13.6 C
Athens
Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 258

Η Μάρω Κοντού θυμάται την συνεργασία της με τον Δημήτρη Χορν

Μάρω Κοντού, Δημήτρης Χορν

Η Μάρω Κοντού θυμάται την συνεργασία της με τον Δημήτρη Χορν και αποκαλύπτει το πώς γνωρίστηκαν.

«Έκανε μια εκπομπή στο ραδιόφωνο, «Τα καθημερινά του καθημερινού», με τον Αλκη Στέα. «Έχω ένα έργο και θέλω μια σαν τη Μελίνα, αλλά πιο νέα» του έλεγε.

Η Μάρω Κοντού θυμάται την συνεργασία της με τον Δημήτρη Χορν
Η Μάρω Κοντού με τον Δημήτρη Χορν.

Ο Στέας τού μίλησε για μένα, που ήμουν με τον θίασο του Ηλιόπουλου στη Θεσσαλονίκη. Με βρήκε ο Στέας! Ανένδοτη εγώ! «Στο Εθνικό δεν άνοιγα το στόμα μου και τώρα θα βγω δίπλα στον Χορν πρωταγωνίστρια; Δεν κάνω! Δεν είμαι σε θέση!».

Έρχεται δεύτερη φορά Θεσσαλονίκη και μου δίνει ένα αεροπορικό εισιτήριο για να συναντηθώ με τον Χορν στην Αθήνα.

Τρέμοντας πάω σε ένα σπίτι στη Βασιλίσσης Σοφίας. Μου ανοίγει ένα μικρό παιδάκι, με μαύρο μακό μπλουζάκι, ξεχειλωμένο στον γιακά και ένα ντρίλινο –τα υφαντά τότε, σαν τζιν!- παντελόνι.

Εγώ έβλεπα τον Χορν στο θέατρο και πάνω στη σκηνή από την πλατεία και φάνταζε γιγάντιος» εξήγησε σε καθημερινή εφημερίδα και συνέχισε:

«Μου διάβασε το έργο όλο, μου έβαλε και μουσικές ενδιάμεσα που είχε διαλέξει, προς το τέλος έκλαψα.

«Επιτυχία θα ‘χει» είπε εκείνος.

«Σας ευχαριστώ πολύ, αλλά δεν είμαι σε θέση να κάνω αυτό τον ρόλο, δίπλα σας. Γεια σας, συγγνώμη για τον χρόνο σας» του είπα.

Φώναξε δυνατά κάνοντας τον σταυρό του (κάνει να το πούμε αυτό; Κάνει λες, ε;):

«Ελα, μου@ί, στον τόπο σου! Αλλες βγαίνουν απ’ τη σχολή και θέλουν να κάνουν Μήδεια απευθείας, και αυτή λέει δεν μπορεί!».

Λίγο καιρό αργότερα παίζαμε στην Πάτρα. Εγώ ήμουν στο καμαρίνι με την Κατερίνα Γιουλάκη, με την οποία είχαμε μεγαλώσει στην ίδια γειτονιά, η οποία μόλις είχε βγει από το Εθνικό. Έρχεται ο Πάντζας, και εκείνος σε πρώτη εμφάνιση, που έφερνε μια γούνα και έλεγε:

«Αυτό από τον κύριο, κυρία». «Κάτω είναι ο Χορν με τον Βόκοβιτς και τον Κανάκη» μας λέει.

«Σιγά μην είναι και η Μονρόε!» ειρωνεύτηκα!

Πήγε η Κατερίνα να δει απ’ την αυλαία.

«Είναι» μου είπε. Τον άκουσα να φωνάζει στα παρασκήνια, τότε, «Ντινάκοοοο;».

Με βρήκε και μου δήλωσε πως αν είμαι καλή, θα φύγει στο διάλειμμα, αν όχι, θα καθίσει μέχρι τέλους.

Αρχίζει το έργο! Χάλια εγώ! Δεν υπήρξε έπιπλο στη σκηνή που δεν έπεσα πάνω του! Μελάνιασα από τα χτυπήματα!

Στο διάλειμμα ήρθε.

«Φρικτή ήσουν, αλλά είχες τη σκηνή που δοκιμάζεις τη γούνα, κρύβεις το πρόσωπό σου και φωνάζεις «σ’ αγαπώ» και κάνεις σίγουρα για τον ρόλο» μου είπε.

Την άλλη μέρα το πρωί μια μικρή φωτογραφία μου στον Τύπο, με την καλύπτρα απ’ τον Χορό της τραγωδίας του Εθνικού, έγραφε από κάτω:

«Η νέα πρωταγωνίστρια του Χορν».

Και παίξαμε χρόνια πολλά μαζί και κάποτε μου είπε, μετά το «Οδός ονείρων», «τώρα είσαι έτοιμη να φύγεις. Πέτα».

Πάλι φοβόμουνα. «Εσύ και ο Αλεξανδράκης και σε αηδίες να παίξετε, ατσαλάκωτοι θα βγαίνετε» μου ‘χε πει»

Advertisement

Γιάννης Μαρής (1916-1979)

giannis maris1
giannis maris1

Ο Γιάννης Μαρής (πραγματικό όνομα Ιωάννης Τσιριμώκος) ήταν Έλληνας δημοσιογράφος και συγγραφέας. Έγραψε δεκάδες βιβλία και σενάρια για τον κινηματογράφο. Θεωρείται ο πατέρας του αστυνομικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα.

Ο Γιάννης Μαρής, που καταγόταν από γνωστή οικογένεια της Φθιώτιδας, γεννήθηκε στη Σκόπελο τον Ιανουάριο του 1916, όπου υπηρετούσε ο δικαστικός πατέρας του. Ο πολιτικός Ηλίας Τσιριμώκος (μετέπειτα βουλευτής, υπουργός και πρωθυπουργός) ήταν δεύτερός του εξάδελφος.

Γιάννης Μαρής (1916-1979)
Ο Γιάννης Μαρής μαζί με την Jayne Mansfield στην Αθήνα το 1962.

Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στη Χίο και στη Λάρισα, και αργότερα φοίτησε στη Νομική Σχολή της Θεσσαλονίκης. Ανέπτυξε έντονη πολιτική δραστηριότητα και εντάχθηκε στον χώρο των σοσιαλιστών. Συμμετείχε μαζί με τον Ηλία Τσιριμώκο και τον Αλέξανδρο Σβώλο στην ίδρυση της «Ένωσης Λαϊκής Δημοκρατίας» (ΕΛΔ), ενώ αργότερα προσχώρησε στο ΕΑΜ.

Μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου ξεκινάει να ασχολείται επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία. Εργάζεται στην εφημερίδα «Μάχη» ως αρχισυντάκτης, σχολιογράφος και κριτικός κινηματογράφου. Μετά τις αποκαλύψεις που κάνει η εφημερίδα για τη Μακρόνησο θα διωχθεί και θα φυλακιστεί. Αποφυλακίστηκε με παρέμβαση της Σοσιαλιστικής Διεθνούς και του Αλέξανδρου Σβώλου. Θα εργαστεί στις εφημερίδες «Προοδευτικός Φιλελεύθερος», «Ελεύθερος Λόγος», «Αθηναϊκή» για να καταλήξει τελικά στο συγκρότημα Μπότση («Ακρόπολις», «Απογευματινή», περιοδικό «Πρώτο»).

Ξεκίνησε το συγγραφικό του έργο στις αρχές της δεκαετίας του ’50 δημοσιεύοντας σε συνέχειες στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Οικογένεια» το μυθιστόρημά του Έγκλημα στο Κολωνάκι (1953), με το οποίο και καθιερώθηκε ως ένας από τους πρώτους συγγραφείς αστυνομικού μυθιστορήματος. Το μυθιστόρημά του αυτό που εκδόθηκε κανονικά λίγο αργότερα από τις εκδόσεις Ατλαντίς θα γνωρίσει τεράστια επιτυχία και έξι χρόνια αργότερα (1959) θα μεταφερθεί με παρόμοια επιτυχία στον κινηματογράφο. Συνεχίζει να γράφει ακούραστα για 25 και πλέον χρόνια αφήνοντας πίσω του πλειάδα αστυνομικών μυθιστορημάτων, περίπου είκοσι σενάρια και δύο θεατρικά.

Ο Ιωάννης Τσιριμώκος ήταν μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, της Εταιρίας Θεατρικών Συγγραφέων, καθώς και της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου. Είχε λάβει μέρος σε δημοσιογραφικές αποστολές στη Κίνα, ΗΠΑ, Ρωσία, Ισπανία, Πορτογαλία, και ανατολικές Χώρες. Ήταν μόνιμος κάτοικος Αθηνών, ένθερμος οπαδός της ΑΕΚ και μιλούσε επίσης γαλλικά.

Υπήρξε πολυμαθέστατος και διέθετε το «χάρισμα του προφορικού λόγου», πήρε μάλιστα μέρος στο ρεπορτάζ για τη διαλεύκανση της δολοφονίας του ανεξάρτητου βουλευτή της αριστεράς Γρηγόρη Λαμπράκη.

Αν και εμπορικά επιτυχημένος και δημοφιλής, υπήρξε παραγνωρισμένος από τους κριτικούς στην εποχή του. Η ενασχόλησή του με το είδος του αστυνομικού μυθιστορήματος, που εντασσόταν από τους τότε κριτικούς στην παραφιλολογία, του στέρησε την αναγνώριση ως μεγάλου συγγραφέα. Πολλά χρόνια μετά αναγνωρίστηκε ως κλασικός. Δημιουργός του θρυλικού χαρακτήρα Γεωργίου Μπέκα, χάρισε στην Ελληνική λογοτεχνία έναν ήρωα εφάμιλλο του Μεγκρέ.

Τα μυθιστορήματά του διαδραματίζονταν συχνά σε κοσμοπολίτικα μέρη με ήρωες εφοπλιστές, βιομηχάνους και καλλιτέχνες. Ο απλός κόσμος ήταν πάντα σε δεύτερη μοίρα, ενώ η αστυνομική πλοκή και το μυστήριο ήταν το πρόσχημα για να κερδίσει την προσοχή του αναγνώστη. Το πραγματικό ενδιαφέρον του ήταν η δημιουργία ατμόσφαιρας και οι ανθρώπινες σχέσεις. Η επιτυχία των μυθιστορημάτων, που πουλούσαν εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα, οδήγησε στη δημιουργία σχολής συγγραφέων και μιμητών.

Πολλά από τα έργα του μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο, τόσο από τον ίδιο, όσο και μετά τον θάνατό του, δημιουργώντας έτσι το αντίστοιχο του φιλμ νουάρ στο Ελληνικό σινεμά. Μερικές επίσης από τις πιο επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές τόσο της κρατικής όσο και της ιδιωτικής τηλεόρασης βασίστηκαν στα έργα του. Μεταξύ άλλων ιδιαίτερα επιτυχημένη θεωρήθηκε η τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη που διασκεύασε ο συγγραφέας Γιάννης Κανδήλας και προβλήθηκε στην ΕΤ1 το 1985. Η σειρά παρουσιάστηκε αρκετές φορές σε επανάληψη. Πολλά βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε ξένες γλώσσες.

Πέθανε στην Αθήνα στις 13 Νοεμβρίου 1979 από καρκίνο του εγκεφάλου.

Γιάννης Μαρής: Εργολαβία

ΈτοςΤίτλος σειράς
1973Αστυνομικές ιστορίες
1977Υποψίες
1982Το μυστικό του Άσπρου Βράχου
1985Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη
1987Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα
1990-1991ο μυστικό του Άρη Μπονσαλέντη
1992Μια γυναίκα από το παρελθόν
2006-2008Οι ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1958Ο άνθρωπος του τραίνου
1959Η Λίζα τόσκασε
1959Ένας Έλληνας στο Παρίσι
1959Έγκλημα στο Κολωνάκι
1960Καλημέρα Αθήνα
1960Μωρό μου! (Ένας Δον Ζουάν για κλάματα)
1960Έγκλημα στα παρασκήνια
1961Λάθος στον έρωτα
1962Ο άντρας της γυναίκας μου
1963Χωρίς ταυτότητα
1963Ο μπαμπάς μου κι εγώ!
1964Αμφιβολίες
1964Ο τελευταίος πειρασμός
1965Το πρόσωπο της ημέρας
1966Μια γυναίκα κατηγορείται
1966Οι στιγματισμένοι
1971Οι τελευταίοι του Ρούπελ
1972Ως την τελευταία στιγμή (Το μεγάλο παιχνίδι)
1972Αντάρτες των πόλεων
1973Ζήτημα ζωής και θανάτου
1979Το χαμόγελο της Πυθίας (Το κόλπο του τούνελ)
1985Ο εφιάλτης
1985Ο δολοφόνος φορούσε σμόκιν
Advertisement

Ντίνος Δημόπουλος (1921-2003)

10513473 256254271241702 1728744611929766929 n
10513473 256254271241702 1728744611929766929 n

Ο Ντίνος Δημόπουλος γεννήθηκε στο Πάλαιρο Ακαρνανίας στις 21 Αυγούστου του 1921.

Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του συνέχισε σπουδές στη Νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παράλληλα στη Δραματική Σχολή Γιαννούλη Σαραντίδη από την οποία, λαμβάνοντας το δίπλωμά του, εγκατέλειψε στο τρίτο έτος τη Νομική προκειμένου ν΄ ασχοληθεί με το θέατρο.

Φλωρέττα Ζάννα
Ο Ντίνος Δημόπουλος με την Φλωρέττα Ζάννα.

Στην αρχή εργάσθηκε ως ηθοποιός, «ζεν πρεμιέ», σχεδόν σε όλα τα μεγάλα θέατρα της Αθήνας όπως στο Εθνικό, Κοτοπούλη, Λογοθετίδη, Κατερίνας, Μουσούρη, Αθηνών κ.ά.

Στη συνέχεια ο Ντίνος Δημόπουλος ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία (1953), τόσο του θεάτρου όσο και του κινηματογράφου. Έχει σκηνοθετήσει περίπου 50 θεατρικά έργα τα οποία και ανεβάστηκαν στις αθηναϊκές σκηνές και περισσότερες από άλλες τόσες κινηματογραφικές ταινίες.

Επίσης και ως σεναριογράφος έχει γράψει επτά θεατρικά έργα εκ των οποίων ξεχωρίζουν «Ο Εισαγγελέας», «Ο επόμενος» και «Βασίλειος πρώτος ο δούλος». Τελευταία είχε επίσης ασχοληθεί με το ραδιόφωνο και τη τηλεόραση.

Ο Ντίνος Δημόπουλος υπήρξε ιδρυτής Δραματικής Σχολής και ήταν μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, ενώ είχε διατελέσει Πρόεδρος της Επιτροπής χορήγησης διπλωμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού, στις Δραματικές Σχολές του θεάτρου και κινηματογράφου.

Είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα με ταινίες του σε διεθνή φεστιβάλ όπως στο Φεστιβάλ Βερολίνου, Καννών, Καΐρου, Βιέννης κ.α.

Είχε επίσης διακριθεί με δύο ελληνικά κρατικά Βραβεία Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1967), με Έπαινο Κρατικού Βραβείου θεάτρου (1974) καθώς και με Κρατικό Βραβείο θεάτρου (1975), Χρυσό Βραβείο στο Φεστιβάλ Καΐρου (1994), καθώς και Πρώτο Βραβείο φεστιβάλ Βιέννης τον ίδιο χρόνο.

Πρώτη του ταινία ήταν «Οι ουρανοί είναι δικοί μας». Από τις ταινίες του στη συνέχεια ξεχώρισαν η «Μανταλένα», «Πυρετός στην άσφαλτο», «Κοινωνία ώρα μηδέν» «Ο Ήλιος του θανάτου» κ.ά. Υπήρξε μόνιμος συνεργάτης της Φίνος Φιλμ.

Ο Ντίνος Δημόπουλος ήταν παντρεμένος αρχικά με την Βεατρίκη Δεληγιάννη και αργότερα με την ηθοποιό Φλωρέττα Ζάννα, μιλούσε επίσης αγγλικά και γαλλικά και ήταν μόνιμος κάτοικος Αθηνών.

Πέθανε στις 28 Φεβρουαρίου του 2003 από καρδιακό επεισόδιο.

Ντίνος Δημόπουλος: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1953Οι ουρανοί είναι δικοί μας
1954Χαρούμενο ξεκίνημα
1955Τζο ο τρομερός
1955Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας
1957Το αμαξάκι
1958Ο άνθρωπος του τραίνου
1959Στουρνάρα 288
1959Αστέρω
1959ΑμαρυλλίςΤο κορίτσι της αγάπης
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1960Το κλωτσοσκούφι
1960Μανταλένα
1961Η Λίζα και η άλλη
1962Ο Θόδωρος και το δίκαννο
1962Ταξίδι
1963Αμόκ
1964Λόλα
1964Ένας μεγάλος έρωτας
1964Η βίλλα των οργίων
1964Δεσποινίς διευθυντής
1965Οι εχθροί
1965Μια τρελλή τρελλή οικογένεια
1966Τζένη Τζένη
1966Κατηγορώ τους ανθρώπους
1966Οι κυρίες της αυλής
1966Κοινωνία ώρα μηδέν
1967Κοντσέρτο για πολυβόλα
1967Πυρετός στην άσφαλτο
1967Κάτι κουρασμένα παλικάρια
1968Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη
1968Η αρχόντισσα και ο αλήτης
1969Το θύμα
1969Η ωραία του κουρέα
1969Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά
1969Το λεβεντόπαιδο
1969Η νεράιδα και το παλικάρι
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1970Μια γυναίκα στην αντίσταση
1970Να ‘τανε το 13 να ‘πεφτε σε μας
1971Πίσω μου σ’ έχω σατανά
1971Αγάπησα μια πολυθρόνα
1971Η κόρη του ήλιου
1973Ο φαντασμένος
1973Ο βάλτος
1975Οι βάσεις και η Βασούλα
1978Ο ήλιος του θανάτου
1983Τρελλός και πάσης Ελλάδος
1993Τα δελφινάκια του Αμβρακικού
Advertisement

Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού

Οι Μικροαστοί

Η εκπομπή ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 1976 και μέχρι το 1992 παρουσίασε περισσότερα από 400 θεατρικά έργα.

Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού (1976)

Από το Θέατρο της Δευτέρας…

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Μιχαλόπουλος, Νίκος Κάπιος, Θόδωρος Έξαρχος.

Advertisement

Γεράσιμος Λαβράνος 1935-2015

Γεράσιμος Λαβράνος

Ο Γεράσιμος Λαβράνος, ο συνθέτης που σε νεαρότατη ηλικία απέκτησε δική του ορχήστρα, κατάφερε με τον δικό του μοναδικό τρόπο, να φέρει έναν καινούργιο άνεμο στην ελληνική σύνθεση και να προσθέσει το δικό του λιθαράκι στη διεθνή τζαζ και σόουλ μουσική.

Ο Γεράσιμος Λαβράνος γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 30 Μαΐου του 1935 και από μικρό παιδί ξεκίνησε τη μουσική του εκπαίδευση με εξαιρετικούς δασκάλους. Στα 11 χρόνια του έπαιζε κόρνο στη φιλαρμονική Εταιρεία «Ν. Μάντζαρος». Στη συνέχεια πήρε θεωρητικά μαθήματα και μαθήματα πιάνου. Κι ενώ όλα έδειχναν ότι θα αφιερωνόταν στην κλασική μουσική, ανακάλυψε στο σπίτι του δασκάλου του, Σπύρου Μεταλληνού, κάποιες παρτιτούρες του Γκέρσουιν και του Κόουλ Πόρτερ και άρχισε να συναρπάζεται από την τζάζ.

lavranos gerasimos
Ο Γεράσιμος Λαβράνος με την Μαρινέλλα

Στο διάστημα της στρατιωτικής θητείας του στο Φάληρο, συνέχισε τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών. Παράλληλα, έπαιζε κάποια βράδια πιάνο στην ορχήστρα του κέντρου «Φλοίσβος». Με την απόλυσή του από το στρατό, δέχτηκε αρκετές επαγγελματικές προτάσεις, αλλά εκείνος επέλεξε να συνεργαστεί με την ορχήστρα του Γιώργου Μουζάκη, η οποία είχε μια μοντέρνα τζαζ τάση.

Με αυτήν την ορχήστρα έπαιξε σε κοσμικά κέντρα, σε κρουαζιερόπλοια, στην Αμερική και αλλού. Λίγο αργότερα, προσλαμβάνεται στην ελληνική ραδιοφωνία διευθύνοντας και παίζοντας με το κουαρτέτο του, σε πολύωρη ζωντανή εκπομπή. Εκείνη την εποχή (1958), έγραψε και το πρώτο του τραγούδι, «Χέρι χέρι», σε στίχους Κώστα Πρετεντέρη, το οποίο γυρίστηκε σε δίσκο (1959) κάνοντας μεγάλη επιτυχία.

Ένα τραγούδι, που όταν το άκουσαν ξένοι μουσικοί με συνοδεία τζαζ από το τρίο Ατενέ,  – όπως ο Λουί Αρμανό, ο Γκι Λαφίτ, ο τρομπετίστας Μπαρελί – το διασκεύασαν, το τραγούδησαν και το συμπεριέλαβαν στα άλμπουμ τους. Από εκεί και πέρα τα τραγούδια που έγραφε γίνονταν επιτυχίες και η ορχήστρα του μάγευε τις νύχτες τα καλύτερα κοσμικά κέντρα της Αθήνας (Κόρονετ, Αθηναία κ.α.).

Μέχρι το 1968 ο Γεράσιμος Λαβράνος ζει τη μεγάλη του άνθηση. Οι πολλές συναυλίες που δίνει στο εξωτερικό κατακτούν διεθνή ονόματα του μουσικού χώρου. Τραγούδια, συνθέσεις και εξωτικές διασκευές παλαιών λαϊκών κομματιών, παίζονται, τραγουδιούνται και κυκλοφορούν σε μικρούς και μεγάλους δίσκους από σπουδαία συγκροτήματα.

Ερμηνευτές, όπως ο Σώτος Παναγόπουλος, ο Τζίμης Μακούλης, η Τζένη Βάνου, η Γιοβάνα, η  Μπελίντα, το Τρίο Καντσόνε, η Νάνα Μούσχουρη, η Μαρινέλλα – με την οποία έδωσε και συναυλίες στη Βραζιλία το 1968 – ο Γιάννης Βογιατζής, η  Πόπη Αστεριάδη, η Καίτη Χωματά και πολλοί άλλοι ακόμα διακεκριμένοι τραγουδιστές, αξιοποίησαν και έκαναν γνωστές τις συνθέσεις του. Μάλιστα το όνομα «Τζένη Βάνου» ήταν ψευδώνυμο που επινόησε ο Γεράσιμος Λαβράνος για να μην γίνει αντιληπτή από τον πατέρα της, όταν ξεκίνησε να τραγουδά στο κρατικό ραδιόφωνο.

Στον κινηματογράφο επένδυσε με τη μουσική του 25 περίπου ταινίες – 7 της Φίνος Φιλμ –  με τελευταία την «Αγώνα Χωρίς Τέλος» το 1979. Το τραγούδι του «Χάλι Γκάλι» που τραγουδήθηκε από την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία «Η Σωφερίνα» (Δαμασκηνός – Μιχαηλίδης, 1964), έγινε μεγάλη επιτυχία.

Το 2007 το περιοδικό «Jazz&Jazz»τον συμπεριέλαβε στους κορυφαίους μουσικούς της exotica mood. Ο Γεράσιμος Λαβράνος έφυγε από τη ζωή στις 24 Μαρτίου του 2015, σε ηλικία 80 ετών.

Γεράσιμος Λαβράνος: Έχει γράψει/επιμεληθεί τη μουσική

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1961Ζητείται ψεύτης 
1961Ο καλός μας άγγελος 
1961Ο σκληρός άντρας 
1962Ο Δήμος από τα Τρίκαλα 
1962Ο Διάβολος κ’ η Ουρά του 
1962Ο Θόδωρος και το δίκανο 
1963Ο φίλος μου ο Λευτεράκης 
1963Το τυχερό πανταλόνι 
1964Η Σωφερίνα 
1967Νύχτα Γάμου 
1969Όχι 
1973Το κορίτσι και το άλογο 
1978Αγώνας χωρίς τέλος 
Advertisement

Οι Μικροαστοί

Οι Μικροαστοί

Επί 16 χρόνια, από το 1976 ως το 1992, παρουσιάστηκαν στο πρόγραμμα περισσότερα από 500 θεατρικά έργα, ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, που απευθύνονταν στο κοινό που διψούσε για καλό θέατρο αλλά δεν είχε την ευκαιρία να το δει (κυρίως στην επαρχία).

Μεγάλος είναι φυσικά και ο αρχειακός πλούτος της ΕΡΤ, με σπουδαίες και σπάνιες παραστάσεις από κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, πολλοί εκ των οποίων δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.

Πρωταγωνιστούν: Κατερίνα Βασιλάκου, Θανάσης Μυλωνάς, Ιάκωβος Ψαρράς, Μαρία Φωκά, Νόρα Κατσέλη. Μια ανθολογία από τα καλύτερα έργα που παρουσιάσθηκαν στην τηλεοπτική σκηνή και άφησαν εποχή…

Advertisement

Η οργισμένη αντίδρασή της Μαίρης Μπάρκουλη

 2016 09 24 19.59.57 1
2016 09 24 19.59.57 1

Η οργισμένη αντίδρασή της Μαίρης Μπάρκουλη

Διαβάστε την οργισμένη αντίδρασή της Μαίρης Μπάρκουλη που ανάρτησε στο facebook πριν λίγο.

ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΩ ΤΑ ΜΠΙΝΕΛΙΚΙΑ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΠΑΡΚΟΥΛΙΝΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΤΑ ΕΞΗΣ΄΄ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟΝ ΤΑΦΟ…ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΤΑΦΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΔΕΙΩΝ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΣΤΕΝΗ ΦΙΛΗ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΑ….ΚΑΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ Ο ΑΝΤΡΕΑΣ Ο ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ….Η ΚΥΡΙΑ ΦΟΝΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΝΗ ΦΙΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ….ΑΦΗΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΚΑΡΑΜΕΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕ….ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ….ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΤΟΝ ΤΑΙΣΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΩ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΨΗ….Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕ ΠΟΤΕ ΤΑ ΚΩΛΟΧΑΡΤΑ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΚΥΝΑΤΕ….ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΗΣ ΚΑΙ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΑΝΦΑΡΕΣ….ΒΟΥΛΩΣΤΕ ΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΜΗ ΣΑΣ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΣΗΚΩΣΕΙ…

 

Η οργισμένη αντίδρασή της Μαίρης Μπάρκουλη

Advertisement

Έτσι είναι εαν έτσι νομίζετε

Οι Μικροαστοί

Επί 16 χρόνια, από το 1976 ως το 1992, παρουσιάστηκαν στο πρόγραμμα περισσότερα από 500 θεατρικά έργα, ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, που απευθύνονταν στο κοινό που διψούσε για καλό θέατρο αλλά δεν είχε την ευκαιρία να το δει (κυρίως στην επαρχία).

Μεγάλος είναι φυσικά και ο αρχειακός πλούτος της ΕΡΤ, με σπουδαίες και σπάνιες παραστάσεις από κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, πολλοί εκ των οποίων δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.

Πρωταγωνιστές: Σπύρος Καλογήρου, Νικήτας Τσακίρογλου, Εύα Κοταμανίδου.

Μια ανθολογία από τα καλύτερα έργα που παρουσιάσθηκαν στην τηλεοπτική σκηνή και άφησαν εποχή…

Advertisement

Αργυρώ Κουρουπού

Αργυρώ Κουρουπού

Η Αργυρώ Κουρουπού είναι μια πολυβραβευμένη Ελληνίδα μακιγιέζ που επί 50 συναπτά έτη προσφέρει στον ελληνικό κινηματογράφο, αλλά και σε ταινίες διεθνούς παραγωγής.

Η συνεργασία της με τη Φίνος Φιλμ ξεκίνησε το 1964 με την ταινία «Λόλα» και ολοκληρώθηκε το 1976 με την ταινία «Ο Θανάσης στη χώρα της Σφαλιάρας», έχοντας επιμεληθεί το μακιγιάζ 50 ταινιών της εταιρίας.

kouroupou
Η Αργυρώ Κουρουπού και ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος

Μετά το θάνατο του Φιλοποίμενα Φίνου, συνέχισε την καριέρα της ως καταξιωμένη πλέον μακιγιέζ του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ βραβεύτηκε πολλές φορές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης αλλά και σε ξένα φεστιβάλ για ταινίες που προβλήθηκαν στο εξωτερικό και σάρωσαν τα βραβεία.

Το 1996 συνεργάστηκε με τον Γιάννη Σμαραγδή στην ταινία «Καβάφης», ενώ το 2007 συμμετείχε στη διεθνή παραγωγή «Εl Greco» – ταινίες οι οποίες κατέκτησαν πολλά βραβεία ανάμεσα στα οποία και βραβεία μακιγιάζ.

Advertisement

Το Ελληνικό γλέντι όπου κατέληξε σε ξυλοδαρμό στις Κάννες

γλέντι

Απίστευτο περιστατικό … Αλίκη Βουγιουκλάκη για Ρίκα Διαλυνά: «Η άλλη εξακολουθούσε να χορεύει και οι κάμερες έπαιρναν. Εγώ ήμουν χάλια».

Δημήτρης Παπαμιχαήλ

O Δημήτρης Παπαμιχαήλ δεν κατάφερε να ζήσει ποτέ ειρηνικά με τον εαυτό του, αλλά ούτε και με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, την πιο ολέθρια και καρμική σχέση της ζωής του. Πάντα κάτι θα συνέβαινε, πάντα κάτι θα τον ενοχλούσε, πάντα θα τα διέλυε όλα στον αέρα. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που συνέβη στις Κάννες το 1965 και αναφέρει ο Πάνος Ζόγκας στο αφιέρωμα που ετοίμασε στο περιοδικό Down Town. Όπως περιέγραφε, λοιπόν, η Αλίκη στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη στο βιβλίο του Στο Τέλος Μιλάει το Πανί:

«Είχαμε πάει για την ταινία Διπλοπενιές. Πήγαμε στις Κάννες με την πρώτη πρωινή πτήση, άυπνοι, μετά την παράσταση που παίζαμε στη Θεσσαλονίκη. Είχε συμφωνηθεί να χορέψουμε εγώ και ο Δημήτρης το Κάτω στον Πειραιά στα Καμίνια. Ήταν εκεί και ο Ζαμπέτας με την τραγουδίστρια Μανταλένα.

Άρχισε ο Ζαμπέτας να παίζει και σηκώθηκε ο Δημήτρης να χορέψει ζεϊμπέκικο. Πήρα εγώ το μικρόφωνο, άρχισαν οι Γάλλοι να σπάνε πιάτα. Γινόταν ένας σαματάς και ξαφνικά έπεσε ο γενικός διακόπτης. Διέκοψε ο Βίκτωρας το γλέντι και έδιωξε τις κάμερες και τους δημοσιογράφους. Ο Δημήτρης δεν αισθανόταν καλά. Ήταν η μόνη φορά που είχε δίκιο σε καβγά ο Δημήτρης.

Έπειτα από καμιά ώρα άρχισε να τραγουδάει ο Ζαμπέτας. Ώσπου να γυρίσουμε, ο Μιχαηλίδης είχε ανεβάσει τη Ρίκα Διαλυνά, σπάγανε τα πιάτα, οι κάμερες έπαιρναν εκείνη και εμείς καθόμασταν στο βάθος γιατί ο Βίκτωρας ήθελε να προβάλει τη Διαλυνά.

Τότε ο Δημήτρης ανέβηκε πάνω στην πίστα, τον βούτηξε από το πουκάμισο, του έσκισε το σακάκι και του είπε: «Έφερες εμένα και τη γυναίκα μου από τη Θεσσαλονίκη άυπνους για να κάνεις αυτό;». Έγινε χαμός, βγήκαν έξω από το κέντρο, ο Ομάρ Σαρίφ κράταγε τον Δημήτρη και ο Αλμπέρτο Σόρντι τον Βίκτωρα.

Η άλλη εξακολουθούσε να χορεύει και οι κάμερες έπαιρναν. Εγώ ήμουν χάλια. Αισθάνθηκα πολύ άσχημα γιατί ήδη είχαμε γνωριστεί με τους ξένους. Την επόμενη μέρα οι τοπικές εφημερίδες έγραφαν ότι το ελληνικό γλέντι κατέληξε σε ξυλοδαρμό».

Advertisement

Με έχουν κερατώσει και με έχουν εγκαταλείψει

erotimatiko 1 520x293 1
erotimatiko 1 520x293 1

Τι κι αν ήταν από τις πιο όμορφες και sexy πρωταγωνίστριες του Ελληνικού κινηματογράφου;

Η Μάρω Κοντού αποκαλύπτει ότι έχει φάει κι εκείνη τις «χυλοπιτές» της και έχει ζήσει τον έρωτα σαν μια καθημερινή γυναίκα.

«Και έχω φάει χυλόπιτα και έχω δώσει. Κανείς να μη φαντάζετε ότι για μια ωραία γυναίκα, ποθητή, δεν θα έρθει η μέρα που θα την κερατώσουν και θα την εγκαταλείψουν.

Μάλιστα όταν νεώτερες φίλες ή γνωστές κλαίνε γιατί τις απάτησαν ή τις εγκατέλειψαν οι άνδρες τους, εγώ λέω πάντα την ίδια φράση:

«Και τη Μέριλιν Μονρόε και την Άβα Γκάρντνερ κερατώσανε, διαβάστε τις βιβλιογραφίες τους» δήλωσε στο «Λοιπόν» η ηθοποιός και συμπλήρωσε:

Ο πρώτος μου γάμος τελείωσε πολύ άσχημα, από απιστία, και έκανα καιρό να συνέλθω, γιατί ήταν και ο πρώτος μου έρωτας.

Advertisement

Πόσα εκατομμύρια στοίχισε η ταινία Η αρχόντισσα κι ο αλήτης

Η αρχόντισσα κι ο αλήτης

Οι αποκαλύψεις για άγνωστες ιστορίες από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο είναι πάντα πολύ όμορφες, καθώς μας μεταφέρουν σε μια εποχή που οι τελευταίες γενιές δεν έζησαν.

Μία από αυτή ήταν και το κόστος της ταινίας η “Η αρχόντισσα κι ο αλήτης”. Σύμφωνα με το αφιέρωμα που έγινε στην εκπομπή ΦΜ Live, το κόστος της ταινίας ανήλθε στα 6.500.000 δραχμές, το 1968.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Η νεράιδα και το παληκάρι 1969-1970

Η νεράιδα και το παληκάρι
Η ταινία, “Η νεράιδα και το παληκάρι” προβλήθηκε τη σαιζόν 1969-1970 και έκοψε 626.540 εισιτήρια. Ήρθε στην 4η θέση σε 99 ταινίες.-Μια πολύ επιτυχημένη...

Ορέστης Μακρής (1899-1975)

makris orestis
Ο Ορέστης Μακρής ήταν Έλληνας ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου και τενόρος της οπερέτας.Ήταν από τις εμβληματικότερες θεατρικές φυσιογνωμίες και ένα υπόδειγμα οικογενειάρχη...