12 C
Athens
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 50

Μια τρελλή τρελλή οικογένεια: Μια από τις κορυφαίες κωμωδίες

Μια τρελλή τρελλή οικογένεια:

Όσες φορές κι’ αν την δούμε, δεν γίνεται να μην γελάσουμε με τις ατάκες, αλλά και με τις ερμηνείες των ηθοποιών. Μια από τις κορυφαίες κωμωδίες του Ελληνικού κινηματογράφου κι’ ακόμα μοιάζει τόσο νέα, τόσο δροσερή, τόσο φρέσκια, όπως τότε.

Όταν πρότειναν στην Ρένα Βλαχοπούλου το ρόλο της Πάστα Φλώρα, έγινε έξαλλη.

Σιγά χρυσέ μου μην κάνω την μάνα της Καρέζη! Τι με περάστε πια; Να πάρετε την Αρώνη!

Δεν ήθελε με κανένα τρόπο η Ρένα να παίζει τις μανάδες. Προτιμούσε τις χήρες, τις γεροντοκόρες ή τις μεγάλες αδελφές, αλλά όχι μανάδες. Δεν ήθελε να θεωρήσει το κοινό πως ηλικιακά είναι μεγάλη!

Μια τρελλή τρελλή οικογένεια: Μια από τις κορυφαίες κωμωδίες
Σκηνή από την ταινία, “Μια τρελλή τρελλή οικογένεια”.

Παραλειπόμενα

Το «Μια τρελλή τρελλή οικογένεια» είναι ελληνική μουσική-κωμική, αισθηματική ταινία του 1965, σε παραγωγή Φίνος Φιλμ, σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου και σενάριο των Νίκου Τσιφόρου, Πολύβιου Βασιλειάδη.

Βρισκόμαστε στο 1965. Την συγκεκριμένη σεζόν σημειώνει τεράστια επιτυχία η ταινία «Δεσποινίς Διευθυντής», στην οποία πρωταγωνιστούσε η Τζένη Καρέζη και ο Αλέκος Αλεξανδράκης.

Την ίδια σεζόν η Αλίκη Βουγιουκλάκη παίρνει την μεγάλη απόφαση και μετακινείται στην Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης. Ο Φίνος αισθάνεται άβολα χωρίς την Βουγιουκλάκη, ωστόσο αποφασίζει να επενδύσει στην Καρέζη. Έτσι της προτείνει να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Μια τρελή τρελή οικογένεια», η οποία μάλιστα θα ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία της. Μαζί της, πάλι ο Αλεξανδράκης – μια και ο κόσμος τους είχε αγαπήσει ως ζευγάρι.

Το σενάριο της ταινίας βασίστηκε στο θεατρικό έργο των Τσιφόρου – Βασιλειάδη, “Οι Γυναίκες Προτιμούν τους Σκληρούς”.

Για τον ρόλο της Πάστα Φλώρας όπως είπαμε, αρχικά προτάθηκε η Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία όμως αρνήθηκε. Έτσι ο ρόλος ανατέθηκε τελικά στη Μαίρη Αρώνη.

Το φινάλε της ταινίας, γυρισμένο σε μια Βενετία ντεκόρ, περιείχε ένα μουσικοχορευτικό νούμερο, κατά τη διάρκεια του οποίου ο Γιάννης Βογιατζής τραγούδησε στα ιταλικά το τραγούδι “Η πρώτη μας νύχτα”, που ακούστηκε στα ελληνικά από τον Λάκη Παυλίδη (ντούμπλαρε τον Βαγγέλη Βουλγαρίδη), στο μιούζικαλ του 1962 “Μερικοί το προτιμούν κρύο”, σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη.

Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά την 25η Οκτωβρίου 1965 και έκοψε 521.134 εισιτήρια.

Το χαστούκι στην Μαίρη Αρώνη

Το ότι δεν δέχτηκε η Βλαχοπούλου το ρόλο της Πάστα Φλώρα – ευτυχώς για πολλούς – οδήγησε τον Φίνο και τον Δημόπουλο να επιλέξουν την θεατρική πρωταγωνίστρια του Εθνικού θεάτρου, την μοναδική Μαίρη Αρώνη, η οποία ξεχώρισε στην καλύτερη κινηματογραφική της εμφάνιση (ανάμεσα στις λίγες που είχε κάνει). Και ξέρετε γιατί ξεχώρισε; Γιατί αποφάσισε να παίξει τον ρόλο σαν να έπαιζε “θέατρο του παραλόγου” – Μπέκετ ή Ιονέσκο! Μ’ αυτόν τον τρόπο τον απογείωσε τον ρόλο.

Στο σενάριο της ταινίας υπήρχε και ένα χαστούκι από τον Στέλιο (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) στην γυναίκα του, Πάστα Φλώρα (Μαίρη Αρώνη). O ίδιος ο Παπαγιαννόπουλος είχε παραδεχτεί πως πολλές φορές τα χαστούκια που έδινε στις ταινίες, ήταν πέρα για πέρα αληθινά.

Έτσι έγινε κι’ εδώ. Της άστραψε ένα που ζαλίστηκε η γυναίκα… αλλά πάρα πολύ θυμωμένη αποχώρησε από το πλατό απειλώντας πως δεν θα ξαναγυρίσει. Ο Δημόπουλος και ο ίδιος ο Παπαγιαννόπουλος ήταν σε απελπισία. Την κατάσταση έσωσε ο Φίνος που της έστειλε σπίτι της λουλούδια και γλυκά, ζητώντας της συγνώμη και παρακαλώντας την να επιστρέψει στα γυρίσματα. Και η Αρώνη επέστρεψε!

Η υπόθεση του έργου είναι η εξής: Η Μίκα (Τζένη Καρέζη), λίγες μέρες πριν παντρευτεί τον Μίκη (Δημήτρη Καλλιβωκά), γόνο εφοπλιστικής οικογένειας, αποφασίζει να κάνει ένα ταξίδι στη Βενετία, από την οποία επιστρέφει …παντρεμένη! Ωστόσο ο σύζυγος (Αλέκος Αλεξανδράκης) δεν είναι σαν τους άλλους που συνήθιζε να συναναστρέφεται, αφού εκτός από γλυκός και τρυφερός, όταν χρειάζεται γίνεται και ζόρικος. Βλέποντας λοιπόν ο Αντρέας το μπάχαλο που επικρατεί στο σπίτι της συζύγου του, αποφασίζει να αναλάβει δράση…

Πέρα από τις μοναδικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών (Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Μαίρη Αρώνη, Δημήτρης Καλλιβωκάς), στην ταινία συμμετέχουν ακόμα οι: Λίλη Παπαγιάννη, Κατερίνα Γώγου, Νίτσα Μαρούδα, Αλέκος Τζανετάκος, Ελένη Κριτή, Νάσος Κεδράκας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Μαρία Μαρτίκα και πολλοί άλλοι.

Ευχαριστούμε πολύ το Νίκο Μουρατίδη και το nikosonline.gr για το άρθρο.

Advertisement

Δελτίο Τύπου των θεατρικών εργαστηρίων

sxoli andreas voutsinas
sxoli andreas voutsinas

Δελτίο Τύπου των θεατρικών εργαστηρίων της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ανδρέας Βουτσινάς

Στα Εργαστήρια της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Ανδρέα Βουτσινά μιλάμε «με έργα». Αφού καταφέραμε να ανεβάσουμε στη σκηνή πέντε παραστάσεις τον Ιούνιο, συνεχίζουμε ολοκληρώνοντας την δύσκολη περσινή χρονιά με τις υπόλοιπες παραστάσεις μας μέσα στον Σεπτέμβρη.

Το εργαστήρι του Ανδρέα Βουτσινά αριθμεί 150 μαθητές, ανθρώπους όλων των ηλικιών, διαφορετικούς και ετερόκλητους, με τους οποίους φτιάχνουμε κάθε χρόνο όμορφες θεατρικές στιγμές και παρέες που γράφουν ιστορία. Η γνώση, η έκφραση ,η δημιουργία καθώς και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων είναι αυτοσκοπός της ομάδας μας. Η ενασχόληση με το Θέατρο είναι ζήτημα υπαρξιακό. Είναι η φωνή μας, ο τρόπος να δηλώσουμε την παρουσία μας στον κόσμο.

Με εργαλείο την θεατρική πράξη αποτυπώνουμε την ταυτότητά μας, τις ιδέες, τα συναισθήματα μας στο καλλιτεχνικό μας έργο.
Ελάτε λοιπόν να δημιουργήσουμε , και να συμπορευτούμε σ’ αυτή την υπέροχη Τέχνη που λέγεται Θέατρο και μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή.

Εργαστήρια θεάτρου για αρχάριους και προχωρημένους
Διδάσκονται: Υποκριτική-Εκφραστικός λόγος-Κινησιολογία- Τραγούδι- Αυτοσχεδιασμός- Εικαστικά- Κινηματογραφικό παιχνίδι.
· Εργαστήρια Ενηλίκων 5ωρο : 3 ώρες υποκριτική, 1 ώρα θεατρικό τραγούδι, 1 ώρα κινησιολογία
· Εργαστήρια Ενηλίκων 3ωρο: 3 ώρες υποκριτική
· Εργαστήρια προσχολικής ηλικίας: 2 ώρες θεατρικό παιχνίδι
· Εργαστήρια για παιδιά δημοτικού: 3 ώρες κινηματογραφικού και θεατρικού παιχνιδιού,1 ώρα θεατρικό τραγούδι, 1 ώρα εικαστικά
· Εργαστήρια για παιδιά γυμνασίου: 3 ώρες υποκριτική, 1 ώρα θεατρικό τραγούδι, 1 ώρα κινησιολογία, 1 ώρα εικαστικά
· Εργαστήρια για παιδιά λυκείου, 4 ώρες υποκριτική, 1 ώρα θεατρικό τραγούδι, 1 ώρα κινησιολογία

Έναρξη μαθημάτων από: 25/09/2021
Διδάσκουν: Σαρόγλου Δέσποινα, Χεκιμιάν Μάρι, Αραμπατζής Πασχάλης, Σαρόγλου Λία, Bασιλειάδης Δημήτρης, Στεργίου Μαριαλένα, Σακαλάκη Σωτηρία, Σεραφειμίδου Χριστίνα, Ντόβας Χρίστος, Κωστάκη Αγγελική, Χρυσομάλλη Ελένη, Καφαντάρης Κώστας, Καρεπίδη Θάλεια.
Εγγραφές νέων μελών ως 30/9/2021

Ιστορία θεάτρου
Ένα οδοιπορικό στους κυριότερους σταθμούς της Ιστορίας του Θεάτρου.
Διδάσκει: Χεκιμιάν Μάρι

Τεχνάσματα Λόγου (για παιδιά και εφήβους 10-17 ετών)
Σ’ αυτό το πρόγραμμα οι νεαροί συμμετέχοντες σε διαδοχικά στάδια, καλούνται να Ακούσουν, να Διαβάσουν και τέλος να Δημιουργήσουν δικό τους λόγο.
Διδάσκει: Ελένη Μερκενίδου

Λέσχη Ανάγνωσης και Ερμηνείας
Στο πρόγραμμα αυτό μελετώνται κείμενα της αρχαιοελληνικής και βυζαντινής γραμματείας, γέφυρες πολιτισμού μεταξύ της παλαιάς και της νέας σκέψης και γλώσσας.
Διδάσκει:Ελένη Μερκενίδου.
*Σεμινάρια κινηματογράφου, υποκριτικής, κινησιολογίας, θεατρικής γραφής, ποίησης.(θα ανακοινωθούν σύντομα)

Επικοινωνία- Πληροφορίες: Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Ανδρέας Βουτσινάς Λέοντος Σοφού 18, 5ος Όροφος
Τηλέφωνο 2310528917

Advertisement

Δελτίο Τύπου Theater Labs

theater labs
theater labs

Θεατρικά Εργαστήρια Theater Labs σε 33 σημεία σε όλη την Αττική

Τα θεατρικά εργαστήρια Theater Labs έφτασαν στον 7ο χρόνο λειτουργίας τους. Έχουν ήδη ανεβάσει περισσότερες από 50 παραστάσεις. Έχοντας στο δυναμικό τους 33 ομάδες σε όλη την Αττική, είναι σίγουρο πως μία από αυτές είναι κοντά σας.

Γραφτείτε και εσείς σήμερα σε μία από τις ομάδες μας. Γιατί το θέατρο δεν είναι προνόμιο των λίγων. Το θέατρο είναι για όλους.
Το θέατρο στα Theater Labs δεν είναι απλά διασκέδαση. Είναι τρόπος ζωής!!!

Τι είναι τα Theater Labs όμως;
Είναι ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες που λειτουργούν σαν αυτόνομα θεατρικά εργαστήρια. Σκοπός της κάθε ομάδας είναι να εκπαιδευτεί στο μαγικό χώρο του θεάτρου μέσα από κλασικές και μοντέρνες τεχνικές, προσφέροντας στους μαθητές ένα αξέχαστο ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων και της αυτογνωσίας. Τα 4ωρα μαθήματα κάθε Σαββάτο ή Κυριακή χωρίζονται σε 2 κατηγορίες.

Δελτίο Τύπου Theater Labs

Πρώτον σε πρόβες για ανέβασμα παράστασης και δεύτερον σε μαθήματα που αφορούν γενικότερα στο θέατρο αλλά και την παράσταση συγκεκριμένα. (Ορθοφωνία, αυτοσχεδιασμό, κινησιολογία, ιστορία θεάτρου, θεατρικό παιχνίδι, σκηνογραφία – ενδυματολογία κ.α.) Μέσα από αυτές τις πρόβες, θα διασκεδάσουμε, θα μάθουμε και θα εξερευνήσουμε τον κρυμμένο εαυτό μας. Γιατί πάνω απ’ όλα το θέατρο μας κάνει καλύτερους ανθρώπους.

Τα Theater Labs όμως δεν προσφέρουν μόνο ξερές γνώσεις. Έχοντας αυτό σαν γνώμονα, προσφέρουμε στους μαθητές μας, χωρίς επιπλέον κόστος, διάφορες δράσεις για να εμπλουτίσουμε τον εαυτό μας και να διευρύνουμε το συναισθηματικό μας πεδίο.

α) Ταινίες μικρού μήκους για να μάθουμε πως είναι η υποκριτική στην κάμερα. Ποιές οι διαφορές με την υποκριτική στο θέατρο; Τι πρέπει να προσέξουμε; Τι άλλο χρειάζεται;

β) Δράσεις κοινωνικού περιεχομένου. Όπως προείπαμε το θέατρο μας κάνει καλύτερους ανθρώπους. Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τέτοιες δράσεις από το πρόγραμμα μας. Μικρές παραστάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα παρουσιάζονται σε κόσμο που δεν έχει την δυνατότητα να πάει στο θέατρο είτε για οικονομικούς είτε για άλλους λόγους. Στο πρόγραμμα μας υπάρχουν πολλών ειδών τέτοιες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν κατόπιν συννενόησης με την εκάστοτε ομάδα. Πολλές περισσότερες δράσεις μας θα βρείτε στη σελίδα μας www.theaterlabs.gr.

γ) Σεμινάρια. Επειδή εμείς δεν θέλουμε να λέμε πως η δική μας άποψη και ο δικός μας τρόπος είναι ο καλύτερος και επειδή πιστεύουμε στην πολυφωνία, οργανώνουμε σεμινάρια από ανθρώπους του χώρου, διαφόρων ειδικοτήτων, (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σκηνογράφους κ.α.) που θα μας πουν την δική τους άποψη και θα μας βοηθήσουν να δούμε τα πράγματα από τη δική τους οπτική γωνία.

δ) Εκπτωτικά κουπόνια. Πολλά θέατρα και συνεργαζόμενοι χώροι έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να μας προσφέρουν εκπτωτικά (σε κάποιες περιπτώσεις και δωρεάν) κουπόνια για τις παραστάσεις και τις δράσεις τους. Συνεχίζουμε την επικοινωνία και με άλλους χώρους και σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ακόμα περισσότερα. Επίσης σε όλες τις επαγγελματικές παραστάσεις των Theater Labs υπάρχει μειωμένο εισιτήριο.

ε) Εκδρομές. Σκοπός μας είναι πάνω απ’ όλα να περάσουμε καλά. Γι’ αυτό συνδυάζουμε τη μάθηση με τη διασκέδαση. Εκδρομές σε αρχαία θέατρα, ξενάγηση στους χώρους και μετά στάση για φαγητό ολοκληρώνουν την μέρα. Σε αυτές τις εκδρομές μπορούν να συμμετέχουν και μη μέλη των Theater Labs.

Έναρξη μαθημάτων: 1 Σεπτεμβρίου
Κόστος μαθημάτων: 10€ η εγγραφή και 50€ το μήνα.
(Στο μηνιαίο κόστος συμπεριλαμβάνονται όλα τα έξοδα λειτουργίας και τα έξοδα των παραστάσεων. Οι μαθητές – μέλη δεν επιβαρύνονται με κανένα εξτρά κόστος για την παρουσίαση των παραστάσεων. Ενοικίαση θεάτρου, σκηνικά, κοστούμια, φωτογραφίσεις, βιντεοσκόπηση κ.α.)

Για περισσότερες πληροφορίες:
www.theaterlabs.gr
Facebook: Theater Labs
E-mail: [email protected]
Τηλ: 6945665851

Advertisement

Νανά Βενέτη

veneti nana
veneti nana

Η Νανά Βενέτη ήταν ένα πιο περιζήτητα ονόματα της δεκαετίας του ‘80, τη «χρυσή» εποχή της βιντεοκασέτας. Τη δεκαετία του ’80, την εποχή που οι βιντεοκασέτες βρίσκονταν στη χρυσή τους εποχή, η Νανά Βενέτη ήταν περιζήτητη.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και αρχικά ασχολήθηκε με το ελεύθερο σχέδιο. Το 1982 εμφανίστηκε πρώτη φορά σαν ηθοποιός στον «Πλούτο» τού Αριστοφάνη με το Λαϊκό Θέατρο Πειραιά όπου έπαιζε τον ρόλο τού Ερμή. Ακολούθησαν παιδικές σκηνές και το 1984 άρχισε την επαγγελματική της πορεία από το θέατρο «Χατζηχρήστου» με τον Κώστα Χατζηχρήστο, Γιώργο Παπαζήση, Τιτίκα Στασινοπούλου, Ερρικα Μπρογιερ κ.α.

Το 1984 άρχισε να φοιτά στην Ανώτερη Δραματική σχολή, ” Μαίρης Βογιατζή-Τράγκα” από όπου αποφοίτησε το 1987. Την σαιζόν 91’-92’ εμφανιζόταν στο κέντρο διασκεδάσεως, “Φαντασία” και παρουσίαζε show από γνωστά musical τού Hollywood όπου εμφανιζόταν ως Merilyn Monroe και Julie Andrews σε μουσικοχορευτικό Show. Το 1994 αποφάσισε να σταματήσει την πορεία της στον καλλιτεχνικό χώρο και έπαιξε τελευταία φορά στο θέατρο, “Λαμπέτη” στην παράσταση, “Πρόσεξε το σκαλοπάτι.

Νανά Βενέτη
ΗΝανά Βενέτη με την Καίτη Φίνου.

Είναι χαρακτηριστικό πως είχε ρόλο σε 45 ταινίες στη δεκαετία του ’80. Από τον «Δυναστεία» με τον Σωτήρη Μουστάκα, την “Κόμπρα από τα Γιάννινα” με το Νίκο Ρίζο μέχρι την “Θύρα 7 η μεγάλη στιγμή“. Η ηθοποιός δεν έχει πια το φουντωτό καστανό μαλλί με το οποίο και την βλέπαμε στις ταινίες που συμμετείχε, έχοντας κάνει τα μαλλιά της ξανθά και κόβοντας τα καρέ.

Η Νανά Βενέτη αποτέλεσε μία από τις πιο σέξι παρουσίες της ελληνικής βιντεοκασέτας. Έπαιξε και σε έργα στο θέατρο. Όμως, αποφάσισε να αφήσει πίσω της την υποκριτική. Έκτοτε αποφάσισε να σταματήσει την καλλιτεχνική της πορεία και να ασχοληθεί με τον χώρο των Business.

Η Νανά Βενέτη είναι παντρεμένη από το 2004 με Άγγλο επιχειρηματία και έχει έναν γιό. To 1998 πήρε την αντιπροσώπευση της Ιταλικής εταιρείας TCMs.r.l. κατασκευής γερανοφόρων οχημάτων και εκτός από τον ιδιωτικό τομέα ασχολήθηκε με διαγωνισμούς τού δημοσίου. Το 2001 προμήθευσε 36 νέα γερανοφόρα την Ελληνική Αστυνομία και κατόπιν συνεργάστηκε με τούς φορείς ΗΛΠΑΠ, ΟΑΣΑ και Πυροσβεστική. Στον ιδιωτικό τομέα προμήθευσε την ΕΛΠΑ και άλλες ιδιωτικές εταιρείες μεταφοράς οχημάτων.

Το 2002 πήρε την αντιπροσώπευση της Ιταλικής εταιρείας Pagliero s.r.l κατασκευής καλαθοφόρων οχημάτων όπου προμήθευσε την Δ.Ε.Η μετά από δημόσιο διαγωνισμό. Παράλληλα είχε συνεργασία με την Ιταλική εταιρεία AIRO Tigieffe αυτοκινούμενων πλατφορμών όπου προμήθευσε την εταιρεία «Αλουμίνιο της Ελλάδος» κ.α.

Παράλληλα η Νανά Βενέτη δραστηριοποιήθηκε στον τομέα των ακινήτων (ανέγερση και διαχείριση) , εταιρεία πού δημιούργησε το 2010 με τον σύζυγό της και ασχολείται ακόμη και σήμερα. Ζει με το Βρετανό σύζυγό της επτά μήνες στην Ελλάδα, για να πηγαίνει ο γιος τους σε ελληνικό σχολείο και τον υπόλοιπο χρόνο βρίσκονται στην Αγγλία.

Η Νανά Βενέτη, είχε αποκαλύψει είναι πολύ ευτυχισμένη που έχει δημιουργήσει τη δική της οικογένεια και δεν σκέφτεται σε καμία περίπτωση τους ρόλους της ως ηθοποιός. «Αυτό το κεφάλαιο για εμένα έχει κλείσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν πρόκειται να ξανανοίξει», είχε πει. Στον ελεύθερό της χρόνο διαβάζει και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα ενώ τα καλοκαίρια της αρέσει να κάνει θαλάσσια σπορ.

Νανά Βενέτη: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1982Αλαλούμ
1983Ζητείται δράκος
1983Θύρα 7 η μεγάλη στιγμή
1983Ο γύρος του θανάτου
1983Το παίζω και πολύ άντρας
1984Εις μνήμην Χάρρυ Κλυνν και κλάμα
1984Ροκάκιας την ημέρα το βράδυ καμαριέρα
1985Ο Δυναστείας
1985Πήρες πτυχίο;
1985Τα τούβλα
1985Τρελλός είμαι ότι θέλω κάνω
1986Ρόκυ Νο0 το νούμερο
1988Τσιμπήστε μας κι αφήστε μας
1996Σαπουνόπετρα: Το Χρήμα στο Λαιμό σας
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1985Επιχείρηση βιντεοκασέτα
1985Η Κόμπρα απ’ τα Γιάννενα
1985Ο Κουδουνίστρας
1985Ο πιο διάσημος βλάκας
1985Το θεατρινάκι
1986Διακοπές και πειρασμοί
1986Ερωτικές απιστίες
1986Η μεγάλη των κερατάδων σχολή
1986Ταξί αγάπη μου
1986Το μανούλι ο καψούρης και ο αναρχικός
1986Χάρισέ μου το γουνάκι σου
1987Η κωμωδία του έρωτα
1987Λεφτά να φαν κι κότες
1987Ο Μήτσος της Αραβίας
1987Ο Ξελογιασμένος
1987Ο Παπακομπίνας
1987Ο βιντεάκιας
1987Ο νίνζα από τα Τρίκορφα
1987Πως την βρίσκουν οι χοντροί
1987Σαλώμη
1987Το καθιστό βουβάλι και οι τηλεζουλού
1987Φάτε πιάτα άδεια
1987Χαμός στην οδό κερατάδων
1988Κουφώματα λαδώματα
1988Νέες Απίθανες και Ωραίες
1988Ντον Λινάτσα ο άνθρωπος από τη Μαφία
1988Ο Σόλων Έτσι και τα μυστήρια
1988Ο Σόλων Έτσι και το διαμάντι του Μήλου
1988Φαντάροι για κλάματα
1989Εδώ ο κόσμος χάνεται και η Μιμή χτενίζεται
1989Θηλυκό κοκτέιλ
1989Ποιος σκότωσε τη θεία Ελβίρα
Advertisement

Όταν το 1963 οι Beatles τραγούδησαν, Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου

beatles theodorakis 1

Στα τέλη του 1958 ο Μίκης Θεοδωράκης έγραψε το βασικό θέμα της ταινίας, “Luna De Meil” (“Honeymoon”, “Νύχτα Γάμου”) του Βρετανού σκηνοθέτη Μάικλ Πάουελ με πρωταγωνιστές τους οι Άντονι Στιλ και Λουντμίλα Τσερίνα.

Το “Honeymoon Song”, που ήταν και το τραγούδι των τίτλων ερμήνευσε ο Ιταλός Μαρίνο Μαρίνι με το κουαρτέτο του και αποτελεί το γνωστό “Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου”, σε στίχους Βασίλη Καρδή (ψευδώνυμο του Νίκου Γκάτσου), μουσική Μίκη Θεοδωράκη και ερμηνεύτρια τη Γιοβάνα.

Το συγκεκριμένο τραγούδι κέντρισε το ενδιαφέρον του Πολ Μακάρτνεϊ, ο οποίος αποφάσισε με τα υπόλοιπα μέλη των Beatles να το ηχογραφήσουν για τη ραδιοφωνική εκπομπή του BBC, “Pop Go The Beatles”.

Η ηχογράφηση έγινε τελικά στις 16 Ιουλίου 1963 στο στούντιο του BBC και η μετάδοση έγινε από το ραδιόφωνο στις 08 Αυγούστου του 1963.

Μάλιστα η εκτέλεση των Bealtles παρέμεινε στα συρτάρια του BBC έως τις 30 Νοεμβρίου 1994, όταν το συγκεκριμένο τραγούδι συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ, “The Beatles: Live at the BBC”.

Advertisement

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης στους πιο κακούς ρόλους της καριέρας του

iliggos
iliggos

Αλέκος Αλεξανδράκης

«Δε νομίζω να υπάρχει Έλληνας που να μην αγαπάει τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Νομίζω, είναι το κοινό που έχουν μεταξύ τους όλοι οι Έλληνες»

Είναι μία από τις αφιερώσεις της Νόνικα Γαληνέα, τελευταίας συντρόφου του αξέχαστου Έλληνα ηθοποιού Αλέκου Αλεξανδράκη στο βιβλίο – αφιέρωμα που δημιουργήθηκε για τον ίδιο. Τον πρώτο Έλληνα ηθοποιό που ερωτεύτηκα από τις ταινίες του και του οποίου τη βιογραφία μου έκαναν δώρο στα 14 μου χρόνια –ένα από τα ομορφότερα που έχω λάβει..

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης στους πιο κακούς ρόλους της καριέρας του
Ο Αλέκος Αλεξανδράκης στη ταινία, “Δάκρυα για την Ηλέκτρα”.

Και αν το λεύκωμα αναφέρει τη λέξη Ευχαριστώ, θεωρώ πως αυτή τη λέξη θα μπορούσαμε να την εκφράσουμε εμείς προς τον μεγάλο ηθοποιό που διάνθισε τον Ελληνικό κινηματογράφο και τηλεόραση, με ποιοτικές ερμηνείες σε ταινίες που δίδασκαν ήθος, αξίες, τέχνη και αισθητική.

Από τον Νυχτερινό επισκέπτη όπου όποτε προβαλλόταν ερήμωναν οι δρόμοι, μέχρι τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε σημαντικές Ελληνικές ταινίες, ο Αλεξανδράκης υπήρξε ένα αρχετυπικό πρότυπο ηθοποιού. Η δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα, Η Συνοικία το Όνειρο, ακόμα και σήμερα αποτελεί μία από τις καλύτερες Ελληνικές ταινίες όλων των εποχών.

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης κατέκτησε το Ελληνικό φιλοθεάμον κοινό με το ήθος, την εξωτερική του εμφάνιση η οποία τόσο άρτια συμπλήρωνε την εσωτερική του καλλιέργεια. Οι ποιοτικές του ερμηνείες τόσο σε δημοφιλείς ταινίες όσο και σε λιγότερο γνωστές, ανέδειξαν τον ίδιο ως έναν από τους γοητευτικότερους Έλληνες ζεν πρεμιέ όλων των εποχών.

Η προσωπική του ζωή ταραχώδης και έντονη, η γοητεία του στο γυναικείο πληθυσμό αξεπέραστη. Το γεγονός πως πάντοτε υποδυόταν ρόλους «καλού παιδιού», υπήρξε ένα γεγονός που τον έκανε αγαπητό στο Ελληνικό κοινό.

Αυτό όμως, δε σημαίνει πως ο ίδιος δεν τόλμησε ποτέ να τσαλακώσει τον εαυτό του. Τόλμησε να υποδυθεί τον αδίστακτο τύπο, «να βγει έξω από τα νερά του» και να φανερώσει μία υποκριτική πλευρά που οι περισσότεροι δεν περίμεναν να δουν ποτέ.

Οι κακοί του ρόλοι ανήκουν σε μερικές από τις πιο δραματικές ταινίες της Φίνος Φιλμ, οι οποίες συγκινούν ακόμα και σήμερα.
Αναφέρομαι στους δύο πιο κακούς ρόλους του αγαπημένου Έλληνα ηθοποιού, γεγονός που αναδεικνύει την υποκριτική του ευλυγισία και την ικανότητά του να αλλάζει και να μεταμορφώνεται.

Ίλιγγος

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης μεταμορφώνεται σε «κακό αγόρι», το οποίο δεν έχει ηθικούς φραγμούς και πολιορκεί στενά την κόρη της συντρόφου του (Ζωή Λάσκαρη).

Όταν εκείνος αποπειραθεί να τη βιάσει, θα πέσει νεκρός από το μαχαίρι που κρατάει στα χέρια της, καθώς η ίδια θα βρεθεί σε άμυνα. Ο Ίλιγγος είναι δραματική ταινία με έτος παραγωγής το 1963 με το σενάριο και τη σκηνοθεσία να ανήκει στον Γιάννη Δαλιανίδη. Από τους πιο κακούς ρόλους του μεγάλου μας Έλληνα ηθοποιού.

Δάκρυα για την Ηλέκτρα

Έχουμε δει κακούς και κακούς ρόλους. Αλλά εδώ ο Αλέκος Αλεξανδράκης στο ρόλο ενός αδίστακτου ανθρώπου με εμφάνιση γόη, ο οποίος βάζει στο χέρι την περιουσία της Μαίρης Χρονοπούλου και σχεδιάζει την πρόκληση θανάτου του συζύγου της (Μάνος Κατράκης).

Όταν η Ζωή Λάσκαρη για λόγους εκδίκησης θα τον αποπλανήσει, εκείνος θα πέσει στην παγίδα. Όταν όμως ανακαλύψει την αλήθεια, δε θα διστάσει να βγάλει και την ίδια από τη μέση… Από τις δικές μου αγαπημένες ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου, σε σενάριοΝίκου Φώσκολου και σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη.

Ομεγάλος μας ηθοποιός πιο ραδιούργος και αδίστακτος από ποτέ… αλλά και πιο αποκαλυπτικός από κάθε άλλη του εμφάνιση. Στην περίφημη σκηνή στο μπάνιο, ο σκηνοθέτης αρχικά ήθελε να μπει γυμνός, αλλά ο ίδιος αντέδρασε και, τελικά, η σκηνή γυρίστηκε με εκείνον να φοράει εσώρουχο.

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης, τελικά, θα παραμένει αγαπημένος των Ελλήνων, είτε υποδυθεί καλούς, είτε κακούς ρόλους…

Το άρθρο επιμελήθηκε η Μαρία Σκαμπαρδώνη.

Advertisement

Αγάπη και αίμα 1968-1969

agapi kai aima
agapi kai aima

Η ταινία, “Αγάπη και αίμα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1968-1969 και έκοψε 381.554 εισιτήρια. Ήρθε στην 12η θέση σε 99 ταινίες. Πρόκειται για μια ακόμα εκδοχή του “Ρωμαίου και της Ιουλιέτας” που όμως προσπαθεί να μιμηθεί το στυλ, την ατμόσφαιρα και τη δράση των γουέστερν.

-Είχε μία επιπλέον σκηνή με την Ελένη Ζαφειρίου, η οποία σήμερα δεν υπάρχει.

-Ο εναλλακτικός τίτλος της ταινίας, “Αγάπη και αίμα” είναι, “Πολύ αγάπη, πολύ αίμα”.

-Πρόκειται για μια ακόμη εκδοχή της ιστορίας του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, με έντονη αισθηματολογική διάσταση, στην οποία κυριαρχούν οι ακραίες συμπεριφορές των ηρώων. Η ταινία προσπαθεί επίσης να μιμηθεί το στυλ, την ατμόσφαιρα και τη δράση των γουέστερν.

Αγάπη και αίμα 1968-1969
Σκηνή από την ταινία, “Αγάπη και αίμα”.

-Είναι η δεύτερη ταινία που υπογράφει ο Νίκος Φώσκολος ως σκηνοθέτης, ο οποίος με την προτροπή του Φίνου ασχολήθηκε εκτός από τη συγγραφή σεναρίων και με τη σκηνοθεσία. Χαρακτηριστικά, ο Φίνος του έλεγε: “Τα σενάρια σου είναι από μόνα τους σκηνοθετημένα και είναι κρίμα να παίρνει άλλος τη δόξα για το έργο που έχεις ήδη δημιουργήσει”.

-Η ταινία, “Αγάπη και αίμα” γυρίστηκε το καλοκαίρι του 1967, στην Κωπαΐδα.

-Κάτι που ελάχιστοι έχουν προσέξει ακόμα και σήμερα, είναι το όνομα της Τζένης Καρέζη στους τίτλους αναγράφεται “Τζέννυ“. Η ορθογραφία παραπέμπει στη “Λίμνη των Πόθων“, παλαιότερη ταινία της στους τίτλους της οποίας για τελευταία φορά το μικρό όνομα της Καρέζη εμφανιζόταν με αυτό το φωνητικό τέλος.

-Η ταινία, “Αγάπη και αίμα” γυρίστηκε με τη σειρά του σεναρίου, κουραστικό βέβαια για τους ηθοποιούς, αφού πολλές φορές περνούσαν και τρεις μέρες, με κάποιους ηθοποιούς να μην έχουν καθόλου γύρισμα. Κανείς τους όμως δε παραπονέθηκε ποτέ αφού είχαν την τιμή να συνεργαστούν με τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής, τη Φίνος Φιλμ.

-Τη φωτογραφία της ταινίας υπογράφει ο Καρλ Χάινς Χιούμελ, Γερμανός που είχε έρθει στη Φίνος Φιλμ το 1966, για την ταινία του Ερρίκου Ανδρέου, “Εκείνος κι Εκείνη“.

-Ιδιαίτερη ίσως αναφορά θα έπρεπε να γίνει στο μακιγιέρ Νίκο Ξεπαπαδάκο, ο οποίος κατάφερε να εφευρίσκει διάφορα δημιουργικά τεχνάσματα, όχι μόνο για την καλύτερη παρουσίαση των ηθοποιών, αλλά και για την μεταμόρφωσή τους με ουλές, τραύματα και άλλες τεχνικές για τις ανάγκες των ρόλων τους.

-Τη μουσική της ταινίας, “Αγάπη και αίμα” υπογράφει ο μέγιστος Κώστας Καπνίσης. Ένας συνθέτης που με τις μελωδίες του έντυσε περισσότερες από 100 ταινίες, κερδίζοντας για πάντα τον τίτλο του απόλυτου κινηματογραφικού συνθέτη. Αν και έγραψε πολλά και όμορφα τραγούδια η αδυναμία του είναι τα ορχηστρικά θέματα.

Το σάουντρακ της ταινίας “Αγάπη Και Αίμα” κυκλοφόρησε σε βινύλιο το 1994 από τη δισκογραφική εταιρεία RCA και από τότε δεν επανεκδόθηκε ποτέ, στερώντας τις επόμενες γενιές να απολαύσουν ένα από τα καλύτερα σάουντρακ του ελληνικού κινηματογράφου.

-Φυσικά η ταινία έκανε καριέρα και στο εξωτερικό όπως πολλές άλλες ταινίες της Φίνος Φιλμ.

Περίληψη της ταινίας, “Αγάπη και αίμα”

Το αβυσσαλέο μίσος που υπάρχει ανάμεσα σε δύο τσιφλικάδες μεταδίδεται ακόμα και στο φυσικό περιβάλλον. Ό,τι διαβαίνει το ποτάμι που χωρίζει τα κτήματα των δύο οικογενειών, είτε είναι άνθρωπος είτε ζώο, πεθαίνει.

Advertisement

Προφυλακίστηκε ο Πέτρος Φιλιππίδης

filippidis petros
filippidis petros

O Πέτρος Φιλιππίδης ερευνάται για τρεις υποθέσεις, εκ των οποίων η πρώτη αφορά σε βιασμό που τελέσθηκε το 2008, ενώ οι άλλες δύο σε απόπειρες βιασμού τελεσθείσες το 2010 και το 2014.

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο Πέτρος Φιλιππίδης μετά την απολογία του στην ανακρίτρια, που δόθηκε κάτω από άκρα μυστικότητα. Ο γνωστός ηθοποιός κατηγορείται για βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού. Αυτή την ώρα μεταφέρεται στη ΓΑΔΑ.

Υπενθυμίζεται πως αρχικά τον Πέτρο Φιλιππίδη κατήγγειλαν οι συνάδελφοί του Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπη Αναστασοπούλου και Λένα Δροσάκη για σεξουαλική παρενόχληση, αλλά και για εργασιακό εκφοβισμό.

Στη συνέχεια, όμως, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΣΕΗ έφτασαν και άλλες καταγγελίες. Μάλιστα, τρεις από αυτές αποδείχθηκαν εξαιρετικά σοβαρές και οδήγησαν τον εισαγγελέα Πρωτοδικών, Κώστα Σπυρόπουλο στην άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη για βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού.

Η πρώτη καταγγελία αφορά περιστατικό που συνέβη το 2008 στο καμαρίνι του Πέτρου Φιλιππίδη στο θέατρο «Ηβη», όπου το θύμα πήγε προκειμένου να συζητήσουν για κάποιο ρόλο.

Η καταγγελία για την υπόθεση φαίνεται πως αρχικά αφορούσε απόπειρα βιασμού και, σύμφωνα με πληροφορίες, αναβαθμίστηκε από τον εισαγγελικό λειτουργό, ο οποίος έκρινε πως πρόκειται για τετελεσμένη πράξη.

Οι δύο απόπειρες βιασμού τελέστηκαν το 2010 στο θέατρο «Μουσούρη» και το 2014 στο αυτοκίνητο του ηθοποιού, με τις καταγγέλλουσες να υποστηρίζουν πως ήρθαν αντιμέτωπες με βίαιες πράξεις του ελεγχομένου, ενώ βρέθηκαν μαζί του για επαγγελματικούς λόγους.

Ο ηθοποιός, σύμφωνα με τις καταγγελίες, όταν παρά τη βία που ασκούσε δεν επιτύγχανε τον στόχο του φαίνεται να εξαπέλυε απειλές στις συναδέλφους του για επαγγελματικό αποκλεισμό τους.

Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας, ο Πέτρος Φιλιππίδης κατέθεσε πολυσέλιδο υπόμνημα με τις εξηγήσεις του, στο οποίο είχε αρνηθεί τα όσα του προσάπτουν οι καταγγέλλουσες.

Προς το παρόν κρατείται στη ΓΑΔΑ και θα μεταφερθεί αύριο Τετάρτη (28/7) σε μία από τις φυλακές Κορυδαλλού, Τρίπολης ή Γρεβενών.

Πηγή: enikos.gr

Advertisement

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών η Μάγια Λυμπεροπούλου

limperopoulou magia
limperopoulou magia

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών, από έμφραγμα η ηθοποιός, Μάγια Λυμπεροπούλου. Τη δυσάρεστη είδηση έκανε γνωστή ο συντάκτης Πολιτιστικών θεμάτων Γιώργος Σαρηγιάννης με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.

Μάγια Λυμπεροπούλου! 11 Μαρτίου 1940-22 Ιουλίου 2021. Το ελληνικό θέατρο έχασε σήμερα, από έμφραγμα, στις 14.30, μια Μεγάλη -με την ουσιαστική σημασία της λέξης- Ηθοποιό. Μπορεί και τη μεγαλύτερη. Έφυγε, όπως μου είπε η Βίκυ Βολιώτη, μαθήτριά της και ο πιο κοντινός της άνθρωπος, όπως το ήθελε: μόνη, ανεξάρτητη, χωρίς να ταλαιπωρηθεί, με κάποιους ανθρώπους που της άξιζαν γύρω της” έγραψε χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του.

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών η Μάγια Λυμπεροπούλου

Η Μάγια Λυμπεροπούλου είχε πρωταγωνιστήσει σε σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις όπως Άγγελοι στην Αμερική (2010), Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα (2013), Ο θείος Βάνιας (2009), Η τριλογία του παραθερισμού (2011).

Η Μάγια Λυμπεροπούλου γεννήθηκε το 1940 στην Αθήνα. Φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και παράλληλα σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Μετά την αποφοίτησή της παρέμεινε ως σημαντική καλλιτεχνική συνεργάτις του έως το έτος 1970.

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημαη Μάγια Λυμπεροπούλου διέμεινε στη Γαλλία, όπου σπούδασε κινηματογράφο. Συνέχιζε την καλλιτεχνική της πορεία από το 2010 με το Εθνικό Θέατρο.

Πηγή: enikos.gr

Advertisement

Happy day 1977-1978

happyday 1977
happyday 1977

Η ταινία, “Happy day” προβλήθηκε το 1977 και έκοψε 61.503 εισιτήρια. Ήρθε στην πρώτη θέση ανάμεσα σε 17 ταινίες.

-Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του Αντρέα Φραγκιά με τίτλο “Ο Λοιμός”.
-Η ταινία, “Happy day” χρησιμοποιεί, ως υπόστρωμα, γεγονότα και κώδικες που σχετίζονται με τη λειτουργία του κολαστηρίου της Μακρονήσου, τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια, ως πρώτη ύλη για τη δημιουργία ενός έργου με οικουμενική διάταση, πέρα από συγκεκριμένο τόπο και χρόνο.

-Για το λόγο αυτόν ο δημιουργός της ταινίας, “Happy day” ακολουθώντας και την τακτική του Αντρέα Φραγκιά στο «Λοιμό», επιλέγει να μην κατονομάσει το συγκεκριμένο νησί ούτε και την ακριβή ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται η δράση.

-Είναι, ωστόσο, εμφανές το φιλμ συμπυκνώνει τα βιώματα των ανθρώπων που πέρασαν από τη Μακρόνησο και από άλλους τόπους εξορίας, οι οποίοι λειτούργησαν μετά το εμφύλιο και την περίοδο της χούντας. Κατά τη δεύτερη περίοδο, μάλιστα, γνώρισε την εξορία και ο ίδιος ο σκηνοθέτης της ταινίας, “Happy day”.

Happy day 1977-1978
Σκηνή από την ταινίας, “Happy day”.

-Γυρισμένη στην ίδια τη Μακρόνησο δυο μόλις χρόνια μετά την πτώση της χούντας, η ταινία διασώζει την εικόνα του χώρου και αποτελεί, με τον τρόπο της, μοναδικό τεκμήριο ηθών μιας μαύρης εποχής.

Κριτική Παρουσίαση της ταινίας, “Happy day”

Το “Happy day” είναι μια μεγάλη ταινία, υποκειμενική και αντικειμενική, εθνική και πανανθρώπινη, συγκεκριμένη και μεταφορική, εντατικό βίωμα μαζί και υψηλή αφαίρεση.

Να ένα αληθινό κινηματογραφικό ποίημα για την δόλια Ελλάδα και τον τυραννισμένο λαό της. Γιατί αυτό το νησί – στρατόπεδο συγκεντρώσεως είναι, όπως λέμε, μετωνυμική σκηνή της ελληνικής πραγματικότητας, όπου συμπυκνώνονται συμβολικά τα πάθη του λαού και η συστηματική αλλοτρίωσή του από την κρατούσα τάξη.

Φυσικά, αμέσως αναγνωρίζουμε το Μακρονήσι, όχι μόνο γιατί είναι ο αληθινός αυτός τόπος μαρτυρίου, αλλά γιατί ακριβώς προσφέρεται από τον Βούλγαρη ως ο νέος «Παρθενώνας» που ήταν. Δηλαδή η εξουθένωση του ανθρώπου με την υποβολή του σε μια ιεροτελεστική καταπιεστική διαδικασία εξαγνισμού από το «ερυθρό μίασμα» ώστε να γίνει ένα πειθήνιο ανδρείκελο στα χέρια της εξουσίας.

Διαβάστε επίσης: Πώς είναι σήμερα το σπίτι της ταινίας Μια κυρία στα μπουζούκια

Είναι, λοιπόν, το Μακρονήσι, αλλά σε δεύτερο βαθμό, με το φιλτράρισμα του χρόνου και του «Λοιμού» του Ανδρέα Φραγκιά, παλιού κρατούμενου, που μετουσίωσε σε χώρο παραλόγου τις αφόρητες μνήμες του. Είναι, όμως, σε τρίτο βαθμό, κάθε στρατόπεδο συγκεντρώσεως στην Ελλάδα, κάθε στρατόπεδο στρατιωτικής εκπαιδεύσεως και πιο πέρα κάθε καταπιεστική αστικο – θρησκευτικο – πατριωτική γιορτή ή τελετουργία, με την καπηλεία και τελικά την αλλοτρίωση όλων των αυθόρμητων εκδηλώσεων του λαού σε υποχρεωτικούς, παραμορφωτικούς κώδικες συμπεριφοράς.

Η θάλασσα, μοίρα και μήτρα της ελληνικής φυλής, τους περιβάλλει και μαζί τους φυλακίζει, τους αναζωογονεί και τους θάβει τελικά στην αγκαλιά της. Ο δημιουργός της ταινίας, “Happy day” δεν χρειάζεται εδώ χαρακτήρες, κύρια πρόσωπα. Το δράμα είναι συλλογικό. Όμως ούτε και η μάζα γίνεται φορέας θετικής δράσης, όπως στις λαϊκίζουσες ταινίες. Κι ο ήρωας είναι ουσιαστικά απών, ένα σιωπηρό «Όχι» και μια απουσία. Μια παθητική αντίσταση, γρανιτένιος, σιωπηλός κυματοθραύστης, όπως ο λαός που υποφέρει αιώνες, κι όμως είναι πάντα ελεύθερος.

Η “ανάνηψη” των “εθνοπροδοτικών μιασμάτων” στη Μακρόνησο, γυρισμένο από τον σκηνοθέτη λίγο μετά τη δική του επιστροφή από τη Γυάρο.

Ο σπόρος της λευτεριάς μεταδίδεται στο τέλος σαν μετάληψη με το φιλί στο στόμα του μάρτυρα. Κι ακούγοντας το τραγούδι «Φτωχοί και ταπεινοί κι από μάνα σκλάβα γεννημένοι», «θρίαμβο» αλλά και βαθύτερη ανατροπή της φρικτής γιορτής στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως, αμέσως μετά τον άρρητο θαλασσινό επιτάφιο του νεκρού παλικαριού, η συγκίνηση σου σφίγγει την καρδιά και σου γεμίζει τα μάτια δάκρυα.

Για να εκφράσει όλα αυτά η μορφή της ταινίας, “Happy day” έχει φτάσει σε μια εκπληκτική σε ωριμότητα και ακρίβεια κινηματογραφική γραφή. Η αφήγηση έχει αντικατασταθεί με μια εξέλιξη, που δημιουργείται από την προοδευτική συμπύκνωση πνευματικών καταστάσεων, συναισθημάτων, συνειδησιακών συνειρμών, άγχους.

Η τέχνη ξαναγυρίζει στην ποίηση και στην ποιητική αλήθεια. Την αλήθεια αυτή, που απαρνιέται τον χαρακτήρα βεβαιότητας και καθησυχασμένης ηρεμίας, που έχει ο αφηγηματικός κινηματογράφος. Ο χώρος είναι αυθεντικός, αλλά ενιαίος σαν θεατρική σκηνή και διασχίζεται σ’ όλο το πλάτος και το βάθος του σε μια όλο και πιο ρυθμική τελετουργία.

Αλλά η τελική σφυρηλάτηση γίνεται με τη μουσική. Ο Βούλγαρης πάντα κατόρθωνε να υποβάλλει μέσα από την εικόνα την βαθύτερη μουσική των τόπων, των όντων, των χρόνων. Εδώ χρησιμοποιεί την τεράστια εμπειρία του από τη δουλειά του με τη μουσική στον «Μεγάλο Ερωτικό».

Διαβάστε επίσης: Η απόφαση να γυριστεί σε ταινία το Χτυποκάρδια στο θρανίο

Ελεύθερος τώρα από δεσμεύσεις, χορογραφεί τις κινήσεις των προσώπων, τους ρυθμούς των εικόνων και το μοντάζ του, σε συνάρτηση με την σιωπή, τους ήχους και τη μουσική. Μουσική δεσμευμένη και κοινωνικά στιγματισμένη, αφού ορίζεται από την εξουσία (τον παπά) αλλά τελικά απροσδιόριστη και επικίνδυνη (φινάλε). Και ποιος άλλος από τον ιδιοφυή Διονύση Σαββόπουλο θα μπορούσε να του προσφέρει την απαραίτητη «μικτή» δευτεροβάθμια μουσική για την εκπληκτική αυτή σύνθεση;

Ο λόγος πάνω στην Ιστορία της ταινίας, “Happy day” ενδιαφέρει φαινομενικά λιγότερο τον Βούλγαρη από την προβολή του σ’ ένα χώρο ηθικό-αισθητικό, όπου η γνώση για το πολιτικο-κοινωνικά ορθό ισορροπείται από τη βαθιά αίσθησή του των ανθρώπων και των πραγμάτων. Αλλά μ’ αυτόν τον έμμεσο ποιητικό τρόπο επιτυγχάνει, τελικά, τη μετάβαση στην αληθινή ιστορική διάσταση και στον ιστορικό χρόνο, μέσα από την συνείδηση του υπόβαθρου του μαρτυρίου μιας φυλής.

Περίληψη της ταινίας, “Happy day”

Ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης σε ένα ξερονήσι αποτελεί το κολαστήριο των εξόριστων κρατουμένων. Ανακρίσεις, βία ψυχολογική αλλά και φυσική, καψώνια και βασανιστήρια, συνθέτουν την καθημερινότητα των ανθρώπων που ζουν εκεί. Ένας κρατούμενος, που αρνείται να υποκύψει, υποβάλλεται σε βασανιστήρια και προσπαθώντας να αποδράσει πέφτει στη θάλασσα. Όταν η βασίλισσα επισκέπτεται το νησί, οι δεσμοφύλακες ανακαλύπτουν τον δραπέτη και τον δολοφονούν χωρίς δισταγμό, αφού τον θεωρούσαν ήδη νεκρό.

Advertisement

Λίντα Γίγα 1964-2016

giga linda
giga linda

Η Λίντα Γίγα γεννιέται το 1964 και τα εκφραστικά της μάτια και το αψεγάδιαστο κορμί της αφήνουν ιστορία καθώς μαζί με το υποκριτικό της ταλέντο τη βοηθούν να γίνει μια από τις πιο αγαπημένες σταρ της της δεκαετίας που ανθίζει η βιντεοκασέτα.

Ως ένα από τα βαριά χαρτιά της ομάδας των γυναικών που σάρωναν στη δεκαετία του 1980 και έχτιζαν καριέρες στη μαγνητοταινία, η Λίντα Γίγα ήταν η σέξι γατούλα που θα μετατρεπόταν σε μερικές μόνο νύχτες σε μια από τις δημοφιλέστερες ηθοποιούς της γενιάς της.

Οι λόγοι ήταν εξάλλου κάτι παραπάνω από προφανείς και η ίδια δύσκολα θα σβηστεί από το ανδρικό μυαλό που ευτύχησε να την απολαύσει στη δεκαετία που μεσουρανούσε.

Αποκαλυπτική και ανεπιτήδευτη, η “Playmate” Λίντα Γίγα είχε το σεξαπίλ της να ανοίγει πόρτες και να ρίχνει τα αρσενικά στα πατώματα, χαρίζοντας τους λαχταριστές πόζες σε ταινίες και ιλουστρασιόν περιοδικά που απεικόνιζαν το γυμνό ή ημίγυμνο σώμα της σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια.

Πάνος Μιχαλόπουλος, Λίντα Γίγα
Ο Πάνος Μιχαλόπουλος και η Λίντα Γίγα.

Πλάι στις άλλες καυτές υπάρξεις της βιντεοκασέτας, όπως η Βίνα Ασίκη και η Ισμήνη Καλέση, η Λίντα Γίγα γδύθηκε για να ποζάρει για τον Μιχαλόπουλο στο “Αδελφή μου, αγάπη μου” και καθιερώθηκε πριν καν πέσουν τα ρούχα της στο πάτωμα.

Μετά ήρθαν οι ανεπανάληπτοι “The Κόπανοι” να την εγκαθιδρύσουν ως ένα ακόμα σκοτεινό αντικείμενο του πόθου μιας ολόκληρης δεκαετίας. Κι εκείνη πλαισίωνε τη σέξι παρουσία της με ένα μελαγχολικό ύφος και μια κοριτσίστικη φωνή συνθέτοντας ένα εκρηκτικό μείγμα που έβρισκε το ανδρικό κοινό τουλάχιστον ακαταμάχητο!

Η γοητευτική Λίντα Γίγα ήταν ωστόσο ένα διαχρονικό μυστήριο. Εξαφανίστηκε εξάλλου όσο γρήγορα καθιερώθηκε και κανείς δεν άκουσε έκτοτε νέα της. Η κοινωνία την ξαναθυμήθηκε τραγικά τον Ιούλιο του 2016, όταν η μόλις 52χρονη ηθοποιός έφευγε πρόωρα από τον κόσμο, αν κι αυτό θα ήταν όλο, μια είδηση και δύο καλά λόγια.

Ποια ήταν όμως η πραγματική Λίντα Γίγα που η χάρη της έφτασε μέχρι και την Ιαπωνία; Πιθανότατα, δεν θα μάθουμε ποτέ.

Θα τη δούμε για πρώτη φορά στο σελιλόιντ το 1985 να πλαισιώνει τους Βουτσά και Μουστάκα στα αξέχαστα “Τούβλα” του Όμηρου Ευστρατιάδη, πραγματική φήμη θα αποκτήσει ωστόσο δύο χρόνια αργότερα, στο “Αδελφή μου, αγάπη μου” (1987) του Γιάννη Χαρτοματζίδη. Ο οποίος έχει ήδη επιλέξει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον Πάνο Μιχαλόπουλο, που σκίζει καθ’ όλη τη δεκαετία του 1980, και ψάχνει ένα φρέσκο πρόσωπο με σεξαπίλ και θηλυκότητα, αλλά και γλύκα και σεμνότητα, για να τον πλαισιώσει. Και το βρίσκει στην όλο νάζι Λίντα Γίγα!

Η ταινία κάνει την παρθενική της προβολή τον Μάρτιο του 1987 και το ανδρικό κοινό έρχεται αντιμέτωπο με την αιθέρια οπτασία που βγάζει τα ρούχα της για να ποζάρει για τον χρωστήρα του Μιχαλόπουλου, μένοντας μονάχα με ένα μπλε σεντόνι. Σκηνή που βέβαια δεν θα ξεχνούσε ποτέ! Πόσο μάλλον που την ίδια χρονιά η αποκαλυπτική Γίγα θα κάνει εκείνη τη μοιραία φωτογράφιση στο ανδρικό περιοδικό “Playboy” και θα παίξει την πέτρα του σκανδάλου δίπλα στον Γιώργο Κωνσταντίνου στο καλτ αριστούργημα του τελευταίου “The Κόπανοι” (1987).

Την περίοδο εκείνη έκανε γυμνές φωτογραφίσεις για εξώφυλλα γνωστών περιοδικών. Η ανεπιτήδευτη ομορφιά της σε συνδυασμό με τις τολμηρές εμφανίσεις της την καθιέρωσαν στον χώρο, τη δεκαετία της βιντεοκασέτας.

Η κινηματογραφική Λιάνα της ταινίας με υπότιτλο “Και οι 8 ήταν βλήματα” θα εξαργυρώσει τη φήμη της με δύο ακόμα κινηματογραφικές ταινίες, καθώς εντωμεταξύ θα την ανακάλυπτε ο κόσμος του βίντεο και ήσυχη δεν θα την άφηνε. Πλάι στις οκάδες των βιντεοταινιών που γυρίζει τον μήνα, προλαβαίνει να παίξει δίπλα στον Στάθη Ψάλτη στον “Πρωτάρη μπάτσο και την τροτέζα” (1989), αλλά και στο “Oh Babylon” (1989) του Κώστα Φέρρη.

Στην κινηματογραφική εκδοχή της τραγωδίας των Βάκχων που αποπειράθηκε ο Φέρρης όπου όνειρο και πραγματικότητα μπλέκονται με όρια δυσδιάκριτα, η Λίντα Γίγα πλαισιώνει τους Γιώργο Μοσχίδη, Άλκη Παναγιωτίδη και Κωνσταντίνο Τζούμα, αλλά και τον θρυλικό Νικόλα Άσιμο, και φτάνει μέχρι και την Ιαπωνία. Η ταινία του Φέρρη ταξίδεψε σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη, δίνοντας την ευκαιρία στην ηθοποιό να αποδείξει πως είχε σαφώς μεγαλύτερες ερμηνευτικές δυνατότητες από όσες είχε προλάβει να δείξει στο εμπορικό σινεμά της εποχής.

Στο μυαλό των περισσότερων όμως η Λίντα Γίγα είναι συνυφασμένη με τη γενιά της βιντεοκασέτας, την οποία τίμησε ολόθερμα. Οι τίτλοι πολλοί και δηλωτικοί: “Για ψύλλου πήδημα” (1987), “Και πετάει και πηδάει” (1987), “Ο κρεββατοκυνηγός” (1987), “Ακαταμάχητος πιλότος” (1988), “Σήμα κινδύνου” (1988), “Άβε Μάφια: Εθνική Ακαδημία Απατεώνων” (1989), “Ένα μωρό στο ταξί μου” (1989), “Καλοκαιρινές αταξίες” (1989), “Φιλιππινέζα σε τιμή ευκαιρίας” (1989), “Ερωτικές παραλλαγές” (1989), “Τα κορίτσια θέλουν ξύλο” (1989), “Κύριε καθηγητά πού κοιμηθήκατε χθες;” (1989), “Ο πειρατής και η Φιλιππινέζα” (1990), “Τα ερωτικά” (1990) κ.ά.

Η Λίντα Γίγα πρόλαβε να περάσει και από το γυαλί, καθώς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και οι αρχές της επόμενης τις ανήκαν ολότελα. Στην τηλεόραση πρωτοεμφανίστηκε το 1989 στη σειρά “Οι άγγελοι κι εγώ” (ΕΤ2), πλάι στον Κώστα Ρηγόπουλο και τον Παύλο Ευαγγελόπουλο, και δύο χρόνια αργότερα έπαιξε δίπλα στον Γιάννη Μιχαλόπουλο στο σίριαλ “Οι Εργένηδες” (ΑΝΤ1), σε σκηνοθεσία Όμηρου Ευστρατιάδη.

Η Λίντα Γίγα έπαιξε και στη βραχύβια μεταφορά του “Κύριε καθηγητά πού κοιμηθήκατε χθες;” (MEGA – 1991) που έφερε στην τηλεόραση ο Γιώργος Κωνσταντίνου, για να ολοκληρώσει τις εμφανίσεις της σε μικρή και μεγάλη οθόνη με τη “Γαλάζια κρουαζιέρα” (ANT1 – 1993), πλάι στον Χαϊκάλη και τον Εσκενάζι.

Και μετά εξαφανίστηκε ως διά μαγείας από παντού!

Η αινιγματική εξαφάνιση του sex symbol Λίντα Γίγα μετά τη χρυσή γι’ αυτή δεκαετία του 1980 συνδέεται ενδεχομένως με την οικογένεια που έκανε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν και αποτραβήχτηκε από τη showbiz για να μεγαλώσει όπως ήθελε το παιδί της. Οι φιλοδοξίες της μεγάλης υποκριτικής καριέρας υποχώρησαν μπροστά στο θαύμα της μητρότητας και τη δημιουργία μιας ευτυχισμένης οικογένειας.

Πέρα απ’ τον επαγγελματικό της βίο, κινηματογραφικά, υπήρξε πτυχιούχος Μαθηματικών και Χημείας, έχοντας κάνει μεταπτυχιακό στα Μαθηματικά και είχε κληθεί σε πανεπιστήμιο των Η.Π.Α. για το διδακτορικό της.

Όπως έγινε εξάλλου γνωστό από τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν κατά την ημερομηνία του θανάτου της, στα μέσα της δεκαετίας του 1990 χτυπήθηκε από το επικίνδυνο αυτοάνοσο νόσημα “Λύκος” (Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος), μια ρευματική πάθηση που προσβάλλει τις αρθρώσεις και περιλαμβάνει συχνά και ανωμαλίες του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ο εφιάλτης που έζησε για είκοσι χρόνια ήταν αυτός που θα την ανάγκαζε να αποσυρθεί οριστικά από τα καλλιτεχνικά πράγματα, καθώς κουραζόταν πια πολύ και μάλιστα δυσανάλογα γρήγορα. Το κορίτσι που έκοβε άλλοτε την ανάσα με τις τολμηρές φωτογραφίσεις και τις αποκαλυπτικές σκηνές της ήθελε να επιστρέψει χρόνια αργότερα στα καλλιτεχνικά δρώμενα με ένα σενάριο που είχε γράψει εκεί στα στερνά της και συζητούσε για να γυριστεί ταινία. Το όνειρό της θα έμενε ωστόσο ανεκπλήρωτο, καθώς έχανε ολοένα και περισσότερο τη μάχη για τη ζωή της, μια μάχη που έδινε με αξιοπρέπεια και πελώρια υπομονή για ένα καλό τμήμα του βίου της.

Όταν έφυγε από τον κόσμο στις 13 Ιουλίου 2016, στα 52 της χρόνια, λίγοι ήταν αυτοί που τη θυμήθηκαν για το ύστατο χαίρε. Κηδεύτηκε στο κοιμητήριο του Κόκκινου Μύλου, παρουσία συγγενών και φίλων, και δημοσίως την αποχαιρέτισε μόνο η συνάδελφός της Καίτη Φίνου, η οποία έσπευσε να ενημερώσει από το Facebook το πανελλήνιο για τον θάνατό της: “Ένα κορίτσι των 80ς έφυγε σήμερα από τη ζωή. Η ηθοποιός Λίντα Γίγα υπέκυψε στην αρρώστια που την ταλαιπωρούσε από τα μέσα του ’90. Καλό σου ταξίδι κορίτσι μου”.

Κανείς δεν πρόκειται φυσικά να ξεχάσει το κορίτσι με τα μεγάλα εκφραστικά μάτια και την τρυφερή καρδιά.

Λίντα Γίγα: Εργολαβία

ΈτοςΤίτλος Ταινίας
1985Τα τούβλα
1986Αδελφή μου αγάπη μου
1987The Κόπανοι
1987Για ψύλλου πήδημα 
1987Ο κρεββατοκυνηγός 
1988Σήμα κινδύνου
1988Και πετάει και πηδάει 
1989Τα κορίτσια θέλουν ξύλο
1989Φιλιππινέζα σε τιμή ευκαιρίας
1989Ο πρωτάρης μπάτσος και η τροτέζα
1989Oh Babylon
1989Καλοκαιρινές αταξίες
1989Άβε Μάφια Εθνική ακαδημία απατεώνων
1989Ερωτικές παραλλαγές
1989Ένα μωρό στο ταξί μου
1989Κύριε καθηγητά που κοιμηθήκατε χθες
1990Τα ερωτικά
1990Ο πειρατής και η Φιλιππινέζα
Advertisement

Χρήστος Πολίτης 1942-

politis xristos ithopoios
politis xristos ithopoios

Ο Χρήστος Πολίτης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης στις 27 Δεκεμβρίου 1942 και το πραγματικό του όνομα είναι Χρήστος Πιατουλάκης.

Πρωταγωνιστής του θεάτρου, της τηλεόρασης και του κινηματογράφου. Εργάστηκε, στο θέατρο από το 1966 έως το 1997 σε περισσότερες από 45 θεατρικές παραγωγές, στον κινηματογράφο από το 1968 έως το 1974 συμμετέχοντας σε 17 ταινίες, ενώ στην τηλεόραση εργάστηκε από το 1973 έως το 2005, πρωταγωνιστώντας σε 8 τηλεοπτικές σειρές.

Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1965) πρωτοεμφανίστηκε στον θίασο Γ. Φέρτη – Ξ. Καλογεροπούλου στο έργο Δέκα μικροί νέγροι (1965-1966). Έπειτα έπαιξε στον θίασο Τ. Νικηφοράκη – Ν. Χατζίσκου στα έργα Πολύ κακό για το τίποτα (1968 και Τσάι και συμπάθεια (1969).

Χρήστος Πολίτης
Ο Χρήστος Πολίτης.

Ακολούθησαν συνεργασίες με το θέατρο του Κώστα Μουσούρη και με το Εθνικό Θέατρο. Στα πλαίσια της συνεργασίας του με το Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αρχαία τραγωδία, στα έργα Χοηφόροι – Ευμενίδες του Αισχύλου και Ιππόλυτος του Ευριπίδη. Παραστάσεις με τις οποίες συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ στο εξωτερικό.

Ο Χρήστος Πολίτης υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος του Απλού Θεάτρου (1974-1990). Θίασος που είχε στόχο την θεατρική αποκέντρωση, αρχικά με περιοδείες σε όλη την Ελλάδα και στη συνέχεια, από το 1982, με τη δημιουργία και λειτουργία ενός θεάτρου στις παρυφές του θεατρικού κέντρου της Αθήνας, στην Καλλιθέα.

Το Απλό Θέατρο επικεντρώθηκε κυρίως σε δραματολόγιο ρεπερτορίου, ανεβάζοντας έργα των Άρθουρ Μίλερ, Τ. Ουίλιαμς, Ο. Γκόλντσμιθ, Λ. Αναγνωστάκη κ.ά. Υπήρξε το θέατρο που παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε ένα ευρύτερο κοινό, τα έργα του Τζο Όρτον. Ο κύκλος του Απλού Θεάτρου για τον Χρήστο Πολίτη, ολοκληρώθηκε το 1990, με τη διάλυση του ομώνυμου θιάσου.

Παράλληλα με το έργο του στο Απλό Θέατρο, συνεργάστηκε με άλλους θεατρικούς δημιουργούς και θιάσους, όπως η Αντ. Βαλάκου, η Αλ. Βουγιουκλάκη, ο Αλ. Αλεξανδράκης, ο Αλ. Μινωτής, ο Αλ. Σολομός, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, το Άρμα Θέσπιδος κ.ά. Μετά την αποχώρηση του από το Απλό Θέατρο, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο αλλά και με αρκετούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου. Στο χώρο του αρχαίου δράματος επέστρεψε το 1986, στο πλάι του Αλ. Μινωτή με το Οιδίπους επί Κολωνώ του Σοφοκλή και το 1992 με την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Τελευταία θεατρική παράσταση στην οποία συμμετείχε, υπήρξε Το λιοντάρι του χειμώνα του Τζ. Γκόλντμαν, κατά την θεατρική περίοδο 1997-98.

O Χρήστος Πολίτης εμφανίστηκε πρώτη φορά στον ελληνικό κινηματογράφο με έναν πολύ μικρό ρόλο το 1968 στην ταινία του Νίκου Φώσκολου «Λεωφόρος του μίσους» και με πρωταγωνιστικό ρόλο το 1969 στην ταινία «Αγιος Νεκτάριος, ο προστάτης των φτωχών». Την ίδια χρονιά κέρδισε και το βραβείο Β΄ Ανδρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία του στην ταινία «Το κορίτσι του 17».

Ο σπουδαίος ηθοποιός, τον οποίο οι νεότερες γενιές γνώρισαν μέσα από τη σειρά του Νίκου Φώσκολου «Λάμψη», τη δεκαετία του ’70 συνεργάστηκε κυρίως με τον κινηματογραφικό παραγωγό Τζέιμς Πάρις και με πολύ μεγάλες παραγωγές, όπως ήταν οι ιστορικές ταινίες «Σουλιώτες», «Παπαφλέσσας» κ.λπ.

Τελευταία κινηματογραφική του εμφάνιση ήταν στην ταινία «Στα δίχτυα του τρόμου» το 1975. Εκτοτε ο ίδιος ακολούθησε αποκλειστικά τον θεατρικό και τηλεοπτικό δρόμο, που τον ανέβασε στην κορυφή των μεγάλων ηθοποιών της σύγχρονης γενιάς.

Ο περισσότερος κόσμος τον θυμάται ως “Γιάγκο Δράκο” στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά του Νίκου Φώσκολου “Η Λάμψη”, η οποία προβαλλόταν για 15 ολόκληρα χρόνια από τη συχνότητα του τηλεοπτικού καναλιού ΑΝΤ1.

Ως “Γιάγκος Δράκος” γνώρισε τεράστια επιτυχία, με το κοινό να μην χορταίνει το ταλέντο, την αρχοντιά και τη βαριά φωνή του.

Τα τελευταία χρόνια ο Χρήστος Πολίτης επέλεξε να ζει απομονωμένος στην Επίδαυρο, έχοντας κόψει κάθε επαφή με τους συναδέλφους του.

Χρήστος Πολίτης: Εργολαβία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1968Η λεωφόρος του μίσους
1969Θυμήσου αγάπη μου
1969Το μαύρο χρονικό
1969Το κορίτσι του 17
1969ΌΧΙ
1969Άγιος Νεκτάριος ο προστάτης των φτωχών
1970Ο λιποτάκτης
1970Στη μάχη της Κρήτης
1970Ο τελευταίος των κομιτατζήδων
1971Ολοκαύτωμα
1971Παπαφλέσσας
1971Δώστε τα χέρια
1971Οι τελευταίοι του Ρούπελ
197128η Οκτωβρίου ώρα 05.30
1972Οι Σουλιώτες
1972Ως την τελευταία στιγμή
1973Αστερισμός της Παρθένου
1974Ο γιος μου ο Στέφανος
1975Στα δίχτυα του τρόμου
ΈτοςΤίτλος Προγράμματος
1973Στα δίχτυα του τρόμου
1975Βασίλισσα Αμαλία
1975Ρωμαίος και Ιουλιέττα ’75
1977Αφροδίτη
1979Τυχεροί και άτυχοιεπεισόδια
1987Μικρογραφίες
1987Ο ελληνισμός στον κόσμο
1990Η νύχτα των μάγων
1991Η Λάμψη
1999Καλημέρα Ζωή
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1987Οι αδίστακτοι
1988Τριαντάφυλλο και αγκάθι

Ευχαριστούμε πολύ το greekactor.blogspot.com για τις πληροφορίες.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Τάκης Βουλαλάς 1935-2012

Τάκης Βουλαλάς
Ο Τάκης Βουλαλάς γεννήθηκε το 1935 στην Αθήνα και αποφοίτησε το 1963 από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.Πρώτος του σημαντικός ρόλος την επόμενη χρονιά...

Η Μαλβίνα μέσα από μερικές ατάκες της

Μαλβίνα
Η Μαλβίνα υπήρξε ένα αρχετυπικό θηλυκό για την τηλεόραση, μία μορφή που δεν μπορείς να προσπεράσεις αν γνωρίσεις. Γνήσιο θηλυκό μίας άλλης εποχής πιο...