Ο Απόστολος Σουγκλάκος γεννήθηκε το 1950 στον Πειραιά και ήταν το τέταρτο παιδί της οικογένειας. Το σχολείο ήταν για εκείνον αναγκαίο κακό και δεν ήταν καθόλου καλός μαθητής. Γι’ αυτό και το παράτησε και ασχολήθηκε με τον αθλητισμό, όπου και εκεί δεν βρήκε αμέσως τον προσανατολισμό του.
Ξεκίνησε σε ηλικία 9 ετών με το ποδόσφαιρο παίζοντας στον Άρη Πειραιώς και τον Εθνικό Πειραιώς, στη θέση του τερματοφύλακα, αλλά σύντομα διαπίστωσε ότι δεν του άρεσε το συγκεκριμένο άθλημα και το εγκατέλειψε.
Στη συνέχεια οΑπόστολος Σουγκλάκος ασχολήθηκε για μικρό χρονικό διάστημα με την πυγμαχία και τη σφαιροβολία, αλλά ούτε εκεί παρέμεινε. Μέχρι που είδε στη γειτονιά του στα Ταμπούρια κάποιους αγώνες πάλης και ενθουσιάστηκε: «Χώθηκα μέσα στο τσάμπα, και είδα τότε τον Καρυστινό κι όλους αυτούς οι οποίοι έμελλε μετά να είναι αντίπαλοί μου.
Στο πρόσωπο αυτών, είδα τον Σουγκλάκο Ότι γουστάρω να γίνω παλαιστής. Πήγα ρώτησα πού γράφεσαι, πήγα στο Καραϊσκάκη μετά και γράφτηκα στον Ολυμπιακό, στην Ελληνορωμαϊκή και μετά με πήρε ο αείμνηστος ο Καρπόζηλος, μια μεγάλη δόξα της εποχής και μ’ έβαλε στο χώρο του κατς. Ήταν πολλοί παλαιστές, μεγάλες φίρμες, εγώ όμως ήμουν πιτσιρικάς. Αλλά την άρπαξα την πάλη αμέσως»….
Ο Απόστολος Σουγκλάκος πήρε μέρος σε αμέτρητους αγώνες και λόγω της πάλης, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο.
Ο ίδιος είχε αναφέρει πως μια φορά κινδύνεψε η ζωή του στη Νιγηρία, όταν αγωνιζόταν με τον Μάικ Πάουερ. «Αυτός στη Νιγηρία ήτανε Θεός. Παλεύαμε και κατάλαβα ότι αν δεν καθόμουνα να χάσω… Την ώρα που τον κοπάναγα, μου βάλαν ένα όπλο στο κεφάλι. Ήταν ένας αγώνας δύσκολος, με την έννοια ότι ήμουν έφηβος και είχα την αγωνία αν θα κατέβω από το ρινγκ και δεν με καθαρίσουνε. Ώσπου τελικά, αναγκάστηκα και έχασα. Ήταν αγώνας με πολύ σασπένς».
ΟΑπόστολος Σουγκλάκος υπήρξε ο βασικός εμψυχωτής του Φεστιβάλ Cult Ελληνικού Κινηματογράφου στον συναυλιακό χώρο Gagarin 205. «Η μοναδική φορά που στενοχώρησε ως άνθρωπος, είναι τώρα με τον θάνατό του», δήλωσε ο σκηνοθέτης Νίκος Τριανταφυλλίδης για την απώλεια του 57χρονου παλαιστή-ηθοποιού Απόστολου Σουγκλάκου που επί τρεις δεκαετίες στάθηκε από τις αγαπημένες και καλτ μορφές του ελληνικού θεάματος.
Παράλληλα με την καριέρα στην πάλη, οΑπόστολος Σουγκλάκος ξεκίνησε και την πορεία του σε έναν άλλο χώρο που τον γοήτευε εξίσου. Τον κινηματογράφο.
Όπως στην πάλη, έτσι και με τον κινηματογράφο, όλα ξεκίνησαν από τη γειτονιά του, όπου έτυχε να βρεθεί στα γυρίσματα μιας ιταλικής ταινίας. Λόγω του ιδιαίτερου παρουσιαστικού του, τράβηξε την προσοχή του σκηνοθέτη, ο οποίος του ζήτησε να κάνει τον κομπάρσο σε μια σκηνή βομβαρδισμού.
Αυτή η πρώτη επαφή ήταν αρκετή για να μαγευτεί από το σινεμά και να αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαράΑρχικά γράφτηκε σε ένα σωματείο κομπάρσων, μέσω του οποίου, του δόθηκε η ευκαιρία να εμφανιστεί, έστω και χωρίς να μιλάει, σε μεγάλες παραγωγές με διάσημους πρωταγωνιστές όπως ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Θανάσης Βέγγος και η Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Η συμμετοχή του σε ταινίες ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και έφτασε, τη δεκαετία του ’80 να γίνει ακόμα και πρωταγωνιστής σε βιντεοταινίες. «Τα Καθάρματα» (1985) και « Το ρεμάλι της Αθήνας» (1986) είναι οι πιο γνωστές ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε.
Παρόλο που συχνά ενσάρκωνε τον κακό ή τον σκληρό, οΑπόστολος Σουγκλάκος ήταν μια πολύ συμπαθής φυσιογνωμία στο κοινό.
«Ήταν ένα αυτοδημιούργητο λαϊκό παιδί με χρυσή καρδιά που ποτέ δεν ξεστόμισε κακία για κανέναν και είχε μεγάλο πάθος για την πάλη και τον κινηματογράφο», ανέφερε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης για τον Σουγκλάκο.
Είχε εμφανιστεί σε δύο ταινίες του («Ράδιο Μόσχα», «Μαύρο γάλα») και ετοιμαζόταν να παίξει στην τρίτη που ετοιμάζει ο σκηνοθέτης με τίτλο «Αισθηματίες» (όπου θα ερμήνευε έναν από τους… αισθηματίες του τίτλου)!
Ως γνωστόν ο Απόστολος Σουγκλάκος ήταν ηγετική μορφή του «Καλτ φεστιβάλ» που οργανώνει επί τέσσερα χρόνια ο Νίκος Τριανταφυλλίδης.
Τελευταία κινηματογραφική εμφάνισή του ήταν στην ψηφιακή ταινία «Η επιστροφή των καθαρμάτων» του Φωκίωνα Μπόγρη.
Στην κινηματογραφική ταινία “1922” οΑπόστολος Σουγκλάκος αναγράφεται ως Ανδρέας Σουγκλάκος ενώ στην κινηματογραφική ταινία “Ερωτικός Παροξυσμός” αναγράφεται ως Απόστολος Σουβλάκος.
Από τον Απόστολο Σουγκλάκο δεν ξέφυγε ούτε το τραγούδι. Κυκλοφόρησε δύο δίσκους. «Τα Ραπίσματα» και την «Ευλυγισία».
Τον Αύγουστο του 2006 οΑπόστολος Σουγκλάκος υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο στη Ρόδο, όπου βρισκόταν για επαγγελματικούς λόγους και το διάστημα αυτό ήταν σε κώμα στο νοσοκομείο.
Ο Απόστολος Σουγκλάκος έφυγε από τη ζωή έπειτα από δύο εβδομάδες, στις 5 Σεπτεμβρίου του 2006, σε ηλικία 56 ετών.
Κηδεύτηκε στο Γ΄Νεκροταφείο.
Το Απρίλιο του 2021 σε ηλικία 33 ετών, έφυγε από τη ζωή ο γιος του ηθοποιού Απόστολου Σουγκλάκου, Χρήστος, ο οποίος νοσηλευόταν με κορωνοϊό στον Ευαγγελισμό.
Ο Χρήστος Σουγκλάκος ήταν το ένα από τα τρία παιδιά του αείμνηστου εμβληματικού παλαιστή και ηθοποιού Απόστολου Σουγκλάκου.
Απόστολος Σουγκλάκος: Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1964 | Η Κύπρος στις φλόγες |
1965 | Ο επαναστάτης |
1966 | Αρτίστα |
1966 | Η βουλευτίνα |
1966 | Πονηρός πράκτωρ Καραγκιόζης |
1967 | Δημήτρη μου, Δημήτρη μου |
1967 | Η κοροϊδάρα |
1967 | Μίνι-Φούστα και Καράτε |
1967 | Ο κόσμος τρελλάθηκε |
1967 | Πατέρα κάτσε φρόνιμα |
1967 | Το χρήμα ήταν βρώμικο |
1967 | Τρούμπα ’67 |
1968 | Θα τα κάψω τα λεφτά μου |
1968 | Ο κούκλος |
1968 | Ο τυχεράκιας |
1968 | Το ΠΡΟ-ΠΟ και τα μπουζούκια |
1969 | Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ – Επιχείρησις: Γης μαδιάμ |
1969 | Ο άνθρωπος της καρπαζιάς |
1969 | Το αφεντικό μου ήταν κορόιδο |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1970 | Νάτανε το 13 νάπεφτε σε μας! |
1970 | Οι γενναίοι του Βορρά |
1971 | Ευδοκία |
1973 | Όργια σε τιμή ευκαιρίας |
1973 | Ερωτικός παροξυσμός |
1974 | Διαστροφές |
1976 | Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας |
1978 | 1922 |
1979 | Ο παλαβός κόσμος του Θανάση |
1979 | Τα παιδιά της πιάτσας |
1979 | Τζακ ο καβαλλάρης |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1980 | Έξοδος κινδύνου |
1980 | Καθένας με την τρέλλα του |
1980 | Ρένα να η ευκαιρία |
1981 | Ένας κοντός θα μας σώσει |
1981 | Γκαρσονιέρα για Δέκα |
1981 | Ο Λαμπρούκος μπαλλαντέρ |
1981 | Πάμε για καφέ? |
1982 | Απίθανοι αλλοιώτικοι κι ωραίοι |
1982 | Καμικάζι τσαντάκιας |
1982 | Παγίδα στην Ελλάδα |
1982 | Πανικός στα σχολεία |
1982 | Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα |
1982 | Τρελοί και παλαβοί για δέσιμο |
1983 | Αχτύπητα καμάκια |
1983 | Ο στόχος |
1983 | Ρόδα Τσάντα & Κοπάνα Νο2 |
1983 | Σερίφης ο “Μηχανοφάγος” |
1983 | Χούλιγκανς: Κάτω τα χέρια απ’ τα νιάτα! |
1984 | Νιάτα στη λάσπη |
1984 | Ρόδα Τσάντα & Κοπάνα Νο 3 |
1985 | Τα καθάρματα |
1986 | Ρόκυ Νο0 το νούμερο |
1986 | Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει |
1987 | Το ρεμάλι της Αθήνας |
1987 | Και καψούρια και μπακούρια |
1987 | Μια στο καρφί και μια στο πέταλο |
1987 | Ο πρωταθλητής |
1988 | Ένας αλλά… λέων: Best of the best |
1989 | Δημητρούλα μου γειά σου πάρτα όλα δικά σου |
1989 | Ματωμένα όνειρα |
1989 | Ο Αρκούδας |
1989 | Το αηδόνι της καρδιάς |
Έτος | Τίτλος ταινίας |
---|---|
1990 | Ο στραγγαλιστής της Συγγρού |
1990 | Πρόβα |
1991 | Δοκιμασία |
1993 | Ο βασιλιάς του κατς |
1996 | Ράδιο Μόσχα |
1999 | Μαύρο Γάλα |
2000 | Ο γίγαντας |
2003 | Επιστροφή των καθαρμάτων |
Έτος | Τίτλος σειράς | Κανάλι |
---|---|---|
1984|1984 | Βραδυά επιθεώρησης | ΕΡΤ |
1989|1989 | Παγίδες του Καλοκαιριού | ΕΤ2 |
1991|1991 | Εκμέκ παγωτό | Mega |
1991|1991 | Οι εργένηδες | ΑΝΤ1 |
1992|1992 | Και οι Τέσσερεις Ήταν Υπέροχες | Mega |
1992|1992 | Πλάκας μέλαθρον | ΑΝΤ1 |
1993|1993 | Οι μεν και οι δεν | ΑΝΤ1 |
1994|1994 | Αξιολάτρευτος μπελάς | Mega |
1996|1996 | Ο ιός του πατέρα | Mega |
1998|1998 | Εγκλήματα | ΑΝΤ1 |
1998|1998 | Κωνσταντίνου και Ελένης | ΑΝΤ1 |