Στην πολύχρονη πορεία του στον ελληνικό κινηματογράφο, ο Φίνος απέδειξε πολλές φορές ότι τολμούσε να κάνει και πράγματα «μη συνηθισμένα» για τα δεδομένα της εποχής του. Και κάθε φορά, δικαιώνονταν. Αυτή τη φορά ήταν ο Ντίνος Δημόπουλος που το 1963 τον πείθει να κάνει κάτι διαφορετικό και επενδύοντας ένα σχετικά μικρό κονδύλι, να γυρίσει μια ταινία από αυτές που έχει επικρατήσει να λέγονται «μη εμπορικές».

Πρόκειται για την ταινία με τον «δυνατό» – όσο και ενδεικτικό του περιεχομένου της – τίτλο «Αμόκ».

Photo28_amok Όταν στην Ιαπωνία η ταινία Αμόκ προβάλλονταν επί δύο χρόνια

Σε αυτή πρωταγωνιστούσαν οι ηθοποιοί Φλωρέττα Ζάννα, Λευτέρης Βουρνάς, Άννα Βενέτη, Τάκης Εμμανουήλ, Ζέτα Αποστόλου, Άρτεμις Θεοδωρακοπούλου, Σπύρος Καλογήρου, Νίκη Τριανταφυλλίδη, Μαρία Μπονέλου, Δημήτρης Μπισλάνης, Μαρία Πανταζή, Γιάννης Βογιατζής, Τούλα Λιακοπούλου, Λουκιανός Ροζάν, Καίτη Τριανταφύλλου, Σόφη Μουτράκη, Λίλιαν Σουρτζή, Εύα Μπάρτον, Γιάννης Χαραλαμπίδης, Βασίλης Παπανίκας, Γιώργος Βελέντζας, Νίκος Πασχαλίδης, Ευαγγελία Σαμιωτάκη, Ζώρας Τσάπελης.

Ηθοποιοί λιγότερο «εμπορικοί» λοιπόν.

Η υπόθεση της ταινίας αφορούσε οκτώ κορίτσια τα οποία δραπετεύουν από το αναμορφωτήριο και στη συνέχεια καταφεύγουν σε ένα ερημονήσι (τα γυρίσματα έγιναν στην Κορωνησία, στην Άρτα).

Στο νησί όμως βρίσκεται και μια ομάδα μισθοφόρων, με αρχηγούς έναν πρώην αξιωματικό των Ες-Ες και τον γιο του. Οι άντρες αυτοί αναζητούν ένα μπαούλο με χρυσαφικά, το οποίο είναι θαμμένο εκεί από τα χρόνια της Κατοχής.

Προσπαθώντας να επιτύχουν το στόχο τους, αποφασίζουν να μεταχειριστούν ποικιλοτρόπως τις κοπέλες, αλλά εκείνες κατορθώνουν να συντονιστούν μεταξύ τους και να εξουδετερώσουν τους καταπιεστές τους.

Photo25_amok Όταν στην Ιαπωνία η ταινία Αμόκ προβάλλονταν επί δύο χρόνια

Έντονοι και ενίοτε βίαιοι διάλογοι, διάχυτος ερωτισμός – έστω και υπό τέτοιες δύσκολες συνθήκες -, εξαιρετική φωτογραφία, αλλά και ηθοποιοί που πραγματικά καταθέτουν τον καλύτερό τους εαυτό, συνθέτουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, που αν μη τι άλλο μπορεί ο θεατής να παρακολουθήσει με ενδιαφέρον.

Για πολλούς κριτικούς της εποχής εκείνης δε, η ταινία αυτή βρίσκονταν μεταξύ των 5 κορυφαίων δραματικών ταινιών της Finos Film της δεκαετίας του 1960.

Στην ταινία «Αμόκ» κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως διευθυντής φωτογραφίας ο μοναδικός Νίκος Καβουκίδης, ενώ βοηθός σκηνοθέτη είναι ο μετέπειτα επιτυχημένος και πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους Αθήνας-Πειραιά στις 9 Δεκεμβρίου 1963 και έκοψε 222.288 εισιτήρια, ωστόσο δεν θεωρήθηκε εμπορική επιτυχία, έστω κι αν βρέθηκε στην 18η θέση σε εισπράξεις ανάμεσα στις 92 ταινίες της σεζόν 1963-1964.

Παρ’ όλα αυτά, η πορεία της στο εξωτερικό ήταν εξαιρετική, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι το ελληνικό κοινό δεν ήταν έτοιμο να αποδεχθεί στον κινηματογράφο τέτοιου είδους …νεωτερισμούς.

Photo12_amok Όταν στην Ιαπωνία η ταινία Αμόκ προβάλλονταν επί δύο χρόνια

Το «Αμόκ» λοιπόν, μεταγλωττίστηκε σε πολλές γλώσσες, ενώ μόνο στη Νέα Υόρκη προβάλλονταν στις κινηματογραφικές αίθουσες για 14 εβδομάδες.

Στην Ιαπωνία δε, προβάλλονταν επί δύο ολόκληρα χρόνια.

Πέρα από τη σκηνοθεσία, ο Ντίνος Δημόπουλος υπογράφει και το σενάριο, μαζί με τον Λάζαρο Μοντανάρη.

Η καταπληκτική μουσική ήταν του Σταύρου Ξαρχάκου και η σκηνογραφία του Μάρκου Ζέρβα.

πηγή