Αγάπη και Αίμα: Γουέστερν αλά ελληνικά

Αγάπη και Αίμα
Advertisement

Η ταινία, “Αγάπη και Αίμα” προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1968 και έκοψε 381.554 εισιτήρια.

Advertisement

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ισχυρότερο έναυσμα τόσο για τον Φώσκολο, όσο και για τον Φίνο, για να γυρίσουν την ταινία αυτή ήταν η πολύ μεγάλη επιτυχία που είχε σημειώσει 3 χρόνια νωρίτερα, μια ανάλογου ύφους ταινία, η ιστορική πλέον «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο», η οποία προβλήθηκε τη σεζόν 1965-1966 και έκοψε 588.101 εισιτήρια, ερχόμενη δεύτερη ανάμεσα σε 101 ταινίες.

Αγάπη και Αίμα
Σκηνή από την ταινία, “Αγάπη και Αίμα”.

Αν υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει τον Φίνο ήταν ότι δεν τολμούσε να κάνει πράγματα που έκρυβαν κινδύνους και ρίσκο. Γιατί τι άλλο από ρίσκο ήταν το να επενδύσεις τη δεκαετία του 1960 χρήματα για να γυρίσεις μια ελληνική ταινία που πιο πολύ να παρεπέμπει σε γουέστερν, παρά σε κάποια ελληνική ηθογραφία.

Μια τέτοια ταινία ήταν το «Αγάπη και Αίμα», που έκανε πρεμιέρα στις 4 Μαρτίου του 1968, με την υπογραφή του Νίκου Φώσκολου. Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος, διαπραγματεύεται το αβυσσαλέο μίσος που υπάρχει ανάμεσα σε δύο τσιφλικάδες, αλλά και τις διαρκείς διαμάχες τους για κτηματικές διαφορές.

agapi kai aima

Πολλοί ακόμα και σήμερα υποστηρίζουν ότι το «Αγάπη και Αίμα» είναι μια ακόμα εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, με έντονα αισθηματολογική διάσταση, στην οποία κυριαρχούν οι ακραίες συμπεριφορές των ηρώων. Μπορεί να είναι και έτσι.

Σίγουρα όμως, πρόκειται για αισθηματική περιπέτεια, γυρισμένη με τη σκηνοθετική μαεστρία του Νίκου Φώσκολου, ο οποίος φυσικά υπογράφει και το σενάριο.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν ακόμα η Φλωρέττα Ζάννα, ο Σπύρος Καλογήρου, η Ελένη Ζαφειρίου, ο Γιάννης Αργύρης, ο Λάκης Κομνηνός και πολλοί ακόμα αξιόλογοι ηθοποιοί. Εξαιρετική η φωτογραφία του Karl Heinz Hummel, αλλά και η επιβλητική μουσική του Κώστα Καπνίση.

Προηγούμενο άρθροΠοια σκηνή ήταν τόσο επιτυχημένη που ο Σακελλάριος την κράτησε
Επόμενο άρθροΗ εξαιρετίκη ερμηνεία του Νίκου Κούρκουλου