Ο ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος γεννήθηκε το 1912 στο Διακοφτό.
Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, όπου και πρωτοεμφανίστηκε το 1938, στον “Βασιλιά Ληρ” του Σαίξπηρ, σε ρόλο που του έδωσε ο δάσκαλός του Αιμίλιος Βεάκης.
Τα χρόνια που ακολούθησαν συνέπραξε με τους θιάσους της Μαρίκας Κοτοπούλη, των Αρώνη – Χορν, Χατζίσκου – Συνοδινού, του Μουσούρη και του Ντίνου Ηλιόπουλου.
Ως τα μέσα της δεκαετίας του 1950 οΔιονύσης Παπαγιαννόπουλος εμφανίστηκε σε ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου, ενώ αργότερα άρχισε να εμφανίζεται σε ελαφρές κωμωδίες.
Το 1961 οΔιονύσης Παπαγιαννόπουλος συγκρότησε τον δικό του θίασο, δίνοντας αξέχαστες ερμηνείες, σε έργα όπως “Ζήτω η ζωή” του Γεράσιμου Σταύρου και “Δεσποινίς Διευθυντής” των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη.
Στο τελευταίο ενσάρκωσε τον κ. Βασιλείου, έναν ρόλο που επανέλαβε το 1964 στη μεγάλη οθόνη, δίπλα στην Τζένη Καρέζη.
Πρώτη κινηματογραφική εμφάνισή του ήταν το 1947, στην ταινία, “Παιδιά της Αθήνας” του Τάκη Μπακόπουλου. Ακολούθησαν άλλες 134 ταινίες, στις περισσότερες από τις οποίες κράτησε δευτερεύοντες ρόλους, κλέβοντας όμως πάντα την παράσταση.
Ξεχωρίζουν: “Το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο” (1959),”Χτυποκάρδια στο θρανίο” (1963), “Η βίλα των οργίων” (1964), “Μια τρελή, τρελή οικογένεια” (1965), “Υπάρχει και φιλότιμο” (1965), “Κάτι κουρασμένα παλικάρια” (1967), “Για ποιον χτυπά η κουδούνα” (1968), “Ένας ιππότης για τη Βασούλα” (1968), “Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά” (1970), “Ο Κυρ Γιώργης εκπαιδεύεται” (1977).
Το ρόλο του Μπαρμπα-Γιώργη είχε ενσαρκώσει με μεγάλη επιτυχία και στην τηλεοπτική σειρά “Το Λούνα Παρκ” το 1974.
Αν και το παρουσιαστικό του δεν είναι τέτοιο ώστε να χαρακτηριστεί ωραίος, οΔιονύσης Παπαγιαννόπουλος ασκούσε μια ιδιαίτερη γοητεία στις γυναίκες. Και η διαδρομή του ήταν γεμάτη τόσες πολλές κατακτήσεις που χαριτολογώντας έλεγε ότι ανταγωνίζονταν σε αριθμό τις τρίχες που είχαν φύγει από το κεφάλι του!
Υπερβολή ή όχι, η αλήθεια είναι πως ο αγαπημένος ηθοποιός είχε τον τρόπο του με το αντίθετο φύλλο. Πιθανότατα ένας από τους λόγους που δεν παντρεύτηκε ποτέ να ήταν και αυτή η ροπή του προς το γυναικείο φύλο και η αδυναμία του στο φλερτ και το… κυνήγι.
Εκείνος, βέβαια, συνήθιζε να κάνει πλάκα όταν κάποιοι τον ρωτούσαν γιατί δεν παντρεύεται, απαντώντας πως καμία δεν αντέχει το ροχαλητό του, αλλά φαίνεται πως απλά του ήταν αδιανόητη η ιδέα πως θα έπρεπε να μαζευτεί, να νοικοκυρευτεί και να δέσει «άγκυρα» στο πλάι μιας και μόνης γυναίκας.
Οι περιπέτειες του Παπαγιαννόπουλου ήταν τόσο εντός όσο και εκτός χώρου. Και για τις φορές που οι δύο κόσμοι συναντιόνταν, έσπευδε να προστατέψει όσο μπορούσε τις συντρόφους του. Κι επειδή καθώς μεγάλωνε, προτιμούσε όλο και νεαρότερες, συχνά στις συστάσεις τις αποκαλούσε «ανιψιές» του.
Προς τιμή του, ο Δήμος Διακοφτού τοποθέτησε τη προτομή του στη παραλία του δήμου.
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος έκανε πολλές αγαθοεργίες, κυρίως στην περιοχή όπου γεννήθηκε, χωρίς αυτό να είναι ευρέως γνωστό.
Το 1968 βραβεύτηκε με το βραβείο των Ελλήνων κριτικών για την ταινία ,”Το κανόνι και το αηδόνι“.
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος πέθανε ολομόναχος, στο διαμέρισμά του στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, στις 13 Απριλίου του 1984.
Διονύσης Παπαγιαννόπουλος: Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1947 | Παιδιά της Αθήνας |
1951 | Ματωμένα Χριστούγεννα |
1954 | Άνεμος του μίσους |
1954 | Το ποντικάκι / Το κορίτσι με τα λουλούδια |
1954 | Το Σταυροδρόμι του Πεπρωμένου |
1955 | Στέλλα |
1955 | Τζο ο τρομερός |
1956 | Για Δυο Ρώγες Σταφύλι |
1957 | Της τύχης τα γραμμένα |
1957 | Τα Τρία Παιδιά Βολιώτικα |
1958 | Μια ζωή την έχουμε! |
1958 | Η Ζωη μου Αρχιζει με Σενα |
1958 | Μια Ιταλίδα στην Ελλάδα |
1958 | Οιδίπους Τύραννος |
1958 | Χαρούμενοι αλήτες |
1959 | Έγκλημα στο Κολωνάκι |
1959 | Ένας βλάκας και μισός |
1959 | Επιστροφη απο το Μετωπο |
1959 | Ερωτικές Ιστορίες |
1959 | Η Λίζα τό ‘σκασε |
1959 | Ο Γιάννος κι η Παγώνα |
1959 | Μπουμπουλινα |
1959 | Ο Αλή Πασάς και η Κυρά Φροσύνη |
1959 | Ο Ηλίας του 16ου |
1959 | Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο |
1959 | Φτώχεια και αριστοκρατία / Στουρνάρα 288 |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1960 | Αμαρτωλά Νειάτα |
1960 | Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλλήκαρα |
1960 | Μια του κλέφτη |
1960 | Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος |
1960 | Το Μεγάλο Κόλπο |
1960 | Το Νησι της Αγαπης |
1961 | Έξω οι κλέφτες |
1961 | Ηρθες Αργά |
1961 | Μυρτιά |
1962 | Ο άντρας της γυναίκας μου |
1962 | Αγγελοι του Πεζοδρομιου |
1962 | Ποτέ δε σε ξέχασα |
1962 | Αγνη κι Ατιμασμενη |
1962 | Εξομολογησις μιας Μητερας |
1962 | Κλαψε Φτωχη μου Καρδια |
1962 | Παγιδα |
1962 | Ποτέ δε σε Ξέχασα |
1962 | Τα Χριστούγεννα του Αλήτη |
1962 | Το Κοριτσι του Λοχου |
1963 | Ένας ντελικανής |
1963 | Η ψεύτρα |
1963 | Ο Αδελφός μου ο Τροχονόμος |
1963 | Ο κύριος πτέραρχος |
1963 | Οσα Κρυβει η Νυχτα |
1963 | Σκάνδαλα στο νησί του έρωτα |
1963 | Το γέλιο βγήκε απ’ τον παράδεισο |
1963 | Χτυποκάρδια στο θρανίο |
1964 | Αλύγιστη στη Ζωή |
1964 | Αν έχεις τύχη |
1964 | Δις διευθυντής |
1964 | Η βίλα των οργίων |
1964 | Η σωφερίνα |
1964 | Λόλα |
1964 | Ο Γυρισμος της Μανας |
1965 | Εξιλέωση |
1965 | Κάνε με πρωθυπουργό |
1965 | Μερικες το προτιμουν χακι |
1965 | Μια τρελλή τρελλή οικογένεια |
1965 | Τζένη Τζένη |
1965 | Υπάρχει και φιλότιμο |
1965 | Φτωχός εκατομμυριούχος |
1965 | Φωνάζει ο κλέφτης |
1966 | 5.000 ψέμματα |
1966 | Αχ και νάμουν άντρας |
1966 | Διπλοπεννιές |
1966 | Η αδελφή μου θέλει ξύλο |
1966 | Ο μπαμπάς μου ο τεντυμπόυς |
1966 | Ο ξυπόλυτος πρίγκηψ |
1966 | Οι κυρίες της αυλής |
1966 | Όλοι οι άνδρες είναι ίδιοι |
1966 | Φουσκοθαλασσιές |
1967 | Αν μιλουσε το Παρελθον μου |
1967 | Γαμπρός απ’ το Λονδίνο |
1967 | Για την Καρδια της ωραιας Ελενης |
1967 | Ερωτες στη Λεσβο |
1967 | Η παιχνιδιάρα |
1967 | Κάτι κουρασμένα παληκάρια |
1967 | Ο αχόρταγος |
1967 | Ο γαμπρός μου ο προικοθήρας |
1968 | Για ποιον χτυπά η κουδούνα |
1968 | Γοργόνες και μάγκες |
1968 | Δόκτωρ Ζι-Βέγγος |
1968 | Εμπαινε Κιτσο |
1968 | Ένας ιππότης για τη Βασούλα |
1968 | Ενας Κλέφτης με Φιλότιμο |
1968 | Η αρχόντισα κι ο αλήτης |
1968 | Ο Μικές παντρεύεται |
1968 | Ο ψεύτης |
1968 | Οικογένεια Χωραφά |
1968 | Πολύ αργά για δάκρυα |
1968 | Το κανονι και τ’ αηδονι |
1969 | Γαμπρός από τη Γαστούνη |
1969 | Γενια των Ηρωων |
1969 | Για ένα Ταγάρι Δολλάρια |
1969 | Ένα ασύλληπτο κορόιδο |
1969 | Η νεράιδα και το παληκάρι |
1969 | Ξύπνα κορόιδο |
1969 | Ο άνθρωπος που γύρισε από τα πιάτα |
1969 | Ο γόης |
1969 | Το Νυφοπάζαρο |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1970 | Γιακουμής μια ρωμέικη καρδιά |
1970 | Ένας χίππυς με τσαρούχια |
1970 | Να ‘τανε το 13 να πεφτε σ’ εμάς |
1970 | Ζητούνται γαμπροί με προίκα |
1970 | Ο απίθανος |
1970 | Τρελλά Κορίτσια απίθανα Αγόρια |
1970 | Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά |
1970 | Ο τρελός της πλατείας Αγάμων |
1970 | Ομορφες Μέρες |
1971 | Ένας ξένοιαστος παλαβιάρης |
1971 | Η ζαβολιάρα |
1971 | Καυτά ψυχρά κι ανάποδα |
1971 | Ο επαναστάτης ποπολάρος |
1971 | Ο κυρ’ Γιώργης και οι τρέλλες του |
1972 | Λυσιστράτη |
1972 | Ο μάγκας με το τρίκυκλο |
1972 | Ο Πατούχας |
1972 | Αν ημουν πλούσιος |
1972 | Υπέροχες νύφες κορόιδα γαμπροί |
1972 | Πιο τρελλοί και απ’ τους τρελλούς |
1973 | Ο μοναχογιός μου ο αγαθιάρης |
1973 | Ο τσαρλατάνος |
1974 | Ένας νομοταγής πολίτης |
1977 | Ο κυρ Γιώργης εκπαιδεύεται |
1980 | Καθένας με την τρέλλα του |
1981 | Κορόιδο Ρωμιέ |
1984 | Ταξιδι στα Κυθηρα |
Έτος | Τίτλος παράστασης |
---|---|
1938 | Βασιλιάς Ληρ |
1940 | Παπαφλέσσας |
1942 | Η Χάνελε πάει στον παράδεισο |
1960 | Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος |
1963 | Η γειτονιά των αγγέλων |
1963 | Δεσποινίς διευθυντής |
1964 | Ζήτω η ζωή |
1972 | Λυσιστράτη |
1973 | Το μεγάλο μας τσίρκο |
1955-1956 | Η πινακοθήκη των ηλιθίων |
Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες.