10.7 C
Athens
Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 44

Αποκτά ξανά ζωή τo DKW 1000 SP απ’ τη ταινία, Σχολή για σωφερίνες

Σχολή για σωφερίνες

Σχεδόν έξι δεκαετίες μετά τις βόλτες του Ανδρέα Μπάρκουλη και του Θανάση Βέγγου, ένα εμβληματικό αυτοκίνητο βρίσκεται σε διαδικασία αναπαλαίωσης. Στόχος, να αποκτήσει ξανά τη λάμψη εκείνης της εποχής.

Με μεγάλη χαρά ενημερωθήκαμε από τα social media ότι ένα ιστορικό αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στον ελληνικό κινηματογράφο βρίσκεται σε διαδικασία αναπαλαίωσης και σύντομα θα αποκτήσει ξανά ζωή. Ο λόγος για το DKW 1000 SP που «έπαιξε» στην ταινία «Σχολή για Σωφερίνες» με πρωταγωνιστές τους Θανάση Βέγγο και Ανδρέα Μπάρκουλη.

sxoli gia soferines 1
To DKW 1000 SP σε σκηνή της ταινίας, “Σχολή για Σωφερίνες”.

Πρόκειται για ταινία του 1964, σε παραγωγή και σκηνοθεσία του Κώστα Στράντζαλη. Ο Ντίνος (Αντρέας Μπάρκουλης) και ο συνέταιρός του Μπάμπης (Θανάσης Βέγγος) είναι δάσκαλοι σε σχολή οδηγών την οποία προτιμούν κατά κόρον κυρίες της εποχής. Ο πρώτος επιλέγει να διδάξει τις πιο νεαρές και εμφανίσιμες ενώ ο δεύτερος, αναγκαστικά, αναλαμβάνει γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που δεν διακρίνονται για την εξωτερική τους εμφάνιση.

Σημειώνουμε ότι στην ελληνική κινηματογραφική ταινία ο Θανάσης Βέγγος κάνει μάθημα οδήγησης στη συμπαθέστατη Μαίρη Μεταξά με ένα Singer Gazelle Cοnvertible (τους βλέπουμε μαζί στην αρχική φωτογραφία), χαρίζοντάς μας μία από τις πιο αστείες σκηνές αυτής.

Ιδιοκτήτης του DKW 1000 SP που εμφανίζεται στην ταινία ήταν στην πραγματικότητα ο Ανδρέας Μπάρκουλης και με αυτό είχε συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες ράλι. Ένας από αυτούς ήταν το «Ράλι Ρόδου» του 1963 όπου ο Έλληνας ηθοποιός τερμάτισε ενδέκατος, ενώ στο νησί τον είχε συνοδέψει η Τζένη Καρέζη, με τις φήμες να θέλουν εκείνη την περίοδο να διατηρούν δεσμό.

Το 1000 SP ήταν ένα sport αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από 1958 έως και το 1965 από την DKW. H ιστορία της εταιρείας ξεκινά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα όταν ο Δανός Jorge Skafte Rasmussen μετακόμισε στη Γερμανία για να γίνει μηχανικός. Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ίδρυσε το 1906 την DKW χρησιμοποιώντας τις γερμανικές λέξεις «Das Kleine Wunder» που σημαίνουν «Ένα μικρό θαύμα».

sxoli gia soferines 2.jpg

Η εταιρεία καταπιάστηκε με αρκετές κατασκευές αλλά απογείωσε τη φήμη με τα μοτοποδήλατα τα οποία άρχιζαν να παίρνουν τη θέση του κλασικού ποδηλάτου που αποτελούσε βασικό μέσο μετακίνησης εκείνη την εποχή. Αργότερα αποφασίστηκε οι μικροί δίχρονοι κινητήρες που κατασκεύαζε να μπουν και σε αυτοκίνητα και έτσι εμφανίστηκαν λίγο πριν το 1930 τα πρώτα μοντέλα.

Τα χρόνια που ακολούθησαν συνοδεύτηκαν με μια μεγάλη οικονομική ύφεση και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η DKW να μπει σε μια «εταιρική συμμαχία» με άλλους Γερμανούς κατασκευαστές, την Horch, την Wanderer και την Audi, συνθέτοντας όλοι μαζί την Auto Union η οποία εξελίχθηκε στην Audi που γνωρίζουμε σήμερα.

Σε αυτό το διάστημα εμφανίστηκε και το DKW 1000 SP που είναι πρωταγωνιστής στην ιστορία μας. To αυτοκίνητο είχε χτίσει τον δικό του μύθο στην Ελλάδα μετά τη νίκη του στο Ράλι Ακρόπολις του 1959 με οδηγό τον Γερμανό Wolfgang Levy. Την ίδια χρονιά στο τρίτο σκαλί του βάθρου είχε βρεθεί ο Νίκι Φιλίνης οδηγώντας επίσης το 1000 SP, ενώ ο ίδιος διατηρούσε και την εγχώρια αντιπροσωπεία εισάγοντας τα μοντέλα της εταιρείας στην ελληνική αγορά. Ο κινητήρας του ήταν δίχρονος, τρικύλινδρος, χωρητικότητας 981 cc, που απέδιδε 55 PS και 93,2 Nm ροπής. To κιβώτιο ήταν χειροκίνητο τεσσάρων σχέσεων, η επιτάχυνση για τα 0-100 km/h ερχόταν σε 22 sec, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 140 km/h.

Ο χρήστης του Twitter @theiosthanassis, γνωστός για τις ενδιαφέρουσες ιστορίες που αποκαλύπτει σχετικά με τον ελληνικό κινηματογράφο, μαζί με τη γνωστοποίηση της είδησης για την αναπαλαίωση του DKW 1000 SP, κοινοποίησε και φωτογραφία με τη συμμετοχή του Ανδρέα Μπάρκουλη στον αγώνα της Ρόδου.

Την ίδια στιγμή, στο Facebook, ένας άλλος χρήστης με την ονομασία Μάνθος Ξενάκης, συλλέκτης παλιών συσκευών ήχου, κοινοποίησε στην ομάδα «ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ ΠΙΚΑΠ – ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ» το project με το οποίο καταπιάνεται αυτή την εποχή. Όπως μας ενημέρωσε ο σημερινός ιδιοκτήτης του DKW 1000 SP τού ζήτησε να εγκαταστήσει στο αυτοκίνητο το ίδιο ραδιόφωνο που είχε όταν εμφανιζόταν στην ελληνική ταινία. Το συγκεκριμένο είναι μάρκας Philips, λειτουργεί με λάμπα και όπως σχολίασε ο κ. Ξενάκης πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο κομμάτι το οποίο δεν θα έβγαζε ποτέ απ’ τη συλλογή του αν ο σκοπός δεν ήταν τόσο σημαντικός όσο αυτός.

sxoli gia soferines 3
To «λαμπάτο» ραδιόφωνο Philips κατασκευής 1955-1956 που θα το τοποθετηθεί στο DKW.

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι ο κάτοχος του DKW 1000 SP προχωρά σε μια προσεκτικά μελετημένη αναπαλαίωση προκειμένου το εμβληματικό όχημα να έρθει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κατάσταση που βρισκόταν όταν το οδηγούσε ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός.

Advertisement

Συμέλα Κοτρίδου

Συμέλα Κοτρίδου

Η Συμέλα Κοτρίδου γεννήθηκε στις Σέρρες.Πάρα πολύ καλή μαθήτρια, πολλές χρονιές σημαιοφόρος, με κλίση στις τέχνες και στα φιλολογικά, που από νωρίς οι καθηγητές της διέκριναν το κωμικό της ταλέντο και την παρότρυναν να ασχοληθεί με το θέατρο.

Τελειώνοντας το Λύκειο η Συμέλα Κοτρίδου έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο, αλλά δεν πέρασε κι έτσι γράφτηκε στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη, όπου και αποφοίτησε το 1979. Μαθήτρια ακόμη, ο Βαγγέλης Σειληνός, χορευτής και χορογράφος, καλούσε τους μαθητές των Δραματικών Σχολών να εμφανιστούν στο θέατρο ΜΙΝΩΑ που τότε ανέβασε την Ιστορική Επιθεώρηση, “Μια τρύπα στο νερό”.

kotridou stavridis
Ο Νίκος Σταυρίδης και η Συμέλα Κοτρίδου.

Αυτή ήταν η πρώτη της επαφή με τη σκηνή και ενθουσιασμένη συνέχισε να εργάζεται σε μουσικούς θιάσους, σαν μια μπριόζα σουμπρέτα, δίπλα σε μεγάλους ηθοποιούς όπως Κώστας Χατζηχρήστος, Ντίνος Ηλιόπουλος, Μίμης Φωτόπουλος, Άννα Καλουτά, Ζωζώ Σαπουντζάκη, Χρόνης Εξαρχάκος, Μαίρη Χρονοπούλου, Πέτρος Φυσσούν, Σωτήρης Μουστάκας, Μαρία Μπονέλου, Τιτίκα Στασινοπούλου, Γιώργος Παπαζήσης, Αλέκος Τζανετάκος και με όλα τα μεγαθήρια του μουσικού θεάτρου.

Παράλληλα, η Συμέλα Κοτρίδου εμφανιζόταν σε πίστες της νυχτερινής Αθήνας παρουσιάζοντας άλλοτε το πρόγραμμα, άλλοτε review πίστας κι άλλοτε τραγουδώντας δίπλα σε μεγάλους τραγουδιστές όπως Στράτο Διονυσίου, Μανώλη Αγγελόπουλο, Ρίτα Σακελαρίου, Μιχάλη Μενιδιάτη, Λευτέρη Πανταζή, Κατερίνα Στανίση, Αντύπα, Γιάννη Πουλόπουλο, Πίτσα Παπαδοπούλου, Γιώργο Μητσάκη, Γιώργο Αναγνωστάκη, Πάνο Μιχαλόπουλο και άλλους.

Πάρα πολλά καλοκαίρια εμφανιζόταν στο Κηποθέατρο ΑΛΣΟΣ του Γιώργου Οικονομίδη παρουσιάζοντας διάφορα θεατρικά κείμενα με παρτενέρ τον Γιάννη Χριστόπουλο, αλλά και δίπλα στον Γιώργο Οικονομίδη που παρουσίαζαν μαζί το καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Έκανε πάρα πολλές τουρνέ σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Έλαβε μέρος σε αρκετά σήριαλ της τηλεόρασης όπως, “Ο μεθοριακός σταθμός”, “Εκείνες κι εγώ”, με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, “Η γειτονιά μας”, “Το Λούνα Παρκ”, στο “Θέατρο της Δευτέρας” στην ΕΡΤ και σε πολλές εκπομπές του Φρέντυ Γερμανού.

Επίσης γύρισε και κάποιες κινηματογραφικές ταινίες όπως, “Ο Θανάσης και το καταραμένο φίδι”, “Γυναίκα πιάσαμε παιδί”, “Κέρατο στο κέρατο” και άλλες. Επίσης ασχολήθηκε αρκετά χρόνια με τις μεταγλωτίσεις και τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση.

Παντρεύτηκε και χώρισε τον χορευτή και χορογράφο, Λάκη Σόφιαλη και δεν απέκτησε παιδιά. Παράλληλα με την καλλιτεχνική της πορεία, συνεχίζει μέχρι και σήμερα την επιχείρηση του πατέρα της με φωτοτυπικά.

Συμέλα Κοτρίδου: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1982Κέρατο στο κέρατο 
1982Ο Θανάσης και το καταραμένο φίδι 
1984Το ψέμα πάει σύννεφο 

Ευχαριστούμε πολύ το greekactor.blogspot.com για τις πληροφορίες.

Advertisement

Γιώργος Παπαζήσης 1938-2018

Γιώργος Παπαζήσης

Ο Γιώργος Παπαζήσης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 03 Μαρτίου του 1938. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του «Ελληνικού Ωδείου» και στη Μουσική Σχολή του Μ. Θεοφανίδη. Καθιερώθηκε στο μουσικό θέατρο ενώ ως ηθοποιός κινηματογραφικός έγινε γνωστός μέσα από κωμικούς ρόλους.

Ο πρώτος του ρόλος ήρθε το 1962 σε ηλικία 24 ετών, όταν έπαιξε στην ταινία “Τέρμα τα δίφραγκα» στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Βασίλης Αυλωνίτης και ο Νίκος Ρίζος. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60 είχε παίξει σε πολλές ταινίες και είχε καθιερωθεί σε κωμικούς ρόλους. “Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του”, Ο άνθρωπος της καρπαζιάς”, “Ο Στρατής παραστράτησε”, Η αγάπη μας”, “Σήκω χόρεψε συρτάκι”, “Φουκαράδες και λεφτάδες” είναι μόνος μερικές από τις ταινίες στις οποίες συμμετείχε.

papazisis giorgos 1

Στην πρώτη ταινία με τίτλο “Έμπαινε Μανωλιό” που κυκλοφόρησε το 1970 ο Γιώργος Παπαζήσης υποδύθηκε τον παραδοσιακό κρητικό πρώην ναυτικό που ήθελε να επιστρέψει στην Κρήτη για να παντρευτεί την αγαπημένη του Λενιώ. Ωστόσο, ο καπεταν-Νικόλας, που ενσάρκωνε το Μίμης Φωτόπουλος, του ανέθεσε να παρακολουθήσει την κόρη του που μένει στην Αθήνα, και τότε άρχισαν τα μπερδέματα και η πλοκή της ιστορίας.

Η ταινία σημείωσε μεγάλη επιτυχία και ο Γιώργος Παπαζήσης υποδύθηκε τον Μανωλιό σε δύο ακόμη ταινίες με τίτλο “Ο Μανωλιός στην Ευρώπη” και “Ο Μανωλιός ξαναχτυπά”. Ο ρόλος του Κρητικού ήταν ο λόγος που διέκοψε τελικά τη συνεργασία του με την εταιρεία παραγωγής Καραγιάννης-Καρατζόπουλος.

Χαρακτηριστικά ο Γιώργος Παπαζήσης είχε πει: ” Έκανα το μεγάλο μου συμβόλαιο και το κόβω και δεν παίρνω μία. Γιατί δεν ήθελα να συνεχίσω τον Κρητικό. Δεν βαρέθηκα, απλά δεν ήθελα να τυποποιηθώ. Γιατί εδώ ήμουν θεατροπαίδι. Μου ζήτησαν τον Κρητικό, έγινε, έπιασε, αλλά κατά το ελληνικόν “να το συνεχίσουμε γιατί κονομάμε”, εγώ δεν ήθελα. Δεν το μετάνιωσα καθόλου, κέρδισα τον Παπαζήση”.

Ο Γιώργος Παπαζήσης ήταν παντρεμένος για πάνω από 30 χρόνια με την ηθοποιό Τιτίκα Στασινοπούλου, και ο έρωτάς τους διήρκεσε πολλές δεκαετίες και εκτός πλατό. Το ζευγάρι, γονείς ενός υπέροχου γιου, είχε χωρίσει καταθέτοντας αίτηση για συναινετικό διαζύγιο.

Ήταν τόσο αγαπημένοι ακόμη κι όταν χώρισαν που η Τιτίκα Στασινοπούλου είχε πει: “Πάντα θα αγαπιόμαστε και θα είμαστε μαζί. Δεν κόψαμε ποτέ γέφυρες. Βρισκόμαστε, συζητάμε κι ενδιαφέρεται ο ένας για τον άλλον πραγματικά. Επίσης, είμαι μια γυναίκα στα 60 φεύγα και δεν έχω τέτοιες προσωπικές ανησυχίες. Αν εκείνος αποφασίσει να προχωρήσει στη ζωή του, δεν θα με πείραζε. Φτάνει να είναι ευτυχισμένος, τόσο όσο όταν βρίσκεται πάνω στο σανίδι. Το θέατρο είναι η ζωή του, η αναπνοή του”.

Η Τιτίκα Στασινοπούλου είχε πει: “Ήρθαμε σε σύγκρουση με τον σύζυγό μου, όταν αποφάσισα να ασχοληθώ και για οικονομικούς λόγους με τις ακαδημαϊκές σπουδές μου και τη διδασκαλία. Αυτό άλλαξε τις ισορροπίες στο σπίτι μας κι έφερε συγκρούσεις. Την περισσότερη ευθύνη εγώ τη φέρω. Δεν μπορώ να αδικήσω τον Παπαζήση. Δεν είναι πως μια μέρα ο άντρας μου τρελάθηκε, απλά άλλαξα εγώ. Βλέπετε, δεν είμαι η ηθοποιός που, αν δεν κάνω θέατρο, θα πέσω να πεθάνω.

papazisis stratigou

Όταν μετακομίσαμε στην Άνοιξη, δεν ήταν το καλύτερό του. Βρισκόταν χιλιομετρικά μακριά από τις δραστηριότητές του, τους φίλους του και από τα θέατρα, με αποτέλεσμα να μην έρχεται κάποια βράδια στο σπίτι μας. Έτσι απομακρυνθήκαμε πρακτικά, γιατί ουσιαστικά αυτό είχε γίνει καιρό πριν. Είχε κλείσει ο κύκλος της σχέσης μας και δεν είχαμε πια την ίδια επικοινωνία. Σαφώς δεν μας άφησε αλάβωτους και η κρίση στο επάγγελμά μας, κατά συνέπεια στα έσοδά μας. Κι αυτό ήταν ακόμη ένα πρόβλημα”.

Ο Γιώργος Παπαζήσης είχε αποκαλύψες τον μεγάλο του έρωτα, που δεν ήταν άλλος από την Αλίκη Βουγιουκλάκη: «Η αγάπη μου. Την θαύμαζα. Δεν μπορώ να εκφράσω τι αισθανόμουν για την Αλίκη. Ήμουν ερωτευμένος μαζί της. Ήταν μια προσωπικότητα που έλαμπε».

Ο Γιώργος Παπαζήσης είχε πει χαρακτηριστικά για τον Νίκο Σταυρίδη που ήταν κολλητοί φίλοι: “Ήταν κολλητός, παρόλο που είχαμε διαφορά ηλικίας. Να σου πω εγώ πότε έβριζε. Όταν του πήγαινες κόντρα στον Ολυμπιακό, γινόταν τρελός. Ήταν εκπληκτικός τύπος, ωραίος. Και βέβαια ήταν και γυναικάς”.

Ένα χρόνο πριν φύγει από τη ζωή, ο Γιώργος Παπαζήσης έκανε μια από τις σπάνιες επίσημες εμφανίσεις του στο Κατράκειο Θέατρο, όπου παρακολούθησε την παράσταση « Λυσιστράτη». Εκεί συναντήθηκε με τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και πολλούς ακόμη αγαπημένους συναδέλφους.

Ο Γιώργος Παπαζήσης έφυγε μετά από 4ετή μάχη με τον καρκίνο στο πάγκρεας στις 25 Σεπτεμβρίου του 2018.
Συντετριμμένη είχε εμφανιστεί η πρώην σύζυγος του Τιτίκα Στασινοπούλου και ο γιος του, Δημήτρης. Ο αγαπημένος ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου είχε φύγει από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών μετά από τη μάχη που έδωσε με τον καρκίνο. Η εξόδιος ακολουθία είχε τελεστεί στις 17:00 στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου, στη Μητρόπολη Κηφισιάς.

Γιώργος Παπαζήσης: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1962Τέρμα τα δίφραγκα 
1966Φως νερό τηλέφωνο…οικόπεδα με δόσεις 
1967Νυμφίος ανύμφευτος 
1967Σήκω χόρεψε συρτάκι 
1968Η Αγάπη μας 
1968Η Ζηλιάρα 
1968Ο παληάτσος 
1968Ο πιο Καλός ο Μαθητής 
1968Το πιο λαμπρό μπουζούκι 
1969Η οργή του αδικημένου 
1969Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του 
1969Ο Στρατής παραστράτησε 
1969Ο άνθρωπος της καρπαζιάς 
1969Ο θαυματοποιός 
1969Τρεις τρελοί για δέσιμο 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1970Έμπαινε Μανωλιό 
1970Η ταξιτζού 
1970Νάτανε το 13 νάπεφτε σε μας!
1970Ο ακτύπυτος κτυπήθηκε 
1970Οι τρεις ψεύτες 
1970Φουκαράδες και λεφτάδες 
1971Ένα αγόρι… αλλοιώτικο απ’ τ’ άλλα 
1971Αγάπησα μια… πολυθρόνα 
1971Η εφοπλιστίνα 
1971Καταναλωτική κοινωνία 
1971Ο Μανωλιός ξαναχτυπά 
1971Ο Μανωλιός στην Ευρώπη 
1971Ο αγαθιάρης και η ατσίδα 
1971Ο φαφλατάς 
1971Πίσω μου σ’ έχω σατανά 
1972Αέρα, αέρα, αέρα 
1972Ερωτιάρης του γλυκού νερού 
1972Η Προεδρίνα 
1972Ο αντιφασίστας 
1972Υβ!… Υβ!… 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1985Ο ιππότης της σφαλιάρας 
1986Ο “μπάτσος” των Εξαρχείων! 
1986Τρίκυκλο, κομπίνα και… κομπιναιζόν 
1986Χάρισέ μου το γουνάκι σου 
1987Έλα Μιμή στον τόπο σου 
1987Ένας παράξενος…. λαθρεπιβάτης 
1987Μισό μισό και λίγο από το άλλο 
1987Ο άρχοντας της λιγούρας 
1987Ο θερμόπληκτος κολοσσός της Αρμέξ 
1987Ο πεταχτούλης του κελιού 13
1987Παντρεύω τη γυναίκα μου 
1987Τι κρατάει ο Ναπολέων 
1988Πράσινες μασέλες 
1989Κλεφτρόνια και αηδόνια 
2001Αλέξανδρος και Αϊσέ 
ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1984|1984Βραδυά επιθεώρησης ΕΡΤ
1991|1991Η Λάμψη ΑΝΤ1
1991|1991Σώου & Αβλαβές New Channel 
2007|2007Για την Καρδιά Ενός Αγγέλου Alpha

Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες

Advertisement

Ρία Δελούτση 1944-

Ρία Δελούτση

Η Ρία Δελούτση γεννήθηκε στο Άργος Αργολίδας στις 11 Φεβρουαρίου του 1944. Ο πατέρας της ήταν Ιταλός και η μητέρα της Ελληνίδα. Στο πρώτο έτος της ηλικίας της η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στην Αθήνα.

Η Ρία Δελούτση έκανε τους πιο σπουδαίους σταρ της εποχής να μοιάζουν «μικροί» δίπλα της και τους «ζεν πρεμιέ» του ελληνικού κινηματογράφου τις δεκαετίες του 1960 και 1970, να χάνουν τις ατάκες τους, μπροστά της. Πάνω της αρκετές γενιές ανδρών έστρεψαν τα βλέμματα τους και πολλές γυναίκες ζήλεψαν το μοναδικό πρόσωπο της και το καταπληκτικό της κορμί. Πριν, όμως, η Ρία Δελούτση κερδίσει τη «μεγάλη οθόνη», είχε κατακτήσει τη διεθνή πασαρέλα.

deloutsi marinela seilinos

Από την κατάκτηση του τίτλου της Σταρ Ελλάς και, στη συνέχεια, της «Μις Φιλία» στο διεθνή διαγωνισμό για τη Μις Υφήλιο, η… Ελευθερία Ντε Λούτζιο, όπως αλλιώς την αποκαλούσαν, έχει αφήσει το δικό της αποτύπωμα τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στις καρδές χιλιάδων θαυμαστών της.

Μόλις 15 ετών, μαθήτρια ακόμα του γυμνασίου, η Ρία Δελούτση δίνει εξετάσεις σαν πολύ μεγάλο ταλέντο στο θέατρο Κοτοπούλη – Ρεξ με το έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Ματωμένος Γάμος» και περνάει παμψηφεί. Γράφεται στη σχολή θεάτρου και κινηματογράφου «Λυκούργου Σταυράκου» και σπουδάζει υποκριτική και Δραματολογία.

Δάσκαλοί της υπήρξαν οι: Γ. Θεοδοσιάδης, Τίτος Βανδής, Λυκούργος Καλέργης, Στέφανος Ληναίος, Λιάκος Χριστογιαννόπουλος, Τζ. Καρούσος, Γιάννης Βογιατζής, και στη χορό-κινησιολογία η Αλίκη Βέμπο. Το βάπτισμα της σκηνής το πήρε το 1960 μ’ ένα μικρό ρόλο στο έργο «Νυφιάτικο τραγούδι» του Ν. Περγιάλη . Ήταν μια παράσταση της Δραματικής σχολής που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Παρνασσός».

deloutsi veggos

Το 1961 η Ρία Δελούτση εκλέγεται Σταρ Ελλάς κι αναχωρεί για το Μαϊάμι των ΗΠΑ όπου συμμετέχει στο διαγωνισμό τη Μις Υφήλιος και κερδίζει τον τίτλο της «Μις Φιλία». Μετά τα διεθνή καλλιστεία, παρ’ όλο που της γίνεται πρόταση να παραμείνει στις ΗΠΑ για να συμμετάσχει σε ταινία του χόλιγουντ, επιστρέφει στην Ελλάδα και συνεχίζει τις σπουδές της.

Το 1962 τελειώνει το γυμνάσιο (σημερινό Λύκειο) και συγχρόνως αποφοιτά απ’ τη δραματική σχολή. Δίνει εξετάσεις στην ανωτάτη κρατική επιτροπή του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων και παίρνει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματο ηθοποιού. Το επαγγελματικό της ντεμπούτο στη σκηνή το κάνει το χειμώνα 1962 – 63 σαν πρωταγωνίστρια του θιάσου «Ιορδάνη Μαρίνου» σε περιοδεία, στο έργο :”Η βροχή” του Σώμερσετ Μομ, στο ρόλο της Σάντυ Τόμσον. Η Ρία Δελούτση μπαίνει, πλέον, στη ζωή των Ελλήνων και τους αναγκάζει να στρέψουν τα βλέματα τους, πάνω της.

Το καλοκαίρι του 1963 περιόδευσε πάλι σαν πρωταγωνίστρια του θιάσου «Γιώργου Λευτεριώτη» με έργα ξένων και Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων και το χειμώνα του ’63-64 συνέχισε ως πρωταγωνίστρια του θιάσου «Γιάννη Μαλούχου» σε περιοδεία που ολοκληρώθηκε με παραστάσεις στο θέατρο Μετάλλειον (Παγκράτι) με μεγάλη επιτυχία.

Το καλοκαίρι του ’64 συμμετείχε στο έργο των Ιμπροχώρη- Γ. Παπά « Η Ζωντοχήρα», στο θέατρο «Αναλυτή» με το θίασο της Κάκιας Αναλυτή και του Κώστα Ρηγόπουλου. Ερμήνευσε έναν εντυπωσιακό ρόλο «σουμπρέτας» και πήρε τις καλύτερες κριτικές από τους αυστηρούς κριτές της εποχής.

Κατά την πορεία της θεατρικής της διαδρομής στο θέατρο πρόζας και μετά από παρότρυνση της Σοφίας Βέμπο και του Μίμη Τραϊφόρου μεταπήδησε στην επιθεώρηση.

deloutsi rizos

Συμμετείχε, με επίκαιρα επιθεωρησιακά νούμερα, στα μοδάτα αναψυκτήρια της εποχής όπως: “Πεδίον Άρεως” του Γ. Οικονομίδη, “Άκρον”, “Ερμής”, “Βέρα”, “Άλσος Φιλαδελφείας”, δίπλα σε γνωστά ονόματα του πενταγράμμου.

Παράλληλα με το θέατρο ασχολήθηκε και με τον κινηματογράφο. Έχει συμμετάσχει σε 32 ταινίες από τις οποίες ξεχωρίζουν οι εξής: «Βαβυλωνία» (κινηματογραφική διασκευή και σκηνοθεσία Γ. Διζικιρίκη) όπου πρωταγωνιστεί, ερμηνεύοντας το ρόλο της Ιταλίδας πριμαντόνας, δίπλα σε καταξιωμένους καλλιτέχνες. «Η Παριζιάνα», σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη, «Ο γίγας της Κυψέλης» με τον Νίκο Ρίζο, «Το αφεντικό μου ήταν κορόϊδο» με τον Νίκο Σταυρίδη, Αθήνα, η κλοπή της οδού Σταδίου με τον Σωτήρη Μουστάκα, Ξύπνα κορόιδο με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, Πειραιάς ώρα 7:30 με τον Λαυρέντη Διανέλλο και την Κάκια Αναλυτή, Ξενοδοχείο των παρανόμων κι άλλες.

Έλαβε μέρος σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές καθώς και σε θεατρικά έργα του ραδιοφώνου. Έχει ερμηνεύσει έργα των: Ευριπίδη, Σώμερσετ Μομ, Τσέχωφ, Τουργκένιεφ, Πρίσλεϋ, Αρμπούζοφ, Λόρενς, Κορρέ, Στίβενς, Ν. Τσιφόρου, Τ. Μωραϊτίνη, Άννινου, Δ. Ψαθά, Σ. Φωτιάδη, Τραϊφόρου, Βασιλειάδη, Σπυρόπουλου, Ασημακόπουλου κ.ά

Έχει παίξει με όλους τους καταξιωμένους συναδέλφους της, όπως οι Ντίνος Ηλιόπουλος, Κώστας Βουτσάς, Γιώργος Κωνσταντίνου, Διονύσης Παπαγιανόπουλος, Παντελής Ζερβός, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Αλέκος Λειβαδίτης, Μίμης Φωτόπουλος, Σταύρος Παράβας, Κούλης Στολίγκας, Γιάννης Γκιωνάκης, Κώστας Χατζηχρήστος, Θανάσης Βέγγος, Σωτήρης Μουστάκας, Ρένα Βλαχοπούλου, Ρένα Ντορ, Άννα Καλουτά, Μαίρη Αρώνη, Σμάρω Στεφανίδου και άλλους συναδέλφους της.

Το 1970 παράλληλα με το θέατρο εμφανίστηκε σε “ρεβύ” της κοσμικής ταβέρνας «Παλιά Αθήνα» με τους: Ρένα Βλαχοπούλου, Κλειώ Δενάδρου, Γιάννη Φλερύ, Λίντα Άλμα και την ορχήστρα Λυκούργου Μαρκέα, (σε σατυρικό ντουέτο με τη Μάρω Γραυλιώτου).

Το 1982 ασχολήθηκε επαγγελματικά και με το τραγούδι. Τραγούδησε στις κοσμικές ταβέρνες Πλακιώτικο Σαλόνι, Μοστρός, Κόπα Καμπάνα, Φωλιά, Κυκλάμινο, Γοργόνα, Ελαφοκυνηγός, Νέα Αθηναία κ.ά.

Ηχογράφησε έναν δίσκο με τίτλο «Όταν χάνεται μια αγάπη» και παράλληλα δημιούργησε (μαζί με άλλους τέσσερις συναδέλφους της) τη δισκογραφική εταιρία «Εμ – Πι – Ες – Ντι – Πι» η οποία δεν ευδοκίμησε και έκλεισε. Έχει τραγουδήσει μαζί με μεγάλα ονόματα όπως: Τζίμης Μακούλης, Κλειώ Δενάρδου, Μαίρη Λίντα, Άντζελα Ζήλεια, Σάκης Παπανικολάου, Χαρούλα Λαμπράκη κ.ά. Επίσης περιόδευσε στην Κύπρο με το θίασο του Ντίνου Ηλιόπουλου και στη Γερμανία με το μουσικό θίασο «Χαρούλας Λαμπράκη».

Κινηματογράφος, θέατρο, τηλεόραση, ραδιόφωνο, τραγούδι, η Ρία στέκεται δίπλα στους μεγαλύτερους ηθοποιούς της εποχής. Η κοπέλα που μοιάζει «δίμετρη» μπροστά σε όλα τα μεγάλα ονόματα της «μεγάλης οθόνης» αναγκάζει τον αντρικό πληθυσμό να υποκλιθεί μπροστά της.

Η Ρία Δελούτση είναι ένα από τα πρόσωπα του ελληνικού κινηματογράφου που «αποτυπώθηκε» σε πολλές γενιές. Είναι μια κυρία υψηλού επιπέδου που για πρώτη φορά με την παρουσία της «έμαθε» στο κοινό ότι η εκρηκτική εμφάνιση μπορεί να συνδυάζεται και μια με εξαιρετική αντίληψη και γνώση. Ήταν παντρεμένη με τον ηθοποιό Βαγγέλη Πλοιό από το 1970 (τους πάντρεψε ο συνάδελφος και φίλος τους Σταύρος Παράβας) ως τον θάνατο του Βαγγέλη Πλοιού, το 2020 και απέκτησαν έναν γιο, τον ηλεκτρονικό Ηλία Πλοιό.

Ρία Δελούτση: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1961Το παιδί του μεθύστακα 
1963Ο άσωτος 
1964Ο νόθος 
1966Η 7η Ημέρα της Δημιουργίας
1966Φουσκοθαλασσιές 
1967Βίβα Ρένα 
1967Βοήθεια! Ο Βέγγος φανερός πράκτωρ “000”
1967Γαμπρός απ’ το Λονδίνο 
1967Δημήτρη μου, Δημήτρη μου 
1967Η χαρτορίχτρα 
1967Ο μόδιστρος 
1967Πειραιάς ώρα 7,30′
1968Αθήνα, η κλοπή της οδού Σταδίου 
1968Ο γίγας της Κυψέλης 
1968Ο μπούφος 
1968Οι μνηστήρες της Πηνελόπης 
1969Εικοσιτέσσερις ώρες ζωντοχήρα 
1969Η παριζιάνα 
1969Ξύπνα κορόιδο 
1969Ο θαυματοποιός 
1969Παιδί μου, αγάπη μου 
1969Το αφεντικό μου ήταν κορόιδο 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1970Βαβυλωνία 
1970Η τύχη μου τρελλάθηκε 
1972Η κόμησσα της Κέρκυρας 
1972Το ξενοδοχείο των διεφθαρμένων 
1986Ανάμεσα σε 7 γυναίκες
1986Που σε βρήκα που με βρήκες 
1987Ένα ζευγάρι από κομπιούτερ 
1990Τανκ αγάπη μου 
1990Το μιμί κινεί καράβι 
1992Όσο υπάρχουν κόπανοι 
ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1972|1972Ο Ντίνος στη χώρα των θαυμάτων ΥΕΝΕΔ
1972|1972Ο ανθρωπάκος ΥΕΝΕΔ 
1974|1974Από τον παππού στον εγγονό ΥΕΝΕΔ
1974|1974Μεθοριακός Σταθμός ΥΕΝΕΔ
1991|1991Αξιότιμοι κύριοι ΕΤ1
1992|1992Εμείς και οι άλλοι ΕΤ2

Ευχαριστούμε πολύ το greekactor.blogspot.com για τις πληροφορίες.

Advertisement

Βίβα Ρένα 1967-1968

Βίβα Ρένα

Η ταινία, “Βίβα Ρένα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1967-1968 και έκοψε 456.036 εισιτήρια. Ήρθε στην 7η θέση σε 99 ταινίες.

vva rena 1

Ρένα Βλαχοπούλου ερμηνεύει στην ταινία τα τραγούδια “Κερκυραία”, ” Άνθρωπε της μοίρας μου” και “Είναι ο πόνος μου βαρύς” στα ελληνικά και τα “Τραγούδι της Πεπίτας” και “Ταραντέλα” στα ιταλικά.
-Η ταινία κυκλοφόρησε σε μορφή DVD στις 04 Απριλίου του 2013.

Περίληψη της ταινίας, “Βίβα Ρένα”

Η Ρένα, ξεπεσμένη λαϊκή τραγουδίστρια από την Κέρκυρα, ζει στην Αθήνα με τον μπουζουξή αδελφό της Στράτο, ενώ μια εξαδέλφη της, η Πεπίτα ντι Κόρφου με την οποία μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό, είναι μεγάλη βεντέτα του ελαφρού τραγουδιού και μένει στη Ρώμη με τον αρραβωνιαστικό της Αντόνιο.

Ο εφοπλιστής Λάμπρος Φωκάς καλεί στην δεξίωσή του την Πεπίτα, με την οποία είχε γνωριστεί πριν από χρόνια στη Νάπολη –αλλά εκείνη αδυνατεί να προσέλθει. Ένας κατεργάρης ατζέντης παρουσιάζει τη Ρένα στη θέση της Πεπίτα. Αρχικά το τέχνασμα έχει επιτυχία και ο Φωκάς γοητεύεται από την Πεπίτα-Ρένα. Η κομπίνα και η πλαστοπροσωπία αποκαλύπτονται όταν η Πεπίτα έρχεται στην Ελλάδα για διακοπές. Ο Φωκάς γίνεται έξαλλος αλλά η Πεπίτα τον ηρεμεί. Δεν έγινε δα και τίποτα… Τέλος Πεπίτα και Ρένα, μαζί, τραγουδούν και ξεφαντώνουν στη δεξίωση.

Advertisement

Δέσποινα Στυλιανοπούλου: Ήταν Πειραιώτης και δεν σήκωνε πολλά πολλά

Δέσποινα Στυλιανοπούλου

Στην Espresso και στον Νίκο Νικόλιζα είχε παραχωρήσει συνέντευξη η Δέσποινα Στυλιανοπούλου και μίλησε για τις συγκρούσεις που είχε ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

«Μέσα σε αυτό το κεφάλαιο της Αλίκης γράφω και για την πρώτη μας γνωριμία που έγινε στην ταινία, “Η Αλίκη στο Ναυτικό”. Μετά γράφω για ένα πολύ ωραίο περιστατικό όταν είχαμε πάει με την Αλίκη στον Ζαμπέτα. Ο Δημήτρης είχε σηκωθεί και χόρευε ένα πολύ ωραίο ζεϊμπέκικο.

aliki dimitris

Η Αλίκη, λοιπόν, που ήταν τρελά ερωτευμένη μαζί του, σηκώθηκε και άνοιξε δεκάδες σαμπάνιες για πάρτη του. Και ο κόσμος ζητωκραύγαζε. Μπορεί να έλεγαν την Αλίκη σκληρή, ήταν όμως ψυχούλα και δυναμικός χαρακτήρας. Και αν μου έλεγες μεταξύ Αλίκης και Δημήτρη, εγώ θα σου έλεγα Αλίκη. Όχι γιατί ο Δημήτρης ήταν σκληρός άνθρωπος, αντιθέτως μάλιστα. Απλά η Αλίκη ήταν πειραχτήρι και ο Δημήτρης δεν σήκωνε πολλά πολλά και δεν αντιλαμβανόταν εύκολα το χιούμορ της Αλίκης», είπε αρχικά η Δέσποινα Στυλιανοπούλου.

«Ξέρεις πόσες φορές η Αλίκη τον πείραζε στο θέατρο ΡΕΞ και εκείνος θυμωμένος έφευγε από τις πρόβες ή την επίσημη πρεμιέρα και καθόταν έξω στα σκαλιά; Ήταν βλέπεις Πειραιώτης και δεν σήκωνε πολλά πολλά. Και η Αλίκη μού έλεγε: “πήγαινε, ρε ψιψίνα, και καλμάρισέ τον”. Πήγαινα, μιλούσαμε, και ο Δημήτρης γύριζε πίσω. Γι’ αυτά τα χρόνια νοσταλγώ και κλαίω», πρόσθεσε επίσης η Δέσποινα Στυλιανοπούλου.

Πηγή άρθρου: newsit.gr

Advertisement

Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια 1971-1972

Απ' τ' αλώνια στα σαλόνια

Η ταινία, “Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια” προβλήθηκε την σαιζόν 1971-1972 και έκοψε 129.940 εισιτήρια. Ήρθε στην 35η θέση σε 90 ταινίες.

Μεταξύ άλλων, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου ακούγεται στο “Μόνη σε διπλό κρεβάτι”. Συμμετέχουν τραγουδιστικά (και ερμηνευτικά) η Ελένη Ροδά και ο Πέτρος Μήλας.
Διεθνής Τίτλος: From the Stable to the Salon.
Εναλλακτικός Τίτλος: Από τα αλώνια στα σαλόνια.

apo ta alonia sta salonia
Σκηνή από την ταινία, “Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια”

Περίληψη της ταινίας, “Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια”

Μια αφελής χωριατοπούλα με λαϊκή φωνή, η Μαγδάλω, ταξιδεύει για την Αθήνα και στο τραίνο γνωρίζεται με τον Φώντα Γεωργίου, έναν κοντραμπασίστα που δίνει συχνά ρεσιτάλ κλασικής μουσικής. Όμως οι ριζικά διαφορετικές απόψεις τους, περί μουσικής, δημιουργούν ένταση μεταξύ τους που φτάνει στα όρια της απέχθειας.

Στην πρωτεύουσα, η Μαγδάλω πιάνει δουλειά σ’ ένα νυχτερινό κέντρο, δίπλα σε έναν διάσημο τραγουδιστή, και σύντομα γίνεται σταρ του λαϊκού πενταγράμμου με το όνομα Μάγδα, ενώ ο Φώντας δεν σταυρώνει δουλειά με τίποτα παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του ατζέντη του. Για να τα βγάλει πέρα αναγκάζεται να ασχοληθεί λάθρα με τη σύνθεση λαϊκών ασμάτων, κάνοντας μάλιστα και μεγάλες επιτυχίες. Κάποια στιγμή, οι δρόμοι του Φώντα και της Μαγδάλως διασταυρώνονται, αλλά οι εκατέρωθεν εγωισμοί δεν τους αφήνουν να μονιάσουν, παρά την αμοιβαία έλξη που ασκεί ο ένας στον άλλον.

Κριτική της ταινίας

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου συνεχίζει τον «χαβά» της από τα 1960, και η ταινία είναι ένα copy-paste πολλών παρόμοιων παραγωγών. Ο Νίκος Ρίζος έχει κι αυτός πλέον τυποποιηθεί στον ρόλο του «καλού πλην κοντού» και το μήνυμα τού «μην παίρνετε ψηλά τον αμανέ» είναι διαχρονικό, αλλά αφορά ελάχιστους.

Έτσι κι αλλιώς, για να το ανακαλύψεις κι αυτό, αν και παραείναι κραυγαλέο, πρέπει πρώτα να αντέξεις διαλόγους του «κουβά», και αχρείαστες σκηνές απλά για να περνάει η ώρα. Είναι και μια εποχή για την ελληνική κωμωδία που συχνά παρουσιάζονταν τέτοιου στυλ μηδενικά σενάρια, μια και δεν υπήρχε ελευθερία έκφρασης για πολλά παραπάνω. Το μεγαλύτερο καλό είναι πως είναι μικρής διάρκειας και το μεγαλύτερο κακό είναι πως έχει πολλή μουσική από τη συγκεκριμένη…

Advertisement

Γιώργος Γεωργίου 1949-

Γιώργος Γεωργίου

Ο Γιώργος Γεωργίου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 19 Σεπτεμβρίου του 1949.
Από το 1974 δίνει το παρόν στο Θέατρο έως και το 2015. Έπαιξε σε παραστάσεις του κλασσικού ρεπερτορίου σε ελληνική κωμωδία και επιθεώρηση. Έχει συνεργαστεί στο πέρασμα των χρόνων με όλους τους μεγάλους του Ελληνικού Θεάτρου, αν και ο ίδιος θεωρεί ατυχία ότι δεν δούλεψε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη.

Σπούδασε στη Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου Αθηνών έχοντας για καθηγητές του μεταξύ άλλων την σπουδαία Ελληνίδα ηθοποιό Κάκια Παναγιώτου, τον κορυφαίο σκηνοθέτη μας Ντίνο Δημόπουλο αλλά και τους Γιάννη Γκιωνάκη, Βασίλη Κανάκη, Τάκη Βουγιουκλάκη και Αθηνόδωρο Προύσαλη. Ο Δημόπουλος ήταν που τον βοήθησε να πάρει και τον πρώτο κινηματογραφικό του ρόλο στην ταινία της Φίνος Φίλμ, “Οι βάσεις και η Βασούλα“.

valsami georgiou

Η ταινία γέννημα της πρώτης μεταπολιτευτικής περιόδου, γυρισμένη στα στούντιο του Φίνου, στα Σπάτα αποτελεί διασκεδαστική αλληγορία, όπου η Βασούλα είναι η Ελλάδα και ο προαγωγός της είναι οι καταπιεστές της Ελλάδας. Η ταινία κάνει πρεμιέρα στις σκοτεινές αίθουσες στις 03 Μαρτίου του 1975 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Κακοί εκείνοι οι καιροί για κινηματογράφο στη χώρα μας! Ο Γεωργίου κρατά τον ρόλο του Μπόμπυ. Θα ακολουθήσουν οι ταινίες: «Επικίνδυνη νύχτα»(1976), «Μονά… ζυγά δικά μου…» (1979), «Ο ποδόγυρος»(1980), «Κορόιδο Ρωμιέ» (1981)και άλλες.

Στο θέατρο, ο Γιώργος Γεωργίου, βγήκε το 1974 με αρχαία τραγωδία, τον «Οιδίποδα Τύραννο». Η θεατρική του πορεία ήταν τόσο γεμάτη αφού υπηρέτησε όλα τα είδη με την ίδια σοβαρότητα ενώ πάντα ευχαριστεί τον Βασίλη Μπουρνέλλη αφού τον βοήθησε να εμφανιστεί ως πρωταγωνιστής στο ιστορικό θέατρο Ακροπόλ.

Ξεχωριστή στιγμή θεωρεί την συνεργασία του με τον Δημήτρη Ποταμίτη. Συνεργάστηκε επίσης με την Ρένα Βλαχοπούλου, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Νίκο Ρίζο και όλους σχεδόν τους θρύλους της κωμωδίας και της επιθεώρησης.

Στην τηλεόραση πρωτοβγήκε στο πλευρό του Λάμπρου Κωνσταντάρα, το 1977 στην ΥΕΝΕΔ με την σειρά «Εκείνες κι εγώ». Ακολούθησαν μικροί ρόλοι σε πολλές ακόμη σειρές της κρατικής και ιδιωτικής τηλεόρασης. Το 1994 μαζί με τον Γιάννη Δαλιανίδη γράφει το σενάριο της σειράς του Αντένα, «Αραχτοί και λάιτ». Ο Γιώργος Γεωργίου ακόμη και σήμερα κάνει αναφορές στη μεγαλοψυχία του Δαλιανίδη που στους αρχικούς τίτλους της σειράς έβαλε στο σενάριο το όνομα του στο ίδιο μέγεθος με το δικό του.

Παρότι μετρά περισσότερα από 40 χρόνια στο θέατρο όπως ο ίδιος είχε δηλώσει σε συνέντευξη του : «…Δεν έγινα πρωταγωνιστής, δεν έχει σημασία. Ο Κώστας ο Βουτσάς, είχε πει το εξής σοφό: « Αν δεν υπήρχατε εσείς οι δεύτεροι, οι χρήσιμοι και οι καλοί, εμείς δε θα μπορούσαμε να γίνουμε πρωταγωνιστές. Εσείς μας κρατάγατε και ανεβαίναμε εμείς!». Σοφό και ειλικρινέστατο.» (απόσπασμα από συνέντευξη του Γιώργου Γεωργίου στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.)

Ο Γιώργος Γεωργίου εκτός από την υποκριτική λατρεύει και το γράψιμο. Έχει γράψει πάνω από 30 επιθεωρήσεις και πέντε πρόζες που παίχτηκαν και οι πέντε από θιάσους των Γιώργου Πάντζα και Μάρθας Καραγιάννη σε περιοδείες αλλά και σε αθηναϊκά θέατρα. Είναι τακτικό μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων.

Γιώργος Γεωργίου: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1979Μονά … ζυγά δικά μου… 
1980Ο ποδόγυρος 
1981Κορόιδο Ρωμιέ!… 
1981Το ξένο είναι πιο γλυκό 
1982Θα σε κλέψω μ’ ακούς 
1983Άγγελοι διαστροφής 
1984Μάντεψε τι κάνω… τα βράδια 
1985Ρένα τα ρέστα σου! 
1988Ένας αλλά… λέων: Best of the best 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1984Ο γορίλας 
1985Αυτό το κορίτσι ποιος θα το πάρει 
1986Όλυμπος: Θάνατος στην κατοικία των θεών 
1986Μπέιμπυ σίττερ για μεγάλα κορίτσια 
1986Ο “μπάτσος” των Εξαρχείων! 
1986Ο τρελλοπαλιάτσος 
1986Το μανεκέν 
1987Rock and Roll και πασατέμπος 
1987Ζητείται κλέφτης 
1987Μια μπόμπα στο κρεββάτι μου 
1987Το σκυλάδικο 
1988Άντζελα, ο πειρασμός 
1988Επαναστάτης χωρίς αστεία 
1988Εραστής με ανταλλακτικό 
1988Η κρουαζιέρα του έρωτα 
1988Και πετάει… και πηδάει 
1988Μια τρελή τρελή ζωντοχήρα 
1988Ο άνθρωπος που ήρθε από το πουθενά 
1988Ο ποντικοκυνηγός των δύο ηπείρων 
1988Φρόσω Φροσάρα 
1989Ένας αξιοπρεπής κερατάς 
1989Η φεμινίστρια 
1989Συζυγικό κοκτέιλ 
1990Ένα σκιουράκι στη σουίτα μου 
1990Ο δεύτερος μήνας του μέλιτος 
1990Ολόχρυσο μανούλι 
1990Το εξπρές του τρελλοκομείου 
ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1977|1977Εύθυμες ιστορίες: Αλέκος ο ψεύτης ΕΡΤ
1977|1977Εύθυμες ιστορίες: Διακοπές μετ’ εμποδίων ΕΡΤ
1977|1977Εύθυμες ιστορίες: Κατά φαντασίαν εραστής ΕΡΤ
1979|1979Το Ημερολόγιο Ενός Θυρωρού ΥΕΝΕΔ
1980|1980Ιούλιος και Ιουλιέτα ΕΡΤ
1982|1982Αυλές και ρετιρέ ΥΕΝΕΔ
1982|1982Ορκιστείτε παρακαλώ ΥΕΝΕΔ
1983|1983Μαντώ Μαυρογένους ΕΡΤ
1984|1984Βραδυά επιθεώρησης ΕΡΤ
1984|1984Το πάρκινγκ ΕΡΤ
1986|1986Μαντάμ Σουσού ΕΡΤ2
1988|1988Ποιος είναι ο Κος Αλεξίου?. ΕΤ1
1989|1989Οι Αυθαίρετοι Mega
1989|1989Πατήρ Υιός κ Πνεύμα Mega
1990|1990Το Ρετιρέ Mega
1990|1990Φόβος και Πάθος ΑΝΤ1
1991|1991Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης: Ευρωπαίοι και επειγόντος ΑΝΤ1
1991|1991Μάλιστα κύριε: Η Αγία Ορτανσία της Περδικοράχης ΑΝΤ1
1991|1991Μάμα Μία ΑΝΤ1
1992|1992Επικίνδυνες σχέσεις ΕΤ2
1992|1992Οι Μικρομεσαίοι Mega
1993|1993Το Δις Εξαμαρτείν Mega
1994|1994Αραχτοί και λάιτ ΑΝΤ1
2016|2016Θα γυρίσει ο τροχός Sigma TV
ΈτοςΤίτλος παράστασης
1975Αθήνα μου… Τρελάρα μου 
1977Η Ρένα, ο κοντόc και το σόι τουc 
1984Σοσιαλιζόμαστε… και το φχαριστιόμαστε 
1987Μια βόμβα στο κρεββάτι μου 
1988Το εξώγαμο του Αντρέα 
2002Παπουτσωμένη… Ντόρα 
2012Ο πατέρας του Αυγούστου Στρίντμπεργκ 
2014Βασιλιάς Ληρ 
2020Σκρουτζ 

Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες.

Advertisement

Το αμαξάκι 1956-1957

Το αμαξάκι

Η ταινία, “Το αμαξάκι” προβλήθηκε τη σαιζόν 1956-1957 και έκοψε 138.620 εισιτήρια. Ήρθε στην πρώτη θέση ανάμεσα σε 30 ταινίες. Η ταινία ήταν η επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι το 1958.

-“Το Αμαξάκι” γυρίστηκε το καλοκαίρι του 1956 από τη Φίνος Φιλμ με σκηνοθέτη το Ντίνο Δημόπουλο. Τα εξωτερικά γυρίσματα έγιναν στη Πλάκα, ίσως ο πλέον κατάλληλος τόπος, με το σκηνοθέτη να δίνει με “βίαιο” αλλά και λογοτεχνικό τρόπο τη μετάβαση της Αθήνας από το χθες στο μοντέρνο. Έχοντας στη διάθεση του ένα εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών δίνει την ευκαιρία σε όλους να χτίσουν το ρόλο τους και να τον περάσουν στην αθανασία.

Το αμαξάκι

-“Το Αμαξάκι” είναι μία από τις τέσσερις ταινίες όπου παίζουν μαζί ο Ορέστης Μακρής και η Γεωργία Βασιλειάδου – οι άλλες τρεις είναι: “Η θεία απ’ το Σικάγο“, “Ο γρουσούζης” και “Η κυρά μας η μαμή“.

-Εκπροσώπησε επίσημα την Ελλάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι στην τότε Τσεχοσλοβακία (σήμερα Δημοκρατία της Τσεχίας) το 1958, όπου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις η ερμηνεία του Ορέστη Μακρή. Στο ρόλο της γριάς αρχόντισσας βλέπουμε ένα πολύ μεγάλο όνομα του ελληνικού θεάτρου, τη Χριστίνα Καλογερίκου.

-Κατά τη διάρκεια της προβολής της ταινίας στο φεστιβάλ του Κάρλο Βιβάρι, κοινό και κριτικοί εξεπλάγησαν όταν έμαθαν πως ο Ορέστης Μακρής δεν είναι δραματικός ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, όπως νόμιζαν, αλλά νουμερίστας της επιθεώρησης.

-“Το Αμαξάκι” έκανε πρεμιέρα στις σκοτεινές αίθουσες στις 4 Φεβρουαρίου 1957 ενώ σύμφωνα με φήμες, είχε γυριστεί και ένα διαφορετικό φινάλε από αυτό που έχουμε δει. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι δυσεύρετη. Η ταινία κυκλοφόρησε σε μορφή DVD στις 04 Μαΐου του 2010.

to amaksaki

Περίληψη της ταινίας, “Το αμαξάκι”

Ο κυρ-Ανέστης (Ορέστης Μακρής), ένας γέρος Πλακιώτης αμαξάς, μένει πιστός στο επάγγελμά του, παρότι αυτό τείνει να εξαφανιστεί, καθώς όλοι στρέφονται στη χρήση αυτοκινήτου, και ο φίλος και συνάδελφός του Θόδωρος (Βασίλης Αυλωνίτης) γίνεται ταξιτζής. Ζει με την Αννούλα (Αντιγόνη Βαλάκου), ένα ορφανό κορίτσι, το οποίο συνδεόταν αισθηματικά με τον Νίκο (Στέφανος Στρατηγός), τον μοναχογιό του, έναν χαρτοκλέφτη, ο οποίος ξεγέλασε την Αννούλα και ξενιτεύτηκε.

Ο κυρ-Ανέστης αναγκάζεται να ξεπουλήσει την άμαξά του. Πικραμένος, παίρνει τους δρόμους για να πουλήσει τσιγάρα μ’ ένα βαλιτσάκι. Όμως ο πόνος τον καταβάλλει και φεύγει τελικά από τη ζωή. Αλλά ο Νίκος ξαναγυρίζει και παντρεύεται την Αννούλα. Το ζευγάρι πηγαίνει στο νεκροταφείο για να αποχαιρετήσει τον κυρ-Ανέστη, τον γέρο αμαξά που έφυγε μέσα στη θλίψη.

Advertisement

Ο Βασίλης Αυλωνίτης από πλακατζής, θιασάρχης

Βασίλης Αυλωνίτης

Ο Βασίλης Αυλωνίτης γεννήθηκε στο Θησείο. Ήταν το δεύτερο παιδί της οικογενείας. Ο πατέρας του τους εγκατέλειψε και πριν τελειώσει το δημοτικό αναγκάστηκε να δουλέψει σε διάφορες δουλειές, για να βοηθήσει τη μητέρα του. Με την ολοκλήρωση του στρατιωτικού του, έπιασε δουλειά ως βοηθός σκηνογράφου στο θέατρο «Έντεν» στο Θησείο.

avlonitis veggos
Ο Βασίλης Αυλωνίτης και ο Θανάσης Βέγγος στη ταινία, “Γαμπρός για κλάματα” του 1962.

Μετά το τέλος των παραστάσεων, ο θίασος πήγαινε στο κοντινό ταβερνάκι. Από κοντά και ο Βασίλης Αυλωνίτης, που εξελίχθηκε στον «πλακατζή» της παρέας. Ο θεατρικός επιχειρηματίας Θόδωρος Σκούρας δεν έχασε την ευκαιρία και τον έσπρωξε στη σκηνή. Είχε βρει θησαυρό. Έτσι, σε ηλικία 20 ετών θα πρωτοεμφανιστεί στην οπερέτα «Το κορίτσι της γειτονιάς» κερδίζοντας το χειροκρότημα.

Η απήχηση που είχε στο κοινό, τον έκανε μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια θιασάρχη! Το ισχυρότερο όπλο του ήταν ο αυτοσχεδιασμός και ειδικά στο απαιτητικό είδος της επιθεώρησης που ανέβαζε με τον θίασό του. Πολλές φορές δεν χρειαζόταν ούτε κείμενο ούτε σκηνοθέτη για να κάνει τους θεατές να παραληρούν.

Πηγή άρθρου: zougla.gr

Advertisement

Ο Βασίλης Αυλωνίτης και η αρρώστια με τον ιππόδρομο

Βασίλης Αυλωνίτης

Ο Βασίλης Αυλωνίτης είχε ένα αρρωστημένο πάθος. Τον ιππόδρομο. Ο εθισμός του ήταν τόσο μεγάλος που παρά τις τεράστιες επιτυχίες του στο θέατρο και το σινεμά δεν του έμενε δραχμή. Προσπάθησε να τον βοηθήσει η αγαπημένη του φίλη Γεωργία Βασιλειάδου, αλλά δεν τα κατάφερε. Οι υποσχέσεις και οι όρκοι γινόντουσαν θεατρικός αυτοσχεδιασμός και τα χρέη του μεγάλωναν πιο γρήγορα και από τη δημοφιλία του. Έτσι, αναγκάστηκε να ζητεί δουλειές στο σινεμά, κυρίως ρολάκια-ξεπέτες σε σαχλαμάρες, που όμως του έδιναν τα χρήματα για το σανό… των αλόγων.

Βασίλης Αυλωνίτης

Γι αυτό τον λόγο οι επιτυχίες του στον κινηματογράφο δεν ήταν ανάλογες του ταλέντου του. Ακόμη και τη μεγαλύτερη επιτυχία του, το “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο” την πήρε κόντρα στον Φίνο, που πίστευε ότι δεν έπρεπε να πάρει τον ρόλο του Παυλάρα επειδή είχε παίξει εκείνη την εποχή σε κάποιες χαζοταινίες. Τον διέψευσε πανηγυρικά.

Πέρα από τις κλασικές κωμωδίες, “Η ωραία των Αθηνών“, “Ο θησαυρός του μακαρίτη“, “Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός“, έπαιξε πολλές φορές και ρόλους συμπρωταγωνιστή, με εξαιρετική επιτυχία, όπως στην “Καφετζού” στο αριστουργηματικό, “Το αμαξάκι” σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου και δίπλα στον μέγιστο Ορέστη Μακρή τον οποίο εγκαταλείπει για να γίνει ταξιτζής και λιγωμένος με τις ευκολίες του αυτοκινήτου και το «πουαμόρ»…

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι πολλές φορές έπεσε θύμα και της ανεπάρκειας των σκηνοθετών ή της επιλογής να τον φορτώνουν με άσκοπες ατάκες και γκριμάτσες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τους «Γαμπρούς της Ευτυχίας», θέλοντας να ικανοποιήσουν το κοινό που ήθελε σε κάθε σκηνή τον Αυλωνίτη. Πρέπει να παραδεχτούμε όμως ότι ακόμη και σε μέτριες ταινίες κατάφερνε αβοήθητος από σενάριο και σκηνοθέτη να μας κλέβει την καρδιά.

Ο Βασίλης Αυλωνίτης έζησε πίκρες, ταλαιπωρήθηκε από κάκιστα σενάρια και σκιτζήδες σκηνοθέτες, αλλά έφυγε δικαιωμένος από την αγάπη του κόσμου, αφήνοντας πίσω του ορισμένες μεγαλειώδης εμφανίσεις και δύο παιδιά, όταν το 1970, ένα κρυολόγημα εξελίχθηκε σε βρογχοπνευμονία η οποία νίκησε την ταλαιπωρημένη υγεία του.

Πηγή άρθου:zougla.gr

Advertisement

Πολίτες δεύτερης κατηγορίας 1981-1982

Πολίτες δεύτερης κατηγορίας

Η ταινία, “Πολίτες δεύτερης κατηγορίας” προβλήθηκε τη σαιζόν 1981-1982 και έκοψε 25.489 εισιτήρια. Ήρθε στην 37η θέση σε 45 ταινίες.
-Οι εναλλακτικοί τίτλοι της ταινίας, είναι: Πολίτες Β’ κατηγορίας, Άνθρωποι για όλες τις δουλειές.

Περίληψη της ταινίας, “Πολίτες δεύτερης κατηγορίας”

Γραφείο ενοικιάσεως ανθρώπων “Η ωραία Ελλάς”. Μια φίρμα, ένας κόσμος ολόκληρος, που αγωνίζεται να ζήσει. Κάτω από το κουμάντο του Μάρκου (Δημήτρης Παπαμιχαήλ), που διευθύνει το γραφείο, ο Ταμτάκος (Μιχάλης Μόσιος), η Ελευθερία (Ελένη Ανουσάκη), ο Σαράφος, η Ευτέρπη και οι άλλοι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, περνάνε από πολλές κωμικές αλλά και τραγικές καταστάσεις πιστεύοντας πάντα ότι η ζωή τους θα αλλάξει.

Οι εκλογές που έρχονται είναι γι’ αυτούς η μεγάλη ελπίδα της Αλλαγής, γιατί σε κάθε δύσκολη στιγμή φωνάζουν: “Που θα πάει, δε θα…”. Και η μεγάλη μέρα έρχεται. Ο λαός αποφασίζει την Αλλαγή. Οι ήρωες μας νοικιάζονται για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κάποια τελετή. Δεν γνωρίζουν βέβαια αν είναι γιορτή για τη νίκη της Αλλαγής ή συγκέντρωση παρηγοριάς της πολιτικής κατάστασης που έφυγε. Η έκπληξη τους το βράδυ της τελετής είναι μεγάλη…

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Χρήστος Χαιρόπουλος 1909-1993

Χρήστος Χαιρόπουλος
Ο Χρήστος Χαιρόπουλος ήταν ένας από τους γνησιότερους εκπροσώπους της Αθήνας του Μεσοπολέμου, τόσο στα γράμματα όσο και στη μουσική. Δημοσιογράφος από τα 14...

Ο Θύμιος τάκανε θάλασσα 1959-1960

o thimios ta kane thalassa
Η ταινία, "Ο Θύμιος τάκανε θάλασσα" προβλήθηκε τη σαιζόν 1959-1960 και έκοψε 70.549 εισιτήρια. Ήρθε στην 8η θέση σε 52 ταινίες.-Δεύτερη κατά σειρά μεταφορά...