Εναλλαγή σε λειτουργία σκοτεινό που είναι φιλικές για τα μάτια σας κατά τις νυκτερινές ώρες.

Εναλλαγή σε λειτουργία λευκού που είναι πιο φιλικές για τα μάτια σας τη διάρκεια της ημέρας.

Εναλλαγή σε λειτουργία σκοτεινό που είναι φιλικές για τα μάτια σας κατά τις νυκτερινές ώρες.

Εναλλαγή σε λειτουργία λευκού που είναι πιο φιλικές για τα μάτια σας τη διάρκεια της ημέρας.

Περιπέτεια

1949

Τελευταία αποστολή

Παραγωγής

Φίνος Φιλμ

Παραγωγός

Συγγραφέας

Νίκος Τσιφόρος

Πρεμιέρα

04 Απριλίου 1949

Φωτογραφία

Joseph Hepp

Σεναρίο

Νίκος Τσιφόρος

Ηθοποιοί

Ηθοποιοί: Σμαρούλα Γιούλη, Αθανασία Μουστάκα, Μιράντα Μυράτ, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Νίκος Τζόγιας, Δήμος Σταρένιος, Θάνος Τζενεράλης, Σοφί Λιλά, Βαγγέλης Πρωτόπαππας, Ρένος Κουλμάσης, Κίμων Φλεττός, Σπύρος Καλλιμάνης, Γιώργος Χαμαράτος, Μ. Τακατάκης

Μουσική σύνθεση

Κώστας Γιαννίδης

Διάρκεια ταινίας

80′ Λεπτά

Περίληψη: Μια νεαρή γυναίκα (Σμαρούλα Γιούλη) συλλαμβάνεται για το φόνο μιας ηλικιωμένης. Στο αστυνομικό τμήμα αφηγείται την ιστορία της, ξεκινώντας από τον πρώτο χρόνο του πολέμου. Ο πατέρας της (Βασίλης Διαμαντόπουλος) ήταν στρατιωτικός και είχε διαφύγει στο Κάιρο. Η μητέρα της (Μιράντα Μυράτ) συζούσε με ένα Γερμανό αξιωματικό. Η κοπέλα μπήκε στην Αντίσταση και, όταν ο πατέρας της γύρισε στην Ελλάδα για μια αποστολή, η μητέρα της τον πρόδωσε στους Γερμανούς. Η κοπέλα ομολογεί ότι δεν συγκράτησε το θυμό της και πυροβόλησε τη μητέρα της. Η τελευταία όμως, λίγο πριν πεθάνει, δηλώνει ότι αυτοπυροβολήθηκε και ζητάει από την κόρη της συγγνώμη.
Παρασκήνιο: Η ταινία ήταν αφιερωμένη από τον Φιλοποίμενα Φίνο στον πατέρα του, που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς.
-Τον Απρίλιο του 1949, η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά σε τρείς μεγάλους κινηματογράφους της Αθήνας: «Ορφέας», «Παλλάς», και «Τιτάνια». Ενώ την πρώτη εβδομάδα σκαρφάλωσε στα 90.000 εισιτήρια, το κοινό αντέδρασε με την προδοσία της μάνας, ως ηρωίδα της ταινίας, με αποτέλεσμα να σταματήσει η προβολή της για ένα διάστημα, ώστε να γίνουν ορισμένες «θεματικές τροποποιήσεις». Έτσι, η μάνα Μιράντα Μυράτ αλλάζει εθνικότητα και από Ελληνίδα παρουσιάζεται ως Ουγγαρέζα που δεν μπόρεσε ποτέ να καταλάβει τους Έλληνες και την αντίστασή τους….
-Η πρώτη Ελληνική ταινία που έλαβε μέρος στο Φεστιβάλ των Καννών του 1950.

Έπαινοι σε Φίνο και Χεπ
Αχιλλέας Μαμάκης, Εφημερίδα Έθνος, Μάρτιος 1949

Αλλά περισσότερο και από τους ηθοποιούς αξίζουν θερμότατοι έπαινοι στον σκηνοθέτη και στον οπερατέρ κ. Χεπ, καθώς και εις τον κ. Φίνο που επεμελήθη τη φωνοληψία. Είνε αναντίρρητον, όπως είπα και εις την αρχή, ότι η «Τελευταία αποστολή» τεχνικώς αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προόδου. Η φωτογραφία, οι φωτισμοί, ακόμη και στα εσωτερικά, έρχονται στιγμές που σε κάνουν να ξεχνάς ότι βλέπεις ελληνικό φιλμ. Είναι τέτοια η βελτίωσις, ώστε, ανεξαρτήτου σεναρίου, πρέπει οπωσδήποτε να ιδήτε αυτό το έργο, για να βοηθηθούν οι καλοί παραγωγοί εις την προσπάθεια ανόδου την οποία επιτελούν με τόση ευσυνειδησία.

Μάριος Πλωρίτης, Εφημερίδα Ελευθερία, Μάρτιος 1949

Πέρυσι είχαμε κατηγορήσει τους αξιόλογους κατά τα άλλα «Χαμένους άγγελους» για το θέμα τους, που παρουσίαζε μιαν έξω από την πραγματικότητα ελληνική κοινωνία. Φέτος, ο κ. Ν. Τσιφόρος διόρθωσε το λάθος του. Απαρνήθηκε τον υπόκοσμο και, και γυρεύοντας υλικό ελληνικό, στράφηκε όπως ήταν φυσικό, στην πιο κοντινή πολυώδυνη περίοδο της νεότερης ιστορίας μας: στην Κατοχή. Η εκλογή λοιπόν του θέματος ήταν αυτή τη φορά 100% σωστή. Μένει κι η εκτέλεση. Ο κ. Τσιφόρος τοποθέτησε την Κατοχή μέσα σε μια οικογένεια. Περιορίζει το φακό του στις επιδράσεις που είχε το τετράχρονο δράμα της δουλείας πάνω στο σπιτικό ενός Έλληνα αξιωματικού. Την πάλη των κατακτητών, των αντιστεκόμενων και των συνεργαζόμενων την κλείνει μέσα στους τοίχους ενός κηφισιώτικου σπιτιού. Δε δίνει το δράμα της κατοχής, αλλά το δράμα ενός σπιτιού στην Κατοχή. Περιορισμός μοιραίος, γιατί τα ελληνικά μέσα δεν του επιτρέπανε να απλωθεί και να δώσει κάπως γενικότερα την εικόνα της ελληνικής τραγωδίας. Άλλωστε, κι από τους ξένους, ελάχιστοι το καταφέρανε αυτό. Γιατί να ζητάμε λοιπόν από τον άγουρο ελληνικό κινηματογράφο το μείζον, όταν οι υπερώριμοι ξένοι βρίσκονται ακόμα στο έλασσον;

Αφήστε μια απάντηση

Πρόσφατα Αρθρα

Περισσότερες Προβολές

  • Ο παράς και ο φουκαράς
    in

    Ο παράς και ο φουκαράς

    Η ταινία, “Ο παράς και ο φουκαράς” προβλήθηκε τη σαιζόν 1963-1964 και έκοψε 222.723 εισιτήρια. Ήρθε στην 17η θέση σε 92 ταινίες. -Αξιοσημείωτη η ολίγων δευτερολέπτων εμφάνιση της Αλίκης Βουγιουκλάκη. – Το σενάριο βασίζεται στο θεατρικό έργο των Χρήστου Γιαννακόπουλου – Αλέκου Σακελλάριου, “Τα Φώτα Του Φώτη” και είναι ριμέικ της παλαιότερης ταινίας του Αλέκου […] Περισσότερα

    Διαβάστε περισσότερα

  • Από που πάνε για τη χαβούζα
    in

    Από που πάνε για τη χαβούζα

    Η ταινία, “Από που πάνε για τη χαβούζα” προβλήθηκε την σαιζόν 1978-1979 και έκοψε 480.145 εισιτήρια. Ήρθε στην πρώτη θέση ανάμεσα σε 15 ταινίες. Περίληψη: Ένας ευσυνείδητος οδηγός βυτιοφόρου, ο Θανάσης Παπαθανάσης, εργάζεται σκληρά για να σπουδάσει ιατρική η αδελφή του Αφροδίτη. Πιστεύει πως έτσι θα την αποκαταστήσει και μετά θα μπορέσει κι αυτός να […] Περισσότερα

    Διαβάστε περισσότερα

  • Έτερος Εγώ|Έτερος Εγώ|Έτερος Εγώ|Έτερος Εγώ
    in

    Έτερος Εγώ

    Η ταινία, “Έτερος Εγώ” έκανε την πρεμιέρα της στο “57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης” αποσπώντας δύο βραβεία: “Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας-Μιχάλης Κακογιάννης” και “Βραβείο Νεότητας”. -Η ταινία, “Έτερος Εγώ” βγήκε στους κινηματογράφους στις 19 Ιανουαρίου 2017 -Τα ειδικά εφέ της ταινίας ανέλαβαν οι Αδερφοί Αλαχούζοι. -Ο σκηνοθέτης αποφάσισε την απόσυρση της ταινίας την 10η εβδομάδα προβολής […] Περισσότερα

    Διαβάστε περισσότερα

  • Ο μαγικός καθρέφτης|Ο μαγικός καθρέφτης
    in

    Ο μαγικός καθρέφτης

    Η ταινία, “Ο μαγικός καθρέφτης” είναι η πρώτη μεγάλου μήκους 3D ελληνική ταινία. Στο ομώνυμο τραγούδι των τίτλων τέλους συμπράττουν μουσικά οι “Onirama” με το Γιώργο Μαζωνάκη, σε μουσική και στίχους του frontman Θοδωρή Μαραντίνη. Κριτική της ταινίας, “Ο μαγικός καθρέφτης”: Η πρώτη (άνευ λόγου) τρισδιάστατη ελληνική ταινία είναι τρεις κωμωδίες στη συσκευασία της μιάς, […] Περισσότερα

    Διαβάστε περισσότερα

Back to Top

Σύνδεση

Or with username:

Forgot password?

Don't have an account? Register

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Σύνδεση

Privacy Policy

Για να χρησιμοποιήσετε την κοινωνική σύνδεση πρέπει να συμφωνήσετε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο. % privacy_policy%

Προσθήκη στη συλλογή

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

Send this to a friend