9.7 C
Athens
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 23

Ένας ήρως με παντούφλες: Πού είναι η πλατεία που γυρίστηκε η ταινία

Ένας ήρως με παντούφλες

Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος έχει αφήσει πλούσια παρακαταθήκη με ταινίες που κυριολεκτικά άφησαν εποχή και μπορεί να τις δει κανείς πολλές φορές με την ίδια διάθεση και λαχτάρα μέχρι το τέλος. Μια από τις ταινίες που ξεχώρισαν και θεωρείται κλασικό αριστούργημα του παλιού ελληνικού κινηματογράφου είναι το «Ένας ήρως με παντούφλες».

Μια ταινία με τον Βασίλη Λογοθετίδη -και συγκεκριμένα η τελευταία του- που περνά πολλά μηνύματα στον θεατή και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι αποτελεί μια από τις αγαπημένες των θαυμαστών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Μια ταινία που καταφέρνει να είναι κωμική και δραματική ταυτόχρονα αποτελώντας έτσι ένα ξεχωριστό κύκνειο άσμα του μεγάλου Έλληνα κωμικού.

iros me pantoufles

Ποια είναι περίφημη πλατεία της ταινίας, “Ένας ήρως με παντούφλες” και άλλες άγνωστες λεπτομέρειες

Τα δύο βασικά σκηνικά της ταινίας είναι το σπίτι του στρατηγού Δεκαβάλα αλλά και η πλατεία στην οποία γίνεται άγαλμα ο ίδιος. Όπως συνέβαινε με πολλές ταινίες της εποχής, το εσωτερικό του σπιτιού αποτελεί στην πραγματικότητα ένα καλοφτιαγμένο στούντιο. Όσον αφορά, τώρα, το εξωτερικό που φαίνεται στα πλάνα, το συγκεκριμένο σπίτι δεν υπάρχει πια, μιας και έχει κατεδαφιστεί.

Αυτό που πολλοί, ενδεχομένως, αναρωτιούνται, είναι το ποια είναι πλατεία στην όποια στήνεται το άγαλμα της ταινίας, “Ένας ήρως με παντούφλες”. Πρόκειται, κατά την πρώτη εκδοχή, για την πλατεία του Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη, πράγμα το οποίο μπορεί να επιβεβαιώσει κανείς ακόμη και με την εκκλησία η οποία διακρίνεται στην ταινία. Και μόνο τυχαία, φαίνεται, πως δεν ήταν αυτή η επιλογή.

iros me pantoufles 2

Όπως είπαμε, πρόκειται για την τελευταία ταινία του Βασίλη Λογοθετίδη. Λέγεται, λοιπόν, πως ο σπουδαίος ηθοποιός έμενε κοντά στην πλατεία αυτή της ταινίας. Η πλατεία θεωρείται πως έγινε το σκηνικό των γυρισμάτων καθώς ο Λογοθετίδης είχε προβλήματα υγείας εκείνη την περίοδο και επιλέχθηκε αυτή η τοποθεσία ώστε να μην επιβαρύνεται η υγεία του με τις μετακινήσεις. Χαρακτηριστικό είναι πως ένα κατάστημα εστίασης της πλατείας αναφέρει το γεγονός ότι η πλατεία πρωταγωνιστεί στην ταινία, ως ιστορικό στοιχείο της περιοχής!

Το σκηνικό που γυρίστηκαν οι ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου αποτελεί πάντα ένα ξεχωριστό και πολύ ενδιαφέρον κομμάτι τους. Περνώντας κανείς από τοποθεσίες όπως αυτή, μπορεί να κάνει ένα νοητό ταξίδι στο παρελθόν και να φανταστεί στημένα σκηνικά, ηθοποιούς και συνεργεία μιας άλλης εποχής…

iros me pantoufles 3

Υπάρχει, επίσης, και μια άλλη εκδοχή σχετικά με τα γυρίσματα και την πλατεία στην οποία έγιναν. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη δεύτερη εκδοχή πρόκειται για την πλατεία της Αγίας Παρασκευής στα Πατήσια, εκεί όπου υπάρχει επίσης μια εκκλησία.

Πολλές φορές, λόγω της αλλαγής του αστικού περιβάλλοντος αλλά και των παρεμβάσεων που έχουν γίνει σε περιοχές της Αττικής αλλά και στις πόλεις της Ελλάδας, υπάρχουν διάφορες απόψεις σχετικά με το πού γυρίστηκαν χαρακτηριστικές σκηνές ταινιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Advertisement

Δείτε την πρώτη έγχρωμη φωτογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη

έγχρωμη φωτογραφία

Όταν ο Στέλιος Καζαντζίδης είπε “τέλος’ στις εμφανίσεις του στα νυχτερινά κέντρα, κράτησε το λόγο του. Από το 1966 και μετά, δεν ξανατραγούδησε μπροστά σε κοινό, σε νυχτερινά κέντρα. Όπως ο ίδιο είχε πει, ένα γεγονός που παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή του, με γυαλιά που πέρασαν μπροστά από το πρόσωπό του, ήταν η αφορμή για να πάρει τη μεγάλη απόφαση.

Έκτοτε, ο ίδιος είτε με την κιθάρα του τραγουδούσε σε σπίτια φίλων, είτε στο δικό του, στήνοντας μικρά γλέντια. Σε ένα από αυτά, ένας φίλος από την Αμερική, είχε φέρει μια πολαρόιντ αυτόματης λήψης. Και καθώς είχαν στήσει το γλέντι, η φωτογραφία βγήκε αυθόρμητη.
Είναι μια ανέκδοτη φωτογραφία που την έδωσε στο RespectNews.gr οικογενειακός φίλος του μεγάλου Έλληνα λαϊκού βάρδου!

kazantzidis
Advertisement

Αποκλειστικό: Τα συγκινητικά λόγια της Νόρας Βαλσάμη για την απώλεια του συζύγου της Ερρίκου Ανδρέου

Νόρας Βαλσάμη

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με την κυρία Νόρα Βαλσάμη θέλησε να μου πει δυο λόγια για την απώλεια του συζύγου της, Ερρίκο Ανδρεου που έφυγε απ’ τη ζωή το Σάββατο 21/01 σε ηλικία 84 ετών.

“Δεν μπορώ να πιστέψω πως έφυγε ο Ερρίκος. Ήταν ο άγγελος μου”

Και ευχαριστώ όλο τον κόσμο για όσα έχουν γράψει για εκείνον. Εγώ δυστυχώς για λόγους υγείας δεν μπορούσα να πάω στην κηδεία να τον αποχαιρετήσω. Ήταν ο άγγελος μου.

andreou valsami 1

H Νόρα Βαλσάμη και ο Ερρίκος Ανδρέου ήταν από εκείνους που έχουν διαψεύσει την άποψη πως τα καλλιτεχνικά ζευγάρια δεν στεριώνουν. Μαζί από το 1967 –παντρεμένοι από τις 18 Ιουνίου 1973- γνωρίστηκαν όταν εκείνη ήταν 20 χρονών κι εκείνος 30.

Advertisement

Ψυχή και σάρκα 1973-1974

Ψυχή και σάρκα

Η ταινία, “Ψυχή και σάρκα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1973-1974 και έκοψε 88.239 εισιτήρια. Ήρθε στην 12η θέση σε 44 ταινίες.
-Εναλλακτικός τίτλος της ταινίας είναι, “Εσύ κι’ εγώ”

-Η μουσική της ταινίας, στην οποία περιέχεται και το γνωστό τραγούδι “Εσύ κι εγώ” είναι του Γιώργου Χατζηνάσιου.
-Η ταινία κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους το 1974 και έκοψε 88.239 εισιτήρια.
-Στην ταινία την Deborah Reed ντουμπλάρει η Αλίκη Αλεξανδράκη.

Θάλασσα, κοσμοπολίτικος αέρας, καλοκαίρι, ήλιος, Λαγονήσι, Λονδίνο, Πάρνηθα, αεροπλάνα, ερωτικές τολμηρές σκηνές, υπέροχη σκηνοθεσία του Ερρίκου Ανδρέου και φυσικά το μεγάλο ατού της ταινίας, η μουσική του Γιώργου Χατζηνάσιου, από τις ωραιότερες που έχει συνθέσει για ελληνική ταινία. Τα τραγούδια που ακούγονται από την Δήμητρα Γαλάνη και τον Γιώργο Σούνα (στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος) έκαναν -και κάνουν- καριέρα και εκτός ταινίας, ειδικά το “Εσύ κι εγώ, με βήμα αργό, νύχτα περπατήσαμε μαζί…” έχει στιγματίσει τις μουσικές μας συνειδήσεις.

psixi kai sarka 1

Περίληψη της ταινίας, “Ψυχή και σάρκα”

Ο Πέτρος Ράλλης (Κώστας Πρέκας) πιλότος στο επάγγελμα, ζει μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή με τη σύζυγο του Έλλη (Κορίνα Τσοπέη) και το μικρό παιδί τους, τη Ράνια, μέχρι που γνωρίζει τυχαία σε επαγγελματικό ταξίδι του τη Μαίη (Deborah Reed) μια νέα, πολύ όμορφη, αλλά κακομαθημένη πλούσια κοπέλα.

Έτσι, ξεκινάει η μεγάλη ανατροπή στη ζωή του Πέτρου, αφού η Μαίη γίνεται ενοχλητική, απαιτητική και ζηλιάρα, ενώ ο Πέτρος αισθάνεται παγιδευμένος και μπερδεμένος, αφού αγαπάει την οικογένεια του. Μια μέρα ο Πέτρος εξαφανίζεται, επειδή η Μαίη έρχεται έξω από το σπίτι του, με ένα κότερο και καταλήγουν μαζί σε ένα ερημικό νησί.
Η Μαίη αρχίζει να πιστεύει ότι θα ζήσουν μαζί, μετά και από μια παρεξήγηση που θέλει νεκρό τον Πέτρο, στη σύζυγο και στον περίγυρο του. Το έργο τελειώνει με την επιστροφή του Πέτρου σπίτι του και την επανένωση με τη γυναίκα του.

Advertisement

Αλίκη Βουγιουκλάκη – Αλέκος Αλεξανδράκης: Σπάνια φωτογραφία του 1987

Σπάνια φωτογραφία

Σπάνιες φωτογραφίες με την Αλίκη Βουγιουκλάκη συχνά έρχονται στο φως της δημοσιότητας μέσα από τα social media και μας συγκινούν, ταξιδεύοντάς μας σε νοσταλγικές ιστορίες του ελληνικού κινηματογράφου και των πρωταγωνιστών της.

Μια τέτοια ανάρτηση, είχε κάνει και η Νταίζη Λεμπέση, η οποία συγκίνησε τους διαδικτυακούς της φίλους, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.

vougiouklaki aleksandrakis

Συγκεκριμένα δημοσίευσε μια φωτογραφία, στην οποία είδαμε την Αλίκη Βουγιουκλάκη, με τον Αλέκο Αλεξανδράκη αλλά και τον μπαμπά της.

Πρόκειται για μια φωτογραφία σπάνια από το μακρινό 1987, όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη έπαιζε τη Φιλουμένα Μαρτουράνο.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ποζάρει με καστανά μαλλιά στο πλευρό του αξέχαστου Αλέκου Αλέξανδράκη και του πατέρα της, Γιώργου Λεμπέση.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Αλέκος Αλεξανδράκης συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στην ταινία «Το κορίτσι με τα παραμύθια», το 1957.

«Ήταν ο μεγάλος σταρ της εποχής και εγώ μια άγνωστη, ασήμαντη, και ο Αλέκος είπε “η μικρή θα μπει πρώτη στους τίτλους, οι κυρίες προηγούνται” και με βοήθησε, μου συμπαραστάθηκε» θα διηγείτο η Αλίκη Βουγιουκλάκη το 1994.

«Θυμάμαι την ευγένεια του, την καλοσύνη του, οι συνεργασίες μας ήταν ό,τι καλύτερο μου έχει τύχει στην πορεία μου.

Μόνο ένα καημό έχω που δεν καταφέραμε να παίξουμε μαζί στο θέατρο».
Στην ίδια συνέντευξη είχε εκφράσει την ευχή να το καταφέρουν αυτό όμως δεν έγινε δυστυχώς ποτέ.

Advertisement

Βεργούλες: Η παραγγελιά θανάτου

Βεργούλες

Οι θρυλικές “Βεργούλες” έσπασαν τα ταμεία και η επιτυχία του τραγουδιού αποδεικνύεται από το γεγονός πως καθιερώθηκε ως ένα από “στάνταρ” ζεϊμπέκικα στα νυκτερινά μαγαζιά. Έχουν όμως και μια μακάβρια ιστορία…

Το 1940 ο Μάρκος Βαμβακάρης γραμμοφωνεί το υπέροχο απτάλικο: “Τα δυο σου χέρια πήρανε” με συνοδεία του Απόστολου Χατζηχρήστου. Οι στίχοι του έχουν κάτι από τη στιχουργική λογική του δημοτικού μας τραγουδιού. Το τραγούδι αυτό ανακαλύφθηκε ξανά είκοσι χρόνια αργότερα όταν η Κολούμπια αποφάσισε να ηχογραφήσει ξανά τα τραγούδια του Μάρκου με τη φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση και με νέα ενορχήστρωση.

vergoules 2

Οι θρυλικές “Βεργούλες” έσπασαν τα ταμεία και η επιτυχία του τραγουδιού αποδεικνύεται από το γεγονός πως καθιερώθηκε ως ένα από “στάνταρ” ζεϊμπέκικα στα νυκτερινά μαγαζιά. Οι “Βεργούλες” όμως έχουν και μια μακάβρια ιστορία στον κόσμο της νύχτας.

Ξημερώματα Κυριακής, 25 Φεβρουαρίου. Στο νυχτερινό κέντρο, “Νεράιδα της Αθήνας” στην Κυψέλη, δύο αδελφοί, σεσημασμένοι κακοποιοί και διαβόητοι «νταήδες», διασκεδάζουν με την παρέα τους. Είναι ο 35χρονος Νίκος Κοεμτζής, «κράχτης» καταστήματος, ο 27χρονος Δημοσθένης, σταυλίτης στον ιππόδρομο, παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, ο συνάδελφος του Νίκου, Θωμάς Καραμάνης και τρεις γυναίκες.

«Βαρείς» από τα προβλήματα της ζωής, οι Κοεμτζήδες καταθέτουν στην ορχήστρα «παραγγελιά». Η ορχήστρα ανταποκρίνεται φοβούμενη τα χειρότερα: «Ο Χάρος βγήκε παγανιά». Στην πίστα χορεύουν πέντε-έξι άτομα, μεταξύ των οποίων ο υπενωμοτάρχης Μανόλης Χριστοδουλάκης και ο αστυφύλακας Δημήτρης Πεγιάς.

Ο τραγουδιστής Τάκης Αθανασιάδης προειδοποιεί από το μικρόφωνο, «παραγγελιά», αλλά στην πίστα ανεβαίνει αμέσως ο Δημοσθένης Κοεμτζής. Είναι η παραγγελιά «του» και δεν αντέχει να βλέπει άλλους να τη χορεύουν. Η ορχήστρα βουβαίνεται. Ο Κοεμτζής αρπάζει το μικρόφωνο φωνάζονιας «Δεν ακούτε ρε; Είναι παραγγελιά» και εν ριπή οφθαλμού γρονθοκοπεί έναν από τους χορευτές.

vergoules
Από αριστερά προς τα δεξιά, στο εδώλιο του κατηγορουμένου οι Νίκος και Δημοσθένης Κοεμτζής και ο Θωμάς Καραμάνης.

Στην πίστα ανεβαίνει αμέσως ο Νίκος και χωρίς δεύτερη κουβέντα κόβει με το στιλέτο του την καρωτίδα του Χριστοδουλάκη και μαχαιρώνει στην κοιλιά τον Γιάννη Κούρτη, φίλο του Χριστοδουλάκη, και τον Πεγιά. Και οι τρεις πέφτουν νεκροί. Μαχαιρώνοντας αδιακρίτως όποιον βρίσκει μπροστά του, ακόμα και τον Καραμόνη, ο Νίκος Κοεμτζής διαφεύγει συνοδευόμενος από τον αδελφό του… Θα συλληφθούν την επομένη, ύστερα από άγρια συμπλοκή με την αστυνομία.

vergoules 3

Στις 11 Νοεμβρίου το λόγο παίρνει η Δικαιοσύνη. Ο Νίκος Κοεμτζής καταδικάζεται τρις εις θάνατον, ο Δημοσθένης σε τριετή φυλάκιση, ενώ ο Καραμάνης αθωώνεται. Η «παραγγελία» περνά στο χώρο του θρύλου…

Έκτοτε οι “Βεργούλες” φέρουν το βαρύ αιματοβαμμένο φορτίο της παραγγελιάς κι ένα δίκιο που δεν μοιράζεται εύκολα ανάμεσα στον δράστη και στα θύματά του.

Τα δυο σου χέρια πήρανε
βεργούλες και με δείρανε
Με κάψαν τα φρυδάκια σου
και τα γλυκά ματάκια σου

Έλα μαζί μικρούλα μου
να γειανεις την καρδούλα μου
Παλάτια θα σου χτίσω εγώ
να σ’ έχω μέσα Μαριγώ

(Στη δεύτερη εκτέλεση οι στίχοι είναι:

Τα δυο σου χέρια πήρανε
βεργούλες και με δείρανε
και τη χαρά μου πήρανε

Τα χέρια σου με κάψανε
που άλλον αγκαλιάσανε
και δε με λογαριάσανε

Μ’ αυτά τα χέρια σου τα δυο
σκάψε τη γης βαθιά να μπω
να μη σε βλέπω και πονώ)

Advertisement

Δέκα μέρες στο Παρίσι 1962-1963

Δέκα μέρες στο Παρίσι

Η ταινία, “Δέκα μέρες στο Παρίσι” προβλήθηκε τη σαιζόν 1962-1963 και έκοψε 43.081 εισιτήρια. Ήρθε στην 13η θέση σε 82 ταινίες.

Πρόκειται για κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου “Οι Απιστίες”, που ανέβηκε για πρώτη φορά στο θέατρο με τον Νίκο Σταυρίδη και τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο.

10 meres sto parisi 1

Περίληψη της ταινίας, “Δέκα μέρες στο Παρίσι”

Ο ερωτύλος σύζυγος της Αλέκας, ο Μίλτος (Γιάννης Γκιωνάκης) σχεδιάζει ένα πονηρό ταξίδι στο Παρίσι προκειμένου να απολαύσει μερικές μέρες εξωσυζυγικής ζωής, αλλά η ζηλιάρα γυναίκα του δεν τον αφήνει να κάνει βήμα. Ο επίσης γυναικάς Βάσος (Νίκος Σταυρίδης) φαντάζεται επίσης ένα ανάλογο ταξίδι και για να ξεφύγει από τη γυναίκα του, Ντίνα προφασίζεται κάποιο πρόβλημα υγείας και ότι πρέπει να τον δει οπωσδήποτε ένας γάλλος γιατρός.

Η Ντίνα υποψιάζεται ότι κάτι δεν πάει καλά και σε συνεννόηση με την Αλέκα (Άννα Φόνσου) αποφασίζουν να ακολουθήσουν τους συζύγους τους στο Παρίσι. Εκεί δεν τους επιτρέπουν να έχουν ούτε καν την ευχαρίστηση μιας μοναδικής εμπειρίας θεάματος στριπτίζ…

Advertisement

Γεωργία Βασιλειάδου: Σπάνια φωτογραφία του 1968 με τις εγγονές της

Γεωργία Βασιλειάδου

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μια σπάνια φωτογραφία, στην οποία η Γεωργία Βασιλειάδου ποζάρει με τις εγγονές της σε διάλειμμα των γυρισμάτων της ταινίας “Η λυγερή” το καλοκαίρι του 1968.

Γράφει ο Άρης Λουπάσης στην ανάρτησή του:

Η Γεωργία Βασιλειάδου σε διάλειμμα των γυρισμάτων της ταινίας “Η λυγερή” το καλοκαίρι του 1968 με τις εγγονές της Κατερίνα και Τζίνα Αποστολίδου. Ένα βουκολικό δράμα που διαδραματίζεται στα Λεχαινά Ηλείας το 1889 και κάνει πρεμιέρα στους Αθηναϊκούς κιν/φους στις 28 Οκτωβρίου του 1968 με συμπρωταγωνιστές τους Μάνο Κατράκη, Ελένη Ζαφειρίου και Ίλυα Λιβυκού.

Το συγκεκριμένο καλοκαίρι, η κορυφαία Ελληνίδα κωμικός εμφανίζεται παράλληλα με τα γυρίσματα και στην σκηνή του Άλσους Παγκρατίου ανεβάζοντας με τον θίασό της την κωμωδία του Νίκου Τσιφόρου, “Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός” που ανεβάζει επίσης έξι χρόνια νωρίτερα προκαλώντας κυριολεκτικά πάταγο με τους Βασίλη Αυλωνίτη και Νίκο Ρίζο. Παρά το βαρύ επαγγελματικό της πρόγραμμα προσπαθεί με κάθε τρόπο να βρει ελεύθερο χρόνο για την αγαπημένη της οικογένεια.

Η μοναχοκόρη της Φωτεινή, η Τοτούλα όπως την προσφωνούσε, υπήρξε γι’ αυτήν η “πριγκίπισσα” της, την οποία μεγάλωσε μόνη μετά το διαζύγιο από τον πρώτο σύζυγο και εργάστηκε σκληρά για να μην της λείψει τίποτα, προσφέροντας απλόχερα αμέριστη στοργή και αγάπη. Η Φωτεινή παντρεύεται τον έμπορο δερμάτινων ειδών Αποστολίδη που διατηρεί γνωστό κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, αποκτώντας στην συνέχεια τις δύο λατρεμένες εγγονές της ηθοποιού, Κατερίνα και Τζίνα.

Η Κατερίνα (αριστερά) είναι σήμερα μια ταλαντούχα και αξιόλογη εικαστικός με σπουδές στην Σχολή Καλών Τεχνών και στο Ecole Nationale De Beaux Arts στο Παρίσι, με έργο της την γλυπτική σχέδιο και video, που απλώνεται σε ευαίσθητες βασικές έννοιες της ψυχολογικής ισορροπίας. Όπως δηλώνει η ίδια, μέσα από την γιαγιά της άντλησε πολλά στοιχεία καλλιτεχνικής στάσης και πολύτιμες προσωπικές εμπειρίες, νιώθοντας υπερήφανη για το μεγαλείο της ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης.

Η “κωμικιά των κωμικών” δίδαξε “τι σημαίνει ιερό πάθος γι’ αυτό που κάνεις” τόσο στην οικογένειά όσο και στους συναδέλφους της με γνώμονα πάντα τον σεβασμό και την σεμνότητα, σηματοδοτώντας μια ολόκληρη εποχή με την παρουσία και τις ερμηνείες της.

Advertisement

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Σπάνια φωτογραφία από τα γυρίσματα της ταινίας, Το δόλωμα

Το δόλωμα

Ο Άρης Λουπάσης έχει δημιουργήσει στο Instagram έναν λογαριασμό τον οποίο διανθίζει με σπάνιες φωτογραφίες από το παρελθόν αγαπημένων ελλήνων σταρ.

Σε μία από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις του, ο Άρης Λουπάσης μία ακόμα σπάνια vintage φωτογραφία, αυτή τη φορά με την από τα γυρίσματα της ταινίας «Το Δόλωμα» με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Ντίνο Ηλιόπουλο.

Γράφει ο Άρης Λουπάσης στη λεζάντα της φωτογραφίας που δημοσίευσε:

«Η Αλίκη σε διάλειμμα των γυρισμάτων της ταινίας «Το δόλωμα» το καλοκαίρι του ’64 στην πανέμορφη Ρόδο.

Στην υπέροχη αυτή φωτογραφία αφήνεται στα μαγικά χέρια του Σταύρου Κελεσίδη, ενός από τους σπουδαιότερους μακιγιέρ της χρυσής εποχής του ελληνικού κιν/φου και μόνιμου συνεργάτη της Φίνος Φίλμ.

Όμορφη και φινετσάτη όσο ποτέ, αφήνει εποχή με τα εκπληκτικά καπέλα που φέρνει από την Ιταλία, τα μαγιό και τα ονειρεμένα σύνολά της σε μια από τις ωραιότερες ελληνικές κωμωδίες γεμάτη χρώματα και έντονο το ρομαντικό στοιχείο, γραμμένη και σκηνοθετημένη με μοναδική μαεστρία από τον Αλέκο Σακελλάριο.

Ο Σταύρος Κελεσίδης υπήρξε προσωπικός φίλος και μόνιμος συνεργάτης της κατά την παραμονή της στην θρυλική εταιρεία και του οποίου τις συμβουλές υιοθετούσε πάντα όπως την αυστηρή αποφυγή του προσώπου της από τον ήλιο το καλοκαίρι.

Ρώσος πρόσφυγας με γνώσεις υποκριτικής και μακιγιάζ στην χώρα του, ταξιδεύει για την Ελλάδα το ’39 όπου ασχολείται αρχικά σε διάφορες σκληρές δουλειές εκτός του αντικειμένου του.

Η γνωριμία του με τον Φίνο θα γίνει την ίδια χρονιά στον κιν/φο «Αλκατράζ» στον σταθμό Λαρίσης όταν πληροφορείται ότι αναζητά νέους συνεργάτες για την μοναδική σκηνοθετική του απόπειρα στην ταινία «Το τραγούδι του χωρισμού», τέσσερα χρόνια πριν ιδρύσει την δική του εταιρεία.

Η ανάγκη για ένα ταλαντούχο μακιγιέρ θα είναι η αρχή μιας πολύχρονης συνεργασίας με τον μεγάλο κιν/φιστή να μένει έκπληκτος από το αποτέλεσμα της δουλειάς του στο πρόσωπο της γυναίκας του Τζέλλας και του πρωταγωνιστή της ταινίας Αλέκου Λειβαδίτη.

Μια συνεργασία που θα κρατήσει τριάντα οκτώ ολόκληρα χρόνια μέχρι το χαμό του Φίνου το 1977, με τον γνωστό μακιγιέρ να ομορφαίνει μέσα από την τέχνη του τα πρόσωπα των μεγαλυτέρων αστεριών της εποχής και να τιμάται το ’74 στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την συνολική του προσφορά στον ελληνικό κιν/φο.

Όπως ο ίδιος αναφέρει σε συνέντευξη του δεν θα καταφέρει να παραστεί στην κηδεία του κορυφαίου παραγωγού και του ανθρώπου που πίστεψε στο ταλέντο του, ζώντας με την ψευδαίσθηση ότι ζει και συνεχίζει να μαγεύει το κοινό μέσα από τις αξεπέραστες ταινίες του».

Δείτε παρακάτω τη φωτογραφία που δημοσίευσε ο Άρης Λουπάσης με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Advertisement

Νίκος Ξανθόπουλος: Το δελτίο του στην ΑΕΚ

Νίκος Ξανθόπουλος

Ο Νίκος Ξανθόπουλος που απεβίωσε σε ηλικία 89 ετών, είχε υπάρξει αθλητής στίβου της ΑΕΚ, με την Ένωση να δημοσιοποιεί το πρώτο του δελτίο.

Η είδηση του θανάτου του Νίκου Ξανθόπουλου, του «παιδιού του λαού» όπως ήταν πιο γνωστός, σκόρπισε θλίψη στον χώρο του θεάτρου και του κινηματογράφου και όχι μόνο. Ο σπουδαίος αυτός ηθοποιός που «έφυγε» σε ηλικία 89 ετών, είχε υπάρξει και αθλητής στίβου στην αγαπημένη του ΑΕΚ.

Η Ένωση μάλιστα έδωσε στην δημοσιότητα το δελτίο του Ξανθόπουλου αναφέροντας τα εξής: «Ένα ιστορικό ντοκουμέντο έφτασε στα γραφεία της ΑΕΚ, μέσω του Νίκου Καραμπουρνιώτη. Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμπουρνιώτης παρέδωσε στο αρχείο του σωματείου, το δελτίο του μεγάλου Ενωσίτη, ηθοποιού και τραγουδιστή, Νίκου Ξανθόπουλου.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος, σε ηλικία 18 ετών, είχε γραφτεί στην ΑΕΚ, στην οποία αγωνίστηκε ως αθλητής ύψους, τριπλούν και χαμηλών εμποδίων. Παράλληλα, ήταν μέλος και της ποδοσφαιρικής ομάδας. Ο Νίκος Ξανθόπουλος συνδέθηκε στενά με την ΑΕΚ, αποτελώντας μέλος της, αλλά υπήρξε και πιστός της φίλαθλος για μία ζωή.

ksanthopoulos aek

Ποιος ήταν ο Νίκος Ξανθόπουλος

Ο Νίκος Ξανθόπουλος ήταν ένας από τους δημοφιλέστερους έλληνες ηθοποιούς. Το «Παιδί του Λαού», όπως αποκαλείται, πρωταγωνίστησε σε ταινίες μελό τη δεκαετία του ’60, ενώ είχε και μία αξιοσημείωτη διαδρομή στο λαϊκό τραγούδι.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1934 στη Νέα Ιωνία, την προσφυγική γειτονιά της Αθήνας. Παιδί ποντίων προσφύγων μεγάλωσε μέσα στη φτώχεια. Ο πατέρας του ήταν κατά περίσταση τσαγκάρης και ψαράς, ενώ κατά τη διάρκεια της Κατοχής φυλακίστηκε για τη αντιστασιακή του δράση. Μεγάλωσε με τη μητέρα του, καθώς ο πατέρας του είχε τη συνήθεια να «εξαφανίζεται» για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Μεγαλώνοντας αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέατρο, έχοντας ως ίνδαλμά του τον Μάνο Κατράκη. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου κι έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1957 στο θίασο της Κατερίνας με την κομεντί του Μ. Αντρέ «Βιργινία». Από το 1957 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’60, εκτός από τον θίασο της Κατερίνας, που υπήρξε μεγάλη δασκάλα γι’ αυτόν, έπαιξε τον Ορέστη στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ροντήρη, συνεργάστηκε με τον θίασο του Μάνου Κατράκη στο «Τραγούδι του νεκρού αδελφού» του Μίκη Θεοδωράκη, ενώ έπαιξε για λίγο στο μουσικό θέατρο.

Το 1958 πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο στην κωμωδία του Φίλιππα Φυλακτού «Το Εισπρακτοράκι». Στην αρχή έπαι­ξε ρόλους κακού, σκληρού και γενικά δευτερότριτους ρόλους, σε κωμωδίες, δράματα, ακόμη και σε «τολμηρές» για την εποχή τους ταινίες, ώσπου στα μέσα της δεκαετίας του ’60 η συνεργασία του με τον σκηνοθέτη και παραγωγό Απόστολο Τεγόπουλο απογείωσε την καριέρα του.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος συνήθιζε να τραγουδά, ενώ συνθέτες όπως ο Απόστολος Καλδάρας έγραψαν τραγούδια γι’ αυτόν. Η παρουσία του στη δισκογραφία περιλαμβάνει 9 μεγάλους δίσκους και 55 σινγκλ. Εμφανίστηκε ως τραγουδιστής σε μεγάλα νυχτερινά κέντρα και πραγματοποίησε πολλές περιοδείες στο εξωτερικό στα κέντρα της ελληνικής διασποράς. Η δισκογραφία του περιλαμβάνει γύρω στα 300 τραγούδια. Τα τραγούδια του υπογράφουν μεταξύ άλλων οι Άκης Πάνου, Χρήστος Νικολόπουλος, Ξαρχάκος και άλλοι.

Τα τελευταία χρόνια ο Νίκος Ξανθόπουλος είχε αποσυρθεί από τον κόσμο του θεάματος και διαμένει στο κτήμα του στην Παιανία. Ο Νίκος Ξανθόπουλος είχε παντρευτεί δύο φορές κι είχε αποκτήσει τέσσερα παιδιά.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος μετά από ένα μήνα νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας, λόγω σοβαρών καρδιολογικών προβλημάτων δεν άντεξε και στις, 22 Ιανουαρίου του 2023 άφησε την τελευταία του πνοή σε ιδιωτική κλινική στο Περιστέρι σε ηλικία 89 ετών.

Advertisement

Ματωμένο ηλιοβασίλεμα 1958-1959

Ματωμένο ηλιοβασίλεμα

Η ταινία, “Ματωμένο ηλιοβασίλεμα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1958-1959 και έκοψε 11.671 εισιτήρια. Ήρθε στην 30η θέση σε 51 ταινίες.

Στην ταινία κάνει την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση η Κάκια Αναλυτή.
Η ταινία, συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών το 1959.
Ντεκόρ και κοστούμια ήταν του Σπύρου Βασιλείου

matomeno iliovasilema 1
Η φωτογραφία είναι από τα γυρίσματα της ταινίας στον Παρνασσό, διακρίνετε η Έφη Οικονόμου μαζί με τους Αραχωβίτες (που πήραν μέρος και σαν κομπάρσοι)

Περίληψη της ταινίας, “Ματωμένο ηλιοβασίλεμα”

Ένας νεαρός τσέλιγκας (Σπύρος Φωκάς) ερωτεύεται μια όμορφη τουρίστρια (Έφη Οικονόμου) που επισκέπτεται την Ελλάδα. Ο νεαρός εγκαταλείπει τη μνηστή του (Κάκια Αναλυτή) και ο πατέρας της (Τζαβαλάς Καρούσος) θα τον σκοτώσει, ενώ και η ξένη θα πεθάνει από τα χέρια του άντρα της.

Advertisement

Ντίνος Ηλιόπουλος: Μεγάλος κωμικός κύριοι …

Ντίνος Ηλιόπουλος

Ο Ντίνος Ηλιόπουλος ήταν μία ξεχωριστή φιγούρα στο πάνθεο της ελληνικής κωμωδίας και πρωταγωνίστησε σε μεγάλες ταινίες…

Ηθοποιός που δεν είχε το γέλιο ως αυτοσκοπό, ικανός, όπως αποδείχθηκε, να κινηθεί σε όλη τη γκάμα της υποκριτικής, πρωταγωνίστησε σε ταινίες-σταθμούς του ελληνικού κινηματογράφου και τον θυμόμαστε σαν ένα από τους πυλώνες της ελληνικής κωμωδίας.

iliopoulos

Το παράξενο, βέβαια, είναι ότι δεν αναδείχθηκε από κάποια ταινία γέλιου. Πρωταγωνίστησε πρώτα στο θρυλικό «Δράκο» του Νίκου Κούνδουρου και ύστερα τον είδαμε να διαπρέπει στο «Κοροϊδάκι της δεσποινίδος», και στις κωμωδίες «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες» και ο «Φίλος μου ο Λευτεράκης».

Με την Αλεξανδρινή του αύρα ο Ντίνος Ηλιόπουλος σαγήνεψε το κοινό τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο. Ακόμα και την εποχή που το ελληνικό σινεμά είχε αρχίσει να παρακμάζει, εκείνος έκανε ένα αχτύπητο δίδυμο με τη Ρένα Βλαχοπούλου.

Ο Αλέκος Σακελλάριος τον ξεχώριζε πάντα κι έλεγε χαρακτηριστικά:
«Μεγάλος κωμικός, κύριοι, κι ας μην τον λένε Βέγγο ή Χατζηχρήστο».

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Κραυγή γυναικών 1978-1979

Κραυγή γυναικών
Η ταινία, "Κραυγή γυναικών" προβλήθηκε τη σαιζόν 1978-1979, είναι Ελληνικής και Ολλανδικής παραγωγής. Η γλώσσα της ταινίας είναι Αγγλική και Ελληνική.-Οι εναλλακτικοί τίτλοι της...

Ξύπνα κορόιδο 1969-1970

Ξύπνα κορόιδο
Η ταινία, "Ξύπνα κορόιδο" προβλήθηκε τη σαιζόν 1969-1970 και έκοψε 115.115 εισιτήρια. Ήρθε στην 53η θέση σε 99 ταινίες.Περίληψη της ταινίας, "Ξύπνα κορόιδο"Μια φτωχή...