16 C
Athens
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 52

Γυρίζουμε ησυχία

sakellarios
sakellarios

Οι πρώτες ταινίες γυρίστηκαν με μηχανή λήψης μικρή σαν βαλιτσάκι, που συνήθως έμενε ακίνητη στηριγμένη σε τρίποδο. Ο οπερατέρ γύριζε με το χέρι τη μανιβέλα κι έτσι βγήκε η έκφραση, “γυρίζω ταινία”.

Αυτή την πληροφορία τη δίνει η ταινία του 1964, “Τον παλιό εκείνο τον καιρό”.

Η συγκεκριμένη ταινία δεν είχε πολλά γυρίσματα, παρά μόνον τις σκηνές του παρουσιαστή, που γυρίστηκαν στο στούντιο με σύγχρονη κάμερα.

Περιλάμβανε αποσπάσματα από τις πρώτες ελληνικές ταινίες, της δεκαετίας 1920-1930, που τα παρουσίαζε με χιούμορ ο πνευματώδης, Αλέκος Σακελλάριος.

Η ταινία, παραγωγή του Κλέαρχου Κονιτσιώτη, ήταν φόρος τιμής, “στους πρωτοπόρους και πρωτεργάτες του ελληνικού κινηματογράφου” και αποτελεί σημαντική πηγή πληροφοριών.

Πηγή: Tety Solou

Advertisement

Νίκος Γαλανός Συνέντευξη (1946)

galanos nikos
galanos nikos

Ο Νίκος Γαλανός (1946) είναι Έλληνας ηθοποιός του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης. Ξεκίνησε την καριέρα του τη δεκαετία του 1960 ενώ έγινε αρκετά γνωστός στις αρχές της δεκαετίας του 1970 με πρωταγωνιστικούς ρόλους σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.

Κύριε Γαλανέ πως μπήκατε στο θέατρο και τον κινηματογράφο;
Μόλις τελείωσα την σχολή είχα πάει με έναν φίλο και συμμαθητή μου σε μια πρόβα στο Θέατρο Χατζηχρήστου που έκανε η Τζένη Καρέζη, η οποία με είδε και λίγες μέρες μετά με πήρε στον θίασο της.
Αυτή ήταν και η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά.
Τρείς μήνες μετά κι ενώ είχαμε ήδη αρχίσει τις παραστάσεις, ήμουν στο καμαρίνι με τον Ανδρέα Μπάρκουλη και μου έλεγε συνέχεια, πήγαινε από τον Φίνο, πήγαινε από τον Φίνο, και μια μέρα αποφάσισα και πήγα. Τότε ο Φώσκολος ετοιμαζόταν να κάνει μια ταινία, με είδε, με δοκίμασε και μου έδωσε τον πρώτο μου ρόλο. Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησα και στον κινηματογράφο.

Πως ήταν ο Φίνος μαζί σας;
Ο Φίνος ήταν πολύ γλυκός άνθρωπος που είχε μια συνήθεια, να βλέπει όλες τις ταινίες προτού αυτές βγούν στις κινηματογραφικές αίθουσες, κι όταν είδε την πρώτη δική μου “Η λεωφόρος του μίσους”, μου είπε “μου άρεσες πολύ στην ταινία που σε είδα και νομίζω θα προχωρήσεις, κι αν σε ενδιαφέρει κι εσένα θέλω να μείνεις εδώ σε μας”, και μετά μου λέει “πήγαινε στο λογιστήριο έχω δώσει εντολή να σου ετοιμάσουν ένα συμβόλαιο για 6 χρόνια με τρείς ταινίες τον χρόνο”, κι έτσι ξεκίνησα στον κινηματογράφο παράλληλα με το θέατρο.

Νίκος Γαλανός 1946
1946, Γαλανός

Με την Αλίκη πως ξεκίνησε η συνεργασία σας;
Εγώ είχα ήδη κάνει κάποιες ταινίες, 4-5, αν θυμάμαι καλά και κάποια στιγμή όταν ήταν να κάνει το “Ένα αστείο κορίτσι” η Αλίκη έψαχνε έναν καινούργιο παρτενέρ, και της είπε ο Φίνος έχω έναν δεν ξέρω αν τον ξέρεις, θα του πω να έρθει να τον δείς κι αν σου κάνει οκ. Κι έτσι πήγα εκεί που έπαιζε τότε με είδε και μου λέει εντάξει θέλω να ‘σαι εσύ. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μου μαζί της, ήμουν δική της επιλογή. Δυο χρόνια μετά άρχισε και η θεατρική μας συνεργασία.

Πως ήταν σαν συνεργάτης;
Μαζί μου ήταν τέλεια, δεν είχαμε ποτέ κανένα πρόβλημα επικοινωνίας, είμασταν και φίλοι φυσικά. Γενικά η Αλίκη ήταν επαγγελματίας.

Πιστευετε πως η εμφάνιση σας βοήθησε να πάρετε κάποιους ρόλους πιο ευκολα;
Κοίτα η εμφάνιση είναι σαν μια βιτρίνα που έχει ένα πάρα πολύ ωραίο ρούχο που βλέπεις, μα όταν μπεί μέσα ο πελάτης και το πιάσει και το φορέσει μπορεί να είναι μάπα, να είναι δηλαδή κακής ποιότητος, οπότε δεν ειναι αρκετή μια εμφάνιση. Διότι αυτή πρέπει να υποστηρίζεται κι από κάποιο ταλέντο που σιγά σιγά να καλλιεργείται. Εξαρτάτατε επίσης κι από το είδος που είναι ο καθένας, πχ ζεν πρεμιέ, καρατερίστας, κωμικός, δραματικός, γιατί τότε εκείνα τα χρόνια υπήρχαν ταμπέλες. Όμως υπήρχαν και εξαιρέσεις στον κανόνα, και μια από αυτές είναι ο Ντίνος Ηλιόπουλος που στην πρώτη του μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία “Ο δράκος”έπαιζε δραματικό ρόλο αν και κατεξοχήν ήταν κωμικός ηθοποιός.

Νιώσατε ποτε να παίρνουν τα μυαλά σας αέρα με την επιτυχία;
Δεν νομίζω, δεν είναι στον χαρακτήρα μου, είναι έξω απο μένα.

Με ποιόν ρόλο πιστευετε πως καθιερωθήκατε στην συνείδηση του κόσμου και με ποιόν στον χώρο;
Δεν υπάρχει κάποιος ρόλος που με καθιέρωσε ούτε στο θεατρο ούτε στον κινηματογράφο. Πιστευω ότι είναι η όλη δουλειά, αυτή είναι που σε καθιερώνει, που σε αναγνωρίζει το συνάφι και μετέπειτα ο θεατής. Είναι ένα σύνολο πραγμάτων, συν ρόλων δουλειάς και χαρακτήρα, αυτό νομίζω μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιον.
Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις που κάποιος μπορεί να γίνει γνωστός από έναν ρόλο, κάτι που το συναντάμε πιο συχνά στο αμερικάνικο είδος κινηματογράφου όταν λέμε πως κάποιος έγινε σταρ από έναν ρόλο.

Υποκριτικά ποιοί ρόλοι σας ιντριγκάρουν;
Δεν μ’αρέσει να χαρακτηρίζω ρόλους. Έχω παρατηρήσει τον εαυτό μου να διαβάζει κάποιους ρόλους που στην πρώτη ανάγνωση να μην σου λένε τίποτα μα στην δευτερη και τρίτη να λες αχ αυτός μ’αρέσει θέλω να τον παίξω.
Οπότε δεν μπορώ να πω οτι ο τάδε ρόλος η ο άλλος ρόλος, διαβάζω ένα έργο, το εξετάζω σαν πρόταση, σαν συνεργασια, ποιοί άλλοι συνάδελφοι θα είναι και γενικά ένα πακέτο ολόκληρο που θα με κάνει να αποφασίσω να είμαι η να μην είμαι.

Τα πρώτα χρόνια στην δουλειά είχατε βοήθεια απο άλλους συναδέλφους σας;
Βεβαίως, με βοήθησαν πάρα πολλοί, καταρχάς η Τζένη Καρέζη που με έβγαλε στο θέατρο, ο Ανδρέας Μπάρκουλης που με παρότρυνε να πάω στον Φίνο, ο Νίκος Φώσκολος που μου χάρισε το πρώτο μου ρόλο, και μου έδωσε μεγάλη ώθηση, που ίσως αν δεν ήταν αυτός να μην προχωρούσα και να μην είχα υπογραψει στην Φίνος Φιλμ.
Στην συνέχεια όταν έκανα την ταινία με την Αλίκη, με βοήθησε κι αυτή πάρα πολύ γιατί εκείνα τα χρόνια ήταν η σταρ, η ηθοποιός που όλος ο κόσμος πήγαινε να δεί τις ταινίες της, που έκοβε μεγάλο αριθμό εισητηρίων. Άρα όλοι αυτοί οι άνθρωποι ήταν πάρα πολύ σημαντικοί για μένα, ήταν στην ζωή μου μέσα, πέρασα δίπλα τους και πραγματικά βοηθήθηκα πάρα πολύ.
Ήταν όμως κι άλλοι, γιατί δούλεψα με πολλούς συναδέλφους, που ο καθένας ξεχωριστά κι όλοι μαζί μου έδιναν κάποια πράγματα που με συντηρούσαν και με προχωρούσαν μέσα στον χώρο..

Νίκος Γαλανός Συνέντευξη (1946)

Έχοντας ζήσει τις καλες εποχές του θεάτρου, ποιές ειναι οι διαφορές με την σημερινή;
Η κάθε γενιά δημιουργεί μια κοινωνία, που έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και άρα από ‘κεί και πέρα ο καθένας το βλέπει διαφορετικά.
Απλά η γενιά η δική μου επειδή άλλαξαν πολλά πράγματα εκεί γύρω στο 1977 με ’80, που είχαμε την πτώση του ελληνικού κινηματογράφου και το θέατρο πήρε άλλη μορφή άλλα χαρακτηριστικά, και στη συνέχεια ήρθε η επόμενη γενια που έδωσε άλλα στοιχεία κι άλλαξε πάλι.
Εμείς βιώσαμε το παλιό, το μεσαίο και το βιώνουμε και τώρα όσοι είμαστε τυχεροί.
Είναι μια εποχή που είχε πολλά διαφορετικά πράγματα, και που άλλαζαν σιγά σιγά, δηλαδή θυμάμαι τα παλιά τα χρόνια δεν ήταν ευκολο να ανέβει στο ελευθερο θέατρο μια μεγάλη παραγωγή, ένα έργο πολυπρόσωπο μεγάλων συγγραφέων, γι’αυτό και είχαμε τα σπουδαία έργα, τις μεγάλες παραστάσεις μόνο στο Εθνικό θέατρο και παράλληλα είχαμε και τον Κουν που είχε αυτό το ιδιαίτερο και την ιδιαιτερότητα. Μετά μπήκε και στο ελευθερο θέατρο η μεγάλη παραγωγή, οι μεγάλοι σημαντικοί συγγραφείς, και ήταν πολλές οι αλλαγές, άλλαξε η ελληνική επιθεώρηση, βγήκαν τα νέα παιδιά που άλλαξαν τα δεδομένα και συνέχεια αλλάζουν. Γι’αυτό νομίζω η κάθε εποχή έχει τα δικά της συν πλην και το ζητούμενο είναι αν μπορείς να την ζείς.

Μπορεί μια παράσταση να είναι ταυτόχρονα εμπορική και ποιοτική;
Βεβαίως μπορεί και έχουμε πάρα πολλές τετοιες παραστάσεις σε πολλά θέατρα και με ανθρώπους ακόμα και και με θιάσους που κανείς δεν το περίμενε. Το ποιοτικό δεν σημαίνει πως δεν έχει την εμπορικότητα η δεν μπορεί να δημιουργήσει εμπορικότητα, και το αντίθετο, δεν σημαίνει πάντα ότι ένα εμπορικό είναι και κακό.

Θεατρική παιδεία πιστευετε πως έχουμε στην Ελλάδα;
Ναι νομίζω πως έχουμε, και παλιότερα στις δραματικές σχολές γινόταν κάποιο έργο, αν και τώρα είναι τόσα πολλά τα προβλήματα και τα θέματα που έχει η κοινωνία μας που δεν ξέρω τι γίνετε σε αυτές, διότι εκεί είναι η βάση και ξεκινάνε όλα.
Από κει και πέρα μπορούμε να δούμε κι άλλα πράματα που κάποιος να τα έχει και πριν μπεί σε μια δραματική σχολή. Πάντως μπορεί το επίπεδο να μην είναι όπως σε κάποια άλλα κράτη που ειναι πιο ανεπτυγμένα απο μας, άλλα εντάξει δεν πειράζει, δεν λέει τίποτα αυτό..

Μετά από τόσα χρόνια στο θέατρο τι συμβουλή θα δίνατε στα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την υποκριτική;
Αν το θέλουν συνειδητά, το αγαπάνε, και νιώθουν ότι μέσα από αυτό μπορούν να εκφραστούν και να εκδηλώσουν πολλά πράγματα του χαρακτήρα τους και της ζωής τους της ίδιας, τότε ας το κάνουν.
Αν όμως κάποιος το βλέπει λίγο ευκαιριακά, η έχει μια ματαιοδοξία που τον οδηγεί να πάει να γίνει ηθοποιός με την έννοια πως θα γίνει γνωστός, θα τον κοιτάνε όλοι και θα του ανοίγουν οι δρόμοι, τότε νομίζω πως αν δεν έχει άλλα πράγματα και στοιχεία η ιδια η πραγματικοτητα μετέπειτα θα τον αποβάλλει.

Και τελειώνοντας, πως είστε σαν χαρακτήρας με δύο τρείς λέξεις;
Θα έλεγα πως μ’αρέσει η ησυχία, δεν μ’αρέσουν τα κραυγαλαία πράγματα και είμαι μάλλον του είμαστε κι όχι του είμαι.

Advertisement

Έξι αποκαλύψεις για την ταινία Τα τέσσερα σκαλοπάτια

ta tessera skalopatia
ta tessera skalopatia

Τα τέσσερα σκαλοπάτια” είναι μια ταινία με πυκνό σενάριο, χωρίς μελοδραματισμούς, με έξυπνα ευρήματα, που βλέπεται ευχάριστα κι έχει ευτυχισμένο τέλος.

Τα τέσσερα σκαλοπάτια
Ο Νίκος Χατζίσκος και η Λακάζ Ζινέτ στην ταινία, “Τα τέσσερα σκαλοπάτια”.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε έξι άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Τα τέσσερα σκαλοπάτια” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση για τους Σμάρω Στεφανίδου – Νίκο Χατζίσκο και τελευταία για την Ζινέτ Λακάζ.

2ον. Είναι η πρώτη φορά στον Ελληνικό κινηματογράφο που η πρωταγωνίστρια μεταμφιέζεται σε άντρα. Και προκειμένου να είναι πειστική η αλλαγή βλέπουμε την Ρένα (Ζινέτ Λακάζ) να κόβει κοντά τα αληθινά της μαλλιά.

3ον. Επίσης πρώτη φορά βλέπουμε και μια γυναίκα να οδηγεί αυτοκίνητο σε κάποια ταινία.

4ον. Είναι η πρώτη από τις τρεις ταινίες που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Ζερβός.
Οι άλλες ήταν “Τα ματωμένα Χριστούγεννα” και “Η λίμνη των πόθων“.
Ήταν επίσης το πρώτο ολοκληρωμένο σενάριο του Γιώργου Ασημακόπουλου. (Τέσσερα χρόνια πριν το 1948 είχε συν γραψει μαζί με άλλους δύο συγγραφείς το σενάριο της ταινίας, “Άννα Ροδίτη”.

5ον. Σε μικρούς άλλα χαρακτηριστικούς ρόλους εμφανίζονται οι :Γεωργία Βασιλειάδου και Μίμης Φωτόπουλος.

6ον. Αυτή η εξαιρετική ταινία κατέκτησε την πρώτη θέση ανάμεσα στις 13 ταινίες εκείνης της σεζόν αφού έκοψε 194.493 εισιτήρια.

Advertisement

Πέντε αποκαλύψεις για την ταινία Θανασάκης ο Πολιτευόμενος

thanasakis o politevoumenos
thanasakis o politevoumenos

Ο Θανασάκης ο πολιτευόμενος είναι τίτλος ταινίας κοινωνικής σάτιρας ηθών ελληνικής παραγωγής του 1954 με τους Ντίνο Ηλιόπουλο, Βύρωνα Πάλλη, Άννα Συνοδινού κ.ά.

Πέντε αποκαλύψεις για την ταινία Θανασάκης ο Πολιτευόμενος
Ο Ντίνος Ηλιόπουλος και η Κάκια Παναγιώτου στην ταινία,
Θανασάκης ο πολιτευόμενος.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε πέντε άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Θανασάκης ο πολιτευόμενος” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Είναι η πρώτη κινηματογραφική ταινία που σατιρίζει τους υποψήφιους πολιτικούς σε τέτοιο βαθμό που κάποιοι πολιτικοί της εποχής είχαν δυσαρεστηθεί.

2ον. Πρώτη εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη για τις Άννα Συνοδινού, Κάκια Παναγιώτου και Δέσπω Διαμαντίδου.
Η τελευταία μάλιστα σε έναν ρόλο εντελώς διαφορετικό από αυτούς που ερμήνευσε στην μετέπειτα πορεία της στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

3ον. Διευθυντής φωτογραφίας είναι ο Μιχάλης Γαζιάδης που ως σκηνοθέτης έχει υπογράψει και τρείς ταινίες με πιο γνωστή την κωμωδία, “Διαγωγή μηδέν” με την Έλλη Λαμπέτη στην παρθενική της εμφάνιση στο σινεμά.

4ον. Λόγω του μεγάλου κόστους την παραγωγή ανέλαβαν δύο κινηματογραφικές εταιρείες η Σπέντζος Φιλμ που είχε στο ενεργητικό της άλλες 10 ταινίες και η Γκλόρια Φιλμ με μόνο μια ταινία στο βιογραφικό της. Ακολούθησαν άλλες δύο 20 χρόνια μετά.

5ον. Ο ρόλος του Μελέτη ήταν από τους πιο αγαπημένους του Ντίνου Ηλιόπουλου. Κι αυτό γιατί τόνωσε την καριέρα του στον κινηματογράφο που είχε πάρει την κατιούσα λόγω συνεχόμενων αποτυχιών. Είχε μάλιστα θεωρηθεί αντιεμπορικός από πολλούς. Κάτι που ευτυχώς άλλαξε τα επόμενα χρόνια.

Advertisement

Κάκια Ιγερινού

igerinou kakia
igerinou kakia

Η Κάκια Ιγερινού γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη κι άρχισε πολύ νωρίς να διηγείται ιστορίες με οδηγό τη γιαγιά της την Πελαγία, που της έμαθε την τεχνική της αφήγησης τα καλοκαίρια στο Αμύνταιο.

Μετά τις σπουδές της στο ΑΠΘ και τη Δραματική Σχολή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης,η Κάκια Ιγερινού έγινε ηθοποιός και καταπιάστηκε με διασκευές θεατρικών έργων, μεταφράσεις, ραδιοφωνικές εκπομπές και συγγραφή σεναρίων.

Κάκια Ιγερινού
Η Κάκια Ιγερινού μαζί με τον Αλέκο Σακελλάριο.

Έγραψε αρκετές ελληνικές σειρές για την τηλεόραση.Για το MEGA έγραψε πέντε σειρές. Πρώτη της σειρά στο MEGA ήταν το 1995 με τον “Αριστοτέλη τον άριστο” με τον Γιάννη Μπέζο. Τρία χρόνια αργότερα, το 1998 γράφει άλλη μια επιτυχία, τον “Βίο Ανθόσπαρτο” με πρωταγωνιστές τον Γιάννη Μπέζο, τον Γιάννη Φέρτη, τη Ναταλία Τσαλίκη, τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη, το Νίκο Γαροφάλλου και με άλλους πολλούς.

Το 2000 έρχεται μια μεγάλη της επιτυχία, μια σειρά που αγαπήθηκε και λατρεύτηκε από πολλούς. Το “Περί ανέμων και υδάτων”. Σε αυτή τη σειρά κάνει την πρώτη του επανεμφάνιση μετά από πολλά χρόνια ο αείμνηστος και καλός μας άνθρωπος Θανάσης Βέγγος, ο οποίος έπαιξε τον παππού Λύσσανδρο στην σειρά. Στη σειρά αυτή έπαιξαν κι άλλα δυνατά ονόματα, μεταξύ αυτών, η Δέσποινα Μπεμπεδέλη, η Ελένη Χατζηαργύρη, η Αντιγόνη Βαλάκου, ο Νίκος Γαροφάλλου και άλλοι πολλοί.

Η σειρά ολοκληρώθηκε σε 95 επεισόδια, διαρκώντας τρεις σεζόν, από το 2000 έως το 2003. Την ίδια χρονιά, το 2003 έρχεται άλλη μια σειρά της Κάκιας Ιγερινού, το “Αν θυμηθείς το όνειρό μου” με πρωταγωνιστές την Δέσποινα Μπεμπεδέλη, τον Τάσο Χαλκιά, την Έλντα Πανοπούλου, τον Βασίλη Τσάγκλο και φυσικά το Νίκο Γαροφάλλου.

Ένα χρόνο αργότερα έρχεται ακόμη μια μεγάλη της επιτυχία, μια σειρά που κανείς δεν θα την ξεχάσει. Δυο φίλες από τα παλιά διεκδικούν το ίδιο παιδί. Το “Στο φως του φεγγαριού” συγκλόνισε και συγκίνησε πολλούς.

Μια σειρά με εκπληκτικές ερμηνείες, μεταξύ αυτών, του Νίκου Γαροφάλλου, της Γωγώς Μπρέμπου, της Λίνας Σακκά, της Αντιγόνης Γλυκοφρύδη και άλλων πολλών.

Η Κάκια Ιγερινού έγραψε κι άλλες σειρές. Τις δύο τελευταίες φορές έγραψε δύο σειρές. Το 2006 πάει ΑΝΤ1 και γράφει τον “Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου”, με τον Θανάση Βέγγο, το Νίκο Γαροφάλλου και τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη.

Το 2009 γράφει την τελευταία της σειρά ή καλύτερα ένα ντοκιμαντέρ, την “Θεσσαλονίκη της νοσταλγίας μας” με πρωταγωνιστές τον Θανάση Βέγγο, την Κάτια Δανδουλάκη και την ίδια.

Στις σειρές που έγραψε συμμετείχε σχεδόν πάντα ο σύζυγός της Νίκος Γαροφάλλου, ενώ με τον αείμνηστο και καλό μας άνθρωπο Θανάση Βέγγο συνεργάστηκε τρεις φορές, το 2000 στο “Περί ανέμων και υδάτων”, το 2006 στο “Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου” και τέλος το 2009 στη “Θεσσαλονίκη της νοσταλγίας μας”.

Κάκια Ιγερινού: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1979Έξοδος του Μεσολογγίου
1979Για ένα πουκάμισο αδειανό για μια Ελένη
1986Ο Γιάννης που έγινε Τζώννης
1996Προς την ελευθερία
ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1979|1979Οι παραστρατημένοιΕΡΤ
1979|1979Τυχεροί και άτυχοιΥΕΝΕΔ
1980|1980ΛάουραΥΕΝΕΔ
1980|1980Οι Άθλιοι των ΑθηνώνΕΡΤ
1981|1981Οι Σκλάβοι στα Δεσμά τουςΕΡΤ
1981|1981Το ξενοδοχείοΥΕΝΕΔ
1982|1982Η επιστροφήΕΡΤ
1983|1983Ουράνιο τόξοΕΡΤ
1986|1986ΠαγίδαΕΡΤ
1990|1990Η Αναγέννηση Ενός ΈθνουςΕΤ2
1991|1991ΠαρακαμπτήριοςΕΤ1
1993|1993ΠάθοςΕΤ1
1994|1994Σκιές πάνω από την πόληMega
1995|1995Έλλη και ΆνναΑΝΤ1
1995|1995Μια ζωή για την ΈλσαΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Για τα μάτια του κόσμουΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Η αποκάλυψη του ΚώσταΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Και ξανά προς τη δόξα τραβάΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Καληνύχτα παππούΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Κώστα εσύ αποφασίζειςΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Ξανά μαζίΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Στα πράσαΑΝΤ1
1995|1995Πάτερ ημών: Στεργίου εναντίον ΣτεργίουΑΝΤ1
1996|1996Λόγω τιμήςMega
1997|1997Έκπτωτος άγγελοςΑΝΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: ΈξοδοςΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: ΈρωταςΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: Γαλάζιος άγγελοςΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: Εις σάρκα μίαν…ΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: Ενοικιάζεται…ΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: Η ώρα των ίσκιωνΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: ΗλέκτραΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: Λάθος ελπίδεςΕΤ1
1997|1997Διπλή αλήθεια: Οι αθώοιΕΤ1
1997|1997Μια νύχτα σαν κι αυτή…: Μοναχικές καρδιέςΑΝΤ1
1998|1998Βίος ανθόσπαρτοςMega
1998|1998Νυχτερινό δελτίοΕΤ1
1999|1999Αριστοτέλης ο άριστοςMega
1999|1999ΕρόικαΕΤ1
1999|1999Μπαμ μπαμπάς και μπέμπαΑΝΤ1
2000|2000Περί ανέμων και υδάτωνMega
2001|2001ΔροσουλίτεςStar
2002|2002Εκπαιδεύοντας τον ΜπάμπηΑΝΤ1
2003|2003Έρωτας όπως έρημοςΝΕΤ
2003|2003Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μουMega
2004|2004Στο Φως του ΦεγγαριούMega
2005|2005Η λίμνη των στεναγμώνAlter
2005|2005Στον ήλιο του ΑιγαίουΑΝΤ1
2006|2006Καθρέφτη καθρεφτάκι μουΑΝΤ1
2007|2007ΦάροςΑΝΤ1
2009|2009Η Θεσσαλονίκη της νοσταλγίας μαςΕΤ3
2010|2010Προς την ελευθερίαΕΤ1
Advertisement

Η Νόρα Βαλσάμη μιλάει για τον Τάκη Βουγιουκλάκη

aliki nora mairi takis
aliki nora mairi takis

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, μίλησε τηλεφωνικά με την Νόρα Βαλσάμη, για την είδηση του θανάτου, του καλού της φίλου, Τάκη Βουγιουκλάκη.

Η Νόρα Βαλσάμη μιλάει για τον Τάκη Βουγιουκλάκη
Η Αλίκη στην αγκαλιά του αδερφού της Τάκη τον Φεβρουάριο του 1996, πέντε μήνες πριν φύγει η Αλίκη από την ζωή.Η συγκεκριμένη φωτογραφία ήταν και η αγαπημένη φωτογραφία του.

Κυρία Βαλσάμη τι κάνετε;
Δεν είμαι καθόλου καλά.
Με συγκλόνισε ο θάνατος του Τάκη.

Ήσασταν φίλοι;
Ναι αρκετά. Ήταν πολύ καλός μου φίλος. Στεναχωρήθηκα πάρα πάρα πολύ.
Δεν μπορώ ακόμα να το πιστέψω.
Με αγαπούσε όπως με αγαπούσε και η Αλίκη, με λάτρευε.
Όπως κι εγώ φυσικά.

-Τι θυμάστε πιο πολύ από αυτόν;
Τα πάντα. Όποτε πήγαινα στην Αλίκη στον Θεολόγο ήταν κι αυτός εκεί με την γυναίκα του.
Περνούσαμε πολύ ωραία.Κάθε Πάσχα εκεί ήμασταν όλοι μαζί.
Όπως και το τελευταίο με την Αλίκη.

Επίσης κάτι άλλο που ποτέ δεν θα ξεχάσω είναι πως όταν πέθανε η μαμά μου με πήρε αμέσως τηλέφωνο και μου είπε πως θα έρθει. Εγώ του είπα πως δεν πειράζει αν δεν μπορεί.
Αυτός όμως ήρθε και μου είπε πως αν χρειαζόμουν κάτι θα ήταν δίπλα μου.

Θέλετε να πείτε κάτι άλλο;
Ναι θέλω να πω θερμά συλλυπητήρια στην σύζυγο του την Έφη και τον γιο του τον Γιάννη.
Και πως λυπάμαι που δεν μπορώ να είμαι εκεί να τον αποχαιρετήσω.
Καλό του ταξίδι.

Advertisement

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία Ο Φανούρης και το σόι του

o fanouris kai to soi tou
o fanouris kai to soi tou

Ο Φανούρης και το σόι του είναι ελληνική ηθογραφική κωμική ταινία του 1957, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ιωαννόπουλου. Το σενάριο των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου αποτελεί διασκευή του δικού τους ομότιτλου θεατρικού έργου.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε επτά άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Ο Φανούρης και το σόι του” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Αρχικά ο Αλέκος Σακελλάριος είχε προτείνει το σενάριο στην Φίνος Φιλμ, όμως εκείνη τη χρονιά ήδη είχαν εγκριθεί κάποια άλλα δικά του με αποτέλεσμα αυτή να γυριστεί από άλλη εταιρεία παραγωγής με σκηνοθέτη τον Δημήτρη Ιωαννόπουλο που ήταν και ο πρώτος σκηνοθέτης της Φίνος Φιλμ.

Ο Φανούρης και το σόι του
Σκηνή από την ταινία, “Ο Φανούρης και το σόι του”.

2ον. Είναι η πρώτη ταινία που γύρισε ο Μίμης Φωτόπουλος σε άλλη εταιρία μετά την λήξη του αποκλειστικού πενταετές συμβολαίου που είχε με την Φίνος Φιλμ.

3ον. Με αυτή την ταινία κάνουν το ντεμπούτο τους στο σινεμά η Νανά Σκιαδά και η Άννα Φόνσου.

4ον. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σε κάποια ταινία τον Νίκο Φέρμα παντρεμένο.

5ον. Ο Κώστας Δούκας ήταν η δεύτερη επιλογή για τον ρόλο του αδερφού που έρχεται απ’ την Αμερική. Αρχικά ο ρόλος είχε προταθεί στον Βασίλη Αυλωνίτη που όμως αρνήθηκε.

6ον. Τα γυρίσματα έγινα το καλοκαίρι του 1957 και κράτησαν περίπου τρεις εβδομάδες. Τα πιο πολλά έγιναν σε εξωτερικούς χώρους εκτός από το εσωτερικό του σπιτιου που γυρίστηκε στο στούντιο της Ανζερβός.

7ον. Πρόκειται για διασκευή της μεγάλης θεατρικής επιτυχίας του Αλέκου Σακελλάριου που έναν χρόνο πριν είχε ανέβει στο θέατρο με πρωταγωνιστή τον Μίμη Φωτόπουλο ο οποίος με μεγάλη χαρά δέχτηκε να ερμηνευσει τον ρόλο του Φανούρη και στην μεγάλη οθόνη.Η ταινία έκοψε 34.149 εισιτήρια και κατέλαβε την 11η θέση εκείνη τη σεζόν.

Advertisement

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία θα σε κάνω βασίλισσα

tha se kano vasilissa 1
tha se kano vasilissa 1

Το “Θα σε κάνω βασίλισσα” είναι ελληνική κωμική κινηματογραφική ταινία του 1964 και παραγωγής του Αντώνη Καρατζόπουλου.Έκοψε 214.514 εισιτήρια και ήρθε στην 22η θέση σε 93 ταινίες.

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία θα σε κάνω βασίλισσα
Σκηνή από την ταινία, “θα σε κάνω βασίλισσα”.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε επτά άγνωστες πτυχές της ταινίας, “θα σε κάνω βασίλισσα” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Ο Αλέκος Σακελλάριος είχε προτείνει το σενάριο και στην Φίνος Φιλμ όμως ο ετήσιος προγραμματισμος της εταιρείας είχε κλείσει και έτσι ο αγαπητός δημιουργός το πήγε στον Αντώνη Καρατζόπουλο κι έτσι γυρίστηκε.

2ον. Αρχικά για τον ρόλο του Πιτ είχαν προταθεί τρεις ηθοποιοί, ο Ανδρέας Μπάρκουλης, ο Ανδρέας Ντούζος και ο Γιώργος Μούτσιος ο οποίος και επικράτησε έναντι των συναδέλφων του.

3ον. Όλα τα ρούχα που φοράει η Νίκη Λινάρδου άνηκαν στην προσωπική της συλλογή και κάποια ήταν δώρα του συζύγου της Αλέκου Σακελλάριου.

4ον. Το υπο κατάρρευση σπίτι των πρωταγωνιστών είναι σκηνικό που δημιούργησε ο Γιώργος Στεργίου και τα κομμάτια γύψου από την οροφή τα έριχνε ο βοηθός σκηνοθέτη.

5ον. Είναι η πρώτη ταινία που ο Δημήτρης Νικολαΐδης και η Σούλη Σαμπάχ παίζουν μαζί ως ζευγάρι.

6ον. Πρώτα γυρίστηκαν όλες οι εξωτερικές σκηνές και ύστερα οι εσωτερικές με τελευταία την σκηνή όπου η Μήτση Κωνσταντάρα αναζητάει τον Θανάση Βέγγο στο σπίτι του.

7ον. Είναι μια από τις ελάχιστες ταινίες στην οποία ο αγαπητός ηθοποιός δεν έχει το πραγματικό του όνομα.

Advertisement

Έφη Οικονόμου

oikonomou efi
oikonomou efi

Η Έφη Οικονόμου ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης.

Γεννημένη το 1938 στον Πειραιά σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη και στη Σχολή Μουσικού Θεάτρου του Μενέλαου Θεοφανίδη.

Έφη Οικονόμου

Το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο η Έφη Οικονόμου το έκανε το 1959 με την ταινία, “Ματωμένο ηλιοβασίλεμα” σε σκηνοθεσία του Ανδρέα Λαμπρινού και συμπρωταγωνιστή τον Σπύρο Φωκά.

Πήρε μέρος σε 78 συνολικά ταινίες εκ των οποίων 49 από αυτές σε διάστημα 4 ετών (1962-1965).

Υποδυώταν ρόλους συνήθως «κακιάς» ηρωίδας σε μελοδράματα όπως, “Είναι μεγάλος ο καημός” του Χρήστου Κυριακόπουλου και “Με ιδρώτα και δάκρυα” του Σπύρου Ζιάγκου, ενώ συμμετείχε και σε κωμικές ταινίες όπως οι “Δέκα μέρες στο Παρίσι” του Ορέστη Λάσκου, και “Ο παράς και ο φουκαράς” του Κώστα Καραγιάννη.

Το θεατρικό της ντεμπούτο το πραγματοποίησε το 1968 με τον θίασο του Νίκου Αθερινού στο θέατρο “Κολωνός”, ενώ κατά τα τελευταία χρόνια της μακρόχρονης καριέρας της δίδασκε υποκριτική στη Δραματική Σχολή, “Περίακτος” του Βασίλη Ρίτσου.

Από το 1970 μέχρι το θάνατο της υπήρξε σύζυγός του επίσης ηθοποιού Χάρη Παναγιώτου.

Η γνωριμία της με τον Χάρη Παναγιώτου της είχε γίνει το 1970, στο στούντιο του Σκανάτοβιτς όπου πήγαν για να βγάλουν κοινές φωτογραφίες για την παράσταση που έπαιζαν στο Άλσος Παγκρατίου. Εκεί γεννήθηκε ο έρωτας τους, όπως αναφέρει ο ίδιος, και το 1974 παντρεύτηκαν και είχαν κοινή προσωπική αλλά και επαγγελματική πορεία αφού συνεργάστηκαν σε πολλές παραστάσεις.

Το Αύγουστο του 2016 η Έφη Οικονόμου παραθέριζε στην περιοχή του Διακοπτού, όπως κάθε καλοκαίρι και αισθάνθηκε ζάλη, έκανε εξετάσεις, οι οποίες ωστόσο δεν έδειξαν κάτι ανησυχητικό. Η καρδιά της όμως, δυστυχώς την πρόδωσε.

Νοσηλεύτηκε στο Νοσοκομείο Ανατολικής Αχαίας. Έφυγε από τη ζωή στις 02 Αυγούστου του 2016 στο Αίγιο σε ηλικία 78 ετών.

Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1984Νειάτα στη λάσπη
1979Μονά ζυγά δικά μου
1979Η ώρα του λύκου
1970Γιακουμής μια ρωμέικη καρδιά
1970Ο τελευταίος αιχμάλωτος
1969Δάκρυα και διπλοπενιές
1969Μενούσης ο λεβέντης της Ηπείρου
1969Παιδί μου αγάπη μου
1968Εκείνοι που ξέρουν ν’ αγαπούν
1968Αποστολή θανάτου
1968Αφροδίτη το κορίτσι που πόνεσε
1968Ο τίμιος δρόμος
1967Αν όλες οι γυναίκες του κόσμου
1967Η κοινωνία μας αδίκησε
1967Μανωλάκης ο τέντυ μπόυ
1967Ο Προδότης
1967Ο Σακαφλιάς
1967Η κόρη μου η ψεύτρα
1967Στο κατώφλι της μοίρας
1967Ο εμποράκος
1966Εισπράκτωρ 007
1966Αδικία
1966Η αχάριστη
1966Ο γυρισμός του στρατιώτη
1966Μην αδικήσεις ορφανή
1966Ο μπαμπάς μου ο τεντυμπόυς
1965Το βλακόμουτρο
1965Με πότισες φαρμάκι
1965Με ιδρώτα και δάκρυα
1965Προδομένη
1965Μερικές το προτιμούν χακί
1965Δεν μπορούν να μας χωρίσουν
1965Γιατί μ’ εγκατέλειψες
1965Το ρομάντζο μιας καμαριέρας
1965Διψασμένη γι’ αγάπη
1965Το τελευταίο δάκρυ
1965Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη
1965Το φτωχόπαιδο
1965Φτωχό μου σπουργιτάκι
1964Είναι μεγάλος ο καϋμός
1964Αθήνα ώρα δώδεκα
1964Ο εμίρης και ο κακομοίρης
1964Ο παράς και ο φουκαράς
1964Οι προικοθήρες
1964Με λύγισε η φτώχεια
1964Ο γυρισμός της μάνας
1964Διαζύγιο αλά ελληνικά
1963Αμαρτίες γονέων
1963Αστέρια στο βούρκο
1963Ένας βλάκας με πατέντα
1963Για λίγη στοργή
1963Η μικρή ζητιάνα
1963Κουράστηκα να σ’ αποκτήσω
1963Ο Διαιτητής
1963Ανάμεσα σε δυο αγάπες
1963Όσα κρύβει η νύχτα
1963Εμείς τα μπατιράκια
1963Ένας βλάκας με πατέντα
1963Ένας ντελικανής
1963Το μεγάλο αμάρτημα
1963Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης
1963Τύφλα νά ‘χει ο Μάρλον Μπράντο
1962Άγγελοι του πεζοδρομίου
1962Εσκότωσα για το παιδί μου
1962Ο γερο-Δήμος
1962Αστροναύτες
1962Λαφίνα
1962Πονεμένη μητέρα
1962Ορφανή σε ξένα χέρια
1961Μην κλάψεις για μένα
1961Ποιος θα κρίνει την κοινωνία
1961Το δράμα μιας αμαρτωλής
1960Η αυγή του θριάμβου
1960Το αγρίμι
1960Ηδονή και πάθος
1960Το Αγρίμι
1960Της μιας δραχμής τα γιασεμιά
1959Λύγκος ο λεβέντης
1959Ματωμένο ηλιοβασίλεμα
Advertisement

Φωτογραφίες με κουστούμια και αντικείμενα της Αλίκης Βουγιουκλάκη

ellinikos kinimatografos aliki vougiouklaki 15
ellinikos kinimatografos aliki vougiouklaki 15

Όλοι θυμούνται τα μοναδικά ρούχα που φόρεσε η Αλίκη Βουγιουκλακή στις υπέροχες ταινίες της χρυσής εποχής του Ελληνικού κινηματογράφου  και παρόλο που έχουν περάσει σχεδόν 5 δεκαετίες από τότε βρίσκονται σε άρτια κατάσταση σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την προστασία τους.

Μάζι υπάρχουν και αρκετά  προσωπικά της αντικείμενα καθώς και σπάνια θεατρικά κοστούμια της όπως αυτά από τις παραστάσεις “Εβίτα”, “Βίκτωρ – Βικτώρια” και “Η μελωδία της ευτυχίας”. Μάλιστα τα προηγούμενα χρόνια έχουν εκτεθεί και στο κοινό με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Αλίκη Βουγιουκλάκη
Κοσμήματα.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Τα φορέματα από τις ταινίες, “Το δόλωμα” και “Η κόρη μου η σοσιαλίστρια”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την ταινία, “Το δόλωμα”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Κοσμήματα και καλλυντικά.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την παράσταση, “Εβίτα”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την ταινία, “Το δόλωμα”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την ταινία, “Η κόρη μου η σοσιαλίστρια”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την παράσταση, “Η μελωδία της ευτυχίας”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την παράσταση, “Βίκτωρ – Βικτώρια”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την ταινία, “Η νεράιδα και το παλικάρι”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Από την ταινία, “Η νεράιδα και το παλικάρι”.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Κοσμήματα.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Κοσμήματα και καλλυντικά.
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Το βραβείο της από την Μανταλένα που είχε πάρει στην Θεσσαλινίκη.

Facebook: Xristos Konstantinou
Instagram: xristoskp

Advertisement

Το ραντεβού της Κυριακής 1959-1960

to rantevou tis kiriakis
to rantevou tis kiriakis

Η ταινία, “Το ραντεβού της Κυριακής” προβλήθηκε τη σαιζόν 1959-1960 και έκοψε 25.614 εισιτήρια. Ήρθε στην 28η θέση σε 52 ταινίες.

Περίληψη της ταινίας, “Το ραντεβού της Κυριακής”

Η Ανθούλα (Κάκια Αναλυτή) έχει χάσει τη μητέρα της και ο πατέρας της (Τίτος Βανδής) παρασύρεται από τη νέα του αγάπη, τη Μάρθα (Μάρθα Βούρτση), και εγκαθίσταται μακριά από την Ανθούλα, στο σπίτι της Αφροδίτης (Δέσπω Διαμαντίδου). Η Αφροδίτη σπρώχνει την Ανθούλα στην αγκαλιά του γιου της Θάνου (Δημήτρη Παπαμιχαήλ), έχοντας βλέψεις στην περιουσία της.

Advertisement

Αν έχεις τύχη 1964-1965

an exeis tixi 1
an exeis tixi 1
Αν έχεις τύχη 1964-1965

Η ταινία, “Αν έχεις τύχη” προβλήθηκε τη σαιζόν 1964-1965 και έκοψε 181.000 εισιτήρια. Ήρθε στην 28η θέση σε 93 ταινίες.

Περίληψη της ταινίας, “Αν έχεις τύχη 1964-1965”

Ο Τέλης, ένας φτωχός αλλά αξιοπρεπής καθηγητής, που έχει παραιτηθεί από τη δουλειά του, βρίσκει στο δρόμο ένα λαχείο που έχει κερδίσει τον πρώτο αριθμό. Η ζωή του μετά από αυτή την ανακάλυψη αλλάζει ριζικά.

Για περισσότερες φιλμογραφίες πατήστε ΕΔΩ.

Το λαχείο ανήκει σε μια κοπέλα, τη Μάργκυ, αλλά ο θείος της προσπαθεί να τον χρησιμοποιήσει με σκοπό να καταχραστεί το τυχερό λαχείο της ανιψιάς του.

Ο θείος χρησιμοποιεί κάθε δυνατό μέσο για να πετύχει το σκοπό του αλλά ο Τέλης καταφέρνει πάντα να διαφεύγει. Με τη συνδρομή ενός πρώην συναδέλφου του, του Αλέκου, κατορθώνει να ανατρέψει όλες τις πλεκτάνες του Φωκίωνα.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Διακοπές στην Αίγινα 1957-1958

Διακοπές στην Αίγινα
Η ταινία, "Διακοπές στην Αίγινα" προβλήθηκε τη σαιζόν 1957-1958 και έκοψε 24.651 εισιτήρια. Ήρθε στην 13η θέση σε 31 ταινίες.Περίληψη της ταινίας, "Διακοπές στην...

Όταν ο Ντίνος Ηλιόπουλος επιχείρησε να απαγάγει την Αλίκη

 Ηλιοπ
Η πληθώρα ελληνικών ταινιών που γυρίζονταν τη δεκαετία του 1960 είχε πολλές φορές την “παρενέργεια” να βρίσκονται στο ίδιο μέρος δυο “ανταγωνιστικά” συνεργεία, με...