Η Μαρία Κωνσταντάρου μετρά αρκετές δεκαετίες στο χώρο της υποκριτικής, από τον οποίο μάλιστα είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του θεάματος, αλλά και προσωπικότητες που είχαν ξεχωρίσει από νωρίς. Γεννήθηκε στην Πτολεμαίδα το 1932. Αποφοίτησε από τη Δραματική σχολή του Θεάτρου τέχνης του Κάρολου Κουν το 1954.
Η Μαρία Κωνσταντάρου έγινε αγαπητή και διαχρονική με τη συμμετοχή της στην ταινία, “Αχ! αυτή η γυναίκα μου” ως υπηρετικόν προσωπικό Ασημίνα – Λαμέ, ρόλο που είχε παίξει και στο θέατρο. Δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, η Μαρία Κωνσταντάρου πρωταγωνίστησε σε αρκετά θεατρικά έργα, ενώ έπαιξε και στην Ωραία μου κυρία το 1994, το ρόλο της μητέρας του καθηγητή Χίγγινς. Όμως η Μαρία Κωνσταντάρου, έχει μία εκλεκτή πορεία στο θέατρο, ξεκινώντας από το θίασο της Βίλμας Κύρου κι αμέσως μετά στο Θέατρο Τέχνης με το Βυσσινόκηπο.
Η Μαρία Κωνσταντάρου έπαιξε δίπλα στον Δημήτρη Μυράτ, τον Κώστα Μουσούρη, την Βέρα Ζαβιτσιάνου, τον Πέτρο Φυσσούν, την Νέλλη Αγγελίδου, την Μάρθα Βούρτση κ.α. σε παραστάσεις που έχουν μένει χαραγμένες στις καρδιές όσων τις είδαν. Ευτυχώς που το Αχ! αυτή η γυναίκα μου έγινε ταινία, και -έστω κι έτσι- είμαστε τυχεροί που βλέπουμε τις ερμηνευτικές της ικανότητες. Ο ρόλος της και οι ατάκες της έμειναν μνημειώδεις. Δεν χωρεί αμφιβολίας περί τούτου.
Τη δραματική υπόσταση του ταλέντου της βλέπουμε στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, “Η Μαρία της σιωπής” με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Τηλεοπτικά, η Μαρία Κωνσταντάρου, έγινε γνωστή από τον Παράξενο ταξιδιώτη δίπλα στον Αλέκο Αλεξανδράκη (1972) και άφησε εποχή ως Καίτη στο σίριαλ της ΕΡΤ, Λεηλασία μιας ζωής (1978), Με πιτυχία πέρασε και στην ιδιωτική τηλεόραση. Θα μιλήσεις με το δικηγόρο μου, Σοφία ορθή, Σαν το σκύλο με τη γάτα, Βαρβαρότητες κ.α
Η αστική οικογένεια
«Ήμουν από μία αστική οικογένεια. Οι αδερφές του πατέρα μου ήταν από τις μεγαλύτερες μοδίστρες στην Αθήνα, του ”Οίκου Κωνσταντοπούλου”, αν ξέρατε. Έραβαν κοντέσσες, τη Δούκισσα του Κεντ, μιλάω για τα μεγάλα σαλόνια. Ο πατέρας μου ήταν δικαστικός και δεν αγαπούσε την τέχνη, «άμα πας στο θέατρο θα σε σφάξω» μου είχε πει. Μανιάτης κιόλας» αναφέρει στον Αντώνη Μποσκοΐτη. «Εγώ πήγαινα κρυφά στη σχολή του Κουν και με κρύβανε ο θείες μου, αυτές που με μεγάλωσαν».
Το διαζύγιο του πατέρα της και η θετή μητέρα
«Ο πατέρας μου ήτανε Ειρηνοδίκης και για ένα διάστημα βρέθηκε στη Σκιάθο. Ήταν ετών 52, απ’ ότι είδα μετά στα έγγραφα. Η μητέρα μου ήταν Σκιαθίτισσα, ετών 18. Την παντρεύτηκε ο πατέρας μου, μετατέθηκε μετά στα Καϊλάρια της Κοζάνης, εκεί που γεννήθηκα. Δεν έχω καμία σχέση με την Πτολεμαΐδα, που λένε, έτυχε απλά να γεννηθώ εκεί. Χωρίζει ο πατέρας μου – τι άλλο θά’κανε; – και 40 ημερών μωρό με φέρνει στην οδό Μητροπόλεως, κοντά στις αδερφές του.
Αμέσως, χωρίς να το καταλάβω, υιοθέτησα μία απ’ αυτές, τη Βαρβάρα, που έγινε η μαμά μου. Μεγαλώνοντας δεν ένιωσα την έλλειψη της μάνας κι όταν ρώταγα που είναι ο μπαμπάς, μου λέγανε «Στο Παρίσι» ενώ αυτός γύρναγε. Παρεμπιπτόντως, είχε πάει και στο Παρίσι. Δεν έχω σχέσεις με τη μητέρα μου» ανέφερε η Μαρία Κωνσταντάρου στο «Κουτί της Πανδώρας.
Ο Κάρολος Κουν ήταν ένας «μάγος»
«Όταν μπήκα στη σχολή του Κουν, μόλις είχα τελειώσει το σχολείο. Εγώ είχα δώσει εξετάσεις για το Εθνικό θέατρο, αλλά δεν με περάσανε, και εκεί που διαβάζανε τα ονόματα των επιτυχόντων, ήταν δίπλα μου ένα νεαρό παιδί και μου Λέει «Στις δύο το μεσημέρι έχει εξετάσεις ο Κάρολος Κουν» και λέω πάμε.
Ξεκινάω και πάω και στην επιτροπή ήταν ο Κουν, ο Διαμαντόπουλος και ο Μίνως ο Βολανάκης και είπα τα «Κεριά» του Καβάφη και την «Ηλέκτρα» και με πήραν αμέσως. Ο Κάρολος Κουν ήταν ένας «μάγος», κάναμε οκτώ ώρες πρόβα και δεν καταλαβαίναμε πώς περνούσε η ώρα, δεν κουραζόμασταν, ήταν μια σκέτη μαγεία αυτό που ζούσαμε», ανέφερε σε συνέντευξή της η Μαρία Κωνσταντάρου στο «Λοιπόν».
Οι δύο ταινίες με την Αλίκη Βουγιουκλάκη
«Εγώ προσωπικά δεν έχω κάνει πολύ κινηματογράφο, γιατί ο Κάρολος Κουν τότε δεν μας άφηνε να πάρουμε μέρος σε ταινίες. Πήρα μέρος σε δυο ταινίες με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, το «Αχ! Αυτή η γυναίκα μου» και το «Η Μαρία της σιωπής» και μετά έκανα ξένες ταινίες.
Σκεφτείτε ότι εμείς το έργο πριν γίνει ταινία, το παίζαμε ήδη έναν χρόνο στο θέατρο, και το λέω αυτό γιατί ένας λόγος που έχει τόσο επιτυχία και το βάζουν και το ξαναβάζουν, είναι επειδή ήταν δουλεμένο πάνω στη σκηνή του θεάτρου και δεν ήταν απλώς οι πρόβες που κάνει ένας ηθοποιός για να γυριστεί μια σκηνή στον κινηματογράφο, είχε ωριμάσει» έχει αναφέρει η ηθοποιός στο «Λοιπόν».
Όσον αφορά στην ανάμνηση που έχει από τη συνεργασία τους έχει αναφέρει: «Για την Αλίκη έχω να πω τα καλύτερα λόγια. Αγκάλιαζε τους νέους ηθοποιούς και ήταν πολύ γενναιόδωρη, αλλά ήταν παρεξηγημένη. Ήταν εκπληκτική ηθοποιός, αλλά όταν είδε ότι ο κόσμος δεν θέλει την ποιότητα, αλλά τις βλακείες, τι να κάνει, αναγκάστηκε να πορευτεί έτσι, γιατί εγώ την είχα ζήσει και στις πρόβες στο θέατρο και γίνεται η πρεμιέρα και την βλέπω να παίζει αλλιώτικα».
Ο ρόλος της «Ασημίνας» μου έκλεισε πόρτες στο θέατρο
«Ο κινηματογράφος άλλαξε την θεατρική μου πορεία προς το χειρότερο. Δύο ταινίες έχω κάνει και τις δύο με την Αλίκη, το «Αχ αυτή η γυναίκα μου» και το «Η Μαρία της σιωπής». Ο ρόλος της «Ασημίνας» φοβάμαι ότι μου έκλεισε πόρτες στο θέατρο για πιο σοβαρούς ρόλους. Ήθελα να παίξω τραγωδία. Δεν έχω παίξει ούτε στην Επίδαυρο, ούτε στο Ηρώδειο κι έχει παίξει και η κουτσή Μαρία».
Ο λόγος που δεν έγινε φίλη με τη Βουγιουκλάκη
«Κάποτε μου είπε η Αλίκη «Μαρία γιατί δεν είμαστε φίλες εμείς»; Και της είπα «Αλίκη μου γιατί δεν έχεις χρόνο». Η φιλία χτίζεται», ανέφερε η Μαρία Κωνσταντάρου.
Το παιδί που πέθανε 9 μηνών
«Είχα κάνει ένα παιδί και πέθανε στον λώρο. 9 μηνών μου έκαναν καισαρική και είχε πνιγεί από τον λώρο. Μετά έλεγα τώρα θα παίξω αυτό δεν προφταίνω, μετά θα παίξω το άλλο δεν προφταίνω… Πάντως δεν μου λείπει το παιδί. Δεν σκέφτηκα να υιοθετήσω. Έχω πολλά ενδιαφέροντα άλλα» έχει αναφέρει η ηθοποιός.
Μαρία Κωνσταντάρου: Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1964 | Δίψα για ζωή |
1965 | Όχι, κύριε Τζόνσον |
1967 | Αχ! Αυτή η Γυναίκα μου |
1967 | Οι βοσκοί |
1972 | Οργισμένη γενιά |
1973 | Η Μαρία της Σιωπής |
1980 | Ελευθέριος Βενιζέλος: 1910-1927 |
2005 | Το όνειρο του σκύλου |
2006 | Λίστα γάμου |
Έτος | Τίτλος παράστασης |
---|---|
1955 | Μίλα μου σαν τη βροχή |
1956 | Τριαντάφυλλο στο στήθος |
1961 | Απόψε αυτοσχεδιάζουμε |
1962 | Όμορφη πόλη |
1964 | Οι τρεις αδελφές |
1967 | Αχ Αυτή η Γυναίκα μου |
1967 | Ζητείται Νέα με Προίκα |
1968 | Γλυκειά μου Μπριζίτ |
1980 | Ο άνθρωπος ελέφαντας |
2000 | Γέρμα |
2004 | Ο Τζακ Νίκολσον έστριβε τα τσιγάρα |
Έτος | Τίτλος σειράς | Κανάλι |
---|---|---|
1972|1972 | Ο Παράξενος Ταξιδιώτης | ΕΙΡΤ |
1976|1976 | Αθάνατες ιστορίες αγάπης | ΥΕΝΕΔ |
1977|1977 | Αθάνατες ιστορίες αγάπης | ΥΕΝΕΔ |
1977|1977 | Ελληνικό διήγημα: Ξανθός ιππότης | ΕΡΤ |
1977|1977 | Μια φορά κι έναν καιρό: Μύθοι Αισώπου | ΕΡΤ |
1978|1978 | Λεηλασία μιας ζωής | ΕΡΤ |
1981|1981 | Οι Κληρονόμοι | ΕΡΤ |
1982|1982 | Λαϊκές ιστορίες απ’ όλο τον κόσμο | ΕΡΤ2 |
1983|1983 | Ιστορία γραμμένη με νότες | ΕΡΤ |
1988|1988 | Ατελείωτη αγάπη | ΕΤ1 |
1992|1992 | Θα μιλήσεις με τον δικηγόρο μου | ΑΝΤ1 |
1993|1993 | Βαρβαρότητες | ΑΝΤ1 |
1996|1996 | Οι επαγγελματίες: Τα μάτια της ψυχής | Mega |
1996|1996 | Σοφία Ορθή | ΑΝΤ1 |
1996|1996 | Το χρώμα του φεγγαριού | ΑΝΤ1 |
1999|1999 | Η μεγάλη αθηναϊκή επιθεώρηση | ΝΕΤ |
1999|1999 | Μη μαδάς τη Μαργαρίτα | Alpha |
2000|2000 | Εκτός πορείας | ΕΤ1 |
2003|2003 | Σαν τον σκύλο με τη γάτα | ΑΝΤ1 |
2004|2004 | Solo Καριέρα | ΑΝΤ1 |
2005|2005 | Γάμος με τα όλα του: Γάμος με το σόι σου | ΑΝΤ1 |
2007|2007 | Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον | ΑΝΤ1 |
2007|2007 | Εντιμότατοι κερατάδες: Ο κουτσομπόλης κερατάς | Alpha |
2009|2009 | Παιδική χαρά | Mega |
2011|2011 | Η πολυκατοικία: Ήταν μια φορά ένα τραπεζάκι | Mega |
Πληροφορίες άρθρου: retrodb.gr, enimerotiko.gr, cosmopoliti.com