21.8 C
Athens
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025

Ψυχώ αλλά Μεν και Δεν…

"Οι Μεν και Δεν" όχι μόνο αποτελούν...

Μίμης Πλέσσας: Τα άγνωστα περιστατικά της ζωής του

Ο Μίμης Πλέσσας, ο μουσικοσυνθέτης με τις...

Ορέστης Μακρής: Μία κατηγορά ηθοποιού από μόνος του

Και οι δυνατοί λυγίζουν…Όχι, δεν είναι τίτλος...
Blog Σελίδα 3

Έλληνες ηθοποιοί στο ξεκίνημα τους

Έλληνες ηθοποιοί

Ο Βασίλης Χαλακατεβάκης ως ερωτύλος καμεραμάν, ο Γιάννης Μπέζος αναζητά δουλειά εις μάτην, η Δήμητρα Παπαδοπούλου έβαζε τρίποντα σε ένα παρθεναγωγείο.

Τους έχουμε παρακολουθήσει εκατοντάδες φορές στην τηλεόραση, εκεί όπου έγιναν πασίγνωστοι. Γνωρίζουμε όμως από πού ξεκίνησαν;

Παρακάτω, επιχειρήσαμε να καταγράψουμε πασίγνωστους ηθοποιούς και τα ξεκινήματα τους σε τηλεοπτικές (και όχι μόνο) παραγωγές, όταν ήταν νέοι, αθώοι, και απονήρευτοι.

Από τον Σπύρο Μπιμπίλα και τον Βασίλη Χαλακατεβάκη, στη Δήμητρα Παπαδόπουλου, την Ελένη Ράντου, και τη Μαρία Καβογιάννη.

Ο Κώστας Κόκλας στο «Άντε Γεια» και τις «Δύο Ορφανές» (1991)

Τον γνωρίσαμε ως: Χασάπη πολυτάλαντο στα «Εγκλήματα», το 1997.

Το ξεκίνημα του: Η αδικοχαμένη κωμωδία του Σταμάτη Φασουλή, «Οι Δύο Ορφανές», πέρα από το φοβερό δίδυμο Κατιάνα Μπαλανίκα – Άννα Φόνσου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, είχε και τον 25χρονο Κόκλα στο ντεμπούτο του στην τηλεόραση.

Ο Κόκλας έπαιξε και στην ταινία «Άντε Γεια» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, δίπλα στον Άλκη Κούρκουλο, την ίδια χρονιά.

Η Ελένη Ράντου στο «Ουράνιο Τόξο» (1983)

Τη γνωρίσαμε από: Το «Αχ Ελένη», τη σειρά που έγραψε και πρωταγωνίστησε στο Mega.

Το ξεκίνημα της: Το «Ουράνιο Τόξο» ήταν μια κοινωνική σειρά του 1983, με τους Άγγελο Αντωνόπουλο, Μπέτυ Αρβανίτη και Μαρία Τζομπανάκη.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 έπαιξε σε αρκετές ακόμα σειρές, όπως το «Χαίρε Τάσο Καρατάσο», και η «Οδός Ανθέων» του Γιάννη Δαλιανίδη.

Ο Γιάννης Μπέζος στο «Πάρκινγκ» (1984)

Tον γνωρίσαμε από: Τότε που αναρωτιόταν ποιος έφτιαξε το σύμπαν, στους Απαράδεκτους.

Το ξεκίνημα του: Ήταν το «Πάρκινγκ», μια «εύθυμη σειρά» της ΕΡΤ, στην οποία υποδυόταν τον νεαρό που έψαχνε δουλειά. Αξίζει να τονίσουμε πως στη συνέχεια ο Μπέζος έπαιξε ακόμα και σε μια βιογραφικού τύπου ταινία, με τίτλο «Αθώος ή Ένοχος», η οποία κατέγραφε την υπόθεση του Δράκου του Σέιχ Σου, Νίκου Παγκρατίδη.

Επίσης, την εποχή των «Απαράδεκτων», πρέπει να σημειωθεί ότι ο Μπέζος συνεργαζόταν και με τον σπουδαίο σκηνοθέτη Κώστα Τσιάνο και την Αλίκη Βουγιουκλάκη!

Ο Βασίλης Χαλακατεβάκης στο «Κανάλι της Βαγγελίτσας» (1987)

Τον γνωρίσαμε ως: Εκείνον τον διαχειριστή που δεν ήξερε τον Νίκο Σούλη και γι’ αυτό εξόργιζε τη Ρένια, στους Απαράδεκτους, το 1991.

Το ξεκίνημα του: Πάρα πολύ θέατρο, στο πλευρό του θρυλικού σκηνοθέτη Καρόλου Κουν, αρκετές συνεργασίες με το θρυλικό Ελεύθερο Θέατρο, και από το 1987, «Το Κανάλι της Βαγγελίτσας», ένα τηλεοπτικό πείραμα της Άννας Βαγενά, που σατίριζε τον ερχομό της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα.

Εκεί ο Βασίλης Χαλακατεβάκης υποδύθηκε έναν ερωτύλο καμεραμάν, που ερωτοτροπούσε με την παρουσίαστρια Σαμάνθα και έκανε άνω κάτω το γύρισμα.

Ο Σπύρος Μπιμπίλας στον «Άνθρωπο με το Γαρύφαλλο» (1978)

Τον γνωρίσαμε από: Εγώ από το «Τιμόν και Πούμπα», όταν έδινε την φωνή του στον Τιμόν. Εσείς;

Το ξεκίνημα του: Ο «Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο» ήταν μια βιογραφική ταινία για τον Νίκο Μπελογιάννη. Στους «Απέναντι», την κλασική ταινία του Πανουσόπουλου με τους Μπέτυ Λιβανού, Άρη Ρέτσο, Δημήτρη Πουλικάκο και Κωνσταντίνο Τζούμα, είχε έναν πιο ενδιαφέροντα, σχεδόν queer ρόλο.

Όσο για την πρώτη του παρουσία μπροστά από κάμερα γυρισμάτων, με τους θρυλικούς «Πανθέους», εκεί τα λόγια περιττεύουν. Ο Σπύρος Μπιμπίλας έχει ένα ζηλευτό παλμαρέ από συμμετοχές σε σπουδαίες παραγωγές του σινεμά, του θεάτρου και της τηλεόρασης.

Η Ρένια Λουιζίδου στο «Ένας Φιλήσυχος Άνθρωπος» (1988)

Την γνωρίσαμε από: Τις σειρές «Αυθαίρετοι» και «Απαράδεκτοι» (δύο θρυλικές σειρές της ιδιωτικής τηλεόρασης σε δύο χρόνια!). Την είδαμε και στο «Πλάκας Μέλαθρον», το άτυπο σίκουελ των Αυθαίρετων.

Το ξεκίνημα της: Δίπλα στον Θύμιο Καρακατσάνη, στη σειρά «Ένας Φιλήσυχος Άνθρωπος» και στην επιθεώρηση «Ο Χορός του Οζάλ.ογγου».

Μια σύνοψη από τη σειρά του Καρακατσάνη:

Ένας φιλήσυχος συντηρητής επίπλων, που κατοικεί σε μια μικροαστική γειτονιά, γίνεται ήρωας της ημέρας, οταν άθελα του αποτρέπει μια ληστεία τραπέζης. Συγκεντρώνει επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και σταδιακά γλιστρά προς την «τρέλα του μεγαλείου».

Ο Θοδωρής Αθερίδης στο «Μ’ αγαπάς;» (1988)

Τον γνωρίσαμε από: Το σχήμα των Άγαμων Θυτών στο θέατρο, το «Είμαστε στον Αέρα» στην τηλεόραση.

atheridis

Το ξεκίνημα: Ήταν η ταινία «Μ’αγαπάς;» του Γιώργου Πανουσόπουλου, με τους Ανδρέα Μπάρκουλη και Μπέτυ Λιβανού. Παρακάτω μια σύνοψη αυτής της υπέροχης ταινίας, όπου ο Αθερίδης υποδύεται τον πρωταγωνιστή σε νεαρή ηλικία.

«Ένας λάτρης του γυναικείου φύλου, προσπαθώντας να δει μια γυναίκα που κάνει γυμνή ηλιοθεραπεία, πέφτει από το μπαλκόνι και σκοτώνεται. Λίγο πριν πεθάνει, απ’ το μυαλό του περνούν όλες οι ερωτικές του αναμνήσεις. Μετά το θάνατό του, ο άνθρωπος στον οποίο μεταμοσχεύθηκε η καρδιά του συνεχίζει να βλέπει τις ίδιες εικόνες και θα ερωτευθεί τη χήρα του».

Ο Σπύρος Παπαδόπουλος στο «Πατήρ, Υιός και Πνεύμα» (1989)

Τον γνωρίσαμε από: Εκείνη τη σειρά που υποδυόταν έναν διαφημιστή, που κάποτε είχε μπει στο Πολυτεχνείο (για να ρίξει μια γκόμενα;).

papadopoulos

Το ξεκίνημα του: Ήταν ο αστυφύλακας στον «Τυχαίο Θάνατο ενός Αναρχικού» το 1987 και ακολουθησε το πειραματικό σινεμά με τη «Γυναίκα που Έβλεπε Όνειρα» και το «Πατήρ, Υιος και Άγιο Πνεύμα», στην τηλεόραση, δίπλα στον Γιώργο Κωνσταντίνου.

Η Μαρία Καβογιάννη στο «Ράδιο Αίσθημα» (1990)

Τη γνωρίσαμε από: Έναν επικό αυτοσχεδιασμό του «Μακαρένα» στο Ντόλτσε Βίτα το 1994.

Το ξεκίνημα της: Η δασκάλα που έγινε ηθοποιός! Η Μαρία Καβογιάννη συμμετείχε σε ανέβασμα Αριστοφάνη (Θεσμοφοριάζουσες) το 1985, και από το 1990, με το «Ράδιο Αίσθημα», ένα show με κωμικά σκετς με παρουσιαστή τον Αντώνη Ανδρικάκη, έκανε το ξεκίνημα της στην τηλεόραση.

Ακολούθησε το «Ροζαλία, ένα μπεστ σέλερ», δίπλα στην Άννα Παναγιωτοπούλου, σε έναν σουρεάλ, απερίγραπτο ρόλο.

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου σε πολλές βιντεοταινίες, όλες το 1987

Τη γνωρίσαμε από: Εκείνη τη σειρά που μιμήθηκε την Κιμ Μπάσιντζερ για να «ρίξει» τον Σπύρο.

Το ξεκίνημα της: Πάρα πολλές βιντεοκασέτες, μια σπουδαία σειρά δίπλα στην Άννα Βαγενά. Ένα λαμπρό μέλλον την περίμενε στη γωνία.

Bonus
Το (ατελείωτο) βιογραφικό του Γιάννη Μποσταντζόγλου.

Tον γνωρίσαμε από: Η γενιά των μιλένιαλς τον έμαθε στο ρόλο του σμηνάρχου στους Δύο Ξένους (1997), άντε και από μερικές ακόμα guest συμμετοχές που έκανε εκείνη την εποχή. Πόσα λίγα ξέραμε.

mpostatzoglou
Ο Γιάννης Μποστατζόγλου και ο Στάθης Ψάλτης στο «Βασικά Καλησπέρα σας»

Το ξεκίνημα του: Έπαιξε στην θρυλική ταινία «Happy Day» του Παντελή Βούλγαρη, μαζί με τον Κωνσταντίνο Τζούμα και πολλούς ακόμα σπουδαίους ηθοποιούς. Έπειτα στην «Παραγγελιά» του Παύλου Τάσιου, δίπλα στον Αντώνη Αντωνίου και τον Αντώνη Καφετζόπουλο.

Επίσης, στην τηλεταινία «Vaincre a Olympie», μαζί με τους Ζαν Μορώ και Πάνο Μιχαλόπουλο, στο «Βασικά… Καλησπέρα σας: Οι ραδιοπειρατές» και μέχρι να τον δούμε για πρώτη φορά στην ιδιωτική τηλεόραση έκανε πολλές, πάρα πολλές βιντεοταινιές.

Α! Και τα θρυλικά «Καθημερινά» του Γιάννη Δαλιανίδη, την πρώτη εκδοχή των ιστοριών που είδαμε στο «Ρετιρέ».

Η Παναγιώτα Βλαντή στη «Λυγερή» (1994)

Την γνωρίσαμε από: S1ngles και Κόκκινο Κύκλο.

Το ξεκίνημα της: Πέρασε από τα Καλλιστεία στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όμως ήταν προορισμένη για κάτι ακόμα πιο φωτεινό. Η «Λυγερή» ήταν βασισμένη σε μυθιστόρημα του Ανδρέα Καρκαβίτσα.

Ας διαβάσουμε μια σύνοψη της σειράς, στην οποία συμπρωταγωνιστούσε και η Αλεξανδριανή Σικελιανού:

Το ημερολόγιο γυρίζει σχεδόν έναν αιώνα πίσω και μεταφερόμαστε στα Λεχαινά της Ηλείας του 1889, όπου ένας ερωτικός πόθος καίει την καρδιά της Ανθής (της Λυγερής του χωριού με το υπέροχο σώμα). Κεντρικά πρόσωπα είναι η Λυγερή, η Βασιλική, ο Γιώργης και ο Νικολός.

Οι δύο κοπέλες αγαπούν τον Γιώργη, όμως εκείνος τρέφει μεγάλο πάθος μόνο για την όμορφη Ανθή. Πολλά, όμως, θα αλλάξουν, όταν εμφανιστεί στο χωριό ένας άξεστος χωριάτης, ο Νικολός, που θα αναστατώσει τον τόπο με τον εμπορικό του δαιμόνιο και θα δώσει τέλος στην ερωτική ιστορία. Το τέλος απροσδόκητο ή κοινωνικά αναμενόμενο;

Του Γιάννη Δημητρέλλου

Advertisement

Σ’ αγαπώ: Το Ελληνικό Love Story

Σ' αγαπώ

Τι και αν η Αλίκη Βουγιουκλάκη έμεινε στην μνήμη του Ελληνικού κοινού για τη νεανική της ορμή, την ανεμελιά, το μαλλί που τινάζεται και το άσμα της γατούλας.

Οι δραματικές της ταινίες θεωρώ πως ήταν εξαιρετικές και ανέδειξαν την υποκριτική της δεινότητα σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η Βουγιουκλάκη στο “Σ’ αγαπώ” προσπαθεί να αναβιώσει το Ελληνικό Love Story, στηρίζοντας παράλληλα τις σκηνοθετικές προσπάθειες του αδελφού της Τάκη Βουγιουκλάκη και βρισκόμενη ξανά στο πλευρό του Νίκου Γαλανού.

Ζώντας έναν μεγάλο έρωτα με τον Άγγελο Αντωνόπουλου, έναν γιατρό που πάσχει από καρκίνο, βρίσκεται στο τέλος της ζωής και επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την πανανθρώπινη πεποίθηση ότι ο έρωτας και ο Θάνατος διαχρονικά συμβαδίζουν μαζί. Και ο έρωτας αποτελεί λύτρωση από την αγωνία του Θανάτου.

Η δραματική μουσική του Γιώργου Χατζηνάσιου “χτυπάει” κατευθείαν στην καρδιά και είναι η ιδανική για μία ταινία που αφορά μεγάλους έρωτες, ραγισμένες καρδιές, συναισθηματικά δράματα.

agapo

Η Βουγιουκλάκη στις δραματικές, υποκριτικές της στιγμές υπήρξε εξαιρετικά πειστική και πετυχημένη. Είναι βέβαιο πως αν δεν είχε φυλακίσει τον εαυτό της στην μανιακή αναζήτηση της νεότητας και φοβόταν να “τσαλακωθεί”, σίγουρα θα είχε πρωταγωνιστήσει σε ακόμα περισσότερες δραματικές ταινίες.

Η ταινία αφηγείται έναν μεγάλο έρωτα για να μας κόψει την καρδιά στα δύο με τον γιατρό να ξεψυχά στο χιόνι, ζώντας έναν έρωτα που τον αναζωογώνησε αλλά δεν τον θεράπευσε ολοκληρωτικά. Που τον οδήγησε σε ένα όμορφο τέλος, αλλά αρνήθηκε να του χαρίσει περισσότερη ζωή.

Οι μεγάλοι έρωτες είναι πάντα καταδικασμένοι να τελειώνουν, για πολλούς και διάφορους λόγους. Είναι η κατάρα των ερώτων, να κοιμούνται και να ξυπνάνε σε διαφορετικές καμάρες, να συναντιούνται για λίγο και να χωρίζουν.

Όμορφη κινηματογραφική παραγωγή, δραματική και αισθηματική παράλληλα, μία Βουγιουκλάκη με δραματικές αποχρώσεις, ερωτική απελπισία και απεμπόληση της παιδικής και χαλαρής πλευράς με την οποία όλοι οι Έλληνες την έχουμε ταυτίσει.

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Αρλέτα: Πού βρισκόταν το Μπαρ το Ναυάγιο

Αρλέτα

Η Αρλέτα γεννήθηκε στις 03 Μαρτίου του 1945 στο Μεταξουργείο. Το όνομα της ήταν Αργυρώ-Νικολέτα Τσάπρα. Αν και ξεκίνησε τις σπουδές της στη ζωγραφική, η μουσική δεν άργησε να κατακτήσει την καρδιά της. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 έκανε την εμφάνιση της στο νεοκυματικό τραγούδι. Συνεργάστηκε με τους Γιάννη Σπανό, Νότη Μαυρουδή, Νίκο Χουλιαρά, Γιώργο Κοντογιώργο, με τους Μάνο Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη και όχι μόνο.

Ξεκινώντας ζωγραφίζοντας

Παρά ταύτα ποτέ δεν έπαψε να ασχολείται με τη ζωγραφική και μάλιστα έχει σχεδιάσει εξώφυλλα δίσκων και εικονογραφήσει βιβλία, ενώ σκίτσα και πίνακες της συμμετείχαν σε δύο ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στην Τζιά και την Αθήνα.

Ο πρώτος δίσκος της το 1966 “Αρλέτα” περιελάμβανε τραγούδια των Γιάννη Σπανού, Νότη Μαυρουδή, Νίκου Χουλιαρά και Γιώργου Κοντογιώργου, από τα οποία ξεχώρισαν το “Μια φορά θυμάμαι”, “Τις άδειες νύχτες” και “Το πέτρινο χαμόγελο.

arleta 1

Οι μπουάτ της Πλάκας και οι συνεργασίες

Την ίδια περίοδο εμφανίζεται σε γνωστές μπουάτ της Πλάκας, ενώ λίγο αργότερα κυκλοφορούν οι δίσκοι της “Αρλέτα 2”, “Στο ρυθμό του αγέρα” (1968), “12+1 τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι” (1969) και “Έξι μέρες” (1970).

Λίγο μετά τη χούντα τραγούδησε, μετά από πρόσκληση του Ζορζ Μουστακί, στο θέατρο “Bobino” στο Παρίσι. Ακολούθησαν δίσκοι όπως το “Romancero gitano” (1978) του Μίκη Θεοδωράκη (σε ποίηση Λόρκα και απόδοση Ελύτη), ενώ το 1981 ηχογραφεί το “Ένα καπέλο γεμάτο τραγούδια” (1981), τον πρώτο δίσκο με δικό της υλικό.

Το 1984 και το 1985 γνώρισε μεγάλη επιτυχία με τραγούδια που της έγραψαν ο συνθέτης Λάκης Παπαδόπουλος και η στιχουργός Μαριανίνα Κριεζή στους δίσκους “Περίπου” και “Τσάι Γιασεμιού. Σε αυτούς ξεχώρισαν τα τραγούδια, όπως “Σερενάτα”, “Τσάι γιασεμιού”, “Τα ήσυχα βράδυα” και “Βatida de coco”.

Από που πάνε για την άνοιξη

Το 1997 κυκλοφόρησε το βιβλίο της “Από που πάνε για την άνοιξη” (Εκδόσεις Καστανιώτη) με στίχους, πεζά και ζωγραφιές. Οι δυο τελευταίοι δίσκοι της ήταν ο διπλός “Και πάλι χαίρετε” (2009) και ο αγγλόφωνος “Demo” (2010) με δέκα τραγούδια που βρέθηκαν 35 χρόνια μετά την ηχογράφησή τους στο αρχείο της “Lyra” και τα οποία δεν είχαν κυκλοφορήσει ως τότε.

arleta 2

Η άγνωστη ιστορία πίσω από το “Μπαρ το Ναυάγιο”

Το 2009, μιλώντας στον Μιχάλη Γελασάκη, η Αρλέτα όταν ρωτήθηκε για το “Ναυάγιο” έδωσε απαντήσεις:

Το “Μπαρ το Ναυάγιο” δεν έχει καμία σχέση με κανένα μπαρ. Ήταν ένα καφέ-ουζερί σε μια πάροδο της Κατεχάκη. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα. Από εκεί ξεκίνησε το τραγούδι, όχι από μπαρ. Από ένα άθλιο καφέ-ουζερί όπου μαζεύονταν κάποιοι άνθρωποι τελείως, πώς να το πω, εκτός κοινωνίας, ναυαγισμένοι εντελώς!”. Όσο για τον “άγιο”, αυτός λέγεται πως ήταν πραγματικό πρόσωπο, και συγκεκριμένα, ο γέροντας Ιερόθεος Καρυώτης.

Ο Καριώτης ήταν ένας διανοούμενος, εξέχον μέλος της Αθωνικής Πολιτείας, ενώ υπήρξε και εκδότης του περιοδικού “Πρώτον”.
Στο ομώνυμο video clip βλέπουμε και τον Γιάννης Κ. Ιωάννου, στιχουργός, ποιητής και φίλος της Αρλέτας.

Το τέλος της τραγουδίστριας

Η Αρλέτα πέθανε, σε ηλικία 72 ετών, στις 08 Αυγούστου 2017 στο νοσοκομείο “Ευαγγελισμός” της Αθήνας, όπου νοσηλευόταν στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας. Την τελευταία δεκαετία της ζωής της αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Advertisement

Συνέντευξη: “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ”. Μιλήσαμε με τους συντελεστές της παράστασης

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ

Συνέντευξη με τους βασικούς συντελεστές της θεατρικής παράστασης, “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ”, Γιώργο Παράσχο – Χρήστο Κωνσταντίνου – Γιώργο Ασλανίδη.

-Πως πήρατε την απόφαση να γράψετε ως την αληθινή ιστορία ενός ανθρώπου και μάλιστα ως μονόλογο;

Γ.Π.: Για έναν και μόνο λόγο και νομίζω πως θα συμφωνήσει κι ο Χρήστος.
Θέλαμε να μεταφέρουμε την αλήθεια αυτού του άντρα που πάλευε να επιβιώσει απέναντι από μια εξάρτηση.

Χ.Κ: Ακριβώς. Πολλές φορές έχω ακούσει όταν κάποιος βλέπει έναν μεθυσμένο στον δρόμο η σε κάποιο μαγαζί να λέει κοίτα τον μεθύστακα. Τον άχρηστο. Όχι δεν είναι άχρηστος, είναι άρρωστος.

to koritsi mou 1

-Μιλήσατε με κάποιους γιατρούς/ ψυχολόγους για να σας βοηθήσουν στην συγγραφή;
Γ.Π.: Ναι φυσικά. Μας είπαν χρήσιμες πληροφορίες που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τους ΑΑ.

Χ.Κ.: Να εισέλθουμε στο σκεπτικό και τον ψυχισμό τους.

άντρας που πάνω στην ιστορία του βασιστήκατε και γράψατε το έργο έχει έρθει σε κάποια πρόβα η θα έρθει να δει την παράσταση;

Γ.Π.: Όχι δεν θέλει.
Χ.Κ.: Διάβασε μόνο το κείμενο όταν το ολοκληρώσαμε.

-Και τι σας είπε;
Γ.Π.: Τίποτα. Μόνο έκλαψε.

-Γιώργο πως είναι να υποδύεσαι ένα υπαρκτό πρόσωπο;
Γ.Π.: Ιδιαίτερα δύσκολο άλλα και μεγάλη πρόκληση γιατί αυτός ο άνθρωπος με εμπιστεύτηκε να ζήσω την ζωή του.

-Στην παράσταση απ’ ότι είδα συμμετέχουν μέσω voice over κι άλλοι ηθοποιοί με προεξέρχουσα την κυρία Ελένη Προκοπίου.

Χ.Κ.: Ναι και είμαστε ευτυχείς για την τιμή που μας κάνουν.
Ιδιαίτερα η κυρία Προκοπίου που έχει να πρωταγωνιστήσει η να συμμετάσχει σε κάποια παράσταση για πάνω από 50 χρόνια.

Όμως μόλις της το πρότεινα δέχθηκε αμέσως και την ευχαριστώ και δημόσια όπως θέλω να πω κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στην λατρεμένη κυρία Έφη Παπαθεοδώρου, την Βίβιαν Κοντομάρη, τον Πέτρο Ξεκούκη τον Μάρκο Γιακουμόγλου, την Ελένη Πύρρου, τον Βασίλη Κοτσεσαρίδη, την Άννα Παράσχου και τον Θωμά Χαχάμη. Όλοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της παράστασης.

-Εσύ Χρήστο μαζί με τον Γιώργο Ασλανίδη υπογράφεις και την σκηνοθεσία;
Χ.Κ.: Ναι και είναι κάτι που το ήθελα πολύ.

-Δεν ειναι δύσκολος ο μονόλογος;
Γ.Α.: Αρκετά. Όμως είναι που μας ιντριγκάρει.

-Τι θα αποκομίσει κάποιος αν δει την παράσταση σας;

Γ.Π.: Αυτό που σας είπα και λίγο πριν. Θα κατανοήσει καλύτερα τους ΑΑ.
Χ.Κ.: Εγώ θα ήθελα να δει την παράσταση και κάποιος ΑΑ για να καταλάβει πως μπορεί να βοηθηθεί αρκεί να το πει.
Γ.Α.: Πως για να επιβιώσει κάποιος άνθρωπος πρέπει να παλέψει.

-Κάθε πότε θα παίζει η παράσταση σας και που;

Γ.Π.: Από τις 04/03 και κάθε Δευτέρα στις 21:00 στο θέατρο Αμαλία στην Θεσσαλονίκη.
Χ.Κ : Σας περιμένουμε όλους.

-Σας ευχαριστούμε πολύ και τους δύο.
Γ.Π. – Χ.Κ.: Κι εμείς.

Advertisement

Η απόφαση να επιστρέψει στο θέατρο η Ελένη Προκοπίου μετά από 52 χρόνια

Ελένη Προκοπίου

-Κυρία Προκοπίου πως πήρατε την απόφαση να επιστρέψετε στο θέατρο έστω και μέσω voice over 52 χρόνια μετά;

Λόγω του Χρήστου Κωνσταντίνου που έχει γράψει το έργο μαζί με τον Γιώργο Παράσχο. Τον αγαπώ πολύ τον Χρηστάκο και μόλις μου το πρότεινε είπα αμέσως ναι δίχως καν να το σκεφτώ.

-Πάμε λοιπόν στο έργο. “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ” στο Θέατρο Αμαλία.

Το κορίτσι μου βασίζεται σε αληθινή ιστορία και είναι ένα υπέροχο κείμενο και πολύ αληθινό. Μιλάει για τις διακυμάνσεις που βιώνει ένας άνθρωπος σε διάφορες φάσεις τις ζωής του που τον οδηγούν για παρηγοριά στο αλκοόλ. Ο αλκοολισμός είναι μια σοβαρή εξάρτηση που δεν θέλει ψέμματα άλλα σωστή αντιμετώπιση.

prokopiou 1
Η Ελένη Προκοπίου με τον δημοσιογράφο και συγγραφέα, Χρήστο Κωνσταντίνου.

-Ο δικός σας ρόλος στην παράσταση ποιός είναι;

Εγώ υποδύομαι την μαμά του ήρωα. Δηλαδή του αγαπημένου μου Γιώργου Παράσχου.
Ενώ η εγγονή μου που έχει και το όνομα μου υποδύεται την γυναίκα του.

-Γιατί όμως η παράσταση ξεκινάει από την Θεσσαλονίκη κι όχι από την Αθήνα.

Υπάρχει λόγος γι’ αυτό.
Είναι μια ιδιαίτερη σύνδεση του έργου με το θέατρο που όποιος δει την παράσταση θα το καταλάβει και θα σοκαριστεί.

-Εσείς θα είστε στην πρεμιέρα;

Θέλω πολύ γιατί την Θεσσαλονίκη την αγαπώ πολύ. Έχω παίξει πολλές φορές εκεί με διάφορους θιάσους. Όπως με της αγαπημένης μου, Ρένας Βλαχοπούλου.

-Τις ταινίες σας τις βλέπετε;

Όταν τις πετύχω στην τηλεόραση ναι. Τις αγαπώ όλες άλλα ξεχωρίζω, “Το ραντεβού στον αέρα” της Φίνος Φιλμ.

to koritsi mou

-Ξεχωρίζεται κάποιον από τους σημερινούς ηθοποιούς,

Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Αυτός ο άνθρωπος είναι υπερταλαντούχος.
Συναντηθήκαμε πέρισυ και μόνο καλά λόγια έχω να πω για την ευγένεια του.

-Ποιός υπογράφει την σκηνοθεσία της παράστασης;

Ένας νέος και ιδιαίτερα ταλαντούχος σκηνοθέτης ο Γιώργος Ασλανίδης μαζί με τον αγαπημένο μου Χρήστο Κωνσταντίνου. Πραγματικά έχουν κάνει φοβερή δουλειά και αξίζει να την δείτε.

-Θέλετε να πείτε κάτι στο κοινό του Ελληνικού κινηματογράφου;

Ναι. Σας αγαπώ όλους πάρα πολύ και να ξέρετε πως πάντα διαβάζω τα όμορφα σχόλια σας για μένα. Με τιμούν, με συγκινούν και σας ευχαριστώ πολύ.

Γι’ αυτό θα ήθελα να τους κάνω ένα δώρο.
Όποιος κλείσει θέση από σήμερα 02/03 ως 04/03 για την παράσταση στα τηλέφωνα του θέατρου και πει το όνομα μου θα έχει έκπτωση 20%.
Και όσοι την δείτε θα περιμένω μετά τα σχόλια σας να τα συζητήσουμε παρέα.

-Κυρία Προκοπίου σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Εγώ σας ευχαριστώ και μην ξεχνάτε κάθε Δευτέρα στο Θέατρο Αμαλία, “Το κορίτσι μου”. Τα φιλιά μου.

Advertisement

Σταύρος Καλιακούδας: Τα χέρια μου πονάγανε φριχτά από το γκάζι-φρένο και την οδήγηση στη μία ρόδα

Καλιακούδας

Ο Σταύρος Καλιακούδας ήταν ο κασκαντέρ των ταινιών που “ντούμπλαρε” τους πρωταγωνιστές στις ταινίες του ΄80 στις δύσκολες και επικίνδυνες σκηνές.

Πίσω στην δεκαετία του ’80, η παρωχημένη πια λέξη “μηχανόβιος”, περιέγραφε τους μοτοσικλετιστές οι οποίοι απέκτησαν μια κάπως αμφιλεγόμενη φήμη εξαιτίας του τρόπου παρουσίασής τους μέσα από τις βιντεοκασέτες της εποχής, με κλασικό παράδειγμα τα “Τσακάλια”. Βέβαια δεν έλειπαν και οι διαφορετικές, πιο ανάλαφρες εκδοχές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Στάθη Ψάλτη στο “Καμικάζι αγάπη μου”, με την αξέχαστη Ρένα Παγκράτη.

Η κοινή συνισταμένη στα παραπάνω δεν είναι πάντως μόνο ότι γυρίστηκαν σε βίντεο, ούτε η παρουσία των μηχανών μεγάλου κυβισμού. Ακόμη ένα κοινό στοιχείο είναι ο Σταύρος Καλιακούδας, ο άνθρωπος ο οποίος ντούμπλαρε τους ηθοποιούς σε όλες τις επικίνδυνες σκηνές με μηχανές, είτε επρόκειτο για κάποια σπαρταριστή κωμωδία είτε για κάποιο κοινωνικό δράμα.

Ήταν ο αγαπημένος κασκαντέρ του Γιάννη Δαλιανίδη ο οποίος τον προτιμούσε και τον επέλεγε για όλες τις ταινίες στις οποίες εμφανιζόταν μηχανές. Ενώ παράλληλα βρισκόταν πάντα στην κορυφή των επιλογών και του Όμηρου Ευστρατιάδη.

Προφανώς όσο καλοί και αν ήταν οι πρωταγωνιστές πάνω στους δύο τροχούς, δεν θα μπορούσαν να διακινδυνέψουν στις επικίνδυνες σκηνές. Εκεί ήταν που αναλάμβανε δράση ο Σταύρος Καλιακούδας.

“Τα γυρίσματα δεν ήταν εύκολα, με την έννοια ότι ξεκινούσαν από το πρωί στην περιοχή της Πανεπιστημιούπολης και τελείωναν αργά το μεσημέρι, με τα χέρια μου να πονάνε φριχτά από το γκάζι-φρένο, το σώμα καταπονημένο από την οδήγηση στη μία ρόδα και άλλους επικίνδυνους ελιγμούς που έπρεπε να κάνω” είχε πει σε συνέντευξη του στην Espresso.

Είχε μιλήσει μάλιστα για το ατύχημα που είχε στην ταινία, “Τα Τσακάλια” που είχε ντουμπλάρει τον Πάνο Μιχαλόπουλο στη σκηνή με τη μηχανή:

“Ήμουν και πρωτάρης στα “Τσακάλια” και όσο να ‘ναι, μια τούμπα την έφαγα! Και ήταν τόσο θεαματική, που δεν την έκοψε στο μοντάζ ο Γιάννης Δαλιανίδης. Μεταφέρθηκα -θυμάμαι- στο ΚΑΤ, μου έκαναν ράμματα στο κεφάλι και όλα καλά, γιατί ο μισθός μου ήταν μεγάλος και δεν ήθελα να τον χάσω! Είκοσι χιλιάδες δραχμές την ημέρα”

Μετά τα “Τσακάλια”, έπαιξε και στις τρεις ταινίες “Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα” που υπήρχαν φυσικά μηχανές και σούζες και στη συνέχεια στο “Καμικάζι Αγάπη Μου”, με τον Στάθη Ψάλτη

psaltis

“Ήμουν ο ιδανικός για να ντουμπλάρω τον Ψάλτη, γιατί ήμουν 45 κιλά, είχα χαίτη και ήμουν… θεοπάλαβος. Δεν έχω ούτε μία φωτογραφία μαζί του από τα γυρίσματα, γιατί απαγορευόταν να βγει προς τα έξω ότι είχε κασκαντέρ.

Στα γυρίσματα γνώρισα ηθοποιούς με το ίδιο πάθος για τις μηχανές, όπως ο Τζώνης Θεοδωρίδης, ο Γιώργος Ρήγας και ο Βασίλης Καμίτσης, που έρχονται πότε πότε από τα μαγαζιά μου και τα λέμε. Με τον Στηβ Ντούζο, φυσικά, κάνουμε παρέα μέχρι και σήμερα”.

Στη συνέντευξή του είχε μιλήσει και για τη Ρένα Παγκράτη, λέγοντας: “Θυμάμαι ότι στην ταινία “Καμικάζι, αγάπη μου”, με το που τελείωνε το γύρισμά της, έφευγε με έναν ψηλό νεαρό που οδηγούσε μοτοσικλέτα. Όλοι έλεγαν πως ήταν το αγόρι της.

Πολύ περίεργο κορίτσι, δεν της έπιανες εύκολα κουβέντα. Ερχόταν στα γυρίσματα με κάτι φορεματάκια κοντά και μέναμε με το στόμα ανοιχτό! Πολύ εντυπωσιακό κορίτσι. Μακράν η πιο σέξι από όλες τις συναδέλφους της. Τότε λεγόταν ότι ήταν ζευγάρι με τον Στάθη Ψάλτη.

Για την αγαπημένη του ηθοποιό, αυτή που τον εντυπωσίαζε, είπε: “Με άριστα το 10, θα βάλω 20 στη Βίνα Ασίκη. Γυναικάρα, εντυπωσιακή, περνούσε και τρίζανε τα πεζοδρόμια.

Η Τέτα Ντούζου ήταν πολύ γλυκό κορίτσι, όπως και η Έφη Πίκουλα, που κάποιοι την έλεγαν και “θεούσα”. Εκείνη που περνούσε απαρατήρητη ήταν η Σοφία Αλιμπέρτη. Βέβαια, ήταν και πολύ μικρή τότε. Τώρα, όμως που μεγάλωσε είναι κουκλάρα.

Όσο για τους άνδρες πρωταγωνιστές και το ποιος είχε τη μεγαλύτερη πέραση, είχε πει:

“Γινόταν το γύρισμα και οι γυναίκες μαζεύονταν σαν σε σφηκοφωλιά για τον Πάνο Μιχαλόπουλο! Περίμεναν κάτω από τον ήλιο ώρες ατέλειωτες μέχρι να τελειώσει και μετά του ορμούσαν! Σαν τα… τσαμπιά κρέμονταν από πάνω του, πρόθυμες για όλα. Τέτοιο πράγμα δεν έχω ξαναδεί!

Και ο Σταμάτης Γαρδέλης υπήρξε μεγάλο είδωλο, απλά δεν ήταν τόσο κοινωνικός όσο ο Μιχαλόπουλος. Αλλά ότι είχε επιτυχίες στο ωραίο φύλο, είχε…”.

Advertisement

Κωνσταντάρας, Κούρκουλος, Στεφανάκος : Και όμως οι ωραίοι ξέρουν κι από μπάλα

μπάλα

Η πρωτοποριακή ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, “Οι Άσσοι των Γηπέδων” ήταν μια ευκαιρία να δοκιμάσουν την τέχνη τους στο πανί μερικοί από τους πιο δεινούς μπαλαδόρους της δεκαετίας του ’50.

Η ιστορία της ταινίας, για όσους δεν θυμούνται, αφορά μια ακόμα από τις «αμαρτίες» της γιαγιάς ΕΠΟ, θύμα της οποίας υπήρξε κυρίως ο Αντρέας Μουράτης αλλά και άλλοι ποδοσφαιριστές της Εθνικής Ελλάδος την εποχή εκείνη. Αρκετοί από αυτούς έγιναν αίφνης πρωταγωνιστές στο πανί σε αυτή την ταινία που θυμίζει έντονα νεορεαλιστικό κινηματογράφο. Ανάμεσά τους ο γνωστός μας Λάκης Πετρόπουλος ήταν ίσως ο ιδανικός ζεν πρεμιέ.

mpala 1

Λίγα χρόνια αργότερα θα τον ξεπεράσει σε δημοφιλία ένας άλλος «ωραίος» του ποδοσφαίρου, ο Μίμης Στεφανάκος, ο ερυθρόλευκος βράχος, που θα πρωταγωνιστήσει σε αρκετές ταινίες. Ενδιάμεση περίπτωση και λιγότερο γνωστή είναι αυτή του Νίκου Κούρκουλου.

Παθιασμένος με τον αθλητισμό και ειδικά με το ποδόσφαιρο ο εθνικός μας σταρ θα ενταχθεί στο δυναμικό του Παναθηναϊκού στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και θα αγωνιστεί ως σέντερ μπακ. Στη συνέχεια θα τον κερδίσει το σανίδι και η υποκριτική. Ο θαυμασμός του για τον Μάνο Κατράκη και το ανέφικτο δύο στόχων σε μια ζωή τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την μπάλα και να αφήσει απότομα στο σκοτάδι τα ποδοσφαιρικά του όνειρα.

mpala 2

Βίοι παράλληλοι για Κούρκουλο και Λάμπρο Κωνσταντάρα. Ο… Λάμπρος του ελληνικού κινηματογράφου, γιος φανατικού Ολυμπιακού, αγωνίστηκε ως τερματοφύλακας στην ομάδα της ΑΕΚ, μολονότι συνήθως ήταν αναπληρωματικός. Κι ο Κωνσταντάρας όμως κρέμασε γρήγορα τα γάντια του πορτιέρε και αφοσιώθηκε στην υποκριτική τέχνη.

Η συνέχεια τους δικαίωσε απόλυτα. Σήμερα κανείς δεν θυμάται τον Κούρκουλο ή τον Κωνσταντάρα ως ποδοσφαιριστές.

Advertisement

Κατάλαβες τώρα μωρή Σπεράντζα γιατί δεν θέλω να δίνω αυτόγραφα

αυτόγραφα

Η Ρένα Βλαχοπούλου έλεγε συχνά πως τα “αυτόγραφα δεν είναι πασατέμπος” και δυσφορούσε με τους αδιάφορους θεατές που συνέρρεαν στα καμαρίνια για να πάρουν αυτόγραφα ακόμα και από τους κομπάρσους και τους βοηθούς.

Η Σπεράντζα Βρανά θυμόταν αργότερα την παραξενιά αυτή της Ρένας Βλαχοπούλου που απεχθανόταν τα αυτόγραφα όπως ο διάβολος το λιβάνι.

vlaxopoulou 1

Είχαν συνεργαστεί σε μια παράσταση στο θέατρο, “Ορφέας” και η Σπεράντζα Βρανά πίεζε την Ρένα Βλαχοπούλου να υπογράψει τα αυτόγραφα που της ζητούσε ο κόσμος.

Εκείνη για να της δώσει να καταλάβει πως οι περισσότεροι ποσώς ενδιαφέρονταν για την ιδιόχειρη αφιέρωση των αγαπημένων ηθοποιών την έπεισε να ντύσουν σαν βεντέτα μια γυναίκα που πουλούσε καλλυντικά στα καμαρίνια.

Η κυρία αυτή φόρεσε την τουαλέτα της Βλαχοπούλου και μακιγιαρίστηκε σαν πρώτη φίρμα του θεάτρου. Όταν κατέφθασε το κοινό για τα αυτόγραφα, ζήτησαν εκτός από τη Βλαχοπούλου και την Βρανά, να πάρουν αυτόγραφο και από την «κοινή θνητή».

Ορκίζονταν μάλιστα ότι την είδαν πάνω στη σκηνή να θριαμβεύει μαζί με τις δύο βεντέτες του θεάτρου.

«Κατάλαβες τώρα μωρή Σπεράντζα, γιατί δεν θέλω να δίνω αυτόγραφα;» είπε η Βλαχοπούλου στη Βρανά και ξεράθηκαν στα γέλια.

Advertisement

Η αδικία στο πρόσωπο του Βασίλη Αυλωνίτη

αδικία

Ο Φ. Φίνος με μια αστεία δικαιολογία απέρριπτε τον Βασίλη Αυλωνίτη αλλά το ταλέντο του τον διέψευσε περίτρανα.

Επιτομή του λαϊκού θεατρίνου, βγαλμένος από τα μπουλούκια και την λαοφιλή επιθεώρηση ο Βασίλης Αυλωνίτης αντιμετώπιζε σε όλη την καριέρα του την δυσπιστία των κινηματογραφικών παραγωγών αρχής γενομένης από τον Φιλοποίμενα Φίνο.

Είναι γνωστό το επεισόδιο με την θρυλική ταινία, “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο“.

laterna filotimo 1

Ο Βασίλης Αυλωνίτης υπήρξε αμέσως η βασική επιλογή για τον ένα από τους δύο λατερνατζήδες που θα πλαισίωναν τη νεαρή, Τζένη Καρέζη αλλά ο Φίνος δεν ήθελε ούτε καν να το ακούει αυτό. Κι ενώ αποθέωνε τον Μίμη Φωτόπουλο, στην περίπτωση του Αυλωνίτη “κλοτσούσε” με την αιτιολογία ότι πρόκειται για καμένο χαρτί.

Ο Φίνος θεωρούσε ότι ο Βασίλης Αυλωνίτης είχε αναλωθεί σε δεύτερους ρόλους και ταινίες, λες και στα μέσα του ’50 οι ελληνικές κωμωδίες αφθονούσαν και είχε κάποιος την δυνατότητα να επιλέξει.

Πέραν ίσως του Βασίλη Λογοθετίδη και όσων αποτελούσαν τον “κινηματογραφικό θίασο” του, όλοι οι άλλοι λιμοκτονούσαν καλλιτεχνικά.

Έπρεπε λοιπόν ως δια μαγείας ο Βασίλης Αυλωνίτης να επιδείξει ρεπερτόριο σε ένα είδος που δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί στη μεγάλη οθόνη.

Η “δυσκολία” του Φίνου στο πρόσωπο του Βασίλη Αυλωνίτη είχε προφανώς να κάνει και με τις διακρίσεις που γίνονταν στις τάξεις των ηθοποιών. Ο Αυλωνίτης ήταν μια περίπτωση λαϊκού θεατρίνου χωρίς περγαμηνές και διασυνδέσεις.

Είχε να επιδείξει μόνο το ταλέντο του το οποίο ευτυχώς κατάφερε να αποδείξει στη συνέχεια χάρις στην γενναιοδωρία και την οξυδέρκεια του Αλέκου Σακελλάριου.

Η δυσπιστία του Φίνου πάντως στάθηκε από πάνω του σαν σκιά και στη συνέχεια. Χαρακτηριστική ήταν και η άρνηση του Κώστα Χατζηχρήστου να τον συμπεριλάβει αυτόν και την Γεωργία Βασιλειάδου στο καστ του “Μπακαλόγατου”.

Δεν ξέρουμε κάτω από ποιες συνθήκες, και ας μην αδικούμε τον Χατζηχρήστο, ο θεατρικός μπακάλης δεν έγινε και κινηματογραφικός. Ήταν, ωστόσο, μια ακόμα γνωστή περίπτωση κατά την οποία ο Αυλωνίτης έπεσε πάνω σε σκόπελο προκειμένου να εμφανιστεί στην μεγάλη οθόνη.

Το ευτύχημα για τον μεγάλο κωμικό είναι ότι έζησε σε μια εποχή που οι αξίες δεν χάνονταν εύκολα, το μάρκετινγκ δεν είχε ακόμα απλώσει τα πλοκάμια του παντού και οι σημαντικοί άνθρωποι σε όλο το φάσμα της τέχνης έβρισκαν λίγο-πολύ ένα δρόμο για να μεγαλουργήσουν.

Advertisement

Ερωτική Συμφωνία: Η καλύτερη δραματική ερμηνεία της Τζένης Καρέζη

Ερωτική Συμφωνία

Διαχρονικά, θεωρούσα την Τζένη Καρέζη ηθοποιό μεγαλύτερης υποκριτικής εμβέλειας από το αντίπαλον δέος της, Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η πρώτη ήταν πιο ποιοτική ηθοποιός, η δεύτερη πιο εμπορική και προσπαθώντας να τυποποιηθεί σε μία εικόνα απλά και μόνο για να χαίρει της μεγαλύτερης αποδοχής του κοινού.

Οι δραματικές της ταινίες, είχαν τραυματίσει την παιδική μου ψυχή, καθώς θυμάμαι πόσο με επιβάρυναν οι πρωταγωνιστικοί της ρόλοι σε έργα με έντονο το δραματικό στοιχείο και το στενάχωρο τέλος.

Στην “Ερωτική Συμφωνία“, την προτελευταία ταινία στην οποία πρωταγωνίστησε, είδαμε τη δραματική, υποκριτική της δεινότητα σε ένα άλλο, πιο βαθύ επίπεδο.

erotiki simfonia

Μια ταινία που είχε τραυματίσει την παιδική μου ψυχή και είχε πληγώσει σε μεγάλο βαθμό τις πρώιμες ακουστικές και μουσικές μου εμπειρίες, με τη μουσική της ταινίας η οποία ήταν όμορφα αλλά παράλληλα και δραματικά τραγική.

Η Τζένη Καρέζη σε έναν από τους πιο δραματικούς της ρόλους, υποδυόμενη παράλληλα δύο πρόσωπα που είναι αδελφές και αγαπούν τον ίδιο άνδρα.

Η μοίρα θα φέρει τα πράγματα μέσα σε μία τραγική διασταύρωση ομοιότητας έρωτα και θανάτου, αποδεικνύοντας πως αυτά τα δύο πορεύονται διαχρονικά μαζί. Η αδελφή σε έναν περίπατο θα βρει τραγικό θάνατο σε πνιγμό στη θάλασσα, με την αδελφή να εκμεταλλεύεται την ομοιότητά της με εκείνη για να παραμείνει κοντά στον άνδρα που αγαπά.

Σε ένα τραγικό ξέσπασμα της ίδιας, ουρλιάζοντας “εμένα ποιος με λυπήθηκε”, συμπυκνώνοντας την τραγωδία του έρωτα και την τραγικότητα του ανεκπλήρωτου.

Μία τραγικότητα που την οδηγεί να χαθεί μέσα στη θάλασσα, να αφήσει το κορμί της να πνιγεί στα κύματα, με τον ίδιο τρόπο που έσβησε και η αδελφή της. Μέσα στη γαλήνη της ακύμαντης θάλασσας, εκείνη θα αφεθεί για να πνιγεί, αναδεικνύοντας την τραγωδία του πληγωμένου
έρωτος.

Βαθιά δραματική ταινία, βάζοντας στο κέντρο μία αδελφική σχέση η οποία προσπαθεί να αντέξει παρά τον κοινό έρωτα, πορεύεται σε μία παράλληλη ευθεία και στο τέλος, ειρωνικά και δραματικά, συναντούν ξανά στο θάνατο η μία την άλλη.

Χρονιά Παραγωγής: 1972
Σκηνοθέτης: Καζάκος Κώστας
Είδος: Μεγάλου μήκους, Αισθηματική, Δραματική

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο: Μια διαχρονική Ελληνική κωμωδία

Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο

Το γνωστό και μη εξαιρετέο δίδυμο των μεγάλων τηλεοπτικών επιτυχιών, Μιχάλη Ρέππα- Θανάση Παπαθανασίου, δημιούργησε την καλύτερη Ελληνική κωμωδία μετά τη 2000 εποχή μέχρι σήμερα: Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο.

Εμβληματικές ατάκες, συγκεντρωμένο το ανφάν γκατέ της Ελληνικής κωμωδίας, πανέξυπνη παρωδία των εμπορικών ταινιών της Φίνος Φιλμ, του βουκωλικού δράματος, των δραματικών ταινιών και της ιστορικής περιόδου της Κατοχής.

Η πιο πετυχημένη και διαχρονικά αγαπητή κωμωδία του σύγχρονου Ελληνικού σινεμά που αναδεικνύει την πραγματική ευστροφία της σάτιρας που διακωμωδεί χωρίς να λοιδορεί, που διασκεδάζει χωρίς να αναπαράγει στερεοτυπικά κλισέ.

klama paradeiso 2

Αλλά πατώντας επάνω στην εμπορικότητα του Ελληνικού κινηματογράφου, επιχειρώντας μία κωμική ματιά με σάτιρα η οποία στο βάθος επιθυμεί να προβληματίσει.

Ταινία που εμπνεύστηκε μεν, αλλά μπορεί να θεωρηθεί καλύτερη από πολλές δημοφιλείς ταινίες εμπορικών σκηνοθετών.
Τρομερές ατάκες, με τις σπουδαιότερες γυναικείες πρωταγωνίστριες της Ελληνικής υποκριτικής να βρίσκονται σε οργασμό έμπνευσης, ερμηνείας και γέλιου.

Από την αγαπημένη μου Μίρκα Παπακωνσταντίνου, την ξεχωριστή Άννα Παναγιωτοπούλου (αν και βρίσκεται μακριά από τα δικά μου γούστα, αναγνωρίζω την αξία της), την αλησμόνητη Μίνα Αδαμάκη που ως άλλη Αστέρω σατιρίζει το βουκολικό δράμα και τον έρωτα μέσα στις λάσπες και τα κοπάδια των προβάτων και αμνοεριφίων.

Ακριβή παραγωγή που γυρίστηκε σε πολλά και διαφορετικά μέρη, τόσο εντός όσο και εκτός Αττικής.
Η κωμωδία σατιρίζει τις κοινωνικές ανισότητες, την αδικία που βιώνουν οι φτωχοί από τους άδικους πλούσιους, το γενικότερο σενάριο των περισσότερων ταινιών του Ελληνικού σινεμά για πολλές δεκαετίες.

Εύστροφη παρωδία των στερεοτύπων, των αντιλήψεων με τις οποίες είχε διανθιστεί ο κινηματογράφος μας για πολλές δεκαετίες, απόρροια του γενικότερου πολιτισμικού πλαισίου στο οποίο και ο ίδιος υπήρχε και κινούταν.

Διαχρονικά δροσερή κωμωδία που γνωρίζει να σε κάνει να γελάς ακόμα και στα πιο βαθιά σκοτάδια σου, δείχνοντας σου παράλληλα την αξία της ποιοτικής, ουσιαστικής σάτιρας και παρωδίας.

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Ευτυχισμένοι Μαζί: Reunion για μία σκηνή μετά από 15 χρόνια

Ευτυχισμένοι Μαζί

Μια από τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές του “Ευτυχισμένοι Μαζί” ξαναγυρίστηκε και οι χρήστες του TikTok έπαθαν την “πλάκα” τους!!!

Η σειρά του Mega, “Ευτυχισμένοι μαζί”, είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο αγαπημένες ελληνικές σειρές, με το κοινό να παρακολουθεί μέχρι και σήμερα, τις επαναλήψεις των επεισοδίων φανατικά..

eftixismenoi mazi 1

Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 15 χρόνια από το τελευταίο επεισόδιο, τόσο οι χαρακτήρες όσο και οι ατάκες έχουν μείνει ανεξίτηλες στο μυαλό του Έλληνα τηλεθεατή. Μάλιστα, όταν εμφανίστηκαν τα memes, αρκετά ήταν αυτά που ήταν εμπνευσμένα από την αγαπημένη σειρά.

Πρόσφατα, μια από τις καλύτερες και πιο αγαπημένες σκηνές έγινε remake, με τους χρήστες του TikTok να μην πιστεύουν στα μάτια τους. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος (Σπύρος), Τάσος Γιαννόπουλος (Μάκης), Πέτρος Μπουσουλόπουλος (Μάρκος) και Κώστας Ιντζεγιάν (Μήτσος) έκαναν reunion και ξαναέπαιξαν την θρυλική σκηνή με το δεκαεξάρι… γερμανοπολύγωνο.

Όπως ήταν φυσικό, το βίντεο στο TikTok έχει καταφέρει να συγκεντρώσει, μέσα σε λίγες ώρες, χιλιάδες προβολές και αμέτρητα σχόλια. «Θα πλήρωνα για να δω καινούργια επεισόδια, αλήθεια !!», «Ζούμε μεγάλες στιγμές», «Μόνο ο Σπύρος έμεινε ίδιος» ήταν μερικά.

Θυμηθείτε και την κανονική σκηνή

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Άννα Παναγιωτοπούλου 1947-2024

Άννα Παναγιωτοπούλου
Η Άννα Παναγιωτοπούλου ήταν Ελληνίδα ηθοποιός και σεναριογράφος. Γεννήθηκε στις 30 Ιουλίου 1947, στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός....

Η Αλίκη Δικτάτωρ 1971-1972

Η Αλίκη Δικτάτωρ
Η ταινία, "Η Αλίκη Δικτάτωρ" προβλήθηκε τη σαιζόν 1971-1972 και έκοψε 282.291 εισιτήρια. Ήρθε στην 11η θέση σε 90 ταινίες.-Πρόκειται ίσως για τη μοναδική...