Η εξομολόγηση του Νίκου Δαδινόπουλου

εξομολόγηση
Advertisement

Πριν από μερικά χρόνια, όταν ακόμα ήταν εν ζωή ο Νίκος Δαδινόπουλος, σε κάποια από τις λίγες συνεντεύξεις που έδωσε στην ζωή του, του ζητήθηκε να καταθέσει κάποιο γεγονός από την καλιτεχνική του πορεία, το οποίο τον σημάδεψε και έμεινε στο μυαλό του ως ιδιαίτερα σημαντικό.

Advertisement
Νίκος Δαδινόπουλος

Τότε, χωρίς να σκεφθεί πολύ, αναφέρθηκε σε ένα «δυνατό» συναισθηματικό γεγονός που συνέβει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας με τίτλο, “Ο χαζομπαμπάς” στην οποία πρωταγωνιστούσε ο ίδιος, μαζί με τον Νίκο Σταυρίδη, την Μπεάτα Ασημακοπούλου, τον Σωτήρη Μουστάκα και τον Μίμη Φωτόπουλο.

Είπε χαρακτηριστικά: «Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη σκηνή του τέλους, όταν ο Σταυρίδης, ο οποίος υποδύονταν τον πατέρα μου, ήρθε να με δει στο γραφείο που δούλευα, μετά από μια περίοδο που με είχε διώξει από το σπίτι, επειδή υποτίθεται ότι δεν φερόμουν καλά. Ήταν τόση η συναισθηματική φόρτιση και είχαμε τόσο πολύ ταυτιστεί ο καθένας με τον ρόλο του, που στο γύρισμα τόσο ο Σταυρίδης, όσο κι εγώ βάλαμε τα κλάματα, όταν υποτίθεται ότι πέφταμε ο ένας στην αγκαλιά του άλλου.

Ήταν απίστευτο συναίσθημα! Κλαίγαμε και οι δύο σαν μικρά παιδιά! Μάλιστα, η συγκίνηση αυτή μεταφέρθηκε και στο κινηματογραφικό συνεργείο που ήταν εκεί! Ήταν κάτι μοναδικό! Και ήταν τόσο δυνατό, που ο σκηνοθέτης της ταινίας, ο Ορέστης Λάσκος, δεν έσβησε τη σκηνή στο μοντάζ, αλλά την κράτησε και την πέρασε στην ταινία».

Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια εξομολόγηση που δημιουργεί συγκίνηση και μόνο στο άκουσμά της. Βλέποντας κανείς την ταινία και γνωρίζοντας το παραπάνω συμβάν, στη συγκεκριμένη σκηνή δεν μπορεί να μην βουρκώσει. Ο Νίκος Σταυρίδης ήταν ένας κορυφαίος κωμικός ηθοποιός και η συγκεκριμένη σκηνή πρέπει να ήταν ίσως η μοναδική στην καριέρα του στον ελληνικό κινηματογράφο, η οποία να δημιουργεί τέτοια συναισθήματα.

Η ταινία «Ο χαζομπαμπάς» γυρίστηκε το 1967 από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, σε σενάριο Δημήτρη Βλάχου και σκηνοθεσία Ορέστη Λάσκου.

Η υπόθεσή της ήταν η εξής: Ένα ζευγάρι αστών, ο Χαράλαμπος Νούφαρος (Νίκος Σταυρίδης) και η γυναίκα του Σοφία (Μπεάτα Ασημακοπούλου) παντρεύονται και αποκτούν έναν γιο, τον Αποστόλη. Ο Χαράλαμπος όμως παραχαϊδεύει τον γιο του από μωρό, του κάνει όλα τα χατήρια και γίνεται ένας χαζομπαμπάς…ολκής! Αυτό όμως έχει κακές συνέπειες στον χαρακτήρα του παιδιού, το οποίο όταν μεγαλώνει (εδώ πλέον το παιδί το υποδύεται ο Νίκος Δαδινόπουλος) γίνεται πολύ επιπόλαιο και κακομαθημένο.

Ο Χαράλαμπος αποφασίζει να τον στείλει στο εξωτερικό να σπουδάσει ηλεκτρολόγος. Έτσι και γίνεται, και ο Αποστόλης πάει στην Γερμανία. Όταν όμως επιστρέφει, ο ίδιος δεν συμφωνεί με τα σχέδια του πατέρα του για την επαγγελματική του αποκατάσταση. Έτσι έρχεται σε κόντρα μαζί του και ο Χαράλαμπος αποφασίζει να διώξει τον γιο του από το σπίτι. Ο τελευταίος, μετά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μακριά από την πατρική ασφάλεια, σοβαρεύεται και τελικά αποφασίζει να δουλέψει στην εταιρεία που του ετοίμασε ο πατέρας του.

Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα ηθογραφία εποχής, που θίγει – έστω επιφανειακά – τη σχέση πατέρα-γιου και το πως αυτή μπορεί να εξελιχθεί όταν υπεισέρχεται στη σχέση αυτή ο παράγοντας «παθολογική αγάπη». Πολλά τα κωμικά στοιχεία της ταινίας, ωστόσο δεν μπορεί κανείς να την χαρακτηρίσει κωμωδία. Τα μηνύματα που περνούν κάθε άλλο παρά «ελαφρά» είναι. Μοναδικός όπως πάντα ο Σταυρίδης στον ρόλο του, σε έναν ρόλο μάλιστα που έχει έντονα και δραματικά στοιχεία, κάτι που συνέβη ελάχιστες φορές στην σπουδαία καριέρα του στον ελληνικό κινηματογράφο.

Δίπλα του, η Μπεάτα Ασημακοπούλου αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά στις ανάγκες του ρόλου της μάνας, ενώ ο Δαδινόπουλος προσπαθεί, αλλά μάλλον δεν είχε φτάσει ακόμα στην υποκριτική ωριμότητα που θα τον βοηθούσε να δώσει περαιτέρω ώθηση στην ταινία. Εξαιρετικοί στους ρόλους τους τόσο ο Μίμης Φωτόπουλος, όσο και ο Σωτήρης Μουστάκας, έστω κι αν εμφανίζονται λίγη ώρα.

Στην ταινία «Ο χαζομπαμπάς» πρωταγωνιστούσαν ακόμα οι Ντίνα Τριάντη, Περικλής Χριστοφορίδης, Ραφαήλ Ντενόγιας, Αγγέλα Γιουράντη και Δημήτρης Βλάχος.

Η ταινία προβλήθηκε τη σεζόν 1967-1968, έκοψε 214.619 εισιτήρια και ήρθε στην 32η θέση, ανάμεσα στις 99 ταινίες που προβλήθηκαν εκείνο το διάστημα.

Προηγούμενο άρθροΟι δύο κομπάρσοι πρωταθλητές στην ταινία Η Αλίκη στο Ναυτικό
Επόμενο άρθροΔημήτρης Ιωαννόπουλος