Η ταινία, “Οι βάσεις και η Βασούλα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1974-1975 και έκοψε 25.123 εισiτήρια. Ήρθε στην 27η θέση σε 47 ταινίες.
-Η ταινία, “Οι βάσεις και η Βασούλα” είναι γέννημα της πρώτης μεταπολιτευτικής περιόδου, γυρισμένη μέσα στα στούντιο της Φίνος Φιλμ, στα Σπάτα. Ο τίτλος της αποτελεί διασκεδαστική αλληγορία, όπου η Βασούλα είναι η Ελλάδα και ο προαγωγός της είναι οι καταπιεστές της Ελλάδας.
-Πρόκειται για την τελευταία συνεργασία της Νόρας Βαλσάμη με την Φίνος Φιλμ.
-Η ταινία, “Οι βάσεις και η Βασούλα” γυρίστηκε σε μία κρίσιμη περίοδο της ιστορίας της χώρας μας όπου πολλά και σημαντικά γεγονότα έλαβαν χώρα. Η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο, η σχεδόν ταυτόχρονη κατάρρευση της στρατιωτικής δικτατορίας τον Ιούλιο του 1974 και η ανάληψη της εξουσίας από πολιτική οικουμενική κυβέρνηση. Η έξοδος της χώρας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ (14/8/1974) και τα θέματα που προέκυψαν ως συνέπεια του τελευταίου (ελλιμενισμός 6ου Στόλου, Αμερικανικές βάσεις κλπ).
-Βαθύτατα επηρεασμένη από τα ραγδαία γεγονότα η σκέψη του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Ντίνου Δημόπουλου επιχειρεί να απεικονίσει την εικόνα της Ελλάδας που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της. Και θέτει ταυτόχρονα και το οικονομικό πλαίσιο: Το τέλος των παχέων αγελάδων και τα οξύτατα προβλήματα που προέκυψαν ως συνέπεια της πρώτης πετρελαϊκής κρίσης (1973).
-Ο Γιώργος Γεωργίου, πολλά χρόνια μετά στην αυτοβιογραφία του με τίτλο «Θεατρίνος…Ρόλοι μιας ζωής» (Εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ – 2016) θυμάται πολλά από τα γυρίσματα, που πραγματοποιήθηκαν στα Σπάτα. Ο ρόλος του νεαρού ναύτη του δόθηκε από τον δάσκαλο του στη Δραματική σχολή Ντίνο Δημόπουλο και η αμοιβή του ήταν 5.000 δραχμές.
-Ειδική αναφορά ίσως θα έπρεπε να γίνει στη μουσική επένδυση του φιλμ από το νεαρό τότε Γιώργο Χατζηνάσιο, ο οποίος είχε κάνει αίσθηση με τις παραγωγές του σε σημείο που η μουσική να είναι το σήμα κατατεθέν των ταινιών του. Υπέροχα ορχηστρικά θέματα αλλά και δυο τραγούδια ερμηνευμένα από τη πρωταγωνίστρια και τη Ρένα Κουμιώτη. Το «Κόκκινο Γαρούφαλλο» και το «Θα ρθει Βροχή». Κρίμα που αυτό το υπέροχο σάουντρακ δεν καταγράφηκε ποτέ σε δίσκο βινυλίου ή cd.
-Παρά το ανάλαφρο στιλ της, η ταινία αρέσει στους κριτικούς καθώς πραγματεύεται τόσο συγκλονιστικά ανθρώπινα ή πολιτικά θέματα, χωρίς να τα θολώνει ή να τα νοθεύει. Η υποδούλωση της γυναίκας κι από την άλλη η υποδούλωση της Ελλάδας. Παρά την άρτια παραγωγή της Φίνος Φιλμ με τον Μάρκο Ζέρβα να στήνει ολόκληρη τη Τρούμπα, στα τεράστια στούντιο της θρυλικής εταιρείας στα Σπάτα, το κοινό της γυρνά τη πλάτη.
Περίληψη της ταινίας, “Οι βάσεις και η Βασούλα”
Μια νεαρή κοπέλα, η Βασούλα πιάνει δουλειά στην Τρούμπα, με τη μεσολάβηση του τριτοξαδέλφου της Μεμά. Ξεγελασμένη από τις υποσχέσεις του για γάμο, δέχεται να κάνει την χορεύτρια και την κονσοματρίς σε καμπαρέ, με τον Μεμά στο ρόλο του προστάτη.
Παράλληλα, μένει σε ένα φτωχόσπιτο με τον αλκοολικό πατέρα της. Ένα βράδυ, αποφασίζει να κρύψει τον φοιτητή της Νομικής, Λευτέρη Βάρνα, προκειμένου να ξεφύγει από αυτούς που τον κυνηγούν για το μαχαίρωμα ενός Αμερικανού ναύτη.
Ο Λευτέρης θα της ανοίξει τα μάτια, λέγοντάς της για τα δικαιώματα στη ζωή. Η αμοιβαία εκτίμηση θα εξελιχθεί σε ερωτική σχέση και παρά την σύλληψη του Λευτέρη αλλά και τον θάνατο του πατέρα της, η Βασούλα θα πάρει την απόφαση να αφήσει την Τρούμπα και το Μεμά, για να δουλέψει ως εργάτρια μαζί με την μητέρα του Λευτέρη.
Οι νόμοι της Τρούμπας όμως είναι σκληροί και ο Μεμάς δεν θα την αφήσει να ξεφύγει τόσο εύκολα…