Ο Δημήτρης Μπισλάνης γεννήθηκε το 1933. Ήταν ένας αξιόλογος καρατερίστας, που δυστυχώς δεν πρόλαβε να προσφέρει όσα ήθελε και μπορούσε μέσα από την υποκριτική του δύναμη, αφού έφυγε πολύ νέος ενώ δεν είχε παιδιά.
Όταν δεν έπαιζε σε σανίδι και γυαλί, έκανε παρέα με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, έναν άνθρωπο με τον οποίο διατηρούσε αμοιβαία εκτίμηση και φιλία.
Ο Δημήτρης Μπισλάνης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στην Αθήνα στη Δραματική Σχολή Εθνικού Ωδείου. Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση ήταν το 1961 στο έργο «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε» με τον θίασο του Δημήτρη Μυράτ, ενώ το κινηματογραφικό του ντεμπούτο έγινε το 1963 στο μιούζικαλ της Φίνος Φιλμ «Μερικοί το Προτιμούν Κρύο» σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη.
Έκτοτε, οΔημήτρης Μπισλάνης ακολούθησε μια σημαντική κινηματογραφική καριέρα σε χαρακτηριστικούς δεύτερους ρόλους, υποδυόμενος είτε τον κακό της ταινίας, είτε τον αρχηγό σπείρας, είτε τον Μανιάτη αδερφό που θέλει να προστατέψει την αδερφή του. Ο Δημήτρης Μπισλάνης είχε γόνιμη συνεργασία με τον Νίκο Ξανθόπουλο, με τον οποίο έπαιξαν μαζί σε 8 ταινίες.
Άλλοτε βαρύμαγκας κι άλλοτε αυστηρών αρχών αδερφός, ο Δημήτρης Μπισλάνης ήταν ένας ακόμα μεγάλος καρατερίστας της εθνικής μας κινηματογραφίας.
Παρά το σύντομο της καριέρας του, μιας και έφυγε πολύ νωρίς από τη ζωή, οΔημήτρης Μπισλάνης πρόλαβε να γυρίσει καμιά ογδονταριά ταινίες σε ένα διάστημα μόλις 15 ετών! Κι αυτό γιατί τόσο το κοινό όσο και το κινηματογραφικό στερέωμα τον ήθελαν διακαώς στις παραγωγές να χαρίζει κάτι από το «βαρύ» της προσωπικότητάς του.
Ένας από τους κακούς-αρχέτυπα του πανιού πέρασε και έφυγε από δίπλα μας σαν κομήτης, πρόλαβε ωστόσο να μας χαρίσει μια ιδιαίτερη κινηματογραφική περσόνα που αναγνωρίζουμε ακόμα ως αναπόσπαστο μέλος της χρυσής παρέας του ελληνικού σινεμά.
Η χαρακτηριστική ψιλόλιγνη φιγούρα και το άγριο παρουσιαστικό του ταίριαζαν γάντι στους ρόλους που αναλάμβανε σωρηδόν, προστατεύοντας τη μικρή αδερφή ή σπέρνοντας κακό και όλεθρο στους πρωταγωνιστές.
Το 1961 οΔημήτρης Μπισλάνης έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο σανίδι και δύο χρόνια αργότερα κέρδισε τον πρώτο του ρόλο στον κινηματογράφο. Έπαιξε στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη «Μερικοί το προτιμούν κρύο» που ήρθε 1η εισπρακτικά, ανάμεσα σε 82 ελληνικές ταινίες της χρονιάς. Ήταν η αρχή της κινηματογραφικής του καριέρας που θα διαρκούσε 15 χρόνια.
Ξεχώρισε, υποδυόμενος τον ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου στην κωμωδία, «Η Βίλλα των Οργίων» (1964) και τον ανακριτή ασφαλείας στην ταινία, «Κοντσέρτο για Πολυβόλα» (1967). Σημαντική ήταν και η θεατρική του παρουσία σε έργα του Ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, όπως στη «Βασίλισσα Αμαλία» με τη Νόνικα Γαληνέα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
Ο Δημήτρης Μπισλάνης είχε έντονη τηλεοπτική παρουσία στα πρώτα χρόνια της κρατικής τηλεόρασης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την σειρά «Η Γειτονιά μας» το 1972. Επίσης εμφανίστηκε και στις τηλεοπτικές σειρές, «Παράξενος ταξιδιώτης» , «Κεκλεισμένων των θυρών» (1972 – ΕΙΡΤ) και «Αστυνομικές ιστορίες» .
Στην κινηματογραφική ταινία, “Φλογισμένη Σάρκα” του 1971 εμφανίζεται ως Δημ. Μπισλάνης. Στα “Land of the Minotaur” του 1976 και “Όργια σε τιμή ευκαιρίας” του 1973 εμφανίζεται ως Fernando Bislani και στο “Tango 2001” του 1973 ως Bislani.
Ο Δημήτρης Μπισλάνης μπήκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο το 1976, κατά τη διάρκεια των θεατρικών και κινηματογραφικών του υποχρεώσεων. Διακομίστηκε σε νοσοκομείο του Βερολίνου, όπου υποβλήθηκε σε αφαίρεση του ποδιού του, που είχε πάθει γάγγραινα. Εκεί άφησε την τελευταία του πνοή την Πρωτομαγιά του 1977, εγκαταλείποντας πρόωρα το αγαπημένο του σανίδι και πανί. Ήταν μόλις 44 ετών.
Την εξόδιο ακολουθία του έψαλλε ο αδερφός του, ο οποίος ήταν ιερέας και ετάφη στο κοιμητήριο της Καλλιθέας. Παρόντες τότε στη κηδεία του ήταν ο Δημήτρης Κωνσταντάρας και συντετριμμένος ο Μάνος Κατράκης. Είναι σίγουρο πως θα ήταν τελείως διαφορετική η καριέρα του αν δεν έφευγε τόσο νέος…
Δημήτρης Μπισλάνης: Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος σειράς | Κανάλι |
---|---|---|
1972|1972 | Η Γειτονιά μας | ΥΕΝΕΔ |
1972|1972 | Κεκλεισμένων των θυρών | ΕΙΡΤ |
1972|1972 | Ο Παράξενος Ταξιδιώτης | ΕΙΡΤ |
1973|1973 | Αστυνομικές ιστορίες | ΥΕΝΕΔ |
1973|1973 | Κατοχή | ΥΕΝΕΔ |
1975|1975 | Βασίλισσα Αμαλία | ΕΙΡΤ |
1976|1976 | Αθάνατες ιστορίες αγάπης: Διονύσιος Σολωμός | ΥΕΝΕΔ |
1976|1976 | Αθάνατες ιστορίες αγάπης: Ο Λόρδος Βύρων και η κόρη των Αθηνών | ΥΕΝΕΔ |
1977|1977 | Βιογραφίες | ΕΡΤ |
1978|1978 | Φάκελοι δικογραφίας | ΥΕΝΕΔ |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1962 | Παγίδα |
1963 | Αμόκ |
1963 | Μερικοί το Προτιμούν Κρύο |
1964 | Η βίλλα των οργίων |
1964 | Λόλα |
1964 | Το Δόλωμα |
1965 | Βρώμικη πόλις |
1965 | Οι εχθροί |
1966 | Δάκρυα για την Ηλέκτρα |
1966 | Η Στεφανία |
1966 | Κατηγορώ τους ανθρώπους |
1966 | Κοινωνία ώρα μηδέν |
1966 | Ο Ξυπόλυτος Πρίγκηψ |
1966 | Οι κυρίες της αυλής |
1966 | Παράνομοι πόθοι |
1966 | Το χώμα βάφτηκε κόκκινο |
1966 | Χαμένη ευτυχία |
1967 | Εκείνος κι εκείνη |
1967 | Κοντσέρτο για Πολυβόλα |
1968 | Ένας ιππότης για τη Βασούλα |
1968 | Αγάπη και αίμα |
1968 | Η Λεωφόρος του Μίσους |
1968 | Η καρδιά ενός αλήτη |
1968 | Ο γίγας της Κυψέλης |
1968 | Πολύ Αργά για Δάκρυα |
1968 | Στα σύνορα της προδοσίας |
1968 | Το παρελθόν μιας γυναίκας |
1968 | Το πιο λαμπρό μπουζούκι |
1969 | Ένας άνδρας με συνείδηση |
1969 | Όταν η Πόλις Πεθαίνη |
1969 | Όχι |
1969 | Αδούλωτη ράτσα |
1969 | Για την τιμή και τον έρωτα |
1969 | Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου |
1969 | Η κραυγή μιας αθώας |
1969 | Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του |
1969 | Κακός ψυχρός κι ανάποδος |
1969 | Ο άνθρωπος της καρπαζιάς |
1969 | Ο θαυματοποιός |
1969 | Τρεις τρελοί για δέσιμο |
1969 | Φοβάται ο Γιάννης το θεριό |
1969 | Φτωχογειτονιά, αγάπη μου |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1970 | Έμπαινε Μανωλιό |
1970 | Ώρες αγάπης ώρες πολέμου |
1970 | Γιακουμής, μια ρωμέικη καρδιά |
1970 | Δεν υπάρχουν λιποτάκτες |
1970 | Εσένα μόνο αγαπώ |
1970 | Ο Θανάσης, η Ιουλιέττα και τα λουκάνικα |
1970 | Ο προδότης πρέπει να πεθάνη |
1970 | Οι γενναίοι του Βορρά |
1970 | Στη μάχη της Κρήτης |
1970 | Το παιδί της μαμάς |
1971 | 28 Οκτωβρίου ώρα 5.30 |
1971 | Αγάπησα έναν αλήτη |
1971 | Ανήλικες αμαρτωλές |
1971 | Δώστε τα χέρια |
1971 | Η Κόρη του Ήλιου |
1971 | Η Μεγάλη Στιγμή του ’21: Παπαφλέσσας |
1971 | Καταναλωτική κοινωνία |
1971 | Μαντώ Μαυρογένους |
1971 | Ο Αήττητος |
1971 | Ο Μανωλιός στην Ευρώπη |
1971 | Ο τρελοπενηντάρης |
1971 | Ο φαφλατάς |
1971 | Οι άνδρες ξέρουν ν’ αγαπούν |
1971 | Οι τελευταίοι του Ρούπελ |
1971 | Ολοκαύτωμα |
1971 | Φλογισμένη σάρκα |
1972 | Αέρα, αέρα, αέρα |
1972 | Η Αλίκη Δικτάτωρ |
1972 | Η Μεσόγειος φλέγεται |
1972 | Ιπποκράτης και Δημοκρατία |
1972 | Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα |
1972 | Ο θείος μου ο Ιπποκράτης |
1972 | Οι απάνθρωποι |
1972 | Οι εκβιασταί |
1972 | Οι σατανάδες της νύχτας |
1972 | Τύψεις συνειδήσεως |
1973 | Όργια σε τιμή ευκαιρίας |
1973 | Η Μαρία της Σιωπής |
1973 | Μεταμορφώσεις |
1973 | Ταγκό 2001 |
1973 | Τον Αράπη κι’ Αν τον Πλένεις το Σαπούνι σου Χαλάς |
1974 | Έγκλημα στο Καβούρι |
1974 | Οι κολασμένοι του σεξ |
1976 | The Devil’s men |
Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες.