Περίληψη: Ένας νεαρός και μια κοπέλα (Δημήτρης Παπαμιχαήλ και Αντιγόνη Βαλάκου) εργάζονται προσωρινά, όπως δηλώνουν και οι δύο, σε μια επιχείρηση που εμπορεύεται κουβαρίστρες. Ο καθένας ονειρεύεται για τον εαυτό του μια καλύτερη δουλειά, έναν επιτυχημένο γάμο. Όταν όμως η επιτυχία δεν έρχεται και οι μνηστήρες εξαφανίζονται, το μοναδικό στοιχείο μονιμότητας στη ζωή τους είναι η επιχείρηση και αυτό που σημαίνουν ο ένας για τον άλλο.
Παρασκήνιο: Η ταινία, “Χαμένα όνειρα” προβλήθηκε τη σαιζόν 1960-1961 και έκοψε 61.469 εισιτήρια. Ήρθε στην 8η θέση σε 58 ταινίες.
-Η ταινία βασίζεται στο θεατρικό έργο των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου “Η Μεγάλη Παρένθεσις”. Αυτός ήταν και ο αρχικός τίτλος της ταινίας κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά στην πορεία μετονομάστηκε σε “Χαμένα Όνειρα”.
-Εξαιρετική μουσική από τον Μάνο Χατζιδάκι με το βαλς των χαμένων ονείρων, ενώ ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ερμηνεύει έναν από τους καλύτερους ρόλους του.
Αντώνης Μοσχοβάκης, Εφημερίδα Ανεξάρτητος Τύπος, Νοέμβριος 1961
Η καλύτερη ελληνική ταινία της χρονιάς και μία από τις 4,5 καλύτερες του ως τώρα ελληνικού κινηματογράφου είναι το λεπτό, λυρικό, ανθρώπινο αυτό δράμα που έχει τίτλο Χαμένα Όνειρα. Ο Αλέκος Σακελλάριος, διασκευάζοντας ένα παλιότερο θεατρικό έργο του-και του συνεργάτη του, Χρήστου Γιαννακόπουλου- που παίχτηκε το 1949, με πρωταγωνίστρια τη Μελίνα Μερκούρη, πέτυχε να μας δώσει μιαν αληθινή όψη απ΄τη ζωή, μ΄έναν απλό τρόπο∙ ίσως όχι απ΄τη σημερινή, γιατί οι καταστάσεις και το κλίμα του έργου θυμίζουν τα χρόνια 1935-40, απ΄όπου αντλεί τα βιώματά του ο συγγραφέας, σκηνοθέτης, όμως πάντα, μια αληθινή όψη της ζωής, απ΄όποια εποχή κι αν είναι, συγκινεί κι ενδιαφέρει. Τα Χαμένα όνειρα παρουσιάζουν τη μοίρα των απλών, των ταπεινών ανθρώπων, αυτών που ο Καρυωτάκης περιέγραψε στο ποίημα του οι «Οι υπάλληλοι».Η Βαλάκου συγκλονίζει: είναι μια τραγωδός, κι ας θυμίζει τη θεατρική της προέλευση. Ο Παπαμιχαήλ είναι τονισμένος σε μια νότα, αλλά σ΄αυτήν αποδίδει θαυμάσια (είναι κακός στις πρώτες σκηνές και μέτριος στο φινάλε) Ο Δαμασιώτης και ο Διανέλλος ποτέ δεν ήσαν τόσο αληθινοί, τόσο πειστικοί: πραγματικά δημιουργούν∙ ο Βέγγος, επίσης έξοχος: ένας λαμπρός καρατερίστας, μ΄ένα λιτό, ακριβολόγιο παίξιμο. Ο οπερατέρ Τζοβάνι Βαριάνο κι ο συνεργάτης του Νίκος Δημόπουλος έχουν δώσει μιαν άριστη φωτογραφία. Κι ο Μάνος Χατζιδάκις έχει συνθέσει την καλύτερη έως τώρα κινηματογραφική μουσική του. Ποτέ δεν ήταν τόσο ευαίσθητος, σωστός ευρηματικός, απαλλάγμένος από κάθε προχειρότητα κι επιδίωξη εφέ, πιστός στην εξυπηρέτηση του έργου. Η τεχνική φροντίδα, επίσης, όπως σ΄όλες τις ταινίες της «Φίνος Φιλμ», είναι άρτια.
Χαμένα όνειρα