Για την προσωπική ζωή του Βασίλη Αυλωνίτη, ενός από τους πιο σπουδαίους Έλληνες κωμικούς του 20ου αιώνα, λίγα είναι γνωστά. Άλλωστε κι ο ίδιος φρόντιζε να κρατάει την οικογένειά του μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Γνωρίζουμε για παράδειγμα για το γάμο του με μια Αγγλίδα, με την οποία απέκτησαν μια κόρη, όμως αυτός δεν ήταν ο πρώτος γάμος του ηθοποιού. Είχε προηγηθεί ένας ακόμη με συνάδελφό του, ο οποίος απασχόλησε την κοινή γνώμη, ύστερα από ένα ρεπορτάζ εφημερίδας, που ενέπλεκε τον Αυλωνίτη σ’ ένα ερωτικό σκάνδαλο τον Νοέμβριο του 1931.
Είχαν περάσει μόλις τρεις μήνες μετά την επίθεση στο θέατρο Περοκέ, που παρά λίγο να στοιχίσει την ζωή στον Βασίλη Αυλωνίτη. Ένα ξαφνικό ταξίδι του ηθοποιού στο Παρίσι χωρίς την τότε σύζυγό του, Πόπη, έδωσε τροφή για κουτσομπολιά. Συγκεκριμένα, η εφημερίδα Ελεύθερος Άνθρωπος, στο φύλλο της 21.11.1931 συνέδεσε το ταξίδι εκείνο με μια ερωτική περιπέτεια του Αυλωνίτη με θαυμάστριά του, για χάρη της οποίας ο κωμικός εγκατέλειψε την σύζυγό του.
Σύμφωνα μ’ εκείνο το δημοσίευμα, η αξιοπιστία του οποίου πάντως ελέγχεται ως προς τις επιμέρους λεπτομέρειες, επί σειρά εβδομάδων, κάθε βράδυ, μετά το τέλος της επιθεώρησης “Κοσμογονία” στο θέατρο Περοκέ, ο Αυλωνίτης λάμβανε λουλούδια, δώρα και γλυκίσματα από μια ανώνυμη θαυμάστριά του. Κι επειδή η σύζυγός του, Πόπη, που εργαζόταν στον ίδιο θίασο ως μπαλαρίνα, ήταν πολύ ζηλιάρα, ο ηθοποιός φρόντιζε να τα κρατάει κρυφά.
Όταν συνέβη το περιστατικό στο “Περοκέ”, με την απόπειρα δολοφονίας του Αυλωνίτη πάνω στη σκηνή από δυο θεατές που θεωρούσαν ότι το νούμερό του προσέβαλε τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο, η άγνωστη θαυμάστρια αποκαλύφθηκε.
Στην αρχή τον πλησίασε και τον ρώτησε αν είχε πάθει τίποτε, ενώ στη συνέχεια, μετά την αποχώρηση του Αυλωνίτη από το αστυνομικό τμήμα, όπου είχε δώσει κατάθεση στους αστυνομικούς για το συμβάν, η άγνωστη “μαυροφορεμένη” έστειλε ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο για να παραλάβει τον ηθοποιό και να τον πάει – αντί για το σπίτι του – στο Ζάππειο, όπου τον περίμενε εκείνη.
Ζαλισμένος από την ταραχή που είχε περάσει εκείνο το βράδυ, ο Αυλωνίτης άργησε να συνειδητοποιήσει τι ακριβώς συνέβαινε. Φθάνοντας στο Ζάππειο και βλέποντας την γυναίκα με τα μαύρα, αναγνώρισε στο πρόσωπό της τη γυναίκα που του είχε μιλήσει νωρίτερα έξω από το αστυνομικό τμήμα, τη γυναίκα που κάθε βράδυ καθόταν στην πλατεία του θεάτρου “Περοκέ”, πίσω από τον μαέστρο.
Εν τω μεταξύ, κάποια στιγμή τελείωσαν οι παραστάσεις της επιθεώρησης στο “Περοκέ” κι ένα μέρος του θιάσου συνέχισε στο “Τριανόν”. Μεταξύ αυτών ήταν ο Βασίλης Αυλωνίτης και η σύζυγός του. Εκείνη είχε ήδη αρχίσει να υποπτεύεται ότι κάτι έτρεχε με το σύζυγό της, που αργούσε να γυρίσει τα βράδια στο σπίτι, όμως δεν υπήρχαν αποδείξεις.
Η εφημερίδα άφηνε αήθεις υπαινιγμούς ότι η ερωμένη, που περιγραφόταν ως “πολύ πλούσια χήρα” ενός εμπόρου, έδινε ακόμη και χρήματα στον ηθοποιό από την πολύ μεγάλη περιουσία της, με την οποία υποτίθεται ότι τον είχε αποπλανήσει, ενώ δημοσιευόταν κι ένα γράμμα με παραλήπτρια την Πόπη Αυλωνίτου, το οποίο φερόταν να της είχε γράψει ο κωμικός ηθοποιός λίγο πριν την εγκαταλείψει.
Μεταξύ άλλων της έγραφε: – ή τουλάχιστον αυτό υποστήριζε το δημοσίευμα: “Αγαπημένη μου Πόπη, Επειδή δε θέλω να σε βγάλω από αυτόν τον μεγάλο εφιάλτη, θα σου εξηγηθώ για πάντα. Η μοίρα μούρριξε μπροστά μου μια γυναίκα που με λατρεύει, μια γυναίκα που θα με κάνη μεγάλον, μια γυναίκα που θα με χωρίση βέβαια από σένα, αλλά θα με υποστηρίξη. Μη ζητήσης να μάθης περισσότερα…“, ενώ κατέληγε με τον χαιρετισμό: “Γειά σου για πάντα, Βασίλης“.
Θα μπορούσε ο Βασίλης Αυλωνίτης να είχε όντως γράψει ένα τέτοιο γράμμα; Λίγο δύσκολο, αφού, όπως γνωρίζουμε από άλλες (πιο έγκυρες) πηγές, ο ηθοποιός ήταν σχεδόν αγράμματος και μάλιστα δεν διάβαζε ο ίδιος τα σενάρια, αλλά του τα διάβαζε κάποιος άλλος.
Πάντως, λίγες μέρες μετά το γράμμα εκείνο, στις 14 Νοεμβρίου, ο Αυλωνίτης φερόταν να αναχώρησε με πλοίο από τον Πειραιά με προορισμό τη Μασσαλία κι από κει στη συνέχεια μετέβη στο Παρίσι, ενώ η Πόπη ήταν “έξω φρενών με την χήραν, η οποία “θέλει πραγματικά σκότωμα με δίκοπο μαχαίρι”, που χάλασε ένα τόσο ταιριασμένο θεατρικό ανδρόγυνο“.
Στην αναπαραγωγή του παλιού αυτού δημοσιεύματος παραλήφθηκαν πολλές λεπτομέρειες, οι οποίες ήταν τελείως “κίτρινες” και προσβλητικές για τους υπαινιγμούς που άφηναν, ενώ δεν μπορούν να διασταυρωθούν ύστερα από περισσότερα από 80 χρόνια. Το εντυπωσιακό είναι ότι η συγκεκριμένη εφημερίδα (που διαφημιζόταν ως “εφημερίδα πολιτικής και κοινωνικής πρωτοπορίας”, αλλά επί της ουσίας “κιτρίνιζε” επικίνδυνα) υπήρξε η μοναδική που αναφέρθηκε στο συμβάν.
Σε μια εποχή που ο κίτρινος τύπος κυριαρχούσε πανηγυρικά, είναι ενδιαφέρον ότι σε καμιά άλλη εφημερίδα δεν μπορούμε να βρούμε αντίστοιχες πληροφορίες, κάτι που εξασθενεί την εγκυρότητα και του πιο πάνω ρεπορτάζ, του μοναδικού με σκανδαλοθηρικό περιεχόμενο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του Βασίλη Αυλωνίτη, ο οποίος ουδέποτε άλλοτε προκάλεσε σχόλια.
Γεγονός πάντως είναι ότι η επιστροφή του Αυλωνίτη από τη Γαλλία και η ένταξή του στο θίασο της επιθεώρησης “Όλα κι Όλα”, όπως φαίνεται κι από το παρακάτω διαφημιστικό, που δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες στις 5 Δεκεμβρίου 1931, αποτέλεσε πρώτης τάξεως διαφήμιση για τη θεατρική παράσταση, στην οποία συμμετείχε.
Τι συνέβη στ’ αλήθεια, δεν το γνωρίζουμε – εκτός από το ταξίδι που έγινε οπωσδήποτε. Ούτε είναι εξακριβωμένο πότε ο Βασίλης και η Πόπη πήραν διαζύγιο. Πάντως, αυτή ήταν η μοναδική φορά που η προσωπική ζωή του Βασίλη Αυλωνίτη αποτέλεσε αντικείμενο συζητήσεων και δημοσιευμάτων “κίτρινων” εφημερίδων.