Η ταινία, “Χτυποκάρδια στο θρανίο” προβλήθηκε τη σαιζόν 1963-1964 και έκοψε 591.675 εισιτήρια. Ήρθε στην 2η θέση σε 92 ταινίες.
-Η ταινία γυρίστηκε ταυτόχρονα στα ελληνικά και τα τουρκικά. Στην τουρκική έκδοση, που είχε τίτλο “Sıralardaki Heyecanlar”, τους Έλληνες ηθοποιούς αντικατέστησαν Τούρκοι. Η τουρκική έκδοση δεν παίχτηκε ποτέ στην Τουρκία, επειδή προέκυψε πολιτικό πρόβλημα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, λόγω των προγραφών του τουρκικού καθεστώτος εναντίον των Ελλήνων της Πόλης.
-Στην Τουρκική βερσιόν, εκτός απο την Αλίκη Βουγιουκλάκη, έπαιζαν και πολλοί απο τους έλληνες ηθοποιούς (της ελληνικής βερσιόν).
Συγκεκριμένα: Δέσποινα Νικολαϊδου (Ρούλα, συμμαθήτρια/κολλητή φίλη), Κλέαρχος Καραγιώργης (δικηγόρος Κώστας), Δημήτρης Νικολαϊδης (καθηγήτης), Θόδωρος Μορίδης (Γυμνασιάρχης), Θόδωρος ΄Εξαρχος (γυμναστής), Βαγγέλης Σάκαινας (επιστάτης σχολείου), Αλέκος Κουρής (σερβιτόρος του “προφιτερόλ”) ολοι οι υπολοιποι “καθηγητες” του σχολείου (πλην του Διονύση Παπαγιαννόπουλου που το ρόλο του έπαιζε Τούρκος ηθοποιός) και αρκετές απο τις συμμαθήτριες.
Και μάλιστα τα ονόματα όλων αυτων των ελλήνων ηθοποιών δεν υπάρχουν στους τίτλους της τουρκικης έκδοσης.
-Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, η Καίτη Λαμπροπούλου και η Καίτη Πάνου εμφανίζονται ως κομπάρσοι, στην τουρκική βερσιον της ταινίας, σε σκηνή δεξιωσης ως καλεσμένοι. Αντίστοιχα και οι Τούρκοι ηθοποιοί που στην Τουρκική βερσιόν υποδύονταν τους γονείς της Αλίκης Βουγιουκλάκη, εμφανίζονται στην ελληνική βερσιον και αυτοί ως κομπάρσοι στη σκηνή της δεξιώσης. Αυτό συνέβη γιατί την ίδια μέρα, έγιναν τα γυρίσματα της εν λόγω σκηνής και των δύο βερσιόν, οπότε έγινε “ανταλλαγή” ηθοποιών.
-Η ταινία, “Χτυποκάρδια στο θρανίο” είναι διασκευή της ουγγαρέζικης κωμωδίας των Ι. Μπεκέφυ-Σ. Αντοργιάν.
-Η μουσική της ταινίας ανήκει στον Μάνο Χατζιδάκι.
-Kλασσική η σκηνή του ζαχαροπλαστείου με τον Γιώργο Κωνσταντίνου (ως πειναλέος καθηγητής που αναλαμβάνει να κάνει ιδιαίτερο μάθημα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη) και προσπαθεί με κινήσεις και περιγραφές να δώσει στον ιδιοκτήτη να καταλάβει ότι θέλει ένα προφιτερόλ (δεν ξέρει πως λέγεται) το οποίο κάνει 7 δρχ και τελικά καταλήγει να πίνει ένα καφέ.
-Το σχολείο της μαθήτριας Λίζας Πετροβασίλη που στην ταινία αναφέρεται ως “Κολλέγιο της Φιλοθέης” ήταν στην πραγματικότητα το τότε Γυμνάσιο Αμαρουσίου (νυν 1ο Λύκειο Αμαρουσίου). Στο ίδιο σχολείο, η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε φοιτήσει στα μαθητικά της χρόνια.
-Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ωστόσο το παρασκήνιο που προηγήθηκε των γυρισμάτων, αλλά και το πως ξεκίνησε η ιδέα της ταινίας. Τον χειμώνα του 1962 η Αλίκη Βουγιουκλάκη ανεβάζει μαζί με τον Μάνο Χατζιδάκι στο Rex μια πλούσια θεατρική παραγωγή με τίτλο «Καίσαρ και Κλεοπάτρα». Παρά τις θετικές προσδοκίες, η παράσταση δεν πάει καλά και σε ένα μήνα σταματάει.
Το θέατρο όμως δεν μπορούσε να παραμείνει ανενεργό, οπότε έπρεπε να βρεθεί κάποια εναλλακτική λύση και μάλιστα σύντομα. Τη λύση έδωσαν ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Μίμης Πλέσσας, οι οποίοι μέσα σε 15 μόλις ημέρες ανεβάζουν στο ίδιο θέατρο την παράσταση “Χτυποκάρδια στο θρανίο”. Η επιτυχία ήταν μεγάλη και άμεση. Έτσι αποφασίστηκε να γυριστεί και ταινία.
Περίληψη της ταινίας,“Χτυποκάρδια στο θρανίο“
Η Λίζα (Αλίκη Βουγιουκλάκη) μια νεαρή τελειόφοιτος του Γυμνασίου και μοναχοκόρη ενός ζευγαριού αστών, αποφασίζει ένα πρωινό να προφασιστεί ασθένεια για να αποφύγει το σχολείο. Αρωγός της στην προσπάθειά της για σκασιαρχείο αναδεικνύεται ένας καθηγητής Ιατρικής ονόματι Δημήτρης Παπαδόπουλος (Δημήτρης Παπαμιχαήλ), που πραγματοποιεί κατ’ οίκον επίσκεψη και καλύπτει την νεαρά μαθήτρια, η οποία τελικά ερωτεύεται κεραυνοβόλα τον μεσήλικα γιατρό.
Το ζευγάρι σύντομα παντρεύεται και κατόπιν ενός ωραίου μήνα του μέλιτος εκκινεί μια κοινή ζωή, στηριγμένη σε τυπικές, αστικές, κοινωνικές συμβάσεις… Η νεαρά Λίζα, όμως, κατατρώγεται από την επιθυμία να επιστρέψει στο σχολείο και να ολοκληρώσει την φοίτησή της σε αυτό.
Η Λίζα επιστρέφει στο σχολείο εν αγνοία του συζύγου της και, συνεπεία αυτού, αποτυγχάνει να αντεπεξέλθει στο ρόλο τόσο της μαθήτριας, όσο και της συζύγου. Έπειτα από μια σειρά αλλεπάλληλων κωμικοτραγικών παρεξηγήσεων, ο Δημήτρης πληροφορείται τα πειραγμένα της Λίζας, τελικά όμως τήν συγχωρεί, εφόσον η σύζυγος-μαθήτρια κυοφορεί πια τον καρπό του έρωτά τους!