Αστέρω 1959

Παραγωγής: Φίνος Φιλμ
Πρεμιέρα: 23 Φεβρουαρίου 1959
Παραγωγός: Κλέαρχος Κονιτσιώτης
Φωτογραφία: Ντίνος Κατσουρίδης
Συγγραφέας: Παύλος Νιρβάνας
Σεναρίο: Αλέκος Σακελλάριος

Βουκολική
1959

Αλίκη Βουγιουκλάκη, Τίτος Βανδής, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Γεωργία Βασιλειάδου, Στέφανος Στρατηγός, Γιώργος Δαμασιώτης, Αθανασία Μουστάκα, Γιάννης Αυλωνίτης , Νίκη Λινάρδου, Σούλα Αθανασιάδου, Θόδωρος Ανδριακόπουλος, Λάμπρος Κοτσίρης, Στέλιος Παπαδάκης, Μαίρη Μεταξά, Καίτη Χειλά, Εύα Ευαγγελίδου, Ελένη Παπαδημοπούλου, Αθηνά Μιχαηλίδου, Ζ. Δαμίγου, Κώστας Παπαχρήστος, Κία Μπόζου, Νίκος Φλόκας, Ρέα Μώρου, Δημήτρης Σημηριώτης, Βιολέττα Σούλη, Γ. Αντωνάκης, Μαίρη Φορμόζη, Σταύρος Παρούσης (τραγούδι) , Γεωργία Μηττάκη (τραγούδι), Τρίο Μέλοντι (τραγούδι)

Η ταινία, “Αστέρω” προβλήθηκε την σαιζόν 1958-1959 και έκοψε 139.501 εισιτήρια. Ήρθε στην πρώτη θέση ανάμεσα σε 51 ταινίες.

Είναι η πρώτη ταινία στην οποία συμπρωταγωνιστούν οι δύο πρώην συμμαθητές της σχολής του Εθνικού, Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρης Παπαμιχαήλ, και οι καβγάδες και οι κόντρες τους στα γυρίσματα είναι πολλές. Σύμφωνα με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην εκπομπή “Ενώπιος Ενωπίω” τον Ιανουάριο του 1993, τον πείραξε η ίδια λέγοντας, “μπορεί εσύ να πήρες άριστα στη σχολή, το δικό μου όμως όνομα είναι πρώτο στους τίτλους!”

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ τραγουδάει ντουμπλαρισμένος στην ταινία.

Αστέρω 1959 Αστέρω 1959

Υπήρχαν κάποιες δυσκολίες στα γυρίσματα, τα οποία έγιναν στην Ζαχλωρού και στο σπήλαιο των Ιωαννίνων. Μέσα στον Δεκέμβριο, η Αλίκη Βουγιουκλάκη έμεινε 12 ώρες μέσα στο σπήλαιο των Ιωαννίνων, ξυπόλητη και με ένα διάφανο νυχτικό, τρέχοντας μέσα στη λάσπη για να γυρίσει την “τρέλα” της. Στο τέλος βγήκε κλαίγοντας από τη σπηλιά, από τα καπνογόνα που είχαν ρίξει για να δημιουργήσουν την απαραίτητη ατμόσφαιρα. Σε μια άλλη σκηνή, η Αλίκη Βουγιουκλάκη έπρεπε να κολυμπά στα παγωμένα νερά του Ορχομενού. Όταν το πόδι της πιάστηκε από μια κράμπα, άρχισε να φωνάζει απεγνωσμένα για βοήθεια, ενώ το ρεύμα του ποταμού την τραβούσε μακριά. Τελικά, άνθρωποι από το συνεργείο βουτήξαν και την έσωσαν.

Η δημοτικότητα που είχε ήδη αποκτήσει η Αλίκη Βουγιουκλάκη της έδωσε το δικαίωμα να ζητήσει από τον Φίνο το αστρονομικό ποσό για την εποχή των 100.000 δραχμών, κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε να της δώσει. Σύμφωνα με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην εκπομπή “Ενώπιος Ενωπίω” τον Ιανουάριο του 1993, “ζήτησα από τον Φίνο να παίρνω ποσοστά από τις εισπράξεις. Σε κάθε εκατομμύριο της ταινίας, έπαιρνα 20.000 δρχ.”.

Η ταινία γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα (όπως άλλωστε και η πρώτη εκδοχή του 1929), αλλά και στο εξωτερικό.

Η ταινία εκπροσώπησε την Ελλάδα στο “9ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου” και στις 24 Ιουνίου 1959 η Αλίκη πήγε στην Γερμανία για να παρακολουθήσει την προβολή της ταινίας της εκεί.

Η ιστορία της ταινίας, με την μορφή σινε-ρομάντσου, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Θησαυρός” για 13 εβδομάδες.

Είναι η πρώτη ταινία που γύρισε η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην “Φίνος Φιλμ“, με την οποία θα συνεργαστεί αποκλειστικά μέχρι το 1963.

Η ταινία ήταν συμπαραγωγή της “Φίνος Φιλμ” και του Κλέαρχου Κονιτσιώτη. Η διανομή και εκμετάλλευση της ταινίας ανήκει στην “Φίνος Φιλμ”.

Πρόκειται για την 12η ταινία που γύρισε η Αλίκη Βουγιουκλάκη – ακολούθησε η ταινία “Το Ξύλο Βγήκε Απ’ τον Παράδεισο” η οποία γυρίστηκε επίσης το 1959.

Η ταινία, “Αστέρω” γυρίστηκε για πρώτη φορά βουβή το 1929, από την περίφημη Dag Film των αδελφών Γαζιάδη.

Κριτικές

Η καλύτερη ελληνική ταινία της χρονιάς!
Κουαρτέτο, Εφημερίδα Το Βήμα, Φεβρουάριος 1959

Η Αστέρω του κ. Ντίνου Δημόπουλου δεν είναι η καλύτερη ταινία της ερχόμενης εβδομάδας. Είναι, όμως, η καλύτερη ελληνική ταινία που είδαμε εφέτος. Δικαιούται, λοιπόν νομίζουμε, το εξαιρετικό αυτό προβάδισμα στην αξιολογική σειρά τούτης της στήλης, όπου με απελπιστική μονοτονία η ελληνική παραγωγή κατατάσσεται συνήθως τελευταία και από την εκάστοτε χειρότερη ξένη ταινία. Η Αστέρω είναι η δεύτερη-μετά τον Αγαπητικό της βοσκοπούλας – απόπειρα του νέου αυτού σκηνοθέτη μας να υποτάξει το τόσο ξένο στην ιδιοσυγκρασία του δραματικό είδος του ποιμενικού ειδυλλίου. Η μεστή πια δεξιοτεχνία του (αντάξια συνοδευμένη από τη φωτογραφία του κ. Ν. Κατσουρίδη και την μουσική του κ.Τ. Μωράκη) αιχμαλωτίζει σχεδόν αδιάπτωτα το ενδιαφέρον και του πιο απαιτητικού θεατή, με έναν σπάνιο πλούτο οπτικών ευρημάτων, τα οποία μαρτυρούν την ύπαρξη μιας ευρύτατης κινηματογραφικής ιδιοφυίας, άξιας κάθε εμπιστοσύνης, προκειμένου να χειρισθεί τα πιο ποικίλα και τα πιο δύσκολα θέματα. Η Αστέρω είναι μια άριστη ελληνική «εμπορική» ταινία, που ευχόμαστε να σημειώσει την ευρύτατη επιτυχία που αξίζει σε μια τόσο έντιμη, τόσο γενναία και τόσο φροντισμένη προσπάθεια ανυψώσεως του λαϊκού θεάματος στον τόπο μας.

Αστέρω 1959

Ελληνικός Κινηματογράφος Αστέρω 1959
Ελληνικός Κινηματογράφος
Ο ιστότοπος αυτός δημιουργήθηκε με σκοπό να μοιραζόμαστε όλες τις υπέροχες αναμνήσεις από την εποχή του ελληνικού κινηματογράφου, το γέλιο και τη συγκίνηση, μέσα απο πλούσιο φωτογραφικό υλικό, βίντεο, τρέιλερ, ατάκες που έμειναν στην ιστορία, άγνωστες και μη πτυχές της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής των ηθοποιών, προτεινόμενες ταινίες και οτιδήποτε σχετικό με όλους εκείνους τους ηθοποιούς, σεναριογράφους και σκηνοθέτες που με το λαμπρό ταλέντο τους μεγαλώνουν γενιές και γενιές!
Προηγούμενο άρθροΓαμπρός απ’ το Λονδίνο
Επόμενο άρθροΟ παπατρέχας

Similar Articles

Comments