Το “Γνώριζες ότι” του Ελληνικού κινηματογράφου συνεχίζεται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές από παρασκήνια ταινιών και μας τις αποκαλύπτει…
-Για τον ρόλο της Ταϋγέτης Μπασούρη στην ταινία, “Ο Παπατρέχας” όπου υποδύθηκε την γεροντοκόρη θεία του Θανάση Βέγγου η αμοιβή της ήταν η μεγαλύτερη που είχε έως τότε πάρει.
-Η Μαίρη Χρονοπούλου κάνει μια πολύ τολμηρή εμφάνιση στην ταινία, “Κοινωνία ώρα μηδέν” επειδή εκείνη το ζήτησε από τον σκηνοθέτη, Ντίνο Δημόπουλο. Ύστερα από τα “Δάκρυα για την Ηλέκτρα” όπου η Μαίρη υποδύθηκε τη μητέρα της Ζωής Λάσκαρη, όλοι της έλεγαν ότι έκανε μέγα σφάλμα να δεχτεί ρόλο μητέρας μιας τόσο μεγάλης κόρης. Κάποιοι μάλιστα, της είπαν ότι αυτό θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στη μετέπειτα καριέρα της.
Η Μαίρη απάντησε ότι η καριέρα της δε θα πάθαινε τίποτα και ότι στην αμέσως επόμενη ταινία που θα γύριζε θα έδειχνε και το στήθος της. Αυτό ακριβώς έγινε και στην επίμαχη σκηνή στην οποία βρίσκεται και ο Νίκος Κούρκουλος, τη βλέπουμε στην αρχή του “Κοινωνία ώρα μηδέν”.
-Η ταινία, “Καζαντζάκης” αποτέλεσε για τον Στάθη Ψάλτη το κύκνειο άσμα του στον κινηματογράφο. Δυστυχώς όμως, αυτή ήταν και η τελευταία του εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη. Δεν μπόρεσε να την δει αφού πέθανε λίγες μόνο εβδομάδες μετά το τέλος των γυρισμάτων. Ωστόσο ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής του είχε στείλει να δει κάποιες από τις δικές του σκηνές.
-Στα χρόνια της μεταπολίτευσης η Κατερίνα Γώγου απαρνήθηκε την καριέρα της στον εμπορικό κινηματογράφο για να ενταχθεί σε ομάδες της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς. Συνελήφθη πολλές φορές, ανακρίθηκε και εξευτελίστηκε. Στις 18/03/1991 έστειλε ενυπόγραφη επιστολή στην εφημερίδα “Ελευθεροτυπία” μέσω της οποίας εξέφραζε τη στήριξή της προς τον αναρχικό Κυριάκο Μαζοκόπο και τον Γιάννη Πετρόπουλο που ήταν φυλακισμένοι.
-Αρχικές επιλογές του παραγωγού Κλέαρχου Κονιτσιώτη για του ρόλους του πιλότου και της ερωμένης του στη σχετικά “τολμηρή” ταινία του “Ψυχή και σάρκα” (γνωστή και ως “Εσύ κι εγώ”) ήταν ο Άγγελος Αντωνόπουλος και η Εύα Άουλιν. Τελικά τους ρόλους έπαιξαν ο Κώστας Πρέκας και η Ντέμπορα Ριντ.
-Στην θρυλική και σπουδαία ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα, “Η κάλπικη λίρα” ο Δημήτρης Χορν και η Έλλη Λαμπέτη ήταν οι πιο ακριβοπληρωμένοι. Ενώ όλες τους οι σκηνές γυρίστηκαν μέσα 6 μέρες καθώς οι θεατρικές τους υποχρεώσεις ήταν αρκετές εκείνες την περίοδο.
-Όποτε πρότειναν να γυρίσει μια ταινία στο Βασίλη Λογοθετίδη, ένας από τους όρους του για να δεχθεί ήταν να έχει ως παρτενέρ την Ίλυα Λιβυκού άλλα και να έχει λόγο και στην επιλογή των υπόλοιπων συναδέλφων του.
-Μετά την εξαιρετική εμφάνιση του Χρόνη Εξαρχάκου στην δραματική ταινία, “Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο” ο Φίνος έδωσε εντολή οι επόμενοι ρόλοι του να είναι πολύ μεγαλύτεροι σε διάρκεια. Έτσι κι έγινε. Στην κωμωδία, “Μια Ελληνίδα στο χαρέμι” ήταν ο συμπρωταγωνιστής της Ρένας Βλαχοπούλου, όπως ήταν και ο συμπρωταγωνιστής της Ζωής Λάσκαρη στο μιούζικαλ, “Μαριχουάνα Στοπ“.
-Μετά την εμφάνισή της στο δράμα του Νίκου Φώσκολου, “Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα” το 1969, η Μάρθα Βούρτση είχε ανακοινώσει σε μια συνέντευξή της ότι θα υπέγραφε συμβόλαιο μονιμότερης συνεργασίας με την Φίνος Φιλμ. Δυστυχώς όμως, η πρωταγωνίστρια δεν γύρισε άλλη ταινία με την εταιρεία (είχαν προηγηθεί, βέβαια, το 1961 οι εμφανίσεις της στις ταινίες, “Τα κίτρινα γάντια” και “Ο σκληρός άντρας”).
-Το σέξυ χορευτικό της Μάρθας Καραγιάννη, στην ταινία, “Ένα κορίτσι για δυο” είναι σε χορογραφία δική της. Για την ακρίβεια, πρόκειται για αυτοσχεδιασμό της στιγμής, αφού η Μάρθα όταν ήταν μικρή έκανε μαθήματα κλασικού μπαλέτου για πολλά χρόνια.
-Η ταινία “Aliki My Love” στοίχισε 6.000.000 δραχμές, την ίδια στιγμή που όλες οι άλλες ταινίες δεν ξεπερνούσαν τις 1.500.000 δραχμές!
-Η πρώτη ταινία που πρωταγωνίστησε η Άννα Καλουτά γυρίστηκε στο Κάιρο το 1938 και ήταν Ελληνοαιγυπτιακής παραγωγής. Συμπρωταγωνιστούσε μαζί με την πολυαγαπημένη της αδελφή Μαρία και την γύρισαν μέσα σε 9 μέρες. Δυστυχώς όμως σήμερα δεν σώζεται κάποια κόπια αν και την δεκαετία του 1940 επαναπροβλήθηκε σε κάποιους κινηματογράφους.