in

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

Η ιστορία των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα.

Στις αρχές του 20ου αιώνα, το κράτος είχε δώσει άδειες για την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες λεωφορειούχους, οι οποίοι, το 1952, ίδρυσαν έξι Κοινά Ταμεία Εκμετάλλευσης Λεωφορείων, τα ΚΤΕΛ, που λειτουργούσαν υπό την εποπτεία του – από το 1941 ιδρυθέντα – Οργανισμού Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών.

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

Ακόμη, το 1929 ιδρύθηκε η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ) που είχε ως αρμοδιότητα να λειτουργήσει τραμ, τρόλλεϋ και λεωφορεία στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, αλλά από το 1956 περιορίστηκε στα τρόλλεϋ, για να καταργηθεί τελικά το 1970 και να δώσει τη θέση της στον σημερινό ΗΛΠΑΠ.

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

Το 1961 ιδρύεται η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Περιοχής Αθηνών (ΑΣΠΑ), γνωστή και ως 7ο Κ.Τ.Ε.Λ., ενώ τελικά, το 1977, αφαιρούνται δια νόμου οι άδειες λειτουργίας Αττικής Συγκοινωνίας από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες λεωφορείων. Τότε ιδρύονται η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών (η οποία καταργήθηκε το 1992) και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών για το σχεδιασμό, το συντονισμό και την εποπτεία του όλου συστήματος συγκοινωνιών της Πρωτεύουσας, που το 1993 έγινε ο σημερινός ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) με τις ίδιες αρμοδιότητες.

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

Το 1994 ιδρύθηκε η Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), σκοπός της οποίας είναι η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου με θερμικά λεωφορεία, στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ.

Στα παλια λεωφορεια, την παλία εποχη ,
οι συζητησεις διναν και παιρναν.
Ο κοσμος μιλουσε ελευθερα,
οι ανθρωποι επικοινωνουσαν λες και ηταν παλιοι γνωριμοι.

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww
Αναδημοσίευση άρθρου απο το kirakatina.gr

Τι νομίζετε;

0 Πόντοι
Upvote Downvote

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0
Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

Η πλάκα που κατέληξε σε κανονικές μπουνιές

Τα Παλιά λεωφορεία της Αθήνας svg xml charset utf 8  3Csvg xmlns 3D http 3A 2F 2Fwww

Ταβέρνες καπηλειά κουτούκια