Η Χάρις Αλεξίου (Χαρίκλεια Ρουπάκα) γεννήθηκε στις 27 Δεκεμβρίου του 1950 στη Θήβα και είναι Ελληνίδα τραγουδίστρια, μία από τις σημαντικότερες του ελληνικού τραγουδιού και η πρώτη γυναίκα τραγουδίστρια σε πωλήσεις δίσκων στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού.
Είναι μία από τις δημοφιλέστερες Ελληνίδες τραγουδίστριες και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ελληνικού τραγουδιού από τη δεκαετία του 1970. Έχει συνεργαστεί με όλους σχεδόν τους μεγάλους τραγουδιστές, μουσικοσυνθέτες και στιχουργούς, παλαιότερους και νεότερους, είτε δισκογραφικά είτε σε μουσικές σκηνές, πίστες και συναυλίες. Έχει εμφανιστεί στις κορυφαίες αίθουσες του κόσμου και έχει τιμηθεί με σημαντικές διακρίσεις.
Έχει ηχογραφήσει πάνω από 30 προσωπικούς δίσκους. Παρότι η ίδια δε συνηθίζει να αναφέρεται στις πωλήσεις των δίσκων της, σύμφωνα με την έρευνα του Πέτρου Δραγουμάνου (2009), η Χάρις Αλεξίου είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των τραγουδιστριών και συνολικά στην τρίτη πίσω από τους Γιώργο Νταλάρα και Γιάννη Πάριο στην κατάταξη με τις περισσότερες πωλήσεις προσωπικών δίσκων που έχουν γίνει χρυσοί ή πλατινένιοι από το 1970 έως το 2009.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οκτώ από τους προσωπικούς της δίσκους έχουν ξεπεράσει τις 11.000.000 πωλήσεις, ούσα η μόνη γυναίκα τραγουδίστρια που το έχει καταφέρει στην ελληνική δισκογραφία.
Το γεγονός ότι οι προαναφερόμενοι προσωπικοί δίσκοι χαρακτηρίζονται από διαφορετικά μουσικά στυλ (δημοτικά, ρεμπέτικα, παλιά, σύγχρονα και έντεχνα λαϊκά, μπαλάντες), εμπεριέχουν τραγούδια διαφόρων συνθετών και έχουν εκδοθεί μεταξύ σχεδόν σταθερών χρονικών διαστημάτων από το 1977 έως το 2003 αποδεικνύει αφενός την αδιαμφισβήτητη προσφορά της Αλεξίου στα μουσικά πράγματα του τόπου και αφετέρου τη συνεπή και αδιάλειπτη επαφή της με τον κόσμο όλα αυτά τα χρόνια.
Καθολική είναι και η αποδοχή της από τους συναδέλφους της στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού.
Πρώτο σημαντικό σταθμό στη δισκογραφία της αποτέλεσε η συμμετοχή της το 1972 στον δίσκο “ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ” των Απόστολου Καλδάρα και Πυθαγόρα με τον Γιώργο Νταλάρα. Μουσικό έργο ιστορικής αξίας που τη δεκαετία του ’70 υπήρχε σε κάθε ελληνική δισκοθήκη, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων και αυτοδίκαια εντάχτηκε στις “100 Μεγαλύτερες Ηχογραφήσεις του Αιώνα” της MINOS – EMI.
Το 1973-74 συμμετέχει στον δίσκο “ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΗΛΙΕ” των Μάνου Λοΐζου και Δημήτρη Χριστοδούλου, στον “ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ” των Απόστολου Καλδάρα και Λευτέρη Παπαδόπουλου, στην “ΟΔΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ” των Γιάννη Σπανού και Λευτέρη Παπαδόπουλου. Η συνάντηση με τον Μάνο Λοϊζο αποτελεί την αρχή μιας ουσιαστικής φιλίας και μιας σπουδαίας συνεργασίας.
Το 1975 ηχογραφεί τον πρώτο της προσωπικό δίσκο, τα “12 ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ”, με την “Δημητρούλα” να κατακτά τις προτιμήσεις του κοινού.
Εμφανίζεται σε μπουάτ στην Πλάκα, ανοίγοντας το δρόμο σε ένα νέο τρόπο παρουσίασης των τραγουδιών, τελείως διαφορετικό από τη συμβατική λογική των νυχτερινών κέντρων. Συμπίπτει με την περίοδο της μεταπολίτευσης, του πολιτικού τραγουδιού και της αναβίωσης τουρεμπέτικου, που βρίσκει την Χάρις Αλεξίου να τραγουδά μπαλάντες, λαϊκά και έντεχνα, δημοτικά και ρεμπέτικα.
Τραγουδά για μεγάλο διάστημα με τον Γιώργο Νταλάρα, με τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Αντώνη Καλογιάννη, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Γιάννη Πάριο. Οι συναυλίες που δίνει σε στάδια και θέατρα με τραγούδια των Λοΐζου, Παπαδόπουλου, Νικολόπουλου, Σπανού, Θεοδωράκη, Κουγιουμτζή, σημειώνουν μεγάλη επιτυχία.
Το 1979 κυκλοφορούν “ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΟΥΛΑΣ” Μάνου Λοΐζου σε στίχους Μανώλη Ρασούλη και Πυθαγόρα. “Ο φαντάρος” ξεχώρισε αμέσως ενώ το “Όλα σε θυμίζουν” έχει καταγραφεί ως μία από τις κλασικές ελληνικές μπαλάντες.
Το 1983 ηχογραφεί “ΤΑ ΤΣΙΛΙΚΑ”, ένα συλλεκτικό δίσκο με ρεμπέτικα τραγούδια της περιόδου 1900-1935.
Η δεκαετία του ’80 ξεκινά με τις μεγάλες επιτυχίες “Φεύγω” και “Ξημερώνει”. Οι μπαλάντες στο δίσκο “ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΗΣ ΜΕΡΑΣ” που ηχογραφεί με την Δήμητρα Γαλάνη γίνονται από τα αγαπημένα των θαυμαστών της. Παράλληλα ηχογραφεί δημοτικά, ρεμπέτικα, και λαϊκά, ενώ δίνει συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 1986 συναντά για πρώτη φορά δισκογραφικά τον Θάνο Μικρούτσικο, τραγουδώντας “Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΖΑΛΗ”, σε στίχους Άλκη Αλκαίου, Νίκου Καββαδία, Ανδρέα Μικρούτσικου και Μπάμπη Τσικληρόπουλου. Ο δίσκος γνωρίζει τεράστια επιτυχία με το ομότιτλο τραγούδι, “Το Ερωτικό”, την “Ελένη” να ξεχωρίζουν αμέσως. Την ίδια χρονιά κατακτά το γαλλικό κοινό με την εμφάνιση της στο Theatre de la Ville του Παρισιού και αποσπά διθυραμβικές κριτικές. Ταξιδεύει από την Γαλλία στην Κύπρο, την Τυνησία, την Γερμανία και όλη την Ελλάδα.
Το 1987 ανατέλλει ο ΣΕΙΡΙΟΣ και ο Μάνος Χατζιδάκις την καλεί να δώσει ένα ρεσιτάλ με “ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ”, την σκηνοθετεί και στη συνέχεια διευθύνει τη δουλειά αυτή στο στούντιο, ενώ το ίδιο καλοκαίρι τραγουδά στις συναυλίες του σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Το 1988 συνεργάζεται με νέους καλλιτέχνες και εμφανίζεται με τους Φατμέ, αλλά και με τον σπουδαίο Ιταλό τραγουδοποιό Paolo Conte. Από τις κοινές της εμφανίσεις τους, τον Δεκέμβριο στο ΠΑΛΛΑΣ προκύπτει νέα δισκογραφική συνεργασία, δύο από τα τραγούδια της οποίας απέδωσε στα ελληνικά από η Λίνα Νικολακοπούλου.
Το 1989 “Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ”. Έτσι ονομάζεται η μουσική παράσταση που για δύο χρόνια παρουσίασαν μαζί με τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Γιάννη Πάριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και ο ομότιτλος δίσκος.
Το 1990 ξεκινά για την Χάρις Αλεξίου με τη δεύτερη δισκογραφική της συνεργασία με τον Θάνο Μικρούτσικο. Είναι το άλμπουμ “ΚΡΑΤΑΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΗ Η ΚΟΛΩΝΙΑ”, σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου.
Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, διοργανώνεται στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μια συναυλία-γιορτή, με τίτλο, “Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΝΥΧΤΑ” που καταγράφηκε ως μια από τις σημαντικότερες συναυλίες της δεκαετίας.
Συμμετείχαν καλλιτέχνες που συνδέθηκε για χρόνια μαζί τους, όπως ο Γιάννης Πάριος, ο Θάνος Μικρούτσικος, η Δήμητρα Γαλάνη, ο Χρήστος Νικολόπουλος, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, ο Γιώργος Σαρρής, ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Λάκης Λαζόπουλος αλλά και η Μελίνα Μερκούρη.
Το φθινόπωρο του 1991 παρουσιάζει με τον Κώστα Χατζή στο REX και το Ράδιο Σίτι ένα πρόγραμμα που φέρει τη σκηνοθετική σφραγίδα του Mauro Bolognini. Αποτέλεσμα των εμφανίσεων ο δίσκος “Η ΑΛΕΞΙΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΧΑΤΖΗ”.
Το 1991 εμφανίζεται στο ΑΤΤΙΚΟΝ με ένα ξεχωριστό πρόγραμμα σε “ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΡΕΙΣ”. Στην πρώτη ερμηνεύει τραγούδια των Χατζιδάκι, Μπρεχτ, Λοϊζου, Μικρούτσικου, στη δεύτερη φιλοξενεί συγκροτήματα της σύγχρονης ελληνικής σκηνής, παρουσιάζοντας και δικές της συνθέσεις, ενώ η τρίτη πράξη αποτελεί μια ανθολογία τραγουδιών του ρεπερτορίου της.
Ακολουθεί το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, που ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του σε Έλληνα τραγουδιστή.
Με τον σκηνικό και τεχνικό εξοπλισμό που χρησιμοποιεί στις συναυλίες της, δημιουργεί νέα δεδομένα για τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών.
Το 1992 ξεκινά η συνεργασία της με την POLYGRAM και ακολουθεί μια πορεία που χαρακτηρίζεται από νέο ύφος στα τραγούδια. Ηχογραφεί το “ΔΙ’ ΕΥΧΩΝ” σε μουσική Νίκου Αντύπα και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου, δίσκος που ταράζει τα νερά της ελληνικής δισκογραφίας, ανοίγοντας καινούργιο κύκλο στη μακρόχρονη καριέρα της.
Το 1993 ο δίσκος κυκλοφορεί στην Ιαπωνία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και το Ισραήλ από την POLYGRAM INTERNATIONAL. Το γαλλικό κανάλι M.C.M. International μαγνητοσκοπεί τη συναυλία της στο θέατρο Λυκαβηττού. Δίνει πάνω από 100 συναυλίες σε Ελλάδα, Κύπρο, Η.Π.Α., Καναδά, Ισραήλ, Ευρώπη, κλείνοντας θριαμβευτικά αυτό τον κύκλο εμφανίσεων με συναυλία στο Θέατρο Mogador του Παρισιού.
Το 1994 ηχογραφεί το “ΕΙ!” του Νίκου Αντύπα σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και Άρη Δαβαράκη.
Εμφανίζεται στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία και πάλι του Μauro Bolognini. Και τον Οκτώβριο τραγουδάει για πρώτη φορά στην Ιαπωνία.
Ο δίσκος “ΟΔΟΣ ΝΕΦΕΛΗΣ ’88” κυκλοφορεί το 1995 και αποτελείται από τραγούδια που έχει γράψει η ίδια. Στις 15 Απριλίου τoυ ’95, η Χάρις Αλεξίου βραβεύεται για τον δίσκο αυτό, στo Palais de Congres τoυ Παρισιού με τo “Prix Adami”, βραβείο πoυ απονέμει κάθε χρόνο σε μεγάλους καλλιτέχνες η Ακαδημία Charles Cros. Δημιουργεί το STUDIO ΝΕΦΕΛΗ και παρουσιάζει τα νέα της τραγούδια, φτιάχνοντας μια νέα ατμόσφαιρα καφεθεάτρου. Την σκηνοθετεί ο Δημήτρης Παπαϊωάννου.
Το 1996 γράφει τους στίχους για το “Τανγκό της Νεφέλης” πάνω σε μουσική της Loreena McKennitt. Το τραγούδι αυτό, μαζί με άλλες ζωντανές ηχογραφήσεις από συναυλίες της σε όλο τον κόσμο την περίοδο ’92-’96, αποτελούν το υλικό του δίσκου “ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ’92-’96”. Το “Ταγκό της Νεφέλης” βρίσκεται για πολλούς μήνες ανάμεσα στα δέκα πρώτα τραγούδια της world music στην Ευρώπη.
Το καλοκαίρι του 1997, ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της Επιτροπής Διεκδίκησης Ολυμπιακών Αγώνων “Αθήνα 2004”, έδωσε συναυλία στον χώρο της Πνύκας με φόντο την Ακρόπολη. Η τεράστια επιτυχία της πρώτης συναυλίας, στις 21 Ιουλίου, αλλά και οι υπεράριθμοι θεατές που δεν κατάφεραν να την παρακολουθήσουν, ήταν η αιτία να πραγματοποιηθούν δύο ακόμα συναυλίες στην Πνύκα.
Το 1998 κυκλοφορεί “ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ”, ο δεύτερος δίσκος με αποκλειστικά δικά της τραγούδια, η ηχογράφηση του οποίου έγινε στο Studio Guillaume Tell του Παρισιού με Έλληνες και ξένους μουσικούς.
Περιοδεύει με τον Νίκο Παπάζογλου στη Βόρεια και Νότια Αμερική και τον Δεκέμβριο εμφανίζεται στην Αθήνα. Το “Διογένης Studio” ανακατασκευάστηκε για να καλύψει τις ανάγκες της παράστασης που παρουσίασε με τον Χρήστο Νικολόπουλο. Τις παραστάσεις σκηνοθετεί και πάλι, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου.
Τον Οκτώβριο του 1999 τραγουδάει με την διάσημη τουρκάλα τραγουδίστρια Sezen Aksu στην Κωνσταντινούπολη και την Αθήνα για τους σεισμοπαθείς των δυο χωρών, με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού. Η συνεργασία αυτή συνεχίζεται το καλοκαίρι του 2000 στην Κωνσταντινούπολη και την Σμύρνη.
Τον Σεπτέμβριο του 2000 κυκλοφορεί ο δίσκος “ΨΙΘΥΡΟΙ”. Ερμηνεύει αγαπημένα της τραγούδια μόνο με πιάνο και φωνή. Τα παρουσιάζει τον Οκτώβριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και το καλοκαίρι, στο μικρό αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.Μια συναυλία-ρεσιτάλ με τη συνοδεία μικρού μουσικού συνόλου.
Την ίδια χρονιά ιδρύει τη δική της δισκογραφική εταιρία, την “Εστία”, με σκοπό να στεγάσει όλες τις μελλοντικές της προτάσεις στη δισκογραφία. Το πρώτο άλμπουμ που κυκλοφορεί τον Δεκέμβριο είναι το “ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΦΩΣ”. Στον δίσκο αυτό συναντά και πάλι συνθέτες και στιχουργούς με τους οποίους συνεργάστηκε στο παρελθόν.
Το “ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΦΩΣ” γίνεται “Lumiere Etrange” και κυκλοφορεί σε όλη την Ευρώπη από τη Universal Γαλλίας. Ταυτόχρονα η Χάρις Αλεξίου εμφανίζεται στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αίθουσες, όπου αποθεώνεται από κοινό και κριτική με κορυφαία στιγμή την εμφάνιση της στο θέατρο Olympia του Παρισιού.
Το 2002 είναι μια ακόμη δημιουργική χρονιά. Εμφανίζεται στη νέα μουσική σκηνή Cine Κεραμεικός, τραγουδώντας αυτή τη φορά περισσότερο λαϊκά τραγούδια. Μαζί της ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και νεότεροι καλλιτέχνες. Κυκλοφορεί το “Cine ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ LIVE”.
Το 2003 ο δίσκος “ΩΣ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΣΟΥ” ξεπέρασε τις 160.000 πωλήσεις, έγινε τέσσερις φορές πλατινένιος και η Χάρις Αλεξίου αναδείχθηκε Best Selling Greek Artist για την περίοδο Αύγουστος 2003 έως Αύγουστο 2004 από τα WORLD MUSIC AWARDS, έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς της παγκόσμιας δισκογραφίας.
Τον Οκτώβριο 2004 κυκλοφόρησε η συλλογή τραγουδιών με τίτλο “ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ”. Το διπλό CD περιλαμβάνει 38 τραγούδια από το σύνολο της δισκογραφίας της και δύο καινούργια. Η ίδια επέλεξε προσεκτικά τα τραγούδια με κριτήριο όχι μόνο το τι έχει αγαπήσει πιο πολύ ο κόσμος αλλά και το τι σημαίνει το κάθε τραγούδι για την ίδια. Χωρίς να ακολουθείται η χρονολογική σειρά, σε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι με τα είδη και τις εποχές, δημιουργείται ένα απόλυτα αρμονικό σύνολο για μια ισορροπημένη ακρόαση.
2004, έτος Ολυμπιακών Αγώνων, στην Αθήνα. Τραγουδάει στην Τελετή λήξης. Είναι η «εθνική πεντάδα» του Ελληνικού τραγουδιού, Χ. Αλεξίου, Δ. Γαλάνη, Μαρινέλλα, Γ. Πάριος, Γ.Νταλάρας.
Τον Απρίλιο 2005 επανεκδόθηκαν 16 CD’s, όλος ο κατάλογός της στην MINOS EMI, σε remastering και repackaging. Τα άλμπουμς επανεκδόθηκαν με νέα ψηφιακή ηχητική επεξεργασία, σε νέες εξαιρετικά επιμελημένες εκδόσεις (νέα εικαστική επιμέλεια και προσαρμογή του πρωτότυπου υλικού, εκ νέου επιμέλεια και προσθήκη συνοδευτικών κειμένων και στίχων καθώς και φωτογραφιών αρχείου, σύγχρονες με την εποχή της πρώτης έκδοσης).
Η Χάρις Αλεξίου, το 2006 επιστρέφει με τον δίσκο “ΒΥΣΣΙΝΟ ΚΑΙ ΝΕΡΑΝΤΖΙ”. Ένας δίσκος που ηχογραφήθηκε και αποτύπωσε την παραδοσιακή πλευρά της σύγχρονης μουσικής. Θοδωρής Παπαδόπουλος, Σμαρώ Παπαδοπούλου και Μάκης Σεβίλογλου οι δημιουργοί του, που συνθέτουν την μουσική και στιχουργική πρόταση για μια επιστροφή στις ρίζες.Ένας δίσκος που παρόλο το ειδικό του βάρος, κατάφερε λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του, να ξεπεράσει τα 50.000 αντίτυπα παίρνοντας τον χρησμό της πλατίνας και κερδίζοντας την αγάπη του κόσμου.
Το καλοκαίρι ξεκινάει μια σειρά ειδικών εμφανίσεων.
Στο Φεστιβάλ Αθηνών (Ωδείο Ηρώδου Αττικού) τραγουδάει με την Δήμητρα Γαλάνη για δύο βραδιές στις συναυλίες αφιέρωμα στην Σοφία Βέμπο.
Με τους Σωκράτη Μάλαμα και Αλκίνοο Ιωαννίδη για τα 15 χρόνια του ραδιοφωνικού σταθμού «Μελωδία» σε τέσσερις sold out βραδιές στο Θέατρο του Λυκαβηττού στην Αθήνα και στο «Palais des sports» στην Θεσσαλονίκη. Οι συναυλίες ηχογραφούνται και θα κυκλοφορήσουν τον Μάρτιο του 2007, 2πλό CD και DVD.
Στις 26 Φεβρουαρίου 2007 και για τρεις μοναδικές παραστάσεις, εμφανίζεται στο «Μέγαρο Μουσικής Αθηνών». Σκηνοθετεί ο Πάνος Παπαδόπουλος, ενορχηστρώνει ο Κώστας Παπαδούκας και διευθύνει την μεγάλη ορχήστρα ο Αλέξανδρος Μυράτ.
Με αφορμή τον εορτασμό για τα 70 χρόνια από την γέννηση του Μάνου Λοΐζου, η Χάρις Αλεξίου παρουσιάζει στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 13, 14 και 15 Ιουνίου 2007 την παράσταση-αφιέρωμα στον Μάνο Λοΐζο «Όλα σε θυμίζουν», ερμηνεύοντας αποκλειστικά έργα του. Μαζί της επισκηνής ο Νίκος Πορτοκάλογλου και το Τρίφωνο, σε σκηνοθεσία Πάνου Παπαδόπουλου, ενορχηστρώσεις Κώστα Παπαδούκα και φωτισμούς Ανδρέα Σινάνου.
Η παράσταση θα ταξιδέψει για δυο μοναδικές συναυλίες στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα ακολουθήσει καλοκαιρινή περιοδεία αφιερωμένη στον μεγάλο συνθέτη σε περισσότερες από 25 πόλεις ανά την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο με τη συντροφιά του Τριφώνου.
Τον Οκτωβρίο του 2007 κυκλοφορεί ο δίσκος “ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΝΟ ΛΟΪΖΟ”. Πρόκειται για την ζωντανή ηχογράφηση και μαγνητοσκόπηση της παράστασης-αφιέρωμα στον μεγάλο συνθέτη, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Στο δίσκο συμμετέχουν ο Νίκος Πορτοκάλογλου και το Τρίφωνο. Η παράσταση κυκλοφορεί σε διπλό cd και διπλό cd και dvd από την Εstia Recordings.
Στις 28 Ιουνίου 2008 η Χάρις Αλεξίου δίνει τη μεγαλύτερη συναυλία των τελευταίων χρόνων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο με περισσότερους από 20.000 θεατές. Μια συναυλία εφ’όλης της ύλης που σηματοδοτεί την έναρξη της καλοκαιρινής της περιοδείας ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στις συναυλίες συμμετέχουν ο Μπάμπης Στόκας και η Ανδριάννα Μπάμπαλη.
To 2009 η Χάρις Αλεξίου ξεκινά μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία με τίτλο “Στους χτύπους της καρδιάς”, όπου για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό, μένει μόνη της στη σκηνή με τους μουσικούς της σε ένα ρεσιτάλ βασισμένο στο σύνολο του ρεπερτορίου της. Στους σταθμούς της περιοδείας της περιλαμβάνεται και μια ειδική συναυλία στο Ηρώδειο στις 3 του Σεπτέμβρη αφιερωμένη στους σκοπούς της οργάνωσης «Μαζί για το παιδί».
Τον Νοέμβριο του 2009 και μετά από μήνες δουλειάς στο στούντιο, η Χάρις Αλεξίου παρουσιάζει τον δίσκο της “Η ΑΓΑΠΗ ΘΑ ΣΕ ΒΡΕΙ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ’ΣΑΙ” που περιλαμβάνει δικά της τραγούδια αλλά και συμπράξεις της με σημαντικούς έλληνες και ξένους συνθέτες, όπως τον αργεντίνο Gustavo Alfredo Santaolalla και το βραβευμένο με oscar soundtrack που έγραψε για την ταινία «Ημερολόγια Μοτοσικλέτας», τον Bruno Coulais και τον Fragione Philippe από τη Γαλλία, τον Dirk Michaelis από τη Γερμανία, καθώς και τον Μανόλη Φάμελλο, τον Παναγιώτη Τσεβά και τον Μιχάλη Τούμπουρο.
Το 2010 δίνει παραστάσεις σε ένα από τα πιο σημαντικά θέατρα της Αθήνας. Η Χάρις Αλεξίου στο θέατρο “Παλλάς” και περισσότεροι από 40.000 θεατές παρακολουθούν τις 26 παραστάσεις της με τίτλο “Η αγάπη θα σε βρει όπου και να’σαι” σε σκηνοθετική επιμέλεια Άγγελου Μέντη, επιμέλεια προγράμματος Λίνας Νικολακοπούλου και ενορχηστρώσεις Κώστα Παπαδούκα. Ένα μήνα αργότερα δίνει 8 παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για περισσότερους από 15.000 θεατές.
Τον Οκτώβριο του 2011, ένα μεγάλο αφιέρωμα στο Nino Rota με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή του, με τίτλο «Η Χάρις Αλεξίου στο Σινεμά του Νίνο Ρότα» παρουσιάζεται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» για περιορισμένες παραστάσεις. Η Χάρις Αλεξίου σε μουσικές του Nino Rota, συνοδευόμενη από την 60μελη ορχήστρα της ΕΡΤ. Τον Νοέμβρη, μετά από 17 χρόνια, επισκέπτεται την Αυστραλία και δίνει 3 μεγάλες συναυλίες, στην Αδελαΐδα, στη Μελβούρνη και στο Σίδνει με τεράστια επιτυχία.
Τον Μάιο του 2011 η Χάρις Αλεξίου παραλαμβάνει στη Φλωρεντία της Ιταλίας το ευρωπαϊκό βραβείο Galileo για την προσφορά της στη μουσική, βραβείο με το οποίο έχουν τιμηθεί μεγάλες προσωπικότητες της μουσικής και των τεχνών.
Τον Μάιο-Ιούνιο δίνει παραστάσεις σε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις και στα πιο σημαντικά θέατρα σε Ελσίνκι (Finlandia Hall), Βιέννη (Konzerthaus), Μόναχο, Στουτγάρδη, Ζυρίχη, Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Βρυξέλλες, Παρίσι (Olympia) και Χάγη, ενώ παράλληλα το album της “Η ΑΓΑΠΗ ΘΑ ΣΕ ΒΡΕΙ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ’ΣΑΙ” κυκλοφορεί σε Γερμανία, Γαλλία και Τουρκία.
Τον Αύγουστο του 2011 λαμβάνει μέρος στην Τελετή Έναρξης των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μπάσκετ (FIBA) στην Τουρκία, στο στάδιο του Sinan Erdem της Κωσταντινούπολης. Η έναρξη των αγώνων αναμεταδόθηκε ζωντανά σε 172 χώρες.
Τον Δεκέμβριο του 2012, κυκλοφορεί το album “Η ΤΡΙΠΛΑ” με 14 ανέκδοτα τραγούδια σε στίχους του Μανώλη Ρασούλη και μουσικές Βάσως Αλλαγιάννη, Πέτρου Βαγιόπουλου, Χρήστου Νικολόπουλου, Leon Y.Poliker, Ορφέα Περίδη αλλά και της ίδιας.
Τον Ιανουάριο του 2012 η Χάρις Αλεξίου εμφανίζεται με την Δήμητρα Γαλάνη. Περισσότεροι από 140.000 θεατές παρακολουθούν τις παραστάσεις τους, αρχικά στην Αθήνα (Θέατρο Παλλάς) και στη Θεσσαλονίκη (Μέγαρο Μουσικής), κι έπειτα στις συναυλίες της καλοκαιρινής τους περιοδείας σε Ελλάδα και Κύπρο.
Τον Ιούνιο του 2012 κυκλοφορεί από την ΕΜΙ σε διπλό cd η ζωντανή ηχογράφηση των παραστάσεών τους στο Παλλάς και τον Οκτώβριο του 2012 κλείνουν τον κύκλο των παραστάσεών τους στο ιστορικό θέατρο του Παρισιού «Olympia».
Τον Ιούλιο του 2012 η Χάρις Αλεξίου παρουσιάζει μια ειδικά σχεδιασμένη unplugged παράσταση στο Φεστιβάλ Ποίησης (Voix Vives de Mediterranee) στην πόλη Sete της Γαλλίας.
Τον Απρίλιο του 2013, παρουσιάζει μαζί με μια νέα μουσική μπάντα τους “Nouveau Sextet” (κορυφαίους Έλληνες σολίστες) στο Gazarte της Αθήνας και στη συνέχεια στο LOVE Casual Living της Θεσσαλονίκης, μια μουσική παράσταση με έθνικ-τζαζ ήχο που αγαπήθηκε από το κοινό και έλαβε διθυραμβικές κριτικές από τον τύπο.
Τον Ιούνιο του 2013 συμπράττει με τη Φιλαρμονική του Ισραήλ για δυο παραστάσεις στο ανακαινισμένο Mann Auditorium του Τελ Αβιβ ενώ τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς μετά την μεγάλη επιτυχία των παραστάσεων αποδέχεται το κάλεσμα και επιστρέφει για μια ακόμη συναυλία.
Τον Ιούλιο παρουσιάζει στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού μαζί με τους “Nouveau Sextet” την παράσταση «Δυο κόσμους έχει η ψυχή μου» και συνεχίζει με μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο.
Τον Οκτώβριο του 2014 κυκλοφόρησε το Άλμπουμ “Τα όνειρα γίνονται πάλι” από την Heaven σε στίχους του Ν. Μωραίτη και μελωδίες των Rous, Στάθη Δρογώση, Βασίλη Γαβριηλίδη και η Ανδριάνα Μπάμπαλη , καθώς και ένα δικό της τραγούδι, το «Ποιος με αγαπάει ακόμα» .
Τον Ιούλιο Χάρις Αλεξίου τραγούδησε στη συναυλία αλληλεγγύης που διοργάνωσαν, ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο» και η «Αλληλεγγύη για όλους», στον αγώνα των καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών, στην πλατεία Συντάγματος.
Το καλοκαίρι του 2014 η Χάρις Αλεξίου μαζί με την Τάνια Τσανακλίδου και τους Nouveau Sextet πραγματοποίησαν περιοδεία σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.
Τον Φεβρουάριο του 2014, η Χάρις Αλεξίου συναντά στη μουσική σκηνή της Αθήνας, Anodos Live Stage την Τάνια Τσανακλίδου στην παράσταση με τίτλο “Τραγούδα θέλω να σ’ακούω”. Μαζί τους οι “Nouveau Sextet & φίλοι”.
Τον Φεβρουάριο του 2016 η Χάρις Αλεξίου ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι σε δικό της κείμενο , το “Χειρόγραφο” σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη στο Νέο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου. Η Αλεξίου παρουσιάζει σημαντικές στιγμές της προσωπικής και της επαγγελματικής της ζωής. Το έργο λαμβάνει διθυραμβικά σχόλια απο κοινό και κριτικούς με sold out παραστάσεις.
Το έργο ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά τον Οκτώβρη, τον Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη και στο Ισραήλ, τον Δεκέμβρη στην Πάτρα. Ταυτόχρονα κυκλοφορεί το ψηφιακό σινγκλ “Ένα ναι κρύβει ενα όχι” για την παράσταση του Λάκη Λαζόπουλου “Αποχαιρετιστήριο δείπνο” και δύο τραγούδια για την ταινία Η Ρόζα της Σμύρνης του Γιώργου Κορδέλλα.
Τον Νοέμβριο του 2017 ξανανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι στην παράσταση του εθνικού θεάτρου (Rex) Οπερέττα του Βίτολντ Γκομπρόβιτς, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου. Το καλοκαίρι συμμετέχει στο αφιέρωμα για τον Θάνο Μικρούτσικο στο θέατρο Βράχων και στο αφιέρωμα για τον Δημήτρη Μητροπάνο στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.
Τον Δεκέμβριο του 2018 συναντά τον Στάυρο Ξαρχάκο στην σκηνή του Gazarte σε ένα εφ’ όλης της ύλης αφιέρωμα στον σπουδαίο συνθέτη Γιώργο Ζαμπέτα, οι παραστάσεις στέφονται με επιτυχία καθώς είναι όλες sold out.
Τον Απρίλιο του 2020 κυκλοφορεί μέσω της δισκογραφικής εταιρείας Minos EMI “Τα τραγούδια της ξενιτιας” ένα άλμπουμ που θα μπορούσε να είχε κυκλοφορήσει το 1987. Δέκα τραγούδια του Θόδωρου Δερβενιώτη και του Κώστα Βίρβου, του Στέλιου Καζαντζίδη και της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, του Παναγιώτη Τούντα, του Βασίλη Τσιτσάνη, του Μίκη Θεοδωράκη και του Δημήτρη Χριστοδούλου, του Μάνου Λοΐζου και του Φώντα Λάδη, του Γιάννη Κυριαζή και του Δημήτρη Ρουμελιώτη, του Γεράσιμου Κλουβάτου και του Χαράλαμπου Βασιλειάδη, του Νάκη Πετρίδη, του Γιάννη Βασιλόπουλου και του Βαγγέλη Ατραΐδη και το παραδοσιακό «Τζιβαέρι», κυκλοφορούν σε cd για πρώτη φορά, τριάντα τρία χρόνια μετά την ηχογράφησή τους.
Τον Ιούνιο του 2020 δήλωσε ότι σταματάει τις ζωντανές εμφανίσεις ύστερα από πενήντα χρόνια παρουσίας στο ελληνικό τραγούδι γιατί δεν την ακούει πια η φωνή της και δεν καταδέχεται να τραγουδάει αν δεν το κάνει καλά. Στην ίδια συνέντευξη δηλώνει πως έχει ηχογραφήσει ένα αποχαιρετιστήριο τραγούδι , ένα ντουέτο μαζί με την σπουδαία Yasmin Levy. Το τραγούδι This Shadow κυκλοφορεί τον Ιούλιο από την Minos Emi.
Έπειτα από την ανακοίνωση της ότι αποσύρεται από το τραγούδι και τις ζωντανές εμφανίσεις, στρέφεται στο θέατρο, όπως είχε ήδη κάνει το 2016 με την παράσταση Χειρόγραφο και το 2017 με την Οπερέτα. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2020 πρωταγωνιστεί στον μονόλογο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη Μεταμφίεση σε σκηνοθεσία Σταύρου Ράγια στο θέατρο Μικρό Παλλάς.
Συνεχίζει την θεατρική στροφή στην καριέρα της και το καλοκαίρι του 2021 εμφανίζεται στην παράσταση Ιφιγένεια η εν Ταύροις σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη στον ρόλο της θεάς Αθηνάς, περιοδεύοντας σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή ανακοινώνεται η συμμετοχή της στην νέα τηλεοπτική σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη Maestro με γυρίσματα στους Παξούς και στην Αθήνα.
Στις 15 Μαΐου του 2010, ο δήμαρχος της Σμύρνης δίνει το όνομα της Χάριτος Αλεξίου σε μια λεωφόρο της πόλης: Ηaris Αleksiou Dostluk Caddesi (Λεωφόρος Φιλίας), τιμώντας την καταγωγή της και την προσφορά της στην τέχνη.
Έχει παντρευτεί δύο φορές, με τον Αχιλλέα Θεοφίλου (παραγωγό) και τον Σωτήρη Μπασιάκο (μάνατζέρ της). Έχει υιοθετήσει έναν γιο, τον Μάνο Θεοφίλου, ο οποίος πήρε το όνομά του από τον αγαπημένο της φίλο, Μάνο Λοΐζο.
Σημαντικές διακρίσεις
Prix Adami από τη γαλλική Ακαδημία Charles Cros
Una vita per la musica – Giglio d’Oro» («Μια ζωή για τη μουσική»), από το Ίδρυμα «Premio Galileo 2000».