Μπαμπάς……η κλασική μορφή και συνάμα φιγούρα της παραδοσιακής Ελληνικής Οικογένειας.

Μορφή με καίριο ρόλο στη ζωή και στη γαλούχηση όλων μας.

Αλήθεια πως θα μπορούσε άραγε η μορφή του παραδοσιακού χιουμοριστικά “ΜΠΑΜΠΑ” να ξέφευγε της προσοχής και της σημαντικότητας του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου ;

Θεωρείτε πως ήταν ποτέ δυνατόν να μην τύχαινε της δικής του προβολής, της δικής του ανάδειξης ;

Φυσικά Όχι…!

Ο Ελληνικός Κινηματογράφος, στο είδος της Κωμωδίας και της Comedy, ασχολήθηκε πάρα μα πάρα πολύ με τους ….παραδοσιακούς Μπαμπάδες μιας ολάκερης εποχής από το 1950 ως το τέλος της δεκαετίας του 1970. 

Άλλοτε “βλοσυροί”, άλλοτε χαμογελαστοί, άλλοτε φωνακλάδες και άλλοτε τρυφεροί, άλλοτε κυρίαρχοι, “αφέντες” και επιβλητικοί και άλλοτε χαμογελαστές χαριτωμένες μαριονέτες στα καλομαθημένα παιδιά τους.Άλλοτε αυστηροί συνήθως συντηρητικοί, εποχή γαρ, άλλοτε ελεύθεροι προοδευτικοί πάντα στα μέτρα της εποχής.Και, το άλλο που το βάζετε ;

Ο Κλασικός Ελληνικός Κινηματογράφος ανέδειξε με εμφαντικό και πανηγυρικό τρόπο τη μορφή του “ΜΠΑΜΠΑ” στην κωμωδία αλλά συνάμα συνέθεσε το δίδυμο ΜΠΑΜΠΑΣ-ΚΟΡΗ το οποίο και κατέστη συντριπτικά κυρίαρχο σε αντίθεση με το δίδυμο  ΜΠΑΜΠΑΣ-ΓΙΟΣ που υστέρησε σε προβολή.

Η Εξήγηση δεν είναι τυχαία μήτε αυθαίρετη και βέβαια πηγάζει από την ίδια τη ζωή.Η Σχέση ΜΠΑΜΠΑ-ΚΟΡΗΣ στην Ελληνική παραδοσιακή Οικογένεια ήταν εκείνη που είχε πολλά χαρακτηριστικά που έδιναν αστείρευτο υλικό για την Κωμωδία, το Γέλιο, το χαμόγελο.

Πάμε λοιπόν σήμερα να θυμηθούμε κάποιους ….ΘΡΥΛΙΚΟΥΣ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ που ανέδειξε η Ελληνική Κωμωδία και άφησαν αξέχαστο στη μνήμη μας το άπλετο και αυθόρμητο γέλιο, τις ξεκαρδιστικές καταστάσεις, τις σχετικές γκάφες και παρεξηγήσεις που μας δίνουν ανάσα φρεσκάδας μέχρι σήμερα

Ποιοι Έλληνες Ηθοποιοί μας …διακρίθηκαν σε ρόλο κλασικού Μπαμπά στον Κινηματογράφο μας ;

Πολλοί….! και φυσικά Μεγάλοι Ηθοποιοί.

Να κάνουμε μια αρίθμηση :

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ, ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ, NIKHΤΑΣ ΠΛΑΤΗΣ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ

Ηθοποιοί που σε πρώτο κατά βάση ρόλο ερμήνευσαν το ρόλο του Μπαμπά στο Σινεμά μας.

Για να σταθούμε επιλεκτικά σε κάποιους τέτοιους ….θρυλικούς Μπαμπάδες λοιπόν που τους βιώσαμε τόσο μα τόσο εμφαντικά

******************

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ

 

Ο Μεγάλος μας ηθοποιός συνήθως δεν έπαιξε πολύ το ρόλο του “Μπαμπά” στον Κινηματογράφο. Όμως σε μια εξαίρετη ταινία του ήταν εκεί, παρών, στο ρόλο του Πατέρα 

1958 “ΕΝΑΣ ΗΡΩΣ ΜΕ ΠΑΝΤΟΥΦΛΕΣ” του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ σε Σενάριο και Σκηνοθεσία δική του.

 alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου 

Ποιος δεν θυμάται αλήθεια τον …ένδοξο απόστρατο Στρατηγό Λάμπρο Δεκαβάλλα να αντιμετωπίζει το δράμα της αγαπημένης του κόρης, Πόπης Δεκαβάλλα  (ΙΛΙΑ ΛΙΒΥΚΟΥ) που στενάζει από το ξεπούλημα του απατεώνα μέλλοντα γαμπρού τους Κώστα Στουπάτη (ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ)

 alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου 

***************

ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Μεγάλος μας Ηθοποιός δεν έχει παίξει πολλούς ρόλους “Πατέρα” στην τεράστια Θητεία του στον Κινηματογράφο μας.

Παρ’ όλα αυτά σταχυολογούμε μία από τις πιο κλασικές και υπέροχες εμφανίσεις του ως κλασικός “Μπαμπάς”

1962  “Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΝΟ”

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Στο ανθρώπινο και εξαίρετο Σενάριο του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ και την κλασική αυθεντική Σκηνοθεσία του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ο ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ερμηνεύει τη φιγούρα του κλασικού Μπαμπά της Εποχής.

Ο Θόδωρος λοιπόν, πατέρας παλαιών και συντηρητικών αρχών, που δεν αφήνει την όμορφη και γλυκιά κόρη του Χριστίνα (ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ) να πάρει ανάσα στην κυριολεξία.

Το κλασικό ….δίκαννο μένει ως “όπλο” απειλής και εφαρμογής της διαφέντευσης της οικογένειάς του, που όμως στην κυριολεξία καθίσταται στην πράξη ανίσχυρο να ανακόψει τη δύναμη του έρωτα και της αγάπης

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Μια εκπληκτική ερμηνεία του ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ως αυστηρός Μπαμπάς, που όμως έχει καρδιά που ζει στην αγωνία για την τύχη της αγαπημένης του κόρης.

Δύο ακόμα μεγάλες Γυναίκες τον πλαισιώνουν, η ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ στο ρόλο της κόρης του και η ΝΙΤΣΑ ΤΣΑΓΑΝΕΑ στο ρόλο της γυναίκας του.

***********************

ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ

Εντάξει… εδώ έχουμε “πρόβλημα”…! και μάλιστα σοβαρό πρόβλημα. Ο Μεγάλος μας Ηθοποιός είναι ο πιο κλασικός καταξιωμένος “ΜΠΑΜΠΑΣ” στο Ελληνικό Σινεμά.

Τόσο στο κλασικό δράμα όσο βέβαια και στις αθάνατες Κωμωδίες.

Από που να τον ξεκινήσουμε.

Από τον “ΜΕΘΥΣΤΑΚΑ”, από τον “ΓΡΟΥΣΟΥΖΗ” ; από το “ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ”, από το θρυλικό “ΑΜΑΞΑΚΙ” ;

Από το “ΟΔΟΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ 288”; ή αν περάσουμε στις Κωμωδίες στις οποίες και σήμερα εστιάζουμε:

Στην “Η ΚΥΡΑ ΜΑΣ Η ΜΑΜΜΗ”, “Ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ”, “Η ΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ” ; και τόσες άλλες.

Πάμε λοιπόν να διαλέξουμε δύο:

1957  “Η ΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ”

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Μπαμπάς ο Ορέστης Μακρής και μάλιστα όχι μιας κόρης αλλά δύο, τριών, ….τεσσάρων παρακαλώ…!

Η Αξέχαστη ταινία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ σε δικό του Σενάριο δίνει τη δυνατότητα στον τεράστιο αυτόν Ηθοποιό μας να διαμορφώσει τον χαρακτήρα και το ρόλο ενός “ΜΠΑΜΠΑ” που μένει αξέχαστος στον Κινηματογράφο αλλά και στη ζωή μας.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ πλαισιώνεται επάξια από την μεγάλη ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ως την “τρελή” Θεία που έρχεται από το Σικάγο για να σαρώσει με την παρουσία της το “αραχνιασμένο” από ιδέες σπιτικό του Χαρίλαου που ζει με την γυναίκα του, την ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ που αγωνιά για την τύχη των κοριτσιών της.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Η Δαιμόνια Θεία όμως και το θαυματουργό …κανάτι της θα φροντίσει για όλα.

1964  “Ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ”

Ο ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΜΑΤΣΑΣ γράφει και ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗΣ σκηνοθετεί μια εξαίρετη κωμωδία, στην οποία η διαχρονική φιγούρα του Πατέρα ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ κυριαρχεί πάλι ανάμεσα στα τρία του κορίτσια και στην έρμη την οικονόμο του την Ευδοκία.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Μια απολαυστική ερμηνεία από τον Ορέστη Μακρή ως κ. Αριστείδη, χήρο φιλόλογο καθηγητή που ζώντας με την οικονόμο του την Ευδοκία (ΣΜΑΡΩ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ), και τα τρία του κορίτσια, περιορισμένα αυστηρά να προσπαθούν να ζήσουν λίγο από τα νιάτα τους.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

ΜΠΑΜΠΑΣ λοιπόν ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ και στις δύο αυτές ταινίες και μάλιστα …Πολύτεκνος…!

********************

ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ

Άλλος ένας κλασικός ΜΠΑΜΠΑΣ της μεγάλης Οθόνης.

Ο Μεγάλος μας ηθοποιός διέπρεψε σε συγκεκριμένους ρόλους αναδεικνύοντας το ρόλο του Πατέρα τόσο σε κορίτσια όσο και σε αγόρια παιδιά.

Θα σταθούμε σε δύο εξαίρετες ταινίες στις οποίες ο μεγάλος μας Ηθοποιός μεγαλούργησε στην κυριολεξία ως Πατέρας.

1962  “Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΜΟΥ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ”

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Ένας πατέρας συγκλονιστικός εδώ ο Νίκος Σταυρίδης στο εξάιρετο σενάριο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ και σε Σκηνοθεσία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ.

Ερμηνεία και συναισθήματα που άφησαν εποχή για το που μπορεί να φτάσει και τι μπορεί να κάνει ένας Μπαμπάς για να σώσει την ευτυχία του παιδιού του κάνοντας στην άκρη τα δικά του “θέλω”.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Ο Μελέτης Καψομανώλης λοιπόν ως Μπαμπάς (ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ) με την μονάκριβη κόρη του Αργυρούλα (ΜΙΡΚΑ ΚΑΛΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ) μπαίνει σε χοντρούς μπελάδες με τον Γαμπρό του Μικέ Λογαρά (ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΤΖΑΣ), ο οποίος πολιορκείται στο σπίτι του από δύο πρώην ερωμένες του, την Βιολέτα (ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ) και την Ζαζά (ΑΝΝΑ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΗ).

Ο Μπαμπάς ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ τρέχει και δεν φτάνει για να βρει λύση και άκρη μπροστά στην επερχόμενη δυστυχία της κόρης του κάνοντας ένα σωρό πράγματα και κινήσεις στο περιθώριο.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

1967  “Ο ΧΑΖΟΜΠΑΜΠΑΣ”

Ταινία που, εξ ορισμού, αναδεικνύει περίτρανα το ρόλο του κλασικού Έλληνα “χαζομπαμπά” που στα μάτια του κανακάρη του βλέπει ολάκερο τον κόσμο αδιαφορώντας για το στραβό καλομάθημά του, που οδηγεί σε αδιέξοδο και σύγκρουση.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Με το σενάριο ζωής του ΔΗΜΗΤΡΗ ΒΛΑΧΟΥ και την εξαίρετη σκηνοθεσία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ παρακολουθούμε την ιστορία του Χαράλαμπου Νούφαρου (ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ), όπου με τη Γυναίκα του Σοφία (ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ) μεγαλώνουν τον μονάκριβο γιό τους, τον Απόστολο (ΝΙΚΟΣ ΔΑΔΙΝΟΠΟΥΛΟΣ).

Ίσως μια από τις καλύτερες και πιο Ηθογραφικές προσεγγίσεις του Χαζομπαμπά στον Ελληνικό Κινηματογράφο με τον Σταυρίδη να παραδίδει μαθήματα συναισθημάτων και των πόθων ενός Πατέρα που μεγαλώνει το γιο του με απίστευτη καλομάθεια, μέσα από χίλιους μύριους κόπους ζωής για να τον φτάσει στην προκλητική κακομάθεια.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Η Ίδια η παρέμβαση του Πατέρα είναι αυτή που θα δώσει και την τελική λύση
Ακολούθησαν και άλλες ταινίες από τον εξαίρετο Ηθοποιό μας στο ρόλο του Μπαμπά:
“ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΑΚΗΣ”, “Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΡΟΛΟΪ”, “ΜΠΕΤΟΒΕΝ ΚΑΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ”

********************

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ακόμα μια τεράστια μορφή στα Κινηματαγραφικά μας καρέ, που ίσως ταυτίστηκε με το ρόλο και τη φιγούρα του “ΜΠΑΜΠΑ” στη μεγάλη Οθόνη.
Καλοσυνάτος, ευκολόπιστος, ταλαιπωρημένος, αγωνιστής, προσπαθεί να επιβιώσει μέσα από χίλιες δυό καταστάσεις που του σκαρώνουν οι κόρες του και οι γιοί του.
Για να τον ξεχωρίσουμε σε δύο κλασικές προσωπικότητες “ΜΠΑΜΠΑ”
1966  “ΦΟΥΣΚΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ”

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ως Καπετάν Νικολής Σφακιανός στην Άνδρο σε μια από τις καλύτερες Ηθογραφίες του Ελληνικού Κινηματογράφου με το σενάριο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ και την σκηνοθεσία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ.
Ένας Μπαμπάς επιβλητικός εδώ ο Παπαγιαννόπουλος, ένας καπετάνιος που επιστρέφει στο νησί του στο σπιτικό του με την Χρυσούλα τη γυναίκα του, υπέροχη η ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ κοντά του, και τις τρεις τους κόρες.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Ένας Πατέρας επιβλητικός αλλά συνάμα και τρυφερός, φορτωμένος τα συντηρητικά ήθη της εποχής αλλά ανοιχτός στην πραγματική αγάπη. Ένας Πατέρας που παλεύει με κάθε τρόπο για την ευτυχία των κοριτσιών του.

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Μαθήματα ερμηνείας από τον μεγάλο μας ηθοποιό….! σε μια ταινία που η λέξη “Πατέρας” είναι αυτή καθ’ εαυτή η ψυχή της.

1964  “ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ”

alt Οι μπαμπάδες του ελληνικού κινηματογράφου

Αν