14.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 56

Σωτηρία Μπέλλου

mpelou sotiria
mpelou sotiria

Η Σωτηρία Μπέλλου ήταν κορυφαία τραγουδίστρια του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού.

Γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου 1921 στο χωριό Χάλια της Χαλκίδας αλλά η καταγωγή ήταν από το χωριό Οκτωνιά. Ήταν μέλος εύπορης οικογένειας και η μεγαλύτερη από τα τέσσερα αδέλφια της. Είχε το όνομα του αγαπημένου της παππού, Σωτήρη Παπασωτηρίου, που ήταν παπάς στο Σχηματάρι. Στο πλευρό του, «ζυμώθηκε» από μικρή με τους εκκλησιαστικούς ήχους και τη βυζαντινή μουσική.

Η Σωτηρία Μπέλλου αποφάσισε να γίνει τραγουδίστρια όταν είδε στον κινηματογράφο την ταινία “Η Προσφυγοπούλα” με τη Σοφία Βέμπο. Οι γονείς της, όμως, είχαν αντιρρήσεις κι έτσι σε ηλικία 17 ετών αποφάσισε να κατεβεί μόνη στην Αθήνα.

Σωτηρία Μπέλλου

Εκεί παντρεύτηκε τον Βαγγέλη Τριμούρα, ελεγκτή στα λεωφορεία, με τον οποίο είχε γνωριστεί όσο ήταν ακόμη στη Χαλκίδα. Ο γάμος τους κράτησε μόνο έξι μήνες και η Σωτηρία Μπέλλου βρέθηκε στις φυλακές «Αβέρωφ», όταν στον τελευταίο τους καβγά του έριξε βιτριόλι στο πρόσωπο. Στο Εφετείο η ποινή της μειώθηκε από 3,5 χρόνια σε 6 μήνες και αφέθηκε ελεύθερη.

Το μαρτύριό της συνεχίστηκε όταν επέστρεψε στο πατρικό της στη Χαλκίδα, καθώς οι δικοί της θεωρούσαν ότι τους ντρόπιαζε. Μην αντέχοντας το καθημερινό ξύλο, αποφάσισε να ξαναδοκιμάσει την τύχη της στην πρωτεύουσα.

Καθώς η μέρα αυτού του ταξιδιού της συνέπεσε με την 28η Οκτωβρίου 1940, πέρασε όλη την περίοδο του πολέμου και τα χρόνια της Κατοχής κάτω από δύσκολες συνθήκες και κάνοντας διάφορες δουλειές. Ανάμεσα στα άλλα τραγουδούσε για ένα χαρτζιλίκι σε διάφορα ταβερνάκια, με μια κιθάρα που είχε αγοράσει στο μεταξύ.

Μετά την απελευθέρωση και αφού γνώρισε από κοντά την αγριότητα και τις διώξεις του Εμφυλίου, όντας ενεργό μέλος του αντάρτικου, την ανακάλυψε σε μια ταβέρνα των Εξαρχείων ο θεατρικός συγγραφέας Κίμων Καπετανάκης και τη σύστησε στο φίλο του Βασίλη Τσιτσάνη. Ο βάρδος του ρεμπέτικου ενθουσιάστηκε από τη φωνή της και της πρότεινε να μπουν μαζί στο στούντιο.

Η επιτυχία των πρώτων της ηχογραφήσεων με τον αξέχαστο Τσιτσάνη («Συννεφιασμένη Κυριακή», «Τα Καβουράκια», «Όταν πίνεις στην ταβέρνα», «Κάνε λιγάκι υπομονή») την καθιέρωσε ως λαϊκή τραγουδίστρια, ενώ τα χρόνια 1948 – 1955 ήταν περιζήτητη ανάμεσα στους κορυφαίους συνθέτες. Μεταξύ άλλων, συνεργάστηκε με τους Γιάννη Παπαϊωάννου («Γύρνα στη ζωή την πρώτη», «Κάνε κουράγιο καρδιά μου», «Άνοιξε, άνοιξε»), Γιώργο Μητσάκη («Ο ναύτης», «Το σβηστό φανάρι»), Απόστολο Καλδάρα («Είπα να σβήσω τα παλιά»), Απόστολο Χατζηχρήστο, Μανώλη Χιώτη κ.ά.

Για περισσότερες βιογραφίες πατήστε ΕΔΩ.

Σωτηρία Μπέλλου

Η καριέρα της γνώρισε μία κάμψη στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας ’60. Από το 1966, όμως, κέρδισε ξανά τη θέση της κορυφαίας ερμηνεύτριας του είδους, προχωρώντας σε πρωτοποριακές συνεργασίας με σύγχρονους έντεχνους συνθέτες: Μούτσης («Το φράγμα»), Σαββόπουλος («Το βαρύ ζεϊμπέκικο»), Ανδριόπουλος («Λαϊκά προάστια»), Κουνάδης («Δεν περισσεύει υπομονή»), Λάγιος («Λαός»), Ανδριόπουλος κ.ά

Παράλληλα η Σωτηρία Μπέλλου ξανατραγούδησε παλιά λαϊκά και ρεμπέτικα τραγούδια, από τα οποία την αγάπησε η νέα γενιά και τη στήριξε στις αδιάκοπες εμφανίσεις της στα λαϊκά κέντρα, στις μπουάτ της Πλάκας, καθώς και σε μεγάλες συναυλιακές και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Η Σωτηρία Μπέλλου μέχρι τη δεκαετία του 1980 εξακολουθεί να συνεργάζεται με τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες της λαϊκής και της ρεμπέτικης μουσικής σε πολλές συναυλίες και ηχογραφήσεις. Ήταν ανοιχτά λεσβία σε μία εποχή που αυτό ήταν αδιανόητο.Υπέστη κατά καιρούς διάφορες κρίσεις με προβλήματα αλκοολισμού ενώ ήταν εθισμένη και στον τζόγο.

Το Μάρτιο του 1993 η Σωτηρία Μπέλλου ήρθε αντιμέτωπη με τα πρώτα σοβαρά προβλήματα υγείας, όταν εισήχθη επειγόντως στο νοσοκομείο «Σωτηρία» με βαριά αναπνευστική ανεπάρκεια και πνευμονικό εμφύσημα. Λίγο αργότερα, διαγνώστηκε ότι έπασχε από καρκίνο του φάρυγγα. Έχασε τη φωνή της και δύο ημέρες πριν τα 76 γενέθλιά της, στις 27 Αυγούστου 1997, άφησε την τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο «Μεταξά» του Πειραιά.

Advertisement

Ζωζώ Νταλμάς 1900-1988

Ζωζώ Νταλμάς

Η Ζωζώ Νταλμάς (το πραγματικό της όνομα ήταν Ζωή Σταυρίδη), γεννήθηκε στη Κωνσταντινούπολη το 1900 ή το 1905 και ήταν κοσμοπολίτισσα Ελληνίδα ηθοποιός, χορεύτρια και καλλιτέχνις της Όπερας στο μεσοπόλεμο.

Το πρόσωπό της χρησιμοποιήθηκε ως μοντέλο για να αποτυπώσει τη γυναικεία μορφή που εμφανίσθηκε το 1931 στο πακέτο της μάρκας των τσιγάρων ελληνικής προέλευσης, «Sante».

Ζωζώ Νταλμάς 1900-1988

Η Ζωζώ Νταλμάς μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπούδασε στο καλλιτεχνικό Ωδείο Γρεκού, ενώ εν-συνεχεία ανέπτυξε την τέχνη της περαιτέρω, με σπουδές στο Μιλάνο.

Αναδείχθηκε σε πρωταγωνίστρια της μουσικής σκηνής, με τουρνέ σε Αθήνα, Αίγυπτο και αλλού στο εξωτερικό, ενώ σύστησε και δικό της θίασο με παραστάσεις σε πολλά θέατρα όλης της Ελλάδας, που πραγματοποίησε κατά τις δεκαετίες του ’20 και του ‘30.

Επίσης, η Ζωζώ Νταλμάς εμφανίσθηκε σε κινηματογραφικές ταινίες σε Ελλάδα, Γαλλία και Τουρκία.

Φημολογείται ότι συνήψε ερωτικό δεσμό με τον πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Κεμάλ Ατατούρκ, από το 1925 έως και το θάνατό του, το 1938.

Ταξίδεψε όπου υπήρχαν ελληνικές παροικίες και κατέκτησε τις καρδιές πριγκίπων και πολιτικών ηγετών, ανάμεσα στους οποίους ήταν κι ο Κεμάλ Ατατούρκ.

Η ιστορία τους ξεκίνησε με ένα τρόπο σχεδόν κινηματογραφικό. Γνωρίστηκαν σε ένα νυχτερινό μαγαζί που χόρευε η Ζωζώ και πέρασαν τη νύχτα μαζί.

Το επόμενο πρωί, ο Κεμάλ έφυγε, αφήνοντας ένα χαρτονόμισμα χιλίων λιρών στο κομοδίνο. Η Ελληνίδα ντίβα το εξέλαβε ως τρομερή προσβολή.

Για περισσότερες βιογραφίες πατήστε ΕΔΩ.

Γι’ αυτό και έδωσε μία αποστομωτική απάντηση. Πάνω στο χαρτονόμισμα ήταν τυπωμένο το πρόσωπο του Κεμάλ.

Ζωζώ Νταλμάς 1900-1988

Πήρε λοιπόν ένα ψαλίδι και έκοψε προσεχτικά το κομμάτι που ήταν η εικόνα του. Παράτησε στο κομοδίνο το άχρηστο πλέον χαρτονόμισμα, μαζί με αυτό το σημείωμα:

«Από αυτό που μου αφήσατε πήρα μόνο αυτό που μου χρειαζόταν. Το υπόλοιπο σας το επιστρέφω γιατί μου είναι εντελώς άχρηστο».

Την άλλη μέρα της έστειλε κοσμήματα. Του τα επέστρεψε και τελικά κατάλαβε ότι αυτή η γυναίκα δεν εξαγοραζόταν με χρήματα.

Αναφέρεται ότι επί κατοχής συνελήφθη από τους Γερμανούς και βασανίστηκε άγρια προκειμένου να ομολογήσει αντιστασιακές πράξεις και τους συντρόφους της σε αυτές, με αποτέλεσμα, καθώς ήταν έγκυος, να αποβάλει.

Το τέλος της ζωής της τη βρήκε να ζει σε ένα δυάρι, δύο υπόγεια κάτω από τη γη, στην οδό Τρικάλων στους Αμπελόκηπους, όπου της πήγαιναν φαγητό οι γείτονες και κάποιοι άνθρωποι του θεάτρου.

Τα ένσημα που είχε μαζέψει η Ζωζώ Νταλμάς δεν ήταν αρκετά για να βγάλει τη σύνταξη. Από την γεμάτη πλούτη ζωή της, δεν είχε κρατήσει απολύτως τίποτα και πέθανε στις 02 Αυγούστου του 1988, μόνη.

«Γλεντώ, πίνω, αγαπώ. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς γλέντι, χωρίς έρωτα. Οι άνθρωποι τυλίγουν τη ζωή με πολλή ετικέτα, τη φορτώνουν με σοβαρότητα. Κι αυτό είναι το δράμα τους. Ο έρωτας και το γλέντι λύνουν από τη ζωή τα δεσμά και της δίνουν έναν τόνο ελαφρότητας που είναι στη φύση της».

Ζωζώ Νταλμάς 1900-1988

Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, ήταν κουβαρντού και σπάταλη, απεχώρησε από τη σκηνή το 1957 και πέθανε στην Αθήνα στις 02 Αυγούστου του 1988 πάμπτωχη και ξεχασμένη σε οίκο ευγηρίας.

Λένε πως την κηδεία της έκανε ένας παλιός χορευτής και θαυμαστής της, ο Δημήτρης Ιβάνωφ.

Μια απο τις πιο σημαντικές και σίγουρα ενδιαφέρουσες στιγμές τα νεότερα χρόνια πριν τον θάνατο της, ήταν η συνέντευξη που είχε δώσει στον δημοσιογράφο Δημήτρη Λυμπερόπουλο, όπου αναφέρθηκε αναλυτικά στην σχέση της με τον Κεμάλ Ατατούρκ, καθώς και το τι συνέβη την κατοχή, όταν αρνήθηκε να προδόσει συντρόφους της στην Γκεστάπο, και οι γερμανοί την τελευταία στιγμή μετά απο βασανισμούς δεν την σκότωσαν.

Η ζωή της περιγράφεται στο βιβλίο «Εγώ, η Ζωζώ Νταλμάς», που συνέγραψε ο ηθοποιός και φίλος της, Βασίλης Κολοβός.

Ζωζώ Νταλμάς: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1928Έρως και Κύματα 
1933Δεσποινίς δικηγόρος 
1934Στα κύματα του Βοσπόρου 
Advertisement

Έτερος Εγώ Ολόκληρη η ταινία

eteros ego 1
eteros ego 1

Το Έτερος Εγώ είναι ελληνική κινηματογραφική αστυνομική ταινία θρίλερ που γυρίστηκε το 2016, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια. Πρωταγωνιστούν ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ο Δημήτρης Καταλειφός, ο Γιώργος Χρυσοστόμου, ο Φρανσουά Κλουζέ, ο Μάνος Βακούσης και η Ιωάννα Κολλιοπούλου.

Έτερος Εγώ
Έτερος Εγώ

Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους στις 19 Ιανουαρίου 2017 αλλά τον Μάρτιο, με αφορμή μια δολοφονία και μια απόπειρα δολοφονίας κατά οδηγών ταξί στην Αθήνα, και κάποιο περιστατικό που συνέβη κατά τη συζήτηση με το σκηνοθέτη μετά την προβολή της ταινίας σε κινηματογράφο της πρωτεύουσας, ο Σωτήρης Τσαφούλιας ανακοίνωσε την απόσυρση της ταινίας.Το 2018 η ταινία ανέβηκε στο Youtube.

Το καλοκαίρι του 2019 έκανε πρεμιέρα η σειρά-sequel της ταινίας με τίτλο “Έτερος εγώ” από την Cosmote TV, η οποία τον Φεβρουάριο του 2020 προβλήθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Star. Η σειρά συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αποτελείται από δύο κύκλους, ενώ πήρε το πράσινο φως και για τρίτο κύκλο.

Περίληψη: Ξεκινάει όταν μια σειρά δολοφονιών θορυβεί τις αστυνομικές αρχές, καθώς άγνωστα σύμβολα εντοπίζονται στον τόπο κάθε εγκλήματος. Όταν όλα τα στοιχεία των ερευνών γύρω από τον δράστη σκιαγραφούν το προφίλ ενός serial killer, επιστρατεύεται -για ακόμα μία φορά- ο εκκεντρικός καθηγητής εγκληματολογίας, Δημήτρης Λαΐνης που τον υποδύεται κι εδώ, όπως και στην ταινία, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Ο καθηγητής καλείται να βρει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις συνεχόμενες δολοφονίες, να αποκρυπτογραφήσει τη σημασία των συμβόλων και να λύσει ακόμα ένα μυστήριο.

Advertisement

Έτερος Εγώ

etros ego
etros ego

Η ταινία, “Έτερος Εγώ” έκανε την πρεμιέρα της στο “57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης” αποσπώντας δύο βραβεία: “Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας-Μιχάλης Κακογιάννης” και “Βραβείο Νεότητας”.

-Η ταινία, “Έτερος Εγώ” βγήκε στους κινηματογράφους στις 19 Ιανουαρίου 2017

-Τα ειδικά εφέ της ταινίας ανέλαβαν οι Αδερφοί Αλαχούζοι.

Έτερος Εγώ
Σκηνή απο την ταινία, “Έτερος Εγώ“.

-Ο σκηνοθέτης αποφάσισε την απόσυρση της ταινίας την 10η εβδομάδα προβολής της, μετά την τροπή που πήρε το θρίλερ του εμμονικού δράστη των επιθέσεων με θύματα οδηγούς ταξί στην Κηφισιά, αφού ο δολοφόνος φαίνεται ότι αντέγραφε σημεία του σεναρίου της.Ο Σωτήρης Τσαφούλιας ανακοίνωσε την απόσυρση της ταινίας.Το 2018 η ταινία ανέβηκε στο Youtube.

-Το καλοκαίρι του 2019 έκανε πρεμιέρα η σειρά-sequel της ταινίας με τίτλο “Έτερος εγώ” από την Cosmote TV, η οποία τον Φεβρουάριο του 2020 προβλήθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Star. Η σειρά συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αποτελείται από δύο κύκλους, ενώ πήρε το πράσινο φως και για τρίτο κύκλο.

-Την ταινία ακολούθησε ως άτυπη συνέχεια, η διαδικτυακή σειρά “Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές”, η οποία εξελίσεται 2 χρόνια μετά απ’ τα γεγονότα που συνέβησαν στην ταινία αυτήν.

Περίληψη: Αθήνα 2015. Ένας δικηγόρος, ένας δικαστής, ένας γιατρός, ένας οδηγός και ο συνεπιβάτης ενός πολυτελούς αυτοκινήτου δολοφονούνται. Ο Δημήτρης Λαϊνης, καθηγητή́ς εγκληματολογίας, αναλαμβάνει να λύσει το μυστήριο που κρύβεται πίσω από́ αυτές τις πέντε δολοφονίες, που συνδέονται μεταξύ τους. Κοινό χαρακτηριστικό, ρητά του Πυθαγόρα, στο τόπο του εγκλήματος.

Τηλεοπτική Σειρά

Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές

Πρόκειται για διαδικτυακή σειρά, άτυπη συνέχεια της κινηματογραφικής ταινίας “Έτερος Εγώ“, τα γεγονότα της οποίας εξελίσσονται 2 χρόνια μετά από τα όσα συνέβησαν στην ταινία.

-Η σειρά προβλήθηκε σε τέσσερα διπλά επεισόδια από το “Star” από 24/2/2020 έως 27/2/2020.

Περίληψη: Ξεκινάει όταν μια σειρά δολοφονιών θορυβεί τις αστυνομικές αρχές, καθώς άγνωστα σύμβολα εντοπίζονται στον τόπο κάθε εγκλήματος. Όταν όλα τα στοιχεία των ερευνών γύρω από τον δράστη σκιαγραφούν το προφίλ ενός serial killer, επιστρατεύεται -για ακόμα μία φορά- ο εκκεντρικός καθηγητής εγκληματολογίας, Δημήτρης Λαΐνης που τον υποδύεται κι εδώ, όπως και στην ταινία, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Ο καθηγητής καλείται να βρει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις συνεχόμενες δολοφονίες, να αποκρυπτογραφήσει τη σημασία των συμβόλων και να λύσει ακόμα ένα μυστήριο.

Έτερος Εγώ
Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές

Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές
Έτος: 2019
Κανάλι: Cosmote TV
Ημερομηνία προβολής πρώτου επεισοδίου: 8 Ιουλίου 2019
Ημέρα προβολής: Κυριακή
Κύκλοι επεισοδίων: 1
Αριθμός επεισοδίων: 8
Διάρκεια επεισοδίου: 45′
Είδος: Θρίλερ
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας
Σενάριο: Σωτήρης Τσαφούλιας , Κατερίνα Φιλιώτου

Ηθοποιοί: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης (Δημήτρης Λαΐνης, καθηγητής εγκληματολογίας) , Μάνος Βακούσης (Απόστολος Μπαρακόπουλος, Δντης τμήματος ανθρωποκτονιών) , Πέτρος Λαγούτης (Παντελής Σκλαβής, υπαστυνόμος) , Βίκυ Παπαδοπούλου (Χριστίνα Στεργίου, δημοσιογράφος) , Κατερίνα Διδασκάλου (Ελένη Μαρούδα) , Άκης Σακελλαρίου (Φίλιππος Λαζαρίδης, Δντης Ψυχιατρείου) , Βασίλης Ρίσβας (ιατροδικαστής) , Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Μάρκος Χρήστου, νοσοκόμος) , Λαέρτης Μαλκότσης (Περικλής Νικολάου, νοσοκόμος) , Ντίνα Μιχαηλίδη (Τούλα Λίτση, νοσοκόμα) , Μελισσάνθη Μάχουτ (Τόνια) , Σπύρος Παπαδόπουλος (Διοικητής Αστυνομίας) , Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ηλίας Βελισσαράτος) , Μελέτης Γεωργιάδης (εκδότης εφημερίδας) , Προμηθέας Αλειφερόπουλος (Γιώργος Πεταλάς, ψυχασθενής) , Τάσος Ιορδανίδης (Στέλιος Σαββάκης) , Γραμματική Γκόρου (Ζωή Μάνεση) , Δήμητρα Σύρου (Μίνα) , Πάνος Γλυνός (φοιτητής) , Αντώνης Τσιοτσιόπουλος (Γιάννης Ροδούλας) , Γιάννης Φραγκίσκος (Χαράλαμπος).

Τα επεισόδια της σειράς:

  1. Ραγισμένος νους
  2. Όταν κάτι φεύγει κάτι έρχεται
  3. Στα μονοπάτια των μύθων
  4. Τα ισχυρά κάστρα πέφτουν από μέσα
  5. Περιμένοντας τους νεκρούς να μιλήσουν
  6. Η ισχύς εν τη ενώσει
  7. Ο μίτος της Αριάδνης
  8. Η λογική του άλογου

Έτερος Εγώ: Κάθαρσις

Περίληψη: Μια νέα σειρά δολοφονιών με θύματα φοιτήτριες έρχεται να ταράξει τους Πανεπιστημιακούς κύκλους. Ο καθηγητής εγκληματολογίας Δημήτρης Λαϊνης έρχεται αντιμέτωπος με τις αστυνομικές αρχές, καθώς βασικός ύποπτος θεωρείται ο υποψήφιος Πρύτανης, συνεργάτης και φίλος του, Ηλίας Βελισσαράτος. Όσο η ιστορία εκτυλίσσεται, οι ανατροπές διαδέχονται η μια την άλλη και μία καλοστημένη πλεκτάνη που συνδέει όλες τις υποθέσεις αρχίζει να βγαίνει στην επιφάνεια…

Έτερος Εγώ
Έτερος Εγώ: Κάθαρσις

Τίτλος τηλεοπτικής σειράς: Έτερος Εγώ: Κάθαρσις
Έτος: 2020
Κανάλι: Cosmote TV
Ημερομηνία προβολής πρώτου επεισοδίου: 11 Δεκεμβρίου 2020
Ημέρα προβολής: Σάββατο
Κύκλοι επεισοδίων: 1
Αριθμός επεισοδίων: 8
Διάρκεια επεισοδίου: 45′
Είδος: Θρίλερ
Εταιρία παραγωγής: Cosmote TV
Παραγωγός: Φένια Κοσοβίτσα
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας
Σενάριο: Σωτήρης Τσαφούλιας , Κατερίνα Φιλιώτου
Φωτογραφία: Claudio Bolivar

Ηθοποιοί: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης (Δημήτρης Λαΐνης, καθηγητής εγκληματολογίας) , Τάσος Νούσιας (Νίκος Βανόρτας, υπαρχηγός τμήματος ανθρωποκτονιών) , Πέτρος Λαγούτης (Παντελής Σκλαβής, υπαστυνόμος) , Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ηλίας Βελισσαράτος) , Βίκυ Παπαδοπούλου (Χριστίνα Στεργίου, δημοσιογράφος) , Μάνος Βακούσης (Απόστολος Μπαρασόπουλος, απόστρατος ταξίαρχος αστυνομίας) , Σπύρος Παπαδόπουλος (υποστράτηγος Μαρκάτος) , Ορφέας Αυγουστίδης (Μελέτης Κροκίδης) , Άννα Μενενάκου (Μάρθα Καρρά) , Κατερίνα Διδασκάλου (Ελένη Μαρούδα) , Δημήτρης Καπετανάκος (Άλκης Μασάτος) , Κόρα Καρβούνη , Μελισσάνθη Μάχουτ (Τόνια) , Ιεροκλής Μιχαηλίδης , Πολύδωρος Βογιατζής , Γεράσιμος Γεννατάς , Λάζαρος Γεωργακόπουλος , Χρήστος Σαπουντζής , Κωνσταντίνος Τζούμας

Τα επεισόδια της σειράς:

  1. Ο τρίτος υποψήφιος
  2. Νέα τάξη πραγμάτων
  3. Κόρη του Φορκέα
  4. Εχθρός εντός πυλών
  5. Μία νέα συμμαχία
  6. Ο βασιλιάς απειλείται
  7. Τα τρια πακέτα
  8. Μία αφόρητη νίκη
Advertisement

Ο μαγικός καθρέφτης 2016-2017

o magikos kathreftis 1
o magikos kathreftis 1

Η ταινία, “Ο μαγικός καθρέφτης” προβλήθηκε τη σαιζόν 2016-2017 και είναι η πρώτη μεγάλου μήκους 3D ελληνική ταινία.

Στο ομώνυμο τραγούδι των τίτλων τέλους συμπράττουν μουσικά οι “Onirama” με το Γιώργο Μαζωνάκη, σε μουσική και στίχους του frontman Θοδωρή Μαραντίνη.

Ο μαγικός καθρέφτης
Ο μαγικός καθρέφτης

Κριτική της ταινίας, “Ο μαγικός καθρέφτης”

Η πρώτη (άνευ λόγου) τρισδιάστατη ελληνική ταινία είναι τρεις κωμωδίες στη συσκευασία της μιάς, η οποία προσπαθεί να συνδυάσει το “Μια Υπέροχη Ζωή” του Κάπρα με τηλεοπτικού τύπου φαρσικές παρεξηγήσεις, παρωδία αλά Μελ Μπρουκς και “γαργαλιστικά” λεκτικά αστεία.

Η δημιουργική ομάδα της «Νήσου» –από τον παραγωγό Γιάννη Ιακωβίδη και τον σκηνοθέτη Χρήστο Δήμα («Ακάλυπτος», «Amore mio») ως το σεναριακό δίδυμο των Έλενα Σολωμού και Κωστή Παπαδόπουλου– επιστρέφει με μια ακόμα κωμωδία, η οποία είναι και η πρώτη τρισδιάστατη ελληνική ταινία. Πρόκειται για ένα σύγχρονο παραμύθι, με τον Μάκη Παπαδημητρίου στο ρόλο του Κλεάνθη, ενός 35χρονου φουκαρά που για να τα βγάλει πέρα δουλεύει το πρωί ως έφορος αρχαιοτήτων και το απόγευμα σε… συνεργείο αυτοκινήτων. Μέχρι που μια μέρα ανακαλύπτει έναν μαγικό καθρέφτη, ο οποίος μπορεί να ικανοποιήσει κάθε τρελό του όνειρο.

Η πρώτη (άνευ λόγου) τρισδιάστατη ελληνική ταινία είναι τρεις κωμωδίες στη συσκευασία της μιάς, η οποία προσπαθεί να συνδυάσει το “Μια Υπέροχη Ζωή” του Κάπρα με τηλεοπτικού τύπου φαρσικές παρεξηγήσεις, παρωδία αλά Μελ Μπρουκς και “γαργαλιστικά” λεκτικά αστεία. Λίγες οι πραγματικά αστείες στιγμές του άνισου, αποσπασματικού σεναρίου, τις πάσες του οποίου προσπαθούν εναγωνίως να αξιοποιήσουν ο ταλαντούχος Μάκης Παπαδημητρίου και ο φιλότιμος Χρήστος Δήμας.

Περίληψη της ταινίας, “Ο μαγικός καθρέφτης”

Το πρωί έφορος αρχαιοτήτων, το απόγευμα υπάλληλος σε συνεργείο αυτοκινήτων. Αυτή είναι η πληκτική καθημερινότητα του 35χρονου Κλεάνθη (Μάκης Παπαδημητρίου). Από τη μέρα που θα ανακαλύψει έναν “μαγικό καθρέφτη” (Κώστας Κόκλας), που πραγματοποιεί τα πιο τρελά όνειρα, ο Κλεάνθης αρπάζει την ευκαιρία να ζητήσει αυτά που θα αλλάξουν τη ζωή του για πάντα. Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επαναδιατυπώσει την ευχή του όσες φορές θέλει. Οι επιθυμίες του θα εκπληρωθούν, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Υπάρχει πάντα κάτι που του διαφεύγει και ο Κλεάνθης δεν μπορεί να βρει την πραγματική ευτυχία πουθενά. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει…

Advertisement

Κώστας Στράντζαλης

strantzalis kostas
strantzalis kostas

Ο Κώστας Στράντζαλης ήταν Έλληνας παραγωγός, σκηνοθέτης και ηθοποιός. Την δεκαετία του 1960 καθιερώθηκε ως ο κατ’ εξοχήν εκπρόσωπος των κινηματογραφικών ταινιών μελοδράματος ταινιών μερικές από τις οποίες είναι το «Θυσιάστηκα για το παιδί μου» (1960), «Μάνα μου παραστράτησα» και «Ο Γολγοθάς μιας αθώας» (1961).

Κώστας Στράντζαλης

Εκτός από τα μελοδράματα ο Κώστας Στράντζαλης είναι ευρέως γνωστός και για τις κωμικές ταινίες που παρήγαγε και σκηνοθέτησε συνεργαζόμενος με τον Θανάση Βέγγο, «Μην είδατε τον Παναή» (1962), «Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο» (1963), και η «Σχολή για σωφερίνες» (1964).

Ο Κώστας Στράντζαλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1922 και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Μετά την αποφοίτηση του ξεκίνησε την καριέρα του στην αρχή ως ηθοποιός και μετά ως σκηνοθέτης και κατά τις δεκαετίες του 1940 και του 1950 συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους όπως του Αλέξη Δαμιανού, του Αιμίλιου Βεάκη του Μάνου Κατράκη και του Κώστα Μουσούρη.

Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Κώστας Στράντζαλης άρχισε να ασχολείται και με τον κινηματογράφο, κάνοντας το ντεμπούτο του ως ηθοποιός στην ταινία «Καταδρομή στο Αιγαίον» σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Καραγάτση.

Το 1957 ίδρυσε την δική του επιχείρηση παραγωγής με πρώτη του ταινία τον «Μπαρμπα-Γιάννης ο κανατάς» σε δική του σκηνοθεσία. Εκτός από ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός ο Κώστας Στράντζαλης υπήρξε και σεναριογράφος, μακιγιέρ και μουσικός επιμελητής σε αρκετές ταινίες.

Συνολικά ήταν παραγωγός σε 30 ταινίες σκηνοθέτησε 28 και έγραψε και 12 σενάρια.

Φιλμογραφία σαν ηθοποιός

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1946Καταδρομή στο Αιγαίον
1948Εκατό χιλιάδες λίρες
1949Ερωτικό ταξίδι
1951Το τάμα της Αννούλας
1953Οι ουρανοί είναι δικοί μας
1953Μεγάλοι δρόμοι
1953Ο καπετάν Σοροκάδας
1954Χαρούμενο ξεκίνημα
1955Το οργανάκιτου Αττίκ
1955Καταδικασμένη κι απ΄το παιδί της
1956Το κορίτσι με τα παραμύθια
1956Γραφείο συνοικεσίων
1958Διακοπές στην Αίγινα
1959Ταξείδι με τον έρωτα
1959Λαός και Κολωνάκι
1959Όσο υπάρχουν γυναίκες
1959Το νησί των γενναίων
1960Ραντεβού στην Κέρκυρα
1960Λύτρωσέ με αγάπη μου
19602000 ναύτες κι ενα κορίτσι
1961Το δράμα μιας αμαρτωλής

Οι άλλες δραστηριότητες του Κώστα Στράντζαλη

Μεγάλοι δρόμοι (1953) Μακιγιάζ
Το οργανάκι (του Αττίκ) (1955) Μακιγιάζ
Κόκκινα Τριαντάφυλλα (1955) Μακιγιάζ
Καταδικασμένη κι απ’ το παιδί της (1955) Μακιγιάζ
Γραφείο Συνοικεσίων (1956) Μακιγιάζ
Το κορίτσι με τα παραμύθια (1956) Μακιγιάζ
Ένας βλάκας και μισός (1959) Μακιγιάζ
Ήρωες της γκάφας (1959) Μακιγιάζ
Μπαρμπα-Γιάννης ο κανατάς (1957) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Όλα για το παιδί της (1958) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Ταξείδι με τον έρωτα (1959) Διευθυντής Παραγωγής
Θυσιάστηκα για το παιδί μου (1960) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Η φτωχούλα και το βασιλόπουλο (1960) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Μας κλέψανε την Γκόλφω (1961) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Μάνα μου παραστράτησα (1961) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Ο Γολγοθάς μιας αθώας (1961) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Αγνή και ατιμασμένη (1962) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Μάνα γιατί με γέννησες (1962) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Κλάψε φτωχή μου καρδιά (1962) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο – Μουσ. επιμέλεια
Μην είδατε τον Παναή; (1962) Παραγωγή – Μουσική επιμέλεια
Τον βρήκαμε τον Παναή (1963) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Είναι σκληρός ο χωρισμός (1963) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Τύφλα νάχη ο Μάρλον Μπράντο (1963) Παραγωγή
Διεστραμμένοι (1963) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Σχολή για σωφερίνες (1964) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Ο καταφερτζής (1964) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Ένα παιδί χωρίς όνομα (1964) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Έκλεψα τη γυναίκα μου (1964) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Χωρίς γονείς κι αδέλφια (1964) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Το θαύμα της Μεγαλόχαρης (1965) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Παίξε μπουζούκι μου γλυκό (1965) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Γιατί γεννήθηκα φτωχή (1965) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Φως…νερό…τηλέφωνο, οικόπεδα με δόσεις (1966) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Σήκω χόρεψε συρτάκι (1967) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Ο ναύτης του Αιγαίου (1968) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Ο μαχαραγιάς (1968) Παραγωγή – Σκηνοθεσία
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη μορφή σου (1968) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Καινούργια μέρα χάραξε (1969) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο
Στην Πόλη αγαπηθήκαμε (1972) Παραγωγή – Σκηνοθεσία – Σενάριο – Ενδυματολόγος

Πληροφορίες από το greekactor.blogspot.gr

Κώστας Στράντζαλης

Advertisement

Αμόκ 1963-1964

Αμοκ

Η ταινία, “Αμόκ” προβλήθηκε τη σαιζόν 1963-1964 και έκοψε 222.288 εισιτήρια. Ήρθε στην 18η θέση σε 92 ταινίες.

-Πρόκειται για μια διαφορετική παραγωγή από τις συνήθεις παραγωγές της Φίνος Φιλμ. Ο Ντίνος Δημόπουλος έπεισε τον Φιλοποίμενα Φίνο να ξοδέψει ένα σχετικά μικρό κονδύλι για μια λιγότερο εμπορική προσπάθεια.

Αμόκ 1963-1964
Η Φλωρέτα Ζάννα στη ταινία, “Αμοκ”.

-Η εξαιρετική ταινία τέχνης, στο ελληνικό κοινό δεν είχε καμιά εμπορική επιτυχία. Ο Φίνος για να την ξεφορτωθεί την πούλησε σε ευτελές ποσό σε κάποιον ξένο πράκτορα.

-Η ταινία, “Αμόκ” μεταγλωτίστηκε σε πολλές γλώσσες. Η ταινία παιζόταν στις αίθουσες στην Ιαπωνία επί δύο συνεχή χρόνια και στη Νέα Υόρκη, για 14 εβδομάδες.

-Σε πρώτη εμφάνιση ως διευθυντής φωτογραφίας, ο σπουδαίος Νίκος Καβουκίδης, ενώ βοηθός σκηνοθέτη είναι ο μετέπειτα επιτυχημένος και βραβευμένος σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης.

-Στους τίτλους της ταινίας, “Αμόκ” αναφέρεται ο ηθοποιός Γιώργος Πασχαλίδης όμως στην ταινία παίζει ο Νίκος Πασχαλίδης και κάνει τον φύλακα στο αναμορφωτήριο.

-Ο Γιώργος Ανδρίτσος, σχολιάζει πως «ο σκηνοθέτης κάνει ένα σχόλιο για τη σκληρότητα του σωφρονιστικού συστήματος στην Ελλάδα», σε μια περίοδο που μόλις είχε λήξει ο εμφύλιος και «οι φυλακές και τα ξερονήσια ήταν γεμάτα από αγωνιστές της αριστεράς». Επίσης στην ταινία θίγεται το ζήτημα της ατιμωρησίας των εγκληματιών πολέμου.

Περίληψη της ταινίας, “Αμόκ

Εννιά κορίτσια δραπετεύουν από το αναμορφωτήριο και καταλήγουν σε ένα ερημονήσι. Εκεί συναντούν μια ομάδα ανδρών, με επικεφαλής έναν Γερμανό πρώην αξιωματικό, που ψάχνουν για ένα χαμένο θησαυρό της κατοχής και τις χρησιμοποιούν ως σκλάβες. Τα κορίτσια καταφέρνουν τελικά να εξουδετερώσουν τους καταπιεστές τους.

Advertisement

Καπετάν φάντης μπαστούνι 1968-1969

Καπετάν φάντης μπαστούνι

Η ταινία, “Καπετάν φάντης μπαστούνι” προβλήθηκε τη σαιζόν 1968-1969 και έκοψε 291.450 εισιτήρια. Ήρθε στην 24η θέση σε 108 ταινίες.

-Στα ατού της ταινίας τα πανέμορφα τοπία του Γαλατά και του Πόρου, όπου έχει γυριστεί το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Πέρα από την «δυνατή» ερμηνεία του Λάμπρου Κωνσταντάρα κάτι άλλωστε αναμενόμενο, εξαιρετικοί στους ρόλους τους είναι η Μάρω Κοντού, ο Λαυρέντης Διανέλλος, η Τασσώ Καββαδία, αλλά και η Μήτση Κωνσταντάρα.

-Η Τασσώ Καββαδία, για άλλη μια φορά, καταφέρνει με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο να γίνει ιδιαίτερα, “αντιπαθής” στον θεατή, αποδίδοντας έξοχα το ρόλο της κακιάς.

-Στη μια από τις σκηνές του νυχτερινού κέντρου, η Μάρω Κοντού ερμηνεύει το τραγούδι του Κώστα Καπνίση “Νύχτα σκοτεινή”.
-Η ταινία κυκλοφόρησε και με τη μορφή DVD στις 22 Νοεμβρίου του 2010.

Καπετάν φάντης μπαστούνι 1968-1969
Λάμπρος Κωνσταντάρας και Μάρω Κοντού στην ταινία, “Καπετάν φάντης μπαστούνι”.

Περίληψη της ταινίας, “Καπετάν φάντης μπαστούνι”

Ένας χήρος πλοίαρχος, ο καπετάν-Ανδρέας (Λάμπρος Κωνσταντάρας), μαθαίνει ότι ο προγραμματισμένος απόπλους του πλοίου του ματαιώνεται, ενώ ταυτόχρονα το πλήρωμα ανακαλύπτει κρυμμένη στο ψυγείο του πλοίου τη Μαρίνα (Μάρω Κοντού).

Η ευγένεια και η θέρμη του χαρακτήρα της τον κάνουν να τη συμπαθήσει και να την πάρει σπίτι του στον Πόρο, όπου φιλοξενεί την αδελφή του Βασιλική (Τασσώ Καββαδία) και τα δύο ανίψια του.

Η απρόσμενη παρουσία της Μαρίνας δημιουργεί προβλήματα και προκαλεί τις ραδιουργίες της αδελφής του, καταστάσεις που επιδεινώνονται μόλις ο καπετάνιος σαλπάρει.

Όταν το πλοίο του βυθίζεται κι ο ίδιος θεωρείται αγνοούμενος, η νύφη του τον δηλώνει στα γρήγορα ως νεκρό και διώχνει τη Μαρίνα, ενώ παράλληλα προσπαθεί να καρπωθεί την περιουσία του, με τη βοήθεια του δικηγόρου της.

Σε λίγο όμως ο καπετάνιος επιστρέφει σώος και αβλαβής, αλλά δεν εμφανίζεται στην αδελφή του. Παντρεύεται τη Μαρίνα και την οδηγεί στο σπίτι του, όπου και κάνει την εμφάνισή του ως “φάντης-μπαστούνι”, αποκαθιστώντας τη διασαλεμένη τάξη.

Advertisement

Ο Φανούρης και το σόι του 1957-1958

o fanouris kai to soi tou
o fanouris kai to soi tou

Ο Φανούρης και το σόι του είναι ελληνική ηθογραφική κωμική ταινία του 1957, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ιωαννόπουλου. Το σενάριο των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου αποτελεί διασκευή του δικού τους ομότιτλου θεατρικού έργου.

-Η ταινία, “Ο Φανούρης και το σόι του” προβλήθηκε τη σαιζόν 1957-1958 και έκοψε 34.149 εισιτήρια. Ήρθε στην 11η θέση σε 31 ταινίες.

Ο Φανούρης και το σόι του

Περίληψη της ταινίας, “Ο Φανούρης και το σόι του”

Ο επιπλοποιός Φανούρης ζει στην Αθήνα με τις αδελφές του, τις οποίες στηρίζει οικονομικά μοναχός του μετά το θάνατο των γονέων τους. Η 30χρονη αδελφή του Κατίνα, έχει χάσει τον αρραβωνιαστικό της σε τροχαίο δυστύχημα και ο Φανούρης, φοβούμενος πως θα μείνει στο ράφι, θέλει να την παντρέψει με τον Σόλωνα, αλλά πρέπει να της δώσει προίκα. Προσπαθεί λοιπόν να πουλήσει ένα οικόπεδο της οικογένειας στην Κολοκυνθού.

Ο Σόλων τον πιέζει για τη γρήγορη συγκέντρωση των χρημάτων της προίκας (300 λίρες), απειλώντας να διαλύσει το προξενιό κι ο Φανούρης ελπίζει ότι ο αδελφός του Γιάννης, μετανάστης στην Αμερική από 14 ετών, θα τον βοηθήσει.

Ο Γιάννης με τη γυναίκα του έρχονται στην Ελλάδα, συναινούν στην πώληση του οικοπέδου, αλλά δεν βοηθάνε τον Φανούρη, καθώς η Μάργκαρετ χρειάζεται τα χρήματα του μεριδίου τους για να κατασκευάσει σπιτάκια για τα σκυλιά τους στην Αμερική. Η στάση αυτή του Γιάννη και της γυναίκας του εξοργίζει τον Φανούρη, οδηγώντας τα αδέλφια σε ρήξη.

Ο Βαγγέλης, ένας ναυτικός που αγαπάει κρυφά την Κατίνα, μετά από χρόνια απουσίας στα καράβια, επιστρέφει στη στεριά, αντιλαμβάνεται πως ο γάμος με τον Σόλωνα είναι για την Κατίνα “αναγκαστικός” και τελικά την παντρεύεται ο ίδιος χωρίς να τον ενδιαφέρει η προίκα, προς μεγάλη ικανοποίηση της Κατίνας και ανακούφιση του Φανούρη.

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά

i daskala me ta ksantha malia
i daskala me ta ksantha malia

Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά” είναι ο τίτλος ελληνικής ταινίας σε παραγωγή Φίνος Φιλμ, του 1969 και σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη και Ανθής Δημοπούλου, με πρωταγωνιστές τους: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Άγγελο Αντωνόπουλο, Παντελή Ζερβό, Σπύρο Καλογήρου κ.λ.π.

Επτά αποκαλύψεις για την ταινία Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr Χρήστος Κωνσταντίνου, έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές της ταινίας, “Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά” και μας τις αποκαλύπτει…

1ον. Το σενάριο υπογράφει ο Λάκης Μιχαηλίδης και η Ανθή Δημοπούλου η αλλιώς Φλωρέττα Ζάννα. Η αγαπημένη ηθοποιός μετά την απόσυρση της από την υποκριτική υπέγραψε το σενάριο αυτής της δραματικής ταινίας με το πραγματικό της όνομα  (Ανθή) και το επίθετο του συζύγου της Ντίνου Δημόπουλου.

2ον. Είναι η μόνη ταινία εκείνης της δεκαετίας όπου η Αλίκη Βουγιουκλάκη δεν τραγουδάει.

3ον. Όλα τα εξωτερικά γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Μακρινίτσα. Ενώ τα λιγοστά εσωτερικά στο στούντιο της Φίνος Φιλμ στην Αθήνα.

4ον. Η αρχική σκέψη των δημιουργών ήταν να μην υπάρχει happy end αφού η ταινία ήταν δραματική. Όμως αυτό άλλαξε λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα.

Διαβάστε επίσης: Επτά αποκαλύψεις για την ταινία Η θεία απ’ το Σικάγο

5ον. Η Αγγέλα Καζακίδου που υποδύεται την στριφνή αδελφή του Σπύρου Καλογήρου έναν χρόνο μετά ξανασυνεργάστηκε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην “Υπολοχαγό Νατάσα“. Ήταν η νοσοκόμα που την συνόδευε από την Γερμανία στην Ελλάδα.

6ον. Από την σημερινή κόπια της ταινίας λείπει μια σκηνή η οποία αφαιρέθηκε στις αρχές του 1970. Αυτό συνέβη διότι καταστράφηκε το συγκεκριμένο αρνητικό.

7ον. Είναι η τρίτη πιο πετυχημένη ταινία της Αλίκης Βουγιουκλάκη μετα την “Υπολοχαγό Νατάσα” και την “Αρχόντισσα και τον αλήτη“. Έκοψε 739.001.

Advertisement

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

markoulakis konstantinos
markoulakis konstantinos

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης είναι Έλληνας ηθοποιός του κινηματογράφου, του θεάτρου, της τηλεόρασης και θεατρικός σκηνοθέτης. Επίσης είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Γεννήθηκε στις 24 Ιουλίου του 1970 στην Αθήνα. Από πολύ μικρή ηλικία έδειξε το ταλέντο του στην υποκριτική. Κατά τη διάρκεια των μαθητικών του χρόνων στο Κολλέγιο Αθηνών, ξεδίπλωσε το χάρισμα του παίρνοντας μέρος σε σχολικές εκδηλώσεις και αμέσως μετά την αποφοίτηση του έδωσε εξετάσεις για το Εθνικό Θέατρο απ’ όπου και αποφοίτησε.

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Ο πρώτος του ρόλος στη τηλεόραση ήταν το 1991 στο σήριαλ Θυσία, ακολούθησαν οι: Ανατομία Ενός Εγκλήματος και το Τρίτο Στεφάνι, αλλά οι ρόλοι σταθμοί της καριέρας του ήταν στο Λόγω τιμής, Η ζωή που δεν έζησα και στο Έτσι ξαφνικά της Μιρέλλας Παπαοικονόμου και ως ο αδελφός του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο έργο, “Να με προσέχεις”.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια την αγάπη του για το θέατρο, αφού οι περισσότερες από τις παραστάσεις που έχει συμμετάσχει έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές, όπως ο ρόλος του στον Άμλετ, στον Συλλέκτη, στο Πέτρες στις τσέπες του και Καλλιγούλας, ενώ έχει περάσει και από τη μεγάλη οθόνη πρωταγωνιστώντας στις ταινίες: Παραμονή Πρωτοχρονιάς, Ριζότο και Επικίνδυνες μαγειρικές. Το 2006 παρουσίασε για λογαριασμό του Mega Channel το ριάλιτι παιχνίδι Survivor.

Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Αύγουστος (2017), Οιδίπους Τύραννος (2019), Ο φάρος (2018), Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ (2019), Φεγγίτης (2018), Ο Βυσσινόκηπος (2018).

Εκτός από την υποκριτική, ασχολείται και με τη σκηνοθεσία στο θέατρο.

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και Σμαράγδα Καρύδη.

Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Εθνικό Θέατρο ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης γνώρισε και σύναψε σχέση για τρία χρόνια με την επίσης ηθοποιό Σμαράγδα Καρύδη, με την οποία όπως δηλώνει παραμένουν αδελφικοί φίλοι πάνω απο δύο δεκαετίες και η εποχή της σχέσης τους αποτελεί πλέον παρελθόν, καθώς αντικαταστάθηκε με μία δυνατή φιλία. Υπήρξε παντρεμένος με την Έρση Ξενάκη (νυν σύζυγο του Πέτρου Μπούτου) με την οποία απέκτησαν έναν γιο, τον Γιώργο-Ίκαρο (2005).

Επίσης απο το 2010 μέχρι το 2014 ήταν σε σχέση με τη γνωστή ενδυματολόγο και σκηνογράφο Αθανασία Σμαραγδή (ανιψιά του σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή). Τον Μάρτιο του 2018 έγινε γνωστό πως διατηρεί σχέσεις με τη Χρυσή Βαρδινογιάννη, γόνο της πλούσιας οικογένειας Βαρδινογιάννη.

Τον Απρίλιο του 2009 ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης δήλωσε για πρώτη φορά παρουσία στα πολιτικά πράγματα, υπογράφοντας την ιδρυτική διακήρυξη του κόμματος Δράση και στις ευρωεκλογές του 2009 ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ψηφοδέλτιο του κόμματος. Το 2014 δήλωσε την υποστήριξή του στο Ποτάμι, ενώ τον Δεκέμβριο του 2017 σε συνέδριο της Ν.Δ. δήλωσε πως πιστεύει στον πολιτικό Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά δεν είναι ψηφοφόρος ή μέλος του κόμματος.Στις βουλευτικές εκλογές του 2019 τοποθετήθηκε στην τελευταία τιμητική θέση του ψηφοδελτίου επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας.

Κινηματογράφος

(1993) Έναστρος Θόλος
(1994) Παραμονή Πρωτοχρονιάς
(1998) Να με προσέχεις
(2000) Ριζότο
(2003) Μια υπέροχη μέρα
(2005) Το όνειρο του σκύλου
(2005) Making Life Work
(2008) Paperboat
(2009) Παράδεισος στη δύση
(2010) Επικίνδυνες Μαγειρικές
(2012) The Telemachy
(2014) Από Έρωτα
(2015) Σύμπτωμα
(2016) Short Fuse
(2017) Success Story

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Advertisement

Μάρω Κοντού Χρωστάω τα πάντα στην γιαγιά μου

maro kontou
maro kontou

Διαβάστε στο ellinikoskinimatografos.gr την ενδιαφέρουσα συνέντευξη που έδωσε η Μάρω Κοντού τον Σεπτέμβριο του 2019 στον δημοσιογράφο και αρθρογράφο, Χρήστο Κωνσταντίνου.

Την πρώτη παράσταση που συμμετείχατε την θυμάστε?
Το Ρομανσέρο με τον Δημήτρη Χορν.
1959, Οκτώβριο, στο θέατρο Κεντρικόν ως πρωταγωνίστρια. Και έμεινα μαζί του τέσσερις θεατρικές σεζόν και χωριστήκαμε στην “Οδό ονείρων” το 1962.

Πως ήταν η συνεργασία σας μαζί του;
Υπέροχη υπέροχη.

Ήταν δύσκολος σαν άνθρωπος?
Καθόλου καθόλου καθόλου, άνθρωπος που τα ‘χει βρεί με τον εαυτό του και ήτανε φιλόσοφος από νέος, ήταν πανεύκολος, χαρισματικός, υπέροχος.

Η “Οδός ονείρων” πως προέκυψε, η πρόταση έγινε από τον Χατζιδάκι?
Ούτε θυμάμαι από ποιόν έγινε άλλα ήταν μια ευτυχισμένη θεατρική σεζόν.

Αν δεν κάνω λάθος η μαύρη φορντ είναι ένα από τα πιο διαχρονικά τραγούδια αυτής της παράστασης;
Η “Μαυρη Φορντ” και το “Ηθοποιός” που είπε ο Χορν.

Μάρω Κοντού Χρωστάω τα πάντα στην γιαγιά μου

Στον κινηματογράφο πως μπήκατε;
Ήμουν στον χορό αρχαίας τραγωδίας του εθνικού θεάτρου και ο Ντίνος Δημόπουλος σκηνοθετούσε μια ταινία που λεγοταν ο άνθρωπος του τρενου με Συνοδινού και Παππά και μου ζητησε να κάνω ένα πέρασμα από την ταινία για κάποια κυρία που μιλάγανε γι αυτή. άλλα η κυρία δεν μίλησε ποτέ και δέχτηκα. Κι από εκεί άρχισαν οι προτάσεις. Ουσιαστικά όμως η καριέρα μου άρχισε από τον Γιώργο Φούντα.

Όταν έπαιζα στο Ηρώδειο θεσμοφοριάζουσες με το Εθνικό θέατρο είχα ένα μικρό χορευτικό σολάκι με μουσική Χατζιδάκι που λεγόταν, “Το ελαφάκι”. Έπρεπε λοιπόν κάποια στιγμή να κάνω ένα μικρό χορευτικό με άλματα που ήταν πολύ ωραίο. Και μπήκε ο Φούντας στο τέλος να συγχαρεί τους πρωταγωνιστές και ζητησε να γνωρίσει ποια είναι αυτή που κάνει το ελαφάκι. Μαριάνθη Κοντού ήμουν στο πρόγραμμα και μου είπε κοπέλα μου σημερα πέσανε δύο χιλιάδες διαζύγια. Και λέω ορίστε.

Οι γυναίκες μόλις βγήκα έκαναν πίσω και οι άντρες κάνανε μπροστά. Είχαμε 4.000 κοσμο. Κι εγω 18 χρονών τοτε 19 καταλαβαίνεις. Και μου λέει θα έπαιζες σε μια ταινία μαζί μου. Λέω “δεν ξέρω τι να σας πω, μάλλον ναι”. Αρα ο Φούντας ξεκίνησε τις ταινίες. Έκανα τρείς μαζί του. Ο Φουντας είναι που μου έδωσε κατευθείαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία.

Ποιά ήταν η ταινία που πιστευετε σας έκανε φίρμα;
Εμπορικά η “Ιταλίδα απ’ την Κυψέλη“, είχαν όμως προηγηθεί πολλές όπως “Η γυνή να φοβήται τον άνδρα“, τα “Κίτρινα γάντια“, “Ο φίλος μου ο Λευτεράκης“, “Αλοίμονο στους νέους” κι άλλες. Επίσης μία άλλη που μ’αρέσει είναι ο “Καπετάν φάντης μπαστούνι“. Είναι πολύ γλυκιά ταινία.

Μάρω Κοντού Χρωστάω τα πάντα στην γιαγιά μου

Έχετε δουλέψει με όλους τους σπουδαίους συγγραφείς εκείνης της εποχής.
Με όλα τα ιερά τέρατα. Και έχω παίξει με τους πάντες.

Την ταινία, “Η γυνή να φοβήται τον άνδρα” την προτιμάτε ασπρόμαυρη η έγχρωμη?
Ασπρόμαυρη.

Στον επιχρωματισμό τα χρώματα ήταν τα ίδια όπως τότε?
Όχι όχι. Τα έβαλε ο αμερικάνος που έκανε την μετατροπή κατα προσεγγιση.

Το αποτέλεσμα σας άρεσε?
Προτιμούσα την μαυρόασπρη. Δεν είναι όμως κακό.

Με την Αλίκη πως προέκυψε η συνεργασία σας;
Μια ταινία έχουμε γυρίσει με την Αλίκη. Θέλανε αυτά τα δύο ζευγάρια. Αλίκη με Αλεξανδράκη και Κωνσταντίνου με Κοντού. Με ακριβοπληρώσανε φυσικά γιατι άνηκα σε άλλη εταιρεία.

Μάρω Κοντού Χρωστάω τα πάντα στην γιαγιά μου

Τι χρήματα πήρατε για την “Σωφερίνα”;
Νομίζω 80.000. Ξέρω πάντως πως με αυτά τα λεφτά έπαιρνες ένα πολύ καλό πανάκριβο αυτοκίνητο. Άρα ήταν σημαντικό ποσό. Και το ξέρω γιατί το ρόβερ που αγόρασα έκανε 70.000.
Ενώ έπαιρνα 50.000 χιλιαδες στον Καραγιάννη την κάθε ταινία αυτή ήταν Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης. Μου έκαναν την πρόταση, ζήτησαν και την άδεια να με δώσει ο Καραγιάννης και μου είπε βάρα λεφτά, θα στα δώσουν.

Μετά την Ιταλίδα γιατί σταμάτησε η συνεργασία σας με την Φίνος Φιλμ;
Δεν έμαθα ποτέ. Τώρα ένα αστείο που κυκλοφορεί θα το πω κι ας γελάσουμε. Μια από τις δύο ξανθιές της Φίνος Φιλμ είπε η εγώ ή αυτή.

Και δεν μάθατε ποτέ αν ίσχυε αυτό;
Όχι, όχι.

Με τον Φιλοποίμην Φίνο οι σχέσεις σας πως ήταν;
Πολύ τυπικές γιατί είχα κάνει πολύ λίγες ταινίες στην Φίνος Φιλμ.
Στην άλλη εταιρία που πήγα μετά έπαιρνα τα διπλάσια.

Η εμφάνιση σας πιστεύετε ότι βοήθησε στο να παίρνετε πιο εύκολα έναν ρόλο;
Ίσως η εμφάνιση, τα έλεγα κιόλας. Δεν ξέρω.

Υποκριτικά ποιοί ρόλοι σας ιντριγκάρουν;
Δεν έχω προτίμηση σε ρόλους. Τώρα που μεγάλωσα με ενδιαφέρει να κάνω τύπους. Δεν κάνω την ωραία. Κάνω τύπους, χαρακτήρες. Με τον Κιμούλη έκανα έναν πάρα πολύ ωραίο ρόλο με έναν εκπληκτικό μονόλογο στο τέλος. Μια γυναίκα πολύ ιδιαίτερη και ψυχικά αρρωστημένη. Τέτοιοι ρόλοι μ’ αρέσουν τώρα.

Εσείς που έχετε ζήσει την καλή εποχή του θεάτρου, υπάρχουν διαφορές με την σημερινή;
Του ’60 και του ’70 νομίζω ήταν οι καλύτερες.
Μα έχω την εντύπωση πως το θέατρο δεν άλλαξε πολύ. Ίσα ίσα που τώρα με την κρίση γίνονται πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις και γίνετε και συνένωση ονομάτων, πρωταγωνιστών.

Παλιά δεν γινόταν αυτό;
Τόσο πολύ όχι. Μπορούσε ένας μεγάλο όνομα τότε να κάνει θίασο η δύο το πολύ. Τώρα μαζευονται αρκετοί κι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Οπότε όταν δεις πολλά ονόματα πρωταγωνιστικά είναι πόλος έλξης.

Μια παράσταση για να κριθεί πετυχημένη τι χρειάζεται;
Καλό κείμενο πρώτα και μετά ωραίες ερμηνείες.

Θα συνεργαζοσασταν ποτε με κάποιο ατομο που δεν έχει σπουδάσει υποκριτική;
Γιατί εγώ έχω σπουδάσει; Εγώ δεν έχω πάει σε δραματική σχολή. Ποτέ ποτέ ποτέ. Έμεινα τεσσεράμισι περίπου χρόνια στον χορό αρχαίας τραγωδίας επί Ροντήρη κάτω από τα ιερά τέρατα που λεγόταν Μινωτής, Παξινού, Μανωλίδου, Συνοδινού, Αρώνη, Κωτσόπουλος, Βόκοβιτς.

Τόσα χρόνια να τους ακούς από κάτω και να είσαι στον χορό αρχαίας τραγωδίας με τόσες ατελείωτες πρόβες με τον Ροντήρη στην Επίδαυρο από τις εξίμιση το πρωί νομίζω ότι έβγαλα δύο σχολές. Στη συνέχεια έδωσα ως εξαιρετικό ταλέντο το ’58 και πήρα την άδεια μου.
Νομίζω ότι δεν έχω κάνει τίποτα στην ζωή μου που να το έχω προκαλέσει εγώ. Το ένα ερχόταν πίσω απ’ το άλλο. Γι’ αυτό είμαι πολύ ευχαριστημένη.

Στα πρώτα σας βήματα είχατε βοήθεια από άλλους ηθοποιούς;
Όχι. Μόλις πήρα την άδεια μου σαν ταλέντο ξεκίνησα αμέσως θέατρο και σινεμά.

Μάρω Κοντού Χρωστάω τα πάντα στην γιαγιά μου

Απ’ όλους τους συμπρωταγωνιστές σας με ποιον περνούσατε καλύτερα στα γυρίσματα;
Με τον Λάμπρο. Γιατί κάναμε ότι θέλαμε, είχαμε γίνει πια συγγενείς στο παίξιμο. Μπορούσαμε να αλλάζουμε κείμενο, μπορούσαμε να αυτοσχεδιάζουμε, είχαμε μάθει πάρα πολύ ο ένας τον άλλον. Και με τον Κωνσταντίνου βέβαια στην γυνή.
Ο οποίος εκεί είναι υπέροχος, πολύ καλύτερος από μένα, κάνει ερμηνεία. Να φανταστείτε ότι είμαστε νέα παιδιά τότε.
Κάτω τον 30 και οι δύο. Εγώ εκεί θεωρώ την ερμηνεία του Γιώργου υπέροχη.

Από τους νέους ηθοποιούς τώρα ξεχωρίζετε κάποιους;
Τον Χαραλαμπόπουλο που είναι πάρα πολύ ταλαντούχος και εξαίρετο πλάσμα με ήθος, κύριος. Τον λατρευω και τον λέω γιό μου από τότε που τον γνώρισα.
Η Εβελίνα Παπούλια. Είναι εξαίρετη και φίλη μου. Όπως και η Άννα Μαρία κι όλα τα κορίτσια που παίζανε στις “Επικίνδυνες σχέσεις”, κάνουμε ακόμα παρέα.

Από σκηνοθέτες ξεχωρίζετε κάποιους;
Είναι πολλοί. Ο Μαρκουλάκης σκηνοθετεί πάρα πολύ ωραία. Ο αγαπημένος μου όμως είναι ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης που θεωρώ ότι έχουμε έναν νέο σπουδαίο σκηνοθέτη στο καλλιτεχνικό στερέωμα.

Θα σας ενδιέφερε να συνεργαστείτε πάλι σε μια νέα του ταινία;
Μακάρι μακάρι. Του το ‘χω πει μην με ξεχνάς. Τον θαυμάζω. Του εχω πει πως θέλω να συνεργαστούμε. Είναι υπερταλαντούχος και είναι της λεπτομέριας, ένας τζέντλεμαν. Μας πήγαινε και μας έφερνε στα γυρίσματα με λιμουζίνα με τον Γιώργο. Το ήθος του οι μουσικές που βρίσκει τι άλλο να πω, είναι πολυτάλαντος ο Χριστόφορος.

Ο Αλέκος Σακελλάριος πως ήταν;
Δύσκολος λιγάκι. Φωνακλάς. Άλλα εφυέσταυτος με χιούμορ φοβερό.

Ο Μάνος Χατζιδάκις;
Ο Χατζιδάκις ήταν μέλι, ζάχαρη άνθρωπος, ήπιος, γλυκούλης. Ουσιαστικός και χαμηλών τόνων. Γλύκας.

Ο Γιώργος Κωνσταντίνου;
Πάρα πολύ καλός. Εργάτης φοβερός και ταλαντούχος.

Με ποιές δυο τρεις λέξεις θα περιγράφατε τον εαυτό σας;
Ψηλή, κουτή και καλό παιδί.

Σε ποιό άτομο θα λέγατε ένα μεγάλο ευχαριστώ;
Στην γιαγιά μου. Μεγάλωσα χωρίς πατέρα, η μητέρα μου δούλευε κι οτι είμαι το χρωστάω σε εκείνη.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Ελίζα Βόζεμπεργκ 1956-

vozemperk eliza
Η Ελίζα Βόζεμπεργκ γεννήθηκε στην Αθήνα στις 14 Σεπτεμβρίου 1956 και το πλήρες όνομα της είναι, Ελισσάβετ Βόζεμπεργκ Βρυωνίδη.Η Ελίζα Βόζεμπεργκ είναι Ελληνίδα γερμανικής...

Έλληνες ηθοποιοί που κλέφτηκαν μέρος 3ο

Έλληνες ηθοποιοί που κλέφτηκαν
Τα παλιά κακά χρόνια, τότε που οι γονείς δεν άφηναν τα παιδιά τους ελεύθερα να επιλέξουν το σύντροφο, με τον οποίο ήθελαν να μοιραστούν...