11 C
Athens
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 36

8 αποκαλύψεις για την ταινία, Μοντέρνα Σταχτοπούτα

Μοντέρνα Σταχτοπούτα

Η ταινία, “Μοντέρνα Σταχτοπούτα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1964-1965 και έκοψε 446.691 εισιτήρια. Ήρθε στην 5η θέση σε 93 ταινίες.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την ταινία, “Μοντέρνα Σταχτοπούτα” και μας τις αποκαλύπτει…

Μοντέρνα Σταχτοπούτα: Οι άγνωστες αποκαλύψεις

1ον. Η αμοιβή της Αλίκης  Βουγιουκλάκη γι’ αυτή τη ταινία άγγιξε της 250.000 δραχμές. Υπέρογκο ποσό για τα δεδομένα εκείνης της εποχής αν σκεφτεί κανείς ότι τότε ο μηνιαίος μισθός ενός υπαλλήλου δεν ξεπερνούσε τις 4.000 δραχμές.

staxtopouta

2ον. Στην Ρώμη όπου ηθοποιοί και συνεργείο παρέμειναν τρεις μέρες  γυρίστηκαν μόνο οι εξωτερικές σκηνές. Ενώ εκείνες του ξενοδοχείου ήταν όλες σε στούντιο στην Ελλάδα.

3ον. Αρχικά υπήρχε η σκέψη η ταινία να γυριζόταν έγχρωμη κι αυτό ήταν που ήθελε και η ίδια η Αλίκη Βουγιουκλάκη.  Όμως λόγω του υψηλού κόστους που θα είχε παρέμεινε τελικά ασπρόμαυρη.

4ον. Στην ταινία συμμετέχει κι ο μετέπειτα γνωστός ηθοποιός, Νίκος Τσούκας στον ρόλο του γαλατά. Όμως το πρόσωπο του δεν φαίνεται σε καμιά σκηνή.

5ον. Πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση για τον Κώστα Καφάση στον ρόλο του τηλεφωνητή κυρίου Καζάκου. Ένας μικρός άλλα χαρακτηριστικός ρόλος που έδωσε αρκετή ώθηση στην πορεία του στον καλλιτεχνικό χώρο.

6ον. Το 1965 που γυρίστηκε η ταινία, η Λίνα Οικονομίδου που ήταν μια από τις μικρές αδερφές της Αλίκης Βουγιουκλάκη συνεργάστηκε και στο θέατρο με την αγαπημένη ηθοποιό στην παράσταση, “Ο κόσμος της Σούζυ Βογκ”.

7ον. Ο Χρήστος Πάρλας ήταν ο τελευταίος ηθοποιός που υπέγραψε στην ταινία. Αρχικά ο Αλέκος Σακελλάριος είχε προτείνει τον ρόλο στον Κώστα Βουτσά που όμως αρνήθηκε αμέσως διότι εκείνη την περίοδο γύριζε ήδη δύο ταινίες για λογαριασμό της Φίνος Φιλμ και δεν είχε καθόλου χρόνο.

8ον. Το πρώτο σύνολο με το καπέλο που φοράει η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία όταν πηγαίνει να ζητήσει δουλειά είναι από γνωστό οίκο του εξωτερικού. Όπως φυσικά κι όλα τα υπόλοιπα που φοράει στην ταινία. Εκείνο όμως κόστιζε κάτι παραπάνω από 15.000 δραχμές.

Advertisement

Γνώριζες ότι η Νανά Σκιαδά …

Νανά Σκιαδά

Η Νανά Σκιαδά ήταν ταλαντούχα ηθοποιός υποδύονταν συνήθως ρόλους, που είχαν να κάνουν με κάποια μητέρα ή κάποια θεία. Ωστόσο, στη συνείδηση του απλού τηλεθεατή έμεινε κυρίως για την ιδιαίτερη χροιά, αλλά και για τον τόνο της φωνής της.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την καριέρα και τη ζωή της Νανάς Σκιαδά και μας τις αποκαλύπτει…

Νανά Σκιαδά: Οι άγνωστες πτυχές

skiadia

1ον. Η παρθενική της εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη πραγματοποιήθηκε το 1957 στην ηθογραφική ταινία του Δημήτρη Ιωαννόπουλου, “Ο Φανούρης και το σόι του“.
Μετά από αυτή αν και είχε αρκετές προτάσεις δεν γύρισε καμία ταινία για τρία χρόνια. Τότε ήταν που ο Μίμης Φωτόπουλος της πρότεινε για έναν ρόλο στην κωμωδία που ετοίμαζε ο Ίων Νταϊφάς με τίτλο, “Η Νάνσυ την ψώνισε”.

2ον. Το 1965 με τον ρόλο της κυρίας Αμαλίας στην κωμωδία, “Ένα έξυπνο έξυπνο μούτρο” μπήκε στην οικογένεια της Φίνος Φιλμ και συμμετείχε σε άλλες έξι επιτυχημένες ταινίες.

3ον. Όλα τα ρούχα που φορούσε η Νανά Σκιαδά στις ταινίες ήταν από την δική της γκαρνταρόμπα και τα πιο πολλά ήταν αγορασμένα από το εξωτερικό. Επίσης στην ταινία, “Τζένη, Τζένη” το σκυλάκι που έχει είναι δικό της καθώς ήταν γνωστή η αγάπη της για τα ζώα.

4ον. Το 1966 ο Ντίνος Δημόπουλος τις πρότεινε τον ρόλο της γεροντοκόρης σπιτονοικοκυράς στην κωμωδία της Φίνος Φιλμ, “Οι κυρίες της αυλής“. Όμως είχε ήδη συμφωνήσει να συμμετάσχει σε κάποια άλλη ταινία κι έτσι ο ρόλος δόθηκε στην Κατερίνα Γιουλάκη.

5ον. Η Νανά Σκιαδά είχε μια εξαιρετική φωνή κάτι που όλοι οι σκηνοθέτες γνώριζαν. Όμως όσες φορές κι αν της πρότειναν να τραγουδήσει σε κάποια ταινία εκείνη αρνιόταν ευγενικά.

6ον. Η Νανά Σκιαδά ήταν η μόνη ηθοποιός που υποδύθηκε σε δύο ταινίες την μητέρα της Ζωής Λάσκαρη. Η πρώτη στην κωμωδία,”Τέντυ μπόι αγάπη μου” και η δεύτερη στο μιούζικαλ, “Οι θαλασσιές οι χάντρες“. Στην δεύτερη μάλιστα η αμοιβή της ξεπέρασε τις 15.000 δραχμές.

7ον. Η πιο αποτυχημένη ταινία στην οποία συμμετείχε ήταν η δραματική περιπέτεια του Γιώργου Λόη με τίτλο, “Αφροδίτη, το κορίτσι που πόνεσε” το 1969. Έκοψε μόνο 8.063 εισιτήρια και τερμάτισε στην 104η θέση ανάμεσα στις 108 της σεζόν 1968 – 1969.

8ον. Με τον τότε σύζυγο της και ηθοποιό Χρήστο Πάρλα συνεργάστηκε σε τέσσερις ταινίες από το 1965 έως το 1969. Πρώτη ήταν η αισθηματική ταινία του Ηλία Μυλωνάκου με τίτλο, “Φτωχό μου σπουργιτάκι”. Και τελευταία η επίσης αισθηματική ταινία, “Κοντά σου γνώρισα την αγάπη” που ήταν και η τελευταία της κινηματογραφικής της καριέρας.

Advertisement

Γνώριζες ότι ο Ορέστης Μακρής…

Ορέστης Μακρής

Ο Ορέστης Μακρής ήταν Έλληνας ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου και τενόρος της οπερέτας.

Ήταν από τις εμβληματικότερες θεατρικές φυσιογνωμίες και ένα υπόδειγμα οικογενειάρχη και καλλιτέχνη με σπάνιο προσωπικό και καλλιτεχνικό ήθος που ξεχώρισε καθώς την ίδια γνησιότητα που εξέφραζε στην ζωή του, αποτύπωνε μοναδικά και μέσα από τους ρόλους του.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την καριέρα και τη ζωή του Ορέστη Μακρή και μας τις αποκαλύπτει…

Ορέστης Μακρής: Οι άγνωστες πτυχές

1ον. Ο Ορέστης Μακρής έχει πρωταγωνιστήσει η συμμετάσχει σε 37 ταινίες από το 1931 έως το 1967.
Για την ακρίβεια το 1931 συμμετείχε στην τέταρτη και τελευταία ταινία του Αχιλλέα Μαδρά με τίτλο, “Ο μάγος της Αθήνας“. Δεκαεννιά χρόνια μετά ο Γιώργος Τζαβέλλας του ζήτησε να πρωταγωνιστήσει στην κοινωνική δραματική ταινία που ετοίμαζε για την Φίνος φιλμ με τίτλο, “Ο μεθύστακας”.

i theia ap to sikago

Αρχικά ο αρνήθηκε όμως ο Τζαβέλλας επέμενε κι έτσι μια δεύτερη και σπουδαία καριέρα ξεκίνησε για τον σπουδαίο ηθοποιό.
Να σημειώσω εδώ πως η συγκεκριμένη ταινία έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων ενώ η ερμηνεία του Ορέστη Μακρή ήταν μια από τις πιο αληθοφανείς της μεγάλης οθόνης.

2ον. Δύο χρόνια μετά το 1952 ο Γιώργος Τζαβέλλας του χάρισε άλλον έναν σπουδαίο ρόλο. Αυτόν του “γρουσούζη” στην ομώνυμη ταινία της Φίνος Φιλμ που δυστυχώς σήμερα δεν σώζεται καμία κόπια.

3ον. Ωστόσο όπως ο ίδιος έλεγε η καλύτερη του ερμηνεία ήταν στο “Αμαξάκι” που σκηνοθέτησε ο Ντίνος Δημόπουλος το 1957. Η οποία τερμάτισε πρώτη στα εισιτήρια τη σεζόν 1956 – 1957.

4ον. Η αμοιβή του στην ταινία, “Η θεία απ’ το Σικάγο” ήταν μεγαλύτερη από εκείνη της Γεωργίας Βασιλειάδου και το όνομα του ήταν πρώτο στους τίτλους. Φυσικά σε αυτό έπαιξε ρόλο η προηγούμενη πετυχημένη του συνεργασία με την Φίνος Φιλμ στο “Αμαξάκι”.

5ον. Συνολικά με την Γεωργία Βασιλείαδου συνεργάστηκε σε τέσσερις ταινίες με τις δύο από αυτές να κατακτούν την πρώτη θέση στα εισιτήρια (Το αμαξάκι, Η θεία απ’ το Σικάγο).
Ενώ σε τρεις συνεργάστηκε με την Τζένη Καρέζη με τις δύο από αυτές να είναι πατέρας και κόρη. (Η θεία απ’ το Σικάγο, Μια λατέρνα μια ζωή).

6ον. Το 1966 ο Ορέστης Μακρής υποδύθηκε για άλλη μια φορά τον μέθυσο την ταινία του Ερρίκου Θαλασσινού, “Ο πόνος του μπεκρή”. Στην αρχή απάντησε αρνητικά αφού δεν ήθελε να τυποποιηθεί στον συγκεκριμένο ρόλο, όμως η επιμονή του καλού του φίλου Πέτρου Γιαννακού που είχε γράψει το σενάριο τον έκανε τελικά να απαντήσει θετικά.

7ον. Η τελευταία φορά που εμφανίστηκε στην μεγάλη οθόνη ο Ορέστης Μακρής ήταν το 1967 στην δραματική ταινία του Νίκου Βαρβέρη, “Ένα κορίτσι αλλιώτικο”. Συμπρωταγωνιστούσε με την Νίκη Τριανταφυλλίδη και τον Γιάννη Φέρτη. Ενώ έκοψε 97.004 εισιτήρια.
Λίγα χρόνια αργότερα την συγκεκριμένη ταινία ο αγαπητός ηθοποιός είχε την ευκαιρία να την παρακολουθήσει και στην τηλεόραση αφού το 1972 προβλήθηκε από την Ε.Ι.Ρ.Τ.

8ον. Για την δεκαετία του 1950 ο αγαπημένος ηθοποιός κατέχει ένα ρεκόρ αφού πέντε ταινίες που πρωταγωνίστησε η συμμετείχε κατέκτησαν την πρώτη θέση στα εισιτήρια.
Ώστοσο τα πιο πολλά έκοψε “Ο μεθύστακας”.
1949 – 1950 : Ο μεθύστακας
304.438 εισιτήρια
1954 – 1955 : Η κάλπικη λίρα
208.410 εισιτήρια
1956 – 1957 : Το αμαξάκι
138.620 εισιτήρια
1957 – 1958 : Η θεία απ’ το Σικάγο.
142.459 εισιτήρια
1959 – 1960 : Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο.
239.530 εισιτήρια

Advertisement

Δέκα υπέροχα πασχαλινά εξώφυλλα της Αλίκης Βουγιουκλάκη

πασχαλινά εξώφυλλα

Δέκα υπέροχα πασχαλινά εξώφυλλα της Αλίκης Βουγιουκλάκη από το 1959 έως το 1972. Στα δύο είναι με τον μονάκριβο και πολυαγαπημένο της γιο Γιάννη. Ενώ σε άλλα δύο έχει στην αγκαλιά της δύο μικρά αρνάκια.

Advertisement

Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω: Στις τοποθεσίες που γυρίστηκε

Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω

Η ταινία, “Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω” θεωρήθηκε μια από τις καλύτερες παραγωγές όλων των εποχών και κυριολεκτικά καθήλωσε τους Έλληνες μπροστά από τη μεγάλη οθόνη.

Στην πεδιάδα και τη λίμνη της Στυμφαλίας στην πανέμορφη Ορεινή Κορινθία με φόντο τις χιονισμένες κορφές της Ζήρειας και του Ολίγυρτου γυρίστηκε το πρώτο ελληνικό γουέστερν.

H ταινία, παραγωγή της Φίνος Φιλμ έκανε πρεμιέρα στις 9 Οκτωβρίου 1967 και έκοψε 307.094 εισιτήρια, αποτελώντας μια αδιαμφισβήτητη εισπρακτική επιτυχία και αγαπήθηκε από το κοινό αλλά και από τους κριτικούς.

Photo16 sfaires dengurizoun
Σκηνή από την ταινία, “Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω”

Ο Νίκος Φώσκολος, με την πρώτη του κιόλας ταινία, αναδεικνύεται σε άριστο σκηνοθέτη. Δίχως καμιά υπερβολή οι (Σφαίρες του) μπορούν να σταθούν πλάι στις ταινίες του Τζων Φορντ, του Χάουαρντ Χωκς, του Χιούστον, του Άντονυ Μαν. Με άλλα λόγια, ο Φώσκολος χαρίζει στον ελληνικό κινηματογράφο, με τις Σφαίρες, το πρώτο αριστούργημα στο είδος της «ορεινής περιπέτειας», όπως θα μπορούσε να ονομαστεί το ελληνικό (γουέστερν).

Η ταινία ήταν και η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Νίκου Φώσκολου. Μέχρι τότε, ο Φώσκολος είχε γράψει πολλά σενάρια για ταινίες της εταιρίας, αλλά μετά από προτροπή του Φίνου, αποφάσισε να ασχοληθεί και με τη σκηνοθεσία.
Κάπως έτσι ξεκίνησε μια σπουδαία σκηνοθετική καριέρα για τον διάσημο δημιουργό, ο οποίος αφού ανέλαβε σκηνοθεσία και σενάριο δεν άφησε τίποτα στην τύχη του…

Αρχικά επέλεξε το καστ της ταινίας να αποτελείται από βαριά ονόματα του ελληνικού κινηματογράφου. Για τους δυο βασικούς ρόλους διάλεξε τον Άγγελο Αντωνόπουλο και τον Κώστα Καζάκο που βρίσκονταν στο ζενίθ της καριέρας τους, τους οποίους πλαισίωνε ο πάντα έξοχος Σπύρος Καλογήρου, η Μέμα Σταθοπούλου, η Μπέτυ Αρβανίτη και πολλοί άλλοι σπουδαίοι τότε ηθοποιοί σε δεύτερους ρόλους.

Τη διεύθυνση φωτογραφίας της ταινίας είχε ο Γιάννης Δημόπουλος και την μουσική υπέγραψε ο Μίμης Πλέσσας ο οποίος χρόνια αργότερα σε συνέντευξη του είχε πει σχετικά ότι (ήταν η πρώτη φορά που έγραφα και έπρεπε να αποδείξω ότι μπορώ να υπάρξω σε ένα αλλιώτικο είδος).

Η ταινία, “Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω” είχε παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και είχε αποσπάσει το Βραβείο Αρτιότερης Παραγωγής και Βραβείο Καλύτερης Μουσικής Επένδυσης.

Πέρα όμως από την άρτια σκηνοθεσία, το δραματικό σενάριο, την υπέροχη μουσική, την απίστευτη φωτογραφία και τις καταπληκτικές ερμηνείες, την ταινία απογείωσε το ιδανικό φυσικό σκηνικό στο οποίο γυρίστηκε: Η πεδιάδα και η λίμνη της Στυμφαλίας με τις χιονοσκέπαστες κορφές της Ζήρειας και του Ολίγυρτου να την κυκλώνουν!

Ο κινηματογραφικός φακός του Νίκου Φώσκολου βρίσκοντας το ιδανικό θεατρικό πεδίο στη Στυμφαλία, εξάντλησε τη σκηνοθετική του μαεστρία, δημιουργώντας ένα αριστούργημα, που (μετέφερε) τον θεατή σε χιονισμένα τοπία, σε βάλτους γύρω από τη λίμνη, σε απροσπέλαστες καλαμιές και σε παρθένα δάση.

Το φυσικό σκηνικό της ορεινής Κορινθίας διαδραμάτισε το δικό του… ρόλο. Τα εξωτερικά γυρίσματα έγιναν στα τέλη του χειμώνα, όταν η λίμνη είχε άφθονα νερά, αλλά οι κορφές δεν είχαν χάσει τα χιόνια τους και το οροπέδιο της Στυμφαλίας αποτελούσε το ιδανικό σκηνικό. Πολλά από τα γυρίσματα έγιναν κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες, κάτι που άλλωστε είναι εμφανές ανά διαστήματα μέσα στην ταινία.

Δείτε το βίντεο με τις τοποθεσίες που γυρίστηκε η ταινία, “Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω”

Πηγή άρθρου
FB: DroneDays gr
Youtube: DroneDays gr

Advertisement

Η Μαίρη Χρονοπούλου απευθύνει έκκληση για αίμα

Μαίρη Χρονοπούλου

Η Μαίρη Χρονοπούλου νοσηλεύεται στο νοσοκομείο «Σωτηρία», καθώς αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, το οποίο ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί.

Το γεγονός το γνωστοποίησε η ίδια, μέσω του λογαριασμού της στο Instagram, η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει πως η υγεία της επιδεινώθηκε, μετά τη συμμετοχή της στα γυρίσματα του «Έτερος Εγώ». Μάλιστα απευθύνει έκκληση για αίμα.
Η ανάρτησή της

«Χρειάζομαι τη βοήθεια σας. Φίλες κ φίλοι, πάλι μέρες έχουμε να τα πούμε. Λάθος δικό μου. Μετακόμισα για λίγο στα μέγαρα όπου έκανα γυρίσματα της συμμετοχής μου στο «έτερος εγώ» του Σωτήρη Τσαφούλια. Βέβαια με το θάρρος- θράσος που με διακρίνει πήγα να δουλέψω με το μισό του αιματοκρίτη ενός φυσιολογικού ανθρώπου. Και ήσαν και ψιλοπολικές οι συνθήκες. Αβλεψία. Μεγάλη αβλεψία. Επιστροφή λοιπόν στο άστυ, καταφυγή στις εμβληματικές «300 γυναίκες», και στα χέρια του πιο καλού γιατρού.

Του καθηγητή κ. Κουλούρη, για γενική ανάταξη. Όλα καλά και ωραία λοιπόν με ενα μεγάλο έλλειμα όμως. Δεν έχουμε αίμα! Αν λοιπόν ανάμεσα στους χιλιάδες followers και στα εκατοντάδες likes με κουβεντούλες και χαριτομενιές, υπάρχουν αιμοδότες, παρακαλώ χαρίστε μας λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας και το πολύτιμο αίμα σας. Χρειαζόμαστε αίμα, αίμα, αίμα. Ευχαριστώ από πριν. Η φιλη σας ΜΑΙΡΗ.

Για ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ. Νοσοκομείο Σωτηρία. Πανεπιστημιακή πνευμονολογική κλινική. Κτήριο «300 γυναίκες». Υπ´ όψιν καθηγητού κ. Κουλούρη.
Πληροφορίες για την αιμοδοσία: ΚΟΝΤΑΚΙΔΗΣ ΤΑΣΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ. Τηλ.: 697 3080111»

Advertisement

Η ταινία, Τα ξένα χέρια είναι πικρά και το άγνωστο Θρησκευτικό αξιοθέατο

Τα ξένα χέρια είναι πικρά

Η Αρχαία Σικυώνα είναι η “άγνωστη” αρχαία πολιτεία της Κορινθίας, ένας θαυμάσιος -αν και ελάχιστα γνωστός- αρχαιολογικός τόπος, περίπου 9 χλµ νότια του Κιάτου στην Κορινθία.

Πρόκειται για μία αρχαία πολιτεία µε σηµαντικά µνηµεία. Σε όποιο σηµείο του οροπεδίου κι αν σταθεί κανείς, αγναντεύει από ψηλά τα εύφορα περιβόλια της πεδιάδας του Ασωπού ως το Κιάτο και τη θάλασσα του Κορινθιακού κόλπου ως τον βράχο Ακροκορίνθου και τον Ισθµό στα ανατολικά.
Στον αρχαιολογικό χώρο υπάρχει ένα επιβλητικό αρχαίο Θέατρο, το ανασκαμμένο τμήμα της Αγοράς της ελληνιστικής και ρωμαϊκής πόλης, το Στάδιο και οι ρωμαϊκές Θέρμες (Βαλανείο), που στεγάζουν σήμερα ένα μικρό αλλά υπέροχο αρχαιολογικό μουσείο.

Στο βίντεο παρουσιάζουμε τον πανέμορφο αλλά για τους περισσότερους τελείως άγνωστο Ιερό Ναό Το Γενέθλιο της Θεοτόκου, Παναγία η Γιάτρισσα. Ένα Θρησκευτικό αξιοθέατο που βρίσκετε στην άκρη ενός βράχου.

Επίσης σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων συναντάμε τον Άγιο Θεόδωρο και δίπλα ένα σωζόμενο τμήμα Πύργου στις Νοτιοανατολικές παρυφές της σύγχρονης κωμόπολης του Βασιλικού (Αρχαία Σικυώνα).

Κατεβαίνοντας τη ρεματιά αρχικά συναντάμε άλλο ένα εκκλησάκι, τον Άγιο Αθανάσιο και στο τέρμα της δεσπόζει μία πηγή με μία μεγάλη βρύση, η επιγραφή της οποίας αναφέρει το έτος 1879 όμως εικάζεται ότι είναι πολύ παλιότερη.

Τέλος το 1968 είχαν πραγματοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου στο Βασιλικό (Αρχ. Σικυώνα) τα γυρίσματα της ταινίας, “Τα ξένα χέρια είναι πικρά” παραγωγής ΚΛΑΚ ΦΙΛΜ και πρωταγωνιστές τους: Μάρθα Καραγιάννη, Βύρων Πάλλη, Δέσποινα Νικολαίδου, Άρτεμις Τσαρμή, Παμφίλη Σαντοριναίου, Άγγελο Μαυρόπουλο, Ρένα Γαλάνη, Φρόσω Κοκκόλα, Γιώργο Βελέντζα και στον ρόλο του οδηγού της Agria τον ως σήμερα μόνιμο κάτοικο Βασιλικού (Αρχ. Σικυώνας) Ουίνστον – Τσωρσίλ Πρωτόπαπα (κοινώς Τζώρτζης).

Δείτε το βίντεο από το άγνωστο Θρησκευτικό αξιοθέατο

Πηγή άρθρου
FB: DroneDays gr
Youtube: DroneDays gr

Advertisement

Ήξερες ότι η Ελένη Προκοπίου…

Ελένη Προκοπίου

Η Ελένη Προκοπίου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 21 Φεβρουαρίου του 1941. Έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της σε κινηματογραφικές ταινίες του παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την καριέρα και τη ζωή της Ελένης Προκοπίου και μας τις αποκαλύπτει…

Ελένη Προκοπίου: Οι άγνωστες πτυχές

1ον. Κατά τη διάρκεια της κινηματογραφικής της καριέρας πρωταγωνίστησε ή συμμετείχε σε 24 ταινίες σε κωμικούς και σε δραματικούς ρόλους. Ανάμεσα τους οι θρυλικές, “Οι κυρίες της αυλής” που σκηνοθέτησε ο Ντίνος Δημόπουλος.

2ον. Η Ελένη Προκοπίου ήταν η πρώτη ηθοποιός της Φίνος Φιλμ που ταξίδεψε στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Παρίσι προκειμένου να γυρίσει σκηνές για κάποια ταινία. Αναφερόμαστε στο περίφημο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, “Ραντεβού στον αέρα” που γυρίστηκε το 1966 και τερμάτισε πρώτο στα εισιτήρια κόβοντας 617.423 εισιτήρια.

prokopiou eleni

3ον. Ήταν το 1963 όταν πρωταγωνίστησε στην ιστορική ταινία του Νίκου Κούνδουρου, “Μικρές Αφροδίτες” που παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία σε αρκετές χώρες του κόσμου. Μια εξ αυτών η Αμερική στην οποία έκανε πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 1966.

4ον. Το 1966 ο μέχρι τότε βοηθός σκηνοθέτη κι άλλων ειδικοτήτων της Φίνος Φιλμ, Παύλος Τάσιος την επέλεξε να πρωταγωνιστήσει στην πρώτη ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε για λογαριασμό της εταιρείας. Τίτλος της, “Παράνομοι πόθοι“. Μια εξαιρετική ταινία που δυστυχώς τα κανάλια όπως και πολλές άλλες, σπάνια προβάλλουν.

5ον. Με την συμμετοχή της στην μουσική κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη, “Το κοροϊδάκι της πριγκηπέσσας” αποχαιρέτησε για πάντα την υποκριτική και αφοσιώθηκε στην οικογένεια της αφού κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ανακάλυψε ότι ήταν έγκυος.

Advertisement

Κλασική περίπτωση βλάβης 1987-1988

Κλασική περίπτωση βλάβης

Η ταινία, “Κλασική περίπτωση βλάβης” ακολουθήθηκε από μια άτυπη συνέχεια του 1988 σκηνοθετημένη επίσης από τον Τάκη Βουγιουκλάκη, με τα σουρεαλιστικά και καρτουνίστικα στοιχεία της υπερτονισμένα, το, “Η Μεγάλη Απόφραξη: Το Σκατόμουτρο” του 1988, με τους Κώστα Τσάκωνα και Τάσο Κωστή να επιστρέφουν ως μάστορες.

-Σε αυτή την ταινία ο Κώστας Τσάκωνας τραυματίστηκε όταν έπεσε από μία πτυσσόμενη σκάλα, στην προσπάθεια να ανεβεί στο πατάρι για να φτιάξει έναν θερμοσίφωνα, και σταμάτησαν τα γυρίσματα της ταινίας για δέκα μέρες.

Περίληψη της ταινίας, “Κλασική περίπτωση βλάβης”

Το έργο πραγματεύεται τις περιπέτειες δύο μαστόρων, οι οποίοι καταστρέφουν με απίστευτο τρόπο τις πάσης φύσεως οικιακές συσκευές που αναλαμβάνουν να επισκευάσουν, επιδεικνύοντας παράλληλα θρασύτατη συμπεριφορά στους πελάτες. Οι δυο μάστορες επισκέπτονταν τα σπίτια των πελατών, εξαπολύοντας ασυγκράτητη θρασύτητα προς εκείνους, όταν τους ζητούσαν να εξηγήσουν τα ανεξήγητα, προκαλώντας επίσης ασυγκράτητο γέλιο σε μία από τις πιο κλασικές βιντεοταινίες της δεκαετίας του 1980.

Ο μαστρο-Γιάννης (Κώστας Τσάκωνας) κι ο βοηθός του, ο Βλάσης (Τάσος Κωστής), είναι ίσως οι χειρότεροι στην πιάτσα. Ότι αναλαμβάνουν, παντός είδους, να επισκευάσουν μόνο χειρότερα καταλήγει. Και δεν φτάνει μονάχα αυτό, αλλά ο ματρο-Γιάννης είναι προσβλητικός με τους πελάτες, εκτός κι αν είναι κάποια αιθέρια ύπαρξη.

Advertisement

Ήξερες ότι η Νίκη Λινάρδου…

Νίκη Λινάρδου

Η Νίκη Λινάρδου, γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1939 και υπήρξε δεύτερη σύζυγος του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Αλέκου Σακελλάριου. Ξεκίνησε την καριέρα της σαν χορεύτρια και αργότερα σαν ηθοποιός του θεάτρου.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την καριέρα και τη ζωή της Νίκης Λινάρδου και μας τις αποκαλύπτει…

Νίκη Λινάρδου: Οι άγνωστες πτυχές

1ον. Το ξεκίνημα της στον καλλιτεχνικό χώρο έγινε χρησιμοποιώντας το όνομα Μπέμπη Κούλα (το αληθινό της επίθετο) όμως στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο διευθυντής παραγωγής και σκηνογράφος της Φίνος Φιλμ, Μάρκος Ζέρβας την βάφτισε Λινάρδου.

linardou konstantaras

2ον. Η Νίκη Λινάρδου έπαιξε σε 34 ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου απο το 1951 έως το 1972 που ως γκεστ εμφανίστηκε για ένα – δύο λεπτά στην ταινία του συζύγου της Αλέκου Σακελλάριου, “Η κόμισσα της Κέρκυρας“. Μετά την απόφαση της να αποσυρθεί από τον χώρο της υποκριτικής εργάστηκε ως τηλεοπτική παραγωγός σε σήριαλ και εκπομπές. Ένα από αυτά τα σήριαλ είναι και το πρώτο που γύρισε η Ρένα Βλαχοπούλου και είχε τίτλο, “Μια Αθηναία στην Αθήνα” που σκηνοθέτησε το 1975 ο Αλέκος Σακελλάριος.

3ον. Τα ρούχα που φοράει η Νίκη Λινάρδου στην ταινία, “Τα κίτρινα γάντια” και υποτίθεται πως της τα δανείζει η Μάρω Κοντού ήταν στην πραγματικότητα δικά της. Εκτός από τα περίφημα κίτρινα γάντια.

4ον. Από όλες τις ταινίες της αυτή που κατέχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά της ήταν η κωμωδία, “Θα σε κάνω βασίλισσα” η οποία γυρίστηκε σε σκηνικό και όχι σε αληθινό σπίτι.

5ον. Όταν ο Αλέκος Σακελλάριος το 1964 ανέβασε την παράσταση, “Υπάρχει και φιλότιμο” και επέλεξε την αγαπημένη ηθοποιό για τον ρόλο της κόρης του υπουργού, Ανδρέα Μαυρογιαλούρου ο Λάμπρος Κωνσταντάρας αντέδρασε καθώς πίστευε ότι δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί όπως θα έπρεπε. Παιρνόντας όμως ο καιρός διαπίστωσε πως η αρχική του άποψη ήταν λανθασμένη κι έτσι όταν αποφασίστηκε το έργο να μεταφερθεί στον κινηματογράφο ήταν αυτός που ζήτησε η Νίκη Λινάρδου να παραμείνει στον ρόλο της.

6ον. Ωστόσο η πιο σύντομη εμφάνιση της ήταν στην ταινία, “Η θεία μου η χίπισσα” όπου μεταμφιεσμένη ως χίπις όταν η Ρένα Βλαχοπούλου της λέει, “Δεν μου λες κοριτσάκι μου” εκείνη απαντάει με ντουμπλαρισμένη αντρική φωνή, “Δεν είμαι κοριτσάκι” και στη συνέχεια της λέει, “Δεν βλέπω τίποτα γιατί δεν με ενδιαφέρει τίποτα”.

7ον. Το 1967 προκειμένου να υποδυθεί η Νίκη Λινάρδου μια κοπέλα της Τρούμπας στην κωμωδία, “Καλώς ήρθε το δολλάριο” αποφάσισε να τολμήσει και να βάψει κόκκινα τα μαλλιά της. Ενώ έναν χρόνο αργότερα έγινε μελαχρινή και πρωταγωνίστησε για τελευταία φορά στην μεγάλη οθόνη στο πλευρό του Λάμπρο Κωνσταντάρα στην ηθογραφική κωμωδία, “Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο“.

8ον. Η ίδια η ηθοποιός και πλέον παραγωγός στα μέσα της δεκαετίας του 1990 πρότεινε στην κρατική τηλεόραση σειρά βασισμένη σε σενάρια του Αλέκου Σακελλάριου που δεν είχαν γίνει ταινίες. Η κάθε ιστορία θα ήταν τρία, τέσσερα επεισόδια ενώ κάποια από αυτά ήταν, “Ο Μπάμπης και ο Μπαμπίνος” και “Η κυρία περί της οποίας πρόκειται”.

9ον. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της είχε δεχτεί κάποιες προτάσεις για τηλεοπτικές σειρές. Όμως όπως η ίδια έλεγε ο κύκλος της υποκριτικής είχε κλείσει οριστικά για εκείνη το 1972.

Advertisement

Αλίκη Βουγιουκλάκη και Νίκος Ξανθόπουλος για πρώτη φορά μαζί το 1958

Αλίκη Βουγιουκλάκη και Νίκος Ξανθόπουλος

Όσο και αν θέλουμε να “βαφτίζουμε” μεγάλους Στάρ, του Ελληνικού κινηματογράφου πολλούς και σπουδαίους ηθοποιούς, δύο μόνο λατρεύτηκαν με τόσο φανατικό κοινό: η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Νίκος Ξανθόπουλος.

Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι σε ρεπερτόριο ηθοποιοί, που όμως είχαν ένα μοναδικό κοινό που ακόμα και στις μέρες μας μένει αναλοίωτο. Και η Βουγιουκλάκη και ο Ξανθόπουλος παράλληλα είχαν και ωραία φωνή. Ο Νίκος Ξανθόπουλος άλλωστε φημίζεται και για πολλά τραγούδια που είπε στον κινηματογράφο αλλά και στις πίστες. Είδωλο πραγματικά σε όλους τους τομείς.

vougiouklaki ksanthopoulos

Έτσι, στην φωτογραφία που εξασφάλισε το RespectNews.gr βλέπουμε το Νίκο Ξανθόπουλο και την Αλίκη Βουγιουκλάκη σε έργο και θίασο της Κατερίνας Ανδρεάδη να παίζουν μαζί το 1958, δηλαδή, μόλις είχαν αποφοιτήσει από την σχολή τους και πριν ξεκινήσει η μεγαλειώδης καριέρα τους που κρατάει μέχρι και σήμερα αναλοίωτο το ενδιαφέρον του Ελληνικού κοινού!

Advertisement

Βίλα Λεβίδη: Η πολυτελής κατοικία μέσα από τα μάτια ενός Drone

Βίλα Λεβίδη

Ιστορία, Αίγλη και πολυτέλεια μιας άλλης εποχής, όλα αυτά εμπλέκονται μεταξύ τους μέσα από αναμνήσεις θρυλικών Αρχοντικών της χώρας μας που δυστυχώς όταν τέτοια κτίρια αφήνονται στην μοίρα τους, γίνονται θύματα λεηλασίας και βανδαλισμών και υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο από το Ανθρώπινο χέρι παρά από τον καιρό.

Πολλές είναι οι αναμνήσεις κυρίως μέσα από ταινίες που έλαβαν χώρα σε αυτές τις πολυτελείς κατοικίες.
Η πιο χαρακτηριστική κατοικία είναι η Βίλα Λεβίδη (Λόφος Λεβίδη) που αν και στις μέρες μας ερειπωμένη και εξαθλιωμένη, η επιβλητική και εντυπωσιακή της όψη τις δεκαετίες 1960-1980 που την γνωρίσαμε και απολαύσαμε μέσα από τις πολλές Ελληνικές ταινίες, χαράσσεται ανεξίτηλη στη μνήμη μας.

Το εντυπωσιακό αυτό κτίσμα μεταβιβάζεται, υπό άγνωστες συνθήκες, από τον Βασιλιά Παύλο, στον Δημήτρη Λεβίδη. Ο Λεβίδης, ήταν αυλάρχης στα ανάκτορα του Τατοΐου, απόστρατος αντισυνταγματάρχης και για κάποιο χρονικό διάστημα υπήρξε πρόεδρος της Ελληνικής βουλής. Η σύζυγος του Λεβίδη, Τούλα Μπότση, γνωστή κοσμική Αθηναία, που είχε κερδίσει και τον τίτλο της Σταρ Ελλάς

Ο θάνατος του Λεβίδη το 1963 είχε σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Προκειμένου να καλύπτει η οικογένεια τις βασικές της ανάγκες, η Τούλα Μπότση αναγκάζεται να μισθώνει τον χώρο της βίλας σε εταιρείες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών ως στούντιο γυρισμάτων. Έτσι, η αξεπέραστη ομορφιά της βίλας αποτυπώθηκε για πάντα στο φιλμ και στη μνήμη των θεατών, χάρη σε μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες.

vila levidi

Για όποιον λοιπόν έχει νοσταλγία και αναζητά να αναβιώσει τις ένδοξες μέρες ενός αρχιτεκτονικού διαμαντιού, υπάρχει μια γκάμα κλασσικών ταινιών της Φίνος Φιλμ (αλλά και μεταγενέστερων βίντεο ταινιών, της δεκαετίας του΄80) στις οποίες μπορεί να καταφύγει.

Μερικές εξ αυτών:
Η Αρχόντισσα κι ο Αλήτης (1968), Το Λεβεντόπαιδο (1969), Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη (1967), Δικτάτωρ Καλεί Θανάση (1973), Ο Τρομοκράτης (1975), Ο Μάγκας με το Τρίκυκλο (1972), Το Παίζω και Πολύ Άντρας (1983), Οι Εραστές του Ονείρου (1974), Πονηρό Θηλυκό, Κατεργάρα Γυναίκα (1980), Όμορφες Μέρες (1970), Ψηλός, Λιγνός και Ψεύταρος (1985), Το Φρικιό (1985), Λαλάκης ο Εισαγόμενος (1984), Είναι Γάτα ο Γιατρός (1986), Ένας πιλότος για πέταμα (1987), Ο ΠαπαΡάμπο (1988), Ο Προφήτης με την πυρηνική κεφαλή (1985), Ο Τσιτσιολίνος (1987), Ο Αγκαλίτσας (1985) και πολλές ακόμα.

Η Αρχιτεκτονική της κατατομή, ήταν ο βασικός λόγος επιλογής της Βίλας από την Κινηματογραφική Βιομηχανία. Η πισίνα, η μικρές καμάρες, η κεραμιδί, περιστροφική σκάλα, τα μικρά μονοπάτια ανάμεσα στα πεύκα και τα κυπαρίσσια, αποθανατίστηκαν με κάθε ευκαιρία και μέχρι εξάντλησης από τον κινηματογραφικό φακό.

Βέβαια, στις μεταγενέστερες ταινίες που η βίλα χρησιμοποιήθηκε ως στούντιο, κομμάτι της αίγλης της έχει χαθεί και ήδη φαίνεται παραμελημένη. Το 1990 πεθαίνει η Τούλα Μπότση και ο λόφος περνάει στον γιό και μοναδικό της κληρονόμο, Γιώργο Λεβίδη. Ο Γιώργος Λεβίδης, αποφασίζει να πουλήσει το λόφο.

Το 1991, την παραμονή της υπογραφής των συμβολαίων, το μεγαλύτερο τμήμα της βίλας καίγεται από άγνωστη αιτία. Μετά την πώληση, ο λόφος εγκαταλείφθηκε. Η βίλα καταστράφηκε και κανένας δεν έδειξε ενδιαφέρον για τη διατήρηση και την προστασία της. Η σημερινή εικόνα είναι τουλάχιστον θλιβερή και σίγουρα ντροπιαστική.

Πηγή άρθρου
FB: DroneDays gr
Youtube: DroneDays gr

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

5 αποκαλύψεις για την ταινία, Ο ζηλιαρόγατος

Ο ζηλιαρόγατος
Η ταινία, "Ο ζηλιαρόγατος" προβλήθηκε τη σαιζόν 1956-1957 και έκοψε 95.421 εισιτήρια. Ήρθε στην 6η θέση σε 30 ταινίες.Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr...

Γνώριζες ότι ο Μάνος Κατράκης …

Μάνος Κατράκης
Ο Μάνος Κατράκης ήταν κορυφαίος πρωταγωνιστής και θιασάρχης, γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου 1908 στο Καστέλι Κισσάμου της Κρήτης.Ήταν το μικρότερο από τα πέντε παιδιά...