Φώτης Μεταξόπουλος: Άγνωστα περιστατικά από την ταινία, Διπλοπενιές

Διπλοπεννιές
Advertisement

Για μία από τις πιο θρυλικές ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου είχε μιλήσει ο Φώτης Μεταξόπουλος στο περιοδικό “Λοιπόν” και αποκάλυψε πολλά από τα παρασκήνια της ταινίας.

Advertisement

-Ταξιδεύοντας από το σήμερα στο χθες, ποιες εικόνες θυμάστε από τα γυρίσματα της ταινίας.

Ήμασταν όλοι μαζεμένοι σε κάποιο κέντρο, ενώ εγώ κρατούσα μια κιθάρα. Ανεβάσαμε την Αλίκη σε ένα τραπέζι, για να χορέψει. Είχε τα χέρια σηκωμένα, δεξιά και αριστερά. Κάτω από το ποντίκι υπάρχει ένα κρέας που κρέμεται, όταν μεγαλώνουμε. Από εκεί φαίνεται η ηλικία. Κατά την εξέλιξη του γυρίσματος, εγώ την παρατηρούσα. Η Αλίκη τότε μεγάλωνε και άρχιζε να κουνιέται το κρέας στα χέρια της. Μόλις το είδα αυτό, φώναξα στην κάμερα «Στοπ», διακόπτοντας το γύρισμα.

Διπλοπενιές

Της λέω «Αλίκη, έλα πάμε μέσα!» και την πηγαίνω στον καθρέπτη. Της ζητάω να σηκώσει τα χέρια της για να κάνει την ίδια κίνηση του χορευτικού στον καθρέπτη. «Παναγία μου, τι είναι αυτό; Τι να κάνω;» μου λέει. Σοκαρίστηκε. «Δεν θα έχεις τα χέρια σου λυγισμένα. Θα τα τεντώσεις λίγο προς τα επάνω, γιατί όταν τα τεντώσεις και κάνεις την ίδια κίνηση, θα εξαφανιστεί το κρέας, που φαίνεται άσχημα». Δοκιμάζει την κίνηση που της υπέδειξα και αμέσως με αγκαλιάζει και με φιλάει. Από τότε η Αλίκη, σε ό,τι κι εάν έκανε, με συμβουλευόταν. «Να το κάνω αυτό ή να μην το κάνω;» μου έλεγε…

-Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, εάν θα μπορούσατε να μας μεταφέρετε, μέσα από εικόνες σε μια κλασική μέρα γυρισμάτων.

Το πρωινό ξύπνημα υπήρχε, όταν είχαμε προγραμματισμένο γύρισμα χορευτικού με μπαλέτα. Τα γυρίσματα των ηθοποιών και ειδικά της Αλίκης, τα κάναμε πιο αργά. Κάναμε τις πρόβες μας στο στούντιο του χορού, μακριά από τα γυρίσματα, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Την ημέρα του γυρίσματος, πριν ακόμη αρχίσει το γύρισμα, περνούσαμε από τη σχολή για την τελική πρόβα. Η Αλίκη ήταν τελειομανής και πρόσεχε πολύ. Έπρεπε να είναι όλα στην εντέλεια. Να είναι αψεγάδιαστη και βαμμένη. Εάν δεν ήταν έτοιμη, δεν σηκωνόταν για το γύρισμα.

Είχε σταματήσει πολλές φορές το γύρισμα, επειδή δεν ήταν η ίδια ευχαριστημένη με τη λήψη της. Όταν δεν μπορούσε να κάνει τα βήματα που της έδινα, σε πολλά από τα χορευτικά που κάναμε, προσπαθούσα να της βάζω βήματα πιο απαλά ώστε να μπορεί να τα κάνει. Μου έλεγε «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Έχεις κάτι άλλο, αντί γι’ αυτό;» και της έβρισκα. Όταν χόρευε, σου έδινε την εντύπωση ότι το αισθανόταν, το αγαπούσε και το έκανε με πάθος! Έτσι κέρδιζε η Αλίκη και στον χορό και στο τραγούδι και ως ηθοποιός!

-Υπήρξε ανταγωνισμός μεταξύ Αλίκης και Ρίκας Διαλυνά;

Υπήρχε μια σκηνή με τη Ρίκα Διαλυνά, η οποία έκανε ένα χορευτικό σαν τσιφτετέλι. Φορούσε ένα μπλουζάκι, το οποίο ήταν αρκετά κοντό και φαινόταν η κοιλιά της. Ήταν γεμάτο πέρλες και όπως κουνιόταν, οι πέρλες έλαμπαν. Έκανε πολύ εντυπωσιακό εφέ. Το βράδυ, αφού είχαμε τελειώσει τα γυρίσματα, η Αλίκη βλέπει τη σκηνή. «Φώτη, τι είναι αυτό που φοράει η Ρίκα;» μου λέει η Αλίκη, η οποία είχε ζηλέψει, επειδή έκανε πολύ εντυπωσιακό εφέ το ρούχο της Ρίκας. Ήθελε να την «καλύψει» . Είπε στον Σκαλενάκη να προσθέσουμε μια σκηνή, στην οποία θα κάνει υπόκλιση.

Έφτιαξε ένα φουστάνι από πάνω μέχρι κάτω, όπως της Ρίκας, για να πουν «πω πω, τι είναι αυτό που φοράει η Αλίκη!». Ποιος θα θυμόταν το μπλουζάκι της Ρίκας, με το ολόκληρο φουστάνι που έφτιαξε η Αλίκη; Για να φανεί το ρούχο αυτό, το οποίο ήταν μαύρο, έπρεπε να κουνηθεί. Στην υπόκλιση πώς θα κουνηθεί; Ένα κοριτσάκι της φέρνει μια ανθοδέσμη και κάνει μια υπόκλιση. Την ώρα που έκανε υπόκλιση, έτρεμε ολόκληρη. Όσο έτρεμε, το φόρεμα κουνιόταν και έλαμπε! Αυτή η γυναίκα πρόσεχε πάντα τον εαυτό της, αλλά και μήπως της «φάει» κάποια άλλη τη λάμψη της.

Του Νίκου Νικόλιζα.
Πηγή άρθρου respectnews.gr

Προηγούμενο άρθροΚραυγή γυναικών 1978-1979
Επόμενο άρθροΗ Φίνος Φιλμ μας εύχεται καλή χρονιά