υποδύθηκε τον Παυλάρα στην θρυλική ταινία της Φίνος Φιλμ, “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο” η οποία δύο χρόνια μετά απέκτησε και συνέχεια κάτι που γινόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Η αμοιβή του στην πρώτη ταινία ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με εκείνη του Μίμη Φωτόπουλου. Στην δεύτερη όμως ήταν ισάξια καθιερώνοντας τον έτσι ως έναν από τους πιο καλοπληρωμένους κωμικούς της γενιάς του.

9ον: Το 1963, σε ηλικία 31 ετών, η Γκέλυ Μαυροπούλου έπαιξε τη μητέρα του 30χρονου Κώστα Κακκαβά στην ταινία, “Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα” ωστόσο, δύο χρόνια νωρίτερα η Μαυροπούλου και ο Κακκαβάς είχαν παίξει το ζευγάρι στη ταινία,“Μυρτιά”.

10ον: Η Νόρα Βαλσάμη επρόκειτο να ενσαρκώσει την κόρη της Ρένας Βλαχοπούλου στη ταινία, “Ζητείται επειγόντως γαμπρός“. Υπάρχει και σχετική συνέντευξη της Νόρας όπου αναφέρεται στην προκειμένη συμμετοχή της στην ταινία αυτή. Τελικά φαίνεται ότι η ήδη προϋπάρχουσα συνεργασία Ρένας – Νόρας στη ταινία, “Η θεία μου η χίπισσα” οδήγησε στην επιλογή της Μπέτυς Λιβανού.

11ον: Ο Γιάννης Δαλιανίδης, εξαιτίας της θρυλικής σειράς του που παιζόταν στην τηλεόραση από το 1974 εώς το 1981, “Λούνα Παρκ”, δανείστηκε τον κεντρικό ήρωα, κυρ-Γιώργη – ένα ρόλο τον οποίο ενσάρκωσε με πολύ μεγάλη επιτυχία ο αξέχαστος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος.

12ον: Το παρασκήνιο της ταινίας, “Αγάπη μου Ουά-Ουά” λέει ότι η Μπεάτα Ασημακοπούλου είχε τσακωθεί με τον Φίνο, για τα οικονομικά.

13ον: Η κινηματογραφική πορεία τριών ηθοποιών που συμμετείχαν στην ταινία, “Κορόιδο γαμπρέ” ήταν ιδιαίτερα βραχύβια αφού αυτή διήρκησε από δύο έως πέντε έτη. Μιλάμε για τους Γιώργο Παπαγεωργίου, Τάσο Καμπάκη και Μαίρη Κόκκαλη που έπαιξαν συνολικά σε τρείς ταινίες στην καριέρα τους και μετά χάθηκαν. Επίσης ο Αντώνης Μαρκαντωνάτος που εμφανίζεται κι αυτός στην ταινία έλαβε μέρος σε άλλη μια ταινία το 1963 κι έκτοτε τα καλλιτεχνικά του ίχνη εξαφανίστηκαν.

Advertisement

Γνώριζες ότι … 21ο

Γνώριζες ότι … 21ο

Το “Γνώριζες ότι” του Ελληνικού κινηματογράφου συνεχίζεται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές από παρασκήνια ταινιών και μας τις αποκαλύπτει…

1ον: Στην ταινία, “Χειροκροτήματα” ακούγονται πολλές γνωστές μελωδίες του πρωταγωνιστή, καθώς και το “Μόνο για σένα”, που αποτελούσε το λάιτ μοτίβ. Μέχρι τα γυρίσματα εκείνα το όνομα της πρωταγωνίστριας παρέμενε μυστικό, ως ιδεώδης αποκάλυψη. Αρχικά, ο Τζαβέλλας είχε προσφέρει το ρόλο αυτό στη Στέλλα Γκρέκα. Ο τότε σύζυγός της, όμως, Ορέστης Λάσκος την πίεσε να αρνηθεί, ώστε να παίξει στη δική του ταινία, τις “Ραγισμένες καρδιές”.

2ον: Το 1960 ο Γιώργος Δαμασιώτης γίνετε ο διοικητής της αστυνομίας στην “Μανταλένα” που υποδύθηκε η Αλίκη Βουγιουκλάκη και για άλλη μια φορά χαρίζει στο κοινό απολαυστικές σκηνές που μέχρι και σήμερα αγαπάμε να βλέπουμε και να γελάμε.
Αυτή μάλιστα ήταν και η τελευταία φορά που συνεργάστηκε με τον Ντίνο Δημόπουλο.

Αν και αρχικά ήταν διστακτικός στο να αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο καθώς τα γυρίσματα θα πραγματοποιούνταν εξ ολοκλήρου στην Αντίπαρο το καλοκαίρι του 1960 κι έτσι δεν θα μπορούσε να συμμετάσχει σε κάποια θεατρική παράσταση.

Εκτός αυτού είχε συμφωνήσει να συμμετάσχει σε άλλη μια ταινία της οποίας τα γυρίσματα θα γινόταν την ίδια περίπου περίοδο. Την λύση όμως έδωσε ο Ντίνος Δημόπουλος που κανόνισε να γυριστούν όλες οι σκηνές του μαζεμένες προκειμένου ο αγαπημένος ηθοποιός να μην είναι δεσμευμένος παραπάνω από 15 ημέρες.

3ον: Στην ταινία, “Κάτι να καίει” όπου είναι η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του Γιάννη Δαλιανίδη, κάνει τη πρώτη της εμφάνιση μόλις 16 χρονών η Έλενα Ναθαναήλ, την οποία έχει δει ο Δαλιανίδης στα γυρίσματα μιας άλλης ταινίας ως επισκέπτρια.
Στο τραγούδι, “Αυτη τη νύχτα” το ζευγάρι Ναθαναήλ – Νέγκας ντουμπλάρουν η Νέλλη Μάνου και ο Αλέκος Ζαχαράκος.

4ον: Το 1966 ο Ορέστης Μακρής υποδύθηκε για άλλη μια φορά τον μέθυσο την ταινία του Ερρίκου Θαλασσινού, “Ο πόνος του μπεκρή”. Στην αρχή απάντησε αρνητικά αφού δεν ήθελε να τυποποιηθεί στον συγκεκριμένο ρόλο, όμως η επιμονή του καλού του φίλου Πέτρου Γιαννακού που είχε γράψει το σενάριο τον έκανε τελικά να απαντήσει θετικά.

gnorizes oti 21

5ον: Η Ζωή Λάσκαρη εμφανίζεται για πρώτη φορά στο θέατρο το 1970 στο έργο, “Μαριχουάνα στοπ” στο θερινό θέατρο, “Μπουρνέλλη” έχει προηγηθεί μόνο μια εμφάνιση της στο θέατρο σε περιοδεία στην Κύπρο το 1967 και ο Γιάννης Δαλιανίδης την παρουσιάζει στην σκηνή του θεάτρου πρώτα σε κινηματογραφική οθόνη ως σταρ του σινεμά που είναι και μετά την εμφανίζει ζωντανά.

6ον: Στη ταινία, “Κοινωνία ώρα μηδέν” ο Νίκος Κούρκουλος έχει θέσει ως όρο να έχει την Μαίρη Χρονοπούλου ως παρτενέρ και μάλιστα σε κάποιο γύρισμα της έκανε μια φάρσα, σε μια ερωτική σκηνή της σκίζει τη μπλούζα με αποτέλεσμα να φανεί το στήθος της, εκείνη να πάθει πανικό και φυσικά όλο το συνεργείο να ξεσπάσει σε γέλια.

7ον: Η φυσική συνέχεια της “Λούφας και παραλλαγής” είναι η ταινία BIOS + πολιτεία που γυρίστηκε 3 χρόνια μετά και η οποία, σύμφωνα με τον Νίκο Περάκη, συμπληρώνει τα βιώματά του από τη θητεία του στο στρατό κατά την έναρξη της Δικτατορίας, τα οποία δεν μπόρεσε να χωρέσει στην πρώτη ταινία.

8ον: Η εκρηκτική, Ρία Δελούτση, το 1961 εκλέχθηκε Σταρ Ελλάς και συμμετείχε στο διαγωνισμό Μις Υφήλιος στο Μαϊάμι των ΗΠΑ κερδίζοντας τον τίτλο της “Μις Φιλία”. Στο γάμο της με τον ηθοποιό, Βαγγέλη Πλοιό, κουμπάρο είχε τον Σταύρο Παράβα.

9ον: Ο Γιώργος Λουκάκης στο ρόλο του γιατρού και τα παιδιά, Ανδρέας Συρογιάννης και Στέλλα Κούμουλου δεν αναφέρονται στους τίτλους της ταινίας, “Ο παραμυθάς”.

10ον: Όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη έπαιζε την θρυλική, ”Εβίτα” το Καλοκαίρι του 1982 στο κηποθέατρο, ”Αλίκη” ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ σε κοντινό Θερινό στην Αλεξάνδρας έπαιζε σε επιθεώρηση. Είχε τύχει, στην έναρξη της δεύτερης πράξης, όταν η Αλίκη-Εβίτα έβγαινε να ερμηνεύσει στο μπαλκόνι του προεδρικού μεγάρου το ”Μην κλαις για εμένα Αρτζεντίνα” να είναι και η ώρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ για ένα από τα νούμερα του. Έβγαινε λοιπόν και έλεγε στον κόσμο να σιγοτραγουδήσουν το ”υπέροχο αυτό τραγούδι” μαζί με την Αλίκη και όταν εκείνη τελείωνε άρχιζε το νούμερο του.

11ον: Ο Παντελής Ζερβός έχει διατελέσει Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών με το Νικήτα Πλατή αντιπρόεδρο στο ίδιο Δ.Σ.

12ον: Η Ρένα Βλαχοπούλου στην σκηνή που μιλάει με τον Δημήτρη Καλλιβωκά στην ταινία, “Η Παριζιάνα” φαίνεται ν’ αφήνει το πράσινο καπέλο της στην καρέκλα όταν έρχεται η Μπρόγερ και την τραβάει. Αμέσως μετά μπαίνουν οι δυο τους στο δωμάτιο όπου η Βλαχοπούλου κρατά το καπέλο και μάλιστα χωρίς το φουλάρι που το κοσμεί. Ένα από τα λάθη που συναντάμε σε αρκετές ταινίες.

13ον: O ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, Μιχαήλ Ιακωβίδης είχε υπογράψει με τη Φίνος Φιλμ για το ρόλο ενός Γερμανού αξιωματικού στη ταινία, “Τελευταία Αποστολή” του Τσιφόρου. Ο ρόλος του είχε δοθεί λόγω της γερμανικής του μόρφωσης, όμως λίγες μέρες μετά έστειλε επιστολή στη Φίνος με ορισμένες απαιτήσεις για τη συμμετοχή του (ενώ είχε λάβει και προκαταβολή).

Μερικές από αυτές ήταν: 1) να προηγείται το όνομά του σε όλα τα διαφημιστικά 2) να ενισχυθεί ο ρόλος του με τη προσθήκη πέντε νέων σκηνών 3) την υποχρεωτική πρόσληψη μιας συγκεκριμένης ηθοποιού. Μετά από αυτό η εταιρία έσπευσε να τον αντικαταστήσει με άλλον ηθοποιό.

Advertisement

Γνώριζες ότι … 20ο

Γνώριζες ότι … 20ο

Το “Γνώριζες ότι” του Ελληνικού κινηματογράφου συνεχίζεται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές από παρασκήνια ταινιών και μας τις αποκαλύπτει…

1ο: Η Ζωή Λάσκαρη ήταν η πιο πιστή στον Φίνο από όλους. Η ίδια είχε επανειλημμένα πει ότι ουσιαστικά θεωρούσε τον Φίνο και τη σύζυγό του, τη Τζέλα, δεύτερους γονείς της. Ένα από τα σχέδια που αναγγέλθηκαν από τη Φίνος Φιλμ για τη Ζωή, αλλά δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ ήταν και “Ο πρωτευουσιάνος” (1962), κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου θεατρικού έργου του Γεωργίου Ρούσσου, με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Ο Παπαμιχαήλ και η Λάσκαρη θα συνεργάζονταν αρκετά αργότερα στο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη “Ερασταί του ονείρου” (1974).

2ο: Μόνο 23 ημέρες χρειάστηκαν για να γυριστούν όλες οι σκηνές της ταινίας, “Κορόιδο γαμπρέ”.
Ενώ η πιο δύσκολη ήταν εκείνη με το ποντίκι αφού η Άννα Παϊτατζή όντως το φοβόταν με αποτέλεσμα οι σκηνές της να είναι απόλυτα ρεαλιστικές.

3ο: Η Κατερίνα Γώγου υπήρξε στο πλευρό του Νικόλα Άσιμου την περίοδο που αντιμετωπιζόταν από όλους ως περιθωριακός και ήταν φίλη του Παύλου Σιδηρόπουλου, του Αντώνη Καφετζόπουλου και της Όλιας Λαζαρίδου.

4ο: Στην ταινία “Το ποντικάκι” το ρόλο της Αλίκης Βουγιουκλάκη ήταν αρχικά να παίξει η Έλλη Λαμπέτη αλλά εκείνη αρνήθηκε επειδή γύριζε το “Κυριακάτικο Ξύπνημα”.

5ο: Το 1987 η Άννα Καλουτά πρωταγωνίστησε σε τέσσερις βιντεοταινίες ενώ γύρισε άλλη μια τελευταία, το 1988 σε σκηνοθεσία Γιάννη Βόγλη. Τίτλος της “Ο υπηρέτης μου κι εγώ”.

gnorizes oti 20 1

6ο: Στη ταινία, “Κορίτσια για φίλημα” για πρώτη φορά στο ελληνικό κινηματογράφο παίζεται με στερεοφωνικό ήχο, όλο αυτό το έξοδο το έκανε ο Φίνος για να παιχτεί η ταινία έτσι μόνο στο “Αττικόν”, του οποίου τα μηχανήματα τα διαμόρφωσε ο ίδιος για να έχει σωστό ηχητικό αποτέλεσμα. Ανάμεσα στα κορίτσια στην αποθέωση του φινάλε είναι και το μανεκέν Μπετίνα Τσοπέη αδελφή τότε της Μις Υφήλιος, Κορίνας Τσοπέη.

Το κοστούμι οριεντάλ της Μάρθας Καραγιάννη το δάνεισε η χορεύτρια ανατολικών χορών, Ρέα Μανέλη και το κοστούμι της αποθέωσης της Ζωής Λάσκαρης ήταν δανεικό από την Χρυσούλα Ζώκα η οποία το φορούσε και στην ταινία, “Η κυρία του κυρίου“.

7ο: Η εξαιρετική ταινία τέχνης, “Αμόκ” στο ελληνικό κοινό δεν είχε καμιά εμπορική επιτυχία. Ο Φίνος για να την ξεφορτωθεί την πούλησε σε ευτελές ποσό σε κάποιον ξένο πράκτορα.

8ο: Στην ταινία, “Ορατότης Μηδέν” ένα από τα σημαντικά στοιχεία της ταινίας αυτής είναι ότι ξεπήδησε ένα μεγάλο αστέρι του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού, ο Στράτος Διονυσίου.

Tραγουδούσε ήδη μια δεκαετία σε μικρά λαϊκά μαγαζιά, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία και ήταν ο Μίμης Πλέσσας που πρόσεξε τη φωνή του και του έδωσε τη μεγάλη ευκαιρία να τραγουδήσει το “Βρέχει φωτιά στη στράτα μου” σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και μάλιστα χωρίς καν να εμφανίζεται ο ίδιος παρά μόνο η φωνή του από ένα πικ απ.
Οι σκηνές στη θάλασσα και όλες τις επικίνδυνες σκηνές της γύρισε ο ίδιος ο Νίκος Κούρκουλος χωρίς να τον αντικαταστήσει κανείς.

9ον: Ο πρώτος κινηματογραφικός πρωταγωνιστικός ρόλος του Στάθη Ψάλτη και μάλιστα διπλός ήταν το 1981 στην τρελή κωμωδία, “Τροχονόμος Βαρβάρα“. Ενώ ο τελευταίος του ήταν στην επίσης κωμωδία του Γιάννη Χαρτοματζίδη, “Απαγωγή στα τυφλά” το 1989.

10ο: Ο Βασίλης Λογοθετίδης πρωταγωνίστησε μόνο σε 11 ταινίες. Το ξεκίνημα του στην μεγάλη οθόνη έγινε το 1936 με την Ελληνοτουρκική παραγωγή, “Ο κακός δρόμος” στο πλάι δύο κορυφαίων Ελληνίδων ηθοποιών. Της Μαρίκας Κοτοπούλη και της Κυβέλης. Δυστυχώς όμως σήμερα η ταινία αυτή θεωρείτε χαμένη.

11ο: Η Έλενα Ναθαναήλ έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση σε περιοδεία με το έργο, “Αντρα θέλω” και συμπρωταγωνιστή της το Γιώργο Κωνσταντίνου. Την εποχή εκείνη οι δυο ηθοποιοί ήταν ζευγάρι και πολλοί πίστευαν ότι η σχέση τους θα κατέληγε σε γάμο.

Όλα ξεκίνησαν το 1968 στα γυρίσματα της ταινίας, “Ξύπνα Βασίλη“. Εκεί ο Γιώργος και η Έλενα υποδύθηκαν τα αδέλφια. Στην πραγματικότητα όμως ήταν τρελά ερωτευμένοι μεταξύ τους.

12ο: Ο Δημήτρης Χορν ήταν ο πρωταγωνιστής στις πρώτες ταινίες τριών σκηνοθετών της χρυσής εποχής του Ελληνικού κινηματογράφου. “Η Φωνή της καρδιάς” (1943) του Δημήτρη Ιωαννόπουλου, “Τα χειροκροτήματα” (1944) του Γιώργου Τζαβέλλα και “Κυριακάτικο ξύπνημα” (1954) του Μιχάλη Κακογιάννη. Στις δύο πρώτες συμπρωταγωνίστησε με την Καίτη Πάνου και την Ζινέτ Λακάζ στις παρθενικές τους εμφανίσεις στην μεγάλη οθόνη.

Advertisement

Γνώριζες ότι … 19ο

Γνώριζες ότι

Το “Γνώριζες ότι” του Ελληνικού κινηματογράφου συνεχίζεται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές από παρασκήνια ταινιών και μας τις αποκαλύπτει…

-Για τον ρόλο της Ταϋγέτης Μπασούρη στην ταινία, “Ο Παπατρέχας” όπου υποδύθηκε την γεροντοκόρη θεία του Θανάση Βέγγου η αμοιβή της ήταν η μεγαλύτερη που είχε έως τότε πάρει.

Μαίρη Χρονοπούλου κάνει μια πολύ τολμηρή εμφάνιση στην ταινία, “Κοινωνία ώρα μηδέν” επειδή εκείνη το ζήτησε από τον σκηνοθέτη, Ντίνο Δημόπουλο. Ύστερα από τα “Δάκρυα για την Ηλέκτρα” όπου η Μαίρη υποδύθηκε τη μητέρα της Ζωής Λάσκαρη, όλοι της έλεγαν ότι έκανε μέγα σφάλμα να δεχτεί ρόλο μητέρας μιας τόσο μεγάλης κόρης. Κάποιοι μάλιστα, της είπαν ότι αυτό θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στη μετέπειτα καριέρα της.

Η Μαίρη απάντησε ότι η καριέρα της δε θα πάθαινε τίποτα και ότι στην αμέσως επόμενη ταινία που θα γύριζε θα έδειχνε και το στήθος της. Αυτό ακριβώς έγινε και στην επίμαχη σκηνή στην οποία βρίσκεται και ο Νίκος Κούρκουλος, τη βλέπουμε στην αρχή του “Κοινωνία ώρα μηδέν”.

gnoris oti 19

-Η ταινία, “Καζαντζάκης” αποτέλεσε για τον Στάθη Ψάλτη το κύκνειο άσμα του στον κινηματογράφο. Δυστυχώς όμως, αυτή ήταν και η τελευταία του εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη. Δεν μπόρεσε να την δει αφού πέθανε λίγες μόνο εβδομάδες μετά το τέλος των γυρισμάτων. Ωστόσο ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής του είχε στείλει να δει κάποιες από τις δικές του σκηνές.

-Στα χρόνια της μεταπολίτευσης η Κατερίνα Γώγου απαρνήθηκε την καριέρα της στον εμπορικό κινηματογράφο για να ενταχθεί σε ομάδες της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς. Συνελήφθη πολλές φορές, ανακρίθηκε και εξευτελίστηκε. Στις 18/03/1991 έστειλε ενυπόγραφη επιστολή στην εφημερίδα “Ελευθεροτυπία” μέσω της οποίας εξέφραζε τη στήριξή της προς τον αναρχικό Κυριάκο Μαζοκόπο και τον Γιάννη Πετρόπουλο που ήταν φυλακισμένοι.

-Αρχικές επιλογές του παραγωγού Κλέαρχου Κονιτσιώτη για του ρόλους του πιλότου και της ερωμένης του στη σχετικά “τολμηρή” ταινία του “Ψυχή και σάρκα” (γνωστή και ως “Εσύ κι εγώ”) ήταν ο Άγγελος Αντωνόπουλος και η Εύα Άουλιν. Τελικά τους ρόλους έπαιξαν ο Κώστας Πρέκας και η Ντέμπορα Ριντ.

-Στην θρυλική και σπουδαία ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα, “Η κάλπικη λίρα” ο Δημήτρης Χορν και η Έλλη Λαμπέτη ήταν οι πιο ακριβοπληρωμένοι. Ενώ όλες τους οι σκηνές γυρίστηκαν μέσα 6 μέρες καθώς οι θεατρικές τους υποχρεώσεις ήταν αρκετές εκείνες την περίοδο.

-Όποτε πρότειναν να γυρίσει μια ταινία στο Βασίλη Λογοθετίδη, ένας από τους όρους του για να δεχθεί ήταν να έχει ως παρτενέρ την Ίλυα Λιβυκού άλλα και να έχει λόγο και στην επιλογή των υπόλοιπων συναδέλφων του.

-Μετά την εξαιρετική εμφάνιση του Χρόνη Εξαρχάκου στην δραματική ταινία, “Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο” ο Φίνος έδωσε εντολή οι επόμενοι ρόλοι του να είναι πολύ μεγαλύτεροι σε διάρκεια. Έτσι κι έγινε. Στην κωμωδία, “Μια Ελληνίδα στο χαρέμι” ήταν ο συμπρωταγωνιστής της Ρένας Βλαχοπούλου, όπως ήταν και ο συμπρωταγωνιστής της Ζωής Λάσκαρη στο μιούζικαλ, “Μαριχουάνα Στοπ“.

-Μετά την εμφάνισή της στο δράμα του Νίκου Φώσκολου, “Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα” το 1969, η Μάρθα Βούρτση είχε ανακοινώσει σε μια συνέντευξή της ότι θα υπέγραφε συμβόλαιο μονιμότερης συνεργασίας με την Φίνος Φιλμ. Δυστυχώς όμως, η πρωταγωνίστρια δεν γύρισε άλλη ταινία με την εταιρεία (είχαν προηγηθεί, βέβαια, το 1961 οι εμφανίσεις της στις ταινίες, “Τα κίτρινα γάντια” και “Ο σκληρός άντρας”).

-Το σέξυ χορευτικό της Μάρθας Καραγιάννη, στην ταινία, “Ένα κορίτσι για δυο” είναι σε χορογραφία δική της. Για την ακρίβεια, πρόκειται για αυτοσχεδιασμό της στιγμής, αφού η Μάρθα όταν ήταν μικρή έκανε μαθήματα κλασικού μπαλέτου για πολλά χρόνια.

-Η ταινία “Aliki My Love” στοίχισε 6.000.000 δραχμές, την ίδια στιγμή που όλες οι άλλες ταινίες δεν ξεπερνούσαν τις 1.500.000 δραχμές!

-Η πρώτη ταινία που πρωταγωνίστησε η Άννα Καλουτά γυρίστηκε στο Κάιρο το 1938 και ήταν Ελληνοαιγυπτιακής παραγωγής. Συμπρωταγωνιστούσε μαζί με την πολυαγαπημένη της αδελφή Μαρία και την γύρισαν μέσα σε 9 μέρες. Δυστυχώς όμως σήμερα δεν σώζεται κάποια κόπια αν και την δεκαετία του 1940 επαναπροβλήθηκε σε κάποιους κινηματογράφους.

Advertisement

Ελένη Προκοπίου: Σπάνια έξοδος

Ελένη Προκοπίου

Δυο υπέροχες φωτογραφίες ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram o γοητευτικός ηθοποιός Γιώργος Παράσχος με την μοναδική Ελένη Προκοπίου στο πλευρό του.

Ήταν στο Θέατρο Μπρόντγουαιη στις 24 Ιανουαρίου στην επίσημη πρεμιέρα της παράστασης, “Το κλουβί με τις τρελές” όπου εκτός από τον ταλαντούχο ηθοποιό συμμετέχει και η εγγονή της κυρίας Προκοπίου, Ελένη Πύρρου στον ρόλο της Αντρεά.

Advertisement

Γνώριζες ότι … 18ο

Γνώριζες ότι

Το “Γνώριζες ότι” του Ελληνικού κινηματογράφου συνεχίζεται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές από παρασκήνια ταινιών και μας τις αποκαλύπτει…

Γνώριζες ότι …

Αλίκη Βουγιουκλάκη έχτισε την εξοχική κατοικία της στον Θεολόγο, επειδή ξετρελάθηκε με το μέρος όταν το πρωτοείδε στα γυρίσματα της ταινίας, “Η αγάπη μας“.

-Κάτι που ελάχιστοι έχουν προσέξει ακόμα και σήμερα, στην ταινία, “Αγάπη και αίμα” είναι ότι το όνομα της Τζένης Καρέζη στους τίτλους αναγράφεται “Τζέννυ“. Η ορθογραφία παραπέμπει στη “Λίμνη των Πόθων“, παλαιότερη ταινία της στους τίτλους της οποίας για τελευταία φορά το μικρό όνομα της Καρέζη εμφανιζόταν με αυτό το φωνητικό τέλος.

-Η “Κάλπικη λίρα” αποτελεί την πρώτη σπονδυλωτή ταινία του ελληνικού κινηματογράφου. Και αυτό δεν ήταν καθόλου εύκολο για εκείνη την εποχή. Τα μέσα ήταν πενιχρά όχι μόνο για να γυριστεί μια ταινία, πόσο μάλλον να συνδεθούν στην ουσία τέσσερα διαφορετικά σκηνικά σε ένα.

gnorizes oti 18

-Στη ταινία, “Μερικοί το προτιμούν κρύο” ο Λάκης Παυλίδης δανείζει τη φωνή του στον Βαγγέλη Βουλγαρίδη στο τραγούδι, “Η πρώτη μας νύχτα”.
Πρέπει να σημειωθεί πως ο Φίνος αρχικά δεν ήθελα την Ρένα Βλαχοπούλου γιατί αν και πρώτο όνομα στις επιθεωρήσεις και στα νυχτερινά κέντρα δεν τα είχε καταφέρει μέχρι τότε και τόσο καλά σε δύο ταινίες που είχε γυρίσει και μόνο η επιμονή του Δαλιανίδη την επέβαλε. Κι από αυτή τη ταινία ξεκινάει η καριέρα της.

-Η πρώτη εμφάνιση του Στέλιου Καζαντζίδη στον κινηματογράφο ήταν στην ταινία, “Η κυρία δήμαρχος”. Ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα ερμηνεύουν τα τραγούδια, “Για μας ποτέ μην ξημερώσει” και “Ζιγκουάλα” σε στίχους και μουσική Στέλιου Καζαντζίδη.

-Το 1972 η Φίνος Φιλμ ανήγγειλε το γύρισμα του δραματικού μιούζικαλ “Η Μαρκησία του λιμανιού”, σε σενάριο Νίκου Φώσκολου (από το ομώνυμο θεατρικό του έργο που είχε παίξει η Σμαρούλα Γιούλη) και σκηνοθεσία Τάκη Βουγιουκλάκη, με πρωταγωνίστρια τη Ζωή Λάσκαρη. Η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ, λόγω της κρίσης που είχε πλήξει τότε τον ελληνικό εμπορικό κινηματογράφο.

-Η κορυφαία Γαλλίδα ηθοποιός Σιμόν Σινιορέ είχε ξεκινήσει γυρίσματα ως μαντάμ, “Ορτάνς” στην θρυλική ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη “Αλέξης Ζορμπάς” το 1964, μεταφορά του αριστουργήματος του Νίκου Καζαντζάκη. Όταν η Σινιορέ εγκατέλειψε τον ρόλο, ο Κακογιάννης έκανε δοκιμαστικό με τη Δέσπω Διαμαντίδου και σκέφτηκε τις περιπτώσεις της Άννα Μανιάνι και της Μπέτι Ντέιβις, αλλά κατέληξε στη Λίλα Κέντροβα, η οποία έπαιξε μοναδικά την Ορτάνς και κέρδισε Όσκαρ.

Στον “Ζορμπά” έπαιξε έναν μικρό ρόλο και η Άννα Κυριακού: ο ρόλος κόπηκε στο μοντάζ, αλλά ο Κακογιάννης, τιμής ένεκεν επειδή η Κυριακού ήταν γνωστή ηθοποιός, κράτησε το όνομά της στους τίτλους.

-Στην ταινία, “Εκείνες που δεν πρέπει ν’ αγαπούν” το ρόλο της Άννας Καλουτά ήταν αρχικά να παίξει η Ειρήνη Παπά.

Στέφανος Στρατηγός είναι γνωστός κυρίως για την καριέρα του ως ηθοποιός. Λίγοι γνωρίζουν ότι έχει σκηνοθετήσει και τέσσερις ταινίες. “Η εταιρεία θαυμάτων” είναι μια διασκευή από το γνωστό θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά. Είναι μια πολύ τολμηρή ταινία για την εποχή της μια και σατιρίζει την ελληνική αφέλεια και θρησκοληψία. Θα την απολαύσετε. Ένας ακόμη λόγος που αξίζει και με το παραπάνω να δείτε την ταινία είναι η εκπληκτική ερμηνεία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

-Κατά τη διάρκεια της προβολής της ταινίας, “Το αμαξάκι” στο φεστιβάλ του Κάρλο Βιβάρι, κοινό και κριτικοί εξεπλάγησαν όταν έμαθαν πως ο Ορέστης Μακρής δεν είναι δραματικός ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, όπως νόμιζαν, αλλά νουμερίστας της επιθεώρησης.

-Η ταινία, “Αγάπη και αίμα” γυρίστηκε με τη σειρά του σεναρίου, κουραστικό βέβαια για τους ηθοποιούς, αφού πολλές φορές περνούσαν και τρεις μέρες, με κάποιους ηθοποιούς να μην έχουν καθόλου γύρισμα. Κανείς τους όμως δε παραπονέθηκε ποτέ αφού είχαν την τιμή να συνεργαστούν με τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής, τη Φίνος Φιλμ.

Advertisement

Τα φιλιά και τα χαστούκια του Φούντα άφηναν σημάδια

Φούντα

Το φιλί και το χαστούκι ήταν ανέκαθεν το πιο δύσκολο πράγμα για τους ηθοποιούς. Κάποιοι τα έπαιρναν στα σοβαρά…

Έχουν ακουστεί τόσα και τόσα για πολλούς ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Τα χαστούκια του Κώστα Χατζηχρήστου στον Θανάση Βέγγο και του Διονύση Παπαγιαννόπουλου στις κορασίδες του Παρθεναγωγείου στο “Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο” έχουν γράψει ιστορία – όπως φυσικά και το “βαρύ χέρι” του Λάμπρου Κωνσταντάρα.

foundas kontou 1

Αν πιστέψουμε πάντως την Μάρω Κοντού, και δεν έχουμε λόγους να μην το κάνουμε, ένας ηθοποιός φιλούσε και χαστούκιζε στ’ αλήθεια, κι αυτός δεν ήταν άλλος από τον Γιώργο Φούντα.

Η Μάρω Κοντού είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Γιώργος Φούντας δεν μπορούσε να πετύχει ένα ψεύτικο χαστούκι ή ένα ψεύτικο φιλί. Δήλωσε μάλιστα ότι “τα φιλιά και τα χαστούκια του Φούντα άφηναν σημάδια”.

Η Μάρω Κοντού συμπρωταγωνίστησε με τον Γιώργο Φούντα τουλάχιστον σε τρεις ταινίες. Το 1963 έπαιξαν μαζί στο “Κάθαρμα”, μια κινηματογραφική αναφορά στην Τρούμπα, το 1964 στον “Κράχτη” του Νίκου Φώσκολου και το 1966 στην ταινία, “Οι στιγματισμένοι”.

Η Μάρω Κοντού ανέφερε πως ο Γιώργος Φούντας φιλούσε κανονικά προκαλώντας αμηχανία στις παρτενέρ του, ωστόσο ποτέ δεν επιχειρούσε να δώσει συνέχεια εκτός κινηματογραφικού πλατό.

Advertisement

Ηλία ρίχτο: Όταν ο Παντελής Βούλγαρης ζήτησε να ξαναχτιστεί το Βιετνάμ

Ηλία ρίχτο

Κι όμως ο Παντελής Βούλγαρης ζήτησε να ξαναχτιστεί το «Βιετνάμ» μετά το «Ηλια ρίχτο…», στην ταινία, “Όλα είναι δρόμος“.

Στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου υπάρχουν αρκετές σκηνές που έχουν μείνει κλασικές αρκετά χρόνια μετά την προβολή της ταινίας, όπως οι ατάκες του Θανάση Βέγγου ή του Κώστα Χατζηχρήστου.

Ελάχιστες όμως μπορούν να συγκριθούν με το «Ηλίαααα ρίχ’τοοο» από την ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος», που έγραψε ιστορία…

ilia rixto 1

Πρόκειται για την σκηνή που ο Μάκης ουσιαστικά αγοράζει το μπουζουκτσίδικο «Βιετνάμ» για να το γκρεμίσει με μία μπουλντόζα , αφού έχει σπάσει τα πάντα στο μαγαζί, ως και τις τουαλέτες, υπό τους ήχους του «Θα πάρω φόρα» της Μαίρης Μαραντή.

Σε ένα backstage βίντεο από το γύρισμα της συγκεκριμένης σκηνής, ακούμε τον Παντελή Βούλγαρη να ζητάει να ξαναχτιστεί το μαγαζί, αν και η σκηνή έπρεπε να γυριστεί μόνο μια φορά…

Ο Παντελής Βούλγαρης δίνει το έναυσμα για το ξεκίνημα με την ατάκα «Καλή μας τύχη» και προς το τέλος λέει (στο 5.45): «Στοπ ξαναχτίστε το γρήγορα», δείχνοντας προς την πλευρά που βρίσκεται η μπουλντόζα που μόλις έχει γκρεμίσει το νυχτερινό κέντρο…

Φυσικά και έκανε πλάκα σε όλους…

Δείτε όλο το επεισόδιο

Advertisement

Ο ωραιότερος Έλληνας ηθοποιός σύμφωνα με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Αλίκη Βουγιουκλάκη

Ποιος ήταν ο ωραιότερος Έλληνας ηθοποιός για τη Αλίκη Βουγιουκλάκη; Ένα άγνωστο ειδύλλιο δείχνει την προτίμησή της.

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Αλέκος Αλεξανδράκης και Νίκος Κούρκουλος ήταν ένα τρίπτυχο γοητείας από το οποίο δύσκολα θα μπορούσε να ξεφύγει μια γυναίκα ακόμα και αν αυτή λεγόταν Αλίκη Βουγιουκλάκη. Άλλωστε ο Δημήτρης της ήταν αυτός που της “έκλεισε το σπίτι” τελικά.

Ωστόσο τα γούστα των ανθρώπων ποικίλλουν και η εθνική μας σταρ είχε κάθε δικαίωμα να διαλέξει εκείνη σε ποιον θα έδινε το «μήλο της ομορφιάς».

Αν δεχτούμε ότι μια γυναίκα σαν κι αυτήν θα έκανε πράξη την προτίμησή της, τότε ξέρουμε με ασφάλεια πως ο άντρας-ορόσημο για την Αλίκη ήταν ο Φαίδων Γεωργίτσης, έστω κι αν το άγνωστο ειδύλλιο κράτησε για ένα καλοκαίρι. Τόση ήταν η φλόγα του…

aliki faidon 1

Το 1963 ο νεαρός Φαίδων Γεωργίτσης έπαιζε στα “Κόκκινα φανάρια“, κι ήταν αυτός ο πρώτος σημαντικός κινηματογραφικός του ρόλος. Στα γυρίσματα της ταινίας «συνόρευε» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη η οποία πρωταγωνιστούσε στη ταινία, “Χτυποκάρδια στο θρανίο“. Αναπτύχθηκε ένα θυελλώδες φλερτ που θα κρατήσει όχι πολύ αλλά ούτε και λίγο – ένα ολόκληρο καλοκαίρι.

Η εθνική μας σταρ έδειχνε πραγματικά ξετρελαμένη με τον νεαρό “Γεωργί” της. Ήταν φανερό πως αυτή η ιστορία θα πήγαινε μακριά, ίσως να έφτανε και στα σκαλιά της εκκλησίας, αφού η Αλίκη τον γνώρισε και στην μητέρα της, Έμυ.

Ο ίδιος ο Γεωργίτσης ισχυριζόταν πως του ζήτησε να παντρευτούν από τη δεύτερη μέρα. Αν είναι αλήθεια αυτό, εκείνο που τον κράτησε μακριά από τη μεγάλη σκιά της Αλίκης ήταν η βαθύτερη σχέση του με την Μπέτυ Αρβανίτη.

Στο τέλος εγκατέλειψε τη Βουγιουκλάκη, γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενά του δεν ήθελε να γίνει ο «κύριος Βουγιουκλάκης». Με την παθιασμένη συμπεριφορά της η εθνική μας σταρ έδειξε την προτίμησή της στο νεαρό ηθοποιό πολύ πριν πιαστεί στους έρωτες με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

“Πήγαμε μαζί και διακοπές εκείνο το καλοκαίρι στη Χαλκίδα. Η Αλίκη από τη δεύτερη μέρα που τα φτιάξαμε, μου ζήτησε να…”

«Ναι, με την Αλίκη πηγαίναμε για γάμο. Ζήσαμε μοναδικό καλοκαίρι το ’63, γεμάτο πάθος. Εγώ γύριζα τότε «Τα κόκκινα φανάρια». Εκείνη λοιπόν γύριζε στα ίδια στούντιο με τον Παπαμιχαήλ και με έναν Τούρκο το «Χτυποκάρδια στο θρανίο» σε τουρκική βερσιόν.

Μου έλεγε ότι είμαι ο τύπος που της άρεσε πάρα πολύ. Γαλανά μάτια, ζυγωματικά, θεληματικό πηγούνι και τέτοια. Μου έλεγε επίσης ότι πολλοί πρωταγωνιστές τής την έπεφταν τότε, αλλά εκείνη γούσταρε εμένα. Όμως εγώ εκείνη την εποχή ήμουν πολύ ερωτευμένος με την Μπέτυ Αρβανίτη, η οποία χώρισε τον άντρα της για μένα. Εγώ ήμουν πιτσιρικάς τότε.

aliki faidon 2

Μου την έπεσε λοιπόν η Βουγιουκλάκη, δεν θα ενδώσω; Άλλωστε την εποχή εκείνη ήταν προσόν να πηγαίνεις με πολλές γυναίκες. Δεν θεωρούνταν μειονέκτημα ο άνδρας να απατά τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα τον άνδρα. Έτσι δεν θεώρησα ότι είχα απιστήσει απέναντι στην Μπέτυ για χάρη της Βουγιουκλάκη.

Ήταν πολύ καλή και τσαχπίνα. Πήγαμε μαζί και διακοπές εκείνο το καλοκαίρι στη Χαλκίδα. Η Αλίκη από τη δεύτερη μέρα που τα φτιάξαμε, μου ζήτησε να παντρευτούμε. Με πήγε στη μάνα της την κυρία Έμυ και μπροστά της μου ζήτησε να παντρευτούμε.

Από την άλλη, η Αλίκη καθημερινά ερχόταν στο φτωχικό μας σπίτι στη Νέα Σμύρνη και έβλεπε τη μάνα μου. Ο έρωτας της Αλίκης για μένα ήταν και η αρχή για να χαλάσει η σχέση μου με την Μπέτυ. Αν και μείναμε μαζί με την Μπέτυ για πολλά χρόνια, ωστόσο ήταν ένα γεγονός που μας στιγμάτισε», είχε εξομολογηθεί ο Φαίδων Γεωργίτσης.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Δάκης 1943-2022

Δάκης
Ο Δάκης, (πραγματικό του όνομα, Βρασίδας Χαραλαμπίδης) ήταν Έλληνας τραγουδιστής και γεννήθηκε στις 26 Αυγούστου 1943 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.Το 1963 ήρθε στην Ελλάδα...

Ιφιγένεια 1977-1978

ifigeneia
Η ταινία, "Ιφιγένεια" προβλήθηκε τη σαιζόν 1977-1978 και έκοψε 61.803 εισιτήρια. Ήρθε στην 2η θέση σε 17 ταινίες.Στην "Ιφιγένεια" κάνουν την πρώτη τους κινηματογραφική...