Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα-Πειραιά πριν 148 χρόνια

palia trena 1
palia trena 1
Advertisement

Στις 27 Φεβρουαρίου 1869, όταν η ατμομηχανή με τα έξι βαγόνια και με επιβάτες τη Βασίλισσα Όλγα, τον πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, διπλωμάτες, στρατιωτικούς και άλλους επισήμους ξεκινούσε το πρώτο της δρομολόγιο από το Θησείο για τον Πειραιά.

Advertisement

Η σύνδεση με σιδηροδρομικές γραμμές της Αθήνας με τον Πειραιά ήταν πλέον πραγματικότητα και θεωρείτο κοσμοϊστορικό γεγονός.

Ολη η ιστορία της σύνδεσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το κέντρο της πρωτεύουσας περιλαμβάνεται στο Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων που άνοιξε τις πύλες του το 2005.

Για την ιστορία, η δημιουργία του μουσείου ήταν όραμα Μανώλη Φωτόπουλου , υπάλληλου των Η.Σ.Α.Π., από το 1990.

Ο ίδιος ξεκίνησε να συλλέγει υλικό και να αναζητεί τρόπους υλοποίησης του οράματός του το 1995.

Ετσι, όλα τα ιστορικής αξίας ευρήματά του εκτίθενται σε χώρο στον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά.

Με την είσοδο του στο μουσείο, ο επισκέπτης μεταφέρεται αυτόματα σε άλλη εποχή βλέποντας τα πρώτα βαγόνια, τους σταθμούς, τα εισιτήρια, αλλά και τη μακέτα κατασκευής της σήραγγας.

Κυριαρχεί το παλιό ξύλινο βαγόνι, που πλαισιώνεται με μηχανήματα ελέγχου των συρμών, αντικείμενα και εργαλεία από τα εκδοτήρια εισιτηρίων, παγκάκι, ρολόγια, πινακίδες…

Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 1
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 2
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 3
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 4
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 5
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 6
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 8
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 9
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα11
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα 12
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα13
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα14
Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα15
Προηγούμενο άρθροΗ κυρία του κυρίου 1962-1963
Επόμενο άρθροΜπέτυ Αρβανίτη: Με πειράζει πολύ που γερνάω