15.9 C
Athens
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 8

Sweet Girls: Tο πρώτο γυναικείο Rock συγκρότημα

Sweet Girls

Στη Θεσσαλονίκη σχηματίστηκε το πρώτο ροκ γυναικείο συγκρότημα, οι Sweet Girls με την Φανή Φωτίου στη φωνή και κιθάρα, τη Βάσω Σικαρίδου στην κιθάρα. Άννυ Γκιουζέ στο μπάσο, την Τζένη Φιλιππίδου στο όργανο, ενώ στα τύμπανα (και στα ουρλιαχτά) ήταν η Αλίκη Γεωργίου, σημερινή σύζυγος του Πασχάλη.

Το γκρουπ είχε υπογράψει μια συμφωνία με γνωστή δισκογραφική εταιρεία για ένα 7” που τελικά για διαφόρους λογούς δεν επικυρώθηκε ποτέ. Η αρχική πενταμελής τους σύνθεση αποτελείτο από την Φανή Πατσαρίκα στα φωνητικά και στη κιθάρα, Βάσω Σικαρίδου κιθάρα, Άννυ Γκιουζέ στο μπάσο, Τζένη Φιλιππίδου στο όργανο και Άλικη Γεωργίου στα τύμπανα.

Η Άλικη Γεωργίου είναι σύζυγος του Πασχάλη ενώ η Φανή Πατσαρίκα στη συνέχεια σαν Φανή Φωτίου ακλούθησε μια πορεία στο χώρο των μπουάτ. Eίχαν παίξει και Αθήνα στην ίδια εκδήλωση με τις Aθηναίες Girls.

sweet girls 2.jpg

Το 1975 μετά από πρόσκληση του παραγωγού και συνθέτη Λέο Λέανδρου, πατέρα της Βίκυ Λέανδρος, o Πασχάλης πήγε στην Γερμανία και ηχογράφησε τέσσερις δίσκους 45 στροφών στα γερμανικά.

Τα τραγούδια “Oh Maria”, και “Weine nicht mama” κατάφεραν να μπουν μέσα στα δέκα πρώτα του γερμανικού hit parade.

Παρά την επιτυχία που σημείωσε εκεί ο Πασχάλης, την ίδια χρονιά, επέστρεψε στην Ελλάδα για να παντρευτεί την αγαπημένη του Αλίκη, ύστερα από δεσμό 8 ετών.

Η Αλίκη Γεωργίου, που από το 1975 όλοι την ξέρουμε ως Αλίκη Αρβανιτίδη, σύζυγο του Πασχάλη ήταν 14 χρόνων όταν γνώρισε τον Πασχάλη, σε πλατωνική σχέση. Τότε, τους χώρισε ο αυστηρός της πατέρας.

Δεν υπάρχει παρά μία φωτογραφία του συγκροτήματος (και αυτή δεν δείχνει όλα τα μέλη), γιατί τα περισσότερα κορίτσια που μετείχαν στο γκρουπ, δεν ήθελαν να το μάθουν οι γονείς τους που ήταν αυστηροί και ήθελαν να ασχολούνται μόνο με τα μαθήματά τους. Η Αλίκη Γεωργίου ήταν η ντράμερ και τραγουδίστρια του συγκροτήματος και ερμήνευε με πάθος το “She’s got a ticket to ride but she don’t care”.

Όπως αφηγήθηκε «Μπήκα στο γκρουπ, στις Sweet Girls, κρυφά από τον πατέρα μου. Του είχα ζητήσει να μου αγοράσει κιθάρα και το απαγόρευσε γιατί ήθελε να αφοσιωθώ στα μαθήματά μου, να σπουδάσω και να γίνω γιατρός.

Εγώ του είχα πει: “Τι; σε νεκροτομεία δεν μπαίνω!. Έτσι γράφτηκα στον Οδηγισμό (στα κορίτσια προσκόπους) για να έχω δικαιολογία να βγαίνω. Και πήγαινα κρυφά στις πρόβες και στις συναυλίες με τα κορίτσια».

Για τη γνωριμία της με τον Πασχάλη «Είχαμε γνωριστεί πιο πριν, όταν ήμουν 14 χρόνων. Είχαμε μια πλατωνική σχέση. Αλλά το 1964, μας είδε ο πατέρας μου στο δρόμο και έκανε μεγάλη φασαρία. Αναγκάστηκα να διακόψω τη σχέση. Το 1966 και αρχές 1967, όσο ήμουν με τις Sweet Girls, δεν ήμουν με τον Πασχάλη. Εκείνος τότε ήταν πολύ ζωηρός και άλλαζε τις γυναίκες σαν τα πουκάμισα. Μετά το 1967, που τα φτιάξαμε κανονικά, του τα έκοψα όλα».

Τραγουδούσε πολλές φορές με ουρλιαχτά το “Wooly Bully” και το “Ticket to Ride”, αλλά και τα ονειρικά “Quand revient la nuit” του Johnny Hallyday και το “Tous les garçons et les filles” της Françoise Hardy.

Συμμετείχαν ακόμη και στο ιστορικό Φεστιβάλ Μαμούθ που έγινε τον Μάιο του 1966 στην Αθήνα. Μάλιστα τότε, η μπασίστας τους δεν μπόρεσε να το σκάσει από το σπίτι της και μαζί με τα άλλα κορίτσια έπαιξε μπάσο ο Σωτήρης Αρνής των Forminx. Οι Sweet Girls προς το τέλος του 1966 υπέγραψαν συμβόλαιο με τη Music Box και ήταν έτοιμες να κάνουν δίσκο και να εμφανιστούν πανελλήνια με μάνατζερ τον Νίκο Μαστοράκη.

sweet girls 1
Γάμος Αλίκης – Πασχάλη. Τα στέφανα αλλάζει ο συνθέτης Γιώργος Χατζηνάσιος, στις 21 Ιουλίου του 1975.

Λίγο όμως μετά διαλύθηκαν. «Τελικά συμμετείχαμε σε μια μεγάλη συναυλία στο Παλέ ντε Σπορ. Εγώ είχα πει ότι θα πάω στον Οδηγισμό, ενώ πήγα με τα κορίτσια στη συναυλία. Και εκεί που ήμουν στη σκηνή και έπαιζα ντραμς, βλέπω ξαφνικά τον πατέρα μου από κάτω.

Ήταν εκεί, γιατί ήταν μηχανικός ηλεκτρολόγος και ορίστηκε, χωρίς εγώ να το ξέρω, υπεύθυνος για τα ηλεκτρολογικά της συναυλίας. Δεν με είδε. Πέταξα αμέσως τις μπαγκέτες και εξαφανίστηκα από τη σκηνή. Πίστεψα πως τη γλίτωσα. Αλλά στη συναυλία με είδαν τα ξαδέλφια μου και τηλεφώνησαν στη μάνα μου να της δώσουν συγχαρητήρια.

Έτσι προδόθηκε το μυστικό και μόλις το έμαθε ο πατέρας μου, μου απαγόρευσε να ξαναπλησιάσω συγκροτήματα, με έβαλε υπό περιορισμό και διαλύθηκαν οι Sweet Girls», δήλωσε στο iefimerida.gr.

Στις 21 Ιουλίου 1975, παντρεύτηκε τον έρωτά της, τον τραγουδιστή Πασχάλη.

Advertisement

Μαρία Δαβιδοπούλου: Η χαρακτηριστική μορφή της βιντεοκασέτας

Μαρία Δαβιδοπούλου

Τους μεγάλους ήρωες της βιντεοκασέτας όλοι τους λατρέψαμε.
Όποιος πει ότι έστω και μια φορά στη ζωή του δεν έχει κολλήσει με κάποιο έπος του Στάθη Ψάλτη, του Σωτήρη Μουστάκα, του Κώστα Βουτσά ή του Κώστα Τσάκωνα είναι θρασύς και ψεύτης.

Όποιος πει ότι δεν έχει γονατίσει με μεμονωμένες έστω σκηνές – ατάκες από τα “διαμάντια” καλτίλας των δεκαετιών του ’80 και του ’90 πουλάει παραμύθι.

Πέρα όμως από τα μεγάλα ονόματα, τους πρωταγωνιστές των συγκεκριμένων ταινιών που λατρεύτηκαν από τους σημερινούς 40άρηδες, υπήρξαν και κάποιοι αξέχαστοι κομπάρσοι.

Κάποιες μεγάλες φυσιογνωμίες που αν και εμφανίζονταν λίγο αποτυπώθηκαν στο μυαλό μας.
Όπως η Μαρία Δαβιδοπούλου!

Υποδυόμενη πάντα την “τροφαντή” κοπέλα που (στο πνεύμα μιας άλλης εποχής) την πείραζαν όλοι για τα κιλά της, αποτέλεσε χαρακτηριστική μορφή της βιντεοκασέτας.

Και χωρίς να χρειάζεται στις περισσότερες περιπτώσεις να πει παραπάνω από 2-3 ατάκες, πρωταγωνίστησε σε σκηνές που έμειναν αξέχαστες.
Όπως, για παράδειγμα, οι εξής:

davidopoulou

Κλεφτρόνι και τζέντλεμαν

Ένα μικρό έπος! Συνοδευόμενη από τους γονείς της, περιμένει στο σπίτι του Στάθη Ψάλτη ως νύφη-έκπληξη. Ζητάει έξτρα νεραντζάκι με ναζιάρικη ερώτηση “θεία, έχει κι άλλο”; Και μετά το παραλήρημα του απελπισμένου γαμπρού (με επτά χαστούκια και ατάκες όπως το “βλέπω το πρόσωπο στον κ…ο και τον κ…ο στο πρόσωπο”) όχι μόνο δεν πτοείται, αλλά στυλώνει τα πόδια και αναφωνεί την ώρα της αναχώρησης:”Μπαμπά, μ’ αρέσει, τον αγαπώ”…

Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα 2

Ως αθεράπευτη καψούρα του Μπίλια, τον παρακολουθεί παντού. Ούτε ένα μπιλιαρδάκι δεν τον αφήνει να παίξει με την ησυχία του. Όταν τον φλερτάρει λοιπόν με πονηρό σπατουλάρισμα σε κουταλάκι κι εκείνος εκμυστηρεύεται τον μπελά που έχει βρει στον Σταμάτη Γαρδέλη, ο τελευταίος αναλαμβάνει να τον γλιτώσει: Με εκούσια στραβοστεκιά-γιαούρτωμα και φανταστική διαπίστωση” ρε τσόγλανε, με λέρωσες”…

Τρελός είμαι ό,τι θέλω κάνω

Μέλος της πολυπληθούς παρέας που έχει στριμώξει ο χαριτωμένος ταρίφας στο ταξί, αποτελεί έναν (ακόμη) λόγο εκνευρισμού για τον Στάθη Ψάλτη. Πριν το πάρει απόφαση λοιπόν ότι δεν γλιτώνει το στριμωξίδι και αρχίσει να τραγουδάει, η αποπνικτική τοποθέτηση του στήθους της πάνω στο κεφάλι του προκαλεί ασφυξία. Και μαζί ατάκα-μνημείο απελπισίας, “τράβα το β…ί σου πιο πέρα, μεγάλωσα, δεν θέλω άλλο γάλα”…

Με τη λήξη του κηρύγματος από τον πατέρα-Γκομένιο δεν μένει ικανοποιημένη από την ομαδική προσευχή. Περιμένοντας ν’ αποχωρήσουν οι άλλες, “απαιτεί πριβέ” ευλογία από τον στυλίτη στη σκηνή του. Κι όταν εκείνος αρνείται, τον απειλεί ότι θα γκρεμίσει την κολώνα, προκαλώντας την οργισμένη αντίδρασή του και τη διαπίστωση πως η παρομοίωση, “καταραμένος όφις” δεν ήταν ακριβώς επαρκής για τα κυβικά της.

Μήτσος ο ρεζίλης

Παντρεμένη με πελάτη γραφείου συνοικεσίων που πιάστηκε… κότσος, τον έχει οδηγήσει στην απελπισία. Τον αναγκάζει σε κάθε συνάντηση με τον ιδιοκτήτη, Σωτήρη Μουστάκα ν’ αναρωτιέται “γιατί μου το κάνατε αυτό”; Και γονατίζοντας σε λίγα λεπτά έναν κεσέ λουκουμάδες, έναν δίσκο γλυκά κι ένα (ολόκληρο) κοτόπουλο, δικαιώνει την μελαγχολική διαπίστωσή του σε προηγούμενη σκηνή, “τριαντάφυλλο μου δώσατε, πλάτανος μου βγήκε”…

Advertisement

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης και η συμπάθεια του Λάμπρου Κωνσταντάρα

Αλέκος Αλεξανδράκης

Αν και ο ίδιος ο Λάμπρος Κωνσταντάρας υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, έτρεφε ιδιαίτερη εκτίμηση για έναν συνάδελφό του, θεωρώντας ότι η κορυφή ανήκε σε εκείνον καθώς είχε θέσει τα στάνταρντς και το απόλυτο πρότυπο για τις μελλοντικές γενιές καλλιτεχνών.

Αυτός δεν ήταν άλλος από τον τεράστιο Βασίλη Λογοθετίδη. Έναν κωμικό που κατάφερνε να κάνει τους άλλους να γελούν, χωρίς ο ίδιος να μην χρειάζεται συνήθως ούτε να χαμογελάσει. Αυτό ακριβώς είχε τονίσει και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, αποδίδοντας αυτό το πηγαίο χάρισμα στο γεγονός ότι: “Ίσως ο καλύτερος κωμικός είναι πρωτίστως ένας ηθοποιός με δραματικό υπόβαθρο, ακριβώς όπως ο Βασίλης Λογοθετίδης“, όπως είχε πει χαρακτηριστικά.

Τους δυο τους δεν τους χώριζαν τόσα πολλά χρόνια (γεννημένος το 1897 ο Λογοθετίδης στην Θράκη, το 1913 στην Αθήνα ο Κωνσταντάρας), αλλά και αυτά τα 16 χρόνια ήταν αρκετά για να μιλάμε για διαφορετικές γενιές.

Έτσι την περίοδο που ο Κωνσταντάρας έφευγε για το Παρίσι (ουσιαστικά σε μια αναζήτηση ταυτότητας και όχι μόνο υποκριτικής καριέρας), ο Λογοθετίδης έκανε το ντεμπούτο του για πρώτη φορά στο σινεμά το 1933 με την ταινία, “Κακός δρόμος. Δεν έκανε πολλά φιλμ, αφού ο κινηματογράφος θα έπαιρνε… φόρα στην Ελλάδα περίπου 20 με 25 χρόνια αργότερα. Σε όλα όμως ήταν εκείνος ο πρωταγωνιστής, έχοντας ως “προίκα” του την ήδη αξιοθαύμαστη πορεία του στο θέατρο.

lampros alekos

Οι δυο τους συνεργάστηκαν σε δύο ταινίες στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Συγκεκριμένα στο “Ούτε γάτα ούτε ζημιά” (έκοψε 61.585 εισιτήρια) και στο “Ο ζηλιαρόγατος” (το είδαν 95.421) θεατές, που πέρα από συναφή τίτλο, έχουν και πάνω-κάτω παρόμοια υπόθεση. Ακολουθώντας τα μοτίβα των κωμωδιών της εποχής, στο επίκεντρο μπαίνουν οι σχέσεις των δύο φύλων και τα μπερδέματα που προκύπτουν ανάμεσα στα ζευγάρια, ειδικά όταν… πετάει το ματάκι του ενός, συνήθως του άντρα!

Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων (κάποια εξ αυτών έγιναν στην Αίγυπτο) οι δύο ηθοποιοί γνωρίστηκαν καλύτερα και με αυτόν τον τρόπο ο Λάμπρος Κωνσταντάρας εκτίμησε ακόμη περισσότερο το πώς προσέγγιζε την υποκριτική τέχνη και ιδιαίτερα την κωμωδία ο Βασίλης Λογοθετίδης και εντυπωσιάστηκε από το ταλέντο και την συμπεριφορά του.

Όταν, λοιπόν, κάποια στιγμή ρωτήθηκε για τον ποιον θεωρεί ο ίδιος μεγαλύτερο Έλληνα κωμικό, δεν δίστασε ούτε στιγμή.

-Δεν θα μπορούσα να πω άλλον από τον Βασίλη Λογοθετίδη. Είναι αυτός που μας έμαθε πώς κάνεις τον κόσμο να γελάει χωρίς να γελάς ο ίδιος. Μας παρέδωσε τον κώδικα του γέλιου, όλο τον μηχανισμό της κωμωδίας. Ό,τι θα είδατε και θα δείτε από δω και στο εξής το χρωστάμε αναμφίβολα στον μεγάλο αυτό ηθοποιό, που κατά βάθος δεν του άρεσε να τον αποκαλούν κωμικό”, είχε πει.

Οι περισσότεροι εξ ημών έχουμε ταυτίσει τον Λογοθετίδη με την ταινία “Κάλπικη λίρα“, στην οποία πρωταγωνιστεί έχοντας στο πλευρό του (όπως τις περισσότερες φορές) την σύντροφό του και στην ζωή Ίλυα Λιβυκού. Σε αυτό το σπονδυλωτό έργο του Γιώργου Τζαβέλλα που υπογράφει τόσο το σενάριο όσο και την σκηνοθεσία, περνούν διάφορα μηνύματα για τα ήθη της εποχής, με κεντρικότερο όλων την σχέση του ανθρώπου με το χρήμα.

Αν και γυρίστηκε με πενιχρά μέσα, το γκελ που έκανε στο κοινό ήταν εντυπωσιακό καθώς έκοψε 211.780 εισιτήρια. Ένας αριθμός που αποτέλεσε ρεκόρ και σηματοδότησε ουσιαστικά το πέρασμα του ελληνικού κινηματογράφου στις μέρες της δόξας του. Μάλιστα προβλήθηκε και σε χώρες του εξωτερικού, ενώ βραβεύτηκε στα Φεστιβάλ Βενετίας, Μπάρι και Μόσχας και ήταν η επίσημη ελληνική συμμετοχή σε εκείνα των Καννών και του Karlovy Vary.

Την επόμενη χρονιά ο Λογοθετίδης θα συνεχίσει να κάνει γνωστή την ελληνική υποκριτική τέχνη στο εξωτερικό αναλαμβάνοντας μια μεγάλη περιοδεία στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής θέλοντας να καταστήσει έναν δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών του Ατλαντικού. Μάλιστα στο Πίτσμπουργκ ο θίασός του έγινε δεκτός με τιμές και ο δήμαρχος του παρέδωσε μέχρι και το κλειδί της πόλης!

Σε αναγνώριση της συμβολής του ο Βασιλιάς Παύλος του απένειμε τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος του Φοίνικος, ενώ η πορεία του διεκόπη το 1962 όταν έφυγε από αυτόν τον κόσμο από συγκοπή, έχοντας εμφανίσει καρδιολογικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια. Ήταν μόλις 62 ετών και η κηδεία του (στην οποία παρευρέθηκαν πάνω από 50.000 Αθηναίοι) τελέστηκε δημοσία δαπάνη μετά από απόφαση του τότε πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Τι δουλειά θα έκανε ο Αλέκος Αλεξανδράκης αν δεν γινόταν ηθοποιός;

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης προοριζόταν για άλλα πράγματα όμως τον κέρδισε η υποκριτική

Γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας ο Αλέκος Αλεξανδράκης μεγάλωσε σε περιβάλλον διανόησης, αφού ο πατέρας, Αθηναίος μεγαλοδικηγόρος, είχε σχέσεις και επαφές με τους επιφανέστερους ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων. Ο ίδιος θυμόταν εκ των υστέρων όλους αυτούς τους σημαντικούς διανοούμενους και καλλιτέχνες που παρήλαυναν από το σπίτι του καθημερινά: Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, τραγουδιστές και συγγραφείς.

alekos
Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Μαίρη Αρώνη, στα γυρίσματα της ταινίας, “Μια τρελή, τρελή οικογένεια.

Ο πατέρας του, ο Βάσιας Αλεξανδράκης, είχε πάθος με το θέατρο και με την κλασική μουσική, κάτι που μετέδωσε και στον ίδιο τον Αλέκο, τον οποίο φώναζε χαϊδευτικά Άλεξ.

Ο Άλεξ προαλειφόταν για αρχιτέκτονας και η οικογένειά του τον προετοίμαζε για σπουδές αρχιτεκτονικής, όμως η ζύμωση με τις τέχνες που ξεκίνησε εξ απαλών ονύχων τον ώθησε τελικά προς την υποκριτική τέχνη.

Προτού ακόμα ο Αλέκος μπει στο Εθνικό και ξεκινήσει τη σταδιοδρομία του ηθοποιού, είχε ήδη συμμετάσχει, μεσούσης της Κατοχής, σαν κομπάρσος στα «Χειροκροτήματα» με πρωταγωνιστή τον Αττίκ.

Advertisement

Τα κίτρινα γάντια: Μια μεγάλη αποτυχία στις αίθουσες του κινηματογράφου (βίντεο)

Τα κίτρινα γάντια

Η ταινία, “Τα κίτρινα γάντια” προβλήθηκε τη σαιζόν 1960-1961 και έκοψε 27.787 εισιτήρια. Ήρθε στην 18η θέση σε 58 ταινίες.

-Η ταινία “ανακαλύφθηκε” αργότερα από το κοινό. Στην εποχή της δεν έκανε και τόσο μεγάλη επιτυχία, ενώ πλέον θεωρείται μια από τις κλασικότερες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

-Κλασική ατάκα που αναπαράγεται μέχρι σήμερα είναι ο διάλογος μεταξύ Γκιωνάκη – Σταυρίδη: “Πορτοκαλάδα από πορτοκάλια θέλετε;”.

kitrina gantia

-Το καφενεδάκι της ταινίας υποτίθεται ότι βρίσκεται στους Αγίους Θεοδώρους, τα σχετικά γυρίσματα έγιναν στην Αγία Μαρίνα, στο 34ο χιλιόμετρο της λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου.

-Στη ταινία τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν: Νίκος Σταυρίδης (Ορέστης Καλιγαρίδης), Μάρω Κοντού (τη σύζυγο, Ρένα). Ο Μίμης Φωτόπουλος (τον μουστάκια Λέανδρο). Ο Γιάννης Γκιωνάκης (Μπρίλης). Στους άλλους ρόλους η Μάρθα Βούρτση (Τούλα), ο Παντελής Ζερβός, η Νίκη Λινάρδου (Αννούλα) και η Πόπη Λάζου κ.λ.π.

Πάμε να δούμε τώρα κάποια ενδιαφέρον παρασκήνια της ταινίας, “Τα κίτρινα γάντια” από τον Ανδρόνικο Τζιβλέρη και το κανάλι Kastalia.

Advertisement

Ενδιαφέρον παρασκήνιο της ταινίας, Της κακομοίρας (βίντεο)

Της κακομοίρας

Η ταινία, “Της κακομοίρας” προβλήθηκε τη σαιζόν 1963-1964 και έκοψε 201.008 εισιτήρια. Ήρθε στην 26η θέση σε 92 ταινίες

-Προβλήθηκε στο “Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης” δύο φορές. Στις 19 Σεπτεμβρίου του 1963 και στις 12 Νοεμβρίου του 2002.
-Ο τηλεοπτικός τίτλος που της δόθηκε αργότερα είναι “Ο Μπακαλόγατος”.

o mpakalogatos

Περίληψη της ταινίας, “Της κακομοίρας”

Ο μπακαλόγατος του παντοπώλη Παντελή (Κώστας Δούκας), ο Ζήκος, ονειρεύεται μεγαλεία και σκαρφίζεται διάφορους τρόπους για να τα φτάσει. Το αφεντικό του θέλει να παντρευτεί μια πολύ νεότερη του κοπέλα, τη Λίτσα (Ντίνα Τριάντη), και ο Ζήκος θέλει τη φίλη της τη Φιφίκα (Νέλλη Παππά). Όμως οι κοπέλες θέλουν να παντρευτούν τους αγαπημένους τους. Όταν τα ζευγάρια κλέβονται, οι γονείς θα τους δώσουν την ευχή τους και ο Παντελής κι ο Ζήκος (Κώστας Χατζηχρήστος) θα μείνουν ο ένας παρέα με την γκρίνια του άλλου.

Πάμε να δούμε τώρα κάποια ενδιαφέρον παρασκήνια της ταινίας, “Της κακομοίρας” από τον Ανδρόνικο Τζιβλέρη και το κανάλι Kastalia.

Advertisement

Το stand up και οι φάρσες στις Ελληνικές ταινίες

stand up

Οι φάρσες και το stand up στις Ελληνικές κωμωδίες.
Στο βίντεο αυτό μιλάμε για τη φάρσα στο θέατρο και τις Ελληνικές ταινίες, κάνουμε μια παράκαμψη για να μιλήσουμε για την όπερα αλλά και για το λεγόμενο stand up.

Ο Ανδρόνικος Τζιβλέρης και το κανάλι Kastalia, έχουν την απάντηση.

Advertisement

Κώστας Χατζηχρήστος: Πήραν μια φακή στον ώμο και φύγαν στον κατήφορο

Κώστας Χατζηχρήστος

Έπαιζα στο θέατρο έναν βοηθό μπακάλη και είχα για αφεντικό τον Βασίλη Αυλωνίτη.
Το σκηνικό φυσικά ήταν ένα μπακάλικο. Αρχίζει η παράσταση, κόσμος φουλ και όπως έλεγε το έργο, μπαίνει μέσα μια πελάτισσα (Έλσα Ρίζου) να ψωνίσει φακές.

-Παρακαλώ μια οκά φακές μου βάζετε; Λέει η Ρίζου.
-Βάλε ρε φακές στη μαντάμ, λέει ο Αυλωνίτης ενώ ζαχαρώνει την Έλσα.

avlonitis xatzixristos 2

Κάνω εγώ να βάλω φακές, που… οι φακές; Δεν υπήρχαν στη θέση τους.
(Αργότερα μάθαμε ότι ο φροντιστής είχε ξεχάσει να βάλει το σακί με τις φακές στο σκηνικό).

Αμάν, λέω, καήκαμε. Βλέπεις, ήταν αναπάντεχο και ξαφνιάστηκα.

-Άντε ρε, βάλε φακές στη μαντάμ, μου λέει ο Αυλωνίτης και με κοιτάει παράξενα που καθυστερούσα.

Τότε, για να μην κάνει “κοιλιά” το έργο, πάω στη Ρίζου και της λέω προς κατάπληξη του Αυλωνίτη και της Έλσας.

avlonitis xatzixristos 1

-Ξέρετε μαντάμ, φακές δεν έχουμε.
-Δεν έχετε; ρωτάει σαν χαμένη η Ρίζου.
-Γιατί;

-Τα μαμούνια φταίνε. Μπήκαν στο σακί, πήραν μια φακή στον ώμο και φύγαν στον κατήφορο, άντε να τα πιάσεις τώρα εσύ τα μαμούνια.
Για μια στιγμή, έγινε σιωπή.

Μετά ο κόσμος άρχισε να γελάει και να χειροκροτάει, ενώ ο Αυλωνίτης με την Έλσα άρχισαν να γελούν κι αυτοί,
γιατί κατάλαβαν ότι κάτι συμβαίνει με τις φακές.

Αναγκάστηκα να πω ότι μου κατέβαινε για να σώσω την παράσταση. Και από μια αμέλεια του φροντιστή μας, γεννήθηκε μια νέα ατάκα, που όποτε την έλεγα χαλούσε κόσμο και στο θέατρο και στον κινηματογράφο.

Κώστας Χατζηχρήστος
Απόσπασμα από το βιβλίο:
”Ο Χατζηχρήστος τα λέει όλα”

Advertisement

Κώστας Χατζηχρήστος: Οι τελευταίες φωτογραφίες του πριν φύγει από τη ζωή

Κώστας Χατζηχρήστος

Ο μεγάλος κωμικός του Ελληνικού κινηματογράφου Κώστας Χατζηχρήστος, έφυγε από τη ζωή στις 03 Οκτωβρίου του 2001, χτυπημένος από την επάρατη νόσο.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα μπαινόβγαινε στο Ιατρικό Κέντρο, αφού η υγεία του είχε κλονιστεί. Κυρίως όμως κλονίστηκε, όταν έχασε το θέατρό του από την τότε εξαρχία του Παναγίου Τάφου, όπου ανήκει το κτήριο.

xatzixristos 2
Ο Κώστας Χατζηχρήστος έχοντας στο πλευρό του τον μουσικοσυνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου και τη σύζυγό του Βούλα!

Οι λογαριασμοί για τον μεγάλο μας κωμικό ήταν θηλιά στο λαιμό του και καθημερινά πάλευε να αντιμετωπίσει τις οικονομικές δυσχέρειες.

Στο πλευρό ένας εκ των οποίων του στάθηκε ως αδερφός και πατέρας, ήταν ο μεγάλος μας μουσικοσυνθέτης, Βαγγέλης Παπαθανασίου ο οποίος του είχε παραχωρήσει εντελώς δωρεάν διαμέρισμα στο Παγκράτι για να μένει.

Λίγες εβδομάδες πριν φύγει από τη ζωή ο “Ζήκος” μας, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είχε παραθέσει γεύμα προς τιμήν του και είχε μιλήσει με τα κολακευτικότερα λόγια για τον δικό του Χατζηχρήστο παρουσία πολλών και μεγάλων συναδέλφων του, οι οποίοι ζούσαν τότε.

xatzixristos 1
Χαιρετώντας την Δέσπω Διαμαντίδου στην τελευταία δημόσια εμφάνιση που έκαναν και οι δύο. Λίγες ημέρες μετά ο Κώστας Χατζηχρήστος, έφυγε από τη ζωή!

Ανάμεσά τους και η Δέσπω Δαιαμαντίδου που διακρίνεται σε μια από τις δύο αποκλειστικές φωτογραφίες. Ήδη ο μεγάλος ηθοποιός ήταν στην τελευταία φάση πριν φύγει από τη ζωή!

Πηγή άρθρου: respectnews.gr

Advertisement

Αλίκη – Τζένη: Μαζί σε μια σπάνια φωτογραφία

Αλίκη Τζένη

Μεσουράνησαν μαζί, αγαπήθηκαν από όσο λίγες ηθοποιοί και μέχρι σήμερα είναι αξεπέραστα σύμβολα του ελληνικού κινηματογράφου. Έφυγαν τον ίδιο μήνα, Ιούλιο, από την ίδια ασθένεια.

Η μία ξανθιά, η άλλη μελαχρινή. Η μία ήταν η κοπέλα της διπλανής πόρτας, που σε κέρδιζε με τα νάζια και το κέφι της. Η άλλη κομψή, σοφιστικέ, με τα γαλάζια-σμαραγδί μάτια της.

Η μία τσαχπίνα, “Λίζα Παπασταύρου” η άλλη “Δεσποινίς διευθυντής“.
Η μία λαϊκή, “σταρ του σινεμά” που έσκιζε στο box office και η άλλη εστέτ, πολιτικοποιημένη, που “κέρδιζε” στα εισιτήρια του θεάτρου.

tzeni aliki 2

Αλίκη Βουγιουκλάκη και Τζένη Καρέζη ή αν προτιμάτε Τζένη Καρέζη και Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Ο συλλέκτης Άρης Λουπάσης βρήκε μια σπάνια φωτογραφία από το 1963 με τις δύο μεγάλες ντίβες του ελληνικού κινηματογράφου, να φωτογραφίζονται μαζί και με σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη στα διαλείμματα των ταινιών, που γυρίζονταν την ίδια εποχή, στα στούντιο της ίδιας εταιρείας, τα “Χτυποκάρδια στο θρανίο” και τα “Κόκκινα Φανάρια“.

Δείτε την ανάρτηση στο instagram του Άρη Λουπάση:

«Το 1963 η Αλίκη σε ένα από τα διαλείμματα στα θρυλικά “Χτυποκαρδια στο θρανίο” της εταιρείας παραγωγής Δαμασκηνός -Μιχαηλίδης, επισκέπτεται την φίλη της Τζένη Καρέζη η όποια γυρίζει με την ίδια εταιρία τα “Κόκκινα Φανάρια” με σκηνοθέτη τον Βασίλη Γεωργιάδη. Στην φωτογραφία και οι τρεις σπουδαίοι καλλιτέχνες μαζί.

Τα “Κοκκινα Φανάρια” αποτελούν μια από τις εμβληματικότερες ταινίες του ελληνικού κιν/φου, η οποία το 1964 προτάθηκε για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών και παρά το γεγονός ότι δεν κερδίζει κάποιο βραβείο αποσπά τις καλύτερες κριτικές. Την ίδια χρονιά είναι και η επίσημη ελληνική συμμετοχή στα Όσκαρ όπου μπαίνει στην τελική πεντάδα και χάνει το βραβείο καλύτερης ταινίας από το “8 1/2” του Φελλινι.

Προσεγγίζοντας με ιδιαίτερη λεπτότητα ένα σκληρό θέμα της εποχής και χωρίς ίχνος χυδαιότητας, ξεχωρίζει για την εκπληκτική μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου και τις μοναδικές ερμηνείες ενός δυνατού καστ από την αφρόκρεμα των καλύτερων ηθοποιών της εποχής: Καρέζη, Φούντας, Παπαμιχαήλ, Κατράκης, Διαμαντίδου, Χρονοπούλου. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Βασίλης Γεωργιάδης αποδεικνύει ότι δικαίως κατατάσσεται σε έναν από τους “Πατριάρχες” του ελληνικού σινεμά.

tzeni aliki 1

Ένας μεγάλος και αυθεντικός κινημ/φιστης ο οποίος μέσα από καινοτόμες και πρωτοποριακές ιδέες και εμπνεύσεις, οραματίζεται έναν κιν/φο ισάξιο με τον ευρωπαϊκό και με μοναδική μαεστρία καταφέρνει να δημιουργήσει ένα έργο που τον φέρνει στα μεγαλύτερα Φεστιβάλ του κόσμου. Μετά τα “Κόκκινα Φανάρια” στις Κάννες και στα Όσκαρ, ακολουθεί ένα χρόνο μετά το “Χώμα βάφτηκε κόκκινο” όπου φτάνει και πάλι στην τελική πεντάδα υποψηφιότητας για Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Δύο χρόνια αργότερα, τα μυθικά “Κορίτσια στον ήλιο” του χαρίζουν τρία βραβεία και ξεχωρίζει επίσης για το “Εκείνο το καλοκαίρι”, “Γάμος αλά ελληνικά” και “Ραντεβού με μια άγνωστη. Σπουδαία και η τηλεοπτική του παρουσία με σειρές που αφήνουν εποχή όπως “Ο Χριστός ξανασταυρωνεται”, “Οι Πανθεοι” και “Γιουγκερμαν.

Ένας ακόμη πραγματικός εργάτης της τέχνης ο οποίος συνέβαλε μοναδικά στην αναβάθμιση και ανανέωση του κιν/φου και δημιούργησε ταινίες υψηλής αισθητικής που μέχρι και σήμερα και για πολλά χρόνια ακόμη θα γοητεύουν και θα συγκινούν γενιές και γενιές».

Advertisement

Φωτογραφία ντοκουμέντο: Η Ίλυα Λιβυκού πάνω από το φέρετρο του Βασίλη Λογοθετίδη

Ίλυα Λιβυκού

Η 20η Φεβρουαρίου του 1960 ήταν για την Ελλάδα μια ημερομηνία που ήδη έχει χαραχτεί ως μαύρη για το ελληνικό θέατρο: Πέθανε αιφνιδίως ο μεγάλος ηθοποιός, Βασίλης Λογοθετίδης.

livikou logothetidis 1

Ο Βαγγέλης Ζιώγας, ένας φανατικός θεατρόφιλος ανέβασε μια φωτογραφία πραγματικό θησαυρό: Απεικονίζεται η Ίλυα Λιβυκού συντετριμμένη πάνω από το φέρετρο του θεατρικού και κινηματογραφικού παρτενέρ της.

Ο φακός της εποχής δείχνει πραγματικά το μέγεθος της θλίψης της μόνιμης παρτενέρ του η οποία υποβασταζόμενη αποχαιρετάει τον αγαπημένο της σύντροφο που για 15 περίπου χρόνια κυριάρχησαν στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

livikou logothetidis 2

Άλλο ένα στοιχείο: Η Ίλυα Λιβυκού που καταγόταν από την Κρήτη κρατούσε μέχρι το τέλος της ζωής της, όλα τα ήθη και τα έθιμα της Κρητικής παράδοσης. Έτσι στην φωτογραφία την βλέπουμε μαυροφορεμένη από την κορυφή μέχρι τα νύχια!

Πηγή άρθρου: respectnews.gr

Advertisement

Δάνης Κατρανίδης : Οι 3 γάμοι και η συνεργασία με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Δάνης Κατρανίδης

Ο Δάνης Κατρανίδης σε μία σπάνια τηλεοπτική του συνέντευξη είχε μιλήσει για όλους και για όλα…

Σε μία από τις σπάνιες τηλεοπτικές του συνεντεύξεις ο Δάνης Κατρανίδης είχε αναφερθεί στους γάμους που έχει κάνει, την πρώην σύζυγό του Μίρκα Παπακωνσταντίνου αλλά και το γεγονός ότι ήθελε να κάνει οικογένεια με παιδιά.

Συγκεκριμένα μιλώντας στην κάμερα της εκπομπής της Ναταλίας Γερμανού ο αγαπημένος ηθοποιός είχε αναφέρει:

Με την Μίρκα Παπακωνσταντίνου ήμασταν μαζί από την σχολή. Δεν μας δημιούργησε η δουλειά πρόβλημα, έχουμε κρατήσει εξαιρετική σχέση. Παίξαμε για πρώτη φορά μαζί στην Βιρτζίνια Γουλφ.

katranidis 2

Όχι δεν θυμηθήκαμε καθόλου τον γάμο μας και δεν έχει καμία σχέση με την Βιρτζίνια Γουλφ γιατί θα είχαμε σκοτωθεί.

Αν υπήρχε τότε ζήλια, θα στο πει η Μίρκα. Τα έχει πει το ξέρω. Άλλο η ζήλια κι άλλο το πειραχτήρι. Ήταν χοντρή ζήλια στο περίπου. Δε κρατώ με όλες τις συζύγους μου καλές σχέσεις. Έτυχε.

Έκανα τρεις γάμους γιατί, κατ’ αρχήν ήθελα να κάνω οικογένεια. Οι γάμοι μεταξύ τους απείχαν πολλά χρόνια δεν γινόντουσαν κάθε μήνα.

Ο πρώτος με τον δεύτερο απέχει 17 χρόνια και ο δεύτερος με τον τρίτο δέκα. Είναι ένα εύλογο διάστημα για να πει κάποιος μπορώ να φτιάξω την ζωή μου, να κάνω οικογένεια και να κάνω παιδιά.

Δεν έχω μετανιώσει που το έκανα. Ο λόγος που δεν έκανα παιδιά, δεν ήταν παθολογικά αίτια. Άλλος ήταν ο λόγος και από ότι φάνηκε καλύτερα. Δεν έχω κάποιο παράπονο. Μου έχουν δοθεί πράγματα απλόχερα και στην δουλειά και στην ζωή, παραπάνω από ότι περίμενα. Έχω κάνει πολλά λάθη, ευχαριστώ τους ανθρώπους που με αντιμετώπισαν με επιείκεια.

Ο Δάνης Κατρανίδης συμπλήρωσε και για το αν τον έχουν ενοχλήσει δημοσιεύματα που αφορούν την προσωπική του ζωή:

Καμιά φορά γράφονται πράγματα, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δεν απαντάω, δεν ασχολούμαι. Μου έχουν χρεώσει σχέση που δεν ίσχυε. Δεν μπορείς να βγαίνεις κάθε φορά και να απαντάς. Λες εντάξει.

Υπήρχε σχέση με διάσημη που δεν μαθεύτηκε. Εδώ η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε παντρευτεί τον Γιώργο Ηλιάδη μέρα μεσημέρι και δεν τους πήρε κανένας χαμπάρι. Η Κάτια Δανδουλάκη παντρεύτηκε τον Μάριο Πλωρίτη και όλοι αναρωτιόντουσαν πότε έγινε.

Δεν ίσχυε βέβαια ότι με την Παναγιώτα Βλαντή ήμασταν ζευγάρι επειδή ήμασταν μαζί στο σανίδι. Δεν σκέφτομαι τέταρτο γάμο αλλά εδώ και κάποια χρόνια λέω ποτέ μην λες ποτέ. Δεν απορρίπτω τίποτα γιατί όσα έχω απορρίψει, τα έχω βρει μπροστά μου.

katranidis 1

Ο γνωστός ηθοποιός μιλώντας για τη συνεργασία του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη αποκάλυψε:

Κλείσαμε ραντεβού στο θέατρο Αλίκη. Μου λέει πράγματα για εμένα σαν να έχουμε δουλέψει μαζί 10 χρόνια στο θέατρο. Μένω άφωνος. Με είχε διαβάσει. Όταν μου έκανε την πρόταση είπα να το σκεφτώ. Να το σκεφτείς μου λέει. Τότε γινόταν χαμός, έκανα πρόβες για δυο έργα και ήμουν μπάρμαν σε ένα μπαρ.

Advertisement

Αττίκ: Η αυτοκτονία μετά το επεισόδιο με το Γερμανό στρατιώτη

Αττίκ

Κλέων Τριανταφύλλου ήταν το πραγματικό του όνομα του Αττίκ, γεννήθηκε στην Αθήνα την 1η Απριλίου του 1885 αλλά μεγάλωσε στην Αίγυπτο όπου παρακολούθησε μαθήματα μουσικής. Υπήρξε ένας από τους κύριους εκφραστές του ρομαντικού ελληνικού τραγουδιού.

attik 2

Το 1907 πήγε στο Παρίσι, για να σπουδάσει πολιτικές και οικονομικές επιστήμες ,ως συνέχεια των σπουδών του στη Νομική σχολή Αθηνών. Γρήγορα όμως απόφάσισε να τις εγκαταλείψει για να γραφτεί στο Conservatoire de Paris, όπου θα έχει καθηγητές τον Gabriel Fauré, τον Camille Saint-Saëns και τον Émile Pessard.

Στο Παρίσι παρέμεινε μέχρι το 1930 και μετά επέστρεψε στην Αθήνα και δημιουργεί την περίφημη Μάντρα του Αττίκ κατακτώντας μέχρι το θάνατό του το 1944 τον τίτλο ενός από τους σημαντικότερους εκφραστές του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού στις αρχές του 20ού αιώνα.

Όσο ο Αττίκ προχωρούσε από επιτυχία σε επιτυχία, η οικογένειά του στην Αθήνα, άρχιζε να αντιμετωπίζει αρκετά οικονομικά προβλήματα.
Επέστρεψε στην Αθήνα για να βρεθεί κοντά στους δικούς του, τη στιγμή μάλιστα που η αδελφή του Νόρα είχε μία σοβαρή ασθένεια.

Λίγο πριν από τον θάνατό του πρωταγωνίστησε στην ταινία “Χειροκροτήματα” του Γιώργου Τζαβέλλα που είχε κάποια σχεδόν αυτοβιογραφικά στοιχεία. Στην ταινία αυτή ο Αττίκ, κουρασμένος από τις κακουχίες της Κατοχής και υπερβολικά μελοδραματικός, σε λίγα θύμιζε τη γεμάτη δυναμισμό και ευφυΐα προσωπικότητα του δημιουργού της “Μάντρας”. Τραγούδια του συνθέτη στην ταινία απέδωσε η ηθοποιός, Ζινέτ Λακάζ.

attik 1

Στις 28 Αυγούστου του 1944, ενώ η Ελλάδα βρισκόταν ακόμη υπό γερμανική κατοχή, ο Αττίκ περπατώντας στο δρόμο σκόνταψε πάνω σε ένα Γερμανό στρατιώτη. Αυτός εκνευρίστηκε τόσο πολύ που άρχισε να ξυλοκοπεί τον μικρόσωμο Αττίκ.

Ο Αττίκ επέστρεψε αιμόφυρτος στο σπίτι του.
Το τελευταίο διάστημα ο Αττίκ έπαιρνε ηρεμιστικά “βερονάλ” για να κοιμηθεί.
Εκείνη τη νύχτα, μετά το συμβάν, η περήφανος Αττίκ δεν άντεξε, πήρε μεγαλύτερη ποσότητα ηρεμιστικού και δεν ξύπνησε ξανά.

Αυτό το γεγονός φαίνεται πως στάθηκε η αφορμή και όχι η αιτία για μια προαναγγελθείσα αυτοκτονία, αποτέλεσμα κατάθλιψης στην οποία είχε περιπέσει.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Χριστίνα Βρεττού

vrettou xristina
Το όνομα της Χριστίνας Βρεττού δίνεται με πολύ μεγάλη επιφύλαξη. Κομπάρσα. Ίσως ονομάζεται Δενάνδρου Αννίτα. Τη βρήκαμε σε 55 ταινίες.Χριστίνα Βρεττού: Φιλμογραφία1960-19691970-19791980-1989ΈτοςΤίτλος ταινίας1965Περάστε την...

Καρέζη – Χατζηφωτίου: Φωτογραφίες από τη δεξίωση του γάμου τους

Καρέζη - Χατζηφωτίου
Στις 07 Μαΐου του 1962, η υπέροχη Τζένη Καρέζη παντρεύεται τον κοσμοπολίτη Bon viveur Ζάχο Χατζηφωτίου, σε έναν γάμο που αποτελεσε και το κοσμικό...