Ο Κώστας Κακκαβάς είναι Έλληνας ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1936 και φοίτησε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου απ’ όπου πήρε άδεια ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο.
Από έφηβος ο σεμνόςΚώστας Κακκαβάς είχε κατορθώσει να προσελκύσει τα βλέμματα του γυναικείου πληθυσμού πάνω του, λόγω και του σμιλευμένου κορμιού του καθώς ήταν αθλητής της άρσης βαρών από νεαρό παιδί.
Μαζί με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη αποτέλεσαν το ίνδαλμα χιλιάδων κοριτσιών που έτρεχαν από πίσω τους για ένα αυτόγραφο.
Γόνος πολύ καλής οικογένειας της Αθήνας, οΚώστας Κακκαβάς ευτύχησε να πρωταγωνιστήσει σε περισσότερες από 80 ταινίες και να μείνει στην κινηματογραφική ιστορία, παραμένοντας ωστόσο μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Αν και στο παρελθόν οι υποχρεώσεις του ήταν πολλές, κατάφερε να μην ξεφύγει ποτέ από την καθημερινή του προπόνηση.
Ποτέ δεν κάπνιζε και δεν έπινε, ενώ έκανε πάντα σωστή διατροφή, ώστε να διατηρείται σε φόρμα. Όσοι τον έχουν δει να κάνει τζόκινγκ στην περιοχή της Φιλοθέης έχουν διαπιστώσει ότι το κορμί του δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από αυτό ενός 40χρονου αθλητή.
Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν ακόμα μαθητής και τον μεγάλωσαν οι τρεις αδελφές της μητριάς του, καθώς ο πατέρας του ήταν κρατικός γιατρός και έλειπε συχνά από το σπίτι. Μεγαλώνοντας ήξερε ότι θα γινόταν ηθοποιός, αλλά δεν το αποκάλυπτε στον πατέρα του γιατί δεν συμφωνούσε. Τελικά φοίτησε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου και πήρε την άδεια εξασκήσεως του επαγγέλματος του ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο.
Πολλοί είναι οι Έλληνες καλλιτέχνες που έκαναν και κάνουν καριέρα με ψευδώνυμο. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ο σταρ του ελληνικού κινηματογράφου,Κώστας Κακκαβάς. Μόνο που η περίπτωσή του είναι διαφορετική.
Αρκετοί πιστεύουν πως το «Κακκαβάς» είναι το ψευδώνυμό του, όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού αυτό είναι το πραγματικό του επίθετο. Ωστόσο, στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο στη «Στέλλα», ο ηθοποιός χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο «Καράλης», το οποίο σκέφτηκε η Μελίνα Μερκούρη.
Το παρασκήνιο πίσω από αυτή την ιστορία, είχε αποκαλύψει πριν κάποια χρόνια ο ίδιος ο Κώστας Κακκαβάς σε συνέντευξή του στον Θανάση Λάλα. Όπως είχε ανέφερε τότε, ο πατέρας του δεν είχε ιδέα ότι σπούδασε στην υποκριτική σχολή, αφού του είχε πει ότι παρακολουθούσε μαθήματα στη Γυμναστική Ακαδημία και πως θα γινόταν ναυτικός.
Όταν πρωτόπαιξε στη «Στέλλα» το είχε σκάσει από το σπίτι του και για να μην το μάθει ο πατέρας του, ζήτησε να παίξει με ψευδώνυμο και όχι με το πραγματικό του ονοματεπώνυμο,Κώστας Κακκαβάς. Τότε, η Μελίνα Μερκούρη πρότεινε το «Κοράλης», αλλά όπως αποκάλυψε ο ηθοποιός δεν του άρεσε γιατί πίστευε πως θα τον έλεγαν… γυναικωτό.
Της πρότεινε το «Καραλής», αλλά όπως είπε εκείνη, της θύμιζε «παλαιστή που λυγίζει σίδερα». Έτσι, η Μελίνα σκέφτηκε το «Καράλης», το οποίο χρησιμοποίησε μόνο στην εμφάνισή του στη «Στέλλα».
Πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν στην ταινία, “Στέλλα” (1955) του Μιχάλη Κακογιάννη όπου πήρε μέρος με το ψευδώνυμο Κώστας Καράλης.
Ακολούθησε η μία και μόνη συνεργασία του με τη Φίνος Φιλμ στον “Αγαπητικό της βοσκοπούλας”” (1955). Στη συνέχεια πρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες, κυρίως μελοδραματικές.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 εγκατέλειψε τον κινηματογράφο. Επανήλθε στο σινεμά το 1996 με την ταινία του Νίκου Ζερβού, “Ο Βαρώνος” και ακολούθησαν 2 ακόμη ταινίες, η “Συμφωνία χαρακτήρων” (1998) της Λουκίας Ρικάκη και “Στη σκιά του Λέμμυ Κώσιον” (2002) του Νίκου Ζερβού.
Συμπρωταγωνίστησε ακόμη στο μονόπρακτο, “Η αγγελία” του Γιώργου Σκούρτη στη σειρά της ΕΡΤ “Ελληνικά μονόπρακτα” (2006).
Κώστας Κακκαβάς: Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1955 | Στέλλα |
1955 | Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας |
1957 | Της τύχης τα γραμμένα |
1958 | Το τρελοκόριτσο |
1959 | Αμαρυλλίς το κορίτσι της αγάπης |
1959 | Γαμήλιες περιπέτειες |
1959 | Η Λίζα το ‘σκασε |
1959 | Κρυστάλλω |
1959 | Λαός και Κολωνάκι |
1959 | Ναυάγια της ζωής |
1959 | Ταξίδι με τον έρωτα |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1960 | Η σταχτοπούτα |
1960 | Κρουαζιέρα στη Ρόδο |
1960 | Πλούσιοι χωρίς λεφτά |
1961 | Η κατάρα της μάνας / Η υπόσχεση |
1961 | Μυρτιά |
1961 | Στέγνωσαν τα δάκρυά μας |
1962 | Αναστασά |
1962 | Η μεγάλη θυσία |
1962 | Ο ταξιτζής |
1962 | Του Κουτρούλη ο γάμος |
1963 | Αγάπησα και πόνεσα |
1963 | Είναι σκληρός ο χωρισμός |
1963 | Ζητείται τίμιος |
1963 | Λίγο πριν ξημερώσει |
1963 | Μάνα γιατί με γέννησες / Έτσι ήταν η ζωή μου |
1963 | Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο |
1964 | Κάθε καημός και δάκρυ |
1965 | Άγγελοι χωρίς φτερά |
1965 | Περιφρόνα με γλυκιά μου |
1966 | Έχω δικαίωμα να σ’ αγαπώ |
1966 | Λουίζα |
1967 | Νυμφίος ανύμφευτος |
1968 | Ένας κλέφτης με φιλότιμο |
1968 | Καταραμένη ώρα / Τραγούδησέ μου μανούλα |
1969 | Μενούσης ο λεβέντης της Ηπείρου |
1996 | Ο βαρώνος |
1998 | Συμφωνία χαρακτήρων |
2002 | Στη σκιά του Λέμμυ Κώσιον |
Ευχαριστούμε πολύ το greekactor.blogspot.com για τις πληροφορίες.