Περιλήψεις 93 επεισοδίων του θρυλικού “Λούνα Παρκ”

Ξεκίνησε να προβάλλεται λίγες μέρες πριν την τουρκική εισβολή στην Κύπρο και την πτώση της χούντας στην Ελλάδα, ενώ σταμάτησε λίγους μήνες πριν την “Αλλαγή” με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. Με τον τρόπο του, όσο μπορεί να παρακολουθήσει την επικαιρότητα μια τηλεοπτική σειρά, το “Λούνα Παρκ” του Γιάννη Δαλιανίδη απεικόνισε μια ολόκληρη μεταβατική εποχή για τη χώρα, που κράτησε εφτά χρόνια παρά δυο μήνες. Είναι μια από τις μακροβιότερες σειρές στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, ενώ δημιούργησε χαρακτήρες που έμειναν έντονα χαραγμένες στη μνήμη των τηλεθεατών της εποχής.

Σήμερα δεν σώζεται παρά μονάχα το τελευταίο επεισόδιο της σειράς, όμως κατά κάποιο τρόπο όλοι έχουμε δει το “Λούνα Παρκ”, ακόμη κι όσοι δεν ήμασταν καν γεννημένοι το διάστημα προβολής του (από τις 11 Ιουλίου 1974 έως τις 9 Μαΐου 1981). Πώς γίνεται αυτό; Οι ιστορίες του “Λούνα Παρκ” ανακυκλώθηκαν σε όλα τα επόμενα σίριαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος άλλαζε τα ονόματα των ηρώων του ή το περιβάλλον που αυτοί κινούνταν, όμως τόσο οι καταστάσεις όσο και οι ατάκες έμεναν ίδιες. Και πάντα η επιτυχία ήταν η ίδια, γιατί μπορεί όλα γύρω μας ν’ αλλάζουν χάρη στην τεχνολογία, όμως οι συμπεριφορές των ανθρώπων μένουν πάντα ίδιες.

Αναζητώντας και διαβάζοντας περιλήψεις των επεισοδίων αυτής της θρυλικής σειράς στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, δεν θα μπορούσα για παράδειγμα να μην παραλληλίσω την γκρίνια του κυρ-Γιώργη, όπως τον υποδύθηκε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος στον πιο χαρακτηριστικό ρόλο της καριέρας του, με την γκρίνια της Κατερίνας Σοφιανού ή της Χαρούλας Πεπονάκη. Ο νέος και ωραίος Νίκος ήταν ένας πρόδρομος του Ιάσωνα Σέκερη, που και τη γυναίκα του αγαπούσε και εκείνη τον ζήλευε και εκείνος προσπαθούσε να της μαγειρέψει (αποτυγχάνοντας πάντα) ή να κάνει τις δουλειές του σπιτιού για να την ξεκουράσει. Η δε Κάθριν, μέσω της οποίας το κοινό γνώρισε την άδικα χαμένη Ρένα Παγκράτη, ήταν μια Ειρήνη Σοφιανού των 70s, που παρέσυρε σ’ ένα σωρό τρέλες τους θείους της εκφράζοντας την αλλαγή της εποχής. Πρόκειται για σταθερά μοτίβα που επαναλήφθηκαν όχι μόνο στο “Ρετιρέ”, αλλά και στα υπόλοιπα σίριαλ του Δαλιανίδη (“Μικρομεσαίοι”, “Οδός Ανθέων”, “Τα καθημερινά” κλπ.)

Μακάρι να μπορούσα να παραθέσω τις περιλήψεις όλων των επεισοδίων της σειράς, όχι γιατί υπάρχει κάποια συναρπαστική πλοκή – κάθε άλλο, η όποια πλοκή ήταν προφανώς απλοϊκή και ψυχαγωγική – αλλά ως φόρος τιμής για μια σειρά που έγραψε τηλεοπτική ιστορία, αλλά η τηλεόραση δεν τη σεβάστηκε, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί όλα τα επεισόδια εκτός του τελευταίου. Κατάφερα όμως να εντοπίσω τις περιλήψεις των 99 από τα συνολικά 330 επεισόδια (άλλες πιο αναλυτικές, άλλες λιγότερο), ξεκινώντας από το Μάρτιο του 1977 μέχρι και το προτελευταίο επεισόδιο του σίριαλ. Και μπορεί για το τελευταίο να μην βρήκα κάποια περίληψη, όμως μπορείτε να το αναζητήσετε και να το παρακολουθήσετε online είτε στο οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ είτε στο youtube.

Το βασικό καστ της σειράς κατά τις χρονιές 1977 και 1978:
Κάτια Αθανασίου…. Τούλα
Γιώργος Γεωγλερής…. Τάσος
Γιάννης Γούτης…. Γιαννάκης
Νίκος Δαδινόπουλος…. Νίκος
Μαίρη Ευαγγέλου…. Ρένα
Καίτη Ιμπροχώρη…. Καίτη
Μίτση Κωνσταντάρα…. Αγγέλα
Άννα Παϊτατζή…. Ουρανία
Ρένα Παγκράτη…. Κάθριν
Διονύσης Παπαγιαννόπουλος…. κυρ-Γιώργης
Αλέκα Στρατηγού…. Μαρία
Σπύρος Φασιανός…. Θόδωρος
Νάσος Κεδράκας…. Νάσος
Σοφοκλής Πέππας…. Στέφανος
Σταμάτης Φασουλής…. Σταμάτης
Κάρμεν Ρουγγέρη…. Γεωργία
Ε. Δοξακοπούλου…. Φρόσω
Λ. Ντερτίμη…. Ντόρα
Χρήστος Νέζος…. Αντριώτης

Το βασικό καστ της σειράς το 1979:
Διονύσης Παπαγιαννόπουλος…. κυρ-Γιώργης
Τ. Βελονάκης…. Τόλης
Ν. Δαδινόπουλος…. Νίκος
Μαίρη Ευαγγέλου…. Ρένα
Καίτη Ιμπροχώρη…. Καίτη
Ελένη Κριτή…. Ελένη
Μίτση Κωνσταντάρα…. Αγγέλα
Ρένα Παγκράτη…. Κάθριν
Άννα Παϊτατζή…. Ουρανία
Λουίζα Ποδηματά…. Λουίζα
Αλέκα Στρατηγού…. Μάρα
Σπ. Φασιανός…. Θόδωρος
Δέσποινα Στυλιανοπούλου…. Δέσποινα
Βασίλης Τσιβιλίκας….. Βασίλης

1977

24 Μαρτίου 1977

Η Ντόρα, η καινούρια κοπέλα στο πόστο της σκοποβολής, έχει ένα δικό της τρόπο να συμπεριφέρεται στους πελάτες, γεγονός που την φέρνει σε παροδικές αντιθέσεις με την Τούλα. Ο Σταμάτης προσκαλεί και τις δύο στην αυριανή παρέλαση. Στην ώρα φθάνει και ο κυρ-Γιώργης κρατώντας σημαιάκια και θυμάται τι συμβολίζει η αυριανή ημέρα. Η Μαρία βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει για τον πατριωτισμό των γυναικών, πράγμα που κάνει τη συζήτηση όχι μόνο να γενικευθεί, αλλά και να δώσει την ευκαιρία στη Μαρία να επιδείξει τα προσόντα της στα πατριωτικά τραγούδια και στο ωραίο της ηρωικό βάδισμα. Σε λίγο έρχεται και ο Περικλής μετανιωμένος. Ζητά μια ευκαιρία ν’ αποδείξει σε όλους ότι άλλαξε. Ο κυρ-Γιώργης θα μεσολαβήσει να του δοθεί η ευκαιρία που ζητά. Όμως τι θα πει η Μαρία; Όσο για το σπίτι της κυρίας Ουρανίας, νέα απίστευτα χάρη στην κυρία Ελένη, που τους φέρνει το καινούριο φρούτο της ψυχανάλυσης.

ola-ta-kala.blogspot.com