Η Λίντα Γίγα γεννιέται το 1964 και τα εκφραστικά της μάτια και το αψεγάδιαστο κορμί της αφήνουν ιστορία καθώς μαζί με το υποκριτικό της ταλέντο τη βοηθούν να γίνει μια από τις πιο αγαπημένες σταρ της της δεκαετίας που ανθίζει η βιντεοκασέτα.
Ως ένα από τα βαριά χαρτιά της ομάδας των γυναικών που σάρωναν στη δεκαετία του 1980 και έχτιζαν καριέρες στη μαγνητοταινία, η Λίντα Γίγα ήταν η σέξι γατούλα που θα μετατρεπόταν σε μερικές μόνο νύχτες σε μια από τις δημοφιλέστερες ηθοποιούς της γενιάς της.
Οι λόγοι ήταν εξάλλου κάτι παραπάνω από προφανείς και η ίδια δύσκολα θα σβηστεί από το ανδρικό μυαλό που ευτύχησε να την απολαύσει στη δεκαετία που μεσουρανούσε.
Αποκαλυπτική και ανεπιτήδευτη, η “Playmate” Λίντα Γίγα είχε το σεξαπίλ της να ανοίγει πόρτες και να ρίχνει τα αρσενικά στα πατώματα, χαρίζοντας τους λαχταριστές πόζες σε ταινίες και ιλουστρασιόν περιοδικά που απεικόνιζαν το γυμνό ή ημίγυμνο σώμα της σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια.
Πλάι στις άλλες καυτές υπάρξεις της βιντεοκασέτας, όπως η Βίνα Ασίκη και η Ισμήνη Καλέση, η Λίντα Γίγα γδύθηκε για να ποζάρει για τον Μιχαλόπουλο στο “Αδελφή μου, αγάπη μου” και καθιερώθηκε πριν καν πέσουν τα ρούχα της στο πάτωμα.
Μετά ήρθαν οι ανεπανάληπτοι “The Κόπανοι” να την εγκαθιδρύσουν ως ένα ακόμα σκοτεινό αντικείμενο του πόθου μιας ολόκληρης δεκαετίας. Κι εκείνη πλαισίωνε τη σέξι παρουσία της με ένα μελαγχολικό ύφος και μια κοριτσίστικη φωνή συνθέτοντας ένα εκρηκτικό μείγμα που έβρισκε το ανδρικό κοινό τουλάχιστον ακαταμάχητο!
Η γοητευτική Λίντα Γίγα ήταν ωστόσο ένα διαχρονικό μυστήριο. Εξαφανίστηκε εξάλλου όσο γρήγορα καθιερώθηκε και κανείς δεν άκουσε έκτοτε νέα της. Η κοινωνία την ξαναθυμήθηκε τραγικά τον Ιούλιο του 2016, όταν η μόλις 52χρονη ηθοποιός έφευγε πρόωρα από τον κόσμο, αν κι αυτό θα ήταν όλο, μια είδηση και δύο καλά λόγια.
Ποια ήταν όμως η πραγματική Λίντα Γίγα που η χάρη της έφτασε μέχρι και την Ιαπωνία; Πιθανότατα, δεν θα μάθουμε ποτέ.
Θα τη δούμε για πρώτη φορά στο σελιλόιντ το 1985 να πλαισιώνει τους Βουτσά και Μουστάκα στα αξέχαστα “Τούβλα” του Όμηρου Ευστρατιάδη, πραγματική φήμη θα αποκτήσει ωστόσο δύο χρόνια αργότερα, στο “Αδελφή μου, αγάπη μου” (1987) του Γιάννη Χαρτοματζίδη. Ο οποίος έχει ήδη επιλέξει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον Πάνο Μιχαλόπουλο, που σκίζει καθ’ όλη τη δεκαετία του 1980, και ψάχνει ένα φρέσκο πρόσωπο με σεξαπίλ και θηλυκότητα, αλλά και γλύκα και σεμνότητα, για να τον πλαισιώσει. Και το βρίσκει στην όλο νάζι Λίντα Γίγα!
Η ταινία κάνει την παρθενική της προβολή τον Μάρτιο του 1987 και το ανδρικό κοινό έρχεται αντιμέτωπο με την αιθέρια οπτασία που βγάζει τα ρούχα της για να ποζάρει για τον χρωστήρα του Μιχαλόπουλου, μένοντας μονάχα με ένα μπλε σεντόνι. Σκηνή που βέβαια δεν θα ξεχνούσε ποτέ! Πόσο μάλλον που την ίδια χρονιά η αποκαλυπτική Γίγα θα κάνει εκείνη τη μοιραία φωτογράφιση στο ανδρικό περιοδικό “Playboy” και θα παίξει την πέτρα του σκανδάλου δίπλα στον Γιώργο Κωνσταντίνου στο καλτ αριστούργημα του τελευταίου “The Κόπανοι” (1987).
Την περίοδο εκείνη έκανε γυμνές φωτογραφίσεις για εξώφυλλα γνωστών περιοδικών. Η ανεπιτήδευτη ομορφιά της σε συνδυασμό με τις τολμηρές εμφανίσεις της την καθιέρωσαν στον χώρο, τη δεκαετία της βιντεοκασέτας.
Η κινηματογραφική Λιάνα της ταινίας με υπότιτλο “Και οι 8 ήταν βλήματα” θα εξαργυρώσει τη φήμη της με δύο ακόμα κινηματογραφικές ταινίες, καθώς εντωμεταξύ θα την ανακάλυπτε ο κόσμος του βίντεο και ήσυχη δεν θα την άφηνε. Πλάι στις οκάδες των βιντεοταινιών που γυρίζει τον μήνα, προλαβαίνει να παίξει δίπλα στον Στάθη Ψάλτη στον “Πρωτάρη μπάτσο και την τροτέζα” (1989), αλλά και στο “Oh Babylon” (1989) του Κώστα Φέρρη.
Στην κινηματογραφική εκδοχή της τραγωδίας των Βάκχων που αποπειράθηκε ο Φέρρης όπου όνειρο και πραγματικότητα μπλέκονται με όρια δυσδιάκριτα, η Λίντα Γίγα πλαισιώνει τους Γιώργο Μοσχίδη, Άλκη Παναγιωτίδη και Κωνσταντίνο Τζούμα, αλλά και τον θρυλικό Νικόλα Άσιμο, και φτάνει μέχρι και την Ιαπωνία. Η ταινία του Φέρρη ταξίδεψε σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη, δίνοντας την ευκαιρία στην ηθοποιό να αποδείξει πως είχε σαφώς μεγαλύτερες ερμηνευτικές δυνατότητες από όσες είχε προλάβει να δείξει στο εμπορικό σινεμά της εποχής.
Στο μυαλό των περισσότερων όμως η Λίντα Γίγα είναι συνυφασμένη με τη γενιά της βιντεοκασέτας, την οποία τίμησε ολόθερμα. Οι τίτλοι πολλοί και δηλωτικοί: “Για ψύλλου πήδημα” (1987), “Και πετάει και πηδάει” (1987), “Ο κρεββατοκυνηγός” (1987), “Ακαταμάχητος πιλότος” (1988), “Σήμα κινδύνου” (1988), “Άβε Μάφια: Εθνική Ακαδημία Απατεώνων” (1989), “Ένα μωρό στο ταξί μου” (1989), “Καλοκαιρινές αταξίες” (1989), “Φιλιππινέζα σε τιμή ευκαιρίας” (1989), “Ερωτικές παραλλαγές” (1989), “Τα κορίτσια θέλουν ξύλο” (1989), “Κύριε καθηγητά πού κοιμηθήκατε χθες;” (1989), “Ο πειρατής και η Φιλιππινέζα” (1990), “Τα ερωτικά” (1990) κ.ά.
Η Λίντα Γίγα πρόλαβε να περάσει και από το γυαλί, καθώς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και οι αρχές της επόμενης τις ανήκαν ολότελα. Στην τηλεόραση πρωτοεμφανίστηκε το 1989 στη σειρά “Οι άγγελοι κι εγώ” (ΕΤ2), πλάι στον Κώστα Ρηγόπουλο και τον Παύλο Ευαγγελόπουλο, και δύο χρόνια αργότερα έπαιξε δίπλα στον Γιάννη Μιχαλόπουλο στο σίριαλ “Οι Εργένηδες” (ΑΝΤ1), σε σκηνοθεσία Όμηρου Ευστρατιάδη.
Η Λίντα Γίγα έπαιξε και στη βραχύβια μεταφορά του “Κύριε καθηγητά πού κοιμηθήκατε χθες;” (MEGA – 1991) που έφερε στην τηλεόραση ο Γιώργος Κωνσταντίνου, για να ολοκληρώσει τις εμφανίσεις της σε μικρή και μεγάλη οθόνη με τη “Γαλάζια κρουαζιέρα” (ANT1 – 1993), πλάι στον Χαϊκάλη και τον Εσκενάζι.
Και μετά εξαφανίστηκε ως διά μαγείας από παντού!
Η αινιγματική εξαφάνιση του sex symbol Λίντα Γίγα μετά τη χρυσή γι’ αυτή δεκαετία του 1980 συνδέεται ενδεχομένως με την οικογένεια που έκανε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν και αποτραβήχτηκε από τη showbiz για να μεγαλώσει όπως ήθελε το παιδί της. Οι φιλοδοξίες της μεγάλης υποκριτικής καριέρας υποχώρησαν μπροστά στο θαύμα της μητρότητας και τη δημιουργία μιας ευτυχισμένης οικογένειας.
Πέρα απ’ τον επαγγελματικό της βίο, κινηματογραφικά, υπήρξε πτυχιούχος Μαθηματικών και Χημείας, έχοντας κάνει μεταπτυχιακό στα Μαθηματικά και είχε κληθεί σε πανεπιστήμιο των Η.Π.Α. για το διδακτορικό της.
Όπως έγινε εξάλλου γνωστό από τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν κατά την ημερομηνία του θανάτου της, στα μέσα της δεκαετίας του 1990 χτυπήθηκε από το επικίνδυνο αυτοάνοσο νόσημα “Λύκος” (Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος), μια ρευματική πάθηση που προσβάλλει τις αρθρώσεις και περιλαμβάνει συχνά και ανωμαλίες του ανοσοποιητικού συστήματος.
Ο εφιάλτης που έζησε για είκοσι χρόνια ήταν αυτός που θα την ανάγκαζε να αποσυρθεί οριστικά από τα καλλιτεχνικά πράγματα, καθώς κουραζόταν πια πολύ και μάλιστα δυσανάλογα γρήγορα. Το κορίτσι που έκοβε άλλοτε την ανάσα με τις τολμηρές φωτογραφίσεις και τις αποκαλυπτικές σκηνές της ήθελε να επιστρέψει χρόνια αργότερα στα καλλιτεχνικά δρώμενα με ένα σενάριο που είχε γράψει εκεί στα στερνά της και συζητούσε για να γυριστεί ταινία. Το όνειρό της θα έμενε ωστόσο ανεκπλήρωτο, καθώς έχανε ολοένα και περισσότερο τη μάχη για τη ζωή της, μια μάχη που έδινε με αξιοπρέπεια και πελώρια υπομονή για ένα καλό τμήμα του βίου της.
Όταν έφυγε από τον κόσμο στις 13 Ιουλίου 2016, στα 52 της χρόνια, λίγοι ήταν αυτοί που τη θυμήθηκαν για το ύστατο χαίρε. Κηδεύτηκε στο κοιμητήριο του Κόκκινου Μύλου, παρουσία συγγενών και φίλων, και δημοσίως την αποχαιρέτισε μόνο η συνάδελφός της Καίτη Φίνου, η οποία έσπευσε να ενημερώσει από το Facebook το πανελλήνιο για τον θάνατό της: “Ένα κορίτσι των 80ς έφυγε σήμερα από τη ζωή. Η ηθοποιός Λίντα Γίγα υπέκυψε στην αρρώστια που την ταλαιπωρούσε από τα μέσα του ’90. Καλό σου ταξίδι κορίτσι μου”.
Κανείς δεν πρόκειται φυσικά να ξεχάσει το κορίτσι με τα μεγάλα εκφραστικά μάτια και την τρυφερή καρδιά.
Λίντα Γίγα: Εργολαβία
Έτος | Τίτλος Ταινίας |
---|---|
1985 | Τα τούβλα |
1986 | Αδελφή μου αγάπη μου |
1987 | The Κόπανοι |
1987 | Για ψύλλου πήδημα |
1987 | Ο κρεββατοκυνηγός |
1988 | Σήμα κινδύνου |
1988 | Και πετάει και πηδάει |
1989 | Τα κορίτσια θέλουν ξύλο |
1989 | Φιλιππινέζα σε τιμή ευκαιρίας |
1989 | Ο πρωτάρης μπάτσος και η τροτέζα |
1989 | Oh Babylon |
1989 | Καλοκαιρινές αταξίες |
1989 | Άβε Μάφια Εθνική ακαδημία απατεώνων |
1989 | Ερωτικές παραλλαγές |
1989 | Ένα μωρό στο ταξί μου |
1989 | Κύριε καθηγητά που κοιμηθήκατε χθες |
1990 | Τα ερωτικά |
1990 | Ο πειρατής και η Φιλιππινέζα |