Ο “Μάγος της Αθήνας” ξεκίνησε να προβάλλεται στον κινηματογράφο «Σπλέντιτ» από τις 30 Μαρτίου 1931, όμως σημείωσε παταγώδη εμπορική αποτυχία, καθώς τα έσοδα δεν αρκούσαν ούτε για την κάλυψη των ποσών που είχαν διατεθεί για το χρωματισμό του φιλμ.
Οι διαφημίσεις στον τύπο προϊδέαζαν το κοινό για ένα «γυμνό αιγυπτιακό μπαλλέτο», που θα προκαλούσε «έκπληξιν», ενώ διαφημίστηκε ιδιαίτερα η εμφάνιση του «αλησμόνητου» Αρμάνδου Δελαπατρίδη. Ως πρωταγωνιστές αναφέρονταν ο Μαδράς, ο Μακρής, ο Πέτρος Κυριακός, ο τενόρος Δελένδας, η Λελανάδη και η «επιλαχούσα Μις Αθήναι» Αθηνά Διονύσου. Απουσίαζε τελείως το όνομα της Νέλλα Μέη (η Πουπελίνα).
Λίγες εβδομάδες μετά, στις 7 και 8 Μαΐου 1931, ο Μάγος της Αθήνας» προβλήθηκε στο τζαμί Τεφτερδάρ του Ηρακλείου Κρήτης, που είχε μεταβληθεί σε κινηματογραφική αίθουσα.
Στις 19 Ιανουαρίου 1934, ο κινηματογράφος «Σαπφώ» της Μυτιλήνης διαφήμισε την προβολή δύο ταινιών: η μία ήταν ο «Μάγος της Αθήνας», ενώ η δεύτερη αναφερόταν ως «Μια αγάπη που δεν σβύνει»! Όμως την επομένη, η αίθουσα αναφερόταν σε μία ταινία! Προφανώς επρόκειτο για δεύτερο τίτλο του «Μάγου», που αρχικά δημιούργησε σύγχυση στον επιχειρηματία. Το ίδιο συνέβη λίγους μήνες αργότερα και στην Τρίπολη.
Στα τέλη Νοεμβρίου του 1934, ο Μαδράς βρέθηκε στο Κάιρο, προσκεκλημένος του Εθνικού Συνδέσμου, κουβαλώντας στις αποσκευές του και δύο ταινίες, οι οποίες προβλήθηκαν σε μία μόνο παράσταση υπέρ των νυχτερινών σχολείων του Συνδέσμου, που αποτέλεσε σημαντικό κοσμικό γεγονός για την ελληνική παροικία.
Οι τίτλοι των δυο ταινιών… πρωτάκουστοι: «Ρωμάντζο στην Ακρόπολιν» και «Μέσα σε μια μέρα στην Αθήνα»! Παρέπεμπαν ωστόσο στο «Μάγο», αν και δεν αναφέρθηκαν ιδιαίτερα κατατοπιστικές λεπτομέρειες για την πλοκή τους.
Πολλές σκηνές της ταινίας αυτής προέρχονται απ’ την ταινία “Η Τσιγγάνα της Αθήνας”, της οποίας τα γυρίσματα δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. Προστέθηκαν νέες σκηνές από διάφορους χώρους της πόλης των Αθηνών και ο τίτλος άλλαξε σε: “Μάγος Της Αθήνας”. Πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι η κόπια της ταινίας που κυκλοφόρησε είχε προσθήκη σκηνών ζωγραφισμένες καρέ-καρέ στο χέρι από φοιτητές της “Σχολής Καλών Τεχνών”.
-Το νεγκατίφ της ταινίας αυτής υπήρχε στο αρχείο του Αχιλλέα Μαδρά, στον οποίο απευθύνθηκε ο Κλέαρχος Κονιτσιώτης για να συμπεριλάβει σκηνές της στην ταινία του “Τον Παλιό Εκείνο τον Καιρό”.
-Ο εναλλακτικός τίτλος της ταινίας είναι, “Μια αγάπη που δεν σβύνει”.
-Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Ορέστη Μακρή.
Αποκατάσταση
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος αγόρασε το 1963 από τον Αχιλλέα Μαδρά περίπου 17.000 μέτρα υλικού που προερχόταν από παλιές παραγωγές του. Στο υλικό αυτό βρέθηκε το μεγαλύτερο μέρος εικόνας και ήχου των ταινιών Μαρία Πενταγιώτισσα και Ο μάγος της Αθήνας και πολλά μέτρα από επίκαιρα της εποχής για τον αφανισμό των κοινοτήτων Ελλήνων και Αρμενίων στη Μικρά Ασία τα οποία είχαν γυριστεί από γνωστούς εικονολήπτες του ελληνικού κινηματογράφου (Χέπ, Γαζιάδης, Προκοπίου) και αργότερα χρησιμοποιήθηκαν στη δημιουργία της ταινίας του Πρόσφυγες του πολέμου.
Η περιπετειώδης διαδικασία που μεσολάβησε μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής του Μάγου της Αθήνας σε συνδυασμό με τη δυσκολία συγκέντρωσης του εύθραστου και σε κακή ποιότητα υλικού, και μόνο σε ποσοστό 80% του συνόλου, κάτεστησε εξαιρετικά δύσκολο το έργο της διαχείρισης των υλικών της αποσπασματικής αυτής αφήγησης. Το τελευταίο τμήμα της ταινίας επιχρωματίστηκε στο χέρι καρέ-καρέ, από φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. Η αποκατάσταση της ταινίας αυτής πραγματοποιήθηκε με την οικονομική ενίσχυση του ευρωπαικού προγράμματος Lumière.
Περίληψη της ταινίας, “Ο Μάγος της Αθήνας”
Ένας μουσικός-μάγος, ευγενικής καταγωγής, κερδίζει τις καρδιές των γυναικών. Όταν η αγαπημένη του τον εγκαταλείπει για έναν πλούσιο, εκείνος θα κάνει τα πάντα για να την ξανακερδίσει. Η ταινία του Μαδρά Ο μάγος της Αθήνας ξεκίνησε να γυρίζεται το 1922 με τίτλο Η τσιγγάνα της Αθήνας.
Πολλά αποσπάσματά της χρησιμοποιήθηκαν αργότερα στον Μάγο της Αθήνας που ολοκληρώνεται το 1931. Η πρωτόλεια αυτή ταινία αποτελεί μια πρωτόγνωρη μείξη ειδών: ρομαντική κωμωδία, τραγικό ρομάντσο, ημερολόγιο ταξιδιού που εκθειάζει την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό. Ο ίδιος ο Μαδράς πρωταγωνιστεί ως ακαταμάχητος τσιγγάνος-βιολιστής που μαγεύει τη Φρίντα Πουπελίνα.