Ναι μεν, αλλά

Παραγωγής:
Πρεμιέρα: 01 Ιανουαρίου 1972
Παραγωγός: Παύλος Τάσιος
Φωτογραφία: Νίκος Πετανίδης
Συγγραφέας: Παύλος Τάσιος
Σεναρίο: Παύλος Τάσιος

Δραματική
1972

Ηθοποιοί: Φάνης Χηνάς, Πέπη Μεταλλείδου, Αλέξης Δαμιανός, Μέλανι Στάντζου, Κατερίνα Γώγου, Μανώλης Δεστούνης, Βίκυ Βανίτα, Λάκης Γκέκας, Βάσια Τριφύλλη, Χρήστος Νάτσιος, Γιώργος Ζορμπάς, Υβόνη Βλαδίμηρου, Βασίλης Μητσάκης, Μαρία Μαρτίκα, Φραγκούλης Φραγκούλης, Στέλλα Γερμενή, Γιάννης Χειμωνίδης, Γιάννης Εμμανουήλ, Βασίλης Βασταρδής, Ανθή Καρυοφύλλη, Γιώργος Μπαλλής, Γιάννης Παπαδόπουλος, Χαράλαμπος Μητρόπουλος, Ιωάννα Κορομπίλη, Βαγγέλης Λαμπρόπουλος, Λία Δημοπούλου, Ξανθίππη Καραθανάση (τραγούδι)

Περίληψη: Ένας δημοσιογράφος προσπαθεί να εξηγήσει το φόνο μιας κοπέλας από τον εραστή της και στη συνέχεια την αυτοκτονία του. Ψάχνοντας στο παρελθόν του άντρα, θα βρει έναν αποτυχημένο γάμο, ατελείωτη μοναξιά και απελπισία.

Παρασκήνιο: Η ταινία,  “Ναι μεν, αλλά”προβλήθηκε τη σαιζόν 1972-1973 και έκοψε 44.318 εισιτήρια. Ήρθε στην 41η θέση σε 64 ταινίες.
-Μια ιδιαίτερη ταινία του ταλαντούχου Παύλου Τάσιου, που απέσπασε βραβείο καλύτερου σεναρίου, μοντάζ και καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1972.

Η μεγάλη έκπληξη που αδικήθηκε
Πηγή: Εφημερίδα Ελεύθερος Κόσμος, Νοέμβριος 1972

Η ταινία αυτή ήταν η μεγάλη έκπληξη – και η μεγάλη αδικημένη – του πρόσφατου φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο δημιουργός της δεν ήταν άγνωστος στον κόσμο του ελληνικού κινηματογράφου: είχε στο «παθητικό» του πέντε- έξι ταινίες «μελό», που συντελούσαν σε μια έκπτωση της αξίας των «διαπιστευτηρίων» του. Κι αυτό επηρέασε ακόμα και την τελική κρίση της επιτροπής, που παρά λίγο να τον αφήσει χωρίς κανένα βραβείο. Τελικά, απέσπασε το βραβείο σεναρίου – έτσι, για να μην φύγει με άδεια χέρια. Άξιζε, όμως, για πολύ περισσότερα…

Μακριά από μελοδραματισμούς
Πηγή: Κώστας Πάρλας, Εφημερίδα Το Βήμα, Δεκέμβριος 1972

Κρατιέται μακριά από οποιονδήποτε μελοδραματικό ή φωναχτό τόνο και πετυχαίνει σε ορισμένες στιγμές να δώσει με σαφήνεια τον εσωτερικό αναβρασμό που νοιώθει ο νεαρός άνθρωπος. Προσωπικά πιστεύουμε ότι οι καλύτερες του στιγμές βρίσκονται εκεί όπου μπορεί να εντάξει την ηθική πίεση που ασκείται πάνω του, μέσα στο πλαίσιο της αφήγησης, παρά εκεί όπου επιχειρεί να πιάσει την αντίδραση του περίγυρου του, να αντιμετωπίσει την μεσοαστική μονολιθικότητα – αντιλήψεων και ατόμων – χρησιμοποιώντας το μέσο του δημοσιογραφικού φακού.

Ναι μεν, αλλά 1972-1973

Ελληνικός Κινηματογράφος Ναι μεν, αλλά
Ελληνικός Κινηματογράφος
Ο ιστότοπος αυτός δημιουργήθηκε με σκοπό να μοιραζόμαστε όλες τις υπέροχες αναμνήσεις από την εποχή του ελληνικού κινηματογράφου, το γέλιο και τη συγκίνηση, μέσα απο πλούσιο φωτογραφικό υλικό, βίντεο, τρέιλερ, ατάκες που έμειναν στην ιστορία, άγνωστες και μη πτυχές της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής των ηθοποιών, προτεινόμενες ταινίες και οτιδήποτε σχετικό με όλους εκείνους τους ηθοποιούς, σεναριογράφους και σκηνοθέτες που με το λαμπρό ταλέντο τους μεγαλώνουν γενιές και γενιές!
Προηγούμενο άρθροΟ τσαρλατάνος
Επόμενο άρθροΝεκρή πολιτεία

Similar Articles

Comments