Η Ζωή Λάσκαρη στα τέλη της δεκαετίας του ’50 βρέθηκε μια ανάσα από ένα συμβόλαιο με την 20th Century Fox. Όμως η καρδιά της χτυπούσε ελληνικά και επέστρεψε στην πατρίδα, για να ξεκινήσει εκείνη την καταιγιστική πορεία στον ελληνικό κινηματογράφο στην προστατευτική σκιά του Φίνου.
Το «χρυσό κορίτσι» του ελληνικού κινηματογράφου θα ξαναβρεθεί τη δεκαετία του ’70 στην Αμερική, τότε που ο έρωτάς της με τον Τόλη Βοσκόπουλο γινόταν πρωτοσέλιδο στην Ελλάδα.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος και η Ζωή Λάσκαρη την εποχή του μεγάλου έρωτα τους στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 70, όταν ο τραγουδιστής είχε γράψει για εκείνη το «Ξανθιά αγαπημένη Παναγιά».
Είναι γνωστό πως ο Τόλης Βοσκόπουλος δεν τα πήγαινε καλά με τα αεροπορικά ταξίδια, αλλά για να δει τη μούσα του, την πολυαγαπημένη Ζωή Λάσκαρη, δεν δίστασε να κάνει το πολυήμερο ταξίδι με το πλοίο για το νέο κόσμο.
Με αυτό τον τρόπο ο «πρίγκιπας του ελληνικού τραγουδιού» σφράγισε το φλογερό αίσθημα για την ωραιότερη ελληνίδα ηθοποιό. Λίγο καιρό αργότερα ανέβηκε και στο αεροπλάνο από Θεσσαλονίκη για Αθήνα προκειμένου να λύσει μια παρεξήγηση ανάμεσά τους.
Ένα πασχαλινό αφιέρωμα στην Κέρκυρα είχε πραγματοποιήσει η εκπομπή, “Μαμά-δες” με τη Ζωή Κρονάκη να συναντά στο νησί των Φαιάκων των γνωστό συνθέση, Γιώργο Κατσαρό.
«Είμαι γνήσιος Κερκυραίος που δεν λέει να το βάλει κάτω. Ασχολούμαι πολύ με αυτό που γεννήθηκαν να κάνω, τη μουσική. Στην Κέρκυρα, το σήμα κατατεθέν είναι οι φιλαρμονικές. Ήμουν 7 χρονών όταν πήγα, το σπίτι μου ήταν πίσω από την παλιά φιλαρμονική, στο Καντούνι που λέμε.
Όταν άρχισα να καταλαβαίνω τι γίνεται εκεί, ήθελα να γίνω σαν και αυτούς. Ήθελα σαξόφωνο αλλά επειδή ήμουν μικρός δεν με άφησα να παίξω και μου έδωσαν βιολί. Όταν έγινα 11, ο μαέστρος μου είπε ότι ήρθε η ώρα μου.
Μέσα σε έξι μήνες έγινα σολίστας και έπαιξα τα πιο δύσκολα κομμάτια», εξιστόρησε ο Γιώργος Κατσαρός και μίλησε για το τραγούδι «Κέρκυρα» που ερμήνευσε η Ρένα Βλαχοπούλου και έχει γίνει πλέον ύμνος του νησιού.
«Είχαν τελειώσει τα γυρίσματα της ταινίας, “Η Κόμησσα της Κέρκυρας” και με πήρε ο Φίνος για να δούμε την ταινία και να δούμε αν χρειάζεται άλλη μουσική σε κάποιο σημείο. Μαζευτήκαμε εγώ, ο Αλέκος Σακκελάριος, η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Φίνος.
Στο τέλος της προβολής συνειδητοποιήσαμε ότι δεν είχαμε τραγούδι για τους τίτλους. Είπα ότι θα το γράψουμε τώρα. Ξεκίνησε ο Αλέκος και την άλλη μέρα κάναμε ηχογράφηση. Είναι ο ύμνος της Κέρκυρας και πολύ νομίζουν ότι είναι παραδοσιακό».
Ο Γιώργος Κατσαρός μίλησε για τη συνεργασία του με τη Μαρινέλλα: «Ξεκίνησε μαζί μου αφού χώρισε με τον Καζαντζίδη. Τότε είχα γράψει το “Οι άντρες δεν κλαίνε” κι εκείνος απάντησε με το “Κι όμως κυρία μου οι άντρες κλαίνε”. Μου έκοψε την καλημέρα για 10 χρόνια».
Ο συνθέτης ήταν ο μόνος που επισκεπτόταν τον Δημήτρη Μητροπάνο, πριν φύγει από τη ζωή. «Είμαι ο μόνος που υπήρχε άδεια να τον επισκέπτομαι. Ήταν από τα απίθανα παιδιά».
Η πιο δύσκολη στιγμή του Γιώργου Κατσαρού, ήταν όταν τον ενημέρωσαν ότι η σύζυγός του πρέπει να διασωληνωθεί. «Ζήσαμε μαζί 50 χρόνια. Μου μεγάλωσε τα δυο παιδιά μας. Οι μαμάδες μεγαλώνουν τα παιδιά και είναι άξιες συγχαρητηρίων».
Το απόγευμα του Μεγάλου Σάββατου, 15 Απριλίου που ήταν και η παγκόσμια ημέρα τέχνης έφυγε απ’ τη ζωή σε ηλικία 83 ετών η σπουδαία ηθοποιός, Κατερίνα Χέλμη.
Το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο πραγματοποιήθηκε το 1957 με την ταινία, “Μπαρμπά Γιάννης κανατάς”. Ωστόσο η καριέρα της εκτινάχθηκε στα ύψη με τις ταινίες, “Νόμος 4000” και “Τα κόκκινα φανάρια”.
Ποιος δεν θυμάται άλλωστε την χαρακτηριστική φράση, “Μη φύγεις Ντορή μου θα φαρμακωθώ.
Να σημειώσω εδώ ότι στην ταινία απλά επανέλαβε τον ρόλο που έναν χρόνο πριν είχε υποδυθεί και στο θέατρο.
Αλησμόνητη όμως έχει μείνει και η μία και μοναδική συνεργασία της με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία του Κώστα Καραγιάννη, “Η αγάπη μας“. Αφού κι εκεί ως “Ευά Τσάμη” με τη ατάκα, “τσακίσου” άφησε εποχή.
Καλό ταξίδι υπέροχη και σπουδαία Κατερίνα Χέλμη. Σε ευχαριστούμε για όλα όσα πρόσφερες στον χώρου του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης.
Είθισται την χρυσή εποχή του Ελληνικού κινηματογράφου οι Έλληνες ηθοποιοί για promotion να βγάζουν φωτογραφίες είτε τσουγκρίζοντας αυγά, είτε κρατώντας στην αγκαλιά τους ένα αρνί, είτε η κινηματογραφικές εταιρίες να βγάζουν μικρές καρτ ποστάλ με τις ευχές τους.
Βεβαίως η Αλίκη Βουγιουκλάκη πρωτοστατούσε σε όλα τα περιοδικά και τις εφημερίδες της εποχής, μιας και είναι μακράν η πιο πολυφωτογραφημένη ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Εμείς, προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε μερικές από τις πιο γνωστές φωτογραφίες εκείνης της εποχής που έχουν άρωμα Ελλήνων στάρ του κινηματογράφου!
Ήταν γνώριμο πάντως και σύνηθες φαινόμενο εκείνη την εποχή οι περισσότεροι φωτογράφοι, να βάζουν τους καλλιτέχνες να φωτογραφίζονται με ένα αρνί στα χέρια που υποδήλωνε το Άγιον Πάσχα!
Πάσχα στην εκκλησία με την Κατερίνα Χέλμη.Τζένη Καρέζη και Ντίνος Ηλιόπουλος.Ευχετήρια κάρτα από την Φίνος Φίλμ.Ευχετήρια κάρτα από την Φίνος Φίλμ.Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στο εξώφυλλο του “Οικογενειακού Θησαυρού.Τζένη Καρέζη και Κώστας Καζάκος.Καλό Πάσχα με την Αλίκη κρατώντας Πασχαλινό αυγό.Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ κρατώντας την λαμπάδα τους.
Αν υπήρχε ένα μέρος στο οποίο η Αλίκη γαλήνευε, τότε αυτό δεν ήταν άλλο από το σπίτι της στον Θεολόγο. Εκεί όπου η ναζιάρα Αλίκη έκανε τα υπέροχα πάρτυ της μεταξύ των φίλων της, όπως ήταν ο Βλάσσης Μπονάτσος, η Νόρα Βαλσάμη, ο Ερρίκος Ανδρέου, ο Κώστας Σπυρόπουλος, η Μουμού Ηλιοπούλου, ο Λάκης Λαζόπουλος και πολλοί άλλοι.
Συνήθως στο σπίτι αυτό η Αλίκη συνήθιζε να πηγαίνει λίγο πριν το Πάσχα. Είχε ήδη στείλει εκεί το συνεργείο να της το καθαρίσει και εκείνη πήγαινε την Μεγάλη Εβδομάδα και έμενε περίπου δύο εβδομάδες.
Μαζί της πάντα είχε τη μητέρα της Έμμυ, τα αδέρφια της με τις οικογένειές τους καθώς και τον σύντροφο που είχε εκείνη την περίοδο στο πλευρό της. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι οικογένειά της, θεωρούσε και την Νόρα Βαλσάμη με τον σύζυγό της Ερρίκο Ανδρέου.
Εκείνη την περίοδο λοιπόν γέμιζε την πισίνα και έκανε τις πρώτες της βουτιές. Εκείνος που θα λέγαμε ότι απόλαυσε περισσότερο από όλους τους συντρόφους της, το σπίτι είναι ο Βλάσσης Μπονάτσος. Μαζί σε αυτό το σπίτι σχεδίαζαν τις παραστάσεις τους και τις περιοδείες τους, για το καλοκαίρι.
Αν και η Αλίκη τα καλοκαίρια ήθελε να τα περνάει στο Θεολόγο απολαμβάνοντας έτσι την ηρεμία που της προσέφερε το τοπίο σε συνδυασμό με την γαλήνη της θάλασσας. Από την άλλη δε, περίμενε με ανυπομονησία τον γιο της να επιστρέψει από τις σπουδές του στην Αμερική για να απολαύσουν μαζί τις διακοπές.
Οι φωτογραφίες που βλέπετε είναι δυο περίπου χρόνια πριν φύγει η Αλίκη, όπου θα ετοίμαζε το σπίτι πριν το Πάσχα για να πάνε να μείνουν. Το σπίτι αυτό πουλήθηκε λίγα χρόνια μετά τον θάνατό της!
Αλίκη Βουγιουκλάκη και Ζωή Λάσκαρη… Δύο φίλες, δύο ισχυρές γυναίκες που σημάδεψαν με το ταλέντο και τη γοητεία τους τον ελληνικό κινηματογράφο και έγραψαν ιστορία στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας.
Οι δύο πρωταγωνίστριες δεν μοιράστηκαν ποτέ το ίδιο κινηματογραφικό πλατό, ωστόσο η σχέση τους από την αρχή της γνωριμίας τους ήταν ισχυρή.
«Είχαμε κουβεντιάσει να κάνουμε μαζί με την Αλίκη τη “Μαρία Στιούαρτ” του Σίλερ, αλλά δεν προχώρησε η ιδέα. Την αγαπούσα πολύ την Αλίκη. Την αγαπώ πάντα! Τη θαύμαζα πολύ και της το έδειχνα. Ήταν πολύ ισχυρή η φιλία μας, αγαπιόμασταν πραγματικά», είχε αναφέρει η Ζωή Λάσκαρη.
Το 1992 η Αλίκη Βουγιουκλάκη γύρισε εννέα δημοσιογραφικές εκπομπές για την τηλεόραση του Αnt1 Θεσσαλονίκης. Μεταξύ αυτών που μίλησαν στην εκπομπή της ήταν και η Ζωή Λάσκαρη.
Όσοι είστε λάτρεις της έντονης γραφής του Νίκου Φώσκολου σήμερα Μεγάλη Παρασκευή θα προβληθούν τρεις ταινίες του διαμάντια της χρυσής εποχής του Ελληνικού κινηματογράφου. Όλες σε παραγωγή της Φίνος Φιλμ.
Έχουμε και λέμε.
Στις 17:40 ο Σκάι θα προβάλλει την κοινωνική ταινία, “Κοινωνία ώρα μηδέν” με τον αξέχαστο Νίκο Κούρκουλο. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Ντίνος Δημόπουλος.
Περίληψη της ταινίας, “Κοινωνία ώρα μηδέν”
Ο Άγγελος Μουρούζης έχει αποταχθεί από την Αεροπορία και ως αποτέλεσμα το έχει ρίξει στο ποτό και τη χαρτοπαιξία. Όταν όμως ένα επιβατικό αεροπλάνο συντρίβεται στο έδαφος και από τους επιβάτες δεν διασώζεται παρά μόνο μια γυναίκα, ο αδελφός του Μουρούζη, που είναι αρχηγός της Πολιτικής Αεροπορίας, τον τοποθετεί επικεφαλή της επιτροπής που ερευνά τα αίτια του δυστυχήματος.
Ο σκοπός του αδελφού του είναι πονηρός, μιας και εξυπηρετεί ξένα συμφέροντα και αποσκοπεί να συγκαλύψει τα αίτια του δυστυχήματος. Όμως ο Άγγελος διεξάγει κανονικά τις ανακρίσεις, στην πορεία των οποίων αποδεικνύεται πως το αεροπλάνο δεν πληρούσε τους όρους ασφαλείας.
Ενώ λίγες ώρες μετά στις 21:00 από την ίδια τηλεοπτική συχνότητα θα παιχτεί η ταινία, “Η λεωφόρος του μίσους” με τον Κώστα Καζάκο και τον Νίκο Γαλανό στην πρώτη εμφάνιση στο σινεμά. Η σκηνοθεσία εκτός από το σενάριο ανήκει στον Νίκο Φώσκολο.
Περίληψη της ταινίας, “Η λεωφόρος του μίσους”
Ένας ασυνείδητος οδηγός τραυματίζει θανάσιμα μια γυναίκα και την αφήνει αβοήθητη να πεθάνει. Το θύμα ήταν η γυναίκα του ανακριτή Κώστα Κυριαζή ο οποίος έξι χρόνια αργότερα καλείται να διαλευκάνει ένα παρόμοιο περιστατικό.
Για πρώτη φορά αισθάνεται ότι δεν θα μπορέσει να επιτελέσει ανεπηρέαστος το έργο του, χωρίς συναισθηματική εμπλοκή και πάθος, όπως απαιτείται από τους λειτουργούς της δικαιοσύνης.
Οι φόβοι του επιβεβαιώνονται, καθώς οδηγείται στο συμπέρασμα ότι ο οδηγός, που άφησε αβοήθητο στην άσφαλτο το νέο θύμα, είναι ο ίδιος με τον υπαίτιο του θανάτου της γυναίκας του.
Τέλος στις 22:00 η Ερτ1 θα προβάλλει την κοινωνική δραματική ταινία, “Πυρετός στην άσφαλτο” με τον μοναδικό Γιώργο Φούντα σε μια ερμηνεία που του χάρισε το Α’ βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Και αυτή η ταινία φέρει την υπογραφή του σπουδαίου Ντίνου Δημόπουλου.
Περίληψη της ταινίας, “Πυρετός στην άσφαλτο”
Ένα βράδυ, ο αρχιφύλακας Μέρκος, επικεφαλής ενός περιπολικού της Άμεσης Δράσης, βρίσκεται μπροστά σε ένα τρομερό δίλημμα: να μεταφέρει στο νοσοκομείο το σπάνιας ομάδας αίμα που χρειάζεται η γυναίκα του, η οποία κινδυνεύει να χάσει τη ζωή της και το παιδί που κουβαλάει, ή να σώσει τριάντα παιδάκια που μεταφέρει ένα λεωφορείο που οδηγεί ένας δραπέτης του φρενοκομείου.
Στις 23 Οκτωβρίου 2003 η τελευταία εν ζωή Αντιγόνη Λούκου αδερφή της μεγάλης ηθοποιού, Έλλης Λαμπέτη, αποφασίζει να δώσει συνέντευξη στο περιοδικό Down Town και στον δημοσιογράφο, Νίκο Νικόλιζα.
Είναι η μοναδική συνέντευξη που έδωσε δικός της άνθρωπος. Εκείνη την χρονιά, συμπληρώνονταν 20 χρόνια από το θάνατο της ηθοποιού. Η συνέντευξη έγινε στο σπίτι της Αντιγόνης Λούκου στο κέντρο της Αθήνας. Ένα σπίτι που όλοι οι τοίχοι ήταν γεμάτοι από φωτογραφίες της Έλλης Λαμπέτη.
-Τι είναι αυτό που θυμάστε πιο έντονα από την κοινή παιδική ηλικία που είχατε με την Έλλη;
Η Έλλη γεννήθηκε μαζί με τον δίδυμο αδερφό της, τον Τάκη. Ήταν από τα πιο αγαπημένα αδέρφια μέσα στην οικογένεια και πολύ δεμένα μεταξύ τους. Όμως αυτό το παιδί, το αγόρι πέθανε γύρω στα 16 του.
-Γιατί αποφασίσατε να μεταναστεύσετε από τα Βίλια στην Αθήνα;
Ο λόγος ήταν οι σπουδές μας. Η μητέρα μας ήθελε πάση θυσία να σπουδάσουμε και να γίνουμε σωστοί άνθρωποι με μέλλον. Τα Βίλια, είχαν μόνο δημοτικό σχολαρχείο. Όμως δεν ήταν και εύκολη υπόθεση για τον πατέρα μου να πάρει εφτά παιδιά και να πάει στην Αθήνα, χωρίς να έχει στον ήλιο μοίρα. Αλλά η επιμονή της μητέρας, μας έφερε στην πρωτεύουσα. Το πρώτο μας σπίτι ήταν Μιχαήλ Βόδα και Σωζοπόλεως.
Στην Έλλη άρεσαν πολύ τα μαθηματικά, η φυσική και η χημεία. Όμως πάντα έλεγε ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός. Όταν πηγαίναμε τα καλοκαίρια στα Βίλια, έρχονταν θίασοι από την Αθήνα. Εκεί λοιπόν έπαιζε διάφορα έργα. Πήγαινε η Έλλη, μάθαινε τα λόγια και μετά ερχόταν στο σπίτι και μιμούνταν τους ηθοποιούς.
–Χωρίς να γνωρίζει κανένας από την οικογένεια, γράφτηκε στην Δραματική σχολή;
Ο αδερφός της μητέρας μας, ο Τάσος ο οποίος ήταν ηθοποιός είχε πάρει το ψευδώνυμο, “Λαμπέτης” από τον ήρωα του Βαλαωρίτη στο ποίημα, “Αστραπόγιαννος”. Όταν λοιπόν πήγε η αδερφή μου να δώσει εξετάσεις στην επιτροπή, μέσα σε όλους ήταν και η Μαρίκα Κοτοπούλη.
Την ρωτάνε: Όνομα παρακαλώ; Και εκείνη απαντάει: Έλλη. Επώνυμο; Και πετάγεται ο θείος μας και λέει: “Λαμπέτη”. Όμως η εξεταστική επιτροπή απέρριψε την Έλλη για να μαθητεύσει στην σχολή. “Δεν έχει τίποτα που να κεντρίζει το ενδιαφέρον” λένε και την κόβουν.
Όμως η Μαρίκα είχε αντίθετη άποψη και έτσι το 1942 παίζει τον πρώτο της ρόλο στο έργο, ”Η Χάνελε πάει στον παράδεισο”. Οι γονείς μας ομολογουμένως δεν ήθελαν η Έλλη να γίνει ηθοποιός. Ήταν ένα επάγγελμα μεμπτό εκείνη την εποχή. Η Έλλη όμως πάντα μας έλεγε, “εγώ θα είμαι η πρώτη”.
–Μέσα σε δύο χρόνια χάσατε και τον αδερφό σας και τη μητέρα σας;
Δράμα στο δράμα. Το 1942 χάσαμε τον αδερφό μας από φυματίωση και το 1944 μια αδέσποτη σφαίρα σκότωσε τη μάνα μας ,Αναστασία. Εγώ τον θάνατο της μητέρας μας τον έμαθα το 1946. Ήμουν βαριά άρρωστη στο κρεβάτι από το 1941 έως και το 1946, έμενα σε άλλο σπίτι στην Αγία Παρασκευή.
Τότε ήταν εξοχή και χρειαζόμουν οξυγόνο. Τότε λοιπόν κανείς δεν μου έλεγε ότι η μάνα μου είχε πεθάνει. Τελειώνω την θεραπεία και γυρίζω σπίτι μας. Ανησυχούσα. Ήθελα να μάθω νέα της. Όμως όλα αυτά τα χρόνια είχα διαίσθηση ότι κάτι κακό είχε συμβεί. Ώσπου μια μέρα ρωτάω την Έλλη: “Πεσμου Έλλη μου, αδερφούλα μου τι έχει γίνει με την μαμά. Τότε η Έλλη πέφτει στην αγκαλιά μου κλαίγοντας και μου λέει: “Μη ρωτάς σε παρακαλώ, άστο”.
Ο γάμος της Έλλης Λαμπέτη με τον Μάριο Πλωρίτη το 1950.
–Να ρωτήσω κάτι ίσως αδιάκριτο: ο Πλωρίτης ήταν ο πρώτος μεγάλος της έρωτας;
Νομίζω ναι. Εγώ τον Μάριο τον θυμάμαι από το ΄46 και μετά όταν επέστρεψα από την θεραπεία. Είχε έρθει λοιπόν η Έλλη στο σπίτι με τον Μάριο και μου λέει: ‘Αντιγονούλα μου να σου συστήσω τον Μάριο”. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν ένα απλό φλέρτ. Όμως αγαπήθηκαν πάρα πολύ και τον Αύγουστο του ΄50 παντρεύτηκαν. Έμειναν μαζί δυόμιση χρόνια παντρεμένοι, αλλά είχαν δεσμό από το 1945. Όσο ήταν παντρεμένοι έμεναν μαζί με όλη την οικογένειά μας στο ίδιο σπίτι. Σπουδαίος άνθρωπος ο Μάριος.
–Ώσπου μετά γνωρίζει τον Δημήτρη Χορν. Φλόγες και οι δύο;
Τον Δημήτρη τον ήξερε από το 1942 όταν η Έλλη ήταν μαθήτρια στη σχολή της Κοτοπούλη. Στην αρχή δεν της είχε κάνει μεγάλη εντύπωση. Όμως αργότερα αγαπήθηκαν παράφορα. Και μόλις είχε αρχίσει να γνωρίζει ερωτικά τον Δημήτρη, πέθανε ο πατέρας μας. Ήταν απόγευμα, η Έλλη ετοιμαζόταν για την πρεμιέρα του έργου, “Το σπίτι της κούκλας”. Ξαφνικά έμαθε για τον θάνατο του πατέρα μας. Δεν μπορούσε να αναβάλλει την πρεμιέρα.
Η Έλλη Λαμπέτη με τον μεγάλο έρωτας της, Δημήτρης Χορν.
Πως μπόρεσε και έπαιξε;
Σε μια από τις σκηνές που η Έλλη έπρεπε να κλάψει, ξεσπάει σε κλάματα. Δεν μπορεί να σταματήσει. Ο κόσμος από κάτω σηκώθηκε όρθιος να την χειροκροτήσει για την άψογη υποκριτική της. Κανείς όμως δεν γνώριζε ότι έκλαιγε για τον χαμένο μας, πατέρα.
Επίσης θυμάμαι που αργότερα η ίδια έλεγε συνεχώς ότι το φέρει βαρέως που δεν ανέβαλλε την πρεμιέρα. “Πίστεψε με Αντιγόνη δεν μπορούσα να το αναβάλλω” μου έλεγε συνεχώς. Η Έλλη είχε πικραθεί τόσο πολύ από το θάνατό του πατέρα μας, που ξαφνικά πέθανε από καρκίνο και η δεύτερη αδερφή μας, η Κούλα.
Τελικά ποιος ήταν ο πιο μεγάλος έρωτας της ζωής της;
Νομίζω με τον Χορν, έζησαν τον μεγαλύτερο έρωτα της ζωής τους. Η αλήθεια όμως είναι πως επειδή ήταν και οι δύο ισχυρογνώμονες χώρισαν γι΄αυτό τον λόγο.
Ήταν η εποχή που είχε σκοτωθεί η αδερφή μας η Ειρήνη σε τροχαίο και η Έλλη δεν μπορούσε να ξεπεράσει το γεγονός με αποτέλεσμα να πάρει την μεγάλη απόφση. “Χωρίζουμε” του είπε. Τα βράδια εκείνος ερχόταν κάτω από το σπίτι και χτυπούσε τις πόρτες. Έκανε αλλοπρόσαλλα πράγματα…
-Και από τον Χόρν στον Φρέντ. Τον γνώρισε στην Αγγλία αν θυμάμαι καλά;
Όταν είχε πάει με τον Μιχάλη Κακογιάννη για την ταινία, “Το κορίτσι με τα μαύρα”. Ήταν πολύ αγαπημένοι και δεμένοι. Απόδειξη ότι έμειναν μαζί μέχρι το ΄76. Και η μεγαλύτερη επιθυμία της ήταν να αποκτήσει παιδιά. Τα αγαπούσε πολύ. Όμως επειδή φοβόταν λόγω του επαγγέλματος ότι δεν θα ήταν ικανή να τους δώσει την αγάπη που χρειαζόταν, γι΄αυτό δεν απέκτησε.
Η μικρή Λίζα που λάτρεψε η Έλλη Λαμπέτη σαν δικό της παιδί.
–Με το κοριτσάκι που ήθελε να υιοθετήσει τι έγινε;
Είναι το 1970. Η Έλλη έχει έρθει από την Αμερική και προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της. Με τον άνθρωπο που της έδωσε το 19 μηνών κοριτσάκι, η Έλλη συνεργαζόταν. Ένα βράδυ λοιπόν ο άνθρωπος αυτός πηγαίνει στο σπίτι της Έλλης. Της ανοίγει την καρδιά του: “Είμαι παντρεμένος με παιδιά. Είχα δεσμό με μια κοπέλα.
Η κοπέλα αυτή έμεινε έγκυος και γέννησε ένα κοριτσάκι την Λίζα. Πήγαμε λοιπόν στην Ιταλία προκειμένου να κρύψουμε αυτό το μυστικό από τους ανθρώπους μας. Δεν το ξέρει κανείς. Το κοριτσάκι τώρα βρίσκεται σε έναν παιδικό σταθμό. Επειδή όμως το παιδί είναι μικρό αρνούνται να το κρατήσουν. Αναγκαζόμαστε λοιπόν να το πηγαίνουμε από δω και εκεί νύχτες ολόκληρες”.
Η Έλλη αθώα όπως ήταν του λέει: Φέρε σε μένα το παιδί και όταν ξεπεράσεις το πρόβλημα, το παίρνεις πίσω’. Εκείνος λοιπόν τα είχε σχεδιάσει και είχε το παιδί στο αυτοκίνητο και αμέσως της το πηγαίνει.
-Τελικά;
Τελικά το παιδί έμεινε δύο χρόνια στην Έλλη. Εγώ ανέλαβα να παραδώσω τη Λίζα στους γονείς της. Η Έλλη είχε αγαπήσει τόσο πολύ αυτό το παιδί που δεν ήθελε να είναι εκεί την ώρα της παράδοσης. Έτσι εκείνη ήταν στο Πήλιο για να μην δει να της παίρνουν το παιδί. Πράγματι το παιδί παραδόθηκε στους γονείς όμως εκείνοι και πάλι το πήγαιναν από εδώ και από εκεί.
Η Έλλη μαθαίνει όσα συνέβαιναν και ήταν ανήσυχη σαν να ήταν δικό της παιδί. Πρώτη φορά την έβλεπα τόσο ευτυχισμένη. Ψάξαμε λοιπόν μαζί και είδαμε ότι το παιδί δεν ήταν στους γονείς του, αλλά το περιέφεραν από εδώ και από εκεί. Τελικά στο Πήλιο ήρθαν οι γονείς της Λίζας με άλλους γεροδεμένους άντρες για να την απαγάγουν.
Όμως η Έλλη έδωσε το παιδί στη γυναίκα που της έκανε τις δουλειές του σπιτιού της και εκείνη το έκρυψε σε μια ταβέρνα της περιοχής. Η Έλλη πληγώθηκε τόσο πολύ από όλα αυτά που δεν ήθελε να κάνει τίποτα ούτε στο θέατρο ούτε στον κινηματογράφο. Ο Φρέντ μετά την αρπαγή της Λίζας, αποφάσισε να εγκαταλείψει την Έλλη και έτσι ο γάμος τους διαλύθηκε.
Ο δημοσιογράφος Νίκος Νικόλιζας με την αδερφή της Έλλης Λαμπέτη, Αντιγόνη Λούκου στην μοναδική συνέντευξη που έδωσε στη ζωή της.
-Και φαντάζομαι η αντίστροφη μέτρηση για την υγεία της, είχε ξεκινήσει;
Έτσι ακριβώς. Όταν η αδερφή μου έφυγε πρώτη φορά για την Αμερική το ΄80, εγώ δεν ήξερα απολύτως τίποτα. Έψαχνα να την βρώ. Τελικά μου στέλνει ένα γράμμα από την Αμερική που μου αναφέρει όλα τα γεγονότα για την αρρώστια της: “Αδερφούλα μου, δεν ήθελα να μάθεις τίποτα για αυτά που περνάω, όμως αυτές τις δύσκολες ώρες θέλω να είσαι κοντά μου”.
Η Έλλη από την πρώτη στιγμή ήξερε για τον καρκίνο. Είχε ζητήσει η ίδια να της τα λένε όλα. Αν και τη δεύτερη εγχείρηση δεν ήθελε να την κάνει, τελικά δέχτηκε. Πέρασε επώδυνες στιγμές. Έχασε όλα τα μαλλιά της, τα νύχια της. Δραματικές στιγμές.
Όταν η Έλλη Λαμπέτη ήταν άρρωστη από τον καρκίνο και της είχαν πέσει τα μαλλιά.
–Πως κατάφερε να ανεβάσει την “Σάρα” το 1981 κάτω από τέτοιες αντίξοες συνθήκες;
Και όμως μπόρεσε. Έναν χρόνο μετά όμως της έκαναν τραχειοτομή. Μιλάει μέσω ενός σωλήνα. Μόλις το έμαθε ο Μιχάλης Κακογιάννης ήρθε αμέσως στην Αμερική που είχαμε πάει. Μας έδωσε ακόμα και το διαμέρισμά του για να μένουμε. Και ξαφνικά σκάει η είδηση ότι στην Ελλάδα έχουν ανακοινώσει τον θάνατο της Έλλης ενώ εκείνη ήταν ζωντανή. Όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα ήταν τόσο πολύ πικραμένη που έλεγε ότι αυτό ήταν το πιο πικρό ποτήρι που είχε πιει στη ζωή της.
Η “Φαίδρα” (Phaedra) είναι δραματική ταινία παραγωγής 1962 σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασέν με πρωταγωνιστές τους Μελίνα Μερκούρη και Άντονι Πέρκινς. Βασίζεται στην τραγωδία του Ευριπίδη, “Ιππόλυτος”.
Η Φαίδρα (Μελίνα Μερκούρη), δεύτερη σύζυγος του εφοπλιστή Θάνου Κυρίλη (Ραφ Βαλόνε), ερωτεύεται τον γιο που έχει ο σύζυγός της από τον πρώτο του γάμο, Αλέξη (Άντονι Πέρκινς). Η σχέση των δυο είναι καταδικασμένη από την αρχή, αλλά οι δυο τους δεν καταφέρνουν να πνίξουν τα συναισθήματά τους.
Ο Ζυλ Ντασέν και η Μελίνα Μερκούρη επέλεξαν ουσιαστικά την τραγωδία του Ευριπίδη, “Ιππόλυτος” που αφηγείται το παράνομο ερωτικό πάθος της Φαίδρας, συζύγου του Θησέα, για τον γιο του Ιππόλυτο. Το σενάριο γράφτηκε από τη συγγραφέα Μαργαρίτα Λυμπεράκη, η οποία μετέφερε το μύθο στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’60, που είχε αρχίσει να παίρνει τα πάνω της μετά τον πόλεμο.
Στα τέλη Ιουλίου του 1961 απαγορεύτηκε το γύρισμα της Φαίδρας στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Στις 29 Ιουλίου 1961, προκλήθηκαν επεισόδια ανάμεσα στο προσωπικό και τους ηθοποιούς. Η δεξαμενή πάνω στην οποία βρίσκονταν η Μελίνα Μερκούρη και ο Ζυλ Ντασέν βυθίστηκε. Το ζεύγος βρέθηκε στα νερά μέχρι τα γόνατα. Παρά τις αντιξοότητες, η ταινία (αμερικανο-γαλλο-ελληνική παραγωγή) ολοκληρώθηκε.
Η ερμηνεία της Μελίνας απέσπασε καλές κριτικές και έλαβε υποψηφιότητά για χρυσή σφαίρα. Αντίθετα με την Ευρώπη, η ταινία στις ΗΠΑ δεν είχε εμπορική επιτυχία. Οι κριτικοί κινηματογράφου εκφράστηκαν αρνητικά για την ερμηνεία του Άντονι Πέρκινς, λόγω της εύθραυστης υπόστασης που δίνει στον Αλέξη. Η μουσική επένδυση της ταινίας έγινε από τον Μίκη Θεοδωράκη και τους στίχους των τραγουδιών έγραψε ο Νίκος Γκάτσος.
4 από τα πιο απρόσμενα ζευγάρια έμειναν για πάντα στη σκιά της Ιστορίας του Ελληνικού κινηματογράφου αγνοημένα από την πλατιά μάζα των Ελλήνων σινεφίλ.
Ανδρέας Μπάρκουλης – Μαίρη Χρονοπούλου
Ένα πραγματικά σκληρό ειδύλλιο, κομμένο και ραμμένο πάνω στη σκοτεινή πλευρά του ζεν πρεμιέ της δεκαετίας του ’50 και ’60 Ανδρέα Μπάρκουλη. Ο ίδιος με αφοπλιστική αφέλεια αναφέρει στη βιογραφία του: «Την έσπαγα στο ξύλο καθημερινά, κάτι που δεν είχα κάνει σε άλλη γυναίκα. Είχε δικό της κρεβάτι στον ερυθρό σταυρό, πότε με σπασμένο χέρι και πότε με σπασμένο κεφάλι. Ερχόταν μπαταρισμένη και έβριζε μέχρι και τον πατέρα μου. Τελικά τις ξανάτρωγε».
Ύστερα από 3 χρόνια νοσηρής συμβίωσης η Μαίρη Χρονοπούλου τον έδιωξε από το σπίτι και τον έβγαλε τελείως από τη ζωή της. Έτσι ο παράξενος αυτός έρωτας έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Κώστας Βουτσάς – Σπεράντζα Βρανά
Πολύκροτη γυναίκα με μια ζωή όλο πικάντικα επεισόδια η Σπεράντζα Βρανά, που ανθολογώντας τους ερωτές της πρότασσε πάντα τον Κώστα Βουτσά: «Η σχέση μας πέρασε από πολλά στάδια. Μέχρι ξύλο έπεσε στον πρώτο μας μεγάλο καβγά» αποκάλυψε η ίδια. Ώσπου αποφάσισαν να παντρευτούν. Η Σπεράντζα Βρανά παρήγγειλε το νυφικό, ο Κώστας Βουτσάς της έκανε δώρο ένα χρυσό ρολόι.
Αποφάσισαν ο γάμος να γίνει την άνοιξη και να ταξίδι του μέλιτος να είναι ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Όμως τότε ο Βουτσάς της είπε ότι μετά τον γάμο θα πρέπει να ξεχάσει το θέατρο και να γίνει καλή νοικοκυρά. Αυτή δεν δέχθηκε και χώρισαν.
Δημήτρης Παπαμιχαήλ – Κάτια Δανδουλάκη
Το 1971, όταν κυκλοφόρησε η ελληνική πολεμική, ιστορική, βιογραφική ταινία, “Παπαφλέσσας” ο πρωταγωνιστής Δημήτρης Παπαμιχαήλ ήταν 37 ετών. Στα γυρίσματα της συμπαραγωγής Τζέιμς Πάρις και Φίνος Φιλμ, σε σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου και σε σενάριο Πάνου Κοντέλη γνωρίστηκε με τη νεαρή ηθοποιό που στο έργο υποδυόταν την “Κατερινιώ” η οποία ήταν κρυφά ερωτευμένη με τον Παπαφλέσσα.
Η Κάτια Δανδουλάκη ήταν η 23 ετών τότε, η οποία έμελε να έχει έναν σύντομο δεσμό με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Έναν δεσμό που έμεινε για πολλά χρόνια κρυφός και για τον οποίο τίποτα δεν έχει γίνει ακόμα και σήμερα γνωστό.
Φαίδων Γεωργίτσης – Αλίκη Βουγιουκλάκη
Το 1963 ο νεαρός Φαίδων Γεωργίτσης παίζει στη ταινία, “Τα κόκκινα φανάρια”. Στα γυρίσματα της ταινίας “συνορεύει” με την Αλίκη Βουγιουκλάκη η οποία πρωταγωνιστεί στη ταινία, “Χτυποκάρδια στο θρανίο”. Αναπτύσσεται ένα θυελλώδες φλερτ που θα κρατήσει ένα ολόκληρο καλοκαίρι.
Η εθνική σταρ έδειχνε πραγματικά ξετρελαμένη με τον νεαρό, “Γεωργί” της. Ήταν φανερό πως αυτή η ιστορία θα πήγαινε μακριά, ίσως να έφτανε και στα σκαλιά της εκκλησίας, αφού η Αλίκη τον γνώρισε και στην μητέρα της Έμυ.
Ο ίδιος ο Γεωργίτσης ισχυριζόταν πως του ζήτησε να παντρευτούν από τη δεύτερη μέρα. Στο μεταξύ όμως εκείνος δεν έκοψε τον γόρδιο δεσμό της σχέσης του με την Μπέτυ Αρβανίτη. Στο τέλος εγκατέλειψε τη Βουγιουκλάκη, γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενά του δεν ήθελε να γίνει ο κύριος Βουγιουκλάκης.
Η ταινία, “Ζητείται ψεύτης” προβλήθηκε τη σαιζόν 1960-1961 και έκοψε 69.451 εισιτήρια. Ήρθε στην 6η θέση σε 58 ταινίες.
Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την ταινία, “Ζητείται ψεύτης” και μας τις αποκαλύπτει…
Οι άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Ζητείται ψεύτης”
Αν και σήμερα αυτή η ταινία χαρακτηρίζεται κλασική κι από τις πιο αγαπημένες της χρυσής εποχής του Ελληνικού κινηματογράφου που συνήθως προβάλλεται πριν από τις εκλογές ελάχιστοι γνωρίζουν ότι παρολίγο να μην γυριστεί ποτέ εξαιτίας μιας διαφωνίας που είχε ο σκηνοθέτης, Γιάννης Δαλιανίδης με τον συγγραφέα, Δημήτρη Ψαθά σχετικά με τους ηθοποιούς που θα υποδυόταν τους χαρακτήρες που είχε δημιουργήσει με την πένα του.
Συγκεκριμένα ο Δαλιανίδης ήθελε για τον ρόλο του υπουργού, “Φερέκη” τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και για της συζύγου του την Καίτη Πάνου.
Ενώ ο σπουδαίος Δημήτρης Ψαθάς εξ αρχής πρότεινε τον Παντελή Ζερβό και για σύζυγο του την Άννα Κυριακού. Πρόταση με την οποία συμφωνούσε και ο ένας εκ των δύο παραγωγών ο Κλέαρχος Κονιτσιώτης.
Άλλωστε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας εκείνη τη περίοδο είχε ήδη φορτωμένο πρόγραμμα και κατά πάσα πιθανότητα θα απαντούσε αρνητικά. Για τον Παντελή Ζερβό συμφώνησε αμέσως και ο Φίνος όμως για την Άννα Κυριακού είχε αρχικά κι ο ίδιος εκφράσει τις αμφιβολίες του αφού η αγαπητή ηθοποιός μπορεί στο θέατρο να είχε μια αξιοσημείωτη και ανοδική πορεία στον κινηματογράφο όμως οι εμφανίσεις της περιοριζόταν σε μικρούς δεύτερους ρόλους.
Τελικά η εξαιρετική αυτή ηθοποιός πήρε τον ρόλο και κυριολεκτικά τον απογείωσε.
Επίσης με αυτή τη ταινία ξεκίνησε η μακροχρόνια και άκρως επιτυχημένη συνεργασία του σκηνοθέτη, Γιάννη Δαλιανίδη με την Φίνος Φιλμ που διήρκεσε 16 ολόκληρα χρόνια.
Ενώ για μια άλλη ηθοποιό την Κάτια Αθανασίου αυτή η κωμωδία αποτέλεσε το ντεμπούτο της στην μεγάλη οθόνη. Αν και η καριέρα της εκτινάχτηκε στα ύψη όταν το 1974 επιλέχτηκε πάλι από τον Γιάννη Δαλιανίδη να υποδυθεί την “Τούλα” στην θρυλική τηλεοπτική σειρά, “Λούνα παρκ” με πρωταγωνιστή τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Όμως κι ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης, Γεράσιμος Λαβράνος με το “Ζητείται ψεύτης” εισήλθε στον χώρο της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Έπειτα υπέγραψε τη μουσική σε άλλες 13 ταινίες όπως π.χ. “Ο Θόδωρος και το δίκαννο”, “Ο φίλος μου ο Λευτεράκης”, “Η σωφερίνα”, “Νύχτα γάμου” και “Όχι”.
Τέλος η αμοιβή του Ντίνου Ηλιόπουλου για την ξεκαρδιστική του ερμηνεία στον ρόλο του “Θεόδωρου Πάρλα” η αλλιώς “Ψευτο-Θόδωρου” άγγιξε τις 70.000 χιλιάδες δραχμές. Μεγάλο ποσό αν αναλογιστούμε πως η ταινία γυρίστηκε στα τέλη του 1960 με τον βασικό μηνιαίο μισθό να είναι κοντά στο ένα χιλιάρικο.
Ένα σπάνιο και συλλεκτικό βίντεο από το μακρινό 1980 ανάρτησε στον προσωπικό λογαριασμό στο Instagram ο αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου.
Σε αυτό βλέπουμε την αγαπημένη ηθοποιό, Τόνια Καζιάνη να συμπαρουσιάζει με τον τότε σύζυγο της, Γιώργο Τζώρτζη την εορταστική εκπομπή, “Ένα σόου όπως σας αρέσει” με εκλεκτούς προσκεκλημένους όπως τη Χάρις Αλεξίου και την Βίκυ Μοσχολιού.
Η Σοφία Ρούμπου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947. Σπούδασε υποκριτική στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και χορό στην Σχολή της Σόνιας Μοριάνοβα.Στο θεατρικό...
Επιχειρούμε μια ανασύσταση της περιοχής των στούντιο της Φίνος Φιλμ στους Αγίους Αναργύρους και μια ιστορική αναδρομή.Ο Φίνος εγκατέστησε εκεί τα στούντιο του το...