Ο «εκκεντρικός bon viveur» Νάσος Μπότσης και το «στήριγμά» της Νίκος Μομφεράτος. Η εθνική «γατούλα» έζησε μια ζωή όχι μόνο φουλ στις κόντρες με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ αλλά και φουλ στους έρωτες, μάλιστα με βαρόνους των media της εποχής. Πιπεράτη και απαστράπτουσα, καθώς ήταν πάντα, και έχοντας κάνει πολλές πρόβες στον… καθρέφτη για να είναι όσο πιο ναζιάρα γίνεται, η Αλίκη Βιουγιουκλάκη μαγνήτιζε με το μπρίο της όποιο αρσενικό την πλησίαζε.
Δύο ξεχωριστές περιπτώσεις που τράβηξαν το ενδιαφέρον μας, καθώς διαβάζαμε το βιβλίο του μονάκριβου γιου της Γιάννη Παπαμιχαήλ «Εχω ένα μυστικό» που κυκλοφορεί από τον οίκο Λιβάνη σε επιμέλεια Νίκου Νικόλιζα και Βασιλείας Ζερβού, είναι οι σχέσεις της με τους αείμνηστους Νάσο Μπότση και Νίκο Μομφεράτο.
Ο Γιάννης Παπαμιχαήλ δεν θα μπορούσε να παραλείψει τη σχέση της Αλίκης με τον ιδρυτή της «Απογευματινής» Νάσο Μπότση, ο οποίος έμελλε να έχει κοινό σημείο με τον Νίκο Μομφεράτο (πέρα από την Αλίκη) την ίδια την εφημερίδα. Μετά τον Μπότση, χρέη προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της «Απογευματινής» επιτελούσε ο Μομφεράτος, ο οποίος δολοφονήθηκε από τη «17Ν» στις 21 Φεβρουαρίου 1985 στο Κολωνάκι, στη γωνία Βουκουρεστίου και Τσακάλωφ. Μάλιστα, πρόεδρο του Δ.Σ. της εφημερίδας τον είχε ορίσει στη διαθήκη του ο Νάσος Μπότσης.
Ο Γιάννης Παπαμιχαήλ μιλάει για τον Νάσο Μπότση ανατρέχοντας όχι σε όσα του είχε πει η μητέρα του, καθώς δεν του είχε μιλήσει ποτέ σχετικά με αυτήν τη σχέση. Καταθέτει, όπως σημειώνει, ό,τι γνωρίζει για τον δεσμό τους από όσα έχει εκμυστηρευτεί για τη σχέση αυτή η μητέρα του στη φίλη της Μαλβίνα Κάραλη.
Εκκεντρικός bon viveur με κίτρινα μπλουζάκια και πράσινα παντελόνια
«Εκκεντρικό bon viveur» χαρακτηρίζει τον Νάσο Μπότση, που κυκλοφορούσε με «κίτρινα μπλουζάκια και πράσινα παντελόνια» και επαγγελματικά στήριζε πολύ την Αλίκη μέσα από τα περιοδικά («Πρώτον») και τις εφημερίδες του («Ακρόπολις» και «Απογευματινή»). Περνούσε καλά μαζί του η Αλίκη και του άρεσε να πειράζει την ηθοποιό. Θεωρούσε την Αλίκη «δώδεκα ετών», αλλά στην ίδια ηλικία έβαζε και τον… εαυτό του.
Ο Νάσος Μπότσης, εκδότης τότε και του περιοδικού «Πρώτον», σε ένα θέμα που ετοίμαζε με θέμα τις δώδεκα πιο όμορφες κοπέλες ηλικίας πέντε με δώδεκα ετών προς ανάδειξη της μικρούλας «Μις Ελλάς», τύπωσε και ένα φύλλο βάζοντας ανάμεσα σε αυτές μια φωτογραφία της Αλίκης. Η Αλίκη το είδε και έγινε έξαλλη, πιστεύοντας πως έτσι θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα. Οπως χαρακτηριστικά γράφει στο βιβλίο, «τον πήρε τηλέφωνο μέσα στην νύχτα ουρλιάζοντας. Και εκείνος, από την άλλη άκρη της γραμμής, γελώντας της απάντησε: “Αφησέ με να παίξω λίγο…”».
Μπορεί βεβαίως η σχέση αυτή της μεγάλης σταρ με τον μεγαλοεκδότη να κυλούσε ανάμεσα σε… παιχνίδια αλλά, όπως λέγεται, εκείνη του έκανε πολλά «γυμνάσια».
«Ενα βράδυ, τον ξύπνησε στις τρεις για να της αγοράσει ένα βραχιόλι από τον Αθηνιώτη. Του είπε: “Τώρα το θέλω”». Οπως αναφέρεται στο βιβλίο, εκείνος ξύπνησε τον Αθηνιώτη για να μπορέσει να ευχαριστήσει την καλή του. Βέβαια, η Μαλβίνα αναφέρεται σε όσα είχε ακούσει να λέγονται, καθώς, όταν ρώτησε την Αλίκη για το αν συνέβη αυτό το περιστατικό, εκείνη το διέψευσε λέγοντας πως, αντιθέτως, ο Νάσος Μπότσης της έκανε πανάκριβα δώρα και εκείνη του τα πετούσε από το παράθυρο… Ακόμα και πρόταση γάμου της έκανε ο εκδότης, αλλά εκείνη αρνήθηκε.
Επίσης, λέει πως ο Νάσος Μπότσης ήταν αυτός που την έβαλε στη βασιλική οικογένεια, αφού η αδελφή του ήταν στην αυλή της Φρειδερίκης και επιστήθια φίλη της Σοφίας.
Στις περιόδους κόντρας ανάμεσα στην Αλίκη και στον Νάσο Μπότση ο εκδότης μαθαίνουμε πως έβαζε… εμπάργκο στην Αλίκη. Απαιτούσε να βγουν όλες οι φωτογραφίες της ηθοποιού από τα τεύχη. Οσον αφορά τις περιόδους κατά τις οποίες όλα μεταξύ τους ήταν καλά, είχε το Αλικάκι να φιγουράρει παντού. Μάλιστα, στα καλλιστεία που διοργάνωνε κάθε χρόνο η «Απογευματινή» του Νάσου Μπότση η Αλίκη ήταν αυτή που δεχόταν την πρόσκληση να στέψει τη «Μις Ελλάς».
Οι δυο τους έμειναν καλοί φίλοι μέχρι το τέλος της ζωής του Νάσου Μπότση, ενώ εκείνος περνούσε πολύ συχνά από το σπίτι της για να φάει κεφτεδάκια με τηγανιτές πατάτες.
Ο άνθρωπος που τη στήριξε απέναντι στον Παπαμιχαήλ
Το 1972, τρία χρόνια μετά τη γέννηση του Γιαννάκη, στην καρδιά της χούντας των συνταγματαρχών, τότε που η Αλίκη έκανε «μπαμ» στο σελιλόιντ με την ταινία «Η Αλίκη δικτάτωρ» και «περνούσε κρίση στον γάμο της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ», όπως τουλάχιστον υποστηρίζει ο Γιάννης, «γνωρίζει σε μια δεξίωση τον εκδότη Νίκο Μομφεράτο».
Οπως εξιστορεί ο γιος τής εθνικής σταρ στο βιβλίο του, «η χημεία τους ταίριαζε απόλυτα». Ο Γιάννης τονίζει: «Η Αλίκη φαίνεται να είχε μεγάλη ανάγκη να συναντάει εκείνη την περίοδο τον εκδότη, καθώς εκείνος τη φρόντιζε πολύ και πρόσεχε ακόμα και την εμφάνισή της». Ηταν ένα συναίσθημα, που, όπως γράφει ο Γιάννης Παπαμιχαήλ, είχε χρόνια να νιώσει η Αλίκη. Κάπου εκεί θέλησε ο Γιαννάκης να επισημάνει για άλλη μία φορά πως την ίδια ώρα ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ έβλεπε την Αλίκη όχι σαν γυναίκα αλλά σαν ανταγωνιστή.
Ο Νίκος Μομφεράτος (που επί επταετίας χρημάτισε και υπουργός Βιομηχανίας) ήταν αυτός που της στάθηκε ακόμα και στα οικονομικά της αδιέξοδα. Θέματα που η Αλίκη έκρυβε από τον σύζυγό της Δημήτρη για να μην επιβαρύνει περισσότερο την κατάστασή του. «Η σχέση τους ήταν μεν ερωτική, αλλά οι δυο τους δεν υπήρξαν ποτέ σύντροφοι κάτω από την ίδια στέγη». Και ο Νίκος Μομφεράτος της έκανε πρόταση γάμου, χωρίς όμως να πάρει θετική απάντηση από την ίδια, καθώς η ηθοποιός δεν ήθελε να ξαναπαντρευτεί…
Ο Γιαννάκης θέλοντας προφανώς να αποκαλύψει όλα τα ντεσού της σχέσης της μητέρας του με τον εκδότη στο κεφάλαιο «Νίκος Μομφεράτος» προσθέτει και όλα όσα συνέβησαν στη μεγάλη σταρ εκείνη την εποχή. Αναφέρεται λοιπόν στο ’73, όταν σταμάτησε τη συνεργασία της με τον παραγωγό Φίνο και νονό του παιδιού της λόγω προβλημάτων στην εταιρεία.
Λίγο αργότερα, όπως διαβάζουμε, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ αποχωρεί από τον θίασο που είχαν με την Αλίκη. Στις 14 Μαΐου 1974 κυκλοφορεί αποκλειστικό δημοσίευμα στο περιοδικό «Θησαυρός» ανακοινώνοντας τη συνεργασία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ με τη Ζωή Λάσκαρη στην παράσταση «Εραστές του ονείρου». Ενα έργο που στη συνέχεια θέλησε η Φίνος Φιλμ να γυρίσει σε ταινία. Γνωρίζοντας ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ την αντιδικία της Αλίκης με την εταιρεία, προχωρεί στην υπογραφή του συμβολαίου, εν αγνοία βεβαίως της εθνικής σταρ.
Η απάντησή του μάλιστα προς εκείνη, όταν το έμαθε, ήταν, όπως διαβάζουμε, πως και εκείνη γύρισε ταινίες χωρίς εκείνον. Η τελευταία συνεργασία του ζευγαριού ήταν στην παράσταση «Ωραία μου κυρία», ενώ ο γάμος τους ήρθε σε οριστική ρήξη στα γενέθλιά της και συγκεκριμένα στις 20 Ιουλίου του ’74, όταν ο Γιαννάκης ήταν πέντε ετών.
Προς το τέλος του γάμου της Αλίκης με τον Παπαμιχαήλ εμφανίζεται ξανά ο Νίκος Μομφεράτος, ο οποίος τη στήριξε με κάθε τρόπο εκείνα τα χρόνια. Για τη σχέση της Αλίκης με τον Μομφεράτο, πέραν της υποστήριξής του προς εκείνη, το μόνο περιστατικό που μαθαίνουμε είναι αυτό μιας νύχτας που θέλησε να τον συναντήσει, ενώ ο Δημήτρης είχε κοιμηθεί νωρίς. Εκείνη τη νύχτα, όπως περιγράφει ο Γιάννης, η Αλίκη θέλησε να το σκάσει με τον Μομφεράτο πηγαίνοντας βόλτα με το σκάφος του πατέρα του. Την παρέα συμπλήρωναν επίσης οι φίλοι της Αλίκης Τζένη Ζαχαροπούλου και Τόλης.
Στα Καμένα Βούρλα όμως, όπου είχε οριστεί το ραντεβού, θαυμαστές της Αλίκης μαζεύονται με σκοπό να της ζητήσουν αυτόγραφα. Δεν είχαν λοιπόν παρά να φύγουν γρήγορα με το σκάφος. «Επιασε φουρτούνα», γράφει ο Γιάννης, «και το κρις κραφτ αναποδογύρισε. Τελικά, κατάφεραν να βγουν στη στεριά και επέστρεψαν με ταξί πίσω στον Θεολόγο». Τελικά όμως, ούτε αυτή η σχέση κατέληξε στα σκαλιά της εκκλησίας.