13.6 C
Athens
Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου, 2025

Λαυρέντης Διανέλλος: Η ψυχή του ελληνικού κινηματογράφου

Υπάρχουν ονόματα που δεν χρειάζονται φανφάρες για...

Βαγγέλης Βουλγαρίδης: Ο ευγενικός ζεν πρεμιέ

Τις περισσότερες φορές, ήταν εκείνοι οι δευτεραγωνιστές...
Blog Σελίδα 259

Η πιο μεγάλη ταινία του Θανάση Βέγγου

veggos thanasis 2
veggos thanasis 2

Πόσο εύκολο είναι άραγε έστω και για τον πλέον έμπειρο κριτικό κινηματογράφου να απαντήσει στο ερώτημα «Ποια ήταν η σημαντικότερη ταινία στην καριέρα του Θανάση Βέγγου»;

Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση

«Καθόλου εύκολο» είναι η απάντηση. Διότι κάθε ταινία του Βέγγου, ακόμα και όσες δεν σημείωσαν εμπορική επιτυχία – και παραδόξως υπήρξαν πολλές τέτοιες -, είχε να προσφέρει και κάτι διαφορετικό στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου.

Αν επιμείνουμε ωστόσο στο ερώτημα, τότε η απάντηση που φαίνεται να κερδίζει είναι ότι η σημαντικότερη ταινία του ήταν αυτή που γύρισε το 1971, εν μέσω χούντας, με τον χαρακτηριστικότατο –όσο και αλληγορικό- τίτλο «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση». Επρόκειτο για μια καθαρά σατυρική ταινία, σε σκηνοθεσία και παραγωγή του Ντίνου Κατσουρίδη, η οποία μάλιστα τιμήθηκε με 3 βραβεία στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης:

Βραβείο Καλλιτεχνικής Ταινίας, Σεναρίου και α’ ανδρικού ρόλου. Ήταν ξεκάθαρο ότι μέσα από αυτή την ταινία, ο καταπιεσμένος ελληνικός λαός, εν μέσω της στυγνής δικτατορίας των συνταγματαρχών έβλεπε μια ιστορία που του θύμιζε τα δικά το βάσανα, αλλά και ένα Βέγγο σε έναν μοναδικό δραματικό ρόλο. Μια δραματικότητα που – πόσο παράδοξο αλήθεια – πήγαζε από τα ίδια τα κωμικά συστατικά της υποκριτικής του.

Η παρουσία της ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης προκάλεσε πάταγο: Ο Βέγγος ανακηρύχθηκε στο πρόσωπο του Φεστιβάλ και μετά το τέλος της προβολής της ταινίας του, ενθουσιασμένοι θαυμαστές του τον σήκωσαν στα χέρια θριαμβευτικά και τον περιέφεραν έξω από την αίθουσα. Ήταν ολοφάνερο ότι κάτι άλλο έβλεπαν πίσω από την ερμηνεία του.

Κι αυτό δεν ήταν τίποτα άλλο από τα μηνύματα ελευθερίας και δημοκρατίας που πήγαζαν αβίαστα μέσα από την ταινία, τα οποία όμως η χούντα της λογοκρισίας δεν είχε το πνευματικό υπόβαθρο να τα αντιληφθεί.

Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Ο Θανάσης Βέγγος είναι ένας εργάτης εργοστασίου, ο οποίος κοιτάει μόνο την δουλειά του και το πως θα εξοικονομήσει λίγο φαγητό. Αντίθετα η αδελφή του Φρόσω βοηθάει όσο μπορεί την αντίσταση κατά των Γερμανών.

Ο Θανάσης θα βρεθεί στο δικαστήριο υπερασπιζόμενος τον ταβερνιάρη της γειτονιάς Θόδωρο. Θα καταδικαστεί όμως ο ίδιος για ψευδορκία, σε είκοσι ημέρες φυλάκιση και θα βρεθεί στο ίδιο κελί με πατριώτες αντιστασιακούς. Ανάμεσά τους είναι και ο γνωστός Ιβάν. Όλοι μαζί αποφασίζουν και δραπετεύουν πλην του Θανάση, που μένει μόνος στο κελί. Όταν ο διοικητής ζητάει τον Ιβάν για ανάκριση, ο υπεύθυνος της φυλακής, έντρομος διαπιστώνει την απόδραση και στην θέση του Ιβάν παρουσιάζει τον Θανάση.

Είναι μοναδικός ο τρόπος που ο Βέγγος, με εκείνο το θλιμμένο βλέμμα και ύφος βιώνει τις δύσκολες καταστάσεις, καθηλώνοντας τον θεατή. Διότι στην ταινία αυτή, ο σπουδαίος αυτός ηθοποιός «παίζει» και με το βλέμμα του, και με τα μάτια του, και με τις κινήσεις των χεριών του, και με τις συσπάσεις του προσώπου του, με όλο του το είναι. Γι’ αυτό και το αποτέλεσμα είναι σχεδόν ανεπανάληπτο.

Η ταινία «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση» προβλήθηκε τη σεζόν 1971-1972 και έκοψε 640.471 εισιτήρια, «σπάζοντας» ταμεία και γεμίζοντας ασφυκτικά τους κινηματογράφους της χώρας. Φυσικό επακόλουθο, να έρθει πρώτη σε εισπράξεις τη σεζόν εκείνη, ανάμεσα σε 90 ταινίες.

Μαζί με τον Βέγγο, στην ταινία πρωταγωνιστούσαν οι Εφη Ροδίτη, Αντώνης Παπαδόπουλος, Καίτη Λαμπροπούλου, Νικήτας Πλατής, Κατερίνα Γώγου. Το σενάριο ήταν του Ντίνου Κατσουρίδη και του Ασημάκη Γιαλαμά, ενώ η μουσική του Μίμη Πλέσσα.

Advertisement

Όταν ο Γιώργος Κωνσταντίνου απορρίφθηκε ως εντελώς ατάλαντος

giorgos konstantinou isos kapote ksupnisei i anthropotita 1
giorgos konstantinou isos kapote ksupnisei i anthropotita 1

Παρόλο που τα βιώματα του Γιώργου Κωνσταντίνου ήταν καλλιτεχνικά, αρχικά δεν θέλησε να ακολουθήσει θεατρικά βήματα και γράφτηκε στη σχολή Πάλμερ, για να γίνει ηλεκτροτεχνίτης.

Γιώργος Κωνσταντίνου

Όταν κάποια στιγμή τον ρώτησε η μητέρα του, μήπως ήθελε να γίνει ηθοποιός, εκείνος αυθόρμητα της απάντησε «ναι».

Έτσι εγκατέλειψε τα σχέδιά του και ξεκίνησε τις σπουδές στη δραματική σχολή Μουζενίδη. Ανάμεσα στους συμμαθητές του ήταν η Μπεάτα Ασημακοπούλου και η Κατερίνα Γώγου.

Δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τις σπουδές του, καθώς η σχολή σταμάτησε να λειτουργεί μετά τον θάνατο του χρηματοδότη της, δημάρχου Αθηναίων Κώστα Κοτζιά.

Τότε έδωσε εξετάσεις για το Εθνικό Θέατρο, αλλά απορρίφθηκε ως «εντελώς ατάλαντος» και τελικά ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη σχολή του Καρόλου Κουν.

Έτσι ξεκίνησε η καριέρα του στο θέατρο, η οποία απογειώθηκε το 1962 όταν τον επέλεξε προσωπικά ο Μάνος Χατζιδάκις για να πάρει μέρος στην «Οδό Ονείρων», μιας και ήταν καλλίφωνος.

Έκτοτε έπαιξε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, από κλασσικό θέατρο μέχρι επιθεώρηση και stand up comedy.

Ο ρόλος του Βασίλη που τρελαίνεται έσπασε ταμεία. 13 Απριλίου 1969.

Το κινηματογραφικό του ντεμπούτο έγινε στην ταινία «Η Λίζα και η Άλλη» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Ο Κωνσταντίνου πήγε στην πρεμιέρα, αλλά όταν είδε τον εαυτό του στο πανί, δεν του άρεσε.

«Είδα ένα τέρας. Έναν άνθρωπο με μια μύτη τόση, κοντά μαλλιά. Δίπλα μου καθόταν η Τζόλυ Γαρμπή και μόλις βλέπω τον εαυτό μου σηκώνομαι να φύγω και μου αρπάζει το χέρι μου λέει «Κάτσε κάτω, είσαι πολύ καλός»

Advertisement

Ο Κούρκουλος και η Αλίκη μου έκαναν ανελέητο πόλεμο

Κούρκουλος

Είναι ένας γνωστός ηθοποιός με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό του.

Η σχέση του με τον Νίκο Κούρκουλο ήταν φιλική μέχρι την στιγμή που βρέθηκαν και οι δυο στην ίδια εταιρεία. «Στη Φίνος Φιλμ είχα κάνει τριετές συμβόλαιο για τρεις ταινίες τον χρόνο και τελικά αντί για εννέα , έγιναν μόνο τρεις.

prekas

Γιατί; Δεν το επέτρεπαν η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Νίκος Κούρκουλος, με τον οποίο ήμασταν φίλοι όταν συνεργαζόμουν με τον Τζέιμς Πάρις, αλλά όταν μπήκα στο φινέικο άλλαξε συμπεριφορά απέναντί μου», εξήγησε ο Κώστας Πρέκας σε συνέντευξή του σε καθημερινή εφημερίδα και συνέχισε: «Με το που πάτησα το πόδι μου στη Φίνος τον συνάντησα στο φουαγιέ. Έκαναν να τον αγκαλιάσω αλλά εκείνος με απέφυγε.

Από τότε δεν μου ξαναμίλησε ποτέ. Όπως μάθαινα πήγαινε τα βράδια στην αίθουσα προβολής και έβλεπε τα πλάνα των ταινιών που γύριζα. Καταλάβαινε ότι είχα απήχηση και έβαζε βέτο στον Φίνο να μην προχωρήσω» και συνέχισε για την Αλίκη Βουγιουκλάκη:

«Επειδή εγώ ήμουν ο πιο ακριβοπληρωμένος στη Φίνος παίρνοντας 400.000 δραχμές την ταινία, είπε κάποια στιγμή για εμένα στο φουαγιέ της εταιρείας ”Καλέ αυτός είναι τρελός. Στο κάτω κάτω ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ παίρνει 250.000 δραχμές. Εγώ, μόλις την άκουσα της απάντησα: ”έχετε δίκιο στο κάτω – κάτω”.

Με στραγγάλισε ο Φίνος γιατί με πήρε στην εταιρία του για να με παροπλίσει. Εγώ, όμως του φέρθηκα καλά, γι’ αυτό έλεγε ”αν είχα δέκα σαν τον Πρέκα θα ήμουν Φοξ”. Και αυτό το έλεγε γιατί πήγαινα πρώτος στο γύρισμα και πάντα διαβασμένος και έβγαζα πάντα περισσότερα πλάνα απ’ όσα ήταν προγραμματισμένα.

Advertisement

13 Ελληνικές σχολικές ταινίες

σχολικές ταινίες

Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ας θυμηθούμε 13 Ελληνικές «σχολικές» ταινίες του παλιού και νέου κινηματογράφου.

«Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» (1959)

«Νόμος 4000» (1962)     

«Χτυποκάρδια στο θρανίο» (1963)

«Μάθε παιδί μου γράμματα» (1981)

«Ρόδα, τσάντα και κοπάνα1+2+3+4» (1982-2011)

«Άγριες πλάκες στα θρανία» (1983)

«Μπορούμε και κάτω απ’ τα θρανία» (1983)

«Γρανίτα από μελάνι» (1983)

«Θηλυκό θηριοτροφείο» (1984)

«Κορίτσια για τσίμπημα» (1985)

«Τέλος Εποχής» (1994)

O Ροζ Γάτος (1986)

Παλικάρι στα Θρανία (1987)

Advertisement

Γιατί η Φίνος Φιλμ διέκοψε την προβολή των ταινιών της στο YouTube

Φίνος Φιλμ

Τον Αύγουστο του 2013, η Φίνος Φιλμ έκανε μια προσπάθεια να προσφέρει στο κοινό της ολόκληρες τις ταινίες της, μέσα από το επίσημο κανάλι της στο YouTube.

Με αυτήν την κίνηση, αφενός μεν η εταιρεία ήθελε να προστατεύσει τα περιουσιακά της στοιχεία από την πειρατεία – δεδομένου ότι σχεδόν το σύνολο των ταινιών είχε ανέβει παράνομα στο YouTube – αφετέρου δε να δώσει τη δυνατότητα στο ελληνικό κοινό αλλά και στην ομογένεια, να γνωρίσει τον καλό παλιό Ελληνικό Κινηματογράφο, έχοντας πρόσβαση στις διαχρονικά αγαπημένες του ταινίες, οι οποίες αποτελούν ανεκτίμητης αξίας πολιτιστική κληρονομιά.

Φίνος Φιλμ

Αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν αποσκοπούσε σε κάποιο οικονομικό όφελος, αφού αυτό ήταν σχεδόν ανύπαρκτο, δεδομένου ότι τα μοναδικά έσοδα προέρχονταν από διαφήμιση, ποσοστό μόνον των οποίων αποδιδόταν στην Φίνος Φιλμ από την Google.

Στην πορεία, προέκυψαν διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων (ηθοποιοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι), τα οποία ήταν εντελώς δυσανάλογα με τα έσοδα, δεδομένου ότι κέρδη δεν υπήρξαν.

Σε ένδειξη καλής θελήσεως η εταιρία αποφάσισε,  να αντικαταστήσει τις ταινίες με αποσπάσματα και να τροφοδοτεί το κανάλι με αφιερώματα, τα οποία θα ψυχαγωγούσαν το κοινό, το οποίο από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του καναλιού αγκάλιασε με θέρμη αυτήν την προσπάθεια.

Στην συνέχεια, η Φίνος Φιλμ αντιμετώπισε εκ νέου παράλογες και υπέρογκες οικονομικές απαιτήσεις από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων, ακόμα και για την προβολή ολιγόλεπτων αποσπασμάτων, με αποτέλεσμα να αναγκάσουν την εταιρεία να διακόψει κάθε προβολή τους.

Για τους παραπάνω λόγους, η προβολή τόσο των ταινιών όσο και αποσπασμάτων αυτών μέσα από το site της Φίνος Φιλμ δεν είναι εφικτή προς το παρόν.

H Φίνος Φιλμ όμως, βρίσκετε σε διαδικασία δημιουργίας τρέϊλερ και αποσπασμάτων για την πλειονότητα των ταινιών, και ελπίζουμε σύντομα να μπορέσουν να τα μοιραστούμε μαζί μας.

Advertisement

Όταν ο Βέγγος έσωσε τον Κούνδουρο στη Μακρόνησο

veggos makronisos
veggos makronisos

Διαβάστε παρακάτω πως εξιστορεί ο σκηνοθέτης Νίκος Κούνδουρος την σωτήρια γνωριμία του με τον Θανάση Βέγγο στην Μακρόνησο.

«Ως γόνος μεγάλης οικογένειας που ήμουν, οι βασανιστές θέλησαν να αλαφρύνουν το δικό μου βασανιστήριο στο Μακρονήσι. “Ζήτα μια χάρη και θα σου την κάνουμε” μου είπαν και το μόνο που ζήτησα ήταν, να με αφήσουν να πάω να μείνω στο βουνό χωρίς φαΐ και χωρίς νερό, ενδεχομένως, αρκεί να μην τους βλέπω και να μη με βλέπουν. Το δέχτηκαν!

Θανάσης Βέγγος Μακρόνησος

Την πρώτη μέρα τράβηξα για το βουνό, βρήκα ένα μέρος να κάτσω και βάλθηκα να ατενίζω την απέραντη μοναξιά του τοπίου. Ξάφνου, ένας γρήγορος, αεράτος τύπος εμφανίζεται κρατώντας κάτι πασσάλους στα χέρια του και δυο τρία κομμάτια ύφασμα. Δεν μου μιλάει, δεν του μιλάω και σε ελάχιστα λεπτά με ταχυδακτυλουργικές κινήσεις στήνει ένα αντίσκηνο! Το δικό μου αντίσκηνο!

«Τι κάνεις;» τον ρωτάω. «Θα πεθάνεις εδώ πάνω» απάντησε σοβαρός και συνέχισε τη δουλειά. Για όλες τις επόμενες μέρες, για όσο καιρό έζησα σαν αγρίμι, εξόριστος μεσ’ στην εξορία, ο ίδιος τύπος πηγαινοερχόταν κάθε μέρα διανύοντας μια τεράστια απόσταση από το στρατόπεδο ίσαμε το βουνό, μόνο και μόνο για να μου φέρνει φαγητό να τρώω να μην πεθάνω. Ήταν ο Θανάσης Βέγγος, η απαρχή μιας μεγάλης φιλίας πάνω απ’ όλα.»

Τρία υπαίθρια θέατρα χτίστηκαν στη Μακρόνησο από το 1947 μέχρι το 1950. Τα έχτισαν οι ίδιοι οι εξόριστοι για την «ιδεολογική αναμόρφωσή τους» με πέτρες που έσπαγαν μόνοι τους από το βραχώδες έδαφος.

Έμεινε μαζί μου όλα τα χρόνια της Μακρονήσου. Είχα χρεωθεί την κατασκευή ενός θεάτρου -ήμουν τριτοετής της αρχιτεκτονικής τότε. Πήγα στη διοίκηση και λέω: «Αυτόν το μισότρελο φαντάρο να μου τον δώσετε». Κι έτσι βρέθηκα να φτιάχνω το θέατρο με το Θανάση βοηθό. Στήσαμε τη σκηνή, ανεβάσαμε το πρώτο έργο, και να ο Βέγγος ηθοποιός και να ο Βέγγος πρωταγωνιστής και να ο Βέγγος αγαπημένος ολόκληρου του τάγματος, και να ο Βέγγος η ανακούφισή μας, η λύτρωση μας και το χαμόγελό μας».

Advertisement

Τι έχει αποκαλύψει η Μάρω Κοντού για τον Δημήτρη Χορν

maro kontou 1
maro kontou 1

Η Μάρω Κοντού έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού κινηματογράφου.

«Ο Δημήτρης Χορν υπέφερε πάντα! Φοβόταν τις αρρώστιες! Νόμιζε πως δεν είναι καλός ηθοποιός, πως δεν επαρκούσε για τους ρόλους. Βασάνιζε τον εαυτό του. Με τους άλλους ήταν υπέροχος.

Μάρω Κοντού

Ο πιο δοτικός άνθρωπος που υπήρξε. Γενναιόδωρος, μεγαλόψυχος. Ο καλύτερος» εξήγησε σε καθημερινή εφημερίδα και συνέχισε για τον Μάνο Χατζιδάκι:
«Ένας κύριος! Ένας γλυκύτατος άνθρωπος! Με έναν πόνο στα μάτια του, όμως, πάντα.

Με ένα τραγούδι του τον έχω πάντα μέσα μου… ξέρεις: ‘’τι να μου κάνουν δάκρυα δυο και στεναγμοί σαράντα δυο, μανούλα μου’’» ενώ για τον Λάμπρο Κωνσταντάρα είπε: «Δύστροπος χαρακτήρας. Άριστος επαγγελματίας. Ερχόταν πρώτος στο θέατρο και έφευγε τελευταίος.

Ήξερε τα λόγια από την πρώτη εβδομάδα. Ήταν της τυπικότητας με όλους. Όμως πάντα κάποιος τού έφταιγε. Η ταξιθέτρια, ο ταμίας, μα κάτι θα έβρισκε! Δουλέψαμε μαζί χρόνια και είχαμε άριστη επαγγελματική σχέση, με επικοινωνία στη σκηνή και μόνο»

Advertisement

Στην υγειά μας

da96fc6df4fd274dfbf5365a62a5069d
da96fc6df4fd274dfbf5365a62a5069d

Ο Σπύρος Παπαδόπουλος μας καλεί σε ένα αφιέρωμα στον Φιλοποίμενα Φίνο, πρωτεργάτη του ελληνικού κινηματογράφου και δημιουργό ταινιών που έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα από το κοινό.

Η Ζωζώ Σαπουντζάκη, ο Κώστας Βουτσάς, η Μάρθα Καραγιάννη, ο Νίκος Γαλανός, ο Γιώργος Κωνσταντίνου, ο Γιάννης Βογιατζής, ο Τάκης Βουγιουκλάκης (σκηνοθέτης), η Μαρία Ιωαννίδου, ο Γιώργος Τσαγκαράκης (εκπρόσωπος της Φίνος Φιλμ), η Μέλπω Ζαρόκωστα, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου, ο Ανέστης Βλάχος, ο Βασίλης Καϊλας, η Χαριτίνη Καρόλου, η Κλειω Σκουλούδη, ο Ντίνος Καρύδης, η Όλγα Πολίτου αλλά και οι νεότεροι Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Ευαγγελία Μουμούρη, Άκης Δείξιμος και Τίνα Αλεξοπούλου είναι η εκλεκτή παρέα που θυμάται, αναπολεί, ζωντανεύει και μαθαίνει τη «χρυσή» εποχή του ελληνικού κινηματογράφου.

Advertisement

Πόσα εισπράττει από τα δικαιώματα των ταινιών η Μάρω Κοντού

kondou
kondou

Η Μάρω Κοντού μιλά στο περιοδικό ΟΚ! και τον Γιάννη Πουλόπουλο για το ύψος της σύνταξής της και τα χρήματα που παίρνει δύο φορές το χρόνο από τα δικαιώματα για τις ταινίες της.

«Ύστερα από τόσα χρόνια δουλειάς, ζω αυτή τη στιγμή με μία σύνταξη που ήταν 800 ευρώ και ο κύριος Τσίπρας την έκανε 715. Το μονο περιουσιακό μου στοιχείο είναι το σπίτι που ζω.

Δεν έχω ούτε αυτοκίνητο, ούτε οικόπεδα, ούτε αποταμιεύσεις στο εξωτερικό, ούτε βέβαια στο εσωτερικό. Δύο φορές το χρόνο παίρνω δικαιώματα από την προβολή των ταινιών που έχω κάνει, που με το ζόρι φτάνουν τα 1.000 – 1.200 ευρώ.
Αν εγώ παίρνω αυτά τα χρήματα που είχα πρωταγωνιστικούς ρόλους σε τόσες ταινίες, μπορείς να φανταστείς τι παίρνουν αυτοί που έπαιζαν δεύτερους και τρίτους ρόλους. Τι να λέμε. Τα φέρνω δύσκολα βόλτα».

Advertisement

Το μεγάλο παράπονο του Σωτήρη Μουστάκα πριν φύγει από τη ζωή

Σωτήρη Μουστάκα

Ο Σωτήρης Μουστάκας είχε υποστεί μεγάλο «πόλεμο» από κάποιους που ήθελαν να του κάνουν κακό στην καριέρα του.

Ο ηθοποιός με τον τόπο καταγωγής την Κύπρο έφυγε πικραμένος από τους ανθρώπους της Μεγαλονήσου γι’ αυτό είχε ζητήσει όταν πεθάνει να θαφτεί με την ελληνική σημαία. Ο ανιψιός του, ο ηθοποιός Μιχάλης Μουστάκας είχε μιλήσει στην εκπομπή «Αποκαλυπτικά» για τον θείο του.

Advertisement

Η Άννα Φόνσου και ο ανταγωνισμό που είχε δημιουργηθεί

fonsou anna
fonsou anna

Η Άννα Φόνσου είχε μιλήσει στο περιοδικό People και την Ζέτα Καραγιάννη για τον ανταγωνισμό που είχε δημιουργηθεί ανάμεσα σε εκείνη και την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

φονσου, βουγιουκλακη

Άνθρωποι του σινεμά σας έχουν λείψει; Ε, βέβαια. Πολλοί. Να μη μου έχουν λείψει ο Χατζηχρήστος; Ο Βέγγος; Ήταν μεγάλη σχολή για μένα. Αλλά δεν μου λείπουν μόνο στη δουλειά. Μου λείπουν και από τη ζωή μου. Ορισμένοι άνθρωποι είναι αναντικατάστατοι. Η Τζένη, με την οποία είχε τύχει να δουλέψουμε και μαζί. Η Αλίκη…

Κάποια εποχή τα δημοσιεύματα σας ήθελαν σε ανταγωνισμό: Ισχύει αυτό, όταν αρνήθηκε το ρόλο στο Αγοροκόριτσο και τον πήρα εγώ. Αλλά δεν ήταν έτσι. Άρχισαν τα περιοδικά να μας βάζουν «απέναντι» και στενοχωρήθηκα. Έμαθα πού ήταν το σπίτι της και της χτύπησα την πόρτα για να της εξηγήσω. Τα έχασε η γυναίκα.

Με την Αλίκη κάναμε πολλές πλάκες. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της μου έλεγε: «Όταν γεράσουμε, θα έχουμε κότσο τα μαλλιά μας και θα παχύνουμε. Αλλά εσύ θα έχεις και μπαστούνι». Τη ρωτούσα «Γιατί;» και μου έλεγε: «Γιατί ήσουν χορεύτρια και οι χορεύτριες, απ’ τα πολλά χτυπήματα στα πόδια, στο τέλος δεν περπατάνε καλά…». Γελούσαμε πολύ.

Η Άννα Φόνσου είναι ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, με σημαντική παρουσία στα εγχώρια καλλιτεχνικά δρώμενα τη δεκαετία του ‘60. Έχει να επιδείξει αξιοσημείωτο φιλανθρωπικό έργο μέσω της ενασχόλησης της με το «Σπίτι του Ηθοποιού», στο οποίο έχει αφιερωθεί ψυχή τε και σώματι τα τελευταία χρόνια.

Advertisement

Ποια Ελληνίδα ηθοποιός έχει μείνει στο ράφι

Χωρίς κανένα κόμπλεξ η Τζόϋς Ευδείδη αποκάλυψε πως είναι ελεύθερη ζητώντας μάλιστα να τις προξενέψουν κανένα παληκάρι.

Χειμαρρώδης και εκρηκτική η Τζόϋς Ευείδη είπε πράγματα που μας άφησαν με το στόμα ανοιχτό.

Την ρώτησαν αν είναι έχει σχέση με τον Μανώλη Κλωνάρη και είπε:

«Είμαι vintage ανύπαντρη! Αν έχετε κανέναν ωραίο να μου γνωρίσετε, πολύ θα το χαρώ! Μόνη μου είμαι!».

Όσο για τα δημοσιεύματα που την ήθελαν σε σχέση με τον πρωταγωνιστή της στο «Μπρούσκο», Μανώλη Κλωνάρη απάντησε:

«Δεν υπάρχει ούτε ο συγκεκριμένος, ούτε αφηρημένος! Άστα! Μου έχει λείψει η συντροφικότητα.

Μήπως έχετε καμιά καλή πάσα; Δε με πλησιάζουν οι άντρες! Χ@σμέν@ με έχουν! Κάντε κάτι γι’ αυτό!».

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Μαριάννα Κουράκου 1941-

Μαριάννα Κουράκου
Η Μαριάννα Κουράκου γεννήθηκε στην Αθήνα (Πατήσια) στις 28 Αυγούστου 1941 (άλλη πηγή αναφέρει το 1942). Σπούδασε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου και κλασικό...

Φώτης Μεταξόπουλος: Άγνωστα περιστατικά από την ταινία, Διπλοπενιές

Διπλοπεννιές
Για μία από τις πιο θρυλικές ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου είχε μιλήσει ο Φώτης Μεταξόπουλος στο περιοδικό “Λοιπόν” και αποκάλυψε πολλά...