Advertisement
Το Pony φτιάχτηκε στην Ελλάδα από τη Namco, την ελληνική ανάδοχο της Citroën σε ένα εργοστάσιο που κατασκευάστηκε ειδικά για το σκοπό αυτό στη Θεσσαλονίκη.
Το 1972, το πόνι εισήχθη στην Εμπορική Έκθεση Θεσσαλονίκης, μετά από μια συμφωνία με την Citroen. Το αυτοκίνητο είχε σχεδιαστεί από την Citroën σε μια πλατφόρμα 2CV ως μέρος του σχεδίου που τελικά θα οδηγούσε στη Citroën FAF .
Το Pony και Brousse προηγήθηκε της FAF και δεν προέρχεται από αυτό, παρά τις ομοιότητες στην εμφάνιση.
Το 1974 ξεκίνησε την παραγωγή της Namco στο νέο εργοστάσιο τους στη Θεσσαλονίκη. Η επιτυχία του πόνυ , οφειλόταν σε φορολογικές ελαφρύνσεις που δόθηκαν για τα ελαφρά επιβατικά οχήματα. Είχε την χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία του και ήταν τόσο ισχυρό και πρακτικό.
Το αυτοκίνητο τροποποιήθηκε με την πάροδο των ετών για να το κρατήσει μέχρι σήμερα. Σχεδόν 30.000 Ponys παρήχθησαν και εξήχθησαν σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.
Το PONY κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού γιατί ήταν ένα προσιτό μεταφορικό μέσο, εύκολο δηλαδή να το αγοράσεις λόγω της χαμηλής του τιμής και εύχρηστο στην καθημερινή χρήση.
Από την άλλη πλευρά, υπήρχε και ένας μικρός ενθουσιασμόςκαθώς το PONY κατασκευάζονταν στη χώρα μας με 67% προστιθέμενη Ελληνική αξία.
Το ότι έφθασε το εργοστάσιο να παράγει 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως ήταν κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο για τα Ελληνικά δεδομένα.
Παράλληλα, το PONY ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στον Ελληνικό στρατό, την αεροπορία και το ναυτικό μια και σύμφωνα με μελέτες αξιωματικών στις ομάδες αξιολόγησης του αυτοκινήτου, η χρήση 5 PONY αντιστοιχούσε στο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός μεγάλου τζιπ της εποχής.
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι το PONY βασίζονταν στα δοκιμασμένα μηχανικά μέρη του 2CV, που ταίριαζαν απόλυτα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Σας υπενθυμίζω ότι η ανάρτηση που χρησιμοποιούσε το PONY είχε αρχικά σχεδιασθεί για τις ανάγκες των Γάλλων πτηνοτρόφων προκειμένου να μεταφέρουν με ασφάλεια τα αυγά τους στις αγορές.
Advertisement