21.2 C
Athens
Κατηγορία:

Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια 1971-1972

Πληροφορίες ταινίας

Έτος: 1972
Κυκλοφορία: 03 Νοεμβρίου 1972
Διάρκεια: 87'
Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθεσία: Κώστας Καραγιάννης
Σενάριο: Λάκης Μιχαηλίδης
Συγγραφέας: ***
Φωτογραφία: Βασίλης Βασιλειάδης
Μουσική συνθεση: Γιάννης Καστρινός
Εταιρία παραγωγης: Καραγιάννης-Καρατζόπουλος
Παραγωγός: ***
Τραγούδι: Ελένη Ροδά, Πέτρος Μήλας
Χορευτές: ***

Ηθοποιοί: Δέσποινα Στυλιανοπούλου, Νίκος Ρίζος, Λαυρέντης Διανέλλος, Σταύρος Ξενίδης, Μάκης Δεμίρης, Μίτση Κωνσταντάρα, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Ρίτα Άντλερ, Λευτέρης Ελευθεριάδης, Δήμητρα Νομικού, Γιώργος Κυριακίδης, Γιώργος Τζιφός, Νίκος Τσουκαλάς, Άντα Πατρέλη, Ανδρέας Τσάκωνας, Αλέκος Ζαρταλούδης, Νικήτας Αστρινάκης, Σάκης Πανταζόπουλος, Ελένη Ροδά, Πέτρος Μήλας

Η ταινία, “Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια” προβλήθηκε την σαιζόν 1971-1972 και έκοψε 129.940 εισιτήρια. Ήρθε στην 35η θέση σε 90 ταινίες.

Μεταξύ άλλων, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου ακούγεται στο “Μόνη σε διπλό κρεβάτι”. Συμμετέχουν τραγουδιστικά (και ερμηνευτικά) η Ελένη Ροδά και ο Πέτρος Μήλας.
Διεθνής Τίτλος: From the Stable to the Salon.
Εναλλακτικός Τίτλος: Από τα αλώνια στα σαλόνια.

apo ta alonia sta salonia
Σκηνή από την ταινία, “Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια”

Περίληψη της ταινίας, “Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια”

Μια αφελής χωριατοπούλα με λαϊκή φωνή, η Μαγδάλω, ταξιδεύει για την Αθήνα και στο τραίνο γνωρίζεται με τον Φώντα Γεωργίου, έναν κοντραμπασίστα που δίνει συχνά ρεσιτάλ κλασικής μουσικής. Όμως οι ριζικά διαφορετικές απόψεις τους, περί μουσικής, δημιουργούν ένταση μεταξύ τους που φτάνει στα όρια της απέχθειας.

Στην πρωτεύουσα, η Μαγδάλω πιάνει δουλειά σ’ ένα νυχτερινό κέντρο, δίπλα σε έναν διάσημο τραγουδιστή, και σύντομα γίνεται σταρ του λαϊκού πενταγράμμου με το όνομα Μάγδα, ενώ ο Φώντας δεν σταυρώνει δουλειά με τίποτα παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του ατζέντη του. Για να τα βγάλει πέρα αναγκάζεται να ασχοληθεί λάθρα με τη σύνθεση λαϊκών ασμάτων, κάνοντας μάλιστα και μεγάλες επιτυχίες. Κάποια στιγμή, οι δρόμοι του Φώντα και της Μαγδάλως διασταυρώνονται, αλλά οι εκατέρωθεν εγωισμοί δεν τους αφήνουν να μονιάσουν, παρά την αμοιβαία έλξη που ασκεί ο ένας στον άλλον.

Κριτική της ταινίας

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου συνεχίζει τον «χαβά» της από τα 1960, και η ταινία είναι ένα copy-paste πολλών παρόμοιων παραγωγών. Ο Νίκος Ρίζος έχει κι αυτός πλέον τυποποιηθεί στον ρόλο του «καλού πλην κοντού» και το μήνυμα τού «μην παίρνετε ψηλά τον αμανέ» είναι διαχρονικό, αλλά αφορά ελάχιστους.

Έτσι κι αλλιώς, για να το ανακαλύψεις κι αυτό, αν και παραείναι κραυγαλέο, πρέπει πρώτα να αντέξεις διαλόγους του «κουβά», και αχρείαστες σκηνές απλά για να περνάει η ώρα. Είναι και μια εποχή για την ελληνική κωμωδία που συχνά παρουσιάζονταν τέτοιου στυλ μηδενικά σενάρια, μια και δεν υπήρχε ελευθερία έκφρασης για πολλά παραπάνω. Το μεγαλύτερο καλό είναι πως είναι μικρής διάρκειας και το μεγαλύτερο κακό είναι πως έχει πολλή μουσική από τη συγκεκριμένη…

Στην ίδια κατηγορια

Οι επικίνδυνοι 1983-1984

Η ταινία, "Οι επικίνδυνοι" προβλήθηκε τη σαιζόν 1983-1984 και έκοψε 84.556 εισιτήρια. Ήρθε στην...

Το κανόνι και τ’ αηδόνι 1968-1969

Η ταινία, "Το κανόνι και τ' αηδόνι" προβλήθηκε τη σαιζόν 1968-1969 και έκοψε 24.309...

Ο γρουσούζης

Περίληψη: Ο Αγαθοκλής, ένας γκρινιάρης και γρουσούζης καφετζής βρίσκει έξω από το καφενείο του...

Ψυχραιμία Ναπολέων

Περίληψη: Δύο φίλοι και συνεταίροι (Νίκος Σταυρίδης και Νίκος Ρίζος) πλήττουν με τη ζωή...

Περισσότερα απο αυτη την κατηγορία