Γνώριζες ότι … 21ο

Γνώριζες ότι … 21ο
Advertisement

Το “Γνώριζες ότι” του Ελληνικού κινηματογράφου συνεχίζεται…
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές από παρασκήνια ταινιών και μας τις αποκαλύπτει…

Advertisement

1ον: Στην ταινία, “Χειροκροτήματα” ακούγονται πολλές γνωστές μελωδίες του πρωταγωνιστή, καθώς και το “Μόνο για σένα”, που αποτελούσε το λάιτ μοτίβ. Μέχρι τα γυρίσματα εκείνα το όνομα της πρωταγωνίστριας παρέμενε μυστικό, ως ιδεώδης αποκάλυψη. Αρχικά, ο Τζαβέλλας είχε προσφέρει το ρόλο αυτό στη Στέλλα Γκρέκα. Ο τότε σύζυγός της, όμως, Ορέστης Λάσκος την πίεσε να αρνηθεί, ώστε να παίξει στη δική του ταινία, τις “Ραγισμένες καρδιές”.

2ον: Το 1960 ο Γιώργος Δαμασιώτης γίνετε ο διοικητής της αστυνομίας στην “Μανταλένα” που υποδύθηκε η Αλίκη Βουγιουκλάκη και για άλλη μια φορά χαρίζει στο κοινό απολαυστικές σκηνές που μέχρι και σήμερα αγαπάμε να βλέπουμε και να γελάμε.
Αυτή μάλιστα ήταν και η τελευταία φορά που συνεργάστηκε με τον Ντίνο Δημόπουλο.

Αν και αρχικά ήταν διστακτικός στο να αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο καθώς τα γυρίσματα θα πραγματοποιούνταν εξ ολοκλήρου στην Αντίπαρο το καλοκαίρι του 1960 κι έτσι δεν θα μπορούσε να συμμετάσχει σε κάποια θεατρική παράσταση.

Εκτός αυτού είχε συμφωνήσει να συμμετάσχει σε άλλη μια ταινία της οποίας τα γυρίσματα θα γινόταν την ίδια περίπου περίοδο. Την λύση όμως έδωσε ο Ντίνος Δημόπουλος που κανόνισε να γυριστούν όλες οι σκηνές του μαζεμένες προκειμένου ο αγαπημένος ηθοποιός να μην είναι δεσμευμένος παραπάνω από 15 ημέρες.

3ον: Στην ταινία, “Κάτι να καίει” όπου είναι η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του Γιάννη Δαλιανίδη, κάνει τη πρώτη της εμφάνιση μόλις 16 χρονών η Έλενα Ναθαναήλ, την οποία έχει δει ο Δαλιανίδης στα γυρίσματα μιας άλλης ταινίας ως επισκέπτρια.
Στο τραγούδι, “Αυτη τη νύχτα” το ζευγάρι Ναθαναήλ – Νέγκας ντουμπλάρουν η Νέλλη Μάνου και ο Αλέκος Ζαχαράκος.

4ον: Το 1966 ο Ορέστης Μακρής υποδύθηκε για άλλη μια φορά τον μέθυσο την ταινία του Ερρίκου Θαλασσινού, “Ο πόνος του μπεκρή”. Στην αρχή απάντησε αρνητικά αφού δεν ήθελε να τυποποιηθεί στον συγκεκριμένο ρόλο, όμως η επιμονή του καλού του φίλου Πέτρου Γιαννακού που είχε γράψει το σενάριο τον έκανε τελικά να απαντήσει θετικά.

gnorizes oti 21

5ον: Η Ζωή Λάσκαρη εμφανίζεται για πρώτη φορά στο θέατρο το 1970 στο έργο, “Μαριχουάνα στοπ” στο θερινό θέατρο, “Μπουρνέλλη” έχει προηγηθεί μόνο μια εμφάνιση της στο θέατρο σε περιοδεία στην Κύπρο το 1967 και ο Γιάννης Δαλιανίδης την παρουσιάζει στην σκηνή του θεάτρου πρώτα σε κινηματογραφική οθόνη ως σταρ του σινεμά που είναι και μετά την εμφανίζει ζωντανά.

6ον: Στη ταινία, “Κοινωνία ώρα μηδέν” ο Νίκος Κούρκουλος έχει θέσει ως όρο να έχει την Μαίρη Χρονοπούλου ως παρτενέρ και μάλιστα σε κάποιο γύρισμα της έκανε μια φάρσα, σε μια ερωτική σκηνή της σκίζει τη μπλούζα με αποτέλεσμα να φανεί το στήθος της, εκείνη να πάθει πανικό και φυσικά όλο το συνεργείο να ξεσπάσει σε γέλια.

7ον: Η φυσική συνέχεια της “Λούφας και παραλλαγής” είναι η ταινία BIOS + πολιτεία που γυρίστηκε 3 χρόνια μετά και η οποία, σύμφωνα με τον Νίκο Περάκη, συμπληρώνει τα βιώματά του από τη θητεία του στο στρατό κατά την έναρξη της Δικτατορίας, τα οποία δεν μπόρεσε να χωρέσει στην πρώτη ταινία.

8ον: Η εκρηκτική, Ρία Δελούτση, το 1961 εκλέχθηκε Σταρ Ελλάς και συμμετείχε στο διαγωνισμό Μις Υφήλιος στο Μαϊάμι των ΗΠΑ κερδίζοντας τον τίτλο της “Μις Φιλία”. Στο γάμο της με τον ηθοποιό, Βαγγέλη Πλοιό, κουμπάρο είχε τον Σταύρο Παράβα.

9ον: Ο Γιώργος Λουκάκης στο ρόλο του γιατρού και τα παιδιά, Ανδρέας Συρογιάννης και Στέλλα Κούμουλου δεν αναφέρονται στους τίτλους της ταινίας, “Ο παραμυθάς”.

10ον: Όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη έπαιζε την θρυλική, ”Εβίτα” το Καλοκαίρι του 1982 στο κηποθέατρο, ”Αλίκη” ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ σε κοντινό Θερινό στην Αλεξάνδρας έπαιζε σε επιθεώρηση. Είχε τύχει, στην έναρξη της δεύτερης πράξης, όταν η Αλίκη-Εβίτα έβγαινε να ερμηνεύσει στο μπαλκόνι του προεδρικού μεγάρου το ”Μην κλαις για εμένα Αρτζεντίνα” να είναι και η ώρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ για ένα από τα νούμερα του. Έβγαινε λοιπόν και έλεγε στον κόσμο να σιγοτραγουδήσουν το ”υπέροχο αυτό τραγούδι” μαζί με την Αλίκη και όταν εκείνη τελείωνε άρχιζε το νούμερο του.

11ον: Ο Παντελής Ζερβός έχει διατελέσει Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών με το Νικήτα Πλατή αντιπρόεδρο στο ίδιο Δ.Σ.

12ον: Η Ρένα Βλαχοπούλου στην σκηνή που μιλάει με τον Δημήτρη Καλλιβωκά στην ταινία, “Η Παριζιάνα” φαίνεται ν’ αφήνει το πράσινο καπέλο της στην καρέκλα όταν έρχεται η Μπρόγερ και την τραβάει. Αμέσως μετά μπαίνουν οι δυο τους στο δωμάτιο όπου η Βλαχοπούλου κρατά το καπέλο και μάλιστα χωρίς το φουλάρι που το κοσμεί. Ένα από τα λάθη που συναντάμε σε αρκετές ταινίες.

13ον: O ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, Μιχαήλ Ιακωβίδης είχε υπογράψει με τη Φίνος Φιλμ για το ρόλο ενός Γερμανού αξιωματικού στη ταινία, “Τελευταία Αποστολή” του Τσιφόρου. Ο ρόλος του είχε δοθεί λόγω της γερμανικής του μόρφωσης, όμως λίγες μέρες μετά έστειλε επιστολή στη Φίνος με ορισμένες απαιτήσεις για τη συμμετοχή του (ενώ είχε λάβει και προκαταβολή).

Μερικές από αυτές ήταν: 1) να προηγείται το όνομά του σε όλα τα διαφημιστικά 2) να ενισχυθεί ο ρόλος του με τη προσθήκη πέντε νέων σκηνών 3) την υποχρεωτική πρόσληψη μιας συγκεκριμένης ηθοποιού. Μετά από αυτό η εταιρία έσπευσε να τον αντικαταστήσει με άλλον ηθοποιό.

Προηγούμενο άρθροΓνώριζες ότι … 20ο
Επόμενο άρθρο13 ιστορίες από τον Ελληνικό Κινηματογράφο
Χρήστος Κωνσταντίνου
Για μένα ο κινηματογράφος είναι ένα ταξίδι σε κάποιον μαγικό κόσμο μιας άλλης εποχής. Νιώθω ευγνώμων γιατί έχω την τύχη να γνωρίσω και να με τιμούν με την φιλία τους αρκετοί καλλιτέχνες της χρυσής εκείνης περιόδου όπου τα αστέρια ήταν αληθινά κι όχι κάλπικα.