Η ταινία, “Η Αλίκη στο ναυτικό” προβλήθηκε τη σαιζόν 1960-1961 και έκοψε 213.409 εισιτήρια. Ήρθε στην πρώτη θέση ανάμεσα σε 58 ταινίες.
-Πρόκειται για την πρώτη έγχρωμη ελληνική ταινία της Φίνος Φιλμ.
-Ήρθε πρώτη σε εισπράξεις το 1961 ανάμεσα σε 58 ελληνικές παραγωγές.
-Στη Γαλλία η ταινία, προβλήθηκε με αξιόλογη εισπρακτική επιτυχία με τον τίτλο “Η Κόρη του Ναυάρχου”.
-Η εμφάνιση του φίλμ πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι και το συνολικό κόστος έφτασε τα 2,5 εκατομμύρια δραχμές, ποσό αστρονομικό για την εποχή.
-Δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από τις ξένες ταινίες στα χρώματά της και, γενικά στην τεχνική πλευρά της η νέα ταινία της «Φίνος Φιλμ». H ελληνική εξοχή, η θάλασσα, λαμπρά φωτογραφημένη από τον Βάλτερ Λάσσαλυ και τον συνεργάτη του Νίκο Δημόπουλο, της δημιουργούν ένα ευχάριστο ζωηρό πλαίσιο.
Οι αντιρρήσεις αφορούν όπως κάθε φορά το σενάριο. Μια επιπόλαιη, ελαφρή ιστοριούλα, ισχνή σε δράση και πλοκή, που πολεμάει να στηριχθεί στις γκριμάτσες της πρωταγωνίστριας της και στο μπρίο των κομπάρσων της για να δημιουργήσουν ενδιαφέρον και κέφι.
Ο Αλέκος Σακελλάριος, που είναι υπεύθυνος για το σενάριο, δούλεψε καλά, τουλάχιστον στη σκηνοθεσία. Καλό το ντεκουπάζ του, που δίνει γοργό ρυθμό στο έργο και το κάνει να κυλά άνετα κι αβίαστα. Καλή η κίνηση των προσώπων, που δημιουργεί ζωηράδα, αφηγηματική ακρίβεια, ενδιαφέρον. Όμως τα πλήθη εξακολουθούν να είναι «μπούγιο»: απαίδευτα σύνολα, που είτε φωνάζουν είτε κινούνται με την ίδια κίνηση.
-Η Αλίκη στο ναυτικό ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία της Φίνος Φιλμ και η πρώτη έγχρωμη της Αλίκης.
-Η ταινία ήταν συμπαραγωγή της “Φίνος Φιλμ” και της “Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης” που είχε μπει δυναμικά στο χώρου του κινηματογράφου και η συνεργασία τους συνεχίστηκε μέχρι και το 1966. Η διανομή και εκμετάλλευσή της, άνηκε στη “Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης” ενώ τώρα ανήκει πλέον στην κινηματογραφική εταιρία “Καραγιάννης-Καρατζόπουλος”.
-Για την Αλίκη ήταν η 6η συνεργασία της με τη Φίνος Φιλμ και η τέταρτη ταινία που γύρισε μαζί με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
-Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας για δεύτερη φορά υποδύεται τον πατέρα της Αλίκης, ρόλο που έπαιξε συνολικά τέσσερις φορές.
-Κάποιες σκηνές της ταινίες έπρεπε να γυριστούν στην ανοιχτή θάλασσα, έξω από την Αίγινα, πάνω σε πολεμικό πλοίο. Η άδεια είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές, όμως οι απαράβατοι κανονισμοί του ναυτικού έφεραν δυσκολίες. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, απαγορεύεται ρητώς η παρουσία γυναίκας πάνω σε πολεμικό καράβι, όταν αυτό είναι εν πλω. Μόνη εξαίρεση -τότε- η βασίλισσα!
Για να ανεβεί άλλη γυναίκα πάνω στο καράβι, έπρεπε να έχει ρίξει άγκυρα και να είναι ακίνητο. Έτσι, το καράβι έφευγε χωρίς την πρωταγωνίστρια, έφτανε στον προορισμό του, κοντά στην Αίγινα, έριχνε άγκυρα και περίμενε. Η Αλίκη ξεκινούσε από το Πέραμα με νοικιασμένο κότερο, έφτανε στο καράβι, ανέβαινε αφού ήταν ακίνητο, έκανε το γύρισμα και στη συνέχεια επέστρεφε πίσω με το κότερο. Το πολεμικό τραβούσε την άγκυρα και γυρνούσε κι αυτό στη βάση του.
-Πολλές σκηνές γυρίστηκαν και στη Σχολή Δοκίμων. Εκεί, οι πραγματικοί δόκιμοι, έψαχναν ευκαιρία να δουν το γύρισμα με την Αλίκη. Όμως οι κανονισμοί της Σχολής ήταν αυστηροί. Κάθε δόκιμος έπρεπε να είναι στο καθήκον, άσχετα αν δίπλα υπήρχε κινηματογραφικό συνεργείο. Για να καταφέρουν να δουν τα γυρίσματα, περίμεναν το βράδυ να σημάνει το σιωπητήριο και το έσκαγαν από τους υπνοθαλάμους. Κάποιοι άτυχοι, πιάστηκαν επ’ αυτοφώρω και δεν γλύτωσαν την αυστηρή καμπάνα!
-Οι σκηνές της αρχής με το πειρατικό πλοίο και τα γαϊδουράκια, γυρίστηκαν στον Πόρο. Στην Αλίκη είχε παραχωρηθεί ένα σπίτι από μια κυρία του νησιού, όπως και στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Η Αλίκη του Πόρου δεν είχε καμία σχέση με την Αλίκη της Αντιπάρου από την Μανταλένα, που είχε γυρίσει το προηγούμενο καλοκαίρι. Είχε μεταμορφωθεί σε ένα κοσμικό “διαβολάκι” με τις τσαχπινιές της, τα μαγιό της, τα καπέλα της, το κέφι της, τους χορούς της και τα τραγούδια της. Μέχρι τότε (1961) η Αλίκη θεωρούσε την Αλίκη στο ναυτικό την καλύτερη ταινία που είχε γυρίσει μαζί με την Μανταλένα.
-Όπως ήταν αναμενόμενο, στον Πόρο αλλά και στην Ύδρα που πήγαιναν τα βράδια για φαγητό, γινόταν πανζουρλισμό από τον κόσμο που ήθελε να δει την Αλίκη από κοντά και να τους υπογράψει αυτόγραφα. Η παρουσία της χωροφυλακής ήταν απαραίτητη για να επικρατεί τάξη, όσο ήταν δυνατόν.
-Για τις σκηνές με μαγιό, η Αλίκη είχε ακολουθήσει δίαιτα, ώστε να χάσει 2-3 κιλά και να γράφει καλύτερα η κομψή της σιλουέτα στην πρώτη της έγχρωμη ταινία. Στη διάρκεια των γυρισμάτων φρόντιζε να μην πάρει ούτε γραμμάριο και ακολουθούσε πιστά τη διατροφή της με θαλασσινά και ψητά.
-Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ είχε ταλαιπωρηθεί πολύ στα γυρίσματα στον Πόρο. Έπαθε μόλυνση και στα δύο του πόδια, χρειάστηκε να πάει γιατρός που του άνοιξε τις πατούσες από τα δάχτυλα μέχρι τη φτέρνα. Κυκλοφορούσε με μπανταρισμένα τα πόδια και με πατερίτσα. Αν παρατηρήσετε, στις περισσότερες σκηνές κάθεται και το πλάνο είναι από τη μέση και πάνω.
Περίληψη της ταινίας, “Η Αλίκη στο ναυτικό“
Δύο νέοι, η Αλίκη – κόρη του διοικητή της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων – και ο Κώστας – δόκιμος αξιωματικός – γνωρίζονται ένα καλοκαίρι στον Πόρο όπου έχουν πάει εκδρομή, ο καθένας με την παρέα του.
Γοητεύονται ο ένας από τον άλλον και συμφωνούν να ανταμώσουν ξανά, αλλά το ραντεβού που δίνουν δεν πραγματοποιείται. Συναντιούνται και πάλι τυχαία στον ετήσιο χορό της Σχολής Δοκίμων. Αυτή τη φορά, η Αλίκη είναι αποφασισμένη να μην ξαναχαθούν και επιβιβάζεται κρυφά στο πλοίο που υπηρετεί ο Κώστας, το οποίο όμως σαλπάρει για εκπαιδευτικό ταξίδι.