14.8 C
Athens
Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024

Μίμης Πλέσσας: Τα άγνωστα περιστατικά της ζωής του

Ο Μίμης Πλέσσας, ο μουσικοσυνθέτης με τις...

Ορέστης Μακρής: Μία κατηγορά ηθοποιού από μόνος του

Και οι δυνατοί λυγίζουν…Όχι, δεν είναι τίτλος...

Μάρω Κοντού: Η παντοτινή νέα του Ελληνικού κινηματογράφου

Η Μάρω Κοντού είναι μία αξία αναλλοίωτη...
Κατηγορία:

Μοντέρνα Σταχτοπούτα 1964-1965

Πληροφορίες ταινίας

Έτος: 1965
Κυκλοφορία: 16 Νοεμβρίου 1965
Διάρκεια: 107'
Είδος: Αισθηματική
Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Σενάριο: Αλέκος Σακελλάριος
Συγγραφέας: ***
Φωτογραφία: Νίκος Γαρδέλης
Μουσική συνθεση: Σταύρος Ξαρχάκος
Εταιρία παραγωγης: Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης
Παραγωγός: ***
Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης, Tony Pinelli
Χορευτές: ***

Ηθοποιοί: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Σταύρος Ξενίδης, Άρης Μαλλιαγρός, Χρήστος Πάρλας, Δέσποινα Νικολαΐδου, Αθανασία Μουστάκα, Κώστας Δούκας, Περικλής Χριστοφορίδης, Νικήτας Πλατής, Κώστας Μεντής, Γιώργος Βελέντζας, Κώστας Καφάσης, Γιώργος Λουκάκης, Νίκος Τσούκας, Τάκης Χριστοφορίδης, Γιώργος Γιολδάσης, Μπάμπης Ανθόπουλος, Κώστας Μανιατάκης, Ντόρα Αναγνωστοπούλου, Ρούλα Μενάνδρου, Χάρης Παναγιώτου, Βάνα Μαριά, Λίτσα Γκαλίκου, Ρούλα Κωστάρα, Λίνα Οικονομίδου, Τάκης Γκιώκας, Ιωάννα Μανιατάκη

Η ταινία, “Μοντέρνα Σταχτοπούτα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1964-1965 και έκοψε 446.691 εισιτήρια. Ήρθε στην 5η θέση σε 93 ταινίες.

-Πρόκειται για την 24η ταινία που γύρισε η Αλίκη Βουγιουκλάκη – ακολούθησε η ταινία “Διπλοπεννιές” η οποία γυρίστηκε επίσης το 1965.
-Μικρό ρόλο έχει και ο Χάρης Παναγιώτου, του οποίου το όνομα δεν βλέπουμε στους τίτλους της ταινίας.

Μοντέρνα Σταχτοπούτα 1964-1965
H Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ στην ταινία, “Μοντέρνα Σταχτοπούτα”.

-Η ταινία βγήκε στις αίθουσες ενάμισι μήνα μετά το γάμο του ζευγαριού στους Δελφούς, τον Ιανουάριο του 1965.
-Η μουσική ήταν του Σταύρου Ξαρχάκου και στην ταινία ακούστηκε για πρώτη φορά το τραγούδι «Υπομονή» με τη φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση και της Βουγιουκλάκη….

-Η σκηνή που η φτωχή Κατερίνα προσλαμβάνεται και τηλεφωνεί στον μπακάλη της γειτονιάς τον περίφημο κυρ Στέφανο, κάνοντας μια μεγάλη παραγγελία είναι πλέον διαχρονική, όπως και η φράση: «θα το κάψουμε απόψε κυρ Στέφανε»…

-Στη σκηνή του φινάλε της ταινίας, που ο Δημήτρης πλησιάζει την Αλίκη και τη φιλάει, εγώ φώναξα στοπ για το πλάνο και εκείνοι συνέχιζαν τα φιλιά τους. Εγώ ξαναφώναξα στοπ μήπως δεν είχαν ακούσει, αλλά τίποτα. Το φιλί συνεχιζόταν με πάθος ρεαλιστικό και καθόλου κινηματογραφικό….

Ο ερωτάς και ο γάμος Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας

Το φθινόπωρο του 1964, αναγγέλλεται η συνεργασία των Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ για πρώτη φορά στο θέατρο στην μέχρι τότε επαγγελματική πορεία τους, με το έργο του Ζαν Ανουίγ “Κολόμπ”. (Στον κινηματογράφο είχαν ήδη συμπρωταγωνιστήσει στις ταινίες Αστέρω (1958), Μανταλένα (1960), Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961) και Χτυποκάρδια στο θρανίο (1963), όμως στο θέατρο μέχρι την αναγγελία της “Κολόμπ” δεν είχαν έως τότε συνυπάρξει). Παράλληλα με τις θεατρικές πρόβες της “Κολόμπ” αναγγέλλεται και η νέα τους συνεργασία στον κινηματογράφο με την ταινία “Μοντέρνα Σταχτοπούτα”.

Τα media της εποχής ανέφεραν πως τόσο τα γυρίσματα όσο και η συνθιασαρχική τους κίνηση δεν είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς διότι υπήρχε ένταση ανάμεσα στους δυο πρωταγωνιστές (γεγονός που το επιβεβαίωσε τη δεκαετία του ’90 και η μητέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, Εμμυ Βουγιουκλάκη, σε τηλεοπτική της συνέντευξη με την Αλίκη στην Σεμίνα Διγενή).

Όταν κάποια στιγμή για τις ανάγκες της ταινίας, οι ηθοποιοί μετέβησαν για λίγα εικοσιτετράωρα στην Ρώμη, η ρομαντική και ειδυλλιακή ατμόσφαιρα της πόλης -όπως οι ίδιοι είχαν πει κατά καιρούς σε συνεντεύξεις τους- έκανε τους δυο πρωταγωνιστές να κατευνάσουν τα πνεύματα και να έρθουν πιο κοντά, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ο θυελλώδης έρωτας τους που έμελλε να γίνει “θρύλος” στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα για τη συνέχεια των γυρισμάτων και των θεατρικών παραστάσεων της “Κολόμπ”, η απόφαση τους να δημοσιοποιήσουν ότι είναι πλέον ζευγάρι και παντρεύονται έγινε με μια επεισοδιακή αναγγελία γάμου κατά τη διάρκεια διαλείμματος στο στούντιο Άλφα όπου γίνονταν τα γυρίσματα της ταινίας. Ο εκνευρισμός του Παπαμιχαήλ σε ερώτηση που του έκανε ο δημοσιογράφος Απόστολος Βραχιολίδης δημιούργησε έντονο επεισόδιο, με την Αλίκη να ξεσπά σε κλάματα, το Σακελλάριο να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα και τους δημοσιογράφους σε ένδειξη συμπαράστασης στον συνάδελφό τους να αποχωρούν από την αίθουσα.

Στον ηθοποιό έγινε μήνυση από το δημοσιογράφο για ανάρμοστη συμπεριφορά (τεντιμποϊσμό) και του επιβλήθηκε ποινή στέρησης αδείας ασκήσεως επαγγέλματος για λίγο χρονικό διάστημα. Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για καιρό αναφερόντουσαν στο εν λόγω περιστατικό, δηλώνοντας πως θα τηρήσουν «δημοσιογραφικό εμπάργκο» δηλαδή δεν θα δημοσιεύουν τίποτα από τις κινήσεις των δυο ηθοποιών. Ωστόσο ο γάμος τους που έγινε στις 18 Ιανουαρίου 1965 στους Δελφούς αποτέλεσε το κοσμικό γεγονός της χρονιάς και για τα media, με special αφιερώματα σε πρωτοσέλιδα και έκτακτες εκδόσεις περιοδικών.

Περίληψη της ταινίας, “Μοντέρνα Σταχτοπούτα”

Η Κατερίνα Πιερή, φτωχή και άνεργη πτυχιούχος, προσπαθεί μάταια να βρει δουλειά ως δακτυλογράφος, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις βιοποριστικές ανάγκες της οικογένειας της αφού οι γονείς της έχουν πεθάνει και η ίδια αποτελεί τον μοναδικό στυλοβάτη μέσα στο σπίτι, μεγαλώνοντας τα μικρότερα αδέρφια της με την πενιχρή σύνταξη απορίας που εισπράττουν.

Όταν κάποια στιγμή πληροφορείται πως ο επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης απέλυσε την γραμματέα του από την εταιρία του, καταφέρνει με την καπατσοσύνη της να τον συναντήσει και να του ζητήσει να την προσλάβει. Ο Βαρνέζης, αν και νέος στην ηλικία, είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας καθ’ όλα αφοσιωμένος στη δουλειά του, γεγονός που τον κάνει να έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις από τους υπαλλήλους του.

Οι γνώσεις και η αγάπη της Κατερίνας για δουλειά, του δίνουν το έναυσμα να την προσλάβει και αμέσως αποδεικνύεται το δεξί του χέρι κατακτώντας τον θαυμασμό και την εκτίμηση, όχι μόνο του ίδιου αλλά και όλης της εταιρίας, με την εργατική ευσυνειδησία της. Όμως, στο επαγγελματικό ταξίδι τους στη ρομαντική Ρώμη, ο μπον-βιβέρ Αλέξης θα ανακαλύψει μετά από διάφορες συγκυρίες και τη “γυναικεία φύση” της γραμματέως του, την οποία μέχρι τότε δεν είχε προσέξει.

Η εκτίμηση του για την Κατερίνα θα εξελιχθεί σε έρωτα διαπιστώνοντας πλέον ότι συνδυάζει την επαγγελματική σπιρτάδα με την θηλυκότητα. Έτσι, όταν η Κατερίνα, ως άλλη “σταχτοπούτα”, θα ξεχάσει κατά λάθος τις γόβες της στην Fontana di Trevi σε μια νυχτερινή βόλτα, ο “πρίγκιπας” Αλέξης θα βρει στο πρόσωπο της την ιδανική σύζυγο που θα σταθεί ισάξια στο πλευρό του ως κυρία Βαρνέζη…

Στην ίδια κατηγορια

Οι σφαίρες δεν γυρίζουν πίσω 1967-1968

Η ταινία, "Οι σφαίρες δεν γυρίζουν πίσω" προβλήθηκε τη σαιζόν 1967-1968 και έκοψε 307.094...

Η κάλπικη λίρα 1955-1956

Η ταινία, "Η κάλπικη λίρα" προβλήθηκε τη σαιζόν 1955-1956 και έκοψε 208.410 εισιτήρια. Ήρθε...

Επιχείρησις Απόλλων 1967-1968

Η ταινία, "Επιχείρησις Απόλλων" προβλήθηκε τη σαιζόν 1967-1968 και έκοψε 316.511 εισιτήρια. Ήρθε στην...

Ο Ηλίας του 16ου 1958-1959

Η ταινία, "Ο Ηλίας του 16ου" προβλήθηκε τη σαιζόν 1958-1959 και έκοψε 77.118 εισιτήρια....

Περισσότερα απο αυτη την κατηγορία

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο