Πίσω από τις κάμερες: Μικρές ιστορίες του Ελληνικού Κινηματογράφου

Πίσω από τις κάμερες
Advertisement

Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν μας χάρισε μόνο αξέχαστες σκηνές και χαρακτήρες. Πίσω από τις κάμερες, κρύβονται ιστορίες απρόσμενες, αστείες, ακόμα και συγκινητικές — ιστορίες που δίνουν άλλη διάσταση στις αγαπημένες μας Ελληνικές ταινίες.

Advertisement

Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα: Μια σκηνή, ένα πλάνο

Η θρυλική σκηνή στο μπαλκόνι, με τον Γιώργο Κωνσταντίνου να παραδέχεται ότι “ο άντρας πρέπει να αγαπάει και να φροντίζει τη γυναίκα του”, γυρίστηκε χωρίς καμία διακοπή. Ο σκηνοθέτης Γιώργος Τζαβέλλας απαίτησε ένα συνεχόμενο πλάνο — και το πέτυχαν στην 4η λήψη. Σήμερα θεωρείται υπόδειγμα σκηνοθετικής ευφυΐας.

Η σκηνή κινδύνευε να κοπεί από τη λογοκρισία, επειδή θεωρήθηκε ότι παρουσίαζε έναν “αδύναμο άντρα” που υποχωρεί μπροστά στη γυναίκα του — κάτι “ανήκουστο” για τα πρότυπα της εποχής.

piso cameres 2

Η Παριζιάνα: Η Ρένα με το δικό της στυλ

Όταν βλέπεις τη Ρένα Βλαχοπούλου να φοράει τα μοδάτα ρούχα της στο κομμωτήριο της “Παριζιάνας”, να ξέρεις πως πολλά από αυτά ήταν δικά της! Η Βλαχοπούλου είχε φέρει φορέματα από Ιταλία και Παρίσι, λέγοντας στη Φίνος Φιλμ: «Εγώ ξέρω καλύτερα τι φορά μια αρχόντισσα!».

Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο: Ο αυτοσχεδιασμός της Αλίκης

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν φοβερά νευρική στα πρώτα γυρίσματα γιατί ένιωθε ότι δεν ταίριαζε στο ρόλο της “κακομαθημένης πλούσιας”.
Ο Δαλιανίδης της είπε: «Μην παίξεις! Ζήσε τον ρόλο σαν να είσαι πραγματικά εσύ. Ξεχνα ότι γυρίζουμε».

Η διάσημη σκηνή του χορού στην αυλή με τις μαθήτριες και τον Παπαγιαννόπουλο γυρίστηκε με ένα μόνο πλάνο, και χρειάστηκαν 5 πρόβες μέχρι να το πετύχουν χωρίς λάθη.

Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης: Κέρκυρα, αγάπη και πίκρα

Τα γυρίσματα έγιναν στην Κέρκυρα, και πολλοί ντόπιοι κάτοικοι παρακολουθούσαν τις σκηνές από τα μπαλκόνια, φωνάζοντας «Μπράβο, Αλίκη!», με αποτέλεσμα να διακοπούν πολλά πλάνα.

Η ειδυλλιακή εικόνα της Κέρκυρας έκρυβε εντάσεις. Ο Παπαμιχαήλ και η Βουγιουκλάκη πέρασαν μια από τις πιο δύσκολες περιόδους του γάμου τους στα γυρίσματα. Η σκηνή στο καΐκι, όπου κοιτιούνται στα μάτια, είναι γυρισμένη με αληθινή συγκίνηση – γιατί πιθανόν και οι ίδιοι καταλάβαιναν ότι η σχέση τους τελείωνε.

piso cameres 3

Μια τρελή τρελή οικογένεια: Το σπίτι με τα μυστικά

Η ταινία γυρίστηκε σε αληθινή βίλα στο Ψυχικό. Ο ιδιοκτήτης, ένας γνωστός βιομήχανος, είχε βάλει όρο να μην φαίνεται ούτε το όνομά του ούτε η πρόσοψη του σπιτιού — κάτι που εξηγεί γιατί πολλές σκηνές είναι εσωτερικές.

Ο ρόλος της Μαίρης Αρώνη ήταν γραμμένος αρχικά για τη Σοφία Βέμπο, η οποία τον απέρριψε επειδή δεν ήθελε να εμφανιστεί σε ταινία με “μοντέρνες” απόψεις.

Και έχει και συνέχεια…Ο Ηλίας του 16ου

Η φωνή του “Ηλία” (Κώστα Χατζηχρήστου) ντουμπλαρίστηκε σε κάποια πλάνα λόγω προβλημάτων στον ήχο.
Ο Χατζηχρήστος έφερε δικά του ρούχα από το θέατρο, γιατί “δεν ένιωθε τον ήρωα” με τα κοστούμια της παραγωγής.

Αυτές οι μικρές στιγμές πίσω από τις κάμερες δείχνουν πως ο ελληνικός κινηματογράφος δεν ήταν μόνο τέχνη – ήταν ζωή, πάθος και αυθορμητισμός.

“Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν τελειώνει στα φώτα και τα πλάνα – το πραγματικό δράμα και το αληθινό γέλιο συμβαίνουν όταν σβήνει η κάμερα. Στο επόμενο μέρος, θα βουτήξουμε στα γυρίσματα άλλων 7 αγαπημένων ταινιών…”

Προηγούμενο άρθροΔημήτρης Παπαμιχαήλ: Ένας ηθοποιός με στόφα
Επόμενο άρθροΠίσω από τις κάμερες: Μικρές ιστορίες του Ελληνικού Κινηματογράφου (Μέρος 2ο)