13.9 C
Athens
Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 49

Ανδρέας Νομικός 1937-2021

nomikos andreas
nomikos andreas

Ο Ανδρέας Νομικός, γεννημένος το 1937 στη Λήμνο, γνωστότερος ως «φτερού», ήταν υπαίθριος μικροπωλητής της Αθήνας. Πωλούσε φτερά για ξεσκόνισμα και φώναζε με ψιλή φωνή «φτερά…και πούπουλα». Αποτελούσε γραφική φυσιογνωμία της Αθήνας πάνω από 50 χρόνια, από τη δεκαετία του ’60 και η έκφραση «φτερά… και πούπουλα» έχει μείνει κλασική.

Αθήνα μέχρι και πριν από μερικές δεκαετίες ήταν μια διαφορετική πόλη. Τα χρόνια της οικονομικής κρίσης έριξαν βαριά τη σκιά τους στην πρωτεύουσα που άλλοτε (αν και επί της ουσίας οι δυσκολίες δεν έλειψαν ποτέ) ήταν μια εξαιρετικά χαρούμενη πόλη που είχε τις δικές της cult φυσιογνωμίες που χάριζαν άφθονο γέλιο.

Ποιος δεν έχει περπατήσει στο ιστορικό κέντρο τη δεκαετία του 1980 ή και νωρίτερα και δεν έχει «τρακάρει» τον Ανδρέα Νομικό; Δεν σας λέει κάτι το όνομα; Η τσιριχτή φωνή με την τρομερή ατάκα, σίγουρα θα σας λέει…

«Φτερούυυυυυ, φτεράααααα, καλέ φτεράαααααα»! Όσοι δεν έπιναν ήρεμοι-ήρεμοι τον μεσημεριανό, ανοιξιάτικο καφέ τους στο Μοναστηράκι και ξαφνικά μέσα στην ησυχία δεν άκουσαν αυτή τη τσιριχτή φωνή του πάντα γελαστού και έτοιμου για πλάκα Ανδρέα, έχουν χάσει ένα από τα πιο αστεία επεισόδια αυτής της πόλης.

Ανδρέας Νομικός 1937-2021

Οι εμφανίσεις του -όπως ήταν φυσιολογικό- τα λευτεταία χρόνια είχαν αραιώσει δραματικά. Ο γραφών τον είχε συναντήσει πριν από μερικούς μήνες. Χωρίς την ενέργεια των προηγούμενων ετών αλλά χαμογελαστό να απαντάει με νεύμα στον χαιρετισμό όσων τον αναγνωρίζουν και του απευθύνονται με το μικρό του όνομα.

Ο Ανδρέας Νομικός έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ένας σύγχρονος Κυνικός εξαιτίας των φαρμακερών σχολίων που έκανε, τα πειράγματα στους πάντες αλλά και την μοναδική διάθεση που είχε για αυτοσαρκασμό.

Σε μια νεανική βόλτα στο κέντρο της Αθήνας στις αρχές του 1990 είχαμε συναντήσει τον αξιολάτρευτο Ανδρέα. Είχαμε ακούσει για αυτόν διάφορες ιστορίες. Κάποιες από αυτές άγγιζαν το επίπεδο του «αστικού μύθου» καθώς κανείς δεν γνωρίζει αν όντως είναι αληθινές ή με την πάροδο του χρόνου η λεπτή γραμμή ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα ξεθώριασε τόσο πολύ που πλέον δεν φαίνεται καθόλου.

Ό,τι και να συμβαίνει, πάντως, η ιστορία από τις ταραγμένες ημέρες του Νοέμβρη του 1973 που τα τανκς της δικτατορίας είχαν βγει στους δρόμους για να… «επαναφέρουν την τάξη», πάντα θα προκαλεί το ίδιο γέλιο.

Ο Ανδρέας περπατούσε στην Πατησίων και περίπου στο ύψος του Μουσείου πέρασε, πάντα κρατώντας την πραμάτεια του, μπροστά από ένα τεθωρακισμένο του στρατού. Κάποιοι στρατιώτες βρισκόντουσαν έξω από αυτό. Ο Ανδρέας τους πλησίασε και με τη χαρακτηριστική φωνή του τους ρώτησε: «Καλέ παιδιά, τι παίζετε εδώ; Τον Άγνωστο Πόλεμο;».

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Μία ακόμα από τις γνωστές ιστορίες που συνοδεύουν τη φήμη του Ανδρέα Νομικού είναι αυτή με τα πειράγματα στους ναύτες που κάθε πρωί περίμεναν στη στάση των λεωφορείων της πλατείας Κουμουνδούρου για να πάνε στο Σκαραμαγκά. Ο Ανδρέας πάντα αεικίνητος και έτοιμος για πειράγματα τους πλησίαζε, τους ξεσκόνιζε τους ώμους με τα φτερά και τους έλεγε τραγουδιστά: «Πάρε με ναύτη πάρε με και βάλε με στην πλώρη»!

Ακόμα, πάντως, κι όταν ήθελε να πειράξει κάποιον δε δίσταζε να επιστρατεύει το φαρμακερό του χιούμορ. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η απάντηση που έδωσε σε έναν… καθωσπρέπει κύριο που ενοχλήθηκε από την παρουσία του. Ο Ανδρέας Νομικός τον πλησίασε, πάντα με το χαμόγελο, και όταν βεβαιώθηκε πως το ακροατήριο περίμενε από εκείνον την ατάκα που θα σκόρπιζε το γέλιο είπε στον κύριο: «Καλέ, τι ωραίο καρό σακάκι φοράτε. Έχω ακριβώς το ίδιο σε τραπεζομάντιλο στο σπίτι μου»!

Και μπορεί η ζωή του Ανδρέα Νομικού να φαίνεται πως ήταν εύκολη και είχε μόνο αστείες στιγμές αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι. Η προσωπική του ζωή στους πολλούς είναι άγνωστη, καθώς ελάχιστοι είναι αυτοί που ενδιαφέρθηκαν να μάθουν τι κάνει αυτός ο άνθρωπος τις ώρες που δεν «σαρώνει» το κέντρο της Αθήνας πουλώντας τα φτερά του.

Ο Ανδρέας Νομικός, λοιπόν, ήταν οικογενειάρχης. Παντρεμένος και από τον γάμο του είχε αποκτήσει τρία παιδιά τα οποία σπούδασε με κόπο κάνοντας διάφορες δουλειές του ποδαριού. Ανάμεσα σε αυτές και η… πώληση φτερών που συμπλήρωνε το εισόδημά του αλλά ταυτόχρονα αποτελούσε και ένα είδος διασκέδασης.

Η εμφάνισή του με τα κοντά σορτσάκια, τις κρέμες σε όλο το σώμα, τις σαγιονάρες, τις see through μπλούζες και τα κολιέ στο λαιμό παρέπεμπε σε ομοφυλόφιλο, αλλά για όσους τον γνωρίζουν καλά αυτό δεν ήταν παρά ένα τέχνασμα για να τραβάει τα βλέμματα, να συγκεντρώνει δίπλα του πολλούς ανθρώπους και έτσι να πουλάει πιο εύκολα τα φτερά του.

Το κακό για τον ίδιο, ωστόσο, είναι πως ειδικά τα πρώτα χρόνια της «δράσης» του η εικόνα αυτή του δημιούργησε πολλά προβλήματα κυρίως με τους αστυνομικούς οι οποίοι μέχρι να συνηθίσουν την παρουσία και τα πειράγματα του, τον έσερναν κάθε τρεις και λίγο στο πιο κοντινό αστυνομικό τμήμα. Η «παράσταση» που έδινε ο χαμογελαστός Ανδρέας ήταν υπερβολική για τη συντηρητική Αθήνα της δεκαετίας του 1960.

Και όταν αυτά έπαψαν και ο Ανδρέας έγινε ένα από τα πιο… γραφικά «κομμάτια» του κέντρου της Αθήνας, διάφοροι που προφανώς η παρουσία του, τους ενοχλούσε άρχισαν να διασπείρουν διάφορες φήμες με στόχο να βρεθεί κάποιος που θα τις πιστέψει ώστε να του κάνει κακό.

Μια από αυτές τις φήμες -ίσως η χειρότερη- είναι πως η «φτερού» δεν ήταν αυτό που φαινόταν αλλά στην πραγματικότητα ήταν ασφαλίτης ή ακόμα και πράκτορας της ΚΥΠ τον οποίο είχε «ρίξει» η υπηρεσία στα στέκια της νεολαίας προκειμένου να κατασκοπεύει το τι λένε! Ευτυχώς η κατηγορία του «ρουφιάνου» έσβησε γρήγορα χωρίς να προκύψουν για τον Ανδρέα ιδιαίτερα προβλήματα.

Μπορεί ο Ανδρέας να «σάρωνε» σχεδόν όλο το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, ωστόσο, η «έδρα» του ήταν συνήθως ένα παγκάκι στο πεζόδρομο της Αιόλου, κοντά στη συμβολή της με την Ευριπίδου. Από εκεί κάθε ημέρα ξεκινούσε τις… εφορμήσεις του.

Εκεί τον πρωτογνώρισαν οι Αθηναίοι στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και εκεί τον έβρισκαν οι παραγωγοί ελληνικών ταινιών για να του κάνουν προτάσεις ώστε να έχει μικρούς ρόλους στις ταινίες που ετοίμαζαν.

Ο Ανδρέας Νομικός με έναν μάλλον απροσδόκητο τρόπο κατάφερε και έκανε καριέρα στον κινηματογράφο δεδομένου πως ούτε λίγο-ούτε πολύ εμφανίστηκε σε περίπου 30 ταινίες! Οι ρόλοι που είχε ήταν ίδιοι με τον ρόλο που είχε και στους δρόμους της Αθήνας. Πουλούσε φτερά, υποδυόταν τον ομοφυλόφιλο και πετούσε φαρμακερές ατάκες, ενώ δεν έλειπε και η κραυγή «φτερούυυυυυ, φτεράααααα, καλέ φτεράαααααα» που τον καθιέρωσε στις συνειδήσεις των Αθηναίων.

«Ο καταφερτζής» (1964), «Νυχτοπερπατήματα» (1964), «Ο Μελέτης στην Άμεσο Δράση» (1966), «Ένας ιππότης με… τσαρούχια» (1968), «Ο ναύτης του Αιγαίου» (1968), «Ποιος Θανάσης» (1968), Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ (επιχείρησις: Γης μαδιάμ), «Ένας Κίτσος στα μπουζούκια» (1970), «Καυτά ψυχρά κι ανάποδα» (1971), «Ο καμαριέρης της μπουζουξούς (1971)», «Άρπα-Colla» (1982), «Η δημοκρατία του νέφους» (1983), «Ένας πρωτάρης στο κολλέγιο»! (1985) και «Λιποτάκτης» (1988), είναι μερικές μόνο από τις ταινίες που εμφανίστηκε ο Ανδρέας Νομικός.

Ιστορική έχει μείνει η ατάκα του στην ταινία «Ο Μελέτης στην Άμεσο Δράση» όπου αφού δέχεται στο πρόσωπο κατά λάθος έναν κουβά με νερό, φωνάζει στον άνθρωπο που του το πέταξε: «Ώρε πως με κατάντησες έτσι την φτωχιά; Βρε καραμελάκια, από τον Θεό να το ‘βρεις. Τέτοια ώρα βρε τις ποτίζουν τις συκιές»;

Ακόμα κι αν τα χρόνια πέρασαν, πάντως, και πλέον ο Ανδρέας γέρασε και τα φτερά δεν πουλιούνται όσο κάποτε, η «φτερού» συνεχίζει και διατηρεί τη δική της θέση στο πάνθεον με τις cult φυσιογνωμίες της παλιάς και καλής Αθήνας.

Ο Ανδρέας Νομικός, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 84 ετών, σε ιδιωτική κλινική όπου νοσηλευόταν στις 06 Νοεμβρίου του 2021. Τους τελευταίους μήνες αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας, έχοντας δίπλα του μέλη της οικογένειάς του.

Ανδρέας Νομικός: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1964Νυχτοπερπατήματα 
1964Ο καταφερτζής 
1965Γιατί γεννήθηκα φτωχή 
1966Ο Μελέτης στην άμεσο δράση 
1966Πονηρός πράκτωρ Καραγκιόζης 
1967Σήκω χόρεψε συρτάκι 
1967Σαπίλα και Αριστοκρατία 
1968Ένας Κλέφτης… Με Φιλότιμο 
1968Ένας ιππότης με τσαρούχια 
1968Ο μαχαραγιάς 
1968Ο ναύτης του Αιγαίου 
1969Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ – Επιχείρησις: Γης μαδιάμ 
1969Ποιος Θανάσης!! 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
19702 τρελλοί κι’ ο ατσίδας
1970Ένας Κίτσος στα μπουζούκια 
1971Η ζαβολιάρα 
1971Καυτά ψυχρά κι ανάποδα 
1971Ο καμαριέρης της μπουζουξούς 
1975Ο πειρασμός μιας μικρής 
1979Μονά … ζυγά δικά μου… 
1982Άρπα Colla 
1982Τα σαϊνια 
1983Η δημοκρατία του νέφους 
1983Παπαδίστικη κομπανία 
1985Ένας πρωτάρης στο κολλέγιο! 
1986Ράδιο-Αρβύλα 
1988Λιποτάκτης 
Advertisement

Πέντε αποκαλύψεις για την ταινία του 1969, Ο μπλοφατζής

o mblofatzis
mplofatzis

Η ταινία, “Ο μπλοφατζής” προβλήθηκε τη σαιζόν 1969-1970 και έκοψε 406.944 εισιτήρια. Ήρθε στην 8η θέση σε 99 ταινίες.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Ο μπλοφατζής” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Όταν ο Κώστας Καραγιάννης ζήτησε από τον Βασίλη Γεωργιάδη να σκηνοθετήσει την συγκεκριμένη ταινία εκείνος με την σειρά του πρότεινε τον Λάμπρο Κωνσταντάρα για τον συγκεκριμένο ρόλο. Και δεν είχε και άδικο αφού η επιλογή του αυτή τον δικαίωσε με τον καλύτερο τρόπο όταν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ο αγαπημένος ηθοποιός κατέκτησε το βραβείο του Α΄ ανδρικού ρόλου.

2ον. Μπορεί η συμμετοχή της Καίτης Πάνου στην ταινία να διήρκησε μόνο λίγα λεπτά η αμοιβή της όμως ήταν ίση με εκείνη της πρωταγωνίστριας, Μάρως Κοντού.

3ον. Με αυτή την ταινία κάνει το ντεμπούτο της στο σινεμά η Δέσποινα Γλέζου που λίγα χρόνια μετά ως τραγουδίστρια συνεργάστηκε με τα συγκροτήματα, Poll και Νοστράδαμος.

4ον. Από την άλλη η Αλέκα Παραμερίτου σε αυτή την ταινία πραγματοποίησε την τελευταία της εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη μετά από μια σύντομη καριέρα που διήρκεσε μόλις 4 χρόνια κατά τα οποία συμμετείχε σε 12 ταινίες.

Διαβάστε επίσης: 8 αποκαλύψεις της ταινίας Διπλοπενιές


5ον. Ήταν η πιο επιτυχημένη εισπρακτικά ταινία του Λάμπρου Κωνσταντάρα στην εταιρεία Καραγιάννης – Καρατζόπουλος. Έκοψε 408.944 εισιτήρια και κατέκτησε την 8η θέση στα εισιτήρια την σεζόν 1969 – 1970.

Advertisement

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία του 1958 “Ένας ήρως με παντούφλες”

enas iros me pantoyfles
enas iros me pantoyfles

Η ταινία, “Ένας ήρως με παντούφλες” προβλήθηκε τη σαιζόν 1958-1959 και έκοψε 57.907 εισιτήρια. Ήρθε στην 6η θέση σε 51 ταινίες.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε επτά άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Ένας ήρως με παντούφλες” και μας τις αποκαλύπτει…

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία του 1958 "Ένας ήρως με παντούφλες"
Σκηνή από τη ταινία, “Ένας ήρως με παντούφλες“.

1ον. Ήταν η τελευταία ταινία που πρωταγωνίστησε ο σπουδαίος ηθοποιός Βασίλης Λογοθετίδης που κατά την διάρκεια των γυρισμάτων είχε να αντιμετωπίσει και τα χρόνια προβλήματα με την καρδιά του που εκείνη την περίοδο τον είχαν καταβάλει αρκετά. Είναι άλλωστε εμφανή τα σημάδια της ασθένειας στο πρόσωπο και το σωμα του. Η εύθραυστη υγεία του ήταν και η αιτία να καθυστερήσει αρκετά η ολοκλήρωση της ταινίας, “Ένας ήρως με παντούφλες” με αποτέλεσμα να αλλάξει δύο φορές η προγραμματισμένη ημερομηνία για την πρεμιέρα της στους κινηματογράφους.

2ον. Υπήξε η σκέψη την κόρη του Στρατηγού Δεκαβάλλα να την υποδυθεί μια νεαρή ηθοποιός (Επικρατέστερη ήταν η Σμαρούλα Γιούλη). Όταν όμως το είπαν στον Βασίλη Λογοθετίδη εκείνος αντέδρασε έντονα σε βαθμό που τους απείλησε ότι θα αποχωρούσε ο ίδιος από την ταινία. Αφού ήθελε τον ρόλο αυτό να τον υποδυθεί όπως κι έγινε δηλαδή η αγαπημένη του Ίλυα Λιβυκού που λίγους μήνες πριν είχε κλείσει τα 38 της χρόνια. Ενώ η Νίτσα Τσαγανέα που υποδύθηκε την μαμά της ήταν μόνο 15 χρόνια μεγαλύτερη της.

3ον. Την ανιψιά του Βασίλη Λογοθετίδη και κόρη του Λαυρέντη Διανέλλου που κλέβει τον αρραβωνιαστικό της ξαδέρφης της υποδυεται η Σόνια Ζωίδου που με αυτον τον ρόλο πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στην μεγάλη οθόνη.

4ον. Προκειμένου οι σκηνές των αποκαλυπτηρίων του αγάλματος να είναι ρεαλιστικές ο σκηνοθέτης Αλέκος Σακελλάριος ζήτησε την βοήθεια απλών ανθρώπων της γειτονιάς όπως και των μαθητών ενός δημοτικού σχολείου. Συνολικά συμμετείχαν πάνω από 1500 άτομα.

5ον. Στην πραγματικότητα το εσωτερικό του σπιτιού της ταινίας, “Ένας ήρως με παντούφλες” ήταν ένα καλοστημένο σκηνικό. Ενώ οι εξωτερικές σκηνές γυρίστηκαν στην Κυψέλη όπου για πολλά χρόνια έμενε ο Βασίλης Λογοθετίδης.

6ον. Εκείνη την περίοδο ο Αλέκος Σακελλάριος είχε προτείνει άλλα δύο σενάρια στον Βασίλη Λογοθετίδη, εκείνος όμως που γνώριζε την σοβαρότητα της κατάσταση της υγείας του δίχως άλλη σκέψη επέλεξε για το κύκνειο άσμα του στον κινηματογράφο τον Ήρωα παρόλο που ο συγκεκριμένος ρόλος δεν ήταν κωμικός όπως στις προηγούμενες ταινίες του.

7ον. Για πολλά χρόνια πριν κλείσει σε έναν τοίχο στο θεατρικό μουσείο υπήρχε κρεμασμένη μια σπάνια αφίσα από την ταινία με τον Βασίλη Λογοθετίδη ντυμένο ως Λάμπρο Δεκαβάλλα. Την είχε παραχωρήσει η σύζυγος του αείμνηστου Αλέκου Σακελλάριου, Τίνα.

Advertisement

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία “Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα”

Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα

Η ταινία, “Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1960-1961 και έκοψε 88.074 εισιτήρια. Ήρθε στην 4η θέση ανάμεσα σε 58 ταινίες.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε επτά άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Αν και απο το 1955 ο Ιάκωβος Καμπανέλλης έγραφε σενάρια για τον κινηματογράφο σε αυτή την ταινία ανέλαβε για πρώτη φορά και χρέη σκηνοθέτη.

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία "Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα"
Σκηνή από την ταινίας, “Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα”.

2ον. Ο Φίλ. Φίνος είχε αρνηθεί να αναλάβει την παραγωγή της συγκεκριμένης ταινίες καθώς πιστευε οτι θα ήταν αδύνατο να παίξουν μαζί όλοι αυτοί οι ηθοποιοί δίχως να υπάρξουν προβλήματα. Δυστυχώς όμως έκανε λάθος αφού όλοι αυτοί οι σπουδαιοι κωμικοί συνεργάστηκαν άψογα καθ’όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων.

3ον. Από τα 7 γεροντοπαλίκαρα στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος ήταν ο Ορέστης Μακρής (1898) και ο μικρότερος ο Αλέκος Λειβαδίτης (1914).

4ον. Ανάμεσα στους παραγωγούς ήταν και ο ένας εκ των δύο σεναριογράφων της ταινίας, ο Γιώργος Λαζαρίδης.

5ον. Η αρχική διάρκεια της ταινίας ξεπερνούσε τις δύο ώρες. Κατά τη διάρκεια όμως του μοντάζ κόπηκαν αρκετές σκηνές όπως μια στην οποία ο πατέρας της βασικής ηρωίδας διώχνει την σύζυγό του από το σπίτι του και η αστυνομία την συλλαμβάνει.

6ον. Απ’ όλους τους άντρες ηθοποιούς που συμμετείχαν ο πιο ακριβοπληρωμένος ήταν ο Μίμης Φωτόπουλος ενώ δευτερος στην σειρά ήταν ο Ορέστης Μακρής με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο να τον ακολουθεί.

7ον. Η τελευταία σκηνή της ταινίας με τους χορούς ανάμεσα στην Χιονάτη και τα γεροντοπαλίκαρα χρειάστηκε δύο ημέρες για να ολοκληρωθεί αφού την πρώτη ημέρα μια αδιαθεσία της Τζένης Καρέζη μετά τον δευτερο χορό διέκοψε εντελώς το γύρισμα.

Advertisement

Πέντε αποκαλύψεις για την ταινία του 1961 Συνοικία το όνειρο

sikoikia to oneiro
sikoikia to oneiro

Η ταινία, “Συνοικία το Όνειρο” προβλήθηκε τη σαιζόν 1961-1962 και έκοψε 74.427 εισιτήρια. Ήρθε στην 4η θέση σε 68 ταινίες. Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Συνοικία το όνειρο” και μας τις αποκαλύπτει…

Πέντε αποκαλύψεις για την ταινία του 1961 Συνοικία το όνειρο
Αφίσα της ταινίας,”Συνοικία το όνειρο.

1ον. Το σέναριο έγραψε ο Τάσος Λειβαδίτης και την σκηνοθέτησε ο Αλέκος Αλεξανδράκης που πρωταγωνίστησε κιολας μαζί με την τότε σύζυγο του Αλίκη Γεωργούλη, τον Μάνο Κατράκη και την Ηλέκτρα Καλαμίδα.
Έναν χρόνο μετά το 1962 και οι πέντε ξανασυνεργάστηκαν στην δραματική ταινία “Ο θρίαμβος” που ήταν η δευτερη και τελευταία συγγραφική δουλειά του Τάσου Λειβαδίτη στον κινηματογράφο όπως και του Αλέκου Αλεξανδράκη στο τιμόνι της σκηνοθεσίας.

2ον. Πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση για την Ηλέκτρα Καλαμίδα την οποία πρότεινε στον Αλέκο Αλεξανδράκη ο Μάνος Κατράκης που ήταν πολύ καλός της φίλος και την έπεισε να υποδυθεί έναν από τους καλύτερους ρόλους στην μικρή κινηματογραφική της καριέρα.

3ον. Η αμοιβή του Μάνου Κατράκη μετά από δική του επιθυμία ήταν πάρα πολύ μικρή, σχεδόν συμβολική. Κι αυτό γιατί ήθελε τόσο πολύ να συμμετάσχει στην συγκεκριμένη ταινία που το οικονομικό κομμάτι δεν τον ενδιέφερε.

4ον. Αρχικά υπήρξε η σκέψη τον πρώτο γυναικείο ρόλο να τον ερμηνεύσει μια γνωστή ηθοποιός και ανάμεσα σε αυτές ήταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Τζένη Καρέζη με τις οποίες είχε ξανασυνεργαστεί ο Αλέκος Αλεξανδράκης.

5ον. Αν και η λογοκρισία της εποχής έκοψε κάποιες σκηνές η ταινία κατέκτησε την τέταρτη θέση στα εισιτήρια εκείνη τη χρονιά. Ενώ έχει ακουστεί πως ένας συλλέκτης έχει στην κατοχή του αυθεντική μπομπίνα ολόκληρης της ταινίας.

Advertisement

Θεατρική παράσταση με τη Χρύσα Κατσαρίνη

kouverta
kouverta

Μετά το «Ό,τι πολυτιμότερο έχω», την πρώτη solo Stand Up Comedy παράστασή της, η Χρύσα Κατσαρίνη επιστρέφει στην Αθηναϊκή σκηνή, έπειτα από σχεδόν 2 χρόνια, με την πιο σκοτεινή, εξομολογητική και συνάμα ξεκαρδιστική παράσταση που έγραψε μέχρι σήμερα.

Τα βάζει με τους ομοφοβικούς, τους σεξιστές και τις ηλίθιες συμβουλές στις γυναίκες για το πώς να μη πέσουν θύματα βιασμού. Γλεντάει τη NASA που ψάχνει κωμικούς για το διάστημα και τους γιατρούς που την εγχείρησαν. Έχει τη λύση για να γλιτώνει κάθε τσακωμό και μία κουβέρτα παραμάσχαλα για να γλιτώνει απ’ όλα τα υπόλοιπα.

Επιχειρεί να μετουσιώσει τις πιο σκοτεινές ιστορίες της ζωής της σε γέλιο και με τον τρόπο αυτό να αποδείξει ότι τα πάντα μπορούν να γίνουν αστεία και πως ο πιο αποτελεσματικός δρόμος για την κάθαρση, δεν είναι μέσω της τραγωδίας, αλλά μέσω της κωμωδίας.

Κάθε Πέμπτη του Νοεμβρίου (4,11,18,25/11), του Δεκεμβρίου (2,9,16,23,30/12) και του Ιανουαρίου (6,13,20,27/01) στο Θέατρο Αθηναΐς  (Καστοριάς 34, Βοτανικός).
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr.
Παραγωγή: Olympia Culture

Advertisement

Δελτίο Τύπου Πολιτιστικού Προγράμματος

koinotita texnis
koinotita texnis

Η Κοινότητα Τέχνης Πράξις και ο Νίκος Τουλιάτος παρουσιάζουν το πρόγραμμα της κοινότητας έως το τέλος του 2021. Ο χώρος πολιτισμού “Πράξις” της κοινότητας σας παραθέτει το δελτίο τύπου και φωτογραφικό υλικό με όλες τις προγραμματισμένες δραστηριότητες προς δημοσίευση.

Σε περίπτωση που σας ενδιαφέρει η χορηγία επικοινωνίας σε κάποια μεμονωμένη εκδήλωση ή σε όλες παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο 6940739441 ή απαντώντας στο παρόν email. Παραμένουμε στη διάθεση σας.

Κοινότητα Τέχνης Πράξις
Γενναίου Κολοκοτρώνη 12, Κουκάκι
Τηλ: 6940739441 email: [email protected]

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ 2021

H Κοινότητα Τέχνης Πράξις δημιουργήθηκε από το όραμα του performer κρουστών Νίκο Τουλιάτο το 2018, με αφορμή μια ακρόαση στο ίδρυμα Μ. Κακογιάννης. 

Η κοινότητα αποτελείται από τη θεατρική ομάδα ΗΧΟΠΟΙΟΙ, την percussive ensemble ΗΧΟΔΡΑΣΗ, και την ομάδα χορού ΗΧΟΚΙΝΗΣΗ. Κάθε ομάδα λειτουργεί και συνεργάζεται με τις άλλες ανταλλάσσοντας γνώσεις, με κοινή συνισταμένη τον ήχο και τον ρυθμό σε όλες τους τις μορφές, πέρα από τις συνηθισμένες. Καλλιτέχνες όλων των ειδών έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε συλλογικές δραστηριότητες με κοινή αισθητική ώστε να μεταμορφωθεί η κοινότητα σε ένα εργαστήρι καλλιτεχνικής έκφρασης και σκέψης.

Καταπατώντας τη μαυρίλα της εποχής μας και με γνώμονα τον πολιτισμό και την τέχνης η Κοινότητα μας παρουσιάζει:

  • “Μάθημα”
    Θεατρική παράσταση
    Σκηνοθεσία – ερμηνεία: Καίτη Βαρβαρέσου Θεολογίτου
    Από 2 Οκτωβρίου και για δέκα Σάββατα 
    Ώρα 21:15
  • “Ρυθμός στο Θέατρο” 
    Μάθημα ρυθμολογίας απο το Νίκο Τουλιάτο
    Από 3 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή
    Ώρα 12:00 – 14:00 
  • Βιωματικό Σεμινάριο Φωνητικής Τέχνης
    Με τη Μαρία Παπαρδάκη
    16 Οκτωβρίου
    Ώρα 17:00 – 20:00
  • “Οι Εγκλωβισμένοι” Ερρίκος Ίψεν
    Θεατρική παράσταση
    Σκηνοθεσία: Νίκος Περέλης
    Από 15 Νοεμβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη
    Ώρα 20:30
  • Εργαστήρι ερασιτεχνικού θεάτρου
    Μαθήματα υποκριτικής για ερασιτέχνες με τον Στέφανο Γεωργόπουλο
    Από 19 Νοεμβρίου κάθε Παρασκευή και Σάββατο
    Ώρα 16:00 – 20:00
  • Πλάθοντας ένα θεατρικό κόσμο
    Εργαστήρι ανάπτυξης υποκριτικής ικανότητας για ηθοποιούς με τον Γιώργο Δουργούτη
    Από 30 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή 
    Ώρα 17:00 – 19:00
  • “Έρωτος Ύβρις: Δόρπος”
    Θεατρική παράσταση
    Σκηνοθεσία: Νίκος Τουλιάτος
    Απο 10 Δεκεμβρίου και κάθε Παρασκευή 
    Ώρα 21:00
  • “Alma De La Rosa 1”
    Θεατρική παράσταση
    Σκηνοθεσία: Νίκος Τουλιάτος
    Από 22 Δεκεμβρίου και κάθε Τετάρτη
    Ώρα 21:00

Ακόμα αναμένονται για προγραμματισμό οι παραστάσεις “Το όνειρο ενός γελοίου” σε σκηνοθεσία – ερμηνεία Γιάννη Αργυρίου, “Alma De la Rosa 2”  σε σκηνοθεσία – ερμηνεία Βασιλικής Πέτρου και άλλα.

Για πληροφορίες και κρατήσεις: 6940739441 και στο email: [email protected]
Facebook: Κοινότητα Τέχνης Πράξις
Instagram: Κοινότητα Τέχνης Πράξις
LinkedIn: Κοινότητα Τέχνης Πράξις

Advertisement

Το ραντεβού της Κυριακής 1959-1960

rantevou tis kiriakis
rantevou tis kiriakis

Η ταινία, “Το ραντεβού της Κυριακής” προβλήθηκε τη σαιζόν 1959-1960 και έκοψε 25.614 εισιτήρια. Ήρθε στην 28η θέση σε 52 ταινίες.

Περίληψη της ταινίας, “Το ραντεβού της Κυριακής”

Η Ανθούλα (Κάκια Αναλυτή) έχει χάσει τη μητέρα της και ο πατέρας της (Τίτος Βανδής) παρασύρεται από τη νέα του αγάπη, τη Μάρθα (Μάρθα Βούρτση), και εγκαθίσταται μακριά από την Ανθούλα, στο σπίτι της Αφροδίτης (Δέσπω Διαμαντίδου). Η Αφροδίτη σπρώχνει την Ανθούλα στην αγκαλιά του γιου της Θάνου (Δημήτρη Παπαμιχαήλ), έχοντας βλέψεις στην περιουσία της. Όμως ο Αλέκος (Θανάσης Μυλωνάς), που αγαπάει αληθινά την Ανθούλα, θα αποκαλύψει την πλεκτάνη και έτσι ο πατέρας της θα εγκαταλείψει τη Μάρθα.

Τάκης Σαγιώρ 1940-

Τάκης Σαγιώρ

Ο Τάκης Σαγιώρ γεννήθηκε στις 24 Μαίου 1940. Από τους πρώτους μεγάλους χορευτές της Ελλάδας. Σκηνοθέτησε και έντυσε με τις εμπνευσμένες χορογραφίες του, επιθεωρήσεις των μεγαλύτερων συγγραφέων του τόπου μας: Σακελλάριου, Πρετεντέρη, Λυμπερόπουλου, Νικολαΐδη, Καραγιάννη, Μακρίδη, Ελευθερίου, Δαλιανίδη, Μαστοράκη κ.α.

Εμφανίστηκε στα θέατρα: Ακροπόλ, Μπουρνέλη, Μινώα, Παρκ κ.α.

Τάκης Σαγιώρ 1940-
ΟΤάκης Σαγιώρ καιη Λουίζα Μελίντα.

Σαν ηθοποιός στην τηλεόραση, στο έργο: Μαρία Πλυδούρη, με την Ξένια Καλογεροπούλου και τον Γιάννη Φέρτη και στον κινηματογράφο σε 20 ελληνικές ταινίες.

Για πολλά χρόνια, πάνω στη σκηνή ή πίσω από αυτή, είναι ο καλλιτέχνης που κινεί τα νήματα στις έξοχες χορογραφίες του. Χορογραφίες κλασικές ή μοντέρνες, χορογραφίες με σημερινό ύφος ακόμη και στο ρυθμό της ραπ.

Ο Τάκης Σαγιώρ γεννήθηκε και ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία στην Κέρκυρα.

Σε ηλικία 15 ετών, έρχεται στην Αθήνα και κάνει μαθήματα χορού στη σχολή της Κικής Μανιάτη. Στη συνέχεια, μπαίνει στη σχολή χορού της Έλλης Ζουρούδη, αλλά το όνειρό του παρέμενε η ηθοποιία, την οποία ήθελε να ακολουθήσει από μικρό παιδί.

Το 1962 έγινε το ξεκίνημά του, ως σολίστ χορού, στην «Όμορφη πόλη» των Μίκη Θεοδωράκη, Μιχάλη Κακογιάννη και Μποσταντζόγλου.

Το 1965 ήρθε η μεγάλη επιτυχία, όταν συναντήθηκε με την ξανθιά καλλονή Λουίζα Μελίντα. Γνωρίστηκε μαζί της στη σχολή χορού, όταν δεκαεξάχρονο κορίτσι ήρθε από τη Βραζιλία. Ερωτεύθηκαν και σύντομα παντρεύτηκαν. Ο Τάκης Σαγιώρ και η Λουίζα Μελίντα έγιναν ζευγάρι στη ζωή και στον χορό.

Ένωσαν τις δυνάμεις τους και ξεκίνησαν την καριέρα τους από το εξωτερικό. Βρέθηκαν να δουλεύουν στο Μόναχο με την Κατερίνα Βαλέντε. Στο “Ντόιτς Θίατερ” συνάντησαν τη Μάρλεν Ντίτριχ. Είχε έρθει ως γκεστ σταρ με 12 χορεύτριες, καλλονές από το Lindo. Με Σαρλ Αζναβουρ, με τη Νανα Μούσχουρη και πολλούς άλλους…

Το 1970 έρχεται στην Ελλάδα, μετά από ενδιάμεσους σταθμούς στο εξωτερικό και εμφανίζεται δίπλα στον Τόνη Μαρούδα, όπου ο μεγάλος Κώστας Πρετεντέρης τον είδε και του έδωσε την ευκαιρία στην τηλεόραση στα: “Παιχνιδίσματα”.

Ακολούθησαν τα: “Κυριακή χωρίς σύννεφα”, “Γειτωνιά”, “Από τον παππού στον εγγονό” του Γιώργου Μουζάκη και άλλες εκπομπές…

Το 1973 και ενώ ήταν ήδη γνωστός στην τηλεόραση, ένας άλλος ογκόλιθος του θεάματος, ο Γιάννης Δαλιανίδης, του εμπιστεύθηκε τις χορογραφίες στο θέατρο Μπουρνέλη στο έργο “Στρήκινγκ στο πλοίο των τρελών”, που έγραψε μαζί με τον Νίκο Μαστοράκη.

Στη συνέχεια και για εκείνον και για την Λουίζα Μελίντα, ήρθαν όλα πολύ εύκολα. Εμφανίστηκαν στα μεγαλύτερα θέατρα με τους σημαντικότερους ηθοποιούς και συγγραφείς της εποχής. Στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και στα μεγάλα νυχτερινά κέντρα, με εξίσου πολύ σημαντικούς δημιουργούς και τραγουδιστές.

Αργότερα, ο Τάκης Σαγιώρ έμεινε για λίγο διάστημα μακριά από τα φώτα, από τη δημοσιότητα, από το θέατρο. Επέστρεψε στην Κέρκυρα και άνοιξε μια σχολή χορού.

Τα τελευταία χρόνια ζεί στην Αθήνα και απέχει από κάθε επαγγελματική δραστηριότητα!

Τάκης Σαγιώρ: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1963Μικροί και μεγάλοι εν δράσει
1964Δίψα για ζωή
1964Κάτι να Καίη
1966Οι άγγελοι της αμαρτίας
1967Η Κόρη μου η Ψεύτρα
1969Στον ίσκιο του θεού
ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1972|1972Η Γειτονιά μαςΥΕΝΕΔ
1972|1972Χαρούμενη ΚυριακήΕΙΡΤ
1974|1974Λούνα ΠαρκΕΙΡΤ
1976|1976Αθάνατες ιστορίες αγάπηςΥΕΝΕΔ
1979|1979Η Μεγάλη ΠαρέλασηΕΡΤ
1991|1991Ο κανονιέρης και η βεντέταΑΝΤ1

Ευχαριστούμε θερμά το takis-sagior.blogspot.com για τις πληροφορίες.

Advertisement

Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου 1968-1969

i odysseia enos xerizomenoy
i odysseia enos xerizomenoy

Η ταινία, “Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου” προβλήθηκε τη σαιζόν 1968-1969 και έκοψε 395.589 εισιτήρια. Ήρθε στην 12η θέση σε 108 ταινίες.

-Η ταινία αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας διλογίας, με θέμα τις περιπέτειες του τραγουδιστή Βασίλη Καρατζόγλου. Το πρώτο μέρος είναι η Ξεριζωμένη Γενιά, που γυρίστηκε έναν χρόνο νωρίτερα. Και τα δύο έργα είναι επικών διαστάσεων με διάρκεια τρεις ώρες περίπου το καθένα.

Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου 1968-1969
Ο Νίκος Ξανθόπουλος στη ταινία, “Η οδύσσεια ενός ξεριζωμένου”.

-Είναι αξιοσημείωτη η σεκάνς κατά την οποία μια αρκούδα επιτίθεται στον Νίκο Ξανθόπουλο στο δάσος. Πρόκειται όμως για τον ηθοποιό Ανέστη Βλάχο, ντυμένο αρκούδα. Αλλά στο ίδιο έργο παρουσιάζεται μια αληθινή αρκούδα, η οποία χορεύει στους ρυθμούς του ντεφιού ενός περιπλανώμενου μουσικού, που έχει πάθει αμνησία και διαμένει στην Τουρκία.

-H ταινία αυτή έχει αγαπηθεί πολύ από το Ποντιακό και το Μικρασιατικό γενικότερα, στοιχείο.

-Η ταινία θεωρήθηκε από τους κριτικούς ως “λαϊκή όπερα”.

-Η “Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου” κατατάσσεται σε μια ειδική ομάδα ταινιών, που δεν ήταν μεν μιούζικαλ, ωστόσο επειδή ακούγονταν σε αυτές περισσότερα από 4 τραγούδια, ονομάστηκαν «μουσικές ταινίες».

Ο Νίκος Ξανθόπουλος διέθετε μια χαρακτηριστική και γνήσια λαϊκή φωνή, η οποία τον βοήθησε να ερμηνεύει με ένα δικό του, ξεχωριστό τρόπο τα τραγούδια που του ανέθεταν.

-Στην ταινία ακούγονται μεταξύ άλλων τα τραγούδια «Αραμπάς περνάει», «Είσαι το παιδί μου», «Μπεκλεντίμ ντε γκελμεντίν», «Σαμπαχτάν κάλκτιμ».

-Στο τέλος των τίτλων η παραγωγός εταιρία αναφέρει τα εξής: “Η “Κλακ Φιλμς” πιστή στην πορεία που χάραξε δίνει σήμερα μια ταινία μνημείο στις παραδόσεις του Ελληνικού λαού!”.

Περίληψη της ταινίας, “Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου”

Ένας λαϊκός τραγουδιστής, ο Βασίλης (Νίκος Ξανθόπουλος), που συντηρεί τη μητέρα και την αδελφή του, προσπαθεί να βρει τον πατέρα του και να τον φέρει πίσω στην οικογένεια.

Πληροφορείται ότι δεν είναι νεκρός, αλλά έχει συλληφθεί από τους Τούρκους, μετά την καταστροφή της Σμύρνης. Ταξιδεύει στην Τουρκία και ψάχνει να βρει τον πατέρα του σε διάφορες πόλεις.

Τελικά, ανακαλύπτει έναν άντρα, τον οποίο οι Τούρκοι φωνάζουν “Γκιαούρ Ντοκτόρ” και ο οποίος μοιάζει εκπληκτικά στον πατέρα του. Ο Βασίλης θα κάνει τα πάντα για να τον φέρει πίσω στην Ελλάδα.

Advertisement

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών 1917-

somateio ellinon ithopoion
somateio ellinon ithopoion

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.), είναι συνδικαλιστικός φορέας και πόλος συσπείρωσης των ηθοποιών της Ελλάδας, είτε αυτοί εργάζονται σε θέατρα, είτε στον κινηματογράφο είτε στην τηλεόραση.

Ιδρύθηκε στις 19 Απριλίου 1917 και από τότε δραστηριοποιείται και για την προστασία των συμφερόντων των ηθοποιών, αλλά και για την πολιτιστική ανάπτυξη της Ελλάδας. Είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ηθοποιών (International Federation of Actors) (FIA). Από το σωματείο αναφέρεται ότι έχει πάνω από 3.000 μέλη.

Μέρος του Σωματείου είναι το Ταμείο Αλληλοβοήθειας του Σ.Ε.Η. (Τ.Α.Σ.Ε.Η.), ρόλος του οποίου είναι η παροχή επικουρικής περίθαλψης στα μέλη του ταμείου και ο Οργανισμός Εταιρικών Θιάσων (Ο.Ε.Θ.).

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών 1917-
Καταστατικό από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Ο Οργανισμός Εταιρικών Θιάσων, δημιουργήθηκε το 1958 και χορηγούσε άτοκα δάνεια σε συνεταιριστικούς θιάσους του οποίους αποτελούσαν μέλη του Σωματείου, στηρίζοντάς τους οικονομικά. Επιπλέον, συνέβαλε στην ανέγερση δημοτικών θεάτρων και έδωσε δυνατότητα σε θιάσους να πάρουν μέρος σε διεθνή φεστιβάλ.

Το 2014, οργάνωσε το 1ο Φεστιβάλ Εταιρικών Θιάσων, έχοντας τη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και υποστήριξη από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Άθλησης και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.

Πόροι του Οργανισμού Εταιρικών Θιάσων προέρχονταν από προμήθεια στα εργατικά θεατρικά εισιτήρια που μοίραζε ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας (ίδρυση το 1931) ο οποίος καταργήθηκε το 2012. Μετά το 2012, και τη διακοπή των οικονομικών πόρων, ο Ο.Ε.Θ. δε δέχεται αιτήσεις δανειοδότησης νέων θιάσων.

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, εξέδιδε το περιοδικό «Το Ελληνικόν θέατρον» μεταξύ 1925 και 1938 και ίδρυσε την Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου το 1927.

Τρία χρόνια αργότερα η Σχολή πέρασε στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου και το 1931 η ονομασία της άλλαξε σε Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Μετά το τέλος του Β΄ παγκοσμίου πολέμου και κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών το οποίο ελεγχόταν πλήρως από το ΕΑΜ, μετά από συνέλευση τον Οκτώβριο του 1944 διέγραψε τους ηθοποιούς που κατά την άποψη των μελών του, είχαν συνεργαστεί με τους Γερμανούς ή τους Ιταλούς.

Το 1967 η Χούντα κατάργησε το Σωματείο, πρόεδρος του οποίου ήταν τότε ο Βασίλης Μεσολογγίτης (πρόεδρος από το 1952 έως το 1967). Ιδρυσε στη θέση του το φιλοχουντικό Εθνικόν Σωματείον Ελλήνων Ηθοποιών με πρώτη δοτή πρόεδρο την ηθοποιό Ρένα Βλαχοπούλου. Το ΣΕΗ συστάθηκε ξανά με το Θ΄ ψήφισμα το 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας.

Το αναγνωρισμένο με την απόφαση 794, του Πρωτοδικείου Αθηνών στις 19 Απριλίου 1917 Επαγγελματικό Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του καταστατικού αυτού, με έδρα την Αθήνα και με την επωνυμία: Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών – Σ.Ε.Η. – 1917.

Στεγάζεται στα ιδιόκτητα γραφεία του, Κάνιγγος 33, 2ος όροφος.

Η σφραγίδα του Σωματείου είναι στρογγυλή, έχει στην περιφέρεια την παραπάνω επωνυμία και τη χρονολογία ίδρυσης και στο κέντρο λύρα και μάσκες, νύμφης σατύρου.

Σκοποί του Σωματείου είναι:

– Η παρακολούθηση, η προστασία και η υπεράσπιση των οικονομικών, καλλιτεχνικών, επαγγελματικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των ηθοποιών.
Η προαγωγή και η εξύψωση του πνευματικού τους επιπέδου.
– Η καλλιέργεια πνεύματος επαγγελματικής, καλλιτεχνικής και συνδικαλιστικής συνείδησης και αλληλεγγύης, ανάμεσα στα μέλη του.
– Η κατοχύρωση της ελεύθερης έκφρασης, των συνδικαλιστικών ελευθεριών και των ατομικών δικαιωμάτων των μελών του.
– Η καταπολέμηση και αντιμετώπιση της ανεργίας.
– Η ανάπτυξη του Οργανισμού Εταιρικών Θιάσων του ΣΕΗ.
– Η προώθηση της θεατρικής αποκέντρωσης και η συμπαράσταση σε κάθε μορφής θεατρικό πειραματισμό και έρευνα.
– Η δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για την αναγέννηση και πρόοδο της θεατρικής παιδείας.
– Η προστασία και βελτίωση των όρων ασφάλισης, περίθαλψης και σύνταξης των μελών του.
– Η προστασία των μελών του σε όλους τους τομείς καλλιτεχνικής δραστηριότητας, όπως κινηματογράφο, ραδιόφωνο, κέντρα ψυχαγωγίας κλπ.
– Η προστασία, κατοχύρωση και εξασφάλιση της είσπραξης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας (συγγενικά δικαιώματα) των μελών του, καθώς και των αποδοχών τους από κάθε χώρο εργασίας.

Επικοινωνία

Τηλ: 210.38.17.369, 210.38.33.742 (fax 210.38.08.651)
e-mail: [email protected], [email protected]
FacebookTwitter

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών: Προεδρία

ΈτοςΗθοποιόςΙδιότητα
1940-1943Σπύρος Πατρίκιος
1943-;Μάνος Κατράκης
1952Ευάγγελος Μαγκλιβέρας
1952-1967Βασίλης Μεσολογγίτης
1967-1974Το σωματείο διαλύθηκε έπειτα από εντολή της δικτατορίας των συνταγματαρχών και επανασυστάθηκε μετά από 7 χρόνια.
1974Βάσος Ανδρονίδης
1977Μαρία Φωκά
1980Αιμιλία ΥψηλάντηΠρόεδρος κατά την δεκαετία του 1980 (11 χρόνια πρόεδρος του Σ.Ε.Η.)
1992-1994,1994-1997Γιάννης ΒούροςΑντιπρόεδρος και Πρόεδρος
1994Ρήγας Αξελός
1998-2000Άννα Φόνσου
2000-2002,2005-2007,2016-2018Λίλα Καφαντάρη
2002-2005,2007-2008Βασίλης Κολοβός
2008Λεωνίδας Βαρδαρός
2012Γιώργος Πυρπασόπουλος
2012-2014Υρώ Μανέ
2014-2016Δημήτρης Παλαιοχωρίτης
2018-2020Δημήτρης Αντωνιάδης
2020-σήμεραΣπύρος Μπιμπίλας
Advertisement

Γιάννης Χριστόπουλος 1946-

xristopoulos giannis
xristopoulos giannis

Ο Γιάννης Χριστόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στο Περιστέρι το 1946.
Ηθοποιός, χορευτής, χορογράφος. Έκανε μαθήματα χορού με τις κυρίες Κική Μανιάτη, Αλίκη Βέμπο και Αγάπη Ευαγγελίδη.

Χόρεψε με το μπαλέτο του Γιάννη Φλερύ και Λίντα Άλμα.

Απόφοιτος σχολής Μουσικού Θεάτρου του Μενέλαου Θεοφανίδη στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών το 1966.

Γιάννης Χριστόπουλος 1946-
Ο Γιάννης Χριστόπουλος με τον Κώστα Χατζηχρήστο.

Συμμετοχές σε δεκάδες επιθεωρήσεις στα θέατρα Ακροπόλ, Εθνικού κήπου, Μπουρνέλλη, Βέμπο, Χατζηχρήστου κ.λ.π. με τους Ορέστη Μακρή, Ρένα Βλαχοπούλου, Νίκο Σταυρίδη, Κώστα Χατζηχρήστο, Ντίνο Ηλιόπουλο, Γεωργία Βασιλειάδου, Μαρίκα Νέζερ, Άννα, Μαρία Καλουτά, Βασίλη Αυλωνίτη, Σπεράντζα Βρανά, Καίτη Μπελίντα, Γιάννη Γκιωνάκη κ.λ.π.

Συμμετοχή σε τηλεοπτικές σειρές, “Κυριακή χωρίς σύννεφα”, “Εκείνες κι εγώ” με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, “Τρεις κι ο κούκος”, “Κλέφτες κι αστυνόμοι” κ.λ.π.

Συμμετείχε σε μεγάλες περιοδείες σε Ευρώπη, Καναδά, Αμερική και Αυστραλία με το Γιώργο Οικονομίδη, Κώστα Χατζηχρήστο, Μαίρη Χρονοπούλου, Σταύρο Παράβα και το Γιώργο Κωνσταντίνου.

Επίσης δούλεψε σε νυχτερινά μαγαζιά στην Ελλάδα και το εξωτερικό με τον Γιώργο Οικονομίδη, τη Ζωζώ Σαπουντζάκη, τη Μαίρη Χρονοπούλου και τη Ρένα Κουμιώτη.

Ο Γιάννης Χριστόπουλος διαθέτει στο την πολύ ωραία σελίδα στο Facebook, “Μουσικό Θέατρο“.

Γιάννης Χριστόπουλος: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1961Διαμάντω
1963Ο αδελφός μου ο τροχονόμος
1965Μια τρελή τρελή οικογένεια
1965Κορίτσια για φίλημα
1966Η κόρη μου η σοσιαλίστρια
1966Θυσία
1966Οι κυρίες της αυλής
1966Διπλοπενιές
1966Όλοι οι άντρες είναι ίδιοι
1967Οι θαλασσιές οι χάντρες
1967Κοντσέρτο για πολυβόλα
1967Το πιο λαμπρό αστέρι
1968Η αρχόντισα κι ο αλήτης
1969Το λεβεντόποαιδο
1969Η ωραία του κουρέα
1970Ο αχαίρευτος
1971Σ΄αγαπώ
1980Ο κύριος Εξουσίας
1981Ο τελευταίος άντρας
1981Τροχονόμος Βαρβάρα
1988Και το πρώτο κλαρίνο

Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες.

ΈτοςΤίτλος παράσταης
1971Κάτω στον Πειραιά
1975Αθήνα μου… Τρελάρα μου
1979Φρύδια βότκα και ρετσίνα
1983Στου ΠΑΣΟΚ την πόρτα όσο θέλεις βρόντα!
1984Σοσιαλιζόμαστε και το φχαριστιόμαστε
1994Βλαμένα άχρηστα μυαλά
1995Δεν ήξερες! Δε ρώταγες;
Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Σοφία Βερώνη 1910-2008

Σοφία Βερώνη
Η Σοφία Βερώνη ήταν μια φινετσάτη θεατρίνα του ελληνικού μουσικού θεάτρου, μια από εκείνες τις εκλεκτές κυρίες που στόλισαν τις σκηνές της επιθεώρησης και...

Γνώριζες ότι Μέρος 11ο

Μέρος 11ο
-Η ταινία, "Ενας μάγκας στα σαλόνια" αρχικά ήταν να γίνει με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, το είχε πει η ίδια η Μέμα Σταθοπούλου σε...