Ο Φίνος αντιπαθούσε την τηλεόραση. Στη συνέχεια όμως αναγκάστηκε να παραχωρήσει τα δικαιώματα των ταινιών του στη μικρή οθόνη για να πληρώνει τα χρέη του.
Πέθανε χρεωμένος με υποχρεώσεις που έφταναν τις περίπου 50.000.000 εκατομμύρια δραχμές. Ένα χρέος το οποίο κληροδότησε στη σύζυγό του, Τζέλα. Κι εκείνη με μαεστρία κατάφερε να διατηρήσει ζωντανή την επιχείρηση χωρίς να εκποιήσει το παραμικρό περιουσιακό στοιχείο.
Ποιος ανακάλυψε την Αλίκη Βουγιουκλάκη; Ο Φίνος. Αυτός ήταν την έκανε φίρμα. Και οι δυο τους διέθεταν ισχυρή προσωπικότητα και συγκρούστηκαν πολλές φορές. Κυρίως όταν η Αλίκη έφευγε από το τηλεοπτικό πλατό της Φίνος Φιλμ για να πάει στον Καρατζόπουλο, στους Δαμασκηνό-Μιχαηλίδη ή αλλού. Κυκλοφόρησε η φήμη ότι ο Φιλοποίμενας αποκαθήλωνε το κάδρο της από το γραφείο του κάθε φορά που εκείνη έφευγε από την εταιρεία του, για να το επαναφέρει όταν εκείνη έδιναν και πάλι τα χέρια για την παραγωγή μιας νέας ταινίας στη Finos Film.
Σπίτι δικό του δεν απέκτησε παρά στα τελευταία χρόνια της ζήσης του. Η γυναίκα του τον παρότρυνε να αγοράσει ένα δυάρι. Εκείνος προτιμούσε να ξοδεύει κάθε δραχμή που είχε πάνω του, για να αγοράζει καινούργια μηχανήματα και να στήνει καινούργιες παραγωγές.
Κουβαλούσε πάντοτε πάνω του ένα κατσαβίδι και μ’ αυτό επιδιόρθωνε ή τροποποιούσε τα μηχανήματά του. Κι αν κάποιος τον χαρακτήριζε… «κατσαβιδάκια», μόνο υπερβολικός δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.
Στις καλές εποχές έβγαζε στο κινηματογραφικό πανί περίπου 16 ταινίες το χρόνο, ενώ είχε ξεκινήσει δειλά το 1943 με πρώτη του ταινία τη «Φωνή της Καρδιάς».
Όταν ο ίδιος έκλεισε των κύκλο των ταινιών του, το έκανε και πάλι με μία μόνο ταινία. Κύκνειο άσμα της Φίνος Φιλμ στις 12 Ιανουαρίου 1977 ήταν το «Ο Κυρ-Γιώργης Εκπαιδεύεται» του Γιάννη Δαλιανίδη. Ο Φίνος όμως δεν την είδε ποτέ να προβάλλεται στις αίθουσες. Πάλευε με τον καρκίνο σε νοσοκομείο του Λονδίνου, ενώ πέθανε δύο εβδομάδες αργότερα, βάζοντας τέλος σε μία ολόκληρη εποχή ελληνικού κινηματογράφου. Η αδηφάγος τηλεόραση είχε ήδη εισβάλει σε πολλά ελληνικά νοικοκυριά πλήττοντας τις μεγάλες κινηματογραφικές αίθουσες της εποχής. Διαδοχικά άρχισαν να κλείνουν αρκετές από αυτές, καθώς έκοβαν πλέον ελάχιστα εισιτήρια.
Για τη Φίνος Φιλμ και το Φίνο συναντήσαμε έναν από τους κληρονόμους του και πνευματικό του παιδί. Το Γιώργο Τσαγκαράκη, ο οποίος σήμερα είναι ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας. Τόσο αυτός, όσο και η διευθύντρια Μάρκετινγκ της Φίνος Φιλμ, θυμούνται και σχεδιάζουν το μέλλον. Η αλήθεια είναι όμως πως η ακούραστη παραγωγική δραστηριότητα του χθες, δεν είναι παρά ανάμνηση.
Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησαν στο newsbeast.gr:
– Αν και η παραγωγή ταινιών διακόπηκε μετά το θάνατο του Φιλοποίμενα Φίνου, πρόσφατα -το 2006- προχωρήσατε σε συμπαραγωγές όπως η ταινία «Uranya», καθώς και στην επανέκδοση του «Ηλία του 16ου». Γιατί επιλέξατε να σιωπήσετε όλα αυτά τα χρόνια;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Αυτή τη στιγμή η Finos περιμένει να ξεκαθαρίσει το τοπίο του χώρου. Δραστηριοποιείται μόνο σε τηλεοπτικές προβολές των παλιών της ταινιών, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν συμπαραγωγές στις οποίες μπορεί να ποντάρει κανείς.
Έτσι έχουμε περιοριστεί αποκλειστικά στην εκμετάλλευση των ταινιών που άφησε πίσω του ο Finos».
Χριστίνα Σιγάλα: «Στηρίζουμε παράλληλα το φεστιβάλ Δράμας -τα δύο τελευταία χρόνια- καθώς και τις παράλληλες εκδηλώσεις του.
Επιπλέον έχουμε παρουσία στα social media και ο κόσμος μπορεί να μιλήσει με τη Finos Film. Ομολογώ ότι δεν περιμέναμε ούτε εμείς οι ίδιοι τόσο μεγάλη ανταπόκριση.
Ωστόσο η εταιρεία δεν κάνει παραγωγές γιατί και η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν το επιτρέπει. Άλλωστε η κατάσταση ακόμα και για τις μικρές παραγωγές είναι τέτοια που δεν προσφέρει δημιουργικές ευκαιρίες. Και η Finos, εάν θέλει να βγει και να πει “η Finos Film παρουσιάζει”, θα πρέπει να προβάλει ένα προϊόν υψηλών αξιώσεων.
Αυτή τη στιγμή έχουμε στη διάθεσή μας όλες τις ταινίες της Finos ψηφιοποιημένες, ενώ στόχος μας είναι να τις βγάλουμε κάποια στιγμή σε blu-ray. Δεν αποκλείεται να δημιουργήσουμε και κάποιο συνδρομητικό κανάλι, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να βλέπουν όποια ταινία επιθυμούν».
– Ήταν γνωστή η αποστροφή του Φιλοποίμενα Φίνου για την τηλεόραση. Τι θα έλεγε εάν ζούσε σήμερα και έβλεπε την εταιρεία που εκείνος ίδρυσε να φιγουράρει στο Facebook;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Θα το δεχόταν. Οι εποχές έχουν αλλάξει άλλωστε και η σημερινή πραγματικότητα διαφέρει».
– Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε μετά το θάνατο του Φίνου, δεδομένης της ταύτισης που είχε η εταιρεία με το όνομα και την προσωπικότητά του ή είχε ξεκινήσει νωρίτερα;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Η αντίστροφη μέτρηση για την παραγωγή είχε έρθει πολύ πριν το θάνατο του Φίνου. Όταν η παραγωγή των 16 ταινιών ετησίως, έφτασε στην παραγωγή μίας μόλις ταινίας, η οποία προβλήθηκε σχεδόν ταυτόχρονα με το θάνατό του. Κι αυτή ήταν η ταινία “Ο κυρ Γιώργης εκπαιδεύεται” με τον Παπαγιαννόπουλο».
Χριστίνα Σιγάλα: «Αναμφισβήτητα πάντως η Finos ήταν ο Φιλοποίμην Φίνος, και ο Φίνος ήταν η Finos Film».
– Ποιοι διαχειρίζονται την πνευματική της κληρονομιά; Ποιους εμπιστεύθηκε ο Φίνος;
Χριστίνα Σιγάλα: «Ο Φίνος άφησε κληρονομιά στη γυναίκα του τη Τζέλα. Εκείνη ήταν ανέκαθεν το δεξί του χέρι στην επιχείρηση, και ανέλαβε να διαχειριστεί την εταιρία με απόλυτη επιτυχία έως τα 96 που έφυγε από τη ζωή.
Σήμερα στην κεφαλή της εταιρείας βρίσκονται τα πρόσωπα που άφησε ως κληρονόμους στη διαθήκη της η Τζέλα Φίνου».
– Ισχύει ότι ο Φίνος δεν αγόρασε ποτέ δικό του σπίτι; Ήταν λάθος το γεγονός ότι δεν φρόντισε για τα γεράματά του παρά προσπάθησε να επενδύσει σε νέα μηχανήματα, νέες ταινίες;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Μόνο λίγα χρόνια πριν το θάνατό του, κι αυτό με την προτροπή της γυναίκας του, κατάφερε να αγοράσει ένα σπίτι».
Χριστίνα Σιγάλα: «Ο Φίνος πέθανε χρεωμένος».
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Το χρέος το οποίο άφησε πλησίαζε τα 50.000.000 δραχμές. Φανταστείτε ότι είχαν συμβουλεύσει τη γυναίκα του να αποποιηθεί την κληρονομιά. Τα ποσά ήταν τέτοια, ώστε το μόνο περιουσιακό στοιχείο το οποίο είχε τότε ο Φίνος ήταν αυτό το δυομισάρι διαμέρισμα και τα στούντιο στα Σπάτα. Δεν υπήρχαν καν τα μετρητά για να εκπληρωθούν οι υποχρεώσεις.
Και η Τζέλα έπρεπε ή να αποποιηθεί την κληρονομιά ή να την αποδεχτεί και να εκποιήσει την περιουσία. Παρόλ’ αυτά εκείνη τα κατάφερε χωρίς να εκποιήσει το παραμικρό περιουσιακό στοιχείο. Γι’ αυτό και είμαστε τώρα εδώ και μιλάμε».
– Ο ρομαντισμός του υπερνικούσε την ορθή οικονομική διαχείριση που θα έπρεπε να κάνει με αποτέλεσμα να μπαίνει μέσα οικονομικά;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Είχε ένα ελάττωμα.Όταν είχε 10 δραχμές, με τις οποίες μπορούσε να περάσει ένα μήνα, προτιμούσε να τις διαθέσει στην παραγωγή. Αυτό δεν του επέτρεπε να διαχειριστεί με σύνεση τα οικονομικά του. Δεν τον ενδιέφερε ακόμα και αν δεν είχε να πληρώσει το ΙΚΑ. Έπρεπε όμως να έχει πετρέλαιο το καλοριφέρ στα Σπάτα για να μην κρυώνουν οι ηθοποιοί».
Χριστίνα Σιγάλα: «Και φυσικά ήταν πολύ ρομαντικός!»
– Κύριε Τσαγκαράκη ποια ήταν η σχέση που είχατε μαζί του;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Ήταν ο πατέρας μου. Θυμάμαι πως όταν είχα πάει τον πρώτο καιρό για δουλειά, μπήκε μία μέρα στο γραφείο. Μόλις με είδε ρώτησε: “Αυτός ο μικρούλης τι θέλει εδώ;”.
Δεν γνώριζε καν την ύπαρξή μου. Από τότε όμως πέρασαν 50 χρόνια και κάθομαι σε αυτή την καρέκλα μιλώντας για εκείνον».
– Ήταν ισχυρογνώμων ο Φίνος; Ρωτάω δεδομένου ότι τον θυμάμαι να λέει σε μία από τις συνεντεύξεις του ότι η Βουγιουκλάκη ήθελε να ελέγχει τα πάντα. Από τα ρούχα που φορούσε, έως και τον τρόπο που θα συμπεριφερόταν δημοσίως χωρίς να δέχεται παρεμβάσεις… Εκείνος ήθελε να επιβάλει αυτά που πίστευε ή άκουγε και τους άλλους;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Ήταν ισχυρογνώμων. Παρόλ’ αυτά δεν επέβαλε την άποψή του χωρίς να την τεκμηριώσει. Την τεκμηρίωνε και την επέβαλε.
Θυμάμαι κάποτε του είχε διαμαρτυρηθεί η Βασιλειάδου ότι είχε καθιερωθεί ως λαϊκή γυναίκα, και παρουσιαζόταν πάντοτε ατημέλητη. “Ρε Φίφη, να μη σουλουπωθώ κι εγώ σε μια ταινία;”, τον είχε ρωτήσει.
“Όχι”, της απάντησε κοφτά ο Φίνος.
“Μα γιατί όχι;”, συνέχισε εκείνη.
“Άκου να δεις Γεωργία. Ο κόσμος σε έχει συνηθίσει έτσι. Προσπάθησε αν θέλεις, αλλά θα δεις ότι δεν θα σου βγει”, ανταπάντησε ο Φίνος.
Αφού το σκέφτηκε η Βασιλειάδου παραδέχτηκε πως ο Φίνος είχε δίκιο και παράτησε την προσπάθειά της να τον πείσει».
– Η Βουγιουκλάκη κουβαλούσε αυτό το «σταριλίκι» που περιέγραφε ακόμα και ο ίδιος ο Φίνος;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Το είχε μέσα της. Αλλά όλοι όσοι έχουν αυτές τις τάσεις, αλλού το εκδηλώνουν περισσότερο και αλλού λιγότερο. Όπου τους περνάει δηλαδή.
Ο Φίνος πάντως ήταν εκείνος που την ανέδειξε. Μπορεί να είχε συμμετάσχει σε άλλες παραγωγές νωρίτερα, αλλά ο Φίνος την έκανε γνωστή.
Το 1968, ο Φίνος απαίτησε από τους συνεργάτες του την Αλίκη. Λέγεται πως μια μέρα τους μάζεψε στο γραφείο του και είπε: “Φέρτε μου πίσω την Αλίκη με οποιοδήποτε κόστος”. Της πρόσφερε τότε 500.000 δραχμές για να ενσαρκώσει τον Πίπη στην ταινία “Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης”»…
– Ισχύει πως όταν έφευγε για να πάει σε άλλες εταιρείες, εκείνος κατέβαζε το κάδρο της από το γραφείο του και όταν επέστρεφε το ξαναέβαζε στη θέση του;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Θα έλεγα ότι όλα αυτά που λέγονταν τότε ήταν υπερβολές. Χωρίς να αμφισβητώ ότι υπήρχαν περίοδοι εντάσεων. Οι εντάσεις όμως προέκυπταν για θέματα της δουλειάς. Δεν υπήρχε τίποτα προσωπικό στα όσα συνέβαιναν. Το γεγονός άλλωστε ότι επανασυνδέονταν επαγγελματικά είναι χαρακτηριστικό της σχέσης τους. Συνήθως ο Φίνος ήταν πολύ σκληρός όταν τον “πείραζε” κάποιος. Δεν υπήρχε περίπτωση να αποκαταστήσει τις σχέσεις του».
Χριστίνα Σιγάλα: «Φανταστείτε ότι τελικά απέκτησαν και συγγενικές σχέσεις. Η Τζέλα Φίνου βάφτισε το γιο της Αλίκης».
– Πώς έκλειναν οι συμφωνίες για μία νέα ταινία την εποχή εκείνη;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Όλα γίνονταν στα λόγια. Ηθοποιοί, σκηνοθέτες και όλοι οι συντελεστές είχαν απεριόριστη εμπιστοσύνη στο Φίνο. Κάτι που έχουμε τηρήσει έως και σήμερα. Φανταστείτε ότι έρχονται οι κληρονόμοι και εισπράττουν χρήματα, χωρίς οι πρόγονοί τους να έχουν υπογράψει ποτέ συμβόλαιο με την εταιρεία.
Κανείς δεν αμφισβητούσε τα χρήματα που του έδινε ο Φίνος. Εφόσον το είχε πει εκείνος η κουβέντα τελείωνε».
– Κάποιοι παραπονούμενοι έσπευσαν να πουν ότι η Finos στιγματίστηκε κυρίως από την εποχή Διαλιανίδη και την εποχή Φώσκολου. Τι απαντάτε;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Όσοι λένε κάτι τέτοιο έχουν άδικο. Γιατί υπήρχε και εποχή Τζαβέλα, Σακελάριου, Τσιφόρου, Τζίμα, Τάσιου, αλλά και Κούνδουρου. Και πολλών άλλων
Ίσως τα λένε επειδή δεν μπόρεσαν να μπούνε στη Finos. Αυτό το δέχομαι.
Πολλοί όμως δεν είχαν διάθεση να ασπαστούν τη φιλοσοφία του Φίνου, ο οποίος ζητούσε να είναι τέλειο το αποτέλεσμα.
Φανταστείτε ότι γύρισε ταινία δύο φορές, ενώ υπήρξε και ταινία η οποία δεν βγήκε ποτέ στις αίθουσες -«Η Φωτιά»- καθώς ο ίδιος θεώρησε ότι ήταν αρκετά τολμηρή για την εποχή της. Δεν ήταν πορνό, αλλά είχε κάποια γυμνά και τελικά αποφάσισε ότι δεν θα τη βγάλει.
Ακόμα και η Στεφανία όμως είχε χαρακτηριστεί ως αυστηρώς ακατάλληλη».
– Φίνος, ο άνθρωπος με το κατσαβίδι;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Οπωσδήποτε ήταν ο άνθρωπος με το κατσαβίδι. Όταν έφερε στην Ελλάδα τα μαγνητόφωνα Nagra -λίγο μεγαλύτερα από ένα ντοσιέ Α4- ξεκίνησε να τα λύνει ένα προς ένα. Έστειλε τότε μία επιστολή στην εταιρεία, λέγοντας: “Έχω να κάνω μία παρατήρηση. Πρέπει να προβείτε σε αυτή τη διόρθωση”.
Η εταιρεία και συγκεκριμένα ο Στέφαν Κουντέλσκι ανέφεραν στο εξής ότι η συγκεκριμένη διόρθωση προήλθε μετά από διόρθωση του Φίνου.
Ήταν τόσο τελειομανής στα τεχνικά ζητήματα, σε σημείο που σκούπιζε το γράσο από τα μηχανήματα ακόμα και με το πουκάμισο ή τη γραβάτα που φορούσε! Όταν τον ρωτούσαν γιατί του άρεσε τόσο πολύ να ασχολείται με τα μηχανήματα, απαντούσε ότι δεν είχε την πολυτέλεια χρόνου να στείλει στο εξωτερικό κάποιο από αυτά και να του το ξαναστείλουν πίσω.
“Έχω προγραμματίσει γυρίσματα για τους επόμενους δύο μήνες και πρέπει οπωσδήποτε να επισκευάσω το μηχάνημα στην Ελλάδα”, έλεγε συνήθως.
Αντί για πιρούνι εκείνος είχε κατσαβίδι».
– Η Βλαχοπούλου όπως είναι γνωστό δεν ξεκίνησε ως ηθοποιός, αλλά ως τραγουδίστρια. Παρόλ’ αυτά κι εκείνη έκανε ντεμπούτο στη Finos.
Χριστίνα Σιγάλα: «Τη Βλαχοπούλου την έφερε ο Δαλιανίδης, ο οποίος ουσιαστικά την επέβαλε στο Φίνο».
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Οι σκηνοθέτες έκαναν τις προτάσεις κι εκείνος απαντούσε “ναι” ή “όχι.
Θυμάμαι πως όταν του έκαναν πρόταση για κάποιον ηθοποιό, πήγαινε ο ίδιος και τον έβλεπε στο θέατρο».
– Το Δαλιανίδη ποιος τον πρότεινε στο Φίνο;
Χριστίνα Σιγάλα: «Δεν είναι γνωστό πως γνωρίστηκαν. Ξέρω όμως να σας πω ποιος πρότεινε τον Κακογιάννη. Υπάρχει η επιστολή του Δημήτρη Χορν, η οποία αποδεικνύει ότι εκείνος τον έφερε στο Φιλοποίμενα: “Αγαπημένε μου Φιλοποίμην, θέλω να σου συστήσω έναν εξαιρετικό και ταλαντούχο σκηνοθέτη, το Μιχάλη Κακογιάννη. Θα ήταν μεγάλη χαρά εάν μπορούσατε να συνεργαστείτε μαζί. Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα θα είναι μοναδικό”.
Τον Φώσκολο, ο οποίος ήταν σεναριογράφος, τον προέτρεψε ο Φίνος να γίνει σκηνοθέτης».
– Πήρε ποτέ κρατική επιχορήγηση;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Όχι. Τα μόνα χρήματα που εισέπραττε ήταν από την επιστροφή του φόρου δημοσίων θεαμάτων που έπαιρναν όλοι οι παραγωγοί. Δεν πήρε ποτέ του ούτε μία δραχμή για την παραγωγή ταινίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το δάνειο που πήρε για να γυρίσει την τελευταία ταινία της Finos, “Ο κυρ Γιώργης εκπαιδεύεται”».
– Το κανάλι που είχατε δημιουργήσει κάποια στίμη στο ΥouΤube τι απέγινε;
Χριστίνα Σιγάλα: «Κατέβηκε σχεδόν αμέσως, μόλις στον πρώτο μήνα λειτουργίας του. Αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα με τους φορείς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων».
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Στην πραγματικότητα ήθελαν κάποιοι να χτυπήσουν τη Finos Film. Διάφοροι κληρονόμοι νόμιζαν ότι τους εκμεταλλεύεται η εταιρεία, προβάλλοντας τις ταινίες στο διαδίκτυο χωρίς να τους αποδίδει τα δικαιώματα. Οι άνθρωποι αυτοί όμως δεν έχουν καμία σχέση και δεν νοιώθουν τίποτα για τις ταινίες. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εισπράξουν τα χρήματά τους.
Φανταστείτε ότι υπάρχουν ταινίες, στις οποίες έχουν δικαιώματα ακόμα και 17 διαφορετικοί κληρονόμοι».
– Τι ήταν αυτό που οδήγησε το Φίνο στο περιθώριο;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Όταν αρρώστησε, άρχισε να μη μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που είχε για την παραγωγή. Έκανε βέβαια την εμφάνισή της και η τηλεόραση με αποτέλεσμα να μειώνονται μέρα με τη μέρα τα εισιτήρια που έκοβαν οι κινηματογράφοι».
– Ο Φίνος παρά το γεγονός ότι δεν ήθελε να δώσει τις ταινίες του στην τηλεόραση, τελικά το έκανε…
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Ήταν απαραίτητο για να μπορέσει να αποπληρώνει το δάνειο που είχε πάρει από την Εθνική Τράπεζα. Συγκεκριμένα, υπήρχε όρος στη σύμβαση, ο οποίος ανέφερε ότι εάν δεν πλήρωνε τις δόσεις, η τράπεζα είχε το δικαίωμα να βάλει ταμεία στο γραφείο εκμετάλλευσης. Επομένως ότι έμπαινε στο ταμείο της Finos θα το έπαιρνε η τράπεζα.
Θεωρούσε μάλιστα ότι τα παιδιά που δεν είχε, ήταν οι ταινίες του.
Θα σας αφηγηθώ ένα περιστατικό: Με τον Καραμανλή ήταν συμφοιτητές στη Νομική και πολύ φίλοι. Όταν ο πρώτος γύρισε στην Ελλάδα από το Παρίσι και ανέλαβε τη διακυβέρνηση, φώναξε το Φίνο να αναλάβει πρόεδρος στην ΕΡΤ. Εκείνος αρνήθηκε κατηγορηματικά, λέγοντάς του ότι το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν ο κινηματογράφος. Δεν του άρεσε η “πρόχειρη” δουλειά της τηλεόρασης».
– Ο Φίνος κατηγορήθηκε ότι διατηρούσε καλές σχέσεις με τη Χούντα, γι’ αυτό και μπόρεσε να πάρει πιο εύκολα δάνειο ώστε να φτιάξει τα στούντιο στα Σπάτα. Τι απαντάτε;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Ο πατέρας του ήταν γιατρός με μεγάλη οικονομική επιφάνεια και τροφοδοτούσε τους αντάρτες.
Ξέρετε ότι ο Φίνος ήταν ένας από τους 52 που θα κρεμούσαν οι Γερμανοί στο Πικέρμι; Ο πατέρας υπέγραψε και αποποιήθηκε κάθε περιουσιακό στοιχείο που είχε στην κατοχή του. Ήθελε έτσι να αποδείξει ότι το παιδί δεν είχε καμία ευθύνη. Ωστόσο δεν γλίτωσαν ο πατέρας και ο παππούς του.
Σε ό,τι αφορά στη Χούντα που με ρωτήσατε: Πώς είναι δυνατόν τα είχε καλά μαζί της, όταν για να φτιάξει τα στούντιο στα Σπάτα πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, το οποίο όταν πέθανε ανερχόταν στα 50.000.000 δραχμές;
Στα εγκαίνια, μάλιστα, όταν ο υπουργός Βιομηχανίας της Χούντας πήγε να πει ότι επί των ημερών του δημιουργήθηκαν τα στούντιο, ο Φίνος του άρπαξε το μικρόφωνο και τον διόρθωσε: “Κάνετε λάθος! Αυτά τα έχω φτιάξει με δάνειο που πήρα από την Εθνική Τράπεζα”. Δεν ξέρω λοιπόν ποιοι τον κατηγόρησαν, ξέρω όμως ότι πολλοί τον φθονούσαν».
– Γιατί ασχολήθηκε με την παραγωγή, δεδομένου ότι είχε σπουδάσει νομικά;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Ο πατέρας του είχε τον κινηματογράφο Αλκαζάρ στο σταθμό Λαρίσης. Ο Φίνος μεγάλωσε μέσα εκεί. Φανταστείτε μάλιστα ότι δεν βρέθηκε ποτέ το πτυχίο της Νομικής, το οποίο ποτέ του δεν παρέλαβε. Ήθελε να κάνει απλά το χατίρι του πατέρα του, καθώς εκείνος είχε μάθει από μικρός στην καμπίνα».
– Τον θυμάστε στις τελευταίες του στιγμές;
Γιώργος Τσαγκαράκης: «Τον τελευταίο καιρό βρισκόταν σε νοσοκομείο του Λονδίνου. Τον βλέπαμε και στενοχωριόμαστε, καθότι ήταν ένας άνθρωπος πολύ ζωντανός. Έτσι τον είχαμε συνηθίσει. Και ξαφνικά δεν μπορούσε ούτε να μιλήσει…»