18.8 C
Athens
Τετάρτη, 29 Μαΐου, 2024

Άγνωστες πτυχές της ταινίας, Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται

Η ταινία, "Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται" προβλήθηκε τη...

Ήξερες ότι η Άννα Παναγιωτοπούλου…

Η Άννα Παναγιωτοπούλου ήταν Ελληνίδα ηθοποιός και...

Ποια ηθοποιός κάνει τις υψηλότερες τηλεθεάσεις με τις ταινίες της

Ο Χρήστος Κωνσταντίνου αποκαλύπτει ποια ηθοποιός της...
Blog Σελίδα 2

Συνέντευξη: “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ”. Μιλήσαμε με τους συντελεστές της παράστασης

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ

Συνέντευξη με τους βασικούς συντελεστές της θεατρικής παράστασης, “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ”, Γιώργο Παράσχο – Χρήστο Κωνσταντίνου – Γιώργο Ασλανίδη.

-Πως πήρατε την απόφαση να γράψετε ως την αληθινή ιστορία ενός ανθρώπου και μάλιστα ως μονόλογο;

Γ.Π.: Για έναν και μόνο λόγο και νομίζω πως θα συμφωνήσει κι ο Χρήστος.
Θέλαμε να μεταφέρουμε την αλήθεια αυτού του άντρα που πάλευε να επιβιώσει απέναντι από μια εξάρτηση.

Χ.Κ: Ακριβώς. Πολλές φορές έχω ακούσει όταν κάποιος βλέπει έναν μεθυσμένο στον δρόμο η σε κάποιο μαγαζί να λέει κοίτα τον μεθύστακα. Τον άχρηστο. Όχι δεν είναι άχρηστος, είναι άρρωστος.

to koritsi mou 1

-Μιλήσατε με κάποιους γιατρούς/ ψυχολόγους για να σας βοηθήσουν στην συγγραφή;
Γ.Π.: Ναι φυσικά. Μας είπαν χρήσιμες πληροφορίες που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τους ΑΑ.

Χ.Κ.: Να εισέλθουμε στο σκεπτικό και τον ψυχισμό τους.

άντρας που πάνω στην ιστορία του βασιστήκατε και γράψατε το έργο έχει έρθει σε κάποια πρόβα η θα έρθει να δει την παράσταση;

Γ.Π.: Όχι δεν θέλει.
Χ.Κ.: Διάβασε μόνο το κείμενο όταν το ολοκληρώσαμε.

-Και τι σας είπε;
Γ.Π.: Τίποτα. Μόνο έκλαψε.

-Γιώργο πως είναι να υποδύεσαι ένα υπαρκτό πρόσωπο;
Γ.Π.: Ιδιαίτερα δύσκολο άλλα και μεγάλη πρόκληση γιατί αυτός ο άνθρωπος με εμπιστεύτηκε να ζήσω την ζωή του.

-Στην παράσταση απ’ ότι είδα συμμετέχουν μέσω voice over κι άλλοι ηθοποιοί με προεξέρχουσα την κυρία Ελένη Προκοπίου.

Χ.Κ.: Ναι και είμαστε ευτυχείς για την τιμή που μας κάνουν.
Ιδιαίτερα η κυρία Προκοπίου που έχει να πρωταγωνιστήσει η να συμμετάσχει σε κάποια παράσταση για πάνω από 50 χρόνια.

Όμως μόλις της το πρότεινα δέχθηκε αμέσως και την ευχαριστώ και δημόσια όπως θέλω να πω κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στην λατρεμένη κυρία Έφη Παπαθεοδώρου, την Βίβιαν Κοντομάρη, τον Πέτρο Ξεκούκη τον Μάρκο Γιακουμόγλου, την Ελένη Πύρρου, τον Βασίλη Κοτσεσαρίδη, την Άννα Παράσχου και τον Θωμά Χαχάμη. Όλοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της παράστασης.

-Εσύ Χρήστο μαζί με τον Γιώργο Ασλανίδη υπογράφεις και την σκηνοθεσία;
Χ.Κ.: Ναι και είναι κάτι που το ήθελα πολύ.

-Δεν ειναι δύσκολος ο μονόλογος;
Γ.Α.: Αρκετά. Όμως είναι που μας ιντριγκάρει.

-Τι θα αποκομίσει κάποιος αν δει την παράσταση σας;

Γ.Π.: Αυτό που σας είπα και λίγο πριν. Θα κατανοήσει καλύτερα τους ΑΑ.
Χ.Κ.: Εγώ θα ήθελα να δει την παράσταση και κάποιος ΑΑ για να καταλάβει πως μπορεί να βοηθηθεί αρκεί να το πει.
Γ.Α.: Πως για να επιβιώσει κάποιος άνθρωπος πρέπει να παλέψει.

-Κάθε πότε θα παίζει η παράσταση σας και που;

Γ.Π.: Από τις 04/03 και κάθε Δευτέρα στις 21:00 στο θέατρο Αμαλία στην Θεσσαλονίκη.
Χ.Κ : Σας περιμένουμε όλους.

-Σας ευχαριστούμε πολύ και τους δύο.
Γ.Π. – Χ.Κ.: Κι εμείς.

Advertisement

Η απόφαση να επιστρέψει στο θέατρο η Ελένη Προκοπίου μετά από 52 χρόνια

Ελένη Προκοπίου

-Κυρία Προκοπίου πως πήρατε την απόφαση να επιστρέψετε στο θέατρο έστω και μέσω voice over 52 χρόνια μετά;

Λόγω του Χρήστου Κωνσταντίνου που έχει γράψει το έργο μαζί με τον Γιώργο Παράσχο. Τον αγαπώ πολύ τον Χρηστάκο και μόλις μου το πρότεινε είπα αμέσως ναι δίχως καν να το σκεφτώ.

-Πάμε λοιπόν στο έργο. “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ” στο Θέατρο Αμαλία.

Το κορίτσι μου βασίζεται σε αληθινή ιστορία και είναι ένα υπέροχο κείμενο και πολύ αληθινό. Μιλάει για τις διακυμάνσεις που βιώνει ένας άνθρωπος σε διάφορες φάσεις τις ζωής του που τον οδηγούν για παρηγοριά στο αλκοόλ. Ο αλκοολισμός είναι μια σοβαρή εξάρτηση που δεν θέλει ψέμματα άλλα σωστή αντιμετώπιση.

prokopiou 1
Η Ελένη Προκοπίου με τον δημοσιογράφο και συγγραφέα, Χρήστο Κωνσταντίνου.

-Ο δικός σας ρόλος στην παράσταση ποιός είναι;

Εγώ υποδύομαι την μαμά του ήρωα. Δηλαδή του αγαπημένου μου Γιώργου Παράσχου.
Ενώ η εγγονή μου που έχει και το όνομα μου υποδύεται την γυναίκα του.

-Γιατί όμως η παράσταση ξεκινάει από την Θεσσαλονίκη κι όχι από την Αθήνα.

Υπάρχει λόγος γι’ αυτό.
Είναι μια ιδιαίτερη σύνδεση του έργου με το θέατρο που όποιος δει την παράσταση θα το καταλάβει και θα σοκαριστεί.

-Εσείς θα είστε στην πρεμιέρα;

Θέλω πολύ γιατί την Θεσσαλονίκη την αγαπώ πολύ. Έχω παίξει πολλές φορές εκεί με διάφορους θιάσους. Όπως με της αγαπημένης μου, Ρένας Βλαχοπούλου.

-Τις ταινίες σας τις βλέπετε;

Όταν τις πετύχω στην τηλεόραση ναι. Τις αγαπώ όλες άλλα ξεχωρίζω, “Το ραντεβού στον αέρα” της Φίνος Φιλμ.

to koritsi mou

-Ξεχωρίζεται κάποιον από τους σημερινούς ηθοποιούς,

Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Αυτός ο άνθρωπος είναι υπερταλαντούχος.
Συναντηθήκαμε πέρισυ και μόνο καλά λόγια έχω να πω για την ευγένεια του.

-Ποιός υπογράφει την σκηνοθεσία της παράστασης;

Ένας νέος και ιδιαίτερα ταλαντούχος σκηνοθέτης ο Γιώργος Ασλανίδης μαζί με τον αγαπημένο μου Χρήστο Κωνσταντίνου. Πραγματικά έχουν κάνει φοβερή δουλειά και αξίζει να την δείτε.

-Θέλετε να πείτε κάτι στο κοινό του Ελληνικού κινηματογράφου;

Ναι. Σας αγαπώ όλους πάρα πολύ και να ξέρετε πως πάντα διαβάζω τα όμορφα σχόλια σας για μένα. Με τιμούν, με συγκινούν και σας ευχαριστώ πολύ.

Γι’ αυτό θα ήθελα να τους κάνω ένα δώρο.
Όποιος κλείσει θέση από σήμερα 02/03 ως 04/03 για την παράσταση στα τηλέφωνα του θέατρου και πει το όνομα μου θα έχει έκπτωση 20%.
Και όσοι την δείτε θα περιμένω μετά τα σχόλια σας να τα συζητήσουμε παρέα.

-Κυρία Προκοπίου σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Εγώ σας ευχαριστώ και μην ξεχνάτε κάθε Δευτέρα στο Θέατρο Αμαλία, “Το κορίτσι μου”. Τα φιλιά μου.

Advertisement

Σταύρος Καλιακούδας: Τα χέρια μου πονάγανε φριχτά από το γκάζι-φρένο και την οδήγηση στη μία ρόδα

Καλιακούδας

Ο Σταύρος Καλιακούδας ήταν ο κασκαντέρ των ταινιών που “ντούμπλαρε” τους πρωταγωνιστές στις ταινίες του ΄80 στις δύσκολες και επικίνδυνες σκηνές.

Πίσω στην δεκαετία του ’80, η παρωχημένη πια λέξη “μηχανόβιος”, περιέγραφε τους μοτοσικλετιστές οι οποίοι απέκτησαν μια κάπως αμφιλεγόμενη φήμη εξαιτίας του τρόπου παρουσίασής τους μέσα από τις βιντεοκασέτες της εποχής, με κλασικό παράδειγμα τα “Τσακάλια”. Βέβαια δεν έλειπαν και οι διαφορετικές, πιο ανάλαφρες εκδοχές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Στάθη Ψάλτη στο “Καμικάζι αγάπη μου”, με την αξέχαστη Ρένα Παγκράτη.

Η κοινή συνισταμένη στα παραπάνω δεν είναι πάντως μόνο ότι γυρίστηκαν σε βίντεο, ούτε η παρουσία των μηχανών μεγάλου κυβισμού. Ακόμη ένα κοινό στοιχείο είναι ο Σταύρος Καλιακούδας, ο άνθρωπος ο οποίος ντούμπλαρε τους ηθοποιούς σε όλες τις επικίνδυνες σκηνές με μηχανές, είτε επρόκειτο για κάποια σπαρταριστή κωμωδία είτε για κάποιο κοινωνικό δράμα.

Ήταν ο αγαπημένος κασκαντέρ του Γιάννη Δαλιανίδη ο οποίος τον προτιμούσε και τον επέλεγε για όλες τις ταινίες στις οποίες εμφανιζόταν μηχανές. Ενώ παράλληλα βρισκόταν πάντα στην κορυφή των επιλογών και του Όμηρου Ευστρατιάδη.

Προφανώς όσο καλοί και αν ήταν οι πρωταγωνιστές πάνω στους δύο τροχούς, δεν θα μπορούσαν να διακινδυνέψουν στις επικίνδυνες σκηνές. Εκεί ήταν που αναλάμβανε δράση ο Σταύρος Καλιακούδας.

“Τα γυρίσματα δεν ήταν εύκολα, με την έννοια ότι ξεκινούσαν από το πρωί στην περιοχή της Πανεπιστημιούπολης και τελείωναν αργά το μεσημέρι, με τα χέρια μου να πονάνε φριχτά από το γκάζι-φρένο, το σώμα καταπονημένο από την οδήγηση στη μία ρόδα και άλλους επικίνδυνους ελιγμούς που έπρεπε να κάνω” είχε πει σε συνέντευξη του στην Espresso.

Είχε μιλήσει μάλιστα για το ατύχημα που είχε στην ταινία, “Τα Τσακάλια” που είχε ντουμπλάρει τον Πάνο Μιχαλόπουλο στη σκηνή με τη μηχανή:

“Ήμουν και πρωτάρης στα “Τσακάλια” και όσο να ‘ναι, μια τούμπα την έφαγα! Και ήταν τόσο θεαματική, που δεν την έκοψε στο μοντάζ ο Γιάννης Δαλιανίδης. Μεταφέρθηκα -θυμάμαι- στο ΚΑΤ, μου έκαναν ράμματα στο κεφάλι και όλα καλά, γιατί ο μισθός μου ήταν μεγάλος και δεν ήθελα να τον χάσω! Είκοσι χιλιάδες δραχμές την ημέρα”

Μετά τα “Τσακάλια”, έπαιξε και στις τρεις ταινίες “Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα” που υπήρχαν φυσικά μηχανές και σούζες και στη συνέχεια στο “Καμικάζι Αγάπη Μου”, με τον Στάθη Ψάλτη

psaltis

“Ήμουν ο ιδανικός για να ντουμπλάρω τον Ψάλτη, γιατί ήμουν 45 κιλά, είχα χαίτη και ήμουν… θεοπάλαβος. Δεν έχω ούτε μία φωτογραφία μαζί του από τα γυρίσματα, γιατί απαγορευόταν να βγει προς τα έξω ότι είχε κασκαντέρ.

Στα γυρίσματα γνώρισα ηθοποιούς με το ίδιο πάθος για τις μηχανές, όπως ο Τζώνης Θεοδωρίδης, ο Γιώργος Ρήγας και ο Βασίλης Καμίτσης, που έρχονται πότε πότε από τα μαγαζιά μου και τα λέμε. Με τον Στηβ Ντούζο, φυσικά, κάνουμε παρέα μέχρι και σήμερα”.

Στη συνέντευξή του είχε μιλήσει και για τη Ρένα Παγκράτη, λέγοντας: “Θυμάμαι ότι στην ταινία “Καμικάζι, αγάπη μου”, με το που τελείωνε το γύρισμά της, έφευγε με έναν ψηλό νεαρό που οδηγούσε μοτοσικλέτα. Όλοι έλεγαν πως ήταν το αγόρι της.

Πολύ περίεργο κορίτσι, δεν της έπιανες εύκολα κουβέντα. Ερχόταν στα γυρίσματα με κάτι φορεματάκια κοντά και μέναμε με το στόμα ανοιχτό! Πολύ εντυπωσιακό κορίτσι. Μακράν η πιο σέξι από όλες τις συναδέλφους της. Τότε λεγόταν ότι ήταν ζευγάρι με τον Στάθη Ψάλτη.

Για την αγαπημένη του ηθοποιό, αυτή που τον εντυπωσίαζε, είπε: “Με άριστα το 10, θα βάλω 20 στη Βίνα Ασίκη. Γυναικάρα, εντυπωσιακή, περνούσε και τρίζανε τα πεζοδρόμια.

Η Τέτα Ντούζου ήταν πολύ γλυκό κορίτσι, όπως και η Έφη Πίκουλα, που κάποιοι την έλεγαν και “θεούσα”. Εκείνη που περνούσε απαρατήρητη ήταν η Σοφία Αλιμπέρτη. Βέβαια, ήταν και πολύ μικρή τότε. Τώρα, όμως που μεγάλωσε είναι κουκλάρα.

Όσο για τους άνδρες πρωταγωνιστές και το ποιος είχε τη μεγαλύτερη πέραση, είχε πει:

“Γινόταν το γύρισμα και οι γυναίκες μαζεύονταν σαν σε σφηκοφωλιά για τον Πάνο Μιχαλόπουλο! Περίμεναν κάτω από τον ήλιο ώρες ατέλειωτες μέχρι να τελειώσει και μετά του ορμούσαν! Σαν τα… τσαμπιά κρέμονταν από πάνω του, πρόθυμες για όλα. Τέτοιο πράγμα δεν έχω ξαναδεί!

Και ο Σταμάτης Γαρδέλης υπήρξε μεγάλο είδωλο, απλά δεν ήταν τόσο κοινωνικός όσο ο Μιχαλόπουλος. Αλλά ότι είχε επιτυχίες στο ωραίο φύλο, είχε…”.

Advertisement

Κωνσταντάρας, Κούρκουλος, Στεφανάκος : Και όμως οι ωραίοι ξέρουν κι από μπάλα

μπάλα

Η πρωτοποριακή ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, “Οι Άσσοι των Γηπέδων” ήταν μια ευκαιρία να δοκιμάσουν την τέχνη τους στο πανί μερικοί από τους πιο δεινούς μπαλαδόρους της δεκαετίας του ’50.

Η ιστορία της ταινίας, για όσους δεν θυμούνται, αφορά μια ακόμα από τις «αμαρτίες» της γιαγιάς ΕΠΟ, θύμα της οποίας υπήρξε κυρίως ο Αντρέας Μουράτης αλλά και άλλοι ποδοσφαιριστές της Εθνικής Ελλάδος την εποχή εκείνη. Αρκετοί από αυτούς έγιναν αίφνης πρωταγωνιστές στο πανί σε αυτή την ταινία που θυμίζει έντονα νεορεαλιστικό κινηματογράφο. Ανάμεσά τους ο γνωστός μας Λάκης Πετρόπουλος ήταν ίσως ο ιδανικός ζεν πρεμιέ.

mpala 1

Λίγα χρόνια αργότερα θα τον ξεπεράσει σε δημοφιλία ένας άλλος «ωραίος» του ποδοσφαίρου, ο Μίμης Στεφανάκος, ο ερυθρόλευκος βράχος, που θα πρωταγωνιστήσει σε αρκετές ταινίες. Ενδιάμεση περίπτωση και λιγότερο γνωστή είναι αυτή του Νίκου Κούρκουλου.

Παθιασμένος με τον αθλητισμό και ειδικά με το ποδόσφαιρο ο εθνικός μας σταρ θα ενταχθεί στο δυναμικό του Παναθηναϊκού στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και θα αγωνιστεί ως σέντερ μπακ. Στη συνέχεια θα τον κερδίσει το σανίδι και η υποκριτική. Ο θαυμασμός του για τον Μάνο Κατράκη και το ανέφικτο δύο στόχων σε μια ζωή τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την μπάλα και να αφήσει απότομα στο σκοτάδι τα ποδοσφαιρικά του όνειρα.

mpala 2

Βίοι παράλληλοι για Κούρκουλο και Λάμπρο Κωνσταντάρα. Ο… Λάμπρος του ελληνικού κινηματογράφου, γιος φανατικού Ολυμπιακού, αγωνίστηκε ως τερματοφύλακας στην ομάδα της ΑΕΚ, μολονότι συνήθως ήταν αναπληρωματικός. Κι ο Κωνσταντάρας όμως κρέμασε γρήγορα τα γάντια του πορτιέρε και αφοσιώθηκε στην υποκριτική τέχνη.

Η συνέχεια τους δικαίωσε απόλυτα. Σήμερα κανείς δεν θυμάται τον Κούρκουλο ή τον Κωνσταντάρα ως ποδοσφαιριστές.

Advertisement

Κατάλαβες τώρα μωρή Σπεράντζα γιατί δεν θέλω να δίνω αυτόγραφα

αυτόγραφα

Η Ρένα Βλαχοπούλου έλεγε συχνά πως τα “αυτόγραφα δεν είναι πασατέμπος” και δυσφορούσε με τους αδιάφορους θεατές που συνέρρεαν στα καμαρίνια για να πάρουν αυτόγραφα ακόμα και από τους κομπάρσους και τους βοηθούς.

Η Σπεράντζα Βρανά θυμόταν αργότερα την παραξενιά αυτή της Ρένας Βλαχοπούλου που απεχθανόταν τα αυτόγραφα όπως ο διάβολος το λιβάνι.

vlaxopoulou 1

Είχαν συνεργαστεί σε μια παράσταση στο θέατρο, “Ορφέας” και η Σπεράντζα Βρανά πίεζε την Ρένα Βλαχοπούλου να υπογράψει τα αυτόγραφα που της ζητούσε ο κόσμος.

Εκείνη για να της δώσει να καταλάβει πως οι περισσότεροι ποσώς ενδιαφέρονταν για την ιδιόχειρη αφιέρωση των αγαπημένων ηθοποιών την έπεισε να ντύσουν σαν βεντέτα μια γυναίκα που πουλούσε καλλυντικά στα καμαρίνια.

Η κυρία αυτή φόρεσε την τουαλέτα της Βλαχοπούλου και μακιγιαρίστηκε σαν πρώτη φίρμα του θεάτρου. Όταν κατέφθασε το κοινό για τα αυτόγραφα, ζήτησαν εκτός από τη Βλαχοπούλου και την Βρανά, να πάρουν αυτόγραφο και από την «κοινή θνητή».

Ορκίζονταν μάλιστα ότι την είδαν πάνω στη σκηνή να θριαμβεύει μαζί με τις δύο βεντέτες του θεάτρου.

«Κατάλαβες τώρα μωρή Σπεράντζα, γιατί δεν θέλω να δίνω αυτόγραφα;» είπε η Βλαχοπούλου στη Βρανά και ξεράθηκαν στα γέλια.

Advertisement

Η αδικία στο πρόσωπο του Βασίλη Αυλωνίτη

αδικία

Ο Φ. Φίνος με μια αστεία δικαιολογία απέρριπτε τον Βασίλη Αυλωνίτη αλλά το ταλέντο του τον διέψευσε περίτρανα.

Επιτομή του λαϊκού θεατρίνου, βγαλμένος από τα μπουλούκια και την λαοφιλή επιθεώρηση ο Βασίλης Αυλωνίτης αντιμετώπιζε σε όλη την καριέρα του την δυσπιστία των κινηματογραφικών παραγωγών αρχής γενομένης από τον Φιλοποίμενα Φίνο.

Είναι γνωστό το επεισόδιο με την θρυλική ταινία, “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο“.

laterna filotimo 1

Ο Βασίλης Αυλωνίτης υπήρξε αμέσως η βασική επιλογή για τον ένα από τους δύο λατερνατζήδες που θα πλαισίωναν τη νεαρή, Τζένη Καρέζη αλλά ο Φίνος δεν ήθελε ούτε καν να το ακούει αυτό. Κι ενώ αποθέωνε τον Μίμη Φωτόπουλο, στην περίπτωση του Αυλωνίτη “κλοτσούσε” με την αιτιολογία ότι πρόκειται για καμένο χαρτί.

Ο Φίνος θεωρούσε ότι ο Βασίλης Αυλωνίτης είχε αναλωθεί σε δεύτερους ρόλους και ταινίες, λες και στα μέσα του ’50 οι ελληνικές κωμωδίες αφθονούσαν και είχε κάποιος την δυνατότητα να επιλέξει.

Πέραν ίσως του Βασίλη Λογοθετίδη και όσων αποτελούσαν τον “κινηματογραφικό θίασο” του, όλοι οι άλλοι λιμοκτονούσαν καλλιτεχνικά.

Έπρεπε λοιπόν ως δια μαγείας ο Βασίλης Αυλωνίτης να επιδείξει ρεπερτόριο σε ένα είδος που δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί στη μεγάλη οθόνη.

Η “δυσκολία” του Φίνου στο πρόσωπο του Βασίλη Αυλωνίτη είχε προφανώς να κάνει και με τις διακρίσεις που γίνονταν στις τάξεις των ηθοποιών. Ο Αυλωνίτης ήταν μια περίπτωση λαϊκού θεατρίνου χωρίς περγαμηνές και διασυνδέσεις.

Είχε να επιδείξει μόνο το ταλέντο του το οποίο ευτυχώς κατάφερε να αποδείξει στη συνέχεια χάρις στην γενναιοδωρία και την οξυδέρκεια του Αλέκου Σακελλάριου.

Η δυσπιστία του Φίνου πάντως στάθηκε από πάνω του σαν σκιά και στη συνέχεια. Χαρακτηριστική ήταν και η άρνηση του Κώστα Χατζηχρήστου να τον συμπεριλάβει αυτόν και την Γεωργία Βασιλειάδου στο καστ του “Μπακαλόγατου”.

Δεν ξέρουμε κάτω από ποιες συνθήκες, και ας μην αδικούμε τον Χατζηχρήστο, ο θεατρικός μπακάλης δεν έγινε και κινηματογραφικός. Ήταν, ωστόσο, μια ακόμα γνωστή περίπτωση κατά την οποία ο Αυλωνίτης έπεσε πάνω σε σκόπελο προκειμένου να εμφανιστεί στην μεγάλη οθόνη.

Το ευτύχημα για τον μεγάλο κωμικό είναι ότι έζησε σε μια εποχή που οι αξίες δεν χάνονταν εύκολα, το μάρκετινγκ δεν είχε ακόμα απλώσει τα πλοκάμια του παντού και οι σημαντικοί άνθρωποι σε όλο το φάσμα της τέχνης έβρισκαν λίγο-πολύ ένα δρόμο για να μεγαλουργήσουν.

Advertisement

Ερωτική Συμφωνία: Η καλύτερη δραματική ερμηνεία της Τζένης Καρέζη

Ερωτική Συμφωνία

Διαχρονικά, θεωρούσα την Τζένη Καρέζη ηθοποιό μεγαλύτερης υποκριτικής εμβέλειας από το αντίπαλον δέος της, Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η πρώτη ήταν πιο ποιοτική ηθοποιός, η δεύτερη πιο εμπορική και προσπαθώντας να τυποποιηθεί σε μία εικόνα απλά και μόνο για να χαίρει της μεγαλύτερης αποδοχής του κοινού.

Οι δραματικές της ταινίες, είχαν τραυματίσει την παιδική μου ψυχή, καθώς θυμάμαι πόσο με επιβάρυναν οι πρωταγωνιστικοί της ρόλοι σε έργα με έντονο το δραματικό στοιχείο και το στενάχωρο τέλος.

Στην “Ερωτική Συμφωνία“, την προτελευταία ταινία στην οποία πρωταγωνίστησε, είδαμε τη δραματική, υποκριτική της δεινότητα σε ένα άλλο, πιο βαθύ επίπεδο.

erotiki simfonia

Μια ταινία που είχε τραυματίσει την παιδική μου ψυχή και είχε πληγώσει σε μεγάλο βαθμό τις πρώιμες ακουστικές και μουσικές μου εμπειρίες, με τη μουσική της ταινίας η οποία ήταν όμορφα αλλά παράλληλα και δραματικά τραγική.

Η Τζένη Καρέζη σε έναν από τους πιο δραματικούς της ρόλους, υποδυόμενη παράλληλα δύο πρόσωπα που είναι αδελφές και αγαπούν τον ίδιο άνδρα.

Η μοίρα θα φέρει τα πράγματα μέσα σε μία τραγική διασταύρωση ομοιότητας έρωτα και θανάτου, αποδεικνύοντας πως αυτά τα δύο πορεύονται διαχρονικά μαζί. Η αδελφή σε έναν περίπατο θα βρει τραγικό θάνατο σε πνιγμό στη θάλασσα, με την αδελφή να εκμεταλλεύεται την ομοιότητά της με εκείνη για να παραμείνει κοντά στον άνδρα που αγαπά.

Σε ένα τραγικό ξέσπασμα της ίδιας, ουρλιάζοντας “εμένα ποιος με λυπήθηκε”, συμπυκνώνοντας την τραγωδία του έρωτα και την τραγικότητα του ανεκπλήρωτου.

Μία τραγικότητα που την οδηγεί να χαθεί μέσα στη θάλασσα, να αφήσει το κορμί της να πνιγεί στα κύματα, με τον ίδιο τρόπο που έσβησε και η αδελφή της. Μέσα στη γαλήνη της ακύμαντης θάλασσας, εκείνη θα αφεθεί για να πνιγεί, αναδεικνύοντας την τραγωδία του πληγωμένου
έρωτος.

Βαθιά δραματική ταινία, βάζοντας στο κέντρο μία αδελφική σχέση η οποία προσπαθεί να αντέξει παρά τον κοινό έρωτα, πορεύεται σε μία παράλληλη ευθεία και στο τέλος, ειρωνικά και δραματικά, συναντούν ξανά στο θάνατο η μία την άλλη.

Χρονιά Παραγωγής: 1972
Σκηνοθέτης: Καζάκος Κώστας
Είδος: Μεγάλου μήκους, Αισθηματική, Δραματική

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο: Μια διαχρονική Ελληνική κωμωδία

Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο

Το γνωστό και μη εξαιρετέο δίδυμο των μεγάλων τηλεοπτικών επιτυχιών, Μιχάλη Ρέππα- Θανάση Παπαθανασίου, δημιούργησε την καλύτερη Ελληνική κωμωδία μετά τη 2000 εποχή μέχρι σήμερα: Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο.

Εμβληματικές ατάκες, συγκεντρωμένο το ανφάν γκατέ της Ελληνικής κωμωδίας, πανέξυπνη παρωδία των εμπορικών ταινιών της Φίνος Φιλμ, του βουκωλικού δράματος, των δραματικών ταινιών και της ιστορικής περιόδου της Κατοχής.

Η πιο πετυχημένη και διαχρονικά αγαπητή κωμωδία του σύγχρονου Ελληνικού σινεμά που αναδεικνύει την πραγματική ευστροφία της σάτιρας που διακωμωδεί χωρίς να λοιδορεί, που διασκεδάζει χωρίς να αναπαράγει στερεοτυπικά κλισέ.

klama paradeiso 2

Αλλά πατώντας επάνω στην εμπορικότητα του Ελληνικού κινηματογράφου, επιχειρώντας μία κωμική ματιά με σάτιρα η οποία στο βάθος επιθυμεί να προβληματίσει.

Ταινία που εμπνεύστηκε μεν, αλλά μπορεί να θεωρηθεί καλύτερη από πολλές δημοφιλείς ταινίες εμπορικών σκηνοθετών.
Τρομερές ατάκες, με τις σπουδαιότερες γυναικείες πρωταγωνίστριες της Ελληνικής υποκριτικής να βρίσκονται σε οργασμό έμπνευσης, ερμηνείας και γέλιου.

Από την αγαπημένη μου Μίρκα Παπακωνσταντίνου, την ξεχωριστή Άννα Παναγιωτοπούλου (αν και βρίσκεται μακριά από τα δικά μου γούστα, αναγνωρίζω την αξία της), την αλησμόνητη Μίνα Αδαμάκη που ως άλλη Αστέρω σατιρίζει το βουκολικό δράμα και τον έρωτα μέσα στις λάσπες και τα κοπάδια των προβάτων και αμνοεριφίων.

Ακριβή παραγωγή που γυρίστηκε σε πολλά και διαφορετικά μέρη, τόσο εντός όσο και εκτός Αττικής.
Η κωμωδία σατιρίζει τις κοινωνικές ανισότητες, την αδικία που βιώνουν οι φτωχοί από τους άδικους πλούσιους, το γενικότερο σενάριο των περισσότερων ταινιών του Ελληνικού σινεμά για πολλές δεκαετίες.

Εύστροφη παρωδία των στερεοτύπων, των αντιλήψεων με τις οποίες είχε διανθιστεί ο κινηματογράφος μας για πολλές δεκαετίες, απόρροια του γενικότερου πολιτισμικού πλαισίου στο οποίο και ο ίδιος υπήρχε και κινούταν.

Διαχρονικά δροσερή κωμωδία που γνωρίζει να σε κάνει να γελάς ακόμα και στα πιο βαθιά σκοτάδια σου, δείχνοντας σου παράλληλα την αξία της ποιοτικής, ουσιαστικής σάτιρας και παρωδίας.

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Ευτυχισμένοι Μαζί: Reunion για μία σκηνή μετά από 15 χρόνια

Ευτυχισμένοι Μαζί

Μια από τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές του “Ευτυχισμένοι Μαζί” ξαναγυρίστηκε και οι χρήστες του TikTok έπαθαν την “πλάκα” τους!!!

Η σειρά του Mega, “Ευτυχισμένοι μαζί”, είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο αγαπημένες ελληνικές σειρές, με το κοινό να παρακολουθεί μέχρι και σήμερα, τις επαναλήψεις των επεισοδίων φανατικά..

eftixismenoi mazi 1

Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 15 χρόνια από το τελευταίο επεισόδιο, τόσο οι χαρακτήρες όσο και οι ατάκες έχουν μείνει ανεξίτηλες στο μυαλό του Έλληνα τηλεθεατή. Μάλιστα, όταν εμφανίστηκαν τα memes, αρκετά ήταν αυτά που ήταν εμπνευσμένα από την αγαπημένη σειρά.

Πρόσφατα, μια από τις καλύτερες και πιο αγαπημένες σκηνές έγινε remake, με τους χρήστες του TikTok να μην πιστεύουν στα μάτια τους. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος (Σπύρος), Τάσος Γιαννόπουλος (Μάκης), Πέτρος Μπουσουλόπουλος (Μάρκος) και Κώστας Ιντζεγιάν (Μήτσος) έκαναν reunion και ξαναέπαιξαν την θρυλική σκηνή με το δεκαεξάρι… γερμανοπολύγωνο.

Όπως ήταν φυσικό, το βίντεο στο TikTok έχει καταφέρει να συγκεντρώσει, μέσα σε λίγες ώρες, χιλιάδες προβολές και αμέτρητα σχόλια. «Θα πλήρωνα για να δω καινούργια επεισόδια, αλήθεια !!», «Ζούμε μεγάλες στιγμές», «Μόνο ο Σπύρος έμεινε ίδιος» ήταν μερικά.

Θυμηθείτε και την κανονική σκηνή

Advertisement

Η επιστροφή της Ελένης Προκοπίου στο θέατρο

Προκοπίου

Πενήντα δύο χρόνια έχουν περάσει από όταν η υπέροχη ηθοποιός, Ελένη Προκοπίου αποσύρθηκε από τα καλλιτεχνικά δρώμενα για να αφοσιωθεί στην οικογένεια της.

Η τελευταία της εμφάνιση τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο ήταν με το έργο του Γιάννη Δαλιανίδη, “Το κοροιδάκι της πριγκηπέσσας” το 1972 όπου στα γυρίσματα έμαθε ότι ήταν έγκυος στην μοναχοκόρη της.

Στα χρόνια που ακολούθησαν είχε πολλές προτάσεις για να επιστρέψει όμως η ίδια έλεγε πως το κεφάλαιο υποκριτική είχε πια κλείσει για εκείνη.

prokopiou

Φέτος όμως άλλαξε γνώμη και θα συμμετέχει μέσω voice over στην παράσταση, “Το κορίτσι μου” που θα ανέβει τον Μάρτιο στο ιστορικό θέατρο, “Αμαλία” στην Θεσσαλονίκη με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Παράσχο που έχει γράψει και το κείμενο μαζί με τον Χρήστο Κωνσταντίνου. Ο τελευταίος υπογράφει και την σκηνοθεσία μαζί με τον Γιώργο Ασλανίδη.

Μέσω voice over μαζί με την κυρία Ελένη Προκοπίου θα είναι η αγαπητή κυρία, Έφη Παπαθεοδώρου, η Βίβιαν Κοντομάρη, ο Πέτρος Ξεκούκης, ο Μάρκος Γιακουμόγλου, η Ελένη Πύρρου (εγγονή της κυρίας Προκοπίου), ο Βασίλης Κοτσεσαρίδης, η Άννα Παράσχου και ο Θωμάς Χαχάμης.

Μη την χάσετε. Από 4/3 και κάθε Δευτέρα στις 21:00 στο θέατρο Αμαλία.

to koritsi mou 1
Advertisement

Η επιθυμία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ έγινε πραγματικότητα

επιθυμία

Σε κλίμα συγκίνησης και νοσταλγίας εγκαινιάστηκε χθες το μόνιμο καμαρίνι του μεγάλου Πειραιώτη ηθοποιού, Δημήτρη Παπαμιχαήλ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Χειρόγραφα, φωτογραφίες, θεατρικά κοστούμια, προσωπικά του αντικείμενα αλλά και ένα τιμητικό Κύπελλο του Ολυμπιακού είναι ορισμένα μόνο από τα πολύτιμα εκθέματα στο μόνιμο Καμαρίνι του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, που πλέον κοσμεί την επιβλητική σκάλα του θεάτρου που οδηγεί στο φουαγιέ του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά.

Η επιθυμία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ έγινε πραγματικότητα

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, και το δημοτικό ραδιόφωνο της πόλης, το ιστορικό «Κανάλι Ένα 90,4», υλοποίησαν μία από τις τελευταίες επιθυμίες του κορυφαίου Πειραιώτη καλλιτέχνη, δημιουργώντας ένα Καμαρίνι με πολλά από τα προσωπικά του αντικείμενα.

Η ηθοποιός και τελευταία σύντροφος του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Νάντια Μουρούζη, σεβόμενη την επιθυμία του για τη δημιουργία του καμαρινιού του από το ιστορικό ραδιόφωνο του Πειραιά, παραχώρησε στο Κανάλι Ένα 90,4 αντικείμενα ανεκτίμητης ιστορικής αξίας, προκειμένου να μείνουν για πάντα στην πόλη που γεννήθηκε και λάτρεψε.

kamarini fotografies 1

Η υλοποίηση του σπουδαίου αυτού εγχειρήματος έγινε με την πολύτιμη βοήθεια του προϊσταμένου Προγράμματος και Πολιτισμού της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά, Παναγιώτη Φύτρα.

Τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την εικαστική επιμέλεια του καμαρινιού του Δημήτρη Παπαμιχαήλ ανέλαβε ο σπουδαίος σκηνογράφος Μανώλης Παντελιδάκης.

Κατά τη χθεσινή εκδήλωση, χαιρετισμούς απηύθυναν ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αλέξανδρος Τζεφεράκος (κατά τη θητεία του οποίου ως προέδρου της ΔΗ.ΡΑ.Π. ξεκίνησε η δημιουργία του καμαρινιού), ο πρόεδρος της ΔΗ.ΡΑ.Π. Ιωσήφ Βουράκης, η Νάντια Μουρούζη, οι ηθοποιοί Ρούλα Πατεράκη, Ρήγας Αξελός και Χρήστος Βασιλόπουλος, ο δημοσιογράφος Ιάσων Τριανταφυλλίδης και ο Μανώλης Παντελιδάκης.

Τη συγκινητική βραδιά άνοιξε η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Πειραιά, ενώ η Λένα Αλκαίου ερμήνευσε αγαπημένες επιτυχίες του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τόνισε: «Σε μια πολύ όμορφη και συγκινητική εκδήλωση, εγκαινιάσαμε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το μόνιμο καμαρίνι του μεγάλου Πειραιώτη ηθοποιού Δημήτρη Παπαμιχαήλ, το οποίο βρίσκεται στην επιβλητική σκάλα του θεάτρου μας που οδηγεί στο φουαγιέ.

Με προσωπικά του αντικείμενα, που εμπιστεύθηκε στη Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά Κανάλι Ένα 90,4 FM η τελευταία σύντροφός του, Νάντια Μουρούζη, εκπληρώνοντας την επιθυμία του να μείνουν αυτά τα αντικείμενα στον Πειραιά, στην πόλη που γεννήθηκε, λάτρεψε και τίμησε σε όλη τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του.

Συγκλονιστική ήταν η στιγμή που μέσα στο θέατρο ακούστηκε η στεντόρεια φωνή του Παπαμιχαήλ, στο πρώτο σήμα του ιστορικού ραδιοφώνου της πόλης μας το 1987 και σε μια συνέντευξη που είχε δώσει το 2001 στο ραδιόφωνο του Πειραιά. Όλο το θέατρο σιγοτραγούδησε το ”Μάτια Βουρκωμένα” και το ”Υπομονή” από τις ταινίες του, σε ένα πολύ όμορφο μουσικό αφιέρωμα από την επίσης Πειραιώτισσα Λένα Αλκαίου.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ αποτελεί για τον Πειραιά ένα από τα καμάρια του και είμαι πολύ περήφανος που το καμαρίνι του είναι πλέον μέρος του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Με αυτό τον τρόπο, οι Πειραιώτες του ανταποδίδουμε την αγάπη του και τον ευχαριστούμε για όσα πρόσφερε στην Τέχνη και τα κοινά.

Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ, Δημήτρη, Πειραιώτη…

Ο πρόεδρος της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά «Κανάλι Ένα 90,4», Ιωσήφ Βουράκης, σημείωσε, μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό του:

«Είναι μια πολύ ευχάριστη μέρα για το Δημοτικό μας Θέατρο και τον Πειραιά γενικότερα. Μια επιθυμία του μεγάλου Δημήτρη Παπαμιχαήλ που έγραψε την ιστορία του ξεκινώντας από τον Πειραιά, να φτιάξουμε ένα καμαρίνι αφιερωμένο στον ίδιο με τα προσωπικά του αντικείμενα, έγινε πραγματικότητα.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους εργάστηκαν για να πραγματοποιηθεί αυτή η γιορτή, ένα μεγάλο ευχαριστώ και στην κα Μουρούζη που ήταν ο σύνδεσμος της οικογένειας με τον δήμο. Επιβεβαιώνεται και η προσπάθεια που κάναμε τα προηγούμενα χρόνια το ΔΘΠ να μη λειτουργεί αυστηρά ως θέατρο, αλλά ως ένας πολυχώρος πολιτισμού. Όσοι έρχονται στο Δημοτικό Θέατρο θα μπορούν να απολαύσουν αυτές τις πολύ ωραίες βιτρίνες που αναπαριστούν το καμαρίνι του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και θα ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες ωραίες εκδηλώσεις».

kamarini fotografies 2

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά και πρώην πρόεδρος της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Αλέξανδρος Τζεφεράκος, στον χαιρετισμό του, επισήμανε:

«Η εκπλήρωση της επιθυμίας ενός ανθρώπου που έχει φύγει από τη ζωή, αποτελεί πάντοτε ένα ισχυρότατο κίνητρο για εκείνους που αναλαμβάνουν να την εκπληρώσουν. Πολύ περισσότερο όταν αυτή η επιθυμία προέρχεται από έναν μεγάλο Έλληνα της Τέχνης και του Πολιτισμού.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ είχε ζητήσει από τη Νάντια Μουρούζη, μετά τον θάνατό του, να φροντίσει να εκτεθούν κάποια προσωπικά του αντικείμενα σε ένα μόνιμο “καμαρίνι”, στην πόλη που γεννήθηκε, στην πόλη που αγάπησε και τίμησε. Τα αντικείμενα αυτά παραχωρήθηκαν στο ιστορικό ραδιόφωνο του Πειραιά “Κανάλι Ένα 90,4”, του οποίου υπήρξε ιδρυτικό μέλος, ενώ “έντυσε” με τη φωνή του το πρώτο σήμα του σταθμού, το οποίο βγήκε στον ”αέρα” στις 13 Μαΐου 1987, εγκαινιάζοντας την εποχή της “Άνοιξης” της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

kamarini fotografies 3

Μετά τη γνωστοποίηση της επιθυμίας του Δημήτρη Παπαμιχαήλ ήταν για εμάς μονόδρομος να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην εκπλήρωσή της. Να επιλέξουμε μια θέση εκτός από τη θέση που έχει στην καρδιά και στο μυαλό μας. Μια θέση στο θέατρό μας, που αμέσως αποδέχτηκε ο δήμαρχός μας Γιάννης Μώραλης, ο τότε πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν. Ιωσήφ Βουράκης και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου.

Είναι ιδιαίτερη τιμή η επιθυμία του αυτή να υλοποιείται μέσα από τη Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά, που για την ύπαρξή της είναι σημαντική η προσφορά του και η παρακαταθήκη του. Σήμερα ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ θα χαμογελά από εκεί ψηλά… Και αυτό γιατί… Σήμερα ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ επέστρεψε στο σπίτι του!

Κλείνοντας, θέλω να περιγράψω μια σκηνή από το μαγαζί ΚΑΡΠΟΥΖΙ στον Πειραιά, κάπου στα 1998 ή 1999, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ σηκώνεται όρθιος στη θέση του και με τις κινήσεις των χεριών και του κεφαλιού του χορεύει το καλύτερό του ζεϊμπέκικο. Τριακόσια πενήντα περίπου τυχερά άτομα παρακολουθούν με εκκλησιαστική ησυχία και στο τέλος χειροκροτούν ασταμάτητα όρθιοι, πρωτοστατούντων του Ξαρχάκου και του Σπανουδάκη, που έτυχε να είναι εκεί».

kamarini fotografies 4

Η ηθοποιός Νάντια Μουρούζη τόνισε: «Σήμερα είναι μια γιορτή. Ο κ. Παντελιδάκης φιλοτέχνησε αυτό το υπέροχο καμαρίνι, για να τιμήσει ο Πειραιάς, η πόλη την οποία αγάπησε τόσο πολύ, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Εγώ, απλώς, έκανα αυτό που έπρεπε να κάνω. Δεν θα μου λείψουν τα αντικείμενα, γιατί είναι πλέον στο μέρος που πρέπει να βρίσκονται».

Ο σκηνογράφος Μανώλης Παντελιδάκης επισήμανε: «Η κα Μουρούζη μου ζήτησε να τον τιμήσουμε κι εγώ χαίρομαι γιατί πιστεύω ότι πραγματικά ο τόπος που μεγαλώνεις σε διαμορφώνει και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ήταν γέννημα του Πειραιά. Είναι μεγάλη χαρά που μας έδωσε η Νάντια τα αντικείμενα, να τα βλέπει ο κόσμος του Πειραιά και όλοι οι θαυμαστές του. Πρέπει να υπάρχει η ιστορία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και όλων των μεγάλων ηθοποιών».

Στους χαιρετισμούς τους, ο δημοσιογράφος Ιάσων Τριανταφυλλίδης και οι ηθοποιοί Ρούλα Πατεράκη, Χρήστος Βασιλόπουλος και Ρήγας Αξελός μίλησαν για τη σπουδαία προσωπικότητα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, για την πορεία του στο θέατρο, τους σημαντικούς ρόλους που ερμήνευσε και για την αγάπη του στον Πειραιά.

kamarini fotografies 5

Επίσης, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν: Ο γιος του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Γιάννης Παπαμιχαήλ, οι αντιδήμαρχοι Αθηνά Γλύκα-Χαρβαλάκου, Δημήτρης Καρύδης, Αντώνης Μοραντζής, Παναγιώτης Ρέππας και Κυριακή Μπουρδάκου.

Οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι Γιώργος Βίτσας, Σταυρούλα Μέντη, Αλεξάνδρα-Γερασιμούλα Τουμαζάτου, Γιάννης Χατζηαλέξης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Άγγελος Μπουλντούμης και Ελίνα Βερυκάκη, οι πρόεδροι των Α’ και Ε’ Δημοτικών Κοινοτήτων Δημήτρης Πεφάνης και Παναγιώτα Θειακούλη-Βοϊδονικόλα αντίστοιχα.

Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α’θμιας Εκπαίδευσης Χρήστος Μακρής, η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος για θέματα Εθελοντισμού Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, κοινοτικοί σύμβουλοι, ο αντιπρόεδρος της ΔΗ.ΡΑ.Π. Απόστολος Σειρηνίδης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Νίκος Διαμαντής, η σύζυγος του σπουδαίου σκηνοθέτη Θεόδωρου Αγγελόπουλου, Φοίβη Αγγελοπούλου, ο σεναριογράφος και ηθοποιός Αλέξανδρος Ρήγας, ο διευθυντής ΕΚΕ της ΠΑΕ Ολυμπιακός Νίκος Γαβαλάς, η πρόεδρος του Συνδέσμου Γυναικών Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, Άννα Δασκαλάκη κ.ά.

Advertisement

Άγνωστες ιστορίες για την θρυλική σειρά, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται

“Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” ήταν το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό πρόγραμμα της σεζόν 1975 -76. Ένα αξεπέραστο αριστούργημα, βασισμένο στο βιβλίο που έγραψε ο Νίκος Καζαντζάκης και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά το 1948 και εκδόθηκε το 1954 από τον εκδοτικό οίκο Δίφρος, ενώ αρχικά κυκλοφόρησε στην Νορβηγία και Γερμανία το 1951.

Σκηνοθέτης του σίριαλ ήταν ο Βασίλης Γεωργιάδης, που είχε στο ενεργητικό του μεγάλες κινηματογραφικές κι αξέχαστες ταινίες, όπως: “Κορίτσια στον ήλιο“, “Ο μπλοφατζής”, “Εκείνο το καλοκαίρι”, “Η κατάρα της μάνας”, “Η 7η μέρα της δημιουργίας”, “Οργή”, “Γάμος αλά Ελληνικά“, “Ραντεβού με μια άγνωστη”, “Η μάχη της Κρήτης” κ.α.

Οι περισσότερες βραβευμένες στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε ξένα Φεστιβάλ, ενώ τα ανεπανάληπτα, “Τα Κόκκινα Φανάρια” και “Το χώμα βάφτηκε κόκκινο” ήταν υποψήφιες για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας (Το κόκκινο ήταν το γούρικο χρώμα του όπως φαίνεται). Στην τηλεόραση, ο Βασίλης Γεωργιάδης ξεκίνησε με τις σειρές, “Μπαλσόι Ιβάν και Μπιγκ Τζον” και “Επικίνδυνα Βήματα”, ενώ μετά τον Χριστό, η τηλεοπτική του καριέρα απογειώθηκε. Γιούγκερμαν, Πανθέοι, Συνταγματάρχης Λιάπκιν, Μαρία Πάρνη, Η τελευταία νύχτα της γης, Ουράνιο Τόξο, η μία μεγαλύτερη επιτυχία από την άλλη.

o xristos ksana stavronetai

Η παραγωγή της σειράς ήταν της Αστήρ TV, των Γιώργου και Ελβίρας Ράλλη, η οποία ήταν η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής τηλεοπτικών προγραμμάτων στην Ελλάδα, κάτι σαν τη Φίνος Φιλμ αλλά στην τηλεόραση. Ενδεικτικά αναφέρω τα: Αλάτι και Πιπέρι, Χαρούμενη Κυριακή, Πανθέοι, Γιούγκερμαν, Γαλήνη, Ονειροπαρμένος, Το ημερολόγιο ενός θυρωρού, Χαμογελάστε Παρακαλώ, Τα παλιόπαιδα τ’ ατίθασα, Ο δρόμος, Μια υπέροχη γλωσσού, Η γειτονιά μας, Μαντάμ Σουσού, Εκείνες κι εγώ, Λωξάντρα … κατάλογος ατέλειωτος!

Όσο για του υπόλοιπους συντελεστές; Ο Κώστας Λυχναράς είχε την τηλεοπτική διεύθυνση (αρχικά συνσκηνοθετούσε με τον Βασίλη Γεωργιάδη), ο Πέτρος Καπουράλης αντί για συμβατικά σκηνικά, έστησε ένα ολόκληρο χωριό δίπλα στα στούντιο, ο Τάσος Ζωγράφος που ήταν αυθεντία έκανε τα κοστούμια, η Δανάη Ευαγγελίου στη μουσική επιμέλεια (ιδιαίτερα επιτυχημένη η επιβλητική μουσική των τίτλων) ενώ τη διασκευή σε σενάριο έκαναν ο Γεράσιμος Σταύρου (τα πρώτα δυο επεισόδια) και ο Νότης Περγιάλης. Οι ίδιοι είχαν κάνει και τη διασκευή σε θεατρικό, το καλοκαίρι του 1956 για το Θέατρο του Πεδίο Άρεως, με πρωταγωνιστές τον Μάνο Κατράκη και την Σμαρούλα Γιούλη.

Και πάμε τώρα στη διανομή. To μισό ελληνικό θέατρο έπαιξε στο σίριαλ. Οι πρώτες ανακοινώσεις ανέφεραν τον Νίκο Κούρκουλο στη διανομή, χωρίς αυτό να πραγματοποιηθεί, ούτε να γίνει γνωστό ποιο ρόλο θα έπαιζε. “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” κατάφερε να συγκεντρώσει σπουδαίους ηθοποιούς όχι μόνο για τους βασικούς ρόλους αλλά και για τους υπόλοιπους.

Από την Γεωργία Βασιλειάδου μέχρι τον Κώστα Γκουσγκούνη, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” έμεινε στην τηλεοπτική ιστορία και για το καστ. Λυκούργος Καλλέργης, Νίκος Χατζίσκος, Γιώργος Φούντας, Ανδρέας Φιλιππίδης, Κάτια Δανδουλάκη, Νίκη Τριανταφυλλίδη, Ελένη Ζαφειρίου, Γιάννης Αργύρης, Φοίβος Ταξιάρχης, Νίκος Κούρος, Ηρώ Κυριακάκη, Βασίλης Τσάγκλος, Δήμος Σταρένιος, Αλίκη Αλεξανδράκη και νεότεροι που μόλις ξεκινούσαν όπως ο Νίκος Καλογερόπουλος, η Τζένη Φωτίου (το γιουσουφάκι), η Στάμυ Κακαρά και ο Αργύρης Παυλίδης.

o xristos ksana stavronetai 2

Το ερώτημα ήταν ποιος θα υποδυθεί τον Μανωλιό, τον Χριστό δηλαδή. Ο Βασίλης Γεωργιάδης έδωσε το ρόλο σε έναν ηθοποιό που είχε συνεργαστεί ξανά μαζί του, πρώτη φορά στη σειρά “Επικίνδυνα Βήματα” το 1973 (στο ρόλο του Γιόχαν) και λίγους μήνες πριν στην ταινία του Ομφαλός.

Ο Αλέξης Γκόλφης υποδύθηκε τον Μανωλιό που θα έκανε τον Χριστό στην αναπαράσταση. Η επιτυχία ανεπανάληπτη. Ο Αλέξης Γκόλφης έγινε είδωλο από την πρώτο επεισόδιο. Όλα τα περιοδικά τον ήθελαν για εξώφυλλο, ενώ το κοινό ταύτισε τους ηθοποιούς με τους ρόλους τόσο πολύ, που όταν το καλοκαίρι σε κάποια παραλία της Αττικής, είδαν τον Αλέξη Γκόλφη, φώναζαν “Ο Χριστός με μαγιό!”

Ο Αλέξανδρος Γκόλφης ξεκινήσει μια δεκαετία πριν, από το σινεμά, σε μικρούς ρόλους δίπλα στον Θανάση Βέγγο, τον Κώστα Καρρά και την Μπέτυ Αρβανίτη. Στο θέατρο ξεκίνησε με το θίασο του Νίκου Χατζίσκου, που έπαιξαν μαζί και στη σειρά, ενώ ξαναβρέθηκαν στη σκηνή την ίδια χρονιά.

Μεγαλωμένος σε μικροαστικό περιβάλλον, χωρίς πολλές απαιτήσεις, ο Αλέξης Γκόλφης προσπάθησε μόνος του. Τα βιώματά του ήταν τέτοια, που τον έφεραν πιο κοντά στα ανθρώπινα καθημερινά βιοποριστικά προβλήματα. Εκείνη την εποχή έλεγε: Ντρέπομαι για τους ανθρώπους που σπάνε πιάτα στα μπουζούκια, ενώ το 70% της ανθρωπότητας υποσιτίζεται. Αγαπώ την ελευθερία, τους γονείς μου, τον έρωτα και αποστρέφομαι τη μοναξιά -τη φοβάμαι τη μοναξιά- και τη μετριότητα. Φροντίζω να βελτιώνομαι ως άνθρωπος.

Για τον Έλληνα Χριστό της τηλεόρασης, τα πράγματα δεν πήγαν πολύ καλά. Μετά τον Χριστό, έπαιξε στον Συνταγματάρχη Λιάπκιν το 1979 και οι επόμενες εμφανίσεις του γίνονται στη δεκαετία του ΄90. Αξιοσημείωτες είναι στο Ξενοδοχείο Αμόρε, στο Λόγω Τιμής και στη Συκοφαντία του αίματος. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ήταν πολύ δύσκολα και ο ηθοποιός έπαιρνε για χρόνια ουσίες.

Είχε παραδεχθεί ότι ο κόσμος τον αναγνώριζε συχνά στο δρόμο τον σταματούσε, βλέποντας στο πρόσωπό του εκείνο του Χριστού. Η τελευταία του εμφάνιση ήταν σε μεσημεριανή εκπομπή όπου μιλούσε, με αξιοπρέπεια, για το δράμα που ζούσε. Πέθανε το 2007 σε ηλικία 59 ετών, μόνος και αβοήθητος. Ο θάνατός του αποκαλύφθηκε έπειτα από δύο μήνες, στις 9 Οκτωβρίου 2007.

Από τον Αύγουστο του 2007 ο Γκόλφης βρισκόταν στο νεκροτομείο και κανείς δεν τον είχε αναζητήσει. Μόλις το μεσημέρι της 9ης Οκτωβρίου αποκαλύφθηκε ότι ο άτυχος ηθοποιός άφησε την τελευταία του πνοή στα μέσα Αυγούστου. Ζούσε, άστεγος και ρακοσυλλέκτης, στην πλατεία Κολιάτσου.

Η υπόθεση της σειράς εκτυλίσσεται στην ενδοχώρα της Μικράς Ασίας και πιο συγκεκριμένα στο χωριό Λυκόβρυση το 1921. Οι κάτοικοί του είχαν ένα παλιό έθιμο, κάθε 7 χρόνια έκαναν την αναπαράσταση των Παθών του Χριστού τη Μεγάλη Εβδομάδα και έπρεπε να διαλέξουν μερικούς από τους άνδρες του χωριού που θα υποδύονταν τους Αποστόλους και έναν που θα υποδυόταν τον Χριστό.

o xristos ksana stavronetai 1

Μαζεύονται οι δημογέροντες του χωριού και αποφασίζουν σε ποιους θα αναθέσουν τους ρόλους. Οι δημογέροντες είναι ο παπα-Γρηγόρης, ο γερο-Λαδάς, ο άρχοντας Πατριαρχέας, ο καπετάνιος και ο δάσκαλος του χωριού και αδελφός του παπα-Γρηγόρη. Οι δημογέροντες αποφασίζουν να δώσουν το ρόλο του Ιωάννη στο γιο του Πατριαρχέα, τον Μιχελή, το ρόλο του Πέτρου στο Γιαννακό, το ρόλο της Μαγδαληνής στην Κατερίνα, την πόρνη του χωριού, το ρόλο του Ιούδα στον Παναγιώταρο και τέλος το ρόλο του Χριστού στον πιο αθώο που δεν ήταν άλλος από τον βοσκό των προβάτων του Πατριαρχέα, τον Μανωλιό.

Καθώς οι ετοιμασίες προχωρούν, η άφιξη στη γειτονική Σαρακήνα μιας ομάδας προσφύγων με επικεφαλής τον παπα-Φώτη, προκαλεί την εχθρότητα των πιο αντιδραστικών στοιχείων του χωριού, που βλέπουν τους άκληρους πρόσφυγες σαν άμεση απειλή για τα υπάρχοντά τους. Όταν μάλιστα μετά το θάνατο του Πατριαρχέα, ο Μιχελής χαρίζει όλα τα υπάρχοντά του στους φτωχούς της Σαρακήνας, ο παπα-Γρηγόρης έξαλλος προσπαθεί να στρέψει τον αγά της Λυκόβρυσης εναντίον τους, κατηγορώντας τους σαν μπολσεβίκους και επαναστάτες.

Οι εξαθλιωμένοι πρόσφυγες προσπαθούν να εγκατασταθούν στο σπίτι και στα κτήματα του Πατριαρχέα. Ο παπα-Γρηγόρης επικεφαλής των χωριανών της Λυκόβρυσης τους λιθοβολούν και τους διώχνουν. Παραμένει μόνο ο Μανωλιός, τον οποίο συλλαμβάνει ο Παναγιώταρος και τον οδηγει στον αγά. Ο αγάς τον δικάζει και τον παραδίδει στον συγκεντρωμένο και εξαγριωμένο όχλο που ζητεί επίμονα την παραδειγματική του τιμωρία.

Τον οδηγούν στην εκκλησία και εκεί ο Παναγιώταρος, αφού προηγουμένως τον ξυλοκοπήσει άγρια στη συνέχεια με την προτροπή του παπα-Γρηγόρη τον μαχαιρώνει μπροστά στην Άγια Τράπεζα. Ενώ το αίμα του νεκρού Μανωλιού βάφει την εκκλησία, οι πρόσφυγες της Σαρακήνας με επικεφαλής τον παπα-Φώτη φεύγουν από τη Λυκόβρυση για να αποφύγουν νέα αιματοχυσία, αναζητώντας νέο τόπο εγκατάστασης.

Άγνωστες ιστορίες για την θρυλική σειρά, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”

–Ο Χριστός ξανασταυρώνεται έκανε πρεμιέρα στις 29 Μαϊου 1975 με ένα ημίωρο επεισόδιο-γνωριμίας για τους τηλεθεατές και τέλειωσε στις 11 Ιουνίου 1976. Τότε τα σίριαλ δεν σταματούσαν το καλοκαίρι και συνέχιζαν κανονικά και τους θερινούς μήνες. Η σειρά ήταν ασπρόμαυρη, ολοκληρώθηκε σε 50 επεισόδια αλλά σώζονται τα μονταρισμένα -από τον Βασίλη Γεωργιάδη- 18 επεισόδια.

o xristos ksana stavronetai 4

-Η Μαριορή που υποδύθηκε η Κάτια Δανδουλάκη, είναι ρόλος ορόσημο στην καριέρα της άξιας ηθοποιού.

-Η Γεωργία Βασιλειάδου -72 χρονών τότε- είχε κάνει άλλη μία τηλεοπτική εμφάνιση την προηγούμενη χρονιά (Το παλιό το κατοστάρι) αλλά με το ρόλο της “Μανταλένια”, την γνώρισαν και οι νεότερες γενιές που δεν είχαν την ευκαιρία να την δουν στο σινεμά ή στο θέατρο.

-Ο Ανδρέας Φιλιππίδης που υποδύεται τον Πατριαρχέα, καθιέρωσε τη φράση Τα ύστερα του κόσμου που έγινε σλόγκαν

Λυκούργος Καλλέργης και ο Νίκος Χατζίσκος έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας ως κακός και καλός παππάς αντίστοιχα.

-Εποχή άφησε ο Δήμος Σταρένιος ως γερό-Λαδάς, ενώ την μουγκή γυναίκα του υποδύθηκε η Ηρώ Κυριακάκη, που ο Βασίλης Γεωργιάδης την εκτιμούσε ιδιαίτερα ως ηθοποιό. Συνεργάστηκαν μαζί στα Κόκκινα Φανάρια, στον Χριστό ξανασταυρώνεται, στον Γιούγκερμαν και στο Ουράνιο Τόξο

-Για να μην …”σκανδαλιστεί” το τηλεοπτικό κοινό, ο Βασίλης Γεωργιάδης για το Γιουσουφάκι, επέλεξε μια νεαρή ηθοποιό, την Τζένη Φωτίου, που έπαιζε κυρίως σε παιδικές παραστάσεις και έμοιαζε φυσιογνωμικά με αγόρι. Ωστόσο, όταν το Γουσουφάκι δολοφονείται, επιλέγει τον Αργύρη Παυλίδη για Μπραϊμάκι που ικανοποιεί τα γούστα του Αγά.

Νίκη Τριανταφυλλίδη -που ήταν καλλονή- έπαιξε την Κατερίνα, ρόλο που είχε παίξει στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου η Μελίνα Μερκούρη. Η Νίκη Τριανταφυλλίδη είχε σημαντική πορεία στο σινεμά και στο θέατρο, αλλά ως χήρα ελαφρών ηθών του χωριού που γοητεύεται από το Μανωλιό, θα την αγαπήσει όλη η Ελλάδα. Πριν τον Χριστό, είχε ξεχωρίσει και στο Εν τούτω Νίκα, του Νίκου Φώσκολου.

-Οι Άγριες Μέλισσες του Αντ1, είχε πολλές ομοιότητες ως προς την παραγωγή και την επιλογή των ηθοποιών. Στήθηκε ένα ολόκληρο χωριό, όπως είχε γίνει τότε με τον Χριστό, ενώ επιλέχθηκαν ηθοποιοί που έχουν θεατρικό βιογραφικό. Λεπτομέρεια: η Κάτια Δανδουλάκη παίζει και στις δύο σειρές, όπως και η Αλίκη Αλεξανδράκη που υποδύθηκε την μάνα του χωροφύλακα στις “Άγριες Μέλισσες” έπαιζε και στον Χριστό (στο ρόλο της Λίζας).

Επίλογος

“Μετά το μακελειό, άκουγε ο παπά Φώτης την καμπάνα να χτυπά, να γιορτάζει και να διαλαλεί πως ο Χριστός γεννήθηκε, πως κατέβηκε στη γη για να σώσει τον κόσμο. Κούνησε το κεφάλι του κι αναστέναξε.

-‘Αδικα, άδικα Χριστέ μου… Κοντεύουν δυο χιλιάδες χρόνια κι ακόμα, ακόμα σε σταυρώνουν… Πότε θα γεννηθείς Χριστέ μου, να μην σταυρωθείς πια, να ζεις μαζί μας αιώνια;”

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Σούλα Αθανασιάδου 1929-2022

Σούλα Αθανασιάδουula
Η Σούλα Αθανασιάδου ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1929.Πρωτοεμφανίστηκε στον...

Ο Νίκος Κούρκουλος που δεν ήθελε κωμωδίες

nikos kourkoulos
Ποιος δεν θυμάται τον Αλέκο Σαμιωτάκη στην ταινία «Δεσποινίς διευθυντής» του 1964, ρόλο που ερμήνευσε με εξαιρετική...