Υπήρξε η απόλυτη φαντασίωση των ανδρών τη δεκαετία του ’80. Το καλλίγραμμο κορμί και το παιχνιδιάρικο βλέμμα της σε συνδυασμό με το ταλέντο της βοήθησαν τη Βίνα Ασίκη να συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες και να γίνει ένα από τα πιο περιζήτητα ονόματα εκείνης της εποχής.

Χάρη στην ικανότητά της να μεταμορφώνεται από ναζιάρα γατούλα σε άγριο θηλυκό, διατηρώντας τις περισσότερες φορές το κωμικό στοιχείο που τη χαρακτήριζε, κατάφερε να πρωταγωνιστήσει σε ταινίες που ακόμη και σήμερα γνωρίζουν επιτυχία όταν προβάλλονται, καθώς περιγράφουν με ακρίβεια τα 80s.

Η καθηγήτρια του Λυκείου Χαβαλέ, στη θρυλική παραγωγή «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα», μαζί με τον εξίσου ταλαντούχο σύζυγό της, χορευτή και χορογράφο Ορέστη Δημητρίου σήμερα ασχολείται με το βραβευμένο παιδικό χοροθέατρο Αμυνα, το οποίο έχουν ιδρύσει στα Ανω Λιόσια υπό την αιγίδα του Δήμου Φυλής. Και κάπως έτσι η λουσμένη στα φώτα της δημοσιότητας Βίνα επέλεξε να αποσυρθεί ήσυχα και να ασχοληθεί με την υποκριτική με τρόπο που λατρεύει, ενώ δίνει σπάνια συνεντεύξεις και αποφεύγει τις δημόσιες εμφανίσεις.

Το sex symbol των 80s που μεταμορφώθηκε σε δασκάλα

Η Βίνα Ασίκη ξεκίνησε ως παιδί-θαύμα από το Εθνικό Θέατρο, όπου η μητέρα της εργαζόταν ως ταξιθέτρια. Σε ηλικία μόλις πέντε ετών έκανε το ντεμπούτο της στο σανίδι πλάι σε δύο ιερά τέρατα της υποκριτικής, την Ελλη Λαμπέτη και τον Δημήτρη Χορν. Αυτό ήταν μόνον η αρχή, αφού τα επόμενα χρόνια συμμετείχε ως παιδί σε πολλές παραστάσεις του Εθνικού, ενώ βρέθηκε και στην ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, παίζοντας σε αρχαία τραγωδία δίπλα στη σπουδαία Αννα Συνοδινού. Τα βήματα της Βίνας ακολούθησε και η αδερφή της Νατάσα, σύζυγος του Αντώνη Αντωνίου. Στα έξι της η ηθοποιός ήταν πρωταγωνίστρια στο παιδικό θέατρο του Γιάννη Φύριου, όπου έπαιξε κάθε Κυριακή.

Σε δραματική σχολή

Ετσι ήταν αναμενόμενο στα 17 της -και συγχρόνως με το σχολείο- να δώσει εξετάσεις στην Επιτροπή Εξαιρετικών Ταλέντων, μπαίνοντας στη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη, ενώ παράλληλα έκανε για πολλά χρόνια μαθήματα χορού. Μάλιστα, εξαιτίας του χορού ήξερε να πλασάρει σωστά το σώμα της στον φακό που τη… λάτρευε, όπως είχε αποκαλύψει η ίδια στο παρελθόν. Τη δεκαετία του ’80 η ηθοποιός έπαιξε κυρίως σε κωμωδίες με παρτενέρ μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου και του θεάτρου, όπως ο Θανάσης Βέγγος και η Ρένα Βλαχοπούλου, οι οποίοι της είχαν μεγάλη αδυναμία, ο Κώστας Βουτσάς, ο Σωτήρης Μουστάκας, η Ξένια Καλογεροπούλου, ο Στάθης Ψάλτης και ο Ντίνος Ηλιόπουλος. Μάλιστα, η εθνική μας σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη σε θεατρική συνεργασία τους -η Βίνα ήταν αντικαταστάτρια του δεύτερου γυναικείου ρόλου στο μιούζικαλ «Βίκτορ – Βικτόρια»- την είχε χαρακτηρίσει γνήσιο και πηγαίο ταλέντο. Στο βιογραφικό της βρίσκει κανείς 27 κινηματογραφικές ταινίες και 30 βιντεοταινίες.

Παρά το γεγονός ότι οι σκηνοθέτες φρόντιζαν να προβάλλουν τη σέξι εικόνα της, εντούτοις το αποτέλεσμα δεν ήταν καθόλου προκλητικό. Ετσι, όταν της έγινε πρόταση να παίξει σε ερωτική ταινία εκείνη αρνήθηκε, παρότι είχαν ρίξει στα πόδια της πάνω από 1.000.000 δραχμές, για να την πείσουν.

Σχέσεις ζωής

Ωστόσο, την ώρα που το κασέ της ανέβαινε, τη χτύπησαν τα… βέλη του έρωτα. Ετσι, αν και υπήρξε ευσεβής πόθος πολλών αρσενικών, εκείνη είχε βρει την αγάπη στο πρόσωπο του χορευτή και χορογράφου Ορέστη Δημητρίου, με τον οποίο μοιράζεται τη ζωή της για περισσότερο από 30 χρόνια. Κι ενώ βρισκόταν στο πικ της καριέρας της, αποφάσισε να απομακρυνθεί από τα φώτα και να υπηρετήσει την υποκριτική με άλλον τρόπο.

Η Βίνα Ασίκη εξακολουθεί να είναι και σήμερα γοητευτική, ενώ κάνει επιλεκτικές εμφανίσεις με τα παιδιά του χοροθεάτρου Αμυνα, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές και πολλά βραβεία. Κι αυτό γιατί είναι το μοναδικό χοροθέατρο, στο οποίο πρωταγωνιστούν παιδιά. Αλλωστε, η Βίνα και ο Ορέστης έχουν φροντίσει να περάσουν την αγάπη τους για το σανίδι στους μικρούς ηθοποιούς και χορευτές, γι’ αυτό κι εκείνοι ανταποκρίνονται σαν σωστοί επαγγελματίες, χωρίς ωστόσο να χάνουν την παιδικότητα και τη φρεσκάδα τους. Αυτό είναι μια μεγαλύτερη επιβράβευση για τους δασκάλους τους, οι οποίοι χαίρονται με την πρόοδό τους.

Να πούμε, βέβαια, ότι η οικογενειακή ευτυχία του ζευγαριού ολοκληρώθηκε με τον ερχομό του γιου τους Αλέξανδρου, στον οποίο έχουν μεγάλη αδυναμία, γι’ αυτό και έχουν σταθεί στο πλευρό του σε κάθε απόφασή του. Σε αντίθεση με άλλα παιδιά ηθοποιών εκείνος δεν επέλεξε την υποκριτική και αποφεύγει τα φλας και τη δημοσιότητα.

Αναδημοσίευση άρθρου απο το espressonews.gr