13.2 C
Athens
Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 71

Οι δύο ταινίες που ήταν συμπρωταγωνιστές ο Βέγγος με τον Σταυρίδη

oi dosatzides
oi dosatzides

Βλέποντας και ξαναβλέποντας τις παλιές, ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες, δεν είναι λίγες οι φορές που αναρωτιέται κανείς «γιατί ο τάδε και ο δείνα ηθοποιός δεν έπαιξαν περισσότερες ταινίες μαζί, αφού η χημεία τους είναι εξαιρετική;».

Την απάντηση σαφώς και δεν μπορεί να τη δώσει κάποιος με κατηγορηματικό τρόπο, δεδομένου ότι τα στοιχεία που θα βοηθούσαν σε αυτή, έχουν χαθεί στο βάθος του χρόνου. Όσες φορές όμως κι αν είδαμε μαζί σε ταινίες τον Θανάση Βέγγο και τον Νίκο Σταυρίδη, πάντα έχουμε την ίδια απορία: Η αλήθεια είναι ότι οι δύο αυτοί σπουδαίοι ηθοποιοί έχουν συνυπάρξει σε 6 ταινίες.

Συμπρωταγωνιστές όμως ήταν μόνο σε δύο. Η αρχή έγινε το 1959 με τους «Δοσατζήδες» και ολοκληρώθηκε τρία χρόνια αργότερα, το 1962, στην κωμωδία του Κώστα Ανδρίτσου «Ευτυχώς Τρελάθηκα». Και στις δύο περιπτώσεις, η συνεργασία τους ήταν άψογη και το αποτέλεσμα πραγματικά πολύ καλό.

Η ταινία «Οι δοσατζήδες» που γυρίστηκε από την Ορίζων Φιλμ, με διανομή από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος ήταν ένα σπουδαίο δείγμα των ικανοτήτων των δύο ηθοποιών. Είναι μοναδικός ο τρόπος που με τις ερμηνείες τους περνούν τον θεατή από το γέλιο, στη λύπη και στον προβληματισμό. «Ανθρώπινη νεορεαλιστική κωμωδία» χαρακτηρίστηκε η ταινία. Η προσωπική μας άποψη είναι ότι ήταν κάτι πολύ περισσότερο.

Η υπόθεση ήταν η εξής:

Ο Γρηγόρης Πασπάτης και ο Θωμάς Καλαφάτης είναι φίλοι καρδιακοί και αποφασίζουν να ανοίξουν δική τους επιχείρηση. Αγοράζουν εμπόρευμα από τον κύριο Γιώργο και με την μοτοσικλέτα-πολυκατάστημα γυρίζουν την Αθήνα, πουλώντας με δόσεις. Έχουν σχεδόν ξεπουλήσει, όμως δεν έχουν ούτε μια δραχμή. Αποφασίζουν να αρχίσουν να μαζεύουν τις δόσεις. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα όπως τα περίμεναν, αφού κανείς δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει.

Οργανώνονται καλύτερα και προσπαθούν με κάθε τρόπο να πάρουν πίσω τα λεφτά τους. Η κατάσταση χειροτερεύει όταν η μοτοσυκλέτα-μαγαζί τους χάνεται. Οι δυσάρεστες καταστάσεις που δημιουργούνται ωθούν τους δυο φίλους στο χωρισμό. Αυτό όμως δεν θα συμβεί, αφού την τελευταία στιγμή, η μοτοσυκλέτα βρίσκεται κατεστραμμένη στο σταθμό Λαρίσης και αυτό θεωρείται από αυτούς ως σημάδι ότι δεν πρέπει να χωρίσουν.

Έτσι αποφασίζουν να προσπαθήσουν ξανά και τα καταφέρνουν. Μοναδική η σκηνή στο σταθμό Λαρίσης που οι δύο φίλοι βρίσκουν κατεστραμμένη τη μηχανή τους. Η αίσθηση της χαρμολύπης βρίσκει ίσως την καλύτερη αποτύπωσή της, προκαλώντας συγκίνηση.

Στην ταινία εκτός από το δίδυμο Βέγγου-Σταυρίδη εμφανίζονται οι Αλέκα Στρατηγού, Λέλα Πατρικίου, Γιάννης Σπαρίδης, Άλκηστις Γάσπαρη, Κούλης Στολίγκας, Ράλλης Αγγελίδης, Βιολέττα Σούλη, Καίτη Πασά. Η σκηνοθεσία ήταν του Βασίλη Γεωργιάδη, σε σενάριο Ναπολέων Ελευθερίου. Η μουσική ήταν του Χρήστου Μουραμπά. Η ταινία προβλήθηκε τη σεζόν 1958-1959 και έκοψε 16.465 εισιτήρια, ερχόμενη 24η σε 51 ταινίες της σεζόν.

Μάλιστα, επανακυκλοφόρησε από την εταιρεία “Αθήνα Φιλμ” του Θανάση Σύλια, σχεδόν μια δεκαετία μετά την αρχική της κυκλοφορία, όταν ο Βέγγος είχε γίνει πια πρώτο όνομα.

Advertisement

Όταν ο δρόμος της Τρούμπας δημιουργήθηκε στα στούντιο

Λόλα

Η ταινία «Λόλα» του 1964 αποτελεί μια από τις πλέον ιστορικές ταινίες της Finos Film, στην οποία συνυπήρξαν κορυφαίοι ηθοποιοί και μεγάλα ονόματα της μουσικής.

Σηματοδότησε την επιστροφή της Τζένης Καρέζη στο Φίνο, μετά από δύο χρόνια απουσίας, ενώ έδωσε το έναυσμα μιας μεγάλης καριέρας σε μια άγνωστη εκείνη την εποχή τραγουδίστρια, την…Βίκυ Μοσχολιού.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Η Τζένη Καρέζη και ο Νίκος Κούρκουλος, δύο ηθοποιοί που εκείνη την εποχή «χάλαγαν κόσμο» στα ταμεία των κινηματογράφων και όχι άδικα αποτέλεσαν το «βαρύ πυροβολικό» της ταινίας, η οποία διαπραγματεύονταν ένα δύσκολο θέμα, με πρωταγωνιστές ανθρώπους του υποκόσμου και της Τρούμπας.

Μάλιστα, για τις ανάγκες της ταινίας, ο δρόμος της Τρούμπας δημιουργήθηκε μέσα στα στούντιο της Finos Fils, αφού το πραγματικό περιβάλλον της Τρούμπας ήταν ιδιαίτερα εχθρικό για να πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα μιας ταινίας που θα είχε θέμα την περιοχή αυτή και τους ανθρώπους της.

Κι όπως ήταν φυσικό, μια τέτοια κατασκευή είχε μεγάλο κόστος, κάτι όμως που τελικά αποσβέστηκε, αφού η «Λόλα» σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Η υπόθεση του έργου ήταν η εξής: Ο Άρης (Νίκος Κούρκουλος) αποφυλακίζεται μετά απο τριετή φυλάκιση και εμφανίζεται στην Τρούμπα. Σκοπός του δεν είναι τόσο το ξεκαθάρισμα παλιών λογαριασμών, αλλά να μάθει αν ανάμεσα σε αυτούς που τον πρόδωσαν ήταν και η Λόλα (Τζένη Καρέζη), μια κοπέλα που δουλεύει στο καμπαρέ του Στέλιου (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος).

Ο Άρης αγαπά και νοιάζεται τη Λόλα και θέλει να τη βγάλει απο το βούρκο, αλλά ο Στέλιος είναι επίσης ερωτευμένος με τη Λόλα και αναθέτει σε έναν μπράβο του να σκοτώσει τον Άρη, τον οποίο υποδύονταν ο Σπύρος Καλογήρου. Ιστορική έμεινε η ατάκα του Καλογήρου προς τον Κούρκουλο την ώρα της μονομαχίας τους, όταν προσπαθώντας να δικαιολογηθεί για την απόφασή του να τον χτυπήσει είπε το θρυλικό «Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη».

Την ίδια στιγμή που ο Άρης μονομαχεί με τον μπράβο, οι άνθρωποι του Στέλιου απαγάγουν την Λόλα και την κλείνουν σε ένα σπίτι, αναγκάζοντας τον Άρη να συγκρουστεί μαζί τους. Η «Λόλα» θεωρείται ένα από τα πλέον ατμοσφαιρικά φιλμ του παλιού, ασπρόμαυρου ελληνικού κινηματογράφου, όποιυ κυριαρχούν ο ρεαλισμός, οι δυνατοί διάλογοι και καταστάσεις, η έξοχη σκηνοθεσία, η υπέροχη μουσική και ο αισθησιασμός.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον tip της ταινίας αφορά στην σκηνή που τραγουδάει η Μοσχολιού στο παράθυρο ενός σπιτιού της Τρούμπας. Η ίδια δεν είχε εμπειρία από γυρίσματα, δυσκόλεψε και δυσκολεύτηκε και έτσι το πρώτο γύρισμα ξεκίνησε νωρίς το βράδυ και έληξε ξημερώματα, χωρίς ωστόσο να μπορεί να «κρατηθεί» η σκηνή, αφού και πάλι είχε λάθη.

Η Μοσχολιού «εκλιπαρούσε» τον Δημόπουλο να σταματήσει το γύρισμα, αφού δεν άντεχε άλλο, κάτι που ο τελευταίος έκανε. Το νέο ραντεβού για το γύρισμα δόθηκε το ίδιο βράδυ, όπου αυτή τη φορά όλα πήγαν κατ’ ευχήν.

Στην «Λόλα» πρωταγωνιστούσαν ακόμα οι Παντελής Ζερβός, Γιάννης Βογιατζής, Νίκος Φέρμας, Λαυρέντης Διανέλλος, Νάντια Τζάκα, Ανέστης Βλάχος, Αλίκη Ζωγράφου, Θόδωρος Έξαρχος, Δημήτρης Μπισλάνης, Χρήστος Δοξαράς, Γιώργος Μαυρογιάννης, Θεόδωρος Κεφαλόπουλος, Γιώργος Γρηγορίου, Ζαννίνο, Δημήτρης Καρυστινός και Γιώργος Αλεξίου.

Η μουσική ήταν ο Σταύρου Ξαρχάκου, ο οποίος για τα τραγούδια της ταινίας είχε επιλέξει την Καίτη Γκρέυ, η οποία όμως για καθαρά τυπικούς λόγους δεν μπόρεσε να συμμετάσχει στην εν λόγω παραγωγή.

Έτσι την θέση της πήρε η Βίκυ Μοσχολιού, που απογείωσε στη συνέχεια την καριέρα της. Εκτός από τη Μοσχολιού, στην ταινία τραγουδούν η Καρέζη και το σπουδαίο καλλοτεχνικό δίδυμο της εποχής Πάνος Γαβαλάς-Ρία Κούρτη. Η σκηνοθεσία ήταν του Ντίνου Δημόπουλου και το σενάριο του Ηλία Λυμπερόπουλου. Η «Λόλα» έκανε πρεμιέρα στις 17 Φεβρουαρίου του 1964 και έκοψε στην πρώτη προβολή της 313.822 εισιτήρια.

Advertisement

Βρε Γεωργία το σκέφτηκες ποτέ να κάνεις πλαστική προσώπου

Γεωργία Βασιλειάδου

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν μια πολύ αγαπημένη ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου. Η φυσιογνωμία της και οι ρόλοι που ερμήνευσε είναι αναγνωρίσιμοι από μικρούς και μεγάλους.
Πρωταγωνίστησε κυρίως σε κωμωδίες του κινηματογράφου που προβάλλονται με επιτυχία μέχρι σήμερα. Λόγω της εξωτερικής της εμφάνισης χαρακτηρίστηκε η «ομορφότερη άσχημη» του ελληνικού σινεμά. Το πραγματικό της όνομα ήταν Γεωργία Αθανασίου και γεννήθηκε την 1η Ιανουαρίου του 1897.

Γεωργία Βασιλειάδου

Η Γεωργία Βασιλειάδου δεν ήταν ποτέ η πρωταγωνίστρια με την έννοια που θα έπρεπε να έχει η λέξη για τους ηθοποιούς. Ήταν ένας άνθρωπος σαν όλους εμάς και ποτέ δεν την ενδιέφερε η μαρκίζα. Το ταλέντο και η απλότητά της, ήταν αυτά που την έκαναν να ξεχωρίσουν και λίγοι φίλοι γνώριζαν πόσο πονεμένος άνθρωπος ήταν η μεγάλη μας ηθοποιός.

Η Φωτεινή Βασιλειάδου είναι η μοναχοκόρη της σπουδαίας ηθοποιού η οποία αποκαλύπτει την σκληρή μοίρα και δύσκολη ζωή της μητέρας της, την ανάγκη για δουλειά και επιβίωση, αλλά και τις τύψεις που ένοιωθε η ίδια, όταν αναγκάζονταν να «εγκαταλείπει» μόνη την κόρη της προκειμένου να βγάλει το μεροκάματο.

Όταν ήμουν μικρή στην γειτονιά ήμουν γνωστή ως “το παιδί που μεγαλώνει μόνο του”. Η μητέρα μου ήταν μια σκληρά εργαζομένη γυναίκα. Έφευγε το πρωί και γυρνούσε αργά το βράδυ. Υπήρχαν φορές που με έπαιρνε στα παρασκήνια των θεάτρων που δούλευε. Μάλιστα έδινε εντολές και στους συνεργάτες της, ηθοποιούς και τεχνικούς, να μιλάνε όμορφα για να μην μαθαίνω κακές λέξεις. Λάτρευε πολύ το θέατρο. Γελούσε έντονα, έκανε έξυπνα αστεία, της άρεσε »ο κόσμος» της. Έκανε πολύ παρέα με την Σοφία Βέμπο και τον Βασίλη Αυλωνίτη. Ήταν πάντα μια απλή γυναίκα που νοιάζονταν για όλους. Ήθελε να είναι κοντά στον κόσμο.»

Μια φορά είχε πάει στον Φίνο ωραία ντυμένη, άψογα βαμμένη και με τα μαλλιά της πολύ ωραία χτενισμένα. Μόλις την είδε ο Φίνος τα χάσε και της είπε: Tι είναι αυτά που έβαλες Γεωργία,θες να με καταστρέψεις;. Από τότε δεν ξαναεμφανίστηκε ποτέ περιποιημένη μπροστά του.

Κάποτε ο Νίκος Τσιφόρος της είχε πει: Βρε Γεωργία το σκέφτηκες ποτέ να κάνεις πλαστική προσώπου; Και η Βασιλειάδου του απάντησε: Κι εσύ σκέφτηκες ότι τότε οι κωμωδίες σου θα πήγαιναν στράφι;

Advertisement

Το πρώτο ελληνικό κινηματογραφικό μιούζικαλ

Photo12 xaroumeno ksekinima
Photo12 xaroumeno ksekinima

Δεν αποτελεί μυστικό ότι ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν ένας άνθρωπος που τολμούσε να κάνει καινοτομίες στον κινηματογράφο, ακόμα και σε δύσκολες εποχές, που το χρήμα ήταν περιορισμένο και τα λάθη δεν επιτρέπονταν. Μια από τις πολλές καινοτομίες του ήταν το γεγονός ότι ήταν από τους πρώτους παραγωγούς που πίστεψε πραγματικά στη δύναμη των μουσικών ταινιών, οι οποίες αποτέλεσαν τον προπομπό των μετέπειτα μιούζικαλ.

Μια από τις πρώτες σοβαρές προσπάθειες λοιπόν, δημιουργίας μουσικής ταινίας έγινε από τον Φίνο το 1954, με την ταινία «Χαρούμενο ξεκίνημα». Πρωταγωνιστής της ήταν ο ηθοποιός Γιώργος Οικονομίδης ο οποίος υπήρξε ίσως ο πιο επιτυχημένος και δημοφιλής άνθρωπος του ραδιοφώνου εκείνη την εποχή.Η συγκεκριμένη ταινία, που αποτελεί και το πρώτο πραγματικό κινηματογραφικό μιούζικαλ που γυρίστηκε στην Ελλάδα, “εκμεταλλεύεται” την προσωπικότητα του Γιώργου Οικονομίδη και τη μόδα του ραδιοφώνου στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του ’50.

Όπως μας πληροφορεί η Φίνος Φιλμ, σχετικά με την υπόθεση της ταινίας, μια ομάδα τριών φίλων και άλλη μια τριών φιλενάδων αποφασίζουν να λάβουν μέρος σε έναν διαγωνισμό διαφήμισης που προκήρυξε ο ραδιοφωνικός σταθμός Αθηνών. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να κερδίσει με κάθε τρόπο, σκαρώνοντας παγίδες για τους ανταγωνιστές της.

Όμως ο έρωτας παρεμβαίνει στις καρδιές των δυο ομάδων και τους ενώνει. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια ενός τραγουδιού, κάνουν από ένα «βουβό» πέρασμα δύο πολύ νέα κορίτσια, που θα κάνουν μεγάλη καριέρα αργότερα στον ελληνικό κινηματογράφο, η Μάρω Κοντού και η Μαίρη Χρονοπούλου. Η σκηνοθεσία ήταν του Ντίνου Δημόπουλου και το σενάριο των Ασημάκη Γιαλαμά, Γιώργου Οικονομίδη και Κώστα Πρετεντέρη.

Εκτός από τον Γιώργο Οικονομίδη, στην ταινία πρωταγωνιστούσαν οι Ντίνος Ηλιόπουλος, Κάτια Λίντα, Βασίλης Αυλωνίτης, Γεωργία Βασιλειάδου, Μαργαρίτα Παπαγεωργίου, Νίκος Ρίζος, Ρένα Στρατηγού, Γιώργος Δαμασιώτης, Μαργαρίτα Λαμπρινού, Σταύρος Ξενίδης, Νίτσα Τσαγανέα, Χρήστος Τσαγανέας, Σταύρος Ιατρίδης, Σοφία Αρσένη, Νίκος Φέρμας, Κώστας Στράντζαλης, Μάρω Κοντού, Μαίρη Χρονοπούλου.

Η μουσική ήταν του Λυκούργυς Μαρκέα και του Κώστα Καπνίση, ενώ στο τραγούδι εμφανίζοντας ο σπουδαίος Νίκος Γούναρης. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 6 Δεκεμβρίου του 1954 και «έκοψε» στην πρώτη προβολή της 124.749 εισιτήρια.

Advertisement

Η απόπειρα δολοφονίας και η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη

Photo7 gymnoi dromo
Photo7 gymnoi dromo

Πέρα από την αναμφισβήτητη τόλμη που διέθεταν τόσο ο Φιλοποίμην Φίνος, όσο και ο Γιάννης Δαλιανίδης, είναι σαφές ότι είχαν και έναν μοναδικό τρόπο να αφουγκράζονται τον παλμό και τα «θέλω» του κινηματογραφικού κοινού, κάτι που αποδεικνύει και η αποδοχή των καινοτομιών που λάνσαραν στον ελληνικό κινηματογράφο. Το 1968 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική κοινωνία, η οποία στέναζε κάτω από το χουντικό καθεστώς που της είχε επιβληθεί.

Κάθε τι που θύμιζε ελευθερία ήταν εκείνη την εποχή μαγικό. Όπως και η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, η οποία βέβαια παραμένει μαγική διαχρονικά. Εκείνη τη χρονιά λοιπόν, ο Γιάννης Δαλιανίδης αποφασίζει να χρησιμοποιήσει μουσική του Μίκη στην ταινία «Γυμνοί στο δρόμο», την οποία σκηνοθέτησε ο ίδιος, γράφοντας και το σενάριο.

Είχε ήδη μιλήσει με τον Θεοδωράκη, ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ήθελε. Παραμονές της έναρξης των γυρισμάτων, έγινε η απόπειρα δολοφονίας του δικτάτορα Γιώργου Παπαδόπουλου από τον Αλέκο Παναγούλη και έτσι η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη απαγορεύτηκε αυστηρά.

Τότε, ο Δαλιανίδης απευθύνθηκε στον Σταύρο Ξαρχάκο, ο οποίος έγραψε υπέροχα τραγούδια για την ταινία, όπως «Τα Ρολόγια», που ερμήνευσε ο Νίκος Κούρκουλος και αργότερα ηχογράφησε και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Η ταινία «Γυμνοί στο δρόμο» αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η Γειτονιά των Αγγέλων», το οποίο είχε ανέβει αρχικά στο θέατρο, το 1963, από την Τζένη Καρέζη και τον Νίκο Κούρκουλο.

Εκτός από τον Νίκο Κούρκουλο, στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ακόμα οι Ζωή Λάσκαρη,  Χρόνης Εξαρχάκος, Ανδρέας Μπάρκουλης, Βαγγέλης Σειληνός, Σοφία Ρούμπου, Μαρία Φωκά, Έλλη Ξανθάκη, Κία Μπόζου, Νίκος Παπαναστασίου, Δήμητρα Σερεμέτη, Πόπη Γιαμαρέλου, Νάσος Κατακουζηνός, Λεωνίδας Νικολαϊδης, Ελπιδοφόρος Γκότσης, Κώστας Τσιάνος, Βαγγέλης Παύλου, Τούλα Λιακοπούλου, Έφη Αρβανίτη, Όλγα Λούη, Κόκα Στυλιανού κ.α.

Η υπόθεση του έργου,  ήταν η εξής:

Η πλούσια κόρη του ιδιοκτήτη μιας περιοχής που κατοικείται από πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, συναντά ένα βράδυ τον Ανδρέα, έναν εργάτη που μένει στην περιοχή τους, και τον ερωτεύεται. Ο κεραυνοβόλος έρωτας είναι και για τους δύο πολύ δυνατός, αλλά ο Ανδρέας έχει να αντιμετωπίσει τόσο τις κοινωνικές προκαταλήψεις, όσο και την καχυποψία του Χρήστου, του αδελφού της αγαπημένης του.

Ο Χρήστος θα προσπαθήσει να χωρίσει το ζευγάρι, αλλά τα σχέδιά του θα έχουν τραγικά αποτελέσματα. Πρόκειται για άλλη μια ταινία, όπου η σφραγίδα του Δαλιανίδη είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού. Γεμάτη υπέροχη μουσική και τραγούδια, εξαιρετικές χορογραφίες, νευρώδες σενάριο, ενδιαφέρουσα φωτογραφία.

Παρά τη δύσκολη συγκυρία που επέλεξε να κάνει πρεμιέρα, η εμπορική της πορεία ήταν πολύ καλή. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 24 Μαρτίου του 1969 και στην πρώτη της προβολή έκοψε 335.054 εισιτήρια. Στο τραγούδι εμφανίζεται η Μαρινέλλα, ενώ τις χορογραφίες είχε επιμεληθεί ο Βαγγέλης Σειληνός.

Advertisement

Μίτσυ Καρρά: Η άγνωστη σωσίας της Αλίκης Βουγιουκλάκη

tromaktiko1497
tromaktiko1497

Μοιάζαν σαν δυο σταγόνες νερό! Η Μίτσυ Καρρά ντούμπλαρε σε ταινίες την αξέχαστη Αλίκη Βουγιουκλάκη!

Η Μίτσυ Καρρά όπως ήταν το καλλιτεχνικό της όνομα της Δήμητρας Καπετανοπούλου σε συνέντευξή της το 1960 στην εφημερίδα «Απογευματινή» μιλούσε για τη συνεργασία της με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στη ταινία «Η νεράιδα και το παλικάρι». Λόγω του ότι η δημοφιλής ηθοποιός ήταν έγκυος στον Γιαννάκη και η κοιλιά της είχε αρχίσει να φαίνεται πολύ, είχαν ζητήσει από το μοντέλο με την καταπληκτική ομοιότητα μαζί της, να την αντικαταστήσει σε κάποια μακρινά πλάνα.

karra mitsi

Έτσι και έγινε, χωρίς να αντιληφθεί κανείς το παραμικρό.
«Τότε η Αλίκη (Βουγιουκλάκη) ήταν έγκυος στο Γιάννη της στα μέσα των γυρισμάτων της ταινίας «Η Νεράιδα και το Παλικάρι». Οπότε ζητούσαν σωσία. Η Φίνος, με την οποία εργάστηκα δύο χρόνια, με χρησιμοποίησε στα δύσκολα και μακρινά πλάνα» είχε εξομολογηθεί τότε η Μίτσυ Καρρά.

Πώς ήταν όμως να συνεργάζεται με μια από τις μεγαλύτερες σταρ; «Μοναδική εμπειρία. Είχαμε τις καλύτερες σχέσεις. Με αγαπούσε και εκτιμούσε αυτό που έκανα. Ήταν γενναιόδωρη και πολύ καλή με τους συνεργάτες της. Το ίδιο και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Περάσαμε όμορφα στην Κρήτη. Ήταν μαζί και ο σύζυγός και τα παιδιά μας, οπότε για μένα ήταν ένας συνδυασμός εργασίας και διακοπών» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η επόμενη ταινία που χρειάστηκε να ντουμπλάρει την Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν «Η Δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά» που γυρίστηκε στο Βόλο.
«Ξέρετε, αν παραμέναμε στην Ελλάδα, θα συνέχιζα τη συνεργασία με τη Φίνος. Ήταν μια καλοπληρωμένη δουλειά και ήμουν ευχαριστημένη. Ήταν η εποχή που σήμερα λέμε «χρυσή εποχή του κινηματογράφου», είχε δηλώσει η κυρία Καρρά.

Advertisement

Η dream team της ταινίας Πολύ αργά για δάκρυα

dream team

O Γιώργος Φούντας στην πολύ μεγάλη καριέρα του συνεργάστηκε ελάχιστες φορές με την Φίνος Φιλμ κάτι που σαφώς προκαλεί έκπληξη, δεδομένου του σπουδαίου ταλέντου του εν λόγω ηθοποιού, αλλά και της στρατηγικής του Φίνου να συμπεριλαμβάνει στα καστ των ταινιών του τους κορυφαίους ηθοποιούς.

Οι λόγοι που οι δύο πλευρές δεν συνεργάστηκαν περισσότερες φορές, δεν είναι γνωστοί. Άλλοι λένε ότι έφταιγε ο δύσκολος χαρακτήρας του Φούντα και η στάση ζωής που είχε να απεχθάνεται κάθε τι συστημικό. Άλλοι λένε ότι ο Φίνος δεν τον ήθελε, ακριβώς επειδή γνώριζε τον χαρακτήρα του και φοβόνταν μήπως του δημιουργήσει προβλήματα. Τέλος, υπάρχουν άνθρωποι του χώρου που λένε ότι απλά δεν έτυχε. Ότι από όλα κι αν ισχύει, είναι γεγονός ότι και οι δύο πλευρές έχασαν.

Πάντως, το πέρασμα του Φούντα από την Φίνος Φιλμ δεν ήταν ούτε τυπικό, ούτε μέτριο. Ήταν εξαιρετικό. Χαρακτηριστικό δείγμα η ταινία «Πολύ αργά για δάκρυα», η οποία γυρίστηκε το 1968, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Φούντα, πλαισιωμένο από σπουδαίους ηθοποιούς, όπως τη Μαίρη Χρονοπούλου, τον Ανδρέα Μπάρκουλη, τον Κώστα Καρρά, την Τασσώ Καββαδία, τον Λαυρέντη Διανέλλο, τη Νόρα Βαλσάμη, τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, τον Άγγελο Μαυρόπουλο, την Ειρήνη Κουμαριανού, αλλά και την νεαρότατη τότε Καίτη Παπανίκα, που έκανε τα πρώτα της βήματα στον Φίνο.

Ήταν ένα πραγματικά εξαιρετικό καστ, που υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του ανερχόμενου τότε αλλά εξαιρετικά ταλαντούχου Πάνου Γλυκοφρύδη, ανέδειξε την ταινία σε μια από τις καλύτερες της Φίνος Φιλμ. Κι όμως την ταινία αυτή τα κανάλια έχουν να την προβάλλουν πολλά χρόνια. Η ταινία «Πολύ αργά για δάκρυα» αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Ζορζ Ονέ, «Ο Αρχισιδηρουργός», σε σενάριο του Λάζαρου Μοντανάρη.

Διαβάστε επίσης
Η άγνωστη ιστορία του τραγουδιού Κέρκυρα με το Ποντικονήσι

Η υπόθεση ήταν η εξής: Ο Αλέξης (Ανδρέας Μπάρκουλης) εγκαταλείπει τη μνηστή του Ειρήνη (Μαίρη Χρονοπούλου), όταν αντιλαμβάνεται ότι η οικογένειά της δεν έχει πλέον την περιουσία για την οποία φημιζόταν και με την οποία εκείνος είχε την ελπίδα να καλύψει τα χρέη που δημιούργησε στον τζόγο. Τον γοητεύει μια τραγουδίστρια, η Βέτα (Καίτη Παπανίκα), ενώ προηγουμένως ο πατέρας της τραγουδίστριας (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) του έχει πάρει τα λεφτά του, σε ένα οργανωμένο σχέδιο εκδίκησης από τη μεριά της οικογένειας της Ειρήνης, στην οποία δούλευε ως οικιακή βοηθός η μητέρα της Βέτας.

Η Ειρήνη παντρεύεται έναν παλιό υπάλληλο της οικογένειάς της (Γιώργος Φούντας), ο οποίος τώρα έχει δικά του ορυχεία και ήταν από παλιά ερωτευμένος μαζί της. Θα τον εγκαταλείψει όμως, ενώ εκείνος θα παρατήσει τα πάντα, για να δουλέψει σε ένα λατομείο. Εκεί θα τον ανταμώσει η Ειρήνη, η οποία έχει πλέον μετανιώσει για όλα όσα έκανε.

Ο Παπαγιαννόπουλος, η Καββαδία, ο Καρράς, ο Διανέλλος, ο Μπάρκουλης αναδεικνύουν ξεκάθαρα αλλά και εντελώς αβίαστα, όλα εκείνα τα στοιχεία του ταλέντου τους που τους ανέδειξαν σε ιερά τέρατα του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Ιστορική έμεινε δε, η ατάκα του Φούντα προς τη Χρονοπούλου: «Σου χάρισα το σπίτι. Με άφησες και άγγιξα τα χείλη σου. Πάτσι λοιπόν, δεν μου χρωστάς τίποτα»!

Η ταινία «Πολύ αργά για δάκρυα» προβλήθηκε στις αίθουσες Αθηνών-Πειραιώς- Προαστίων το 1968, έκοψε 234.992 εισιτήρια και ήρθε στην 29η θέση ανάμεσα στις 99 ταινίες της σεζόν. Εξαιρετική η μουσική της ταινίας, την οποία είχε επιμεληθεί ο μετρ του είδους, Κώστας Καπνίσης. Στα ατού της ταινίας ωστόσο, προστίθενται και τα πανέμορφα τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου που ακούγονται, τα οποία πραγματικά αναδεικνύουν το ταλέντο του μεγάλου μουσικού, αλλά με έναν μοναδικό τρόπο, γίνονται ένα με το σενάριο.

Και όπως είχε πει κάποια στιγμή ο Φίνος, «είναι πολύ εύκολο να φτιάξεις μια υπέροχη μουσική, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο αυτή να ενσωματωθεί ιδανικά στο σενάριο μιας ταινίας, έτσι όπως το έχει στο μυαλό του ο σκηνοθέτης και ο σεναριογράφος».

Advertisement

Η 5η πιο εμπορική ελληνική ταινία όλων των εποχών

photo14 1
photo14 1

Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1960, αρχές της δεκαετίας του 1970 ο ελληνικός κινηματογράφος είχε περάσει σε φάση προσέγγισης των γεγονότων της Κατοχής στην Ελλάδα και ήταν δεκάδες οι ταινίες την εποχή εκείνη που είχαν ως κεντρικό θέμα τους την δύσκολη αυτή περίοδο της χώρας.

Τότε ήταν που γυρίστηκαν και οι μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες με θέμα τον πόλεμο εκείνο. Για έναν περίεργο  λόγο, οι Έλληνες ήθελαν να βλέπουν εκείνη την περίοδο της Χούντας ελληνικές ταινίες με θέμα την Κατοχή, ίσως γιατί έπαιρναν ασυναίσθητα δύναμη από τα όσα βίωναν, ώστε να αντέξουν και οι ίδιοι την δύσκολη καθημερινότητα που είχε επιβάλλει η χούντα των συνταγματαρχών.

Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά

Φυσικά σε όλη εκείνη την «μόδα» – μάλλον αδικεί η λέξη την τάση εκείνη –, ο Φίνος δεν θα μπορούσε να είναι απών. Έτσι, το 1969 αποφασίζει να προτείνει στο δίδυμο Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ να πρωταγωνιστήσουν σε μια ταινία με θέμα τον πόλεμο του 1940 και την κατοχή.

Ήταν η ταινία «Η δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά», η οποία αποτελεί μια από τις σημαντικότερες παραγωγές στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και είναι η 5η πιο εμπορική ταινία όλων των εποχών. Μάλιστα, την περίοδο που προβλήθηκε, «Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά» ήταν η τρίτη πιο εμπορική ταινία στην ιστορία, μετά την «Υπολοχαγό Νατάσσα» και την «Αρχόντισσα και τον Αλήτη»:

Έκοψε 739.001 εισιτήρια και ήρθε πρώτη σε εισπράξεις ανάμεσα σε 99 ελληνικές παραγωγές εκείνης της χρονιάς.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά πλούσια παραγωγή – Φίνος ήταν αυτός-, γυρισμένη στη Μακρινίτσα του Πηλίου, σε ένα ορεινό χωριό, με υπέροχη φύση, κρυστάλλινα τρεχούμενα νερά, υπέροχα πλατάνια. Φυσικό ήταν η ταινία να είναι γεμάτη από υπέροχες σκηνές γυρισμένες στην ύπαιθρο του χωριού, στον σιδηροδρομικό σταθμό, στα χωράφια του, στην γραφική πλατεία του.

Και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ατού για την ταινία, αφού μέσα απο αυτά, τα σκηνικά και τα κοστούμια, αλλά και με την βοήθεια του σκηνοθέτη Ντίνου Δημόπουλου, καταφέρνει να αποτυπώσει με εξαιρετικό ρεαλισμό την ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής. Βλέποντας με προσοχή την ταινία, είναι πραγματικά μοναδικός ο τρόπος που «περνάει» στον φακό η ατμόσφαιρα εκείνη, κάνοντας τον θεατή να νομίζει ότι είναι και ο ίδιος παρών εκεί.

Η υπόθεση της ταινίας ήταν η εξής: Η Μυρτώ Θεοδώρου (Αλίκη Βουγιουκλάκη) είναι μία όμορφη δασκάλα που διορίζεται σε ένα απομακρυσμένο χωριό, την Κρυόβρυση, λίγο πριν ξεσπάσει ο ελληνοϊταλικός πόλεμος. Η νεαρή δασκάλα είναι γεμάτη αγάπη για το λειτούργημά της, αλλά και για τους μαθητές της. Με πρωτοποριακές ιδέες στην εκπαίδευση, αποφεύγει τις τιμωρίες και το ξύλο, παρότι στην αρχή τα πιτσιρίκια σκέφτονται να της κάνουν διάφορα καψώνια.

Ωστόσο, τις μεθόδους της δεν εγκρίνουν οι γονείς των παιδιών, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα συντηρητικοί και έχουν – μάλλον φυσιολογικά για μια τόσο κλειστή ορεινή κοινωνία –, πολύ αναχρονιστικές αντιλήψεις. Έτσι, το χωριό εναντιώνεται όταν η δασκάλα συνάπτει δεσμό με τον Στέφανο (Δημήτρη Παπαμιχαήλ), γεωπόνο και γιο του προέδρου (Παντελής Ζερβός). Το ζευγάρι αποφασίζει να παντρευτεί στις 27 Οκτωβρίου 1940, στο τέλος του γλεντιού όμως, τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου ξεσπά ο πόλεμος και ο Στέφανος φεύγει για το μέτωπο.

Τα νέα που φτάνουν είναι δυσάρεστα, καθώς ο άνδρας της Μυρτώς σκοτώνεται. Τα χρόνια της Κατοχής είναι πολύ δύσκολα και η νεαρή δασκάλα αφοσιώνεται στους μαθητές της, έχοντας φύλακα – άγγελο το συνάδελφό της Άγγελο (Άγγελος Αντωνόπουλος), που έχει μετατεθεί στο χωριό για χάρη της. Με την απελευθέρωση και με τη σύμφωνη γνώμη του πεθερού της, η Μυρτώ αποδέχεται την πρόταση του Άγγελου να παντρευτούν. Ωστόσο, η ζωή πάντα κάνει τις εκπλήξεις της Ο Στέφανος δεν έχει πεθάνει, αλλά νοσηλευόνταν σε ιταλικό νοσοκομείο. Μόλις γίνεται καλύτερα, παίρνει το δρόμο του γυρισμού για την πατρίδα και το χωριό του.

Ωστόσο φτάνει σε μια δύσκολη στιγμή: Την ώρα του γάμου της Μυρτώς με τον Άγγελο. Σπεύδει στην εκκλησία και εκεί παγώνουν όλοι μόλις τον βλέπουν. Και εδώ ακολουθεί μια από τις πιο δραματικές σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου: Η αμηχανία του πατέρα που βλέπει το γιό του γρήγορα δίνει τη θέση της στην ανείπωτη χαρά.

Η Μυρτώ μετά το πρώτο ξάφνιασμα πέφτει στην αγκαλιά του, ενώ ο Άγγελος – ίσως το πιο δραματικό πρόσωπο της ταινίας –, διακριτικά, χωρίς να πει το παραμικρό αποσύρεται απο το μυστήριο και φεύγει από την εκκλησία, αναγνωρίζοντας ότι δεν είχε πλέον θέση εκεί, ενώ δεν ήταν και δίκαιο να έχει. Έτσι, το τέλος είναι καλό.Όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, έτσι και στην περίπτωση της «Δασκάλας με τα ξανθά μαλλιά» υπάρχει ένα στοιχείο που δεν είναι γνωστό:

Ο τίτλος της ταινίας είχε αποφασιστεί αρχικά να γίνει «Η Δασκάλα με τα Χρυσά Μάτια».

Μάλιστα, είχαν τυπωθεί μέχρι και αφίσες με αυτόν τον τίτλο, ωστόσο οι ιθύνοντες της ταινίας αναγκάστηκαν να τον αλλάξουν, λόγω νομικών θεμάτων που προέκυψαν με το σημαντικό, ομώνυμο μυθιστόρημα του Στρατή Μυριβήλη.

Το σενάριο ήταν του Λάκη Μιχαηλίδη και της Ανθής Δημοπούλου, ενώ στην ταινία συμμετείχαν ακόμα αρκετοί σημαντικοί ηθοποιοί, όπως οι Σπύρος Καλογήρου, Νότης Περιγιάλης, Λάμπρος Κοτσίρης, Φοίβος Ταξιάρχης, Θάνος Γραμμένος, Νίκος Πασχαλίδης, Αγγέλα Καζακίδου, Βάσω Βουλγαράκη, Ελένη Μαρίνου, Γιάννης Τότσικας, Νικηφόρος Χαλκιάς, Χρήστος Πότσης, Μαρίκα Μαυροπούλου, Μάγδα Λέκκα, Βιολέττα Σούλη, Γιάννης Κουνάδης, Ανδρέας Συρογιάννης, Τζέην Μαρίνου, Θανάσης Γκιόκας.

Η μουσική ήταν του Νίκου Μαμαγκάκη, η χορογραφία του Γιάννη Φλερύ και η σκηνογραφία του Μάρκου Ζέρβα.

Advertisement

Ένας μεγάλος έρωτας και η Άννα Καρένινα

Άννα Καρένινα

Ποιος άραγε δεν γνωρίζει την «Άννα Καρένινα», ένα από τα πλέον σημαντικά – αλλά και διάσημα- έργα του Λέοντος Τολστόι.

Κάποιοι θα έχουν διαβάσει το βιβλίο, άλλοι θα έχουν δει την ταινία, κάποιοι άλλοι θα το έχουν δει στο θέατρο.
Μάλλον ελάχιστοι όμως θα γνωρίζουν ότι η ιστορία αυτή ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία μιας ελληνικής ταινίας που είχε έντονες επιρροές από αυτή.

Αναφερόμαστε στην δραματική ταινία του 1964 με τίτλο «Ένας μεγάλος έρωτας», παραγωγής Φίνος Φιλμ. To σενάριο ήταν του Βαγγέλη Γκούφα και η σκηνοθεσία του Ντίνου Δημόπουλου.

Πρωταγωνιστές της ταινίας ήταν η Τζένη Καρέζη, η Ξένια Καλογεροπούλου – σε μια από τις 3 μόλις ταινίες που γύρισε με τον Φίνο (οι άλλες ήταν «Ο θησαυρός του μακαρίτη» και «Η κυρά μας η μαμή»)-, αλλά και ο Νίκος Κούρκουλος.

Ένας μεγάλος έρωτας
Σκηνή από την ταινία, “Ένας μεγάλος έρωτας”.

Τρεις σπουδαίοι ηθοποιοί, που ανέδειξαν το σενάριο, το οποίο παρά το γεγονός ότι είχε έντονες επιρροές από την Άννα Καρένινα, ως αποτέλεσμα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, άκρως ενδιαφέρον και ποιοτικό.

Η υπόθεση του έργου ήθελε την Λένα να ζει ευτυχισμένη με τον κατά πολύ μεγαλύτερο άντρα της Νίκο και την κορούλα της. Σύμφωνα με την Φίνος Φιλμ, «μια μέρα, δέχεται την επίσκεψη της ανιψιάς της Μάρως, και της ζητάει να τη βοηθήσει να μεταπείσουν τη μητέρα της Αθηνά, να δεχτεί το γάμο της με έναν νεαρό playboy, τον Αλέξη. Παράλληλα, ο Νίκος δέχεται την επίσκεψη του Αλέξη, ο οποίος του ζητάει και αυτός να τον βοηθήσει. Στη δεξίωση που δίνεται στο σπίτι τους, η Λένα γοητεύεται από τον Αλέξη και εκείνος από τη Λένα.

Το δυνατό αίσθημα που γεννιέται ανάμεσα τους, ωθεί τη Λένα να εγκαταλείψει την οικογένειά της και να ακολουθήσει τον εραστή της, προκαλώντας την οργή τόσο της Αθηνάς, όσο και της Μάρως.

Πρόκειται όμως για έναν καταδικασμένο έρωτα με τραγικά αποτελέσματα για τη Λένα». Πέρα από τις σπουδαίες ερμηνείες, η ταινία έχει και δύο ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία, δεδομένου ότι σε αυτή έκαναν την πρώτη κινηματογραφική τους εμφάνιση ο Άγγελος Αντωνόπουλος, αλλά και η Δέσποινα Στυλιανοπούλου – στο ρόλο της υπηρέτριας, ένα ρόλο που θα λέγαμε ότι την ακολούθησε σε όλη την καριέρα της.

Στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ακόμα οι Μηνάς Χρηστίδης, Τζένη Ρουσσέα, Βύρων Πάλλης, Τασσώ Καββαδία, Άγγελος Μαυρόπουλος, Αλέκος Τζανετάκος, Περικλής Χριστοφορίδης, Θόδωρος Έξαρχος,  Άννη Παράβα, Όλγα Μάγιερ, Γιώτα Σοϊμοίρη, Γιώργος Λουκάκης, Γιώργος Γρηγορίου, Κώστας Σκαρλής, Βέρα Κρούσκα, Ιωάννα Καρρέρ, Γιάννης Μαυρογένης, Νίνα Οικονομίδου.

Η μουσική ήταν του Μίμη Πλέσσα.
Η ταινία «Ένας μεγάλος έρωτας» έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους της Αθήνας στις 20 Απριλίου του 1964 και στην πρώτη της προβολή έκοψε 202.607 εισιτήρια.

Advertisement

Γνωστές και άγνωστες συγγένειες καλλιτεχνών μέρος 4ο

Δεν είναι λίγοι οι διάσημοι που με τον Α ή Β τρόπο συνδέονται μεταξύ τους με συγγένειες και σχέσεις που μπορεί και να έχεις ξεχάσει ή και να μην έχεις ακούσει ποτέ.

Πάμε να δούμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο

-Ο Τόλης Βοσκόπουλος ήταν αρραβωνιασμένος με την Ζωή Λάσκαρη και πρώην σύζυγοι με την Μαρινέλλα.

-Η ηθοποιός Νίτσα Μαρόυδα είναι η πεθερά του πρωιν υπουργού της ΝΔ Βαγγέλη Μεϊμαράκη.

Βίκυ Μοσχολιού ήταν παντρεμένη με τον ποδοσφαιριστή Μίμη Δομάζο.

-Ο Γιαννάκης Καλατζόπουλος – το παιδί θαύμα των παλιών ταινιών – είναι αδελφός της Μίρκας Καλατζοπούλου.

-Ο Ανδρέας Φιλιππίδης ήταν σύζυγος της Λίλης Παπαγιάννη.

Μπέτυ Αρβανίτη υπήρξε σύζυγος του Φαίδωνα Γεωργίτση.

-Η ηθοποιός Σάννυ Χατζηαργύρη είναι εγγονή της ηθοποιού Ελένης Χατζηαργύρη.

-Οι ηθοποιοί Βάσω Μανωλίδου και Μαίρη Αρώνη ήταν πρώτες ξαδέρφες.

-Ο ηθοποιός Νίκος Πουρσανίδης είναι αδερφός του παλιού ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού και του Ηρακλή Ηλία Πουρσανίδη. Ο Ηλίας Πουρσανίδης είναι αδερφός του ηθοποιού Δημήτρη Αλεξανδρή.

-Ο ηθοποιός Νίκος Μπακογιάννης (ο Σταμάτης ο συνάδελφος του Χρόνη Εξαρχάκου στην ταινία Γκαρσονίερα για Δέκα που του πέρνει το κλειδί του σπιτιού του για να το δώσει στο ζεύγος Σουλτάνογλου) είναι αδερφός του δολφονημένου πολιτικού Παύλου Μπακογιάννη.

-Η ηθοποιός Σοφία Ρουμπού είναι σύζυγος του διευθυντή φωτογραφίας και κινηματογραφιστή Νίκου Καβουκίδη και κόρη τους είναι η ηθοποιός Μαρία Καβουκίδου.

-Ο ηθοποιός Θεόφιλος Βανδώρος είναι γιος του ηθοποιού Νίκου Βανδώρου.

-Ο ηθοποιός Αντώνης Αντωνίου είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Νατάσα Ασίκη (η Λεωνί υπηρέτρια της Μανταμ Σουσους).

-Ο ηθοποιός Βασίλης Μαυρομάτης ήταν παντρεμένος με την τραγουδίστρια Καίτη Χωματά.

Στέλλα Στρατηγού ήταν σύζυγος του Τόλη Βοσκόπουλου.

Κέλλυ Σακάκου ήταν παντρεμένη με τον ηθοποιό Σπύρο Φασιανό, αδελφό του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού.

-Η Ίλια Λιβυκού ή αλλιώς Αμαλία Χατζάκη ήταν σύντροφος με τον Βασίλη Λογοθετίδη.

-Ο Δημήτρης Χόρν ήταν σύντροφος πολλα χρόνια με την Έλλη Λαμπέτη αλλά δε παντρεύτηκαν ποτε και επιπλέον η Λαμπέτη αναγκάστηκε να κάνει έκτρωση στο παιδί που κυοφορούσε από εκείνον.Η Λαμπέτη είχε έναν ατυχή γάμο με τον Μάριο Πλωρίτη.

Κώστας Παπαχρήστος ήταν παντρεμένος με τη Δήμητρα Σερεμέτη.

-Ο Λυκούργος Καλλέργης ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Τζένη Κολλάρου

Νίκος Ρίζος παντρεύτηκε την Έλσα Ρίζου και απέκτησαν έναν γιο, τον Κωνσταντίνο.

-Ο Γιώργος Πάπαζήσης ήταν πολλά χρόνια παντρεμένος με την Τιτίκα Στασινοπούλου.

-Ο δεύτερος γάμος του Νικήτα Πλατή ήταν με την ηθοποιό Γκόλφω Μπίνη, με την οποιά απέκτησε ένα γιο, όπου πέθανε την ώρα που έβλεπε τηλεόραση.

-Ο Αλέκος Σπάθης ( συνθέτης – μαέστρος ) παντρεύτηκε τη Μαρία Μοντ ή Μαρία Μουστάκα (τραγουδίστρια – ηθοποιός ) κουμπάρα τους ήταν η Ρένα Βλαχοπούλου και απο το γάμο απέκτησαν μία κόρη όπου νονός της ήταν ο Γιώργος Οικονομίδης.

-Η ηθοποιός Καίτη Ιμπροχώρη και ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης είναι ξαδέρφια.

-Η ηθοποιός Αλέκα Κατσέλη είναι μητέρα της ηθοποιού Νόρας Κατσέλη και της υπουργού Λουκάς Κατσέλη και πεθερά του πρώην υπουργού Γεράσιμου
Αρσένη.

-Η ηθοποιός Μάρθα Καραγιάννη ήταν παντρεμένη με τον ποδοσφαιριστή Μίμη Στεφανάκο.

Έρρικα Μπρόγιερ ήταν σύζυγος του Κώστα Βουτσά και η αδερφή της Μαργαρίτα Μπρόγιερ είναι η πεθερά του δημοσιογράφου Νίκου Χατζηνικολάου.

-Η Ζωή Λάσκαρη ήταν πεθερά του Βλάσση Μπονάτσου και του Απόστολου Γκλέτσου.

-Ο σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος και η σύζυγος του η ηθοποιός Φλωρέττα Ζαννά είναι οι νονοί της επίσης ηθοποιού Χίλντας Ηλιοπούλου κόρης του ηθοποιού Ντίνου Ηλιόπουλου.

-Η Έλλη Λαμπέτη είναι η νονά της ηθοποιού Κοραλίας Καράντη κόρη της Αφροδίτης Γρηγοριάδου.

-Η Τζένη Καρέζη ήταν η κουμπάρα στο γάμο του ηθοποιού Άγγελου Αντωνόπουλου με τη Νινέτα Αντωνοπούλου.

-Ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιαννίδης και ο παραγωγός της Finos Film Φιλοποίμην Φίνος είναι οι νονοί της κόρης του Κώστα Βουτσά.

-Η ηθοποιός Άννα Συνοδινού είναι η νονά του γιου της συγγραφέως παιδικών βιβλίων Άλκη Ζεη.

Συνεχίζεται….


Advertisement

Γνωστές και άγνωστες συγγένειες καλλιτεχνών μέρος 3ο

7567567564565
7567567564565

Δεν είναι λίγοι οι διάσημοι που με τον Α ή Β τρόπο συνδέονται μεταξύ τους με συγγένειες και σχέσεις που μπορεί και να έχεις ξεχάσει ή και να μην έχεις ακούσει ποτέ.

Πάμε να δούμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο.

-Η ηθοποιός Σμαράγδα Καρύδη είναι κόρη των ηθοποιών Ντίνου Καρύδη και Τζούλιας Αργυροπούλου.

-Η Μπεάτα Ασημακοπούλου ήταν σύζυγος του σκηνοθέτη Ορέστη Λάσκου.

-Ο Τίτος Βανδής ήταν σύζυγος της Μπέτης Βαλάση.

-Η Φρόσω Κοκόλα  ήταν συύζυγος του Λαυρέντη Διανέλλου.

-Η Ρένα Βουτσίνα ήταν σύζυγος του Βάσου Αδριανού.

-Η Γκέλλυ Μαυροπούλου υπήρξε σύζυγος του Στέφανου Στρατηγού.

-Η Νίκη Λινάρδου υπήρξε σύζυγος του σκηνοθέτη Αλέκου Σακελλάριου.

-Η Ρία Δελούτση είναι σύζυγος του Βαγγέλη Πλοίου.

-Η Κατερίνα Μαραγκού υπήρξε σύζυγος του Νίκου Γαλανού.

-Ο Χρήστος Πάρλας υπήρξε σύζυγος της ηθοποιού  Νανάς Σκιαδά.

-Ο ηθοποιός Ανδρέας Ανδρεόπουλος είναι γιος του Βασίλη Ανδρεόπουλου.

-Η ηθοποιός Αλίκη Γεωργούλη υπήρξε σύζυγος του Αλέκου Αλεξανδράκη.

-Ο Κώστας Αρζόγλου υπήρξε σύζυγος της Βέρας Κρούσκα.

Μαίρη Βιδάλη υπήρξε σύζυγος του Κώστα Καστάνα.

-Η Αγγελική Ηλιάδη είναι εγγονή της Καίτης Γκρέυ.

Γκιζέλα Ντάλι υπήρξε σύζυγος του σκηνοθέτη Ντίμη Δαδήρα.

-Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Νέστορας Μάτσας ήταν αδελφός του ηθοποιού Αρτέμη Μάτσα.

-Η Δέσπω Διαμαντίδου υπήρξε σύζυγος του Ανδρέα Φιλιππίδη.

-Η Μαίρη Κυβέλου ήταν σύζυγος του Νίκου Απέργη.

-Η Σάσα Καζέλη υπήρξε σύζυγος του Τάκη Μηλιάδη όπως και η Μπέτυ Μοσχονά.

-Η Καίτη Παπανίκα υπήρξε σύζυγος του ηθοποιού Θόδωρου Κατσαδράμη.

-Η Μαρίκα Νεζέρ υπήρξε σύζυγος του ηθοποιού Ερρίκου Κονταρίνη.

-Η Κατερίνα Βασιλάκου υπήρξε σύζυγος του ηθοποιού Θανάση Μυλωνά.

-Η Φλωρέττα Ζαννά υπήρξε σύζυγος του σκηνοθέτη Ντίνου Δημόπουλου.

-Η ηθοποιός Βούλα Ζουμπουλάκη υπήρξε σύζυγος του ηθοποιού Δημήτρη Μυράτ.

-Η Ξένια Καλογεροπούλου υπήρξε σύζυγος του ηθοποιού Γιάννη Φέρτη.

Μάνος Κατράκης ήταν σύζυγος της χορεύτριας Λίντα Άλμα.

-Η Έφη Πικούλα είναι σύζυγος του σκηνοθέτη Τάκη Βουγιουκλάκη.

-Η ηθοποιός Βάντα Καρακατσάνη είναι κόρη του Θύμιου Καρακατσάνη.

-Ο ηθοποιός Γιώργος Δουρής (αυτός πού έλεγε στο Σοφία Ορθή την ατάκα κάτι ξέρουμε και εμείς από Ιατρική) είναι ανηψίος του Γιώργου Κωνσταντίνου.

-Ο παρουσιαστής της παιδικής εκπομπής ουράνιο τόξο στην ΕΡΤ1 Χρήστος Δημόπουλος είναι γιος του σκηνοθέτη Ντίνου Δημόπουλου.

-Η ηθοποιός Πωλίνα Γκιωνάκη είναι κόρη του Γιάννη Γκιωνάκη.

-Ο ηθοποιός Αλέξανδρος Λογοθέτης είναι γιος του ηθοποιού Ηλία Λογοθέτη και της ηθοποιού Μαρίας Ζαχαρή.

Συνεχίζεται….


Advertisement

Γνωστές και άγνωστες συγγένειες καλλιτεχνών μέρος 2ο

3213223132327547575
3213223132327547575

Δεν είναι λίγοι οι διάσημοι που με τον Α ή Β τρόπο συνδέονται μεταξύ τους με συγγένειες και σχέσεις που μπορεί και να έχεις ξεχάσει ή και να μην έχεις ακούσει ποτέ.

Πάμε να δούμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο.

-Ο ηθοποιός Γιάννης Βογιατζής και ο τραγουδιστής Γιάννης Βογιατζής είναι ξαδέλφια.

-Η ηθοποιός Δήμητρα Σερεμέτη (θεία της “Ελένης” στο “Ρετιρέ”) είναι σύζυγος του ηθοποιού Κώστα Παπαχρήστου, ο οποίος είναι αδελφός του ηθοποιού Νίκου Παπαχρήστου.

-Η ηθοποιός Ματίνα Καρρά είναι σύζυγος του ηθοποιού Γιώργου Γεωγλερή.

παλιά ηθοποιός Σοφία Βερώνη ήταν σύζυγος του συνθέτη Μενέλαου Θεοφανίδη (έχουν πεθάνει και οι δύο).

-Η αδελφή της Σοφίας Βερώνη Καίτη Βερώνη ήταν σύζυγος του ηθοποιού Άγγελου Μαυρόπουλου (ο δικαστής στην ταινία “Κορίτσια φια φίλημα”).

-Ο Άγγελος Μαυρόπουλος ήταν ο πρώτος σύζυγος της Μαρίκας Κρεβατά: κόρη τους η Γκέλυ Μαυροπούλου.

-Η Ρούλα Κορομηλά έχει βαφτίσει την κόρη της Μιμής Ντενίση, Μαριτίνα.

-Ο Γιώργος Γαβριηλίδης ήταν ο δεύτερος σύζυγος της Μαρίκας Κρεβατά.

-Η Μαρία Μαρμαρινού (η Ελεγκάκη της “Λωξάντρας” υπήρξε σύζυγος του Γιώργου Κωνσταντίνου.

-Η ηθοποιός Γοργώ Χρέλια ήταν κόρη του ηθοποιού Ρολάνδου Χρέλια (θρυλική φιγούρα των “μπουλουκιών”, στον οικογενειακό θίασο ανήκαν επίσης η σύζυγος του Χρέλια και για ένα διάστημα και ο γιος του).

-Η ηθοποιός Μαρία Φωκά υπήρξε σύζυγος του ηθοποιού Λυκούργου Καλλέργη.

-Η Νίτσα Τσαγανέα ήταν σύζυγος του παλιού ηθοποιού Γιώργου Βιτσιώρη. Κόρη τους η ηθοποιός Λιάνα Βιτσιώρη που παντρεύτηκε τον Γιώργο Οικονομίδη. Κόρη τους η τραγουδίστρια Μαριαλένα Οικονομίδη. Δεύτερος σύγυζος της Νίτσας Τσαγανέα ήταν ο Χρήστος Τσαγανέας.

-Η ηθοποιός Μπέτυ Μοσχονά ήταν παντρεμένη πρώτα με τον ηθοποιό Τάκη Μηλιάδη και αργότερα με τον ηθοποιό Στέλιο Σαρρή.

-Νονά του Άλκη Κούρκουλου είναι η Μαίρη Χρονοπούλου και με την κουμπαριά αυτή “σφραγίστηκε” η μεγάλη φιλία που είχε με το Νίκο Κούρκουλο.

-Η παλιά ηθοποιός Μπέμπα Δόξα ήταν παντρεμένη με τον ηθοποιό Βαγγέλη Κομματά (γνωστός και ως “Κατσουλίνος”), ο οποίος έγινε ιδιαίτερα γνωστός πριν από λίγα χρόνια χάρη σε μια διαφήμιση της Τράπεζας Πειραιώς).

-Ο Κώστας Χατζηχρήστος παντρεύτηκε την ηθοποιό Μαίρη Νικολαΐδου που ήταν αδελφή της ηθοποιού και τραγουδίστριας Κούλας Νικολαΐδου. Η κόρη του Κ. Χατζηχρήστου και της Μ. Νικολαΐδου Τέτα παντρεύτηκε τον Πέτρο Φυσούν.

Τζόλυ Γαρμπή ήταν σύζυγος του ηθοποιού Θόδωρου Μορίδη (πατέρας του Παπαμιχαήλ στη “Μανταλένα”).

-Ο Γιώργος Δαμασιώτης (Νωματάρχης στη “Μανταλένα”) ήταν σύζυγος της λυρικής τραγουδίστριας Κίτσας Δαμασιώτη.

-Η Σμάρω Στεφανίδου ήταν σύζυγος του τραγουδιστή Βάσου Σεΐτανίδη. Κόρη τους η χορεύτρια ινδικών χορών Λήδα Σάνταλα.

-Η ηθοποιός Στέλλα Στρατηγού υπήρξε σύζυγος του Τόλη Βοσκόπουλου.

-Η ηθοποιός Γκάρυ Βοσκοπούλου είναι αδελφή του Τόλη Βοσκόπουλου και σύζυγος του ηθοποιού Δημήτρη Ιωακειμίδη.

-Ο Σωτήρης Μουστάκας ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μπονέλου. Κόρη τους είναι η ηθοποιός Αλεξία Μουστάκα.

-Ο ηθοποιός Μιχάλης Μουστάκας είναι ανηψιός του Σωτήρη Μουστάκα.

-Ο ηθοποιός Λαέρτης Μαλκότσης (παιδί-θαύμα στα “Λιονταράκια”) και ο χορευτής Ερμής Μαλκότσης (παιδί-θαύμα στο “Η Αλεπού και ο μπούφος”) είναι γιοι του ηθοποιού Κώστα Μαλκότση και της χορεύτριας/ηθοποιού Νικόλ Κοκκίνου.

-Η ηθοποιός Καλλιόπη Ευαγγελίδου είναι κόρη των ηθοποιών Βίλμας Τσακίρη και Γιάννη Ευαγγελίδη.

-Η ηθοποιός Ζωή Ρηγοπούλου είναι κόρη του Κώστα Ρηγόπουλου και της Κάκιας Αναλυτή.

-Η ηθοποιός Γιασεμή Κηλαηδόνη είναι κόρη της Άννας Βαγενά και του Λουκιανού Κηλαηδόνη.

Γιώργος Ζαμπέτας και ο Γιώργος Νταλάρας υπήρξαν… συμπέθεροι! Ο γιος του αείμνηστου Ζαμπέτα ήταν παντρεμένος με την ετεροθαλή αδελφή του Νταλάρα, Ελένη Νταράλα. Μάλιστα, απέκτησαν κι ένα γιο, τον Γιώργο Ζαμπέτα τζούνιορ, που ήταν και η μεγάλη αδυναμία του παππού του.

-Οι ηθοποιοί Στέφανος Στρατηγος, Αλέκα Στρατηγου και Ρένα Στρατηγου ήταν αδέρφια.

-Οι ηθοποιοί Ραφαέλο Γεωργίτσης και Μαρίζα Γεωργίτση είναι τα παιδία του ηθοποιού Φαίδωνα Γεωργίτση.

Συνεχίζεται….


Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Συνοικία το όνειρο: Που είναι η γειτονιά που γυρίστηκε η ταινία

Συνοικία το όνειρο
Η πιο φημισμένη συνοικία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Είναι η συνοικία που άφησε το αποτύπωμά της και συζητήθηκε όσο λίγες μέσα στα χρόνια. Είναι...

Η φάρσα της Ρένας Βλαχοπούλου σε δημοσιογράφο

Ρένα Βλαχοπούλου
Ρένα Βλαχοπούλου«Τι έχω να πω εγώ τώρα σε έναν δημοσιογράφο; Που θα παίξω; και τι; Θα το δούνε και θα το μάθουνε όλοι όταν...