15.3 C
Athens
Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 60

Ταϋγέτη Μπασούρη 1914-2003

taigeti
taigeti

Η Ταϋγέτη Μπασούρη περισσότερο γνωστή ως Ταϋγέτη, ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.

Γεννήθηκε στις 29 Ιουνίου 1914 στην Αθήνα και σπούδασε στη Σχολή του Εθνικού Ωδείου και κατόπιν στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Οι πρώτες εμφανίσεις της χρονολογούνται στην αρχή της Κατοχής.

Στα χρόνια της Κατοχής η Ταϋγέτη Μπασούρη συμμετείχε δραστήρια στο ΕΑΜ Θεάτρου, ενώ παράλληλα εντάχθηκε στο ΚΚΕ, με το οποίο επανασυνδέθηκε μετά τη μεταπολίτευση. Από το 1944 έως το 1948 έπαιξε με το «Θέατρο του Λαού», στο θεατρικό χρονικό «’41-’44», με το θίασο του Άλκη Προβελέγγιου, με τους «Ενωμένους Καλλιτέχνες», με το θίασο των πρωταγωνιστών Δήμου Σταρένιου – Αλέκας ΠαΐζηΤίτου Βανδή, το θίασο Γιώννη Ιατρού – Ζωζώς Νταλμάς και το «Θυμελικό Θίασο» του Λίνου Καρζή.

taigeti

Για τις ιδέες και την αντιστασιακή της δράση η Ταϋγέτη συνελήφθη και κλείστηκε στα κολαστήρια σε Χίο, Μακρόνησο, Τρίκερι, Αϊ-Στράτη.

Μετά την απελευθέρωσή της, από το 1951 εμφανίστηκε σε ποικίλα έργα, σε όλα τα θεατρικά είδη (τραγωδία, δράμα, κωμωδία, μουσική κωμωδία, επιθεώρηση) και σε ποικίλους, κυρίως κωμικούς, ρόλους. Από το 1955 έπαιξε σε πολλές ταινίες, με πρώτη την «Κάλπικη λίρα» και τελευταία την ταινία του Στέλιου Τατασόπουλου «Δυο τρελοί και ο ατσίδας».

Το 1973 η Ταϋγέτη πρωτόπαιξε στην τηλεόραση, στη σειρά «Το 24ωρο ενός παλιατζή». Το 1984 προσελήφθη στο Εθνικό Θέατρο όπου παρέμεινε μέχρι το 1992, οπότε συμπληρώνοντας το μίνιμουμ όριο των ενσήμων μπόρεσε να συνταξιοδοτηθεί.

Για περισσότερη βιογραφία πατήστε ΕΔΩ.

Το 1993 έχασε την αδερφή της και από το 1995-1996 ζούσε με την εξαδέρφη της Ευγενία Ταμβακολόγου, στους Αγίους Αναργύρους, πάσχοντας από άνοια.

Η Ταϋγέτη έφυγε από τη ζωή στις 28 Ιανουαρίου του 2003 σε ηλικία 89 ετών, μετά από πολυήμερη νοσηλεία, έπειτα από εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη. Κηδεύτηκε στους Αγίους Αναργύρους. Το 2010 (ή το 2011), πέθανε και η εξαδέρφη της Ευγενία Ταμβακολόγου. Δεν παντρεύτηκε και δεν έκανε οικογένεια. Η Ταϋγέτη Μπασούρη είχε δώσει εντολή όταν πεθάνει να μην ανακοινωθεί -ούτε να γραφτεί στο μνήμα της- η χρονολογία της γέννησής της.

Ταϋγέτη Μπασούρη: Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1972|1972Εικοσιτετράωρο ενός παλιατζή ΕΙΡΤ
1972|1972Η Γειτονιά μας ΥΕΝΕΔ
1978|1978Η τύχη της Μαρούλας ΕΡΤ
1979|1979Συνταγματάρχης Λιάπκιν ΥΕΝΕΔ
1980|1980Τα παλιόπαιδα τ’ ατίθασα: Ιστορία με προίκα ΕΡΤ
1984|1984Άννα Πετρή ΕΡΤ
1984|1984Η γυναίκα στη μονόπρακτη κωμωδία ΕΡΤ2
1984|1984Η γυναίκα στη μονόπρακτη κωμωδία: Η πώληση της Αθηνάς ΕΡΤ2
1984|1984Τοπική εφημερίδα ΕΡΤ2
1993|1993Οι μεν και οι δεν ΑΝΤ1
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1955Ιστορία μιας κάλπικης λίρας 
1956Γραφείο συνοικεσίων 
1956Ο ζηλιαρόγατος 
1957Αγιούπα 
1957Μπάρμπα-Γιάννης ο Κανατάς 
1958Ένας ήρως με παντούφλες 
1958Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας 
1958Χαρούμενοι Αλήτες 
1959Όσο Υπάρχουν Γυναίκες 
1959Ο θησαυρός του μακαρίτη 
1959Οι κληρονόμοι του Καραμπουμπούνα 
1960Αγνές ψυχές 
1960Ο τσακιτζής 
1961Το Παιδί του Δρόμου 
1962Λαφίνα 
1962Ο άντρας της γυναίκας μου 
1962Πονεμένη μητέρα 
1962Τέρμα τα δίφραγκα 
1962Τα Χριστούγεννα του αλήτη 
1962Το πιθάρι 
1963Εμείς τα μπατιράκια 
1963Ευτυχώς χωρίς δουλειά 
1963Οι τουρίστες 
1963Το τεμπελόσκυλο 
1964Έξω φτώχεια και καλή καρδιά 
1964Είναι μεγάλος ο καημός 
1964Ζωή Γεμάτη Πόνο 
1964Μια εβδομάδα στον παράδεισο 
1964Ο ζητιάνος μιας αγάπης 
1964Σχολή για σωφερίνες 
1965Προδομένη 
1965Φτωχό μου σπουργιτάκι 
1966Δοσατζού: Επιχείρησις γαμπρός 
1966Ησαϊα χόρευε 
1966Ο Μελέτης στην άμεσο δράση 
1966Ο παπατρέχας 
1966Προξενήτρα πράκτωρ 017
1967Ένας απένταρος λεφτάς 
1967Από λαχτάρα σε λαχτάρα 
1967Η χαρτορίχτρα 
1967Κοκοβιός και σπάρος στα δίχτυα της αράχνης 
1967Μανωλάκης ο Τέντυ Μπόυ 
1967Πάρε κόσμε 
1967Τρελλός παλαβός και Βέγγος 
1968Ο κούκλος 
1968Ο μπακαλόγατος 
1969Αλτ και σ’ έφαγα 
1969Προκόπης ο απρόκοπος 
1969Το Νυφοπάζαρο 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
19702 τρελλοί κι’ ο ατσίδας
1979Ο φαλακρός μαθητής 
1985Το κορίτσι της αφίσσας 
1986Ο ανέραστος 
1986Ο νίνζα με τη γκλίτσα 
1986Τα κοροϊδάκια της Αθήνας 
1986Τα λιγούρια 
1987Όνειρο αριστερής νύχτας 
1987Ο παράδεισος ανοίγει με αντικλείδι 
1987Πατρίς ληστεία οικογένεια 
1988Αχ τι μου ‘κανες Βασίλη 
1991Φανουρόπιττα 
1993Ζωή Χαρισάμενη 
1996Μη μου Άπτου 

Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες

Advertisement

Τα κρυφά πάθη του Διονύση Παπαγιαννόπουλου

papagianopoulos
papagianopoulos

Ένα υπέροχο αφιέρωμα στον Νιόνιο του ελληνικού κινηματογράφου. Η εκπομπή, “Αλήθειες με τη Ζήνα” ταξιδεύει στο Διακοπτό με τον μονάκριβο ανιψιό του αξέχαστου ηθοποιού Τάκη Βλαστό ο οποίος μιλάει στον Σπύρο Σιγούρο για την ιδιαίτερη καλλιτεχνική προσωπικότητα του δημοφιλούς θείου του…

Τα κρυφά πάθη του Διονύση Παπαγιαννόπουλου

Advertisement

Το Έτερος Εγώ ένα βήμα πριν το Netflix

eteros ego
eteros ego

Το “Έτερος Εγώ” του Σωτήρη Τζαφούλια θα κάνει τους θεατές σε όλο τον κόσμο να ακούσουν ελληνικά, και περιμένουμε να ακούσουμε τους Αμερικάνους να λένε Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης!

Μπορεί να υπάρξει αστυνομική μυθοπλασία made in Greece στα πρότυπα των πιο διάσημων σειρών του κόσμου; Αν ναι, είναι διατεθειμένοι οι τηλεθεατές να της δώσουν μια ευκαιρία, χωρίς να την αφορίσουν με το επιφανειακό επιχείρημα «Η Ελλάδα δεν είναι για αστυνομικά…». Από το ελληνικό κοινό που αγάπησε το “Έτερος Εγώ” η απάντηση είναι ΝΑΙ και πιθανότατα θα έχουν την ευκαιρία και τηλεθεατές όλων των εθνικοτήτων να παρακολουθήσουν σκοτεινό σύμπαν της ελληνικής σειράς!

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Φωλιάς των Κου Κου”, το νέο- νουάρ δημιούργημα του Σωτήρη Τσαφούλια βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το Netflix. Η πλατφόρμα οικιακής ψυχαγωγίας έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές που χωρίζονται σε πέντε στάδια προκειμένου ένα πρόγραμμα να ενταχθεί στο περιεχόμενο που προσφέρει. Σε ό,τι αφορά την αισθητική, την απόδοση από τεχνικής άποψης και την ποιότητα, οι δύο κύκλοι του “Έτερος Εγώ“, “Χαμένες Ψυχές” καθώς και ο ολοκαίνουργιος “Κάθαρσις” τα καλύπτουν και με το παραπάνω.

Η υψηλού επιπεδου παραγωγή, η προσεγμένη σκηνοθεσία και η συναρπαστική πλοκή έχουν οδηγήσει τα στελέχη του Netflix πολύ κοντά στο να πάρουν την απόφαση για πρώτη φορά να εντάξουν μια σειρά που μιλάει ελληνικά, στο πλούσιο περιεχόμενο της πλατφόρμας. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται να παρθούν το επόμενο διάστημα και αν όλα πάνε καλά και το «Έτερος Εγώ» βρεθεί στο Netflix, ετοιμαστείτε για παγκόσμια φρενίτιδα με τα ελληνικά, όπως έγινε αντίστοιχα με τα ισπανικά μετά το Casa de papel.

Ελπίδα μας να γίνει viral σε όλο τον κόσμο, o απολαυστικός λούμπεν αντιήρωας του υποκόσμου που ερμηνεύει ο Δημήτρης Καπετανάκος στην σειρά και οι «ποιητικές» ατάκες του να ταξιδέψουν στα πέρατα της γης!

Advertisement

Η Νεράιδα και το παληκάρι 1969-1970

Η Νεράιδα και το παληκάρι

Η ταινία, “Η Νεράιδα και το παληκάρι” προβλήθηκε τη σαιζόν 1969-1970 και έκοψε 626.540 εισιτήρια. Ήρθε στην 4η θέση σε 99 ταινίες.

Πρόκειται για την 33η ταινία που γύρισε η Αλίκη Βουγιουκλάκη – ακολούθησε η ταινία “Ένα Αστείο Κορίτσι” η οποία γυρίστηκε το 1970.

Η Νεράιδα και το παληκάρι
Σκηνή από την ταινία, “Η Νεράιδα και το παληκάρι”.

-Μια πολύ επιτυχημένη ταινία, στην οποία ο Φιλοποίμην Φίνος απέδειξε, για μια ακόμα φορά, πόσο μερακλής παραγωγός υπήρξε όταν αποφάσισε να γυρίσει ξανά το πανάκριβο φινάλε με την πληθώρα χορευτών κρητικών χορών, γιατί θεώρησε ότι τα πρόσωπα των ηθοποιών δεν αναδεικνύονται σωστά.

-Τα γυρίσματα έγιναν στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου, με εξαίρεση κάποιες σκηνές που γυρίστηκαν στο Κολυμβάρι Χανίων, το ενετικό λιμάνι Χανίων και στην Παναγία την Κερά στην Κριτσά.

-Το σπίτι των Φουρτουνάκηδων, ήταν το σπίτι του σκηνοθέτη, Νίκου Κούνδουρου στην Μιραμπέλο Λασιθίου.
-Στους τίτλους αρχής αναφέρονται 2 ονόματα ηθοποιών που δεν εμφανίζονται στη ταινία: της Νίτσας Μαρούδα και της Ρένας Πασχαλίδου.

-Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, η Αλίκη ήταν έγκυος στον γιο της, Γιάννη Παπαμηχαήλ. Στις σκηνές οι οποίες δεν μπορούσαν να γυριστούν λόγω της φουσκωμένης της κοιλιάς, σε ορισμένες σκηνές την αντικατέστησε η Μίτσι Καρά. Σε άλλες σκηνές, η Αλίκη φορούσε φαρδιά φορέματα, για να μην φαίνεται η κοιλιά της.

-Παρόλο που λαμβάνει χώρα στην Κρήτη, η μουσική δεν είναι Κρητική, αλλά Νησιώτικη.
-Πηγή έμπνευσης για το σενάριο της ταινίας, “Η Νεράιδα και το παληκάρι” ήταν το έργο Ρωμαίος και Ιουλιέτα, αλλά με χαρούμενο τέλος.

Διασκευή: Το 2019, η ταινία έγινε θεατρικό του Γιώργου Βάλαρη, με πρωταγωνιστές τους Μαρία Κορινθίου (Κατερινιώ), Παναγιώτη Πετράκη (Μανούσος), Σταύρο Νικολαίδη (Ενωμοτάρχης), Σπύρο Μεριανό (Ιερέας), Ευτυχία Φαναριώτη (Λενιώ), Ανδρέα Κωνσταντινίδη (Μανολιός) και Κοσμά Ζαχάρωφ.

Περίληψη της ταινίας, “Η Νεράιδα και το παληκάρι”

Ο Ρουμελιώτης αστυνομικός διοικητής Καρακώστας (Νίκος Τσούκας) φτάνει στην Κρήτη, όπου αναλαμβάνει ενωματάρχης χωροφυλακής. Στο χωριό αυτό, υπάρχει μια μεγάλη βεντέτα που κρατάει αιώνες ανάμεσα στους Βροντάκηδες και τους Φουρτουνάκηδες. Η καθεμία από τις δύο οικογένειες κρατά μακριά τα παιδιά της για να μη τύχει και αγαπηθούν, ο άρχοντας Φορτουνάκης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) την κόρη του, την Κατερινιώ (Αλίκη Βουγιουκλάκη), η οποία είναι η μασκότ του χωριού, και ο άρχοντας Βροντάκης (Γιάννης Αργύρης) τον γιο του, Μανούσο (Δημήτρης Παπαμιχαήλ), τον οποίο έστειλε από μικρό παιδί στην Αθήνα.

i neraida kai to palikari

Ο Φουρτουνάκης προξενεύει την Κατερινιώ με τον Σκανταλάκη (Σπύρος Καλογήρου) στα Χανιά, ο οποίος όμως είναι αγριάνθρωπος και δεν αρέσει στην Κατερινιώ. Εντωμεταξύ, ο Μανούσος που κατεβαίνει από την Αθήνα μετά από κάλεσμα των γονιών του για να τον προξενέψουν με την κόρη του Κωνσταντογιωργάκη, τη Λενιώ (Ευαγγελία Σαμιωτάκη), βρίσκεται τυχαία στο γλέντι του αρραβώνα, αντικρίζει για πρώτη φορά την Κατερινιώ και την ερωτεύεται.

Με την βοήθεια του Μανωλιού (Αλέκος Τζανετάκος), ο οποίος είναι ο μπάτλερ της οικογένειας των Βροντάκηδων, φτάνει στο μπαλκόνι στο σπίτι της. Εκείνη του συστήνεται, αλλά αυτός δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά του πέρα του ότι είναι από χωριό, για να μην τον ανακαλύψει. Αποφασίζουν να βγουν ραντεβού έξω από ένα μοναστήρι, όπου ο Μανούσος, μην μπορώντας να κρατήσει άλλο το μυστικό του, της αποκαλύπτει την ταυτότητά του, Θυμωμένη, η Κατερινιώ τον κυνηγάει με το δίκαννο προσπαθώντας να τον σκοτώσει. Όμως ο παπάς της ενορίας του χωριού, ο πατήρ Νικόλας (Νότης Περγιάλης), της λέει ότι η αγάπη είναι ένα από τα μεγαλύτερα δώρα του Θεού, και ότι για χρόνια έλεγε να σταματήσει το μίσος.

Στην πορεία, ο Μανούσος καταφτάνει στο σπίτι του για να αρραβωνιαστεί με τη Λενιώ, όμως αυτός έχει ερωτευτεί την Κατερινιώ. Για να την κάνει να ζηλέψει, ο Μανούσος κάνει ψέματα ότι παντρεύεται την Λενιώ. Η Κατερινιώ, μαθαίνει για τον αρραβώνα στο σπίτι των Βροντάκηδων, και παραβρίσκεται στο γλέντι μεταμφιεσμένη σε άντρα για να επέμβει. Αλλά τελικά η ταυτότητά της αποκαλύπτεται και φεύγει τρέχοντας από την έπαυλη με τους Βροντάκηδες να την κυνηγάνε. Τελικά, φτάνει στο καπηλειό του πατέρα της, όπου την περιμένει μαζί με τον Σκανταλάκη.

Εκεί, αποκαλύπτει σε όλους ότι βαρέθηκε το μίσος και φιλάει τον Μανούσο. Ο Φουρτουνάκης κλείνει την Κατερινιώ στην υπόγα και ο Βροντάκης στέλνει τον Μανούσο πίσω στην Αθήνα, όμως αυτός με τον Μανωλιό έχουν καταστρώσει ένα σχέδιο για να κλέψουν την Κατερινιώ. Μετά την αρπαγή της Κατερινιώς, φτάνουν στο μοναστήρι, όπου παντρεύονται κρυφά και κάνουν ότι αυτοκτονούν.

Το άλλο πρωί, ο πατήρ Νικόλας χτυπά την καμπάνα πένθιμα και οι οικογένειες καταφθάνουν, όπου ο παπάς τους αποκαλύπτει ότι παντρεύτηκαν, αλλά για να μην γίνει ο γάμος τους αιτία για να χυθεί αίμα, θυσιάστηκαν. Τελικά, η θεία της Κατερινιώς, Δέσποινα (Τζόλυ Γαρμπή), ανακαλύπτει ότι είναι ακόμη ζεστοί. Το ζευγάρι συνέρχεται και τελικά παντρεύονται. Η ταινία τελειώνει με τον Σκανταλάκη να προσπαθεί να σκοτώσει τον Μανούσο με μαχαίρι, αλλά τελικά να πέφτει στην θάλασσα.

Advertisement

Γιώτα Λύδια

lidia giota  3
lidia giota 3

Η Γιώτα Λύδια (το πραγματικό της όνομα είναι Παναγιώτα Μανταράκη) γεννήθηκε το 1934 στη Νέα Ιωνία και είναι μία από τις μεγαλύτερες και σπουδαιότερες λαϊκές τραγουδίστριες.

Έχοντας καταγωγή από τη Μικρά Ασία η Γιώτα Λύδια, παντρεύτηκε στα 14 της τον μετέπειτα συνθέτη των μεγάλων επιτυχιών της Στράτο Ατταλίδη, και στα 15 της γεννάει τον μοναχογιό της. Μπήκε στην δισκογραφία το 1954 με την προτροπή του συζύγου της και του συνθέτη Γεράσιμου Κλουβάτου, του οποίου τραγούδησε και τα δύο πρώτα τραγούδια της. Ο μαέστρος Χρυσίνης τότε την βάφτισε Λύδια. Αμέσως αναγνωρίστηκε η αξία και το σπάνιο μέταλλο της φωνής της και όλοι οι συνθέτες θέλησαν να συνεργαστούν μαζί της.

Τραγουδάει Τσιτσάνη, Παπαϊωαννου, Χιώτη (Ηλιοβασιλέματα κ.α), Καραπατάκη, Λαύκα, Μητσάκη, Μπακάλη, Δερβενιώτη, και βέβαια Απόστολο Καλδάρα, με τον οποίο δίνουν το σπουδαίο και διαχρονικό τραγούδι Συ μου χάραξες πορεία. Η ίδια χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι τραγουδάει με ευκολία όλα τα είδη του τραγουδιού πάντα με μεγάλη επιτυχία, σμυρναίικα, τσιφτετέλια, ζεϊμπέκικα, μικρασιάτικους αμανέδες, ελαφρό- μοντέρνο τραγούδι, νησιώτικα, αλλά και δημοτικά, τα οποία έχουν σημαντική θέση στο ρεπερτόριο της ερμηνεύτριας. Από το 1954-1958 η Λύδια γίνεται αναγνωρίσιμη και αγαπημένη του κοινού μόνο μέσα από τους δίσκους 78 στροφών.

Γιώτα Λύδια

Η Γιώτα Λύδια πρωτοβγαίνει στο πάλκο δίπλα στον Στέλιο Καζαντζίδη, αλλά και τη Μαρινέλλα, στο κέντρο ”Μαντουμπάλα”. Οι εμφανίσεις της σε νυχτερινά κέντρα όλα αυτά τα χρόνια θα είναι εξαιρετικά μετρημένες. Οι δυο σπουδαίοι ερμηνευτές ένωσαν τις φωνές τους και σε δίσκους (Συννεφιασμένη Κυριακή, Καβουράκια, κ.α.). Το 1960 βρίσκει τη Γιώτα Λύδια να τραγουδάει μια μεγάλη σειρά τραγουδιών του Στράτου Ατταλίδη και του Κώστα Βίρβου, Γύρνα πάλι γύρνα, Ο ταυρομάχος, Η τσιγγάνα η Μαρίτσα, Έλα γύφτο μ’ έλα, Πες μου γιατί, Σαν ζητιάνα σε κοιτώ, Αχ ας μπορούσα (στίχοι Γ. Κοινούση) και βέβαια το Γιατί θες να φύγεις πού θα πας, ένα τραγούδι σταθμός που σημείωσε ένα αξεπέραστο μέχρι και τις μέρες μας δισκογραφικό ρεκόρ, πούλησε παραπάνω από 845.000 δίσκους. Παράλληλα εμφανίζεται στου Τζίμη του χοντρού με τη συμμετοχή του Χρηστάκη και αργότερα στην Μαντουμπάλα με τον Σπύρο Ζαγοραίο και το Μανώλη Αγγελόπουλο, με τον οποίο τους συνδέει μια άριστη επαγγελματική σχέση, καθώς πρώτη φορά τραγούδησε σε δίσκο ο Αγγελόπουλος δίπλα στη Λύδια την περίφημη Μαγκάλα, αλλά και έπειτα είπαν επιτυχημένα ντουέτα (Σαν θεό σ’ αγαπώ, Μανταλένα, Αχ Μουσταφά κ.ά.)

Η ίδια ήταν κοντά και στο ξεκίνημα του Στράτου Διονυσίου στο τραγούδι Φύγε-φύγε. Ξεχωριστή στιγμή στην καριέρα της είναι η συνεργασία της με τον Μίκη Θεοδωράκη. Ερμήνευσε κομμάτια από το τραγούδι του νεκρού αδερφού όπως, Κοιμήσου αγγελούδι μου, Μελαχροινή μου κοπελιά, Ο ουρανός είναι κλειστός, Προδομένη αγάπη και εμφανίζεται μαζί του στα θέατρα Κεντρικόν και Καλουτά μαζί με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση.

Το 1965 ξανασυνεργάζεται με τον Καζαντζίδη και τη Μαρινέλλα στο Φαληρικόν, εκεί όπου είπε ο Καζαντζίδης το οριστικό αντίο στις πίστες. Το 1967-1968, η Γιώτα Λύδια γνωρίζει και πάλι μέρες δόξας, συνεργάζεται με τον Άκη Πάνου αφήνοντας κληρονομιά ένα από τα σπουδαιότερα τραγούδια μέχρι σήμερα το Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα, ενώ το τραγούδι της σε μουσική και στίχους του Νίκου Δαλέζιου Να’ χα εκατό καρδιές,σπάει ακόμα μία φορά ρεκόρ πωλήσεων.

Την ίδια εποχή τραγουδάει στη Φαντασία με τους Τσιτσάνη, Μενιδιάτη, Λαμπράκη, Σούκα, Ρεπάνη, Κατινάρη, Λιόση κ.α. Εκεί γνωρίζει τον δεύτερο σύζυγό της, με τον οποίο είναι μέχρι και σήμερα μαζί. Ακόμη ηχογραφεί τραγούδια του Κατινάρη, Καραμπεσίνη, Κοινούση, Ρεπάνη, Δαλέζιου, Καρανικόλα, ενώ ερμηνεύει το συμφέρον του Μάρκου Βαμβακάρη σε ενορχήστρωση Σταύρου Ξαρχάκου.

Στα τέλη του ’60 και αρχές του ’70, τα πράγματα στο τραγούδι αλλάζουν προς το χειρότερο για τους παλιούς ερμηνευτές, έτσι η Γιώτα Λύδια αποσύρεται από τα μαγαζιά και αραιώνει την δισκογραφική της παρουσία. Τότε όμως θα γνωρίσει την αποθέωση τραγουδώντας επί σειρά ετών στους ομογενείς της Αμερικής και της Αυστραλίας. Δισκογραφικά βγάζει τους δίσκους Δύο φωτιές, Χίλια μαχαίρια, Γιώτα Λύδια με τη συμμετοχή του Τάκη Σούκα και το 1974 το Μία παρασκευή. Η επιστροφή της στην δισκογραφική εταιρεία, από όπου βγήκε και η οποία είχε μετονομαστεί σε minos, έγινε το 1976 με το άλμπουμ Επιστροφή στις ρίζες, ένας δίσκος με σμυρναίικα τραγούδια και αξεπέραστες ερμηνείες από την ανατολίτικη, λυγμική και γεμάτη γυρίσματα φωνή της. Το 1977 κυκλοφορεί ακόμη έναν δίσκο στην εταιρεία, το Μπορεί των Βασίλη Βασιλειάδη και Τάκη Μουσαφίρη, ενώ εμφανίζεται στο κέντρο του Κώστα Καρουσάκη.

Αρχές του ’80 η Γιώτα Λύδια απείχε συνειδητά από τα πράγματα, με εξαίρεση τη συμμετοχή της στον δίσκο του Γιάννη Μαρκόπουλου Βαριά λαϊκά, ώσπου το 1984 επανέρχεται στο τραγούδι με την προτροπή του Γιώργου Νταλάρα, που εκείνη την περίοδο μεσουρανούσε, ηχογραφώντας έναν δίσκο που τραγουδούσαν μαζί και χωριστά, παλιά λαϊκά τραγούδια. Ο δίσκος είχε την ονομασία Καλημέρα κυρία Λύδια, που διάλεξε ο Νταλάρας για να τιμήσει την μεγάλη τραγουδίστρια και θεωρείται από τους καλύτερους δίσκους της δεκαετίας του ’80 γνωρίζοντας μεγάλη εμπορική επιτυχία με πωλήσεις άνω των 180.000 αντιτύπων. Επίσης εμφανίζεται στο παλαί ντε σπορ της Θεσσαλονίκης δίπλα στον Γιώργο Νταλάρα και την Χαρούλα Αλεξίου.

Το 1986 κυκλοφορεί ο τελευταίος δίσκος της στη minos με τίτλο Καθαρά και ξάστερα με δημιουργίες των δύο μεγάλων συνθετών της εποχής, Τάκη Σούκα και Χρήστου Νικολόπουλου, εμφανίζεται με τον Σούκα και τον Κοντογιάννη στις Νταλίκες και αργότερα με τον Απόστολο Καλδάρα. Στα χρόνια του ’90 πραγματοποιεί δύο ακόμη σημαντικές εμφανίσεις με τον Αντώνη Βαρδή και τη Χριστίνα Μαραγκόζη στο Ζουμ και στον Διογένη με την Πόλυ Πάνου και ηχογραφεί ακόμη δύο δίσκους. Το 1997 κάνει την τελευταία της δισκογραφική εμφάνιση και παρουσία της στα κέντρα, δίπλα στον Βαγγέλη Κονιτόπουλο.

Advertisement

Το συγκινητικό μήνυμα της Μάρθας Καραγιάννη για το 2021

karagianni douma
karagianni douma

Η Μάρθα Καραγιάννη είναι μια από τις τελευταίες μεγάλες πρωταγωνίστριες της χρυσής εποχής του Ελληνικού κινηματογράφου.

Η ίδια φέτος είδε τον εαυτό της να γίνεται βορά σε δημοσιεύματα που τελικά αποδείχτηκαν μυθεύματα.

Λίγες ώρες πριν έρθει το 2021 μαζί με την συγκάτοικό της και φίλη της Ντόρα Δούμα στέλνουν το δικό τους κοινό μήνυμα στον κόσμο μέσα από το RespectNews.gr

“Ευχόμαστε καλή χρονιά με υγεία και ηρεμία σε όλο τον κόσμο. Να σταματήσει η κακία και να γίνουμε όλοι πιο άνθρωποι. Να ξεφύγουμε από αυτό που μας συμβαίνει. Και για να συμβεί αυτό πρέπει να το προσπαθήσουμε όλοι μαζί αν θέλουμε να γλιτώσουμε. Ας μην φερόμαστε επιπόλαια παίζοντας με τις ζωές μας.Καλή χρονιά Μάρθα-Ντόρα”.

Του Νίκου Νικόλιζα.
Πηγή άρθρου respectnews.gr

Advertisement

Ο λοχίας της Ευδοκίας που δεν ήταν ηθοποιός

λοχίας

Ο Γιώργος Κουτούζης, είναι πλέον μια από τις θρυλικές μορφές στον ελληνικό κινηματογράφο.

Είναι ο λοχίας της θρυλικής, “Ευδοκίας” του Αλέξη Δαμιανού, ο οποίος μάλιστα δεν υπήρξε ποτέ επαγγελματίας ηθοποιός, δεν εμφανίστηκε ποτέ ξανά στον κινηματογράφο. Η ενασχόλησή του με τα καράβια που εργαζόταν για να ζήσει τον ανάγκασε να μην παραβρεθεί καν στην πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του 1971 όπου οι συντελεστές αποθεώθηκαν από το κοινό.

Η μουσική του Μάνου Λοϊζου βασισμένη σε βυζαντινά τροπάρια, και το ζειμπέκικο που χόρεψε ο ίδιος έχουν μείνει στη μνήμη όλων των σινεφίλ. Ο ίδιος διατηρώντας προφίλ στο Facebook πολλές φορές αναφέρεται στην ταινία, “Ευδοκία” και στο ζειμπέκικο που χόρεψε και έχει μείνει στην ιστορία!

Ο ίδιος πριν λίγο καιρό, έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό: «Στο Ελλήνων Δρώμενα για την Ευδοκία, ο τίτλος ”εγώ … το χόρεψα” δεν τον ζήτησα εγώ. Το είδα όταν μεταδόθηκε από την τηλεόραση. Οπότε οι ενημερώσεις-μπηχτές βλακώδεις. Έχω πει πολλές φορές ότι ήταν η ”Άτακτη” του Βαμβακάρη.

loxias

Η ταινία ήταν γυμνή ακόμα από μουσική. Ο μέγιστος Μάνος Λοΐζος είδε πράγματι πολλές φορές το πλάνο. Ξέρω μόνο ότι όταν είδα την ταινία κι άκουσα την μουσική, τινάχτηκα από το κάθισμα μου… σαν να με κτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα.

Σκέφτηκα ότι σ’ εκείνο το ταβερνάκι της Κάτω Κηφισιάς αδίκησα το ζεϊμπέκικο, ένιωσα ότι έδωσα λίγα, παρόλο που δεν είχα ξαναχορέψει ζεϊμπέκικο.Ξέρω μόνο πότε για πρώτη φορά το χόρεψα εγώ.

Ήταν όταν μετά την προβολή της ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1972 (το 1971 δεν ήμουν-ταξίδευα), μετά το βραδινό φαγητό με τον Αλέξη και την Μαρία ήμασταν καλεσμένοι σε δεξίωση στο Μακεδονία Παλλάς η Μαρία κι εγώ, μακριά από αυτά δεν πήγαμε.

Προτιμήσαμε μια παμπ για ποτό και να τα πούμε σ’ ένα τραπεζάκι σε κάποια γωνία… »Αργά τις προχωρημένες ώρες όταν άρχισε η ελληνική μουσική, έβαλαν και το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας.

Τότε η Μαρία μου είπε ”αυτό … για μένα Γιώργο … για μένα την Μαρία”. Μπροστά της με ευλάβεια θα ‘λεγα, ζεϊμπέκικο μόνο για κείνη. Κτυπούσε τα χέρια της και με την δική της φωνή και το γέλιο της φώναζε ”Παναγία μου”. Τότε το χόρεψα πρώτη φορά, μπροστά στην Μαρία.

Χωρίς κινηματογραφικές λήψεις, κάτι που ξεπέρασε κι έφυγε από τα όρια της ταινίας και που δεν είδε και δεν θα μπορούσε να φανταστεί ο Αλέξης Δαμιανός…

Έτσι αυτό το ζεϊμπέκικο κανείς δεν ξέρει ποιος το χόρεψε πρώτη φορά, κανείς δεν έχει την πρωτιά. Όπως κάθε μύθος που έχει μαγεία, αυτή η μουσική του Μάνου Λοΐζου.»

Του Νίκου Νικόλιζα.
Πηγή άρθρου respectnews.gr

Advertisement

Η κομμένη σκηνή της πιο εμπορικής ταινίας όλων των εποχών

κομμένη σκηνή

Όταν ο Νίκος Φώσκολος με την ταινία “Υπολοχαγός Νατάσσα” έγραφε την δική του ιστορία το 1970 μπαίνοντας στο ρεκόρ Γκίνες ως την πιο εμπορική ταινία όλων των εποχών, τότε είχαν γυριστεί και σκηνές στην Αίγυπτο που ποτέ δεν παίχτηκαν.

Η κομμένη σκηνή της πιο εμπορικής ταινίας όλων των εποχών
Φωτογραφία από την κομμένη σκηνή της ταινίας, “Υπολοχαγός Νατάσσα”.

Μια φωτό ντοκουμέντο από τις κομμένες σκηνές της ταινίας είναι και η φωτογραφία που φέρνει στην δημοσιότητα το RespectNews.gr.

Βλέπουμε την Αλίκη πάνω σε μια καμήλα. Η σκηνή αυτή δεν βγήκε ποτέ στους κινηματογράφους, μιας και τόσο η ενδυμασία της Αλίκης όσο και το όλο σκηνικό δεν ταίριαζε στη δομή του σεναρίου!

Για την ιστορία να πούμε πως η ταινία, “Υπολοχαγός Νατάσσα” με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ ήταν υπερπαραγωγή για τα δεδομένα της εποχής (με γυρίσματα και στο εξωτερικό).

Διαδραματίζεται κατά την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής με τους δύο πρωταγωνιστές σε ρόλους πατριωτών που λαμβάνουν μέρος στην αντίσταση.

Η ταινία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επιτυχία στον Ελληνικό κινηματογράφο με τα περισσότερα εισιτήρια που είχαν κοπεί, έως και το έτος 1999 και την ταινία των Ρέππα-Παπαθανασίου, “Safe Sex”.

Του Νίκου Νικόλιζα.
Πηγή άρθρου respectnews.gr

Advertisement

Όταν ο Βέγγος σταμάτησε γυρίσματα σε ταινία

Βέγγος

Στην ελληνική κωμική ταινία του 1963, “Τύφλα να’ χει ο Μάρλον Μπράντο“, σε παραγωγή Κώστα Στράντζαλη και σκηνοθεσία του Ορέστη Λάσκου πρωταγωνιστεί ο μεγάλος μας ηθοποιός, Θανάσης Βέγγος.

Ο Θανάσης Βέγγος υποδύεται έναν ασήμαντο υπάλληλο ληξιαρχείου, τον Στέφανο Αυγερινό, συνεπώνυμο με έναν γνωστό ποιητή που συμπτωματικά ταξιδεύουν στο ίδιο πλοίο με προορισμό τον Πόρο.

Τύφλα να' χει ο Μάρλον Μπράντο

Το σενάριο της ταινίας, “Τύφλα να ΄χει ο Μάρλον Μπράντο” γράφτηκε από τον Λάσκο και τον Ναπολέοντα Ελευθερίου κατά τη διάρκεια ενός δεκαπενθημέρου που πέρασαν κλεισμένοι μέσα στο ξενοδοχείο “Χρυσή Αυγή” όπου θα γινόταν η βάση των γυρισμάτων.

Μαζί τους βρισκόταν ο ηθοποιός Αγγελος Θεοδωρόπουλος ο οποίος δούλευε επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη. Υποδύεται τον Άγγελο, φίλο του διάσημου ποιητή Στέφανου Αυγερινού (Κώστας Κακκαβάς).

Μιλώντας κάποτε στο “Βήμα”, ο Άγγελος Θεοδωρόπουλος είχε περιγράψει ένα χαρακτηριστικό περιστατικό με τον Θανάση Βέγγο, το τελευταίο πράγμα που περιμένεις να ακούσεις είναι μια ιστορία σχετική με τη Μακρόνησο. «Ο Θανάσης αντιδρούσε πάντα σε ορισμένα ζητήματα που δεν του πήγαιναν.

Διαβάστε επίσης
Η εξορία και η προδοσία του συναδέλφου του

Είχε λοιπόν μια σκηνή με τον Παναγιώτη Καραβασάνο, ο οποίος του κάνει μασάζ και στη συνέχεια για κάποιο λόγο τον δέρνει. Όταν έγινε αυτό, ο Θανάσης πετάχτηκε όρθιος και φανερά ενοχλημένος σταμάτησε τη σκηνή. Εφυγε από τον χώρο χωρίς να πει τίποτε, όμως αργότερα έγινε αντιληπτό σε όλους ότι του είχαν έρθει στιγμιαία στο μυαλό αυτά που είχε περάσει στη Μακρόνησο. Ωστόσο ο ίδιος δεν είπε ποτέ κουβέντα για τη Μακρόνησο, ούτε για την πολιτική».

Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους το 1963, κόβοντας 230.117 εισιτήρια, ερχόμενη 16η σε σύνολο 92 ταινιών. Η ατάκα του Βέγγου, «Βοηθάτε χριστιανοί! Σιγά λυσσάρες!» και φυσικά η απαγγελία του “Ήσυχο το ποταμάκι…”, έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς έως τις μέρες μας.

Advertisement

Όταν η Σοφία Λόρεν έκανε ντουέτο με τον Τώνη Μαρούδα

Σοφία Λόρεν

“Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη” τραγούδησε στα ελληνικά, η σούπερ σταρ της εποχής Σοφία Λόρεν. Τη συνόδευε ο Τώνης Μαρούδας, παίζοντας κιθάρα και με φωνή που τρεμόπαιζε, στα χείλη. Σαν να προσπαθούσε να δείξει το δέος και τον σεβασμό του στην μεγάλη ντίβα.

Ήταν το 1957 και η ταινία, “Το παιδί και το δελφίνι” σε σκηνοθεσία Ζαν Νεγκουλέσκο γυρίστηκε στην Ύδρα. Εκτός από τη Σοφία Λόρεν πρωταγωνιστούσαν ο Άλαν Λαντ και ο Κλίφτον Γουέμπ.

Σοφία Λόρεν

O Αλέξης Μινωτής έκανε ένα πέρασμα, ως επιθεωρητής της ελληνικής κυβέρνησης που ψάχνει αρχαιοκάπηλους. Η χολιγουντιανή παραγωγή ήταν ένα ρομαντικό δράμα με ολίγη από δράση αρχαιοκαπήλων.

Το σενάριο βασίστηκε στο βιβλίο του Ντέιβιντ Ντιβάιν «Boy on a dolphin» και είναι η πρώτη ταινία του χόλιγουντ που γυρίστηκε σε cinemascope 55.

Σε μια ανάπαυλα των γυρισμάτων η 24χρονη τότε Σοφία Λόρεν βρέθηκε στον Πειραιά και την πήγαν για να χαλαρώσει σε ένα κέντρο διασκέδασης στην Καστέλα.

Εκεί τραγουδούσε ο Τώνη Μαρούδας. Στο άκουσμα του τραγουδιού, “Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη” η Λόρεν ενθουσιάστηκε. Της μετέφρασαν τα λόγαι και αποφάσισε να το πεί σε σκηνή της ταινίας και μάλιστα στα ελληνικά με τον Μαρούδα. Η τραγουδίστρια Μάγια Μελάγια ανέλαβε τη διδασκαλία των ελληνικών στίχων στην Λόρεν. Η Μελάγια ερμήνευσε το τραγούδι που χρησιμοποίησαν στα γυρίσματα, μέχρι η Σοφία Λόρεν να μάθει να το αποδίδει στα ελληνικά.

Η ταινία δεν έγινε blockbuster αλλά το τραγούδι με τη φωνή του Τώνη Μαρούδα έκαψε καρδιές, και εκείνη την εποχή πούλησε 2,5 εκατομμύρια δίσκους σε όλον τον κόσμο.

Η σύνθεση ήταν του Τάκη Μωράκη και οι στίχοι των Γιάννη Φερμάνογλου και Δανάης Στρατηγοπούλου. Μάλιστα το τραγούδι μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, χωρίς οι Έλληνες δημιουργοί να εισπράξουν ούτε σεντ αφού είχαν πουλήσει τα δικαιώματα για 5 χιλιάδες δολάρια στον συνθέτη της μουσικής της ταινίας.

Advertisement

Τώνης Μαρούδας 1920-1988

Τώνης Μαρούδας

Ο Τώνης Μαρούδας, με την πρωτότυπη δυτικότροπη ερμηνεία, γεννήθηκε στις 17 Μαρτίου 1920, στην πλατεία Ομονοίας της Πάτρας. Παιδί φτωχής οικογενείας, έχασε τον πατέρα του όταν ήταν δύο ετών και αναγκάστηκε να μπει στη βιοπάλη από πολύ μικρή ηλικία.

Εξαιτίας της οικονομικής του ένδειας ο Τώνης Μαρούδας δεν κατάφερε να τελειώσει το Δημοτικό. Ωστόσο, όχι μόνο έμαθε μόνος του να γράφει και να διαβάζει, αλλά πέτυχε να μιλάει άπταιστα και τη γαλλική γλώσσα.

maroudas tonis

Σε ηλικία 18 ετών ο Τώνης Μαρούδας, έφυγε ολομόναχος για την Αθήνα για να κυνηγήσει το όνειρό του, έχοντας στη φόδρα του σακακιού του μόλις 100 δραχμές. Το πάθος, η εργατικότητα και το πλούσιο ταλέντο του, όμως, στάθηκαν αρκετά για να του χαρίσουν γρήγορα τη μεγάλη επιτυχία και καταξίωση.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1936 και την επόμενη χρονιά μπήκε στη δισκογραφία, για να κατακτήσει τις καρδιές των ακροατών με αμέτρητες επιτυχίες, όπως «Εγώ θα κόψω το κρασί», «Δε φταις εσύ», «Λάθος η αγάπη μας», «Γελάς», «Δυο φορές μ’ έχεις γελάσει», «Όνειρα», «Χθεσινή μου άγνωστη», «Απόψε η φαντασία μου γελά» και βέβαια το θρυλικό «Τι ‘ ναι αυτό που το λένε αγάπη», το οποίο και τραγούδησε ντουέτο με τη Σοφία Λόρεν για την ταινία «Το παιδί και το δελφίνι», πουλώντας διεθνώς πάνω από 2.500.000 δίσκους !

Το 1961 κέρδισε το Δ΄ βραβείο στο φεστιβάλ τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με το τραγούδι, Γεράματα.

Ο Τώνης Μαρούδας πέθανε στην Ακράτα στις 22 Ιουλίου 1988 από καρκίνο και τα τελευταία χρόνια της ζωής του τραγουδούσε ακόμη, αν και είχε έναν μόνο πνεύμονα. Κηδεύτηκε από το Πρώτο Νεκροταφείο Αθηνών.

Για περισσότερες βιογραφίες πατήστε ΕΔΩ.

Ήταν παντρεμένος με την Ερασμία και είχαν δυο γιους τον Τάκη και τον Μιχάλη. Από το 2009 ο Δήμος Πατρέων διοργανώνει προς τιμήν του εκδηλώσεις, τα Μαρούδεια – τι ‘ναι αυτό που το λένε αγάπη με τριήμερες εκδηλώσεις.

Advertisement

Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο 1963-1964

tifla na exei o marlon mpradon
tifla na exei o marlon mpradon

Η ταινία, “Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο” προβλήθηκε τη σαιζόν 1963-1964 και έκοψε 230.117 εισιτήρια. Ήρθε στην 16η θέση σε 92 ταινίες.

Πρόκειται για κινηματογραφική προσαρμογή του θεατρικού έργου, “Ο Καρδιοκλέφτης”.

Η ταινία υπήρξε στην πραγματικότητα το breakthrough του Θανάση Βέγγου σε πρωταγωνιστικό ρόλο, μια τεράστια εμπορική επιτυχία και η πρώτη αεικίνητη κωμωδία του στο πνεύμα της εποχής και σε τουριστικό αίσθημα, γυρισμένη εξ ολοκλήρου on location στον Πόρο την άνοιξη του 1963.

Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο 1963-1964
Η αφίσα της ταινίας, “Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο.

-Σε στιλ κωμωδίας καταστάσεων προς το υπερβάλλον γκαγκ attack, μπορεί ο Θανάσης Βέγγος να τρέχει – εδώ ακόμη όχι με τελειοποιημένη την αξεπέραστη μανιέρα του – και το ριγέ μαγιό του να κλέβει την παράσταση, αλλά ο Πόρος τον ακολουθεί κατά πόδας ως το απόλυτα ερωτικό νησί, ιδανικό για κάθε είδος διακοπών: μοναχικά στις βραχώδεις παραλίες του, πολύβουα στο κεντρικό λιμάνι της χώρας, μέσα, έξω και γύρω από το θρυλικό ξενοδοχείο «Χρυσή Αυγή» που (ευτυχώς) θα έχανε μετά το 2002 – για ευνόητους λόγους – το πρωτότυπο ονομά του για να μετονομαστεί σε Golden View.

-Μαζί τους βρισκόταν ο ηθοποιός Αγγελος Θεοδωρόπουλος ο οποίος δούλευε επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη. Υποδύεται τον Άγγελο, φίλο του διάσημου ποιητή Στέφανου Αυγερινού (Κώστας Κακκαβάς).

Μιλώντας κάποτε στο «Βήμα», ο Άγγελος Θεοδωρόπουλος είχε περιγράψει ένα χαρακτηριστικό περιστατικό με τον Θανάση Βέγγο, το τελευταίο πράγμα που περιμένεις να ακούσεις είναι μια ιστορία σχετική με τη Μακρόνησο. «Ο Θανάσης αντιδρούσε πάντα σε ορισμένα ζητήματα που δεν του πήγαιναν.

Είχε λοιπόν μια σκηνή με τον Παναγιώτη Καραβασάνο, ο οποίος του κάνει μασάζ και στη συνέχεια για κάποιο λόγο τον δέρνει. Όταν έγινε αυτό, ο Θανάσης πετάχτηκε όρθιος και φανερά ενοχλημένος σταμάτησε τη σκηνή. Εφυγε από τον χώρο χωρίς να πει τίποτε, όμως αργότερα έγινε αντιληπτό σε όλους ότι του είχαν έρθει στιγμιαία στο μυαλό αυτά που είχε περάσει στη Μακρόνησο. Ωστόσο ο ίδιος δεν είπε ποτέ κουβέντα για τη Μακρόνησο, ούτε για την πολιτική».

ατάκα του Θανάση Βέγγου, “Βοηθάτε χριστιανοί! Σιγά λυσσάρες!» και φυσικά η απαγγελία του «Ήσυχο το ποταμάκι…”, έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς έως τις μέρες μας.

Εναλλακτικοί τίτλοι ταινίας: Ο Βέγγος ερωτιάρης, Ο Βέγγος και τα μανούλια του

Περίληψη της ταινίας, “Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο”

Ο Θανάσης Βέγγος υποδύεται έναν ασήμαντο υπάλληλο ληξιαρχείου, τον Στέφανο Αυγερινό, συνώνυμο με έναν γνωστό ποιητή που συμπτωματικά ταξιδεύουν στο ίδιο πλοίο με προορισμό τον Πόρο.

Εκεί γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό από την τοπική κοινωνία που νομίζει ότι αυτός είναι ο διάσημος ποιητής, ενώ ο πραγματικός αποκρύπτει εσκεμμένα την ταυτότητα του, θέλοντας να αποδείξει ότι μπορεί να γοητεύσει τις γυναίκες και δίχως τη βοήθεια της φήμης του.

Όταν όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα περίμενε, καθώς ο υπάλληλος έχει κατενθουσιάσει τις γυναίκες που τον καταδιώκουν συνεχώς, αποφασίζει να αποκαλύψει την αληθινή του ταυτότητα

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Γιάννης Μπέρτος 1903 – Άγνωστο

ιάννης Μπέρτος
Ο Γιάννης Μπέρτος γεννήθηκε το 1903 και ήταν Έλληνας ηθοποιός.Στις δεκαετίες του '50, '60 και '70, έλαβε μέρος σε πολλούς θιάσους, θεατρικές παραστάσεις και...

Γιάννης Φλερύ

fleri giannis
O Γιάννης Φλερύ (το πραγματικό όνομά του, Γιάννης Παπαντωνόπουλος) γεννήθηκε το 1914 στην Πάτρα, όπου παρέμεινε μέχρι τα 14 χρόνια του και ήταν Έλληνας...