Η μοναδικη ταινία που γύρισε ο Μ. Καραγάτσης

Καραγάτσης
Advertisement

Μια από τις πιο σπάνιες ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου που έκανε πρεμιέρα στις 28 Απριλίου 1946 και φέρει την υπογραφή στο σενάριο και την σκηνοθεσία του κορυφαίου συγγραφέα Μ. Καραγάτση είναι η “Καταδρομή στο Αιγαίον” με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα,  την Ελένη Χατζηαργύρη και την Ζινέτ Λακάζ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. 

Advertisement

Αυτή η ταινία ήταν η πρώτη και μοναδική απόπειρα του Καραγάτση στο σινεμά η οποία ωστόσο δεν στέφθηκε με επιτυχία κι έτσι δεν ξανασχολήθηκε ποτέ. Γυρίστηκε το 1946 ακριβώς έναν χρόνο μετά το τέλος του πολέμου και μαζί με την ταινία Αδούλωτοι σκλάβοι του Βίων Παπαμιχαήλ (επίσης την ίδια χρονιά) αναπαριστούν για πρώτη φορά όσα διαδραματίζοταν στην Ελλάδα την περίοδο της κατοχής και τις προσπάθειες των Ελλήνων για απελευθέρωση. 

Την παραγωγή έκανε ο Ηλίας Περγαντής μαζί με την συνδρομή του Υπουργείου Στρατιωτικών και του Πολεμικού ναυτικού.
Το καστ συμπλήρωναν οι: Μάνος Κατράκης, Χριστόφορος Νέζερ, Γιώργος Φούντας και Κώστας Στράντζαλης ο οποίος από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 και μετά ασχολήθηκε αποκλειστικά και μόνο με την παραγωγή  και την σκηνοθεσία ταινιών. Ενώ η μουσική άνηκε στον Χρήστο Μουραμπά. 

Η υπόθεση της ταινίας περιστρέφεται γύρω από τον Λοχαγό Αλέξη Κομνηνό (Λάμπρος Κωνσταντάρας) ο οποίος με την βοήθεια του μοναχού Συνέσιου καταφέρνει να ξεφύγει από τους Γερμανούς με το υποβρύχιο Παπανικολής και να φτάσει στο Κάιρο. Εκεί φλερτάρει με μια νέα κοπέλα την Μαρία (Ζινέτ Λακάζ) άλλα της αποκαλύπτει πως πίσω στην Ελλάδα είναι ήδη παντρεμένος με μια άλλη γυναίκα την Άννα (Ελένη Χατζηαργύρη) άλλα τον απατά με τον κυβερνήτη Ρεϊζη (Μάνος Κατράκης) ενώ λίγο καιρό αργότερα την βλέπει σε μια φωτογραφία αγκαλιά με έναν Γερμανό αξιωματικό. Κάποιους μήνες μετά ο Συνέσιος συλλαμβάνεται από τους Γερμανούς με την κατηγορία της κατασκοπείας κι ο Κομνηνός επιστρέφει στην Ελλάδα μαζί με μια ομάδα κομάντος με σκοπό να τον απελευθερώσει.

Μα δυστυχώς θα είναι αργά καθώς θα τον έχουν εκτελέσει οι Γερμανοί. Όμως στο ίδιο στρατόπεδο θα είναι και η σύζυγος του η οποία θα τραυματιστεί θανάσιμα στην προσπάθεια τους διαφύγουν. Άλλα λίγο πριν ξεψυχήσει θα του πει πως δεν είχε  ποτέ σχέση με τον Ρεϊζη και πως με εντολή του Συνέσιου για κατασκοπευτικούς λόγους τα έφτιαξε με τον Γερμανό αξιωματικό. Με την λήξη του πολέμου ο Κομνηνός θα ζητήσει συγνώμη από τον κυβερνήτη Ρεϊζη ενώ στην τελευταία σκηνή μαζί με την Μαρία επισκέπτονται τον τάφο της Άννας που βρίσκεται σε ένα ερημονήσι.

Του Χρήστου Κωνσταντίνου.

Facebook: Xristos Konstantinou
Instagram: xristoskp

Προηγούμενο άρθροΚώστας Βουτσάς: Ο άρχοντας των εισιτηρίων στον Ελληνικό κινηματογράφο
Επόμενο άρθροΙπποκράτης και Δημοκρατία
Χρήστος Κωνσταντίνου
Για μένα ο κινηματογράφος είναι ένα ταξίδι σε κάποιον μαγικό κόσμο μιας άλλης εποχής. Νιώθω ευγνώμων γιατί έχω την τύχη να γνωρίσω και να με τιμούν με την φιλία τους αρκετοί καλλιτέχνες της χρυσής εκείνης περιόδου όπου τα αστέρια ήταν αληθινά κι όχι κάλπικα.