19.2 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Ποια ηθοποιός κάνει τις υψηλότερες τηλεθεάσεις με τις ταινίες της

Ο Χρήστος Κωνσταντίνου αποκαλύπτει ποια ηθοποιός της...

Ελένη Προκοπίου: Ο επίγειος παράδεισος της στο Ξυλόκαστρο

Στο πανέμορφο Ξυλόκαστρο και κυριολεκτικά πάνω στο...

Ήξερες ότι ο Θόδωρος Κατσαδράμης…

Ο Θόδωρος Κατσαδράμης γεννήθηκε στη Δόξα Αρκαδίας...
Κατηγορία:

Τελευταία αποστολή 1949-1950

Πληροφορίες ταινίας

Έτος: 1949
Κυκλοφορία: 04 Απριλίου 1949
Διάρκεια: 80' Λεπτά
Είδος: Περιπέτεια
Σκηνοθεσία: Νίκος Τσιφόρος
Σενάριο: Νίκος Τσιφόρος
Συγγραφέας: Νίκος Τσιφόρος
Φωτογραφία: Joseph Hepp
Μουσική συνθεση: Κώστας Γιαννίδης
Εταιρία παραγωγης: Φίνος Φιλμ
Παραγωγός: ***
Τραγούδι: ***
Χορευτές: ***

Ηθοποιοί: Σμαρούλα Γιούλη, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Μιράντα Μυράτ, Νίκος Τζόγιας, Δήμος Σταρένιος, Ρένος Κουλμάσης, Γιώργος Βελέντζας, Θανάσης Τζενεράλης, Βαγγέλης Πρωτόπαππας, Αριστείδης Καρύδης-Φουκς, Σπύρος Καλλιμάνης, Κίμων Φλεμωτόμος, Αθανασία Μουστάκα, Σόφι Λίλα, Γιώργος Χαμαράτος

Η ταινία, “Τελευταία αποστολή” προβλήθηκε τη σαιζόν 1949-1950 και έκοψε 78.318 εισιτήρια.

Η ταινία, “Τελευταία αποστολή” ήταν αφιερωμένη από τον Φιλοποίμενα Φίνο στον πατέρα του, που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς.

-Τον Απρίλιο του 1949, η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά σε τρείς μεγάλους κινηματογράφους της Αθήνας: «Ορφέας», «Παλλάς», και «Τιτάνια». Ενώ την πρώτη εβδομάδα σκαρφάλωσε στα 60.000 εισιτήρια, το κοινό αντέδρασε με την προδοσία της μάνας, ως ηρωίδα της ταινίας, με αποτέλεσμα να σταματήσει η προβολή της για ένα διάστημα, ώστε να γίνουν ορισμένες «θεματικές τροποποιήσεις». Έτσι, η μάνα Μιράντα Μυράτ αλλάζει εθνικότητα και από Ελληνίδα παρουσιάζεται ως Ουγγαρέζα που δεν μπόρεσε ποτέ να καταλάβει τους Έλληνες και την αντίστασή τους….

-Η πρώτη Ελληνική ταινία που έλαβε μέρος στο Φεστιβάλ των Καννών του 1950.

Τελευταία αποστολή 1949-1950
Σκηνή από την ταινία, “Τελευταία αποστολή”.

Έπαινοι σε Φίνο και Χεπ
Αχιλλέας Μαμάκης, Εφημερίδα Έθνος, Μάρτιος 1949

Αλλά περισσότερο και από τους ηθοποιούς αξίζουν θερμότατοι έπαινοι στον σκηνοθέτη και στον οπερατέρ κ. Χεπ, καθώς και εις τον κ. Φίνο που επεμελήθη τη φωνοληψία. Είνε αναντίρρητον, όπως είπα και εις την αρχή, ότι η «Τελευταία αποστολή» τεχνικώς αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προόδου. Η φωτογραφία, οι φωτισμοί, ακόμη και στα εσωτερικά, έρχονται στιγμές που σε κάνουν να ξεχνάς ότι βλέπεις ελληνικό φιλμ. Είναι τέτοια η βελτίωσις, ώστε, ανεξαρτήτου σεναρίου, πρέπει οπωσδήποτε να ιδήτε αυτό το έργο, για να βοηθηθούν οι καλοί παραγωγοί εις την προσπάθεια ανόδου την οποία επιτελούν με τόση ευσυνειδησία.

Μάριος Πλωρίτης, Εφημερίδα Ελευθερία, Μάρτιος 1949

Πέρυσι είχαμε κατηγορήσει τους αξιόλογους κατά τα άλλα «Χαμένους άγγελους» για το θέμα τους, που παρουσίαζε μιαν έξω από την πραγματικότητα ελληνική κοινωνία. Φέτος, ο κ. Ν. Τσιφόρος διόρθωσε το λάθος του. Απαρνήθηκε τον υπόκοσμο και, και γυρεύοντας υλικό ελληνικό, στράφηκε όπως ήταν φυσικό, στην πιο κοντινή πολυώδυνη περίοδο της νεότερης ιστορίας μας: στην Κατοχή. Η εκλογή λοιπόν του θέματος ήταν αυτή τη φορά 100% σωστή. Μένει κι η εκτέλεση.

Ο κ. Τσιφόρος τοποθέτησε την Κατοχή μέσα σε μια οικογένεια. Περιορίζει το φακό του στις επιδράσεις που είχε το τετράχρονο δράμα της δουλείας πάνω στο σπιτικό ενός Έλληνα αξιωματικού. Την πάλη των κατακτητών, των αντιστεκόμενων και των συνεργαζόμενων την κλείνει μέσα στους τοίχους ενός κηφισιώτικου σπιτιού.

Δε δίνει το δράμα της κατοχής, αλλά το δράμα ενός σπιτιού στην Κατοχή. Περιορισμός μοιραίος, γιατί τα ελληνικά μέσα δεν του επιτρέπανε να απλωθεί και να δώσει κάπως γενικότερα την εικόνα της ελληνικής τραγωδίας. Άλλωστε, κι από τους ξένους, ελάχιστοι το καταφέρανε αυτό. Γιατί να ζητάμε λοιπόν από τον άγουρο ελληνικό κινηματογράφο το μείζον, όταν οι υπερώριμοι ξένοι βρίσκονται ακόμα στο έλασσον;

Περίληψη της ταινίας, “Τελευταία αποστολή”

Μια νεαρή γυναίκα (Σμαρούλα Γιούλη) συλλαμβάνεται για το φόνο μιας ηλικιωμένης. Στο αστυνομικό τμήμα αφηγείται την ιστορία της, ξεκινώντας από τον πρώτο χρόνο του πολέμου. Ο πατέρας της (Βασίλης Διαμαντόπουλος) ήταν στρατιωτικός και είχε διαφύγει στο Κάιρο. Η μητέρα της (Μιράντα Μυράτ) συζούσε με ένα Γερμανό αξιωματικό. Η κοπέλα μπήκε στην Αντίσταση και, όταν ο πατέρας της γύρισε στην Ελλάδα για μια αποστολή, η μητέρα της τον πρόδωσε στους Γερμανούς. Η κοπέλα ομολογεί ότι δεν συγκράτησε το θυμό της και πυροβόλησε τη μητέρα της. Η τελευταία όμως, λίγο πριν πεθάνει, δηλώνει ότι αυτοπυροβολήθηκε και ζητάει από την κόρη της συγγνώμη.

Στην ίδια κατηγορια

Η γυναικοκρατία 1973-1974

Η ταινία, "Η γυναικοκρατία" προβλήθηκε τη σαιζόν 1973-1974 και έκοψε 55.643 εισιτήρια. Ήρθε στην...

Εκείνες που δεν πρέπει ν’ αγαπούν 1951-1952

Η ταινία, "Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν" προβλήθηκε το 1951 και έκοψε 148.300...

Ο Τρελός τα ‘χει 400 1968-1969

Η ταινία, "Ο Τρελός τα 'χει 400" προβλήθηκε τη σαιζόν 1968-1969 και έκοψε 408.043...

Οι φανταρίνες 1979-1980

Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν 1979-1980 και έκοψε 261.125 εισιτήρια. Ήρθε στην 2η θέση...

Περισσότερα απο αυτη την κατηγορία

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο